آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مهر ۳۰, پنجشنبه

احضار مجدد یکی از بازاریان شهر مهاباد به دادگاه انقلاب

امروز پنجشنبه‌ 30 مهر طاهر فرامرزی به‌ اتهام اقدام علیه‌ امنیت ملی از طرف شعبه‌ 2 دادگاه‌ انقلاب اسلامی مهاباد احضار شد.
بعد از اعتصاب سراسری 22 تیرماه‌ تا کنون این چندمین بار است که ‌نامبرده‌ از طرف نیروهای امنیتی احضار میشود، لازم به‌ ذکر است است که‌ از طرف ارگانهای امنیتی از چند روز پیش بوسیله‌ اس ام اس به‌ اطلاع بیشتر دستگیر شدگان تیرماه‌ گذشته‌ مهاباد اعم از مسئولین سندیکاهای صنفی و مجمع امور صنفی رسیده‌ که‌ پروه‌نده‌ آنها به‌ شعبه‌ دو دادگاه‌ انقلاب اسلامی درمهاباد ارجاع‌ شده است‌.

بازداشت جوان محلاتی به علت داشتن بادبادك با شعار یاحسین

هرساله در شهر محلات جشنواره بادبادك ها برگزار مي شود، اما جشنواره امسال با حادثه عجيبي همراه بود.
جوان 19ساله محلاتی که طی5 سال گذشته در این جشنواره شركت مي كرد در اين دوره نيز با بادبادک سفید و مزین به شعار یاحسین قصد شرکت در این جشنواره را داشت، با ممانعت مامورین امنیتی مواجه و دستور بازداشت او از طرف فرمانده انتظامی منطقه صادر شد.
به گزارش امروز، نکته بسیار جالب وحائز اهمیت اینجاست که همین جوان در دومین جشنواره بادبادکهای شهرستان محلات با همین بادبادک مزین به شعار یاحسین حضور داشت و در آن سال مسئولین از این جوان به خاطر حمل این بادبادک مذهبي تقدیر وتشکر به عمل آورده بودند و بنا به خواست فرمانده نيروي انتظامی منطقه عکسی به یادگار نیز با او گرفته می شود، اما روز جمعه گذشته دستور بازداشت این جوان به خاطر حمل همان بادبادک توسط فرمانده نيروي انتظامي صادر میشود.
پس از پي گيري خانواده اين جوان و بعد از 24 ساعت وي آزاد مي شود.

ماجرای عصبانیت روح الله حسینیان

تابان: روح الله حسینیان نماینده تهران در مجلس امروز دو خبرنگار را مورد اهانت و عتاب قرار داد.

به گزارش عصرایران زمانی که حسینیان وارد جمع خبرنگاران شد هرکدام از خبرنگاران سوالی را از او پرسیدند و در این میان خبرنگار روزنامه فرهیختگان با اشاره به مطرح شدن شکایت یکصد نماینده از میرحسین موسوی توسط حسینیان ، خطاب به او گفت: حاج آقا ، چرا اسامی این صد نماینده را اعلام نمی کنید ؟ می ترسید بگویید چه کسانی هستند؟ ما که با هر نماینده ای که صحبت می کنیم اکثراً می گویند از چنین نامه ای حتی خبر هم ندارم.

حسینیان در واکنش به سوال با عصبانیت گفت: تو خیلی بی تربیت و بی ادبی! چرا نزاکت خبرنگاری را رعایت نمی کنی؟!تو هربار که سوال می کنی با خنده و مسخره کردن سوال می پرسی!

پس از این واکنش از حسینیان که بین خبرنگاران به خوش اخلاقی معروف است و همین مساله شگفتی آنان را باعث شد ،  حسینیان به راه خود ادامه داد و در این هنگام خبرنگار روزنامه مردمسالاری که از اتفاق قبلی بی اطلاع بود در مسیر حرکت به حسینیان رسید و با اشاره به بیماری آنفلوانزای حسینیان در هفته گذشته پرسید: حاج آقا آنفلوآنزا گرفته بودید، بهتر شدید؟

این سوال خبرنگار دوم بار دیگر خشم و عصبانیت حسینیان را به دنبال داشت و این بار حسینیان با ناراحتی بیشتری با صدای بلند گفت: شماها ، همه تان بی ادب هستید!
این خبرنگار نیز خطاب به حسینیان گفت: شما خودتان گفته بودید آنفلوآنزا گرفتید.
حسینیان نیز گفت: من شوخی کردم که گفتم آنفلوآنزا گرفته ام.
خبرنگار پاسخ داد: پس من هم شوخی کردم.
وحسینیان هم با عصبانیت گفت: مگر من با شما شوخی دارم؟

پس از این برخوردها ، خبرنگاران پارلمانی رسانه های اصلاح طلب که از این رفتار شوکه شده بودند ، به شوخی به همدیگر می گفتند می گفتند اگر کسی می خواهد کتک بخورد برود از حسینیان سوالی بپرسد که دقایقی بعد دیدند این نماینده اصولگرا در کمال آرامش با ایرنا و فارس در حال مصاحبه است!

زمین لرزه یا انفجار زیرزمینی در یک تاسیسات نظامی؟


سایت جنبش راه سبز متعلق به هوادارن موسوی:
چند روز از زلزله اي كه شهروندان تهراني را به وحشت انداخت، مي گذرد؛ اما شايعاتي ميان مردم دهان به دهان مي چرخد مبني بر اين كه زمين لرزه روز شنبه يك زمين لرزه معمولي نبوده است.گروهي از مردم با ناباوري به اظهارنظرهاي مقام هاي دولتي درباره زلزله گوش مي دهند و نسبت به گزارش هاي منتشر شده در اين باره بي اعتمادي عميقي دارند.
طبق اعلام مركز ژئوفيزيك ايران،كانون زلزله 4 ريشتري عصر شنبه در شهرري بوده اما برخي ساكنان اين منطقه مي گويند كه آنها چيزي شبيه موج يك انفجار بزرگ را حس كرده اند.
احساس غيرمعمول برخي شهروندان درباره زلزله روز شنبه، پايه شايعاتي بوده كه در روزهاي گذشته به آن دامن زده شده است.
اين شايعات زماني قوت گرفت كه پژوهشگاه زلزله در اظهار نظري متفاوت با مركز ژئوفيزيك تهران،كانون زلزله را منطقه پاكدشت اعلام كرد.
پاكدشت منطقه اي است كه بسياري از تجهيزات نظامي ايران در آنجا توليد مي شود.حدس برخي شهروندان اين است كه لرزش روز شبه به دليل انفجار نظامي در اين مركز بوده است.
هنوز هيچ منبع نسبتا قابل استنادي وقوع انفجار در منطقه پاكدشت را تاييد نكرده است، ولي يك منبع آگاه كه نخواسته نامش فاش شود به راديو صداي آلمان (دويچه وله) گفته لرزش زمين ناشي از انفجاري زير زميني در يك كارخانه نظامي بوده است.او مدعي شده كه سه هفته پيش هم انفجاري در اين مركز به وقوع پيوسته است.
برخي اظهارنظرها و اتفاق هاي ديگر نيز گمانه ها درباره غيرطبيعي بودن لرزش زمين در روز شنبه را تقويت كرده است، از جمله اين كه مدير عامل هلال احمر استان تهران ساعاتي پس از وقوع زلزله به مردم اطمينان داد كه زلزله تهران مستقل بوده و شهروندان نبايد نگران تكرار آن در ساعت هاي آينده باشند.با توجه به گسل هاي فعالي كه در منطقه شهرري وجود دارد چنين ابراز اطميناني براي شهروندان تعجب آور بود. اتفاق هايي مانند تاخير رسانه هاي دولتي در اعلام خبر زلزله،عدم درج زلزله در سايت لرزه نگاري آمريكا و مغايرت خبر سازمان هاي لرزه نگاري درباره محل دقيق وقوع لرزه نيز به نوبه خود باعث دامن زدن به شايعات شده اند.

كوشش براي اقناع شهروندان

براي رفع ابهام هايي از اين دست، كارشناسان زلزله و مسئولان دولتي طي روزهاي گذشته دست به كار شده اند.
رييس مركز لرزه نگاري موسسه ژئوفيزيك گفته كه لرزش زمين در روز شنبه هيچ ربطي به مسائل نظامي نداشته، زيرا مشخصات زمين لرزه هايي كه مربوط به جنبش قطعات زمين هستند با زمين لرزه هايي كه به دلايل ديگر اتفاق مي افتد كاملا با هم متفاوت است و از يكديگر قابل تشخيص هستند.
درباره اختلاف در تعيين كانون زلزله نيز كارشناسان مي گويند كه اين اختلاف حدود يك دهم درجه يعني در حد چند كيلومتر است كه با توجه به بزرگي 4 اين زلزله امري طبيعي است.
توضيح مسئولان درباره عدم درج زلزله در سايت لرزه نگاري آمريكا نيز اين گونه عنوان شده كه زلزله هايي در حدود 4 از سوي شبكه جهاني زلزله ثبت نمي شود و حتما بايد شبكه هاي محلي سريع  آن را گزارش كنند تا در فهرست جهاني ثبت شود.از ديد آنها عدم درج زلزله تهران به دليل عدم اطلاع رساني سريع بوده است.
با اين حال و عليرغم تلاش مسئولان دولتي و كارشناسان زلزله براي قانع كردن ساكنان تهران،هنوز هستند شهرونداني كه ابهام هايشان درباره  زلزله روز شنبه رفع نشده است. ناباوري    شهروندان به روايات دولتي درباره زلزله ،هشداري جدي مبني بر  فعال شدن روز به روز گسل بي اعتمادي ميان دولت و جامعه است.گسلي كه پيامدهايي خطرناك تر از گسل زلزله خيز ري دارد.

پاکستان به ایران در تعقیب مسئولان بمب گذاری روز یکشنبه کمک می کند

وزیر امور خارجه پاکستان می گوید کشور او در مساله حمله انتحاری روز یکشنبه در استان سیستان و بلوچستان با ایران همکاری خواهد کرد.
شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان روز سه شنبه تایید کرد هیاتی برای بحث درباره حمله روز یکشنبه، که دست کم ۵۷ تن، از جمله ۱۴ عضو سپاه پاسداران را کشت، از اسلام آباد دیدن خواهد کرد. گروه ستیزه گر سنی جند الله مسئولیت حمله را بر عهده گرفته است.
مقامات ایران می گویند ستیزه گران در پاکستان مستقر هستند، و از پاکستان خواسته اند عبدالمالک ریگی رهبر آنها را تحویل دهد.
قریشی می گوید تروریسم یک مشکل منطقه ای است، و کشورهای همسایه برای مقابله با آن با ید با یکدیگر همکاری کنند.
خبرگزری دانشجویان ایران - ایسنا - گزارش می دهد ایران همچنین از سازمان پلیس بین المللی - اینترپول - خواسته است به دستگیری ریگی کمک کند.
خبرگرای فارس به نقل از سرتیپ پاسدار محمد پاکپور، از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران می گوید به نیروهای او باید اجازه داده شود «تروریست ها» را در پاکستان هدف بگیرند.

مهدی کروبی در دیدار با نمایندگان کانون مدافعان حقوق بشر و شورای ملی صلح گفت: این جنبش ادامه می یابد

نمايندگان «کانون مدافعان حقوق بشر» و «شورای ملی صلح» عصر دوشنبه، ۲۷ مهر به دیدار مهدی کروبی رفتند تا ضمن قدردانی از تلاش‌های او برای احقاق حقوق مردم، حمايت خود را از اين تلاش‌ها اعلام کنند. آنان همچنین بر ادامه تلاش های «آگاهی بخش» برای جلوگیری از وقوع حوادث ناگوارتر در جامعه تأکید کردند.

این فعالان مدنی در دیدار با مهدی کروبی در منزل او، شرايط کشور را حساس خواندند و عمده نگرانی های خود را از جمله « تلاش برخی برای نظامی کردن فضای جامعه»،«نقض قانون اساسی»،« تشديد بحران اقتصادی» و «احتمال امتيازدهی در خارج و تشديد فشارها در داخل» توصیف کردند.

وکلای حاضر در این جلسه نیز به وضعيت برخی فعالان سياسی و مدنی بازداشت شده در جریان حوادث از جمله عیسی سحرخیز، عبدالله مومنی، احمد زیدآبادی و کیوان صمیمی، اشاره کردند.

پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خردادماه، که نتیجه آن مورد قبول میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد اصلا‌ح‌طلب، واقع نشد، شمار بسياری بازداشت شدند که دهها نفر از آنان همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

در این جلسه مهدی کروبی ملت ايران را در مبارزه با استبداد، ملتی رشد يافته معرفی کرد که در طول يکصد سال گذشته در منطقه پيشگام بوده‌اند. او حوادث پيش آمده برای مردم ايران در جریان وقایع پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری را خارج از شأن ملت ايران خواند زیرا به اعتقاد او، « انقلاب اسلامی» موجب دگرگونی جامعه شد تا حکومتی متکی بر آرای مردم شکل بگيرد.

دبیرکل حزب اعتماد ملی پس از تحلیل اوضاع جامعه سیاسی ایران پس از خرداد ۱۳۷۶ نتیجه گرفت:«حوادثی بر اثر برخی غفلت‌ها رخ داده که اوضاع اينگونه شده است.»

آقای کروبی همچنین گفت:«از آنجا که مردم ايران با هوش و رشديافته هستند، چراغ روشنگری، هدايت و مبارزه خاموش نشد و مردم در فرصتی مناسب با حضور در انتخابات اخير، حرکتی توفنده و آرام را با حضور در پای صنوق‌های رأی انجام دادند.»

کروبی همچنين در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به توقیف روزنامه اعتماد ملی، پلمب دفتر شخصی خود، پلمب دفتر حزب اعتماد ملی و ممانعت از نشست دوستانه شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، از اينکه راه های ارتباطی او را با مردم بسته‌اند، انتقاد کرد.


کروبی با تأکيد بر اين جمله که همه فعالان جنبش سبز به دنبال اصلاحات هستند نه براندازی، گفت بايد همه خواسته‌هايمان در چارچوب نظام اسلامی باشد.

مهدی کروبی نامزد معترض به نتایج انتخابات که در جریان وقایع پس از آن نقش پررنگی در افشاگری ها از جمله اعمال شکنجه و تجاوز جنسی به بازداشت شدگان داشت، در جلسه شامگاه دوشنبه در منزل شخصی اش با نمایندگان کانون مدافعان حقوق بشر و شورای ملی صلح، بر دفاع از حقوق افراد با گرايش‌های مختلف سياسی و عقيدتی تأکيد کرد و گفت «این جنبش ادامه دارد، اصلاحی هم هست و بايد مواظب مرزبندی‌ها باشيم.» او همچنین گفت خود را برای همه چيز آماده کرده است.

مهدی کروبی در پاسخ به اين اتهام که طرح موضوع تجاوز در زندان‌ها به زيان نظام جمهوری اسلامی تمام می شود، گفت:«اينکه گفته می‌شود نظام متهم می‌شود را قبول ندارم، چرا که هدف اين است تا نظام پالايش و پاک شود.»

آخرين آخبار