آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۳, پنجشنبه

گزارش تکميلی از تظاهرات در ميدان توپ خانه تهران سوم دي ماه

روشنگري : امروز قرار بود مراسم يادبود آيت الله منتظری در ميدان توپخانه برگزار شود .از قبل از ساعت 3 بعد از ظهر تعدادی از مردم در مقابل درب مترو توپخانه (خمينی ) تجمع کرده بودند هنوز هيچ خبری از نيروهای گارد و انتظامی نبود. تنها لباس شخصی ها بودند که حضورشان در بين مردم معترض چشم گير بود و همراه با جمعيت حرکت می کردند. ساعت 15:10 تعداد مردم به خصوص جوانهايی که از مترو بيرون می آمدند و به صف معترضين می پيوستند بيشتر می شود در همين لحظه بود که نيروهای انتظامی شروع به متفرق کردن مردم از جلو مترو کردند .و همزمان تعدادی موتور سوار لباس مشکی دور ميدان توپخانه شروع به مانور کردند.

جمعيت هم شروع به سردادن شعار الله اکبر و مرگ بر ديکتلاتور زندانی سياسی آزاد بايد گردد کردند که دوباره ماموران نيروی انتظامی به سمت جمعيت آمدند و در مقابل جمعيت ايستادند تا مسير آنها را تغيير دهند.
لباس شخصی ها داخل جمعيت حرکت می کردند و جواناهايی که شعار بر عليه خامنه ای می دادند را شناسايی و به سراغشان می رفتند نوجوانی 16 ساله داخل جمعيت بود و دائم می گفت مرگ بر رهبر ما خامنه ای ٰ بشکند کمر رهبر ما خامنه ای که جمعيت هم با صدای بلند در جواب می گفت آمين که يک نفر از لباس شخصی ها به آرامی که بقيه جمعيت متوجه نشوند به سراغش رفتند و به حالتی که بازداشتش کنند دستش را گرفتند که تعدادی از خانم ها متوجه شدند و او را نجات دادند .
لباس شخصی دائم فرياد می زد و به بقيه لباس شخصی ها می گفت برويد دنبالش به آقا فحش داده که تعدادی از جوانها به سمت يکی از لباس شخصی ها حمله کردند و او هم ميله ای را برداشت و به جان تعدادی از جوانها افتاد که خانم ها در مقابلش ايستادند و نگذاشتند به ضرب و شتم جوانها ادامه بدهد .لباس شخصی ها در زير لباسشان باتوم برقی داشتند و هر جايی احساس خطر می کردند بيرون می آوردند و به جمعيت حمله می کردند جمعيت پراکنده می شد اما دوباره در گوشه ای بهم می پيوستنذ ساعت 15:55 جوانها در ميدان توپخانه با شعار الله اکبر عزا عزا ست امروز ملت سبز ايران صاحب عزاست امروز تجمعی را شکل دادند .
راننده ها حتی راننده های اتوبوس واحد و اتوبوس های شخصی با بوق زدن از مردم حمايت می کردند که نيروهای موتور سوار با باتون و گاز اشک آور به جمعيت حمله کردند ساعت 16 رفته رفته تعداد نيروهای لباس شخصی و انتظامی و حتی نيروهای گارد مستقر به دور ميدان توپخانه افزوده می شد و به مغازه دارها دستور بستن مغازه ها را می دادند.
ساعت 16:10 حدود 200 نيروی گارد و موتور سوار را در توپخانه پياده کردند انها را جلو مخابرات مرکزی نشاندند تا آموزشها و دستورات لازم را به آنها بدهند ون ها و اتومبيل هايی از کلانتری های مختلف همچون کلانتری بهارستان ٰ نازی اباد ٰ ترمينال جنوب ٰ جواديه پليس پيشگيری نيروی انتظامی به چشم می خورد که دور تا دور ميدان را محاصره کرده بودندنزديک ساعت 17 جمعيت در ميدان توپخانه حضور داشتند و جوانها به آرامی از کنار مردم می گذشتند و می گفتند وعده ما تاسوعا و عاشورا.
فعالين حقوق بشر ودمکراسی در ايران
03 دی 1388 برابر با 24 دسامبر 2009

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار