آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۳, پنجشنبه

مکان و زمان تظاهرات تاسوعا و عاشورای مردم سبز مشهد تعیین شد


فرارسیدن محرم الحرام ، ایام سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان اسوه آزادگان جهان، حضرت حسین بن علی علیها السلام بر شیعیان، پیروان حق و حقیقت و آزادیخواهان عالم تسلیت باد

به همین مناسبت مجلس عزاداری در دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صانعی برگزار می گردد.

زمان: از روز شنبه 5 /10/ 1388 برابر با تاسوعا ساعت 10 صبح

مکان : خيابان آزادي - آزادي 1/9 - کوچه بينادل
دفتر آیت الله العظمی صانعی

گزارش تکميلی از تظاهرات در ميدان توپ خانه تهران سوم دي ماه

روشنگري : امروز قرار بود مراسم يادبود آيت الله منتظری در ميدان توپخانه برگزار شود .از قبل از ساعت 3 بعد از ظهر تعدادی از مردم در مقابل درب مترو توپخانه (خمينی ) تجمع کرده بودند هنوز هيچ خبری از نيروهای گارد و انتظامی نبود. تنها لباس شخصی ها بودند که حضورشان در بين مردم معترض چشم گير بود و همراه با جمعيت حرکت می کردند. ساعت 15:10 تعداد مردم به خصوص جوانهايی که از مترو بيرون می آمدند و به صف معترضين می پيوستند بيشتر می شود در همين لحظه بود که نيروهای انتظامی شروع به متفرق کردن مردم از جلو مترو کردند .و همزمان تعدادی موتور سوار لباس مشکی دور ميدان توپخانه شروع به مانور کردند.

پدر و مادر من بمن نگو نرو تظاهرات !

به نقل از وبلاگ ذره بين به دست : پدر من با پوزش ولی نسل ما جر خورد با اشتباه انقلابی شما ولی دوستت دارم چون پای اشتباهت ایستادی. نسل من هیچی از زندگی آزاد نفهمید. نفهمیدم چطوری بزرگ شدم. هرجا میرفتیم ترس مامور لذت جوونی رو از ما میگرفت. شاخه گلی به کسی که دوست داشتی رو باید یواشکی به او میسپردی تا مورد ملامت دیگران نباشی آخه میدونه از زمانی که شما انقلاب کردی عاشق شدن ممنوع شد. من یک عقده فرو خفته هستم که حقارت رو با سیلی در بازداشتگاه و یا بازرسی بدنی در فرودگاه هر کشور خارجی تحمل کرده.هرچند هنوز جوونم ولی انگار پیر شدم. دیگه مثل یک جوون اروپای فکر نمیکنم بلکه عمیقتر فکر میکنم. زود تصمیم نمیگیرم.زود احساساتی نمیشم. این نکات مثبت رو دارم ولی به قیمت جوونیم. به نظر شما من توی این معامله بردم یا باختم؟ شاید این گردش روزگار بروی شانه های من باید سنگینی میکرد تا نسل بعدی من مجبور به پرداخت هزینه ای به این سنگینی نمیشد. نمیخوام نسل ها و فرزندان بعدی ایرانزمین هم مثل من هزینه بدهند. من فقط از یک چیز میترسم و اون به آزادی نرسیدن هست.بگذار نسل من در تاریخ این سرزمین به خاطر زجری که کشید جاودانه بشه. جوانمردان و جوانزنان همسن من منتظر هستن کار نا تمام شما رو تموم کنیم پس به من نگو نرو تظاهرات که من بازنده دوسر سوخت هستم.

اختصاصی جرس / ممانعت از برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله العظمی منتظری در زنجان


درگیری و ضرب و شتم شدید و بازداشت های گسترده
جنبش راه سبز (جرس): مراسم بزرگداشت آیت الله العظمی منتظری که قرار بود امروز در مسجد جامع زنجان برگزار شود با ممانعت نیروهای امنیتی، برگزار نشد.

آیت الله بیات زنجانی پیشتر اعلام کرده بود که مجلس بزرگداشتی را امروز در مسجد جامع زنجان برگزار می کند این روحانی بلند پایه از مردم خواسته بود در این مجلس حضور یابند.

به گزارش خبرنگار جرس، مردمی که برای بزرگداشت آیت الله العظمی منتظری به مسجد جامع زنجان رفته اند با درهای بسته مسجد مواجه شده اند.
یک شاهد عینی به خبرنگار جرس گفت: وقتی با صف آرایی نیروهای نظامی در مقابل مسجد و درهای قفل زده مسجد مواجه شدیم مردم تصمیم گرفتند برنامه را در خیابان برگزار کنند.

به گفته این شاهد عینی مراسم در خیابان با قرائت قرآن توسط دو تن از بستگان آیت الله بیات شروع شده و مردم نیز در سکوت اقدام به عزاداری کرده اند اما نیروی انتظامی سعی کرد ممانعت کرده و مردم را متفرق کند که درگیری شد و در تعقیب و گریز ها مردم را به شدت مورد مورد ضرب و شتم قرار دادند.

این شاهد عینی افزود: "الله اکبر، یا حسین میر حسین، منتظری آزادی ات مبارک، عزا عزاست امروز روز عزاست امروز ملت سبز ایران صاحب عزاست امروز..و مرگ بر دیکتاتور" شعارهایی است که مردم سر میدادند و شدت ضرب و شتم به طوری بود که تعدادی از مردم از ناحیه دست ، سر و بینی دچار شکستگی شده اند.
براساس این گزارش تعدادی زیادی از مردم بازداشت و تعدادی نیز مصدوم شده و به بیمارستان منتقل شده اند.

سعید بیات از بستگان آیت الله بیات که به قرائت قرآن پرداخته بود جزو بازداشت شدگان است. در این مراسم انصاری، نماینده اصلاح طلب قزوین در مجلس شورای اسلامی و ابوالفضل شکوری و سید جواد باقر زاده نمایندگان ادوار نیز حضور داشتند.

تعدادی از بازداشت شدگان بعد از ساعاتی آزاد شده اند اما از تعداد افرادی که در بازداشت هستند خبری در دست نیست.

براساس گزارش خبرنگار جرس، اجتماع کنندگان اعلام کرده اند که ادامه مجلس ترحیم را امشب در منزل پدری آیت الله بیات زنجانی برگزار خواهند کرد.

لينكهايي از تظاهراتهاي پراكنده زنجان در سوم دي در زير قرار داده مي شود :

دومین استعفا در فرهنگستان هنر


پس از رضا مرادی غیاث آبادی پژوهشگر و نویسنده در زمینه باستان‌شناسی از فرهنگستان هنر كه در پي بر كناري ميرحسين موسوي از رياست اين فرهنگستان صورت گرفت ، معاون هنری فرهنگستان هنر کناره گیری کرد.
به گزارش ایلنا، محمدمهدی حیدریان از سمت معاونت هنری در فرهنگستان هنر استعفا داده و از زمان اعلام خبر برکناری میرحسین موسوی در فرهنگستان هنر حاضر نشده است. حیدریان در دوره سیدمحمد خاتمی معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را عهده‌دار بود. او در دوره معاونت خود در وزارت ارشاد، به حضور دولت در عرصه سینما انتقادهایی داشت.

سایت میرحسین موسوی هشدار داد: برای روز جمعه، کارناوال عاشورا تدارک دیده اند


تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۸۸

برخی از خانم های معلوم الحال را جمع کرده و به آنها ماموریت داده اند
جنبش راه سبز (جرس): وب سایت کلمه ، متعلق به میرحسین موسوی نسبت به تکرار سناریوی شکست خورده کارناوال عاشورا در روز چمعه هشدار داد.

وب سایت کلمه هشدار داده است: بر اساس اطلاعات موثق نیروهای زخم خورده از مراسم عظیم تشییع مرحوم آیت الله العظمی منتظری در نظر دارند با تکرار سناریوی شکست خورده کارناوال عاشورا در روز چمعه این هفته (فردا) اقدام به حرمت شکنی برنامه ریزی شده از آیین های عزاداری محرم کنند و این امر را به جنبش سبز نسبت دهند.

براساس گزارش این وب سایت، برای این منظور متاسفانه برخی از خانم های معلوم الحال را جمع کرده و در این مورد به آنها ماموریت داده اند.

پایگاه اطلاع رسانی میرحسین موسوی به مردم هشدار باش داده است تا این توطئه را خنثی کنند و در ادامه نوشته است: با توجه حضور اکثر مردم در آیین های عزاداری توصیه می شود از وسائل ارتباطی به جز شبکه اینترنت جهت اطلاع رسانی استفاده شود.

برای پیوستن هماهنگ به مسیر اصلی امام حسین تا آزادی : ایجاد یک انسجام و هماهنگی طی یک طرح پیشنهادی


به نقل از سبز انديشان :

۱- مسیر اصلی حضور میلیونی سبز ها در این ۲ روز همان امام حسین تا آزادی می باشد.
۲-اما اگر همچون تظاهرات های قبلی به صورت پراکنده وارد این مسیر شویم احتمال سرکوب بسیار زیاد می باشد. بنا براین پیشنهاد می شود که ابتدا سبز ها از ساعت ۸ الی ۱۰ صبح در کلیه خیابان های اصلی نزدیک به مسیر اعلام شده حضور یافته و با قدم زدن در این خیابان ها و یا حتی بصورت دسته های عزاداری اعلام حضور نمایند.
۳-راس ساعت ۱۰ صبح همگی به سمت مسیر امام حسین تا آزادی به  صورت دسته های عزا داری منسجم حرکت نمایند.
۴-به هیچ عنوان تا زمانی که به مسیر اصلی و جمعیت اصلی نپیوسته ایم از دادن شعار های تند اجتناب نموده و فقط از شعار های عاشورایی استفاده می کنیم.
۵-از میسر های اطراف خیابان امام حسین تا آزادی می توان به میسر های ذیل اشاره نمود:
میدان صادقیه - خیابان ستارخان- خیابان شهرآرا- خیابان بهبودی - میدان توحید- بلوار کشاورز-خیابان امیر آباد- خیابان فاطمی-میدان ولی عصر-خیابان ولی عصر -میدان هفت تیر - خیابان طالقانی(تخت جمشید)- خیابان مطهری( تخت طاووس)- خیابان بهشتی(عباس آباد)- خیابان استاد معین - خیابان هاشمی -خیابان راه آهن - خیابان فردوسی -خیابان قرنی- خیابان شریعتی و پیچ شمران- خیابان عشرت آباد و به طور کلی کلیه خیابان ها و میادین اصلی نزدیک به مسیر اعلام شده..
۶-همچنین از رئیس جمهور موسوی و مهدی کروبی و محمد خاتمی دعوت به عمل می آید تا در ساعت تعین شده در مسیر امام حسین تا آزادی به خیل گسترده مردم بپوندند

ظهر عاشورا امام حسین منتظر است . انقلاب در مسیر ما است . آزادی نوید منتظری است .


محرم سبز : ظهر عاشورا ، به هم بپیوندیم . در انتظار دسته ها و هیئتهای تحت کنترل حکومت خواهیم ماند و نه به اعتقاد و باورهای دینی کاری خواهیم داشت . به نشان سرو سبز جاودانگی ، نمادهای سبز به همراه خواهیم برد و به نشان ظلم ستیزی و نفی استبداد ، فریاد آزادی سر خواهیم داد . تا بهار ایران ما تنها یک فصل باقیست . بنفشه ای باشیم که از دل سرما سر برمیاورد و نوید میدهد فصل سبز زایش را . همراه شو عزیز .

هشدار جدي : پروژه "کارناوال عصرعاشورای دو" کلید خورد


پنجشنبه ۳ دیماه ۱۳۸۸
 رويداد :

یک منبع اگاه به خبرنگار رویداد گفت "سناریوی کاناوال عاشورای دو" توسط وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و برخی جریانات شبه نظامی وابسته به سپاه تهیه شده و قرار است در روزهای عاشورا و تاسوعا برای هجمه به جنبش سبز اجرا گردد.

پس از شکست  سناریوی پاره نمودن عکس امام خمینی ، افتضاح تجمع چند هزار نفر در برابر دانشگاه تهران در دفاع از ولایت و در پی حضور صدها هزار عزادار در مراسم آیت الله منتظری و فریاد "مرگ بر دیکتاتور" و دیگر شعارهای علیه رهبری آیت الله خامنه ای در شهرهای قم ، اصفهان، نجف آباد ، کاشان ، تهران ، مشهد ، تبریز  و ... پروژه جدید در دست تهیه است تا شکست های اخیر اقدارگرایان را جبران نماید.

بر اساس این سناریو قرار است عده ای ظاهرا به حمایت از جنبش سبز ایران به شادی و پایکوبی و حمله به دسته هی عزاداری  بپردازند. این احتمال وجود دارد این سناریو حتی پیش از روزهای عاشورا و تاسوعا نیز اجرا گردد.

این منبع آگاه به خبرنگار رویداد گفت :"در همین حال اطلاع رسانی در این باره بسیار اهمیت دارد تا نقشه جریانات وابسته به رهبری برای بی حرمتی به مراسم عاشورا و تاسوعای حسینی و به انحراف افکار عمومی از اعتراضات میلیونی به یزید و یزیدیان زمان برملا گردد."

بازخوانی سناریوی "کارنوال عصر عاشورا "
در 26 اردیبهشت سال 1376 و در بحبوحه مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری هفت که با ایام ماه محرم مقارن بود، در عصر روز عاشورا، کارناوالی از جوانان با ظاهر غیر متعارف با رقص و دست افشانی برای خاتمی و شعار "فقط خاتمی" سر می دادند. 

نطفه این کاروان که به "کارناوال عصر عاشورا" مشهور است، در شهرک غرب (قدس) تهران بسته شد و تعدادی از دختران و پسران با ظاهری نامناسب و به دور از سنت عزاداری ایرانی در ایام شهادت امام حسین(ع) ، با الصاق عکس محمد خاتمی به روی خودروهای خود ، به خیابان های پایتخت سرازیر شدند.

از این اتفاق فیلمی 20 دقیقه ای حاوی تصاویر دختران بی حجاب در محافل مذهبی و سیاسی توزیع شد که با تعداد زیادی اتومبیلهای گران قیمت به تبلیغ غیر متعارف برای خاتمی دست زده اند. این فیلم که بعدها به فیلم "کارناوال عصرعاشورا" معروف شد، در مقیاسی عظیم در کلیه مساجد و حوزه های مذهبی کشور توزیع شد. 
به هر حال در آن زمان راه انداختن این کاروان، دست مایه ای جدیدی را در اختیار جریانات تمامیت خواه قرار داد تا در هجمه رسانه ای و بهره برداری تبلیغاتی، سنگین ترین اتهامات را به سید محمد خاتمی نسبت دهند. 

در این شرایط روزنامه سلام در تاریخ 27 اردیبشهت 76 در تشریح این ماجرا، نوشت: " تعدادی اتوموبیل های "آنچنانی" با سرنشین هایی معلوم الحال، در حالی که چراغ های خود را روشن کرده بودند، عکس خاتمی را نیز حمل می کردند و به صورت کاروانی در بعضی از خیابان های تهران در حال حرکت بودند و برای مردم ایجاد مشکل و زحمت می کردند." 

بعدها روایت های متفاوتی از سازندگان فیلم بیان شد اما آنچه مشترک بود اینکه این یک پروژه مشترک صدا و سیما و وزرات اطلاعات برای بدنام کردن سید محمد خاتمی در میان اقشار مذهبی بود. نام سعید امامی ، حسین شریعتمداری ، علی کردان و برخی اعضای انصار حزب الله به سرکردگی حسین الله کرم و مسعود ده نمکی در ارتباط با ساختن شدن این فیلم برده شده است.

مسیرهای عزاداران در تاسوعا و عاشورا - لطفا به هر شكل ممكن اطلاع رساني كنيد !!!

رويداد : مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در سراسر کشور با حضور حامیان جنبش سبز برگزار خواهد شد . این مراسم در تهران با حضور رهبران جنبش همراه خواهد بود. شروع مراسم ساعت 10 صبح می باشد. 

طبق اطلاعات رسیده به سایت رویداد مسیرهای گروه های و دسته های عزاداری در 22 شهر به شرح زیر است:

1-تهران : میدان امام حسین - میدان آزادی
2-یزد  : چهارراه شهدا  خ قیام تا میدان فاطمی
3-همدان : میدان امام خمینی - میدان بوعلی - میدان آزادی
4-ساری : خ جمهوری اسلامی- میدان ساعت تا میدان شهدا
5-رشت :  میدان انقلاب - میدان شهدا
6-تبریز : خ جمهوری اسلامی - میدان شهدا - میدان توحید
7-ایلام : میدان امام خمینی- خ فردوسی - میدان 22 بهمن
8-اصفهان :  خ چهارباغ پایین - میدان انقلاب ( سی وسه پل) تا میدان تختی
9-اهواز : خ طالقانی- میدان شهدا تا خ دکترشریعتی
10-اردبیل : میدان امام حسین- خ امام خمینی- میدان امام خمینی- میدان عالی قاپو- خ شیخ صفی تا میدان امام خمینی
11-اراک : خ امام خمینی- میدان ولی عصر تامیدان شهدا
12-اورمیه : خ امام- میدان انقلاب تا بازار
13-شیراز : خ کریم خان زند- فلکه ستاد تا فلکه شهدا
14-قزوین  : خ امام خمینی وآیت الله طالقانی ازمیدان ولی عصرتامیدان جهاد
15-قم  : خ آستانه میدان آستانه- بلوارشهید منتظری- خ مرعشی نجفی - میدان شهدا
16-کرج : خ طالقانی برج ساعت تا میدان هفت تیر
17-کرمان : خ میرزا رضا کرمانی میدان فابریک تا میدان مشتاقیه
18-کرمانشاه : بلوارشهید مطهری ازمیدان غدیر تا میدان شهید رجایی
19-یاسوج : خ جمهوری اسلامی  میدان آزادی تا میدان بسیج
20-مشهد  : بلوار امام رضا(ع) فلکه برق تا حرم و بلوارطبرسی ازمیدان راه آهن تا حرم
21-بندرعباس : خ امام خمینی ازمیدان انقلاب تا میدان شهدا
22- زنجان : خیابان های منتهی به حسینیه اعظم زنجان

نفرت مردم از خامنه اي روز به روز بيشتر ميشود

آژانس ايران خبر - ۱۳۸۸/۱۰/۳

عکسهایی که ملاحظه میفرمایید نشان دهنده خشم ملت از خامنه ای و طرفداران مزدورش است که در اکثر صندلی های پارک لاله و دیوارهای خیابان نوشته شده اند . به مامورین شهرداری دستور داده شده كه بلافاصله شعارها به خصوص شعارهايي كه مربوط به انزجار مردم از ولي فقيه نظام است را با رنگ پاك كنند, تا حتي المقدور كسي آنها را نبيند .  


 

گزارشي از درگيري بين مردم نجف آباد و نيروهاى سركوبگر


  - آژانس ايران خبر - ۱۳۸۸/۱۰/۳

درگيريهاى بين مردم و جوانان دلير نجف آباد و نيروهاى مزدور حكومتي كه از سه شنبه استارت آن زده شد , روز چهارشنبه نيز هم‌چنان ادامه يافت.
مردم نجف آباد شب سه شنبه به خيابانها ريختند و با سردادن شعارهاى ضدحكومتى به اعتراض عليه ولي فقيه نظام پرداختند .
مردم دلير در يك اقدام شجاعانه جاده نجف آباد- اصفهان را بسته و به كنترل خود درآوردند. جوانان هم با درست كردن كيسه شن جاده ها را بستند و با ايجاد راهبند تلاش كردند از ورود گسترده تر مزدوران حكومتي جلوگيرى كنند.
مزدوران حكومتي روي مردم آتش گشودند و با پرتاب گاز اشك آوروگاز فلفل سعي درمتفرق كردن جمعيت داشتند , مزدوران وحشيانه با زنجير و چماق به سركوب مردم پرداختند .
شمارزيادي مجروح و مصدوم شدند .
مردم دلير نجف آباد علي رغم همه اين و حشي گيري هايي كه برعليه آنها اعمال شد فرياد ميزدنند :
نيروى انتظامى، بسيجى، سپاهى، وعده ما عاشورا 


گزارشهايي از درگيري در خيابان هاي تهران وحمله مامورين حكومتي به تجمع كنندگان

آژانس ايران خبر - ۱۳۸۸/۱۰/۳

خبرنگار آژانس ايران خبر , تهران , ساعت 1615:
ازساعت 1430 به بعد توپخانه , ميدان فردوسي , سمت پارك شهر و خيابان هاي اين محدوده توسط نيروهاي سركوبگر كاملا قرق شده همه جارا گرفته اند كه مانع تجمع مردم شوند. مردم هم به نسبت روزهاي معمول در اين منطقه زياد هستند و لي امكان تجمع به آنها داده نميشود.
من شخصا شاهددو مورد درگيري بودم يك مورد يك نفر وقتي در حال فيلم برداري بود نيروي انتظامي وحشيانه به او حمله كرد . يك مورد هم يك نفر در حال پخش تراكت بود نيروهاي سركوبگر به او حمله كردند و اورا مورد ضرب و شتم قراردادند .
ساعت 1600 مامورين نيروي انتظامي بشدت تلاش ميكردند كه مردم را متفرق كنند، مردم به كنار خيابان و پياده روها رفته اند ولي مترصد هستند كه مجدداً شلوغ كنند.

خبرنگار آژانس ايران خبر , تهران , ساعت 1645:
خيابان منوچهري سمت فردوسي شلوغ است.
مامورين انتظامي دوبار با باتون به جمعيت حمله كردند .جمعيت نزديك به 3000 نفر هستند.
مردم شعار ميدهند اين ماه ماه خون است خامنه اي سرنگون است .
جمعيت ازميدان توپخانه به سمت بالاي فردوسي حركت كردند . داخل ميدان فردوسي اجازه ايستادن به كسي را نميدهند . 



خبرنگارآژانس ايران خبر, تهران ساعت 1545 :
مردم ازساعت 1330 براي برگزاري مراسم آيت الله منتظري به سمت ميدان توپخانه مي آمدند . درساعت 1545 مردم درحال تجمع بودند كه نيروهاي وحشي انتظامي به مردم حمله كردند و چند دختر جوان و يك خانم مسن را دستگير كردند. هم اكنون به شدت مردم را كتك ميزنند . وحشي ها به جان مردم بي دفاع افتاده اند .
امروز براي قلع و قمع مردم نيروهاي سركوبگر زيادي را بسيج كرده اند . 



خبرنگارآژانس ايران خبر , تهران ساعت1730:
در توپخانه تقريبا همه مردم تجمع كنده را كتك زدند . خيلي ها دستگير شدند . نيروهاي مزدور با تمام قوا تلاش ميكردند كه از تجمع مردم جلوگيري كنند . مردم به سمت ميدان انقلاب حركت كردند . مردم شعارهاي ضد حكومتي ميدهند .
اکثر مغازه هاي منتهي به لاله زار - توپخانه به حالت نيمه تعطيل در آمده و نيروهاي ضد شورش در حال گشت زني هستند . 




درگیری ها در زنجان ادامه دارد ....


پنج شنبه سوم دی ماه
به نقل از راز سر به مهر
ساعت سه بعداز ظهر: نیروهای پلیس و گارد ویژه که مجهز به لوازم ضد شورش هستند، مانع ورود مردم به مسجد سید جهت شرکت در مراسم بزرگداشت آیت الله منتظری شده اند و از مردم حاضر در محل خواسته اند پراکنده شوند. مردم هنوز در محل حضور دارند ولی سخنران مراسم، دکتر شکوری؛ استاد دانشگاه و از شاگردان آیت الله منتظری، محل را ترک کرده ... گفته شده ساعت هشت شب مراسم در منزل پدری آیت الله اسدالله بیات زنجانی برگزار خواهد شد
ساعت سه و نیم: مردم برای شادی روح آیت الله منتظری صلوات می فرستند و آیاتی از قرآن مجید هم خوانده شد؛ برگزارکنندگان مراسم خواستار پراکنده شدن مردم شده اند ولی این درخواست مورد توجه قرار نگرفته ... گارد ویژه حمله به مردم را آغاز کرده ... از گاز اشک آور استفاده شده ... دسته های عزاداری در مسیر حرکت معمول خود به مسجد سید، نزدیک می شوند ... مردم شعار "الله اکبر"، "یا حسین میرحسین" سر داده اند ... برخی راهپیمایان عکس های آیت الله منتظری را در دست دارند ... برخی مجروح شده اند
ساعت چهار: پلیس مانع نزدیک شدن مردم به نماینده اصلاح طلب زنجان، انصاری، شد که در محل حضور یافته بود ... مردم یک پارچه شعار "الله اکبر" سر داده اند ... چند نفر بازداشت شدند
ساعت پنج: مرکز شهر، محل تجمع، آرام تر شده ولی مردم پراکنده نشده اند ... حضور لباس شخصی ها ملموس است
ساعت پنج و پانزده: ظاهرا طی مذاکره انصاری با فرمانده پلیس، جمعی از بازداشتی ها آزاد شده اند ... مراسم بزرگداشت آیت الله منتظری در منزل آیت الله بیات زنجانی، محله دگرمان ارخی، برگزار خواهد شد
یک گزارش دیگر؛ از محمد: امروز در پی تجمع سوگواران آیت الله حسینعلی منتظری در زنجان نیروهای گارد ویژه به ضرب و شتم شدید مردم پراختند و چهار تن از مردم عزادار را بازداشت کردند. سوگواران روز پنجشنبه سوم دیماه، با در های بسته مسجد جامع (سید) این شهر، محل برپایی مجلس یادبود این عالم بزرگوار، مینی بوس های گارد ویژه نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی مواجه شدند. با تجمع مردم در مقابل مسجد جامع زنجان و در پی ذکر چند صلوات و قرائت آیات قرآن، نیروی انتظامی شروع به متفرق ساختن مردم کردند که در این میانه، یک نفر از معترضین به حرکت گارد ویژه، بازداشت شد و مردم با احاطه کردن ماموران، گارد ویژه را مجبور به رها کردن فرد بازداشتی کردند. ماموران گارد ویژه با ضرب گرفتن بر روی سپرهای خود اقدام به متشنج نمودن فضا کردند و در پی اعتراض مردم، ماموران گارد ویژه به ضرب و شتم مردم پرداختند که منجر به جراحت تعدادی از مردم حاضر در خیابان شد. با ادامه این حرکت ها جمعیت لحظه به لحظه افزایش یافت و اقدام به بستن خیابان منتهی به مسجد جامع شهر کردند و درگیری مردم با نیروهای گارد افزایش یافت که در نهایت، در عرض یک ساعت و نیم درگیری، پنج نفر بازداشت شدند ... درگیری ها تا هنگام غروب آفتاب ادامه یافت.
ساعت هفت عصر: دماغ یک دانشجو شکسته و پزشک، نیاز به عمل جراحی اعلام کرده ... تجمع تمام شده ... ساعت هشت در منزل پدری آیت الله بیات مجلس یادبودی برگزار می شود ... فردا دسته سینه زنی عظیم زنجان برگزار می شود .

گزارش سیصد و هفتاد صفحه ای نزدیکان موسوی و کروبی از تقلب در انتخابات


تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): گروه دیده بانان سبز انتخابات، ده روز پس از صحبت های رهبر ایران مبنی بر اینکه "انتخابات تمام شده است و معترضان نتوانسته اند دلیلی برای انجام تقلب در ایران ارائه دهند"، بیش از سیصد و هفتاد صفحه از مستندات خود را در اثبات تقلب و تخلف های گسترده در انتخابات دهم ریاست جمهوری منتشر کردند.
برای ماشهده کامل گزارش یاد شده می توانید به لینک زیر رفته و کل آنها را دانلود نمایید.


تقي رحماني : هر لحظه عظیم تر می نمود؟ - درباره آيت اله منتظري


سه شنبه ۱ دى ۱۳۸۸
روز آنلاين : تاریخ شیعه امامیه در گرایش فقهی خود، چنین انسانی را کمتر به خود دیده است. آنان که فقهای شیعه را می شناسند به این واقعیت معترفند.
در کمتر از صد سال که فقهای شیعه توانسته اند حوزه علمیه را سامان دهند سه چهره فقهی سرآمد فقهای دیگر بوده اند.
آیت الله بروجردی به شیعه امامیه روحانی اعتبار بخشید و در میان اهل سنت مذهب فقه جعفری را رسمیت داد.
ایت الله خمینی به جریان فقهای شیعه، قدرت سیاسی اعطا کرد و اقتدار آنان را افزود، اما آیت الله منتظری به شرف و آزادگی شیعه افزود این ویژگی به منتظری جایگاهی منحصر به فرد می دهد یعنی:
1-پشت پا زدن به مقام به خاطر حقوق مخالف.
2-دفاع از مردم و قرائت انسانی از حکومت دینی.
وی بسیار زودتر از آیت الله خمینی به عنوان مجتهد مسلم از سوی آیت الله بروجردی به رسمیت شناخته شد. آیت الله بروجردی به وی عنایت ویژه داشت اما منتظری به دلایل گوناگون وجود مجتهد مسلم بودن مرجعیت آیت الله خمینی را پذیرفت. استعداد منتظری و مطهری در میان شاگردان بروجردی مثال زدنی است.

سید عطاالله مهاجرانی : ما نگفتیم تو تصویرش کن...


هادي حيدري - توهم پيروزي

طرح " توهم پیروزی" هادی حیدری که در جرس منتشر شده است، فشردن تاریخ در یک طرح است. زیبا تر از این، هوشمندانه تر از این برای نشان دادن و تفسیر روزگار ما، چه می توان گفت؟ وقتی طرح هادی را دیدم ، شعر شاملو خطاب به ایران درودی در ذهنم درخشید:

تمامی الفاظ جهان را در اختیار داشتیم
و آن نگفتیم
که به کار آید،
چرا که تنها یک سخن
یک سخن در میانه نبود:
آزادی!
ما نگفتیم
تو تصویرش کن

سرکوب خونین سوگواران اصفهان، کانون توجه رسانه های جهان


تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۸۸
حمیدرضا ظریفی نیا

شبکه جنبش راه سبز(جرس): سرکوب خونین و بازداشت گروهی از سوگواران مراسم درگذشت جانگداز آیت الله العظمی حسینعلی منتظری، که قرار بود روز چهارشنبه به دعوت آیت الله سید جلال الدین طاهری در اصفهان برگزار شود و به خشونت کشیده شد، همچنان توجه رسانه های خبری جهان را حول موضوع ارتحال پدر معنوی و فکری جنبش سبز مردم ایران نگاه داشته است.
این در حالیست که مقامات امنیتی- انتظامی و دولت جمهوری اسلامی، صدور مجوز برای برگزاری مراسم سوگواری پدر معنوی و فکری جنبش سبز مردم ایران را بطور کلی در سراسر کشور ممنوع اعلام کرده و گروههای خشونت طلب و لباس شخصی ها، همچنان با امنیت کامل به ضرب و شتم مردم سوگوار و هتک و محاصره بیوت مراجع و روحانیون حامی جنبش مشغول می باشند. همه این موارد در سایه بایکوت خبری رسانه های ملی و رسمی کشور صورت می گیرد.

اعلام موجودیت ستاد برگزاری مراسم ترحیم و بزرگداشت آیت الله العظمی منتظری


تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۸۸
در تاسوعا و عاشورا به نبرد با یزید زمانه خواهیم رفت

شبکه جنبش راه سبز (جرس): در پی ممانعت نهادها و ماموران حکومتی از برگزاری مراسم یادبود آیت الله العظمی منتظری " ستاد برگزاری مراسم ترحیم و بزرگداشت آیت الله العظمی منتظری" با صدور بیانیه ای اعلام موجودیت کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است:"مراسم هفتم آنکه حسین علی بود و عمری را به روش علوی زیست و با مبنای حسینی مبارزه کرد در روز عاشورای حسینی در سراسر کشور در ضمن مراسم سنتی عزاداری برگزار می کنیم

دیدار مهدی کروبی و عبدالله نوری با رمضان زاده


تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۸۸

رمضان زاده: برخی بازجویان به کار خود اعتقادی نداشتند
شبکه جنبش راه سبز (جرس): دكتر عبدالله رمضان ‌زاده ،سخنگوي دولت اصلاحات كه بعد از انتخابات بازداشت شده بود عصر روز گذشته با توديع قرار 8 ميليارد ريالي براي مدت 4 روز به مرخصي آمد.
به گزارش وبسایت سلام، با خروج دكتر رمضان زاده از زندان، بسیاری از شخصيتهاي ديني، مذهبي، اصحاب رسانه و فعالان دانشجويي، تلفني و يا با حضور در منزل وي با سخنگوي دولت اصلاحات گفت وگو كردند.

عفو بین الملل: ایران آزادی تجمع های مسالمت آميز در روز عاشورا را تضمین کند


تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۸۸
جنبش راه سبز (ایران): سازمان عفو بين الملل روز چهارشنبه در بيانيه ای از دولت ايران خواسته است درباره آزادی تجمعات مسالمت آميز در روز عاشورا را تضمين کند.

مالکوم اسمارت، مدير خاورميانه و شمال آفريقای سازمان عفو بين الملل، در این بیانیه گفته است: دولت ايران بايد روز عاشورا را به زمانی برای پايان دادن به ممنوعيت تظاهرات مسالمت آميز، از جمله بازداشت های خودسرانه، قرار دهد و تضمين دهد که از نيروی بيش از حد در جريان تجمع مخالفان برای ابراز خواسته هايشان در روز عاشورا استفاده نکند. ما از رهبر جمهوری اسلامی می خواهيم که تضمين بدهد کسی بازداشت نشده يا مورد ضرب و شتم نيروهای بسيجی در اين تظاهرات مسالمت آميز قرار نخواهد گرفت.

بی خبری از وضعیت محمد نوری زاد


فرداي ايران : محمد نوري زاد كه به حق او را حر زمانه ناميده اند شخصي بود نويسنده و كارگزدان كه بيشتر تلاش خود را در جهت تخريب چهره اصلاح طلبها انجام مي داد و قلمش و افكارش براي اصولگرايان بود و مي شود وي را يكي از ستونهاي كيهان ناميد . روزنامه اي كه با ياوه سرايي ها و ايجاد شايعات و توهمات همواه به نوعي خط دهنده سپاهيان و بسيجيان در به هم زدن ميتيگها ، اجتماعات و يا حمله به اشخاص مي بوده و هست . همچنان كه بعد از دولت كودتا نيز اين روزنامه چون بولتني براي سپاه و بسيج و شكل دهي توهمات ذهني آنها و همچنين بياناتي كه قرار است بازجوها بعدها از متهمان اقرار بگيرند در آنها مشهود است . اما فارغ از كيهان اين رسانه ي هياهو و سراسر دروغ ، محمد نوري زاد كمي پيشتر از انتخابات با حمايت از مير حسين موسوي در واقع با ترك جبهه اصولگراها با جبهه سبز ايران پيوست و پس از انتخابات نيز با نوشتن نامه هايي خطاب به رهبري از وي انتقاد كرد و خواهان عذرخواهي رهبري از مردم بابت فجايع و جناياتي كه بسيجيان و سپاهيان بعد از انتخابات مرتكب شدند بود . چرا كه مسئوليت كليه نهادهاي نظامي و امنيتي بر عهده شخص رهبري است . اين به مذاق اصولگرايان اسلا خوش نيامد و وي را از كانون نويسندگان اخراج كردند . در آخرين نوشتار محمد نوري زاد با انتقاد از آيت اله لاريجاني و اعلام سقوط از قاضي القضات نوشتاري تند در نقد سخنهاي لاريجاني بود و پس از آن با احضار به دادگاه ، و قرار بازداشت روانه زندان شد . بسياري از مردم آزاده و سبز ايران با توجه به عملكرد آقاي نوري زاد در اين چند ماه اخير خواهان حمايت جنبش سبز از ايشان شدند .

درگيری ميان مردم و نيروهای انتظامی - امنيتی در ميدان توپخانه (امام خمينی) تهران


هرانا : يورش نيروهای امنيتی - انتظامی به تعداد زيادی از مردم که از ظهر امروز در ميدان توپخانه تهران تجمع کرده بودند.
خبرگزاری هرانا - حقوق شهروندان، انديشه وبيان: اعتراضات مردم در ميدان توپ خانه رو به گسترش است و مردم با سر دادن شعارهای مختلفی به اعتراضات خود ادامه می دهند.

در اعتراضات امروز که اکثرا دختران و پسران جوان شرکت دارند بخاطر حضور گسترده نيروهای امنيتی - انتظامی، مردم با تشکيل دسته های چند صد نفره اقدام به شعار دادن می کنند. شعارهايی که در ميدان توپ خانه سر داده می شود عبارتند از ؛مرگ بر ديکتاتور،وصيت منتظری مرگ بر ديکتاتور است، زندانی سياسی آزادی بايد گردد.
نيروهای امنيتی - انتظامی وحشيانه بسوی مردم يورش می برند و آنها را آماج باتونهای خود قرار ميدهند . موتوسواران نيروی انتظامی به سوی مردم حتی در پياده روهای يورش می برند و مردم را زير می گيرند. لباس شخصيها که خود در ميان مردم هستند کسانی را که اقدام به شعار دادن می کنند شناسائی می کنند و مورد تهاجم قرار می دهند وآنها رادستگيری می کنند. ولی مادران دلير حاضر در اعتراضات به رفتار لباس شخصی ها اعتراض می کنند و جوانان را از دست آنها رها می کنند. تا به حال مادران عليرغم ضربات باتون موفق به آزادی چند نوجوان و جوان شده اند.
لباس شخصيها که اعضای سپاه پاسداران می باشند مردم را مورد ضرب و شتم قرار می دهند.
نيروهای امنيتی - انتظامی مغازه داران ميدان توپخانه را وادار به بستن مغازه های خود کردند.در حال حاضر بيش از ۲۰۰ نفر از نيروهای گارد ويژه را در ميدان توپخانه مستقر کرده اند.
گزارش تکميلی از تظاهرات در ميدان توپخانه تهران
امروز قرار بود مراسم يادبود آيت الله منتظری در ميدان توپخانه برگزار شود .از قبل از ساعت ۳ بعد از ظهر تعدادی از مردم در مقابل درب مترو توپخانه (خمينی ) تجمع کرده بودند هنوز هيچ خبری از نيروهای گارد و انتظامی نبود. تنها لباس شخصی ها بودند که حضورشان در بين مردم معترض چشم گير بود و همراه با جمعيت حرکت می کردند. ساعت ۱۵:۱۰ تعداد مردم به خصوص جوانهايی که از مترو بيرون می آمدند و به صف معترضين می پيوستند بيشتر می شود در همين لحظه بود که نيروهای انتظامی شروع به متفرق کردن مردم از جلو مترو کردند .و همزمان تعدادی موتور سوار لباس مشکی دور ميدان توپخانه شروع به مانور کردند.
جمعيت هم شروع به سردادن شعار الله اکبر و مرگ بر ديکتلاتور زندانی سياسی آزاد بايد گردد کردند که دوباره ماموران نيروی انتظامی به سمت جمعيت آمدند و در مقابل جمعيت ايستادند تا مسير آنها را تغيير دهند.
لباس شخصی ها داخل جمعيت حرکت می کردند و جواناهايی که شعار بر عليه خامنه ای می دادند را شناسايی و به سراغشان می رفتند نوجوانی ۱۶ ساله داخل جمعيت بود و دائم می گفت مرگ بر رهبر ما خامنه ای ٰ بشکند کمر رهبر ما خامنه ای که جمعيت هم با صدای بلند در جواب می گفت آمين که يک نفر از لباس شخصی ها به آرامی که بقيه جمعيت متوجه نشوند به سراغش رفتند و به حالتی که بازداشتش کنند دستش را گرفتند که تعدادی از خانم ها متوجه شدند و او را نجات دادند .
لباس شخصی دائم فرياد می زد و به بقيه لباس شخصی ها می گفت برويد دنبالش به آقا فحش داده که تعدادی از جوانها به سمت يکی از لباس شخصی ها حمله کردند و او هم ميله ای را برداشت و به جان تعدادی از جوانها افتاد که خانم ها در مقابلش ايستادند و نگذاشتند به ضرب و شتم جوانها ادامه بدهد .لباس شخصی ها در زير لباسشان باتوم برقی داشتند و هر جايی احساس خطر می کردند بيرون می آوردند و به جمعيت حمله می کردند جمعيت پراکنده می شد اما دوباره در گوشه ای بهم می پيوستنذ ساعت ۱۵:۵۵ جوانها در ميدان توپخانه با شعار الله اکبر عزا عزا ست امروز ملت سبز ايران صاحب عزاست امروز تجمعی را شکل دادند .
راننده ها حتی راننده های اتوبوس واحد و اتوبوس های شخصی با بوق زدن از مردم حمايت می کردند که نيروهای موتور سوار با باتون و گاز اشک آور به جمعيت حمله کردند ساعت ۱۶ رفته رفته تعداد نيروهای لباس شخصی و انتظامی و حتی نيروهای گارد مستقر به دور ميدان توپخانه افزوده می شد و به مغازه دارها دستور بستن مغازه ها را می دادند.
ساعت ۱۶:۱۰ حدود ۲۰۰ نيروی گارد و موتور سوار را در توپخانه پياده کردند انها را جلو مخابرات مرکزی نشاندند تا آموزشها و دستورات لازم را به آنها بدهند ون ها و اتومبيل هايی از کلانتری های مختلف همچون کلانتری بهارستان ٰ نازی اباد ٰ ترمينال جنوب ٰ جواديه پليس پيشگيری نيروی انتظامی به چشم می خورد که دور تا دور ميدان را محاصره کرده بودندنزديک ساعت ۱۷ جمعيت در ميدان توپخانه حضور داشتند و جوانها به آرامی از کنار مردم می گذشتند و می گفتند وعده ما تاسوعا و عاشورا.

محمد کيانوش راد هنگام خروج از زندان: زنده باد اصلاحات!


نوروز : دکتر محمد کيانوش راد، روز گذشته پس از خروج از زندان اوين در حاليکه جمع زيادی از دوستدارانش برای استقبال از آزادی اين اسير کميل سبز مقابل اوين جمع شده بودند، با صدای رسا و با گفتن "زنده باد اصلاحات" بر مواضع خويش و تداوم راه اصلاح طلبی تاکيد کرد.
به گزارش نوروز، کيانوش راد عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت، سی مهر ماه در مراسم دعای کميل بازداشت و به همراه ۷۰ نفر ديگر از جمله همسر و دخترش بازداشت شد.
وی ساعت ۳ نيمه شب به همراه حدود ۲۰ نفر ديگر از بازداشت شدگان به زندان اوين منتقل شد و به مدت ۶۲ روز در سلول انفرادی، بند ۲۰۹ اسير بود.
با آزادی کيانوش راد، از ميان اسرای کميل سبز تنها سعيد نورمحمدی، عضو جوان جبهه مشارکت هنوز در بند کودتاگران اسير است.

محرمی سبز با وداعی سبز با مردی سبز پنجشنبه ساعت 3 بعدازظهر میدان توپخانه تهران - همه مي آئيم !

بزرگداشت آیت الله منتظری , محرمی سبز با وداعی سبز با مردی سبز پنجشنبه ساعت 3 بعدازظهر میدان توپخانه تهران صحبت از پژمردن یک گل نیست گلستانی به وسعت ایران ویران گشته.به خود ببالیم با دستان تهی اما ایمان و باوری اسمانی تا این لحظه خواب را از چشمان کور دلان گرفته ایم.اگر دیروز هر یک از من و تو یک ستاد بودیم امروز همگی یک رسانه و یک صدا ازادی را فریاد خواهیم زد.پاینده باد ملت همیشه سبز.

فتح سنگر به سنگر: بعد از قم و نجف آباد فتح بعدی سبزها شهر زنجان زادگاه آیت الله بیات زنجانی است.





عزاداری عظیم زنجانی ها در حسینیه اعظم زنجان که در سراسر ایران مشهور است .
براي مشاهده متن دعوت نامه در در پايگاه اطلاع رساني دفتر ايشان آمده است به اينجــــــا مراجعه كنيد .

بینوا کودتا چیان! - حتما بخوانيد !


پنجشنبه ۳ دى ۱۳۸۸
روز آنلاين : حادثه چنان بزرگ بود که اخبار هفته پر خبر آخر آذرماه  را یکسره به حاشیه راند. سحرگاه شنبه بانگ برخاست که "خواجه رفت." و این مصرع ازاعماق تاریخ ایران باز آمد و معنای روز گرفت:
- از شمار دو چشم یک تن کم
و زشمار خردهزاران بیش
و این بار خردمندی رفته بود که سخن مشهور جلال آل احمد در باره جهان پهلوان تختی را مکرر می کرد: "مردی که به قدرت «زمانه» نه گفت."
وقتی به قدرت پشت کرد،  "فقیه عالیقدر" می خواندندش.لقبی که کمترین هدیه همرزمش آیت اله خمینی بود. وقتی مرجعیت آیت اله خامنه ای را رد کرد، به حبس خانگی افتاد و ماموران امنیتی او را "شیخ نادان" نامیدند. هنگام که در سحرگاهی پائیزی این جهان را واگذاشت "پدر معنوی جنبش سبز" لقب داشت و از جانب مردم و مهمتر، از سوی میلیونها جوان.
پس پابرهنه ها و زیبا جامگان از سراسر ایران به وداع با او شتافتند. او درخاک شد وکنار فرزند شهیدش محمد آرمید. روزهای آخر به علی مطهری گفته بود:
- دیدی با من چه کردند علی؟
و علی برسرنوشت همراه و همرزم پدرش مرتضی مطهری گریسته بود. زار و تلخ.
ترور مرتضی مطهری که رازهایش هرگز فاش نشد، نخستین اقدام برای حذف روحانیون روشن بین بود و بعد ها در زمان ولایت آقای خامنه ای به روش تبدیل شد. مرجع عالیقدر شیعه درخانه محبوس شد، ساز و کار روحانیت برای اولین بار در تاریخ ایران، به دست دولت افتاد و این اواخر حتی تعیین مرجع را دولتی کردند. مداحان و امنیتی ها ونظامی ها تعیین کننده مرجع شدند تا کسانی از تبار مصباح یزدی را بر کشند. آنکه خاک پای رهبر را  سرمه چشم می کند تا از همراه دیروز طالقانی و منتظری، مستبدی بسازد که حتی در پیام تسلیتش، کینه این جهانی را بدرقه راه روحانی پیری کند که به سفر آن جهانی می رود.
اما رفتن مردی که قدیمی ترین یار انقلاب اسلامی بود، تاریخ این انقلاب را که اوراق آخرش نوشته می شود، به فصل تازه ای رساند. تنها  داوری نویسنده ايندیپندنت  درباره شرايط جديد ايران نبود که نوشت "در گذشت آیت اله به جنبش سبز روح دمید"، جهان بر این باور صحه گذاشت.

آيت اله بيات زنجاني : دعوت برای شرکت در مراسم بزرگداشت آیت الله العظمی منتظری(ره) در زنجان


88/10/02

به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر آيت اله بيات زنجاني :






بسم اللّه الرّحمن الرّحیم
انا لله و انا الیه راجعون
در پی اعلام  برگزاری مراسم بزرگداشت مرجع فقید عالم تشیع، فقیه عالیقدر حضرت آیت الله العظمی منتظری(ره)از سوی علما و روحانیون استان زنجان،
بدینوسیله دفتر ا ز علمای اعلام وروحانیون معزز، خانواده معظم شهداء و‌ مردم قدرشناس و آگاه استان زنجان دعوت می‌نماید تا ضمن شرکت در این مراسم
از مقام علم و مرجعیت تجلیل نمایند.
مکان: زنجان، مسجد  جامع(سید)
زمان: پنجشنبه ، سوم دیماه ، از ساعت 3 الی 4.30
دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی بیات زنجانی(مدظله العالی)

پیش لرزه های سقوط کودتا: نیروی انتظامی و سپاه: ما خودمان عزاداریم؛ یزیدی نیستیم که عزادارن حسینی را بزنیم


حرف حساب : مدتی است که بین مقامات ارشد امنیتی -نظامی (از جمله شخص خامنه ای) در باره ی نوع برخورد با مخالفان چند دستگی پیش آمده ( مثلا اینجا) و این اختلاف ها مدیریت متمرکز ماشین سرکوب را با مشکل جدی مواجه کرده است و هر کسی گناه ناکامی ها را به گردن دیگری می اندازد. این دودلی ها باعث شکاف های فراوان و درگیری بین نیروهای سرکوبگر مزد بگیر و یا نیروهای انتظامی رسمی نیز شده است. به ویژه از مدت ها قبل خبرهایی از همصدایی بدنه ی تمام نیروهای انتظامی و نظامی (وظیفه و کادر) (از جمله سپاه) با جنبش سبز مردم می رسد. (مثلا اینجا)


اما آخرین خبرهایی که از دو منبع از داخل نیروها رسیده گویای این است که در یک ماه گذشته نافرمانی های مختلفی در رده های مختلف روی داده و درگیری های عقیدتی و مدیریتی بین افسران ارشد سپاه (در حد معاونان فرماندهان استان) و نیز بین فرماندهان سازمان حفاظت اطلاعات و دیگر فرماندهان سپاه رخ داده است. طبق این خبر، بی میلی نیروهای رسمی برای اعزام به خیابان ها در موارد زیادی تبدیل به نافرمانی آشکارشده است. نکته ی مهم تر این که به ویژه آیین های تاسوعا و عاشورا باعث شده است که خیلی از نیروها بدون ترس بگویند که خودشان هم عزادار امام حسین هستند و حاضر نیستند عزاداران حسینی را مورد ضرب و شتم قرار بدهند و در ردیف یزید و شمر قرار بگیرند و لعن و نفرین مومنان را برای خودشان بخرند و خسره الدنیا و آخره بشوند.

رسانه شماییـــــــــــــــــــــــد لطفا این نوشته را برای دیگران هم بفرستید

عبدالعلي بازرگان : در سوگ سنگربان حقوق مخالفین


2 دی 1388
خبرنامه نیروهای ملی مذهبی -
گفت آن یار کز او گشت سر دار بلند جرمش این بود که "اسرار هویدا می کرد"
فیض روح القدس ار باز مدد فرماید " دیگران هم بکنند" آن چه مسیحا می کرد
قهرمان نهضت ملی، دکتر مصدق در بیدادگاه نظامی گفت :"تنها گناه من و گناه بسیار بزرگ من این است که پنجه در پنجه بریتانیای کبیرانداختم و صنایع نفت را ملی کردم"!
راستی گناه آیه الله منتظری چه بود که او را از اوج عزت در مقام جانشینی بلامنازع رهبر انقلاب پائین آورد و بیست سال در حبس و حصرو هتک و حمله و هجوم قرار داد؟

آقای سید حسن خمینی حالا نوبت حرکت سبز شماست !!!


راه پر خون : حالا که در اصفهان و تبریز و قم و سایر شهرها اجازه برگزاری مراسم ترحیم برای آیت الله منتظری داده نشد، حالا نوبت شماست آقای سید حسن خمینی تا حرکت سبزی کنید و برای تسلی و دلجویی از بیت ایشان مراسم ترحیم را در تهران برگزار کنید .

مطمئن باشید اینبار هم به کوری چشم کوردلان بی دین و شیطان صفت، ملت سبز ایران با حضور میلیونی بسان مراسم تشیع یاد آن مرجع آزاده، رهبر سبز، پدر بزرگوار و مظلوم را گرامی خواهند داشت .

اعلامیه ی «چپ دموکرات ایران» : ضرورت گسترش جنبش به شهرهای مختلف


اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
چهارشنبه  ۲ دی ۱٣٨٨ -  ۲٣ دسامبر ۲۰۰۹

از آغاز پیدایی عینی جنبش کنونی مردم ایران تاکنون، تنها سه کلان شهر بصورت عمده درگیر مبارزه‌یِ خیابانی و صف آرایی در برابر دستگاه سرکوب دیکتاتوری حاکم بوده‌اند؛ تهران، شیراز و اصفهان.
این تذکر به معنای نادیده گرفتن حضورهای پراکنده در دیگر ِ شهرها نیست، بلکه اشاره‌ایست برای ورود به بحث اصلی این نوشتار.
بی تردید دستگاه سرکوبِ حاکم جهت دفع و حذف حضور اعتراضی مردم از کف خیابان‌ها (که سال های پیشین مهمترین عرصه ی تجلی مشروعیت حاکمیت دینی بود و اینک به تسخیر مخالفان وضع موجود درآمده است)، اقدام به گسیل گسترده نیروهای بسیجی، ارازل و اوباش ِ مزدبگیر از شهرهای کوچک به کلان شهرهای مورد اشاره نموده و به ابزار تطمیع و تحمیق، آن دسته از هم میهنان را در برابر ملت قرار داده است تا پاسدار جهل و جور حاکم باشند.
به این منظور، تمرکز اصلی دستگاه ترور و سرکوب دولتی به فراخور سابقه در این جنبش، کلان شهرهای تهران، شیراز و اصفهان بوده‌است. این تاکتیک دولت با همراهی ناخواسته‌یِ بخش‌های زیادی از نیروهای جنبشی همراه بوده است که با انفعال در حوزه ی کنش شهرهای کوچک خود در گسیل نیروهای سرکوبگر این شهرها به تهران، غیر مستقیم یارای دولت بوده اند. چرا که عمده‌یِ نیروها در شهرستان های مختلف همه‌ی امید خود را به حضور مردمی به ویژه در تهران گره زده‌اند و تهران اگرچه به حق کانون مبارزه و جنبش بوده است اما تاکنون به رغم بی حیثیت کردن رژیم در همه‌یِ شئون، همچنان تاوان عدم خیزش گسترده در دیگر نقاط کشور را می دهد. این نکته‌ی تاسف بار به ویژه در به صحنه نیامدن جدی ِ شهرهای تبریز و مشهد در عین وجود پتانسیل های اعتراضی قوی، فرصت تمرکز بیشتری در اختیار دولت کودتایی قرار داده‌است.
از طرفی دیگر، سازمان یابی شبکه‌های اجتماعی درون زا تنها در تهران مشهود و قابل قبول بوده‌است. این مهم را در تهیه و تکثیر اعلامیه‌ها، سی دی‌ها و امکانات آگاهی بخش به شکلی گسترده می‌توان به وضوح در جنبش مدنی - اعتراضی تهران دید.
بر این اساس به نظر می‌رسد نیاز به اقداماتی فوری در دیگر شهرها احساس می شود؛
۱ - فعالتر شدن فعالیت‌های آگاهی بخش مخفی از قبیل چاپ و پخش بیانیه‌های افشاگرانه به ویژه در شهرها و نقاطی که بواسطه‌ی عدم دسترسی توده‌یِ محروم به منابع اطلاعاتی و خبری، فقر اطلاعاتی بیشتری حس شده و مشخصن حدود آگاهی از اوضاع محدود به منابع خبری دولتی است.
۲ - گسترش شعارنویسی ها در سطحی که هم بار آگاهی بخش آن محقق شود و هم ایجاد جنگ روانی در نیروهای دولتی نماید.
۳ - درخواست حضور و پخش اعلامیه‌های تجمع مردمی همزمان با دیگر شهرها، به ویژه کلان شهرهای مورد اشاره جهت برهم زدن نظم و تمرکز دستگاه سرکوب و تشویش در بسیج نیروهای سرکوبگر، حتا اگر تحقق قطعی حضور و تجمع مردمی دور از ذهن باشد.
۴ - تکثیر «مبارزه» و نافرمانی از دولت در عرصه های مختلف زندگی، از ابتدایی ترین کنشهای روزمره گرفته تا کلان‌ترین آنها و تبدیل زندگی روزمره به عرصه‌ای برای مقاومت در برابر استبداد.
۵ - پرهیز از دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی در میان مردم و قائل شدن به وجود دشمن مشترک، که همانا استبداد حاکم است.
بر این موارد می توان موارد دیگری نیز به تناسب شهرها و مناطق جغرافیایی مختلف افزود؛ از قبیل تکیه بر موارد برابری خواهانه ی هویت طلبانه، مذهبی، جنسیتی و ... که موجبات ستم مضاعف نیز می باشد.

چپ دموکرات ایران
چهارشنبه ۲ دیماه ۱۳۸۸
۲۳ دسامبر ۲۰۰۹

ضیافت زفاف - +18 - داستاني از مهرورزي هاي جمهوري اسلامي


نويسان : همین دیشب بود که آمدند ، امشب باز دوباره چرا ؟
دست هایم را اقلا باز نکردند.شاید فکر می کردند می توانم کاری بکنم ،مثلا به صورتشان چنگ بکشم ،اما اصلا نا نداشتم .
با دست های بسته ،آمدند،کنارم دراز کشیدند وهی تکان تکان خوردند ونفس نفس زدند و بعد هم بلند شدندودست هاراتکاندندورفتند.یکی دوتا هم نبودند.هر بار سه چهار تن لندهور .
لباس هایم تکه پاره شده بود ،هوا سرد نبوداما می لرزیدم .دندان هایم روی هم قرار نمی گرفت .مرا هم بوسیدند.بوی بدی می دادند.من با دست های بسته ،به پشت افتاده بودم ولامپ سقف را نگاه می کردم که دور بود ،با آن توری رویش .

جميله كديور : آن را که جای نیست همه شهر جای اوست…


تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۸۸
وزارت اطلاعات اعلام کرده و یا پیغام فرستاده که مراسم بزرگداشت آیت الله منتظری برگزار نشود؛ در هیچ جا و هیچ شهری. حتی اگر پیغام هم نمی فرستاد حوادث چند روز اخیر در قم و اصفهان، نشان می داد که این تصمیم گرفته شده است؛ لغو ختم و سوم و شب هفت...


 شورای امنیت ملی مراسم مربوط به آیت الله منتظری را در شهرهای مختلف لغو کرده است. اصفهان ، کاشان و زاهدان و...ازین جمله اند.به حسینیه ارشاد هم گفته اند حق ندارد مراسم بگیرد؛حتی مراسم تاسوعا و عاشورا …بسیاری از هیات های مذهبی در تهران و شهرستانها اجازه فعالیت شان لغو یا تعطیل شده اند.

حراست دانشگاهها ، دانشجویان را از برگزاری مراسم بزرگداشت آیت االه منتظری منع کرده است. دانشجویان شناسایی شده تحت فشار و تهدید قرار گرفته اند.

اخطار به آیت الله نوری همدانی

سهرابستان : چنانچه اجازه دهید همچنان حکومت از شما بعنوان بلندگوی خود سوء استفاده کند، بناچار پرونده «... بنت جمیله» بطور کامل منتشر خواهد گردید. شما تنها فردی از باصطلاح مراجع بودید که کودتا بر علیه مردم را تأئید کردید و بر اعمال باطل حکومت صحه گذاشتید و در عین حال برای تقرب بدرگاه سلطان، با طرح شعار "کوثر" آگاهانه به پیامبر توهین نمودید.
اشتباه نکنید، اینکه پرونده مورد نظر مستقیماً منتشر نگردیده و چنین اخطاری را برای اتمام حجت دریافت می فرمائید نه از جهت احترام به شما و یا جایگاه مرجعیت است، چه که رفتار و گفتار شما حرمتی برای این نوع از مرجعیت باقی نگذاشته، بلکه صرفاً بدلیل رعایت مصالح طرف مقابل این پرونده است.
حکومت پس از اینکه بدلیل تقلب در انتخابات و کشتار مردم، حمایت حتی مرجع تقلیدی چون آیت الله مکارم شیرازی را نیز از دست داد، که علیرغم مراجعه حضوری محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر، حاضر به ارسال پیام تبریک برای رئیس جمهور کودتا نشد، در غیاب همه مراجع سالم، بسراغ شما آمد تا باصطلاح خودش حمایت مرجع تقلیدی را نیز همراه داشته باشد.
برای شما بسیار روشن است که صحبت از کدام پرونده است و اثرات افشای آنرا نیز بروشنی می دانید. اینکه جاهلانه تشیع جنازه مرجع عالیقدر شیعه، آیت الله منتظری را، «فتنه» خوانده و خواستار نابودی فتنه شده اید، بتنهایی برای افشای ماهیت واقعی و چهره حقیقی شما کافی بود، ولی شاید این تلنگر سبب بیداری و تنبه اتان گردد. با 84 سال سن، و در آخرین سالهای عمر، فرصت چندانی برای ایستادن در محکمه الهی برایتان باقی نمانده است، بگذارید این چند صباح هم آرام بگذرد و خود را بیش از این بازیچه و اسیر این حکومت نکنید. تصمیم با شما است، فقط یک سخن دیگر بر علیه مردم مظلوم ایران کافی است تا...

مکالمات تکاندهنده یک بازجو و یک زندانی سیاسی در ایران - حتما بخوانيد !!!!


چهارشنبه ۲۳ دسامبر ۲۰۰۹

عجب حکایتی است روزگار

این روزها، مشهورات سیاسی کشورمان ، هم در وجه خارجی اشتهار یافته ، هم در وجه داخلی . هم رییس جمهورما در سال صرفه جویی ، با کاروانی سیصد نفره به آنسوی دنیا سفر کرده تا بگوید : چه کس گفته ما در انزواییم ؟ و هم ما به دست خود مردان سیاسی کشورمان را به شش سال زندان و تبعید به گناباد و تناول هفتاد ضربه شلاق محکوم کرده ایم . من در این نوشته کاری به سفر رییس جمهور و همراهان وی و جاذبه پولی که با خود برده اند ، ندارم . از خدای خوب برای ایشان آرزوی هوشمندی و بازآوردن منفعت برای کشورمان دارم . ظاهرا در این سالها ما به بچه پولدار کم خردی مانند شده ایم که همبازی های ما تا توانسته اند از ما برده اند و ما را با قهقهه های بدمستی شان فریفته اند . دوستانی که زیرکند و به ازای هر لبخندی که برترازو نهاده اند ، بساط عیش زیرکی خود آراسته اند .

من می خواهم در این نوشته به یکی از زندانی های خوب خودمان بپردازم . گفتگوی وی با شخص بازجو بسیار شنیدنی و خواندنی است . من همه تاریخ را به تماشای این بازجویی فرا می خوانم . از همه پدیده های پرشتاب هستی تمنا می کنم بقدر زمان مطالعه این چند خط ، و اندیشه ای که پس از مطالعه آن وقت می برد ، موقتا دست از تلاش حتمی خود بدارند و هستی را از فروپاشی باز دارند :
- سلام
- بگیر بنشین ! ما اینجا سلام و علیک و از اینجور خرمقدس بازی ها نداریم .
- سلام که حرف نامربوطی نیست دوست من . همه ملتها سلام دارند . شما تلفن را که برمی دارید می گویید : الو . این الو ، اشاره به شعله آتش نیست . همان سلام خود ماست که به انگلیسی می شود هلو.
- من هیچ وقت نگفته ام هلو ، همیشه گفته ام الو .

آخرين آخبار