آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۳, پنجشنبه

هشدار جدي : پروژه "کارناوال عصرعاشورای دو" کلید خورد


پنجشنبه ۳ دیماه ۱۳۸۸
 رويداد :

یک منبع اگاه به خبرنگار رویداد گفت "سناریوی کاناوال عاشورای دو" توسط وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و برخی جریانات شبه نظامی وابسته به سپاه تهیه شده و قرار است در روزهای عاشورا و تاسوعا برای هجمه به جنبش سبز اجرا گردد.

پس از شکست  سناریوی پاره نمودن عکس امام خمینی ، افتضاح تجمع چند هزار نفر در برابر دانشگاه تهران در دفاع از ولایت و در پی حضور صدها هزار عزادار در مراسم آیت الله منتظری و فریاد "مرگ بر دیکتاتور" و دیگر شعارهای علیه رهبری آیت الله خامنه ای در شهرهای قم ، اصفهان، نجف آباد ، کاشان ، تهران ، مشهد ، تبریز  و ... پروژه جدید در دست تهیه است تا شکست های اخیر اقدارگرایان را جبران نماید.

بر اساس این سناریو قرار است عده ای ظاهرا به حمایت از جنبش سبز ایران به شادی و پایکوبی و حمله به دسته هی عزاداری  بپردازند. این احتمال وجود دارد این سناریو حتی پیش از روزهای عاشورا و تاسوعا نیز اجرا گردد.

این منبع آگاه به خبرنگار رویداد گفت :"در همین حال اطلاع رسانی در این باره بسیار اهمیت دارد تا نقشه جریانات وابسته به رهبری برای بی حرمتی به مراسم عاشورا و تاسوعای حسینی و به انحراف افکار عمومی از اعتراضات میلیونی به یزید و یزیدیان زمان برملا گردد."

بازخوانی سناریوی "کارنوال عصر عاشورا "
در 26 اردیبهشت سال 1376 و در بحبوحه مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری هفت که با ایام ماه محرم مقارن بود، در عصر روز عاشورا، کارناوالی از جوانان با ظاهر غیر متعارف با رقص و دست افشانی برای خاتمی و شعار "فقط خاتمی" سر می دادند. 

نطفه این کاروان که به "کارناوال عصر عاشورا" مشهور است، در شهرک غرب (قدس) تهران بسته شد و تعدادی از دختران و پسران با ظاهری نامناسب و به دور از سنت عزاداری ایرانی در ایام شهادت امام حسین(ع) ، با الصاق عکس محمد خاتمی به روی خودروهای خود ، به خیابان های پایتخت سرازیر شدند.

از این اتفاق فیلمی 20 دقیقه ای حاوی تصاویر دختران بی حجاب در محافل مذهبی و سیاسی توزیع شد که با تعداد زیادی اتومبیلهای گران قیمت به تبلیغ غیر متعارف برای خاتمی دست زده اند. این فیلم که بعدها به فیلم "کارناوال عصرعاشورا" معروف شد، در مقیاسی عظیم در کلیه مساجد و حوزه های مذهبی کشور توزیع شد. 
به هر حال در آن زمان راه انداختن این کاروان، دست مایه ای جدیدی را در اختیار جریانات تمامیت خواه قرار داد تا در هجمه رسانه ای و بهره برداری تبلیغاتی، سنگین ترین اتهامات را به سید محمد خاتمی نسبت دهند. 

در این شرایط روزنامه سلام در تاریخ 27 اردیبشهت 76 در تشریح این ماجرا، نوشت: " تعدادی اتوموبیل های "آنچنانی" با سرنشین هایی معلوم الحال، در حالی که چراغ های خود را روشن کرده بودند، عکس خاتمی را نیز حمل می کردند و به صورت کاروانی در بعضی از خیابان های تهران در حال حرکت بودند و برای مردم ایجاد مشکل و زحمت می کردند." 

بعدها روایت های متفاوتی از سازندگان فیلم بیان شد اما آنچه مشترک بود اینکه این یک پروژه مشترک صدا و سیما و وزرات اطلاعات برای بدنام کردن سید محمد خاتمی در میان اقشار مذهبی بود. نام سعید امامی ، حسین شریعتمداری ، علی کردان و برخی اعضای انصار حزب الله به سرکردگی حسین الله کرم و مسعود ده نمکی در ارتباط با ساختن شدن این فیلم برده شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار