آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۳, پنجشنبه

اختصاصی جرس / ممانعت از برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله العظمی منتظری در زنجان


درگیری و ضرب و شتم شدید و بازداشت های گسترده
جنبش راه سبز (جرس): مراسم بزرگداشت آیت الله العظمی منتظری که قرار بود امروز در مسجد جامع زنجان برگزار شود با ممانعت نیروهای امنیتی، برگزار نشد.

آیت الله بیات زنجانی پیشتر اعلام کرده بود که مجلس بزرگداشتی را امروز در مسجد جامع زنجان برگزار می کند این روحانی بلند پایه از مردم خواسته بود در این مجلس حضور یابند.

به گزارش خبرنگار جرس، مردمی که برای بزرگداشت آیت الله العظمی منتظری به مسجد جامع زنجان رفته اند با درهای بسته مسجد مواجه شده اند.
یک شاهد عینی به خبرنگار جرس گفت: وقتی با صف آرایی نیروهای نظامی در مقابل مسجد و درهای قفل زده مسجد مواجه شدیم مردم تصمیم گرفتند برنامه را در خیابان برگزار کنند.

به گفته این شاهد عینی مراسم در خیابان با قرائت قرآن توسط دو تن از بستگان آیت الله بیات شروع شده و مردم نیز در سکوت اقدام به عزاداری کرده اند اما نیروی انتظامی سعی کرد ممانعت کرده و مردم را متفرق کند که درگیری شد و در تعقیب و گریز ها مردم را به شدت مورد مورد ضرب و شتم قرار دادند.

این شاهد عینی افزود: "الله اکبر، یا حسین میر حسین، منتظری آزادی ات مبارک، عزا عزاست امروز روز عزاست امروز ملت سبز ایران صاحب عزاست امروز..و مرگ بر دیکتاتور" شعارهایی است که مردم سر میدادند و شدت ضرب و شتم به طوری بود که تعدادی از مردم از ناحیه دست ، سر و بینی دچار شکستگی شده اند.
براساس این گزارش تعدادی زیادی از مردم بازداشت و تعدادی نیز مصدوم شده و به بیمارستان منتقل شده اند.

سعید بیات از بستگان آیت الله بیات که به قرائت قرآن پرداخته بود جزو بازداشت شدگان است. در این مراسم انصاری، نماینده اصلاح طلب قزوین در مجلس شورای اسلامی و ابوالفضل شکوری و سید جواد باقر زاده نمایندگان ادوار نیز حضور داشتند.

تعدادی از بازداشت شدگان بعد از ساعاتی آزاد شده اند اما از تعداد افرادی که در بازداشت هستند خبری در دست نیست.

براساس گزارش خبرنگار جرس، اجتماع کنندگان اعلام کرده اند که ادامه مجلس ترحیم را امشب در منزل پدری آیت الله بیات زنجانی برگزار خواهند کرد.

لينكهايي از تظاهراتهاي پراكنده زنجان در سوم دي در زير قرار داده مي شود :

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار