آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲۴, سه‌شنبه

قطع میکروفون کواکبیان به خاطر دفاع از یار امام

سه شنبه, ۲۴م آذر, ۱۳۸۸
کلمه:مصطفی کواکبیان که قصد داشت در واکنش به تذکر امروز رسایی که به محتشمی‌پور اهانت کرده بود تذکری بدهد، با قطع میکروفنش از سوی رئیس جلسه مواجه شد.
به گزارش ایلنا این عضو فراکسیون خط امام(ره) با حضور در جمع خبرنگاران مجلس تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم افرادی که افتخارشان وکیل‌والدولگی است زمام امور در مجلس را در دست بگیرند.
وی با اشاره به اینکه برای تذکرات خارج از موضوع باید اول صبح و یا آخر وقت به مجلس زمانی را در نظر گرفت یادآور شد: براساس آیین‌نامه داخلی مجلس تذکراتی که در میان دستور جلسات مطرح می‌شود باید به موضوع مورد بحث در جلسه مرتبط باشد.
کواکبیان با بیان اینکه تذکر امروز رسایی در صحن علنی مجلس هیچ ربطی به دستور جلسه نداشت، اجازه بیان چنین تذکری را، اتفاق عجیبی در مجلس خواند.
کواکبیان ادامه داد: قصد داشتم به رئیس جلسه در این‌باره تذکر بدهم و بگویم که نباید اجازه بیان چنین تذکری را که خارج از موضوع بود ارائه می‌دادند اما گویا ایشان تصور کردند که بنده می‌خواهم پاسخ آقای رسایی را بدهم به همین دلیل به من اجازه ندادند تذکر بدهم و بلندگویم را قطع کردند.
نماینده سمنان با بیان اینکه اکثریت نمایندگان مجلس اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب به قواعد و ضوابط آیین‌نامه داخلی مجلس پایبند هستند اظهار داشت: اما عده‌ای از کسانی که وابسته به دولت هستند تصور می‌کنند که آزادند هر کاری را در مجلس انجام دهند.
کواکبیان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید به رئیس مجمع تشخیص مصلحت توهین شود ادامه داد: اما آنها نوک تیز حملاتشان را به سوی هاشمی گرفته‌اند و حذف کلیه نیروها را در دستور کار دارند.
وی برخوردهای آنها را صادقانه ندانست و افزود: آنها اگر واقعا تابع رهبری هستند باید فضای کشور را به سمت آرامش ببرند نه اینکه با توهین به شخصیت‌های مختلف به آتش اختلافات دامن بزنند.
گفتنی است رسایی در تذکر خود نسبت به اینکه نشریه وابسته به دبیرخانه حمایت از فلسطین در مورد شعار، نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران، موضع‌گیری نکرده است، توهین‌هایی را خطاب به محتشمی‌پور مطرح کرد.
در جلسه گذشته مجلس نیز یکی دیگر از نمایندگان حامی دولت خواستار برکناری محتشمی پور از سمت دبیر کلی  دبیرخانه حمایت از فلسطین شده بود.

گزارش ۲ روز تحصن و اعتصاب گسترده دانشجویان دانشگاه امام خمینی قزوین + گزارش تصويري

سه شنبه، ۲۴ آذر، ۱۳۸۸

پس از ماجرای مشکوک پاره شدن عکس امام خمینی در 16 آذر و پخش آن توسط صدا و سیما، این سناریو که برای سرکوب هر چه بیشتر جنبش سبز شکل گرفته است در دانشگاه بین المللی قزوین و این بار به صورت دیگر اتفاق افتاد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر صبح روز یکشنبه 22/9/88

پس از تحریفها و تهدیدها: متن كامل و بدون تحریف سخنان هاشمی بادانشجویان مشهد

آينده نيوز : خبرنگار آینده گزارش داد: در پی انتشار سخنان تحریف شده رییس مجلس خبرگان در جمع برخی دانشجویان مشهد و پیامد آن حملات  برخی مقامات مسوول و چهر های سیاسی، دفتر هاشمی رفسنجانی متن كامل سخنان مذكور را منتشر و اعلام كرد:
پس از سخنرانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با سه گروه از دانشجویان كه در تاریخ 14/9/1388 و به صورت پرسش و پاسخ در تالار آیینه آستان قدس رضوی انجام شد، بعضی از خبرگزاری‌ها، سایت‌های اینترنتی و روزنامه‌های وابسته به یك جریان خاص در كشور و به تبع آن تقریباً همه رسانه‌های معاند نظام اسلامی، با جعل و تحریف، اقدام به انتشار گزینشی آن كردند.
در این میان اقدام یك خبرگزاری و بالاتر از آن سخنرانی عالی‌ترین مسؤول امنیتی كشور تأمل‌برانگیزتر است. خبرگزاری فارس به نقل از یكی از شركت‌كنندگان در آن جلسه كه گویا ترتیبات مصاحبه با او را نیز فراهم كرده است، با همه تلاشی كه  در این روزها در جهت انتشار صادقانه اخبار دارد!! در هر دو بخش، یعنی هم سؤالات و هم پاسخ‌ها علاوه بر حذف برخی جملات و از آن رندانه‌تر، برخی كلمات، مصداق بارز سانسور شده و از طرف دیگر به جای جملاتی كه به مذاقش خوش نمی‌آمد، جملاتی را اضافه كرد كه اگر نپذیرند دروغ گفته‌اند، باید بپذیرند كه راست نگفته‌اند!!
مثلاً آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درخصوص نقش مردم در جبهه‌ها می‌گوید: «اگر داوطلب‌های مردمی به میدان نمی‌آمدند، شك نكنید كه ارتش و سپاه نمی‌توانستند با آن همه دشمن بجنگند.» اما نحوه اطلاع‌رسانی خبرگزاری فارس را ببینید كه می‌نویسد: اگر مردم نبودند، ارتش شكست می‌خورد.» در این جمله كلمه «سپاه» عامدانه حذف شده تا نوعی كم‌توجهی به نقش سپاه از طرف فرماندهی جنگ القا شود كه می‌تواند كینه‌برانگیز باشد و از طرف دیگر كلمه «شكست» را آوردند تا نوعی ناكارآمدی ارتش نیز القا شود.
یا درخصوص آقای توكلیان جمله‌ای را به نقل از ایشان به متن اضافه می‌كنند و می‌گویند «در دانشگاه فردوسی مشهد 55 درصد به آقای احمدی نژاد رأی دادند» در حالی كه با چندین بار باز شنوایی نوار حتّی یكی از كلمات این جمله در سخنان ایشان نیست كه حمل بر اشتباه شود!
البته اختصار، شیوه‌ای مرسوم در خبر رسانی است، امّا

گزارش تصويري از 24 آذر در دانشگاه علم و صنعت


 
 
 
 
 
 

لغو مجوز دویست هیات عزاداری در تهران

آژانس ايران خبر - ۱۳۸۸/۹/۲۴
دویست هیات مذهبی در تهران لغو مجوز شدند.براساس گزارش های دریافتی ستاد بحران محرم که در استانداری تهران تشکیل شده است,طی چند روز گذشته مجوز برگزاری عزاداری دویست هیات را لغو کرده است.دولت کودتایی احمدی نژاد که از دوسال پیش با تشکیل پرونده وصدور مجوز هایی به نام هیات های مذهبی سعی در خط دادن به دسته های مذهبی را داشت درچند روز گذشته ودر آستانه ی دهه ی نخست محرم اقدام به لغو مجوز دویست هیات مذهبی کرده است.این دسته های عزاداری متعلق به افرادی اند که از طرفداران دولت کودتایی احمدی نژاد نیستند.ستاد بحران محرم که در استانداری تهران تشکیل شده است موظف است مجوز عزاداری هیات ها ودسته های مذهبی را بررسی نمايد.پیش از این نیروی انتظامی مسئول این کار بوده است ونظارت نیروی انتظامی نیز تنها در راستای نظم عمومی وممانعت از برخوردهای دسته های مذهبی محلات مختلف تهران به دلیل رقابت های محلی بوده است.اما دولت که به شدت با بحران روبرو است وهرروز شاهد گسترش دامنه ی اعتراضات مردمی است برای ممانعت از شکل گیری اعتراضات گسترده در جریان عزاداری ها با تشکیل ستاد بحران اقدام به صدور مجوز برای دسته های مذهبی طرفدار خود کرده است.سایر دسته های مذهبی را نیز یا لغو مجوز کرده ویا با تمهیدات شدید امنیتی ملزم به رعایت موارد مورد نظر دولت کرده است. 

تجمع سكوت در دانشگاه صنعتي شيراز؛ اينجا هر روزش 16‌ آذر است



دانشجويان دانشگاه صنعتی شيراز، روز گذشته يك هفته پس از 16‌ آذر، روز دانشجو را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر دانشجويان در حالی كه تنها پلاكارد در دست داشتند و دهان‌بندهايی بر دهان بسته بودند، در اعتراض به هتك حرمت‌های چندماهه اخير  به ساحت مقدس دانشگاه و يورش نيروهاي امنيتی و لباس‌شخصي به حريم علم و معرفت و ضرب و شتم و بازداشت گسترده‌ دانشجويان، 30 دقيقه تجمع سكوت برگزار كردند.

دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز تجمع خود را با خواندن سرود يار دبستانی به پایان رساندند.

 لازم به ذکر است اين تجمع خودجوش در حالي يك هفته بعد از 16‌ آذر برگزار شد، كه عملا دولت با تعطيلی روزهای قبل از 16‌ آذر در صدد تخليه‌ دانشگاه‌ها در روز دانشجو بود.


 
 



«مرتضوی نقشی در حوادث کهریزک ندارد»

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۸۸ 


راديو زمانه : فرهاد تجری، عضو کمیته ویژه مجلس می‌گوید که در گزارش این کمیته، نامی از سعید مرتضوی برده نشده است.
آقای تجری امروز سه‌شنبه به وب‌سایت پارلمان نیوز گفته که «کمیته ویژه، گزارش خاصی درباره نقش مرتضوی در کهریزک تهیه نکرده است.»
کمیته ویژه مجلس از سوی شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی، به منظور بررسی حوادث پس از انتخابات تشکیل شده است.

جری در پاسخ به این پرسش که چرا نتیجه تحقیقات این کمیته قرائت نشده است، گفت: «می‌بینید که هر روز اتفاقات جدیدی می‌افتد که به گزارش اضافه می‌شود که البته نیاز نیست به آن اشاره کنم.»
سعید مرتضوی دادستان سابق تهران نیز که امروز به مجلس شورای اسلامی رفته بود، در جمع خبرنگاران، هر گونه ارتباط خود با حوادث بازداشتگاه کهریزک را رد کرد.
علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس پیش‌تر اعلام کرده که مسئولیت کلیه حوادث بازداشتگاه کهریزک بر عهده آقای مرتضوی است.

زاکانی گفته که «همه افرادی که در جریان پس از انتخابات به زندان کهریزک رفتند، به دستور مرتضوی بوده است و آیت‌الله شاهرودی در این باره به او اختیار داده بود.»
مرتضوی در واکنش به این اظهارات گفت که «مسایل کهریزک نه ربطی به من دارد و نه آقای زاکانی.»
پرونده پزشک کهریزک پیگیری نمی‌شود
فرهاد تجری همچنین گفت که کمیته ویژه مجلس، علت درگذشت رامین پوراندرجانی، پزشک بازداشتگاه کهریزک را پیگیری نمی‌کند.
به گفته آقای تجری، از نظر کمیته ویژه، علت مرگ این پزشک مشخص است و نیازی به بررسی ندارد.
این نماینده مجلس افزود: «ایشان در گذشته، قرص‌هایی مصرف می‌کرده که احتمالا بر اساس مصرف همان‌ها دچار مسمومیت شده است.»

رامین پوراندرجانی ۱۹ آبان ماه ۱۳۸۸ در ساختمان بهداری نیروی انتظامی تهران درگذشت. مقام‌های مسئول، ابتدا علت مرگ وی را «سکته قلبی در خواب» عنوان کرده‌ بودند، اما عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران دهم آذر ماه علت مرگ رامین پوراندرجانی، پزشک بازداشتگاه کهریزک را «مسمومیت دارویی» اعلام کرده است.
پوراندرجانی در بازداشتگاه کهریزک، چند تن از قربانیان حوادث پس از انتخابات از جمله محسن روح‌الامینی را پیش از مرگش معاینه کرده بود و به گفته فرمانده پلیس، به خاطر «کوتاهی» در انجام وظایف پزشکی خود، به پنج سال زندان محکوم شده بود.
رسانه‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان نیز گزارش کرده‌اند که آقای پوراندرجانی پیش از مرگ در گفتگو با دوستان و نزدیکانش از «در خطر بودن جانش» ابراز نگرانی کرده بود.
بازداشتگاه کهریزک که زیر نظر پلیس اداره می‌شد، در ناآرامی‌های اخیر تهران، محل نگهداری گروهی از معترضان بازداشت‌ شده بود.

فرهاد تجری: از نظر ما مرگ پزشک کهریزک نیاز به بررسی ندارد!

ادامه راه سبز«ارس»: عضو کمیته ویژه مجلس برای پیگیری حوادث بعد از انتخابات در رابطه با حضور امروز قاضی مرتضوی در مجلس شورای اسلامی گفت:«آقای مرتضوی به مجلس آمده بود تا دوستانش را ببینید که این حضور همزمان شد با جلسه کمیته ویژه که ایشان هم در جلسه حاضر شدند و به برخی سئوالات پاسخ دادند.»
فرهاد تجری در گفتگو با خبرنگار «پارلمان‌نیوز»، در پاسخ به این سئوال که آیا توضیحات مرتضوی درباره ابهامات درباره او در کهریزک بود، اظهار داشت:« کمیته ویژه گزارش خاصی درباره نقش مرتضوی در کهریزک تهیه نکرده است اما صحبتهای ایشان به تکمیل شدن گزارش و مشخص شدن برخی نقاط کمک کرد.»
نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره اینکه چرا این هفته هم گزارش کمیته ویژه قرائت نشد، تصریح کرد:«می‌بینید که هر روز اتفاقات جدیدی می‌افتد که به گزارش اضافه می‌شود که البته نیاز نیست به آن اشاره کنم.»
وی در پاسخ به این سئوال که آیا بررسی مرگ پزشک کهریزک هم در گزارش کمیته ویژه آمده است، گفت:«از نظر ما مرگ پزشک کهریزک مشخص است و نیاز به برسی ندارد.»
تجری در پاسخ به سئوال دیگر پارلمان‌نیوز درباره مشکوک بودن علت پزشک کهریزک از نظر خانواده این پزشک و همچنین برخی نمایندگان مجلس، خاطر نشان کرد:«ایشان در گذشته قرص‌هایی مصرف می‌کرده که احتمالا بر اساس مصرف همان‌ها دچار مسمومیت شده است و نیازی نمی‌بینیم که مجلس وقت خود را برای این موارد بگذارد.»

آيت الله منتظری: سطح مطالبات مردم معترض‏ بالاتر رفته است

راديو فردا : آيت الله حسينعلی منتظری، از مراجع شيعه در قم، می گويد: مطالبات مردم در آغاز وقايع پس از انتخابات رياست جمهوری ابطال نتيجه انتخابات بود، اما به دنبال برخورد «خشن و سرکوبگرانه» مردم سطح مطالبات خود را بالاتر برده و نهاد های «سرکوبگر و امران و مباشران» آنها را هدف قرار داده اند.

آيت الله منتظری در پاسخ به پرسش پايگاه اينترنتی «نظر شما» درباره انتظارات «مردم» از جنبش اخير گفته است: «انتظارات مردم را از شعارهای آنان در تظاهرات مسالمت آميز بعد‏ ‏از انتخابات به خوبی می‎توان فهميد. مردم در آغاز کار تلقی تقلب در‏ ‏انتخابات نمودند و خواسته آنان ابطال انتخابات و برگزاری انتخاباتی‏ ‏صحيح و مشروع بود؛ ولی هنگامی که با آنان برخورد خشن و سرکوبگرانه‏ ‏شد مطالبات خود را بالاتر بردند و ساير نهادها مخصوصا نهادهای‏ ‏سرکوبگر و آمران و مباشران در آنها را هدف قرار دادند.»

آيت الله منتظری تصريح کرده است: «پس از کشته‏ ‏شدن مردم بی گناه و دستگيری فعالان سياسی و آزاديخواهان و محاکمات‏ ‏فرمايشی و غير شرعی و غير قانونی آنان، بتدريج مطالبات مردم معترض‏ ‏بيشتر شد، تا آنجا که خوف آن می‎رود که اگر حاکميت به روش کنونی خود‏ ‏ادامه دهد مردم به کلی با نظام فاصله بگيرند و بحران کنونی عميق تر شود.»

آيت الله منتظری، سرشناس ترين روحانی منتقد جمهوری اسلامی، معتقد است که چنانچه حکومت رويکرد «معقول و منطقی» در قبال « اعتراضات مسالمت آميز‏ ‏مردم» در پيش می گرفت کار به اينجا کشيده نمی شد.

به دنبال اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوری، تهران و برخی شهرهای ايران شاهد تظاهرات مسالمت آميز معترضان به نتيجه انتخابات بود که با سرکوب نيروهای امنيتی و سپاه پاسداران مواجه شد و به گفته مخالفان در وقايع پس از انتخابات دست کم ۷۲ نفر کشته شده اند.

اعتراضات در ايران اکنون وارد ششمين ماه خود شده است و هر چند شعارهای اوليه این اعتراضات معطوف به نتيجه انتخابات بود اما اکنون شعارهای معترضان طيف وسيعی از مسايل سياسی و اجتماعی را در بر می گيرد. در همین زمینه می توان به شعارهایی چون «استقلال آزادی، جمهوری ایرانی» و «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» اشاره کرد.

آيت الله منتظری در جريان حوادث پس از انتخابات، با حمايت از خواست های معترضان، اقدامات نيروهای امنيتی عليه مخالفان را «غير قانونی» و «غير شرعی» خوانده بود.

مشروعيت نظام

آيت الله منتظری در بخش ديگری از پاسخ خود با اشاره به ديدگاه فقهی اش درباره مشروعيت نظام سياسی در زمان غيبت امام دوازدهم شيعيان تاکيد کرده است که «‏در هر حال شکی نيست که مشروعيت نظام و حاکميت دينی در زمان غيبت‏ ‏جز با رضايت عامه و آراء جميع يا اکثريت مردم نخواهد بود، و امروز اين‏ ‏مشروعيت خدشه دار شده است.»

آراء آيت الله منتظری در زمينه حکومت دينی در مقابل ديدگاه کسانی چون آيت الله محمدتقی مصباح يزدی و طرفداران آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی،  قرار دارد که معتقدند حکومت دينی مشروعيت خود را از مردم کسب نمی کند.

آيت الله منتظری در ادامه با اشاره به ديدگاه خود در خصوص جايگاه «فقها» در ساختار سياسی گفته است: کار‏ ‏اصلی فقيه يا فقهای منتخب مردم فقط استنباط احکام شرعی و نظارت بر‏ ‏قوانين جاری جهت عدم مخالفت آنها با اسلام است. تخصص فقها جز اين‏ ‏نمی تواند باشد. و ساير امور کشور به دست افراد متخصصی داده می‎شود‏ ‏که مورد قبول و انتخاب مردم هستند.

نقش صدا و سيما

آيت الله منتظری در پاسخ به پرسش «نقش رسانه های غربی را در پيشبرد يا به انحراف کشاندن‏ ‏مسير اصلی اين جريان را چه می‎بينيد؟»  با اشاره به نقش رسانه های دولتی در حوادث پس از انتخابات، از رويکرد صدا و سيمای جمهوری اسلامی به شدت انتقاد کرده است.

آيت الله منتظری با اشاره به اين که «مردم» مطالبات خود را به‏ ‏«رسانه های غربی گره نمی زنند»، گفته است: «روی آوردن مردم به رسانه های غربی به علت‏ ‏سانسور شديد و يک جانبه نگری واضحی است که در صدا و سيمای‏ ‏خودمان وجود دارد، و متأسفانه اکنون به ابزاری در دست گروه خاصی‏ ‏درآمده است که از دروغ پردازی نسبت به گروه مقابل و نيروهای مردمی‏ ‏کوتاهی نمی کند.»

رسانه های دولتی ايران و به ويژه صدا و سيما جمهوری اسلامی در حوادث انتخابات، بخش وسيعی از زمان خود را به برنامه هايی عليه معترضان اختصاص داده اند و به رغم در خواست های رهبران معترضان برای فراهم کردن امکان پاسخگويی به اين اتهامات تا کنون چنين فرصتی به مخالفان داده نشده است.

آيت الله منتظری در پايان پاسخ های خود اضافه کرده است که «اتهام براندازی» عليه معترضان برای «سرکوب» مخالفان مطرح می شود.

اين مرجع تقليد شيعيان در قم می گويد :«احيانا افرادی را هم جهت طرح شعار براندازی بين مردم می‎فرستند که‏ ‏نمونه هايی از آن شعارها و حتی تخريب اموال عمومی و ايجاد اغتشاش‏ ‏توسط آن عوامل برای مردم به اثبات رسيده است.»

آيت الله منتظری تصريح کرده است: «اکنون نيز حاکميت اگر اجازه راهپيمايی آزاد و مسالمت آميز دهد،‏ ‏خواهيد ديد که توده مردم جز احقاق حقوق تضييع شده خود و جبران آنها و‏ ‏تأمين آزادی های مصرح در قانون اساسی و به طور کلی اصلاح نظام از‏ ‏آفتهايی که گرفتارش شده مطالبات ديگری نخواهد داشت.»

استاندار تهران: فضای شهرها در ۱۶آذر امنيتی نبود، پليس در روزهای تاسوعا و عاشورا حضور پررنگ‌تری دارد، ايلنا

سه شنبه 24 آذر 1388
* فضای تهران و شهرهای استان کاملا عادی است
* اگر مجمع روحانيون درخواست کتبی راهپيمايی بدهند در مسير قانونی بررسی می‌شود
* فضای شهرها در ۱۶آذر امنيتی نبود ، پليس برای کنترل رفت‌و‌آمد در اطراف دانشگاه‌ها حاضر بود


ايلنا: استاندار تهران معتقد است در مقطع فعلی فضای تهران و شهرهای استان کاملا عادی است.
به گزارش خبرنگار ايلنا مرتضی تمدن در حاشيه تجليل از پژوهشگران برتر استان تهران در پاسخ به سئوال خبرنگار ايلنا مبنی بر اينکه آيا برای راهپيمايی مجمع روحانيون مبارز در جهت تحريم اهانت به ساحت امام خمينی (ره) نياز به دريافت مجوز هستند، افزود: اين مجمع به ما نگفته‌اند که می‌خواهند راهپيمايی کنند اما اگر واقعا دليل برای راهپيمايی وجود دارد بايد کتبا دلايل خود را ارائه کنند و درخواستشان از مجاری قانونی طی شود و در صورتی که تمام دلايل برای چنين اقدامی کافی بود آن وقت تصميم گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم بنا به توصيه مقام معظم رهبری همه بايد به اين مرحله ورود پيدا کنند که از راه امام و مسير آن که برای ما ترسيم کرده‌اند حفاظت کنيم. حالا اين حفاظت حتما نياز به راهپيمايی ندارد. آن هم می‌تواند در غالب يک بيانيه و اعلام موضع هم انجام دهند.
تمدن گفت: ساده‌ترين راه را برای ابراز وفاداری به امام و ملت ايران بايد انتخاب کنند حالا اگر خواستند راهپيمايی کنند بايد حتما تن به ضوابط و معيارهای قانونی بدهند.
استاندار تهران در مورد وضعيت امنيت تهران بعد از وقايع ۱۶ آذر گفت: فضای عمومی و امنيت آن مشکلی نداشته و الان هم وضعيت امنيت مناسب است آنچه که در دانشگاه‌ها رخ داد ما به آن ورود پيدا نکرديم ما اطراف فضای دانشگاه را برای اينکه عبور و مرور مختل نشود و رفت‌و‌آمد و آسايش مردم به هم نريزد، نيروی انتظامی با استقرار خود آن را مديريت کرد.
وی افزود: فضای تهران و شهرهای استان کاملا عادی بوده و روند موجود استمرار دارد و ما هيچ تمهيد و نگرانی ويژه امنيتی نداريم و پليس به روند انتظامات کمک می‌کند و امنيت مردم طبق روال گذشته انجام می‌شود.
تمدن در پاسخ به اين سئوال که آيا کار صدا و سيما را برای نشان دادن هتک حرمت به امام تائيد می‌کنيد، گفت: ما در حال حاضر چشم و گوش پنهان نداريم آنچه که در معرض ديد عمومی است رسانه نمی‌تواند در خبررسانی سانسور کند. حقايق را بايد به مردم بگويد و قضاوت‌کننده اصلی مردم باشند.
تمدن تصريح کرد: صدا و سيما نيز در نشان دادن اين تصاوير حقايق را نشان داد و منعکس‌کننده وقايعی بود که انجام شد ولی آنهايی که اهانت کرده‌اند به عکس امام قبل از آن به روح امام اهانت کرده‌اند آنها با اعمالشان و کارهايی که پس از انتخابات کرده‌اند به جای اهانت به عطف روح امام را آزردند و بايد پاسخگوی اعمال خود نزد خدا و روح امام و شهدا باشند.
تمدن گفت: آنها بايد پاسخ بدهند که چرا بدون هيچ دليلی کشور و جامعه و مردم را آزردند و مزاحم مردم در مسائل کار و روزانه‌شان شدند. به جای اينکه وقت کشور صرف توسعه و پيشرفت شود صرف مسائل اين چنينی کرده‌اند. اما در جايی که به عکس امام توهين شد با عکس‌العمل مردم مواجه شده است.
تمدن گفت:‌ اما بنا به فرمايشات رهبر بايد همه ما کمک کنيم برای حفظ آرامش در فضای جامعه و اين در حالی است که جريان مخالف در برابر رای و اراده مردم حرکت کرده و در برابر آن حرکت توفنده حل می‌شود.
استاندار در پاسخ به سئوال ديگری در زمينه اينکه بعضی از گروه‌ها با صدور بيانيه‌هايی اعلام کردند که در ايام محرم اقدام به برگزاری گردهمايی می‌کنند و آيا در اين زمينه تمهيدات ويژه‌ای در نظر گرفته شده‌ است، گفت: هيچ تمهيدات ويژه‌ای در نظر نداريم چرا که مردم و ما را هم برای بازگشايی دانشگاه‌ها ترساندند. ديديد دانشگاه‌ها باز شد و دانشجويان با هوشياری در صحنه مراقبت کردند و چيزی نشد. آنها آمدند تبليغات کردند که از ۱۳ آبان ما را بترسانند اما خروش مردم آنها را حل کرد. در ۱۶ آذر جوسازی راه‌ انداختند اما با حضور موافق و مخالف دانشجو مواجه شدند و اجازه نداده‌اند دشمنان از اين موقعيت سوء استفاده کنند و در يک جا که دشمن توانست و حرکت زشت و توهين کرد جلوی آن ايستاديم و ما نيز مانند خود دانشجويان که اعلام کردند کار آنها نبوده قبول داريم کار دشمنان دانشجويان بوده است.
وی تاکيد کرد: ما نگران اين مسائل اين نيستيم و معتقديم هوشياری مردم ايران مسائل را مديريت می‌کند بنابراين نياز به تمهيدات ويژه امنيتی نداريم.
استاندار تهران گفت:‌اما اين نکته اهميت دارد که حفظ انتظامات شهر با تمهيدات ويژه‌ امنيتی متفاوت است. حضور پليس اگر در جايی پر رنگ است برای حفظ آرامش مردم است و اين وظيفه ذاتی پليس است و در روزهای تاسوعا و عاشورا که حضور پر رنگ‌تری را از پليس خواهيم داشت برای حفظ و امنيت آرامش مردم است.
تمدن تصريح کرد:‌در ايام محرم نيز تلاش داريم که رهنمودهای مقام معظم رهبری در آماده کردن فضايی برای مردم که بتوانند به راحتی سوگواری خود را انجام دهند، است و اگر امنيتی هم است تامين امنيت هيات‌ها و دسته‌جات عزاداری است و در اين زمينه برخی از نکات را به هيات‌ها تاکيد کرده‌ايم تا مديريت کنند و مواظب باشند که خدای ناکرده عرصه زيبای عزاداری تحت تاثير برخی از افراد قرار گيرد. 

اختصاصی جرس / کروبی: پاره شدن عکس امام کار معترضان به نتایج انتخابات نیست

تاجزاده دلیل عدم دفاعش در دادگاه را گفت

سه شنبه, ۲۴م آذر, ۱۳۸۸
کلمه:مصطفی تاجزاده علت عدم دفاع خود را در دادگاه، اعتراض به عدم تشکیل دادگاه احمد جنتی برای رسیدگی به شکایتش علیه وی، اعلام کرد.
به گزارش کلمه مصطفی تاجزاده گفت: من به احترام قانون در دادگاه شرکت کردم و بر نقش سی ساله خود در پیروزی انقلاب اسلامی، تأسیس نظام جمهوری اسلامی، حفظ دستاوردهای انقلاب و خدمتگزاری مردم تأکید دارم و ضمن رد کلیه اتهامات وارده و در اعتراض به عدم رسیدگی به شکایتم از جنتی در دادگاه، از خود دفاع نکرده و تا فراهم نیامدن شرایط لازم، در هیچ دادگاه دیگری هم شرکت نمی کنم.
وی گفت: اگر همان ده سال پیش که با تخلف از قانون توسط آقای جنتی که رئیس شورای نظارت بر انتخابات بود وبا سرپیچی از قانون انتخابات، بدعت گذاشته شد، شکایتم مورد رسیدگی قرار می گرفت و همان طور که برای من دادگاه تشکیل دادند، ایشان هم محاکمه می شد، امروز شاهد این مشکلات جدی برای کشور نبودیم. و دلیل شکایت من نیز این است که همچنان انتخابات آزاد را راه نجات کشور می دانم و معتقدم باید برای تحقق آن تلاش کرد.
تاجزاده با توجه به گفته های اخیر مسئولین قوه قضائیه مبنی بر عدم حاشیه امنیتی برای هیچ صاحب قدرت و مقامی و اجرای قانون برای همه، از آنان خواست تا برای اثبات حقانیت این ادعا هرچه زودتر دادگاه آقای جنتی را تشکیل دهد تا همه شهروندان ایرانی شاهد برابری حقوقی و عدم مصونیت بعضی و استفاده از حاشیه امن توسط آنان باشند.

آیت الله منتظری: مشروعيت حاكميت ديني جزبارضايت عامه وآرا جميع يا اكثريت مردم نبوده وامروزاين‏ ‏مشروعيت خدشه دار شده است!

پاسخ آيت الله العظمي منتظري

به پرسش هاي پايگاه اطلاع رساني و نظرسنجي "نظر شما"‏
 
 
‏متن نامه و پرسش هاي پايگاه اينترنتي "نظر شما":

‏سلام علي آل ياسين
‏ ‏با تشكر از محضر حضرتعالي به خاطر پاسخ به سؤالات پيشين و عرض‏ ‏عذرخواهي از تصديع اوقات .
‏ ‏از آنجا كه پايگاه بزرگ اطلاع رساني و نظرسنجي "نظر شما" بر آن است تا‏ ‏طي يك سرفصل مشروح نسبت به ارائه آراء علماي عظام در باب شرايط‏ ‏موجود و راهكارهاي هميشه روشن ايشان جماعت مسلمين را از وجود‏ ‏چنين راهكارها و انديشه هاي كاربردي مطلع سازد و سپس اقدام به‏ ‏انتشار مؤثر آنها نموده و گامي در تبيين خطرات بلا ريب پيش رو بردارد،‏ ‏مجددا جسارت نموده و ضمن طرح سؤالات ذيل از آن پير حوزه و رنجديده‏ ‏زمانها تقاضا دارد چنانچه صلاح مي‎دانند مشروحي در باب دغدغه هاي‏ ‏ايشان به عنوان كسي كه پيش از انقلاب عظيم اسلامي و بعد از آن در‏ ‏جريان كم و كيف اوضاع بوده ارائه بفرمايند.
‏ ‏با كمال امتنان
‏ ‏
‏ ‏پرسش 1 - انتظارات مردم را در جنبش اخير چه مي‎دانيد؟
‏ ‏برخي مطرح مي‎كنند كه خواسته اصلي مردم براندازي است من باب‏ ‏خستگي و بريدن از آنچه حكومت ديني به آنها ارائه كرده دانسته و آن را‏ ‏القاء دشمنان مي‎دانند; حال آن كه ديگراني هستند كه معتقدند مردم با اصل‏ ‏نظام هيچ مشكلي ندارند و تنها خواستار بازگشت مسير نظام به اصول و‏ ‏شعارهايي هستند كه انقلاب بر مبناي آنها بنيانگذاري شد، و نظرهاي‏ ‏ديگر.

‏ ‏پرسش 2 - آيا به نظر حضرتعالي هدايت اين جريان توسط جناب مهندس‏ ‏موسوي و حجة الاسلام كروبي مردم را به سرمنزل مقصود مي‎رساند؟ چرا‏ ‏كه اعتقادي بر آن است كه عدم توانايي در رهبري و پيشبرد خواسته هاي‏ ‏مردم توسط اين دو، باعث ريزش و دخالت و سوء استفاده دشمنان واقعي‏ ‏مي‎گردد.

‏ ‏پرسش 3 - نقش رسانه هاي غربي را در پيشبرد يا به انحراف كشاندن‏ ‏مسير اصلي اين جريان چه مي‎بينيد؟
‏ ‏توضيح : با كمي دقت در برنامه هاي شبكه هاي خبري بخصوص بي بي سي و‏ ‏صداي آمريكا متوجه كيسه هايي مي‎گرديم كه براي اين جريان دوخته شده‏ ‏است ، آن هم توسط كساني كه برخي از آنان عاملا و عالما و بالصراحة هدف‏ ‏خود را دشمني با اصل مذهب بيان مي‎دارند و اعتقاد به حكومت هاي ضد‏ ‏ديني يا حداقل بي تفاوت به دين دارند و جريانات اخير و اعتراضات‏ ‏مردمي را در مسير نيل به اهدافشان تعبير مي‎كنند.

‏ ‏پرسش 4 - در باب ولايت و ولايت مطلقه و آثار آن ، كه در پاسخهاي‏ ‏پيشين جنابعالي آن را مشكلي در باب حقوق مردمي مي‎دانيد و شيوه‏ ‏صحيح اعمال ولايت در قانون توضيح بفرماييد.

‏ ‏پرسش 5 - اعتقاد برخي بر آن است كه نظام نبايد با معترضين درگير شود.‏ ‏از سويي براندازاني كه در اعتراضات مردمي به دنبال قلابهاي خود هستند‏ ‏تا صيدي به نفع آنچه خود حكومت ضد ديني مي‎نامند و آن را تنها راه‏ ‏نجات مردم معرفي مي‎كنند به دست آورند كه اينان به هر حال مي‎بايست‏ ‏توسط نظام كنترل شوند. شيوه صحيح تمايز و تفكيك برخورد را بين مردم‏ ‏معترض معتقد و دشمنان ضد ديني چه مي‎دانيد؟

‏ ‏پرسش 6 - چنانچه مطالبي مد نظر حضرتعالي سواي اين سؤالات مي‎باشد‏ ‏لطفا بيان بفرماييد.
‏ ‏با عذرخواهي مجدد از تصديع اوقات
‏ ‏مديريت شبكه بزرگ اطلاع رساني و نظرسنجي "نظر شما"
‏ ‏

‏ ‏پاسخ آيت الله العظمي منتظري :
‏باسمه تعالي
 ‏
‏با سلام و تحيت و تقدير از پيگيري شما نسبت به مسائل جاري كشور

‏ ‏پاسخ 1 - انتظارات مردم را از شعارهاي آنان در تظاهرات مسالمت آميز بعد‏ ‏از انتخابات به خوبي مي‎توان فهميد. مردم در آغاز كار تلقي تقلب در‏ ‏انتخابات نمودند و خواسته آنان ابطال انتخابات و برگزاري انتخاباتي‏ ‏صحيح و مشروع بود; ولي هنگامي كه با آنان برخورد خشن و سركوبگرانه‏ ‏شد مطالبات خود را بالاتر بردند و ساير نهادها مخصوصا نهادهاي‏ ‏سركوبگر و آمران و مباشران در آنها را هدف قرار دادند; و پس از كشته‏ ‏شدن مردم بي گناه و دستگيري فعالان سياسي و آزاديخواهان و محاكمات‏ ‏فرمايشي و غير شرعي و غير قانوني آنان ، بتدريج مطالبات مردم معترض‏ ‏بيشتر شد، تا آنجا كه خوف آن مي‎رود كه اگر حاكميت به روش كنوني خود‏ ‏ادامه دهد مردم به كلي با نظام فاصله بگيرند و بحران كنوني عميق تر شود.‏ ‏در صورتي كه اگر در همان روزهاي نخستين با اعتراضات مسالمت آميز‏ ‏مردم برخورد معقول و منطقي شده بود كار به اينجاها كشيده‏ ‏نمي شد.
‏ ‏در هر حال شكي نيست كه مشروعيت نظام و حاكميت ديني در زمان غيبت‏ ‏جز با رضايت عامه و آراء جميع يا اكثريت مردم نخواهد بود، و امروز اين‏ ‏مشروعيت خدشه دار شده است . اميدوارم مسئولين امر به جاي تهديد‏ ‏مردم ، با آنان مهربان شوند و خواسته هاي آنان را كه همان اصلاحات و‏ ‏عمل به همه اصول قانون اساسي است برآورده سازند.
‏ ‏
‏ ‏پاسخ 2 - شخصيتهاي مذكور تاكنون به شايستگي با مردم بوده اند و از ارائه ‏رهنمودهاي لازم و مفيد دريغ نكرده اند و اميد است تا آخر در راه دفاع از‏ ‏حق و مظلوم و امر به معروف و نهي از منكر ثابت قدم باشند.
‏ ‏
‏ ‏پاسخ 3 - مردم آگاه ما هرگز سرنوشت خود و مطالبات به حق خود را به‏ ‏رسانه هاي غربي گره نمي زنند. آن رسانه ها نيز براي پرستيژ و مقبوليت‏ ‏خود مجبورند با مردم معترض همصدا شوند، ولي مردم هيچگاه راه خود را با‏ ‏راه آنها يكي نمي دانند. روي آوردن مردم به رسانه هاي غربي به علت‏ ‏سانسور شديد و يك جانبه نگري واضحي است كه در صدا و سيماي‏ ‏خودمان وجود دارد، و متأسفانه اكنون به ابزاري در دست گروه خاصي‏ ‏درآمده است كه از دروغ پردازي نسبت به گروه مقابل و نيروهاي مردمي‏ ‏كوتاهي نمي كند.
‏ ‏
‏ ‏پاسخ 4 - در نوشته ها و مصاحبه هاي گذشته كرارا يادآور شده ام كه بهترين‏ ‏شكل حاكميت ديني همان نظريه تفكيك قوا مي‎باشد; به اين نحو كه كار‏ ‏اصلي فقيه يا فقهاي منتخب مردم فقط استنباط احكام شرعي و نظارت بر‏ ‏قوانين جاري جهت عدم مخالفت آنها با اسلام است . تخصص فقها جز اين‏ ‏نمي تواند باشد. و ساير امور كشور به دست افراد متخصصي داده مي‎شود‏ ‏كه مورد قبول و انتخاب مردم هستند. در كتاب "ديدگاهها" اين نظريه را به‏ ‏تفصيل شرح داده ام كه مي‎توانيد مراجعه نماييد.
‏ ‏
‏ ‏پاسخ 5 - اتهام براندازي را مطرح مي‎كنند تا بتوانند مردم را سركوب نمايند‏ ‏و احيانا افرادي را هم جهت طرح شعار براندازي بين مردم مي‎فرستند كه‏ ‏نمونه هايي از آن شعارها و حتي تخريب اموال عمومي و ايجاد اغتشاش‏ ‏توسط آن عوامل براي مردم به اثبات رسيده است ; وگرنه مردم در‏ ‏راهپيمايي چند ميليوني بعد از انتخابات در تهران هرگز شعار براندازي‏ ‏ندادند. اكنون نيز حاكميت اگر اجازه راهپيمايي آزاد و مسالمت آميز دهد،‏ ‏خواهيد ديد كه توده مردم جز احقاق حقوق تضييع شده خود و جبران آنها و‏ ‏تأمين آزادي هاي مصرح در قانون اساسي و به طور كلي اصلاح نظام از‏ ‏آفتهايي كه گرفتارش شده مطالبات ديگري نخواهد داشت .
‏ ‏والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته .
‏24 آذر 1388‏
‏حسينعلي منتظري

گزارش محرمانه دادستان کل به خبرگان: تجاوزها بيش از آن چيزی است که کروبی اعلام کرد، جرس

سه شنبه 24 آذر 1388
شبکه جنبش راه سبز (جرس): غلامحسين محسنی اژه ای دادستان کل کشور، در جلسه غيرعلنی اخير مجلس خبرگان رهبری گزارشی محرمانه در خصوص اظهارات مهدی کروبی و تجاوزهای صورت گرفته ارائه داد.
به گزارش جرس، محسنی اژه ای در اين گزارش با تاييد اصل سخنان کروبی اعلام کرد که "موضوع تجاوز در زندان ها بيش از آن چيزی است که کروبی اعلام کرده است". دادستان کل کشور در عين حال ماموران و زندانبانان را از اين امر تبرئه کرد و اظهار داشت: "در زندانها به طور طبيعی افراد پر خطر و شرور نگهداری می شود که گاه اين افراد شرور به زندانی های جوان تر تجاوز می کنند."
دادستان کل در حالی ماموران و زندانبان را از موضوع تجاوز به دستگير شدگان حوادث پس از انتخابات تبرئه کرد که در روز ۲۴ مرداد ماه پرويز سروری "رئيس کميته ويژه مجلس برای پيگيری وضعيت بازداشت شدگان" از برخورد قضايی با ۱۲ تن از پرسنل نيروی انتظامی مرتبط با حوادث بازداشتگاه کهريزک خبر داده بود.
مهدی کروبی از رهبران جنبش سبز در تاريخ ۷ مرداد ماه سال جاری در نامه ای به اکبر هاشمی رفسنجانی رئيس مجلس خبرگان برای اولين بار به موضوع تجاوز در زندانها اشاره کرد و نوشت:" اتفاقی در زندان‌ها رخ داده است که چنانچه حتی اگر يک مورد نيز صدق داشته باشد، فاجعه‌ای است برای جمهوری اسلامی که تاريخ درخشان و سپيد روحانيت تشيع را تبديل به ماجرای سياه و ننگين می‌کند که روی بسياری از حکومت‌های ديکتاتور از جمله رژيم ستمشاهی را سفيد خواهد کرد."
کروبی در اين نامه تاکيد کرد:"گمان نمی‌کنم زندانيان دوران ۱۵ ساله مبارزات قبل از انقلاب که از افراد توده گرفته تا گروه‌های مسلح مبارز التقاطی تا اعضای نهضت آزادی و موتلفه و حزب ملل اسلامی که در زندان با هم زندگی کرده‌اند، ديده يا شنيده باشند."
رئيس مجلس اصلاحات در خصوص تجاوزهای صورت گرفته شده در زندان ها و بازداشت گاه ها نوشت: "عده‌ای از افراد بازداشت‌شده مطرح نموده‌اند که برخی افراد با دختران بازداشتی با شدتی تجاوز نموده‌اند که منجر به ايجاد جراحات و پارگی در سيستم تناسلی آنان گرديده است. از سوی ديگر افرادی به پسرهای جوان زندانی با حالتی وحشيانه تجاوز کرده‌اند به طوری‌که برخی دچار افسردگی و مشکلات جدی روحی و جسمی گرديده‌اند و در کنج خانه‌های خود خزيده‌اند."


گزارش تصویری/همایش سبز‌ترین فصل‌سال در دانشگاه تهران






تاریخ انتشار: ٢٣ آذر ١٣٨٨
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران پس از کسب مجوزهای قانونی لازم، گردهمایی بزرگ اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران را به مناسبت روز دانشجو  در تالار شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار کرد.



 
 
 
 


آقای خامنه ای! هنوز اول انتخاب است!

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۸۸
سید ابراهیم نبوی


جناب آقای خامنه ای

در اظهارات دیروزتان گفته اید که " انتخابات تمام شد" و می دانم که آرزو می کنید ای کاش می خوابیدید و از خواب که بلند می شدید خبرمی دادند که انتخابات تمام شد و حالا دیگر همه چیز بر وفق مراد آقاست و می توانید با خیال راحت به کارتان ادامه دهید و می توانید چند سال دیگر هم خودتان را رهبر فرزانه بدانید و همه گوش بفرمان شما هستند و شاعران برایتان قصیده بخوانند و هنرمندان از آن فرزانه بی بدیل خلعت بگیرند و بشود همان که تا امروز شده است. اما و به هزار دلیل این رویای شما که کابوس ملت است، نمی شود و تا در مقابل این ملت گردنکشی می کنید، قصه همین است و این ملت چنان کابوسی از انتخابات برایتان خواهند ساخت که سرخوشی تمام سالهای رهبری نسبتا محترمانه تان در دوران خاتمی و هاشمی هم از جان تان بیرون برود.

آقای محترم!

انتخابات تمام نشده. رشته ای که به گردن این ملت انداختید تا مردمان را چون رمه ای در پی خود بکشید، سر دراز دارد و آن سرش هم ناپیداست، عجله نکنید، آینده خواهد رسید و شما هم روزهای عسرتی را که برای مردم ساختید را خواهید دید. روزگارتان چنان سخت و دشوار بگذرد که هزار بار انگشت به دندان بگزید که ای کاش وقتی فرصتی داشتمی کار از دست بگذاشتمی و حق مردمان بدادم. اما خصلت ستمگر همین است که قدر فرصتی را که خداوند به او داده نمی داند و تا به خود بیاید چنان بر زمین می خورد که عبرتی شود برای همگان و همگنان. انتخابات خرداد 88 تمام نشده، که اگر تمام شده بود، صدها تن از آنان که نزد خداوند از شما برترند، در زندان ستم شما محبوس نمی ماندند و آزادشان می کردید. این چه انتخابات تمام شده ای است که پیش از آنکه رای ها را بشمرید، رقبای نامزد نورچشمی تان را دستگیر کردید و به زندان انداختید؟ اگر نتیجه انتخابات معلوم بود و بقول شما تمام شده بود، چه حاجت بود که پیش از شمارش آرا طائب را یساول درگاه تان کنید و نقدی را قراول بنشانید و دستبند و پابند بزنند به مردان رقیبی که از آمریکا و انگلیس نیامده بود، همان بود که هشت سال نخست وزیر خودتان بود.

انتخابات تمام نشده است آقا! اگر به حرف شما بود که از هول حلیم به دیگ احمدی نژاد نمی افتادید و پیش از آنکه دایناسورهای نگهبان تان انتخابات را تائید کنند، یکباره تبریک انتخابات تمام شده را نمی گفتید. اگر نظر شما ملاک بود که انتخابات یک هفته قبل از دادن رای توسط مردم تمام شده بود، فهرست دستگیر شدگان را امضا کرده بودید و سناریوی دادگاه هم آماده بود و حالا هم از ترس مردم جرات نمی کنید به موسوی و کروبی دست بزنید. نه آقای عزیز! انتخابات تمام نشده است. اگر مردم پشیزی برای شما و ملیجک دربارتان ارزش قائل بودند که همان وقتی که تبریک پیروزی را گفتید یا همان روزی که مردم را به کشتار تهدید کردید ملت می رفتند توی خانه و درها می بستند و پرده های خانه را می کشیدند و شش ماه آزگار، روز و شب، روزگارتان را در تمام ایران و جهان سیاه نمی کردند که ناله کنید و اشک تمساح بریزید که این ملت آبروی تان را بردند. مشکل شما این است که یادتان رفته انتخابات حاصل رای مردم است، فکر می کنید همین که خودتان می دانید به چه کسی رای دادید لابد همان موجود رئیس جمهور است.

آقای خامنه ای!

شما اشتباه کردید. اشتباه بزرگی هم کردید. فکر کردید به زور بیست درصد مردم و با پول نفت و با باتوم و گاز اشک آور و زدن و کشتن مردم می توانید حکومت کنید و بقول خودتان دو روزی مردم کتک می خورند و چند نفری زندان می روند و داستان تمام می شود، ولی این نشد و نمی شود. نشد، چون مردم را به هیچ انگاشتید و نمی شود، چون مردم شما را نمی خواهند. چقدر باید این ملت در خیابان فریاد بزنند؟ چقدر باید نفرین تان کنند؟ چقدر باید باتوم بخورند تا ثابت شود که شما را، شما را، شما را نمی خواهند؟ انتخابات تمام نشد، چون هنوز به مردم پاسخ ندادید که با رای مردم چه کردید؟ اگر حقیقت آن است که شما می گوئید و رئیس جمهور 63 درصدی تان ادعا می کند، پشتوانه مردم را دارد، چرا همین رئیس جمهور جرات نمی کند، پا به خیابان بگذارد؟ چرا شما جرات نمی کنید بدون پشتوانه ارتش به خیابان بروید، فقط یک روز مثل خاتمی که بدون خدم و حشم صدها بار به خیابان آمده، وعده بگذارید و به خیابان بیایید و بایستید در خیابان و بدون زدن و کشتن مردم صدای شان را بشنوید که فریاد می زنند که شما را نمی خواهند.

آقای خامنه ای!

انتخابات تمام نشد، چون هیچ کس پاسخی به سووال مردم نداد که " رای ما چه شد؟" انتخابات تمام نشد چون با گذشت شش ماه که از انتخابات گذشته دولت جرات ندارد، بدون یک ارتش ضد شورش و یک لشگر اراذل و اوباش حامی شما، هیچ مراسمی را در خیابان برگزار کند. انتخابات تمام نشد چون هنوز که هنوز است، هفتاد درصد حکومت، بخش اعظم نمایندگان ادوار مجلس جمهوری اسلامی، هفتاد درصد وزرای ده دولت جمهوری اسلامی، و بخش اعظم مراجع و مجتهدین و روحانیون مهم کشور، مشروعیت دولت دهم را به رسمیت نمی شناسند. انتخابات تمام نشد، چون هنوز که شش ماه از این دولت کودتا می گذرد، کسانی زندانی اند که شب انتخابات، بی آنکه نتیجه ای اعلام شده باشد به زندان افتاده اند. اگر انتخابات تمام شده بود و رئیس جمهور منتخب مردم بود، چرا رئیس جمهور 63 درصدی که در تبریز 800 هزار رای به نامش ثبت شده با ده هزار نفر استقبال می شود و در اصفهان که یک میلیون رای به نامش دزدیده شده، چرا با بیست هزار نفر استقبال کننده مواجه می شود؟ همین حالا اجازه بدهید خاتمی یا موسوی به سفر تبلیغاتی تبریز یا مشهد یا شیراز بروند و ببینید در هر شهری صدها هزار نفر از آنان استقبال می کنند یا نه؟

آقای خامنه ای!

گفته اید " مخالفان حقیقت نابود خواهند شد." آری! سخنی کاملا صحیح و درست به زبان راندید. این مردم رنج دیده نابودی اقتدار شما و دولت فریبکار و دروغگوی حاکم را دیری نخواهد گذشت که خواهند دید، من همین جمله را حفظ خواهم کرد و روزی که با اقتدار ملت و با خواست خدای بزرگ روزگار ذلت تان رسید، چشم در چشم نگاه تان خواهم کرد و به شما خواهم گفت دیدی که خداوند و حقیقت از تو بزرگتر است؟

گفته اید " ما اگر با خدا باشیم، خدا با ماست." اتفاقا به همین دلیل خدا با شما نیست. کدام خدا گفته است که در امانت مردم خیانت کنید و رای آنها را بدروغ بشمارید و دروغی را به جای راست مردم تحویل شان بدهید؟ کدام خدا گفته است دهان محسن روح الامینی را خرد کنید و حتی پدرش را وادار کنید مجیزتان را بگوید؟ کدام خدا گفته است مردمی که سلطان جائری را نمی خواهند باید کشت؟ کدام خدا گفته است به مردم دروغ بگوئید؟ کدام خدا گفته است، حق مسلمین را بگیرید و به دوستان و خویشان و همگنان تان بدهید؟ کدام خدا گفته است، مرجع تقلیدی چون منتظری را حصر کنید و اراذل و اوباشی چون نقدی را چون سگی به جان مردم بیاندازید؟ کدام خدا گفته است دختری بیگناه را بکشید و پدرش را که هیچ کاری به سیاست ندارد زندان کنید، و مترجم و پزشکی را که شاهد قتل دخترک بوده به عنوان قاتل به مردم معرفی کنید. بخدای احد و واحد که مطمئنم نمی شناسیدش، اگر سیدالشهدا هم از موسوی حمایت می کرد، وسط میدان ولی عصر به گلوله اش می بستید، اگر حضرت زینب به جای یزید بن معاویه نزد شما از قتل برادرش گله می کرد، دستور می دادید زندانش کنند، خدا با شماست؟ خداوند ننگ دارد که کنار بی منزلت بی فرهنگی همچون حضرتعالی که آبروی فرزانگی و ادب و هنر را بردید و جز برای فریب دکان ادب نمی گشائید و جز برای نیرنگ ساده لوحان شاعر را افطار نمی دهید، باشد، چه رسد به اینکه از ظالمی که ظلم او اظهر من الشمس است، قرار بگیرد.

آقای خامنه ای!

دروغ را چنان رایج کرده اید که کلمه حقیقت را از دهان شما شنیدن جز مضحکه نیست. صدا و سیما در پنج سال گذشته یک ماه اجازه داد که بجز دروغ و مجیزگویی حرفی دیگر هم زده شود، شما همان یک ماه آزادی را هم محکوم کردید و انتقاد کردید که صدا و سیما برای تبلیغ دولت کم دروغ می گوید، کدام خدا این همه دروغگویان را دوست دارد؟ بارها چون کودکان از مکر خود نزد این و آن مجیزگوی گفته اید، اما مکر با ملت خودتان؟ با ملتی که بقول خودتان امت برگزیده است، این را چگونه ممکن است خدای دوست بدارد؟ حکومتی ساخته اید که رئیس جمهورش بیت المال را در جیب می گذارد، و فقط از آن برای حفظ حضرتعالی و خودش استفاده می کند. هدفمند شدن یارانه غیر از این چه معنی دارد؟ سکه های زر پرشال نوکرتان داده اید که بدهد به این و آن که مجیزتان را بگویند، و دل تان به مزخرفات دیکتاتور فاسدی مثل چاوز و منحرف معتادی مثل مورالس و رئیس دزدان روسی یعنی پوتین خوش است. کار به آنجا رسیده که کشور محترم ایران باید بخاطر شما جایزه بزرگترین دیکتاتور سال را بگیرد و وااسفا که چه انتخاب حقی هم هست و حسرت همین است. چرا باید ملت ایران ننگ وجود حضرتعالی را تحمل کند؟ چرا باید پول نفت به جای اینکه برای ساختن ایران بزرگ و عزیز مصرف شود، صرف حفظ شما شود. اصلا وجود شما غیر از هزینه گزافی برای این ملت چه فایده ای دارد؟ چرا باید پول بدهیم، آبرو صرف کنیم، رنج بکشیم، تحقیر بشویم که شما قرار است این زندگی ننگین و بی ثمر را چند سال دیگر ادامه دهید؟

آقای خامنه ای!

ای کاش می دانستید این ملت تا چه حد از شخص شما، و از برگزیدگان تان بیزارند. آیا می توانید فرض کنید چقدر از آدمها برای اینکه ببینند چقدر ممکن است خوشبختی را حساب کنند، محاسبه می کنند که شما چه زمانی می میرید تا بعد آنها احتمالا خوشبخت شوند؟ اگر به این یقین کنید و بدانید که واقعا اکثریت قاطع مردم ایران آرزوی نبودن شما و کسانی چون شما را دارند، نمی خواهید محترمانه بروید تا حداقل مردم هر روز شما و خانواده تان را نفرین نکنند؟ شما که بقول خودتان، که این نیز دروغ است، برای خانواده کار نکردید، جز اینکه تمام قصرهای باقیمانده از سلطنت در تیول شماست، چرا کنار نمی روید تا مردم حداقل خانواده شما را هر روز هزار بار نفرین نکنند.

آقای خامنه ای!

می دانم عاشق ادبیات هستید، دلم می خواهد می دانستید که همچون استالین که تمام کتابخانه های دنیا نفرینی بزرگ علیه او را در قفسه ها جا داده، شما نیز جایی بهتر از این در تاریخ ادب و فرهنگ ندارید. و از همه بدتر، مطمئنم که عزیزترین نورچشمی هایتان تلخ ترین شعرها را برای شما خواهند سرود، چرا که شما هم مردم را در رذالت و دنائت و سختی گذاشتید و هم آنان را وادار به دروغ می کنید. آقای محترم! ما چاره ای نداریم، یا شما باید گوشه ای بنشینید و یا ما باید تمام زندگی مان را از دست بدهیم. تصدیق می کنید که هفتاد میلیون بیشتر از یک نفر است. کاش قبل از اینکه ملت و تاریخ شما را به لجن بکشد، تشریف تان را می بردید.

بحران عميق‌تر و کودتاگران منزوی‌تر می‌شوند! علی کشتگر

فيلم آتش‌زدن تصوير آيت‌الله خمينی کاملا مشکوک است! با توجه به ادامه‌ی فضای اعتراضی و گسترش جنبش سبز که در ۱۶ آذر شاهد آن بوديم کودتاگران برای پی‌گيری روش‌های خود و همراه‌کردن بدنه‌ی نيروهای نظامی با فرماندهان سرکوب به‌دنبال بهانه‌هايی می‌گردند که ادامه‌ی سرکوب‌ها را توجيه کند. عميق‌ترشدن شکاف‌های حاکميت آن‌هم در شرايطی که جنبش سبز روزبه‌روز فراگيرتر می‌شود و هيچ نشانه‌ای از تجزيه و شکاف در درون آن پديد نيامده، خامنه‌ای را به‌شدت نگران و وحشت‌زده کرده است. او دراين بازی اخير می‌کوشد هاشمی رفسنجانی و هم‌نظران او را به حاشيه براند، در جنبش سبز شکاف ايجاد کند، امری که تاکنون در انجام آن شکست خورده است
در روز ۱۳ آبان، جوانان خشمگين، تصاوير علی خامنه ای را آتش زدند. آن حادثه هيچ واکنش مهمی در ميان روحانيون و آن بخش از مردمی که هنوز از نظام جمهوری اسلامی حمايت می کنند پديد نياورد. چرا؟ به اين دليل که اکثريت عظيم روحانيون و طرفداران سنتی جمهوری اسلامی نيز ديگر به خامنه ای اعتقاد ندارند. اقدامات و سخنان او از کودتای ۲۲ خرداد تا به امروز چنان رسوايی برانگيز است که در طيف اصولگرايان نيز بجز معدودی از عناصر بدنام و بی اعتبار کسی جرات حمايت از آن را ندارد. کم نيستند عناصری از اين طيف که کودتای انتخاباتی و سرکوب های خونين و فجايعی نظير کهريزک و ترور و ارعاب شواهد جنايات هولناک کهريزک را برای بقای نظام و حتی بقای روحانيت خطرناک و مهلک می دانند و هنوز آرزو دارند خامنه ای حساب خود را از احمدی نژاد جدا کند و از راه رفته بازگردد. اگر پيش از کودتای انتخاباتی کسی عکس خامنه ای را آتش می زد، بسياری از روحانيون و جريانات و عناصر طيف اصولگرا دراعتراض به چنين کاری به حرکت درمی آمدند و احتمالا می توانستند چندين ميليون نفری هم از ميان جمعيت کشور عليه اين اقدام بسيج کنند. اما پس از کودتا، چنين چيزی محال است! چرا که خامنه ای همه موجودی و اعتبار مقام ولايت را در اين بازی باخته و از مقام رهبری کل نظام به سطح يکی از سران کودتا که به آرای يک ملت خيانت کرده اند تنزل پيدا کرده است. او دراين ۶ ماهه علاوه بر رهبری کودتای انتخاباتی ۲۲ خرداد فرماندهی مستقيم جنايات زير را نيز برعهده داشته است:
- سرکوب خونين تظاهرات مسالمت آميز مردم.
- شکنجه زندانيان سياسی برای وادار کردن آنان به ابراز ندامت و برپا کردن دادگاههای نمايشی.
- تلاش برای مرعوب کردن مراجع و روحانيون ناراضی.
- جلوگيری از کار کميته های حقيقت ياب که قرار بود درباره فجايع کهريزک، تجاوز به زنان و مردان زندانی، و قتل زندانيان سياسی تحقيق کنند
- و...
با توجه به اين واقعيت ها، طبيعی است که مردم شعار مرگ بر خامنه ای را به شعارهای خود بيفزايند و در تظاهرات خيابانی کسانی از ميان جوانان خشمگين تصوير وی را آتش بزنند.
اما همان گونه که اشاره شد پاره کردن و آتش زدن تصوير خامنه ای احساسات روحانيون و بدنه نيروهای مسلح را جريحه دار نساخت. و اين در حالی است که با توجه به ادامه فضای اعتراضی و گسترش جنبش سبز که در ۱۶ آذر شاهد آن بوديم کودتاگران برای ادامه روش های خود و همراه کردن بدنه نيروهای نظامی با فرماندهان سرکوب به دنبال بهانه هايی می گردند که ادامه سرکوب ها را توجيه کند. آتش زدن تصوير آيت اله خمينی آن برای چنين دستاويزی است. برهمين اساس است که در ۱۶ آذر صداو سيمای جمهوری اسلامی با آب و تاب زياد، فيلمی از به آتش کشيدن تصوير آيت اله خمينی را چندين بار به نمايش می گذارد. و بی درنگ همه رسانه ها و سخنگويان حکومت کودتا شروع به بزرگ نمايی اين حادثه می کنند تا از آن يک " پيراهن عثمان" برای توجيه اقدامات خود بسازند.
آنها می دانند تا زمانی که نتوانند رهبران شاخص جنبش سبزرا از آن جدا کنند، تا زمانی که نتوانند با تزريق خشونت و راديکاليسم افراطی در اين جنبش در ميان فعالان آن شکاف ايجاد کنند. اولا، نخواهند توانست آن را از پويشی که روز به روز به نيرومندترشدن و فراگيرترشدن آن کمک می کند، باز دارند. و ثانيا آن که نمی توانند بدنه نيروهای نظامی را برای ادامه سرکوب مردم برای روزها و ماههای آينده با خود هم راه نگهدارند. براين اساس هدف از آتش زدن تصوير آيت اله خمينی و بزرگنمايی آن در صدا و سيما اين بوده است که :
۱- موسوی، کروبی، خاتمی و هاشمی را زير فشار بگذارند و آنان را ناچار به ايراد سخنانی کنند که موجب دلسردی و نوميدی و يا شکاف در جنبش سبز شود.
۲- بدنه نيروهای نظامی و انتظامی را با فرماندهان کشتارو سرکوب هم دل وهمراه سازند.
۳- روحانيون ناراضی و مردد را به همکاری وهمدستی با کودتا ترغيب کنند. اما بعيد است که کودتاگران از اين ترفند نيز طرفی ببندند.
مردم دست خامنه ای و ايادی کودتا را خوانده اند و هرکاری که آنان با هدف سرکوب و ارعاب انجام می دهند و هر زهری که در جامعه می پاشند بالافاصله مردم پادزهر آن را پيدا می کنند و ايادی کودتا را از کرده خود پشيمان می سازند. جنبش روسری و چادر به سر کردن مردان پس از دستگيری اخير مجيد توکلی نمونه ای از واکنش های آگاهانه مردم در قبال همين گونه ترفندهای کثيف کودتاگران است.
همه می دانند که جنبش سبز و فعالان و رهروان شاخص آن از هرگرايش فکری و عقيدتی با دين مخالف نيستند بلکه با ابزاری کردن دين مخالفند. همه می دانند که مساله عاجل و امروز جنبش سبز اعتراض به تقلب انتخاباتی و مخالفت با رهبران کودتا يعنی شخص علی خامنه ای است نه آيت اله خمينی. ممکن است در اين جنبش بزرگ معدودی جوانان خشمگين به اقداماتی که بهانه به دست سرکوبگران می دهد دست بزنند، اما گرايش عمومی چنين نيست و اکثريت عظيم فعالان جنبش سبز جوانان خشمگين را از توسل به اقداماتی که مايه دست و بهانه ساز برای سرکوبگران می شود برحذر می دارند. آنان که اقدام مشکوک آتش زدن تصوير آيت اله خمينی را بزرگنمايی می کنند و در جهت مقاصد خود از آن " پيراهن عثمان" درست کرده اند بايد به اين پرسش که در اذهان مطرح است پاسخ دهند که آيا اين اقدام زشت تر است يا جنايات کهريزک؟ آيا اين اقدام بدتر است يا به خون کشيدن تظاهرات مسالمت آميز ملتی که می پرسد رای من کجا است؟ آيا اين اقدام بدتر است يا قصه های هولناک تجاوز به زندانيان و کشتن و سوزاندن آنان؟ آيا اين حرکت بيشتر با دين و اخلاق و انسانيت ناسازگار است يا شکنجه زندانيان سياسی و پروژه های رسوای ندامت گيری؟ اگر به قول پيامبر اسلام " حرمت انسان از حرمت خانه کعبه بيشتر است"، آيا برهمين اساس، حرمت انسانهايی که به جرم سئوال از مسوولان به خاک و خون کشيده شده اند از حرمت تصوير آيت اله خمينی بيشتر است؟
واقعيت آن است که جنبش سبز در ادامه پايداری پيگير و هوشيارانه خود شکافهای درونی حاکميت را عميق تر کرده است. و اين درحالی است که هيچ يک از ترفندها و تلاشهای رژيم نتوانسته است در صفوف آن شکاف ايجاد کند. عميق تر شدن شکافهای حاکميت آنهم در شرايطی که جنبش سبز روزبه روز فراگيرتر می شود و هيچ نشانه ای از تجزيه و شکاف در درون آن پديد نيامده، کودتاگران و شخص خامنه ای را به شدت نگران و وحشت زده کرده است. چرا که اين روندها به مفهوم منزوی تر شدن کودتاگران و قدرتمندترشدن جنبش دموکراسی خواهی است. بهانه کردن اهانت به آيت اله خمينی و بزرگنمايی بيش از حد يک اتفاق مشکوک در گوشه ای از يک جنبش بزرگ و سراسری تازه ترين ترفند کودتاگران برای بازگرداندن انسجام دربالا و تجزيه جنبش سبز است. ترفندی که کودتاگران را بی اعتبارتر و منزوی تر می کند.
خامنه ای دراين بازی می کوشد هاشمی را بيش از بيش به حاشيه براند و شرايط را برای دستگيری به زعم او سران فتنه يعنی موسوی و کروبی فراهم کند. اما او از اين اقدامات نيز طرفی نخواهد بست فقط ناتوانی او و حاکميت تحت رهبری او را در حل بحران به نمايش می گذارد و بحران درونی نظام را غيرقابل حل می کند.امری که ديريا زود به سود جنبش دموکراسی خواهی تمام خواهد شد. جنبش سبز دموکراسی خواهی در مسير خود بايد با هوشياری به سه مساله حياتی زير توجه اکيد مبذول دارد:
۱- از راديکاليسم و تندروی که مايه دور شدن نيروهای مردد و ناراضيان درون بدنه نظام خواهد شد اجتناب کند و به شعارهای حداقلی مثل ابطال انتخابات، آزادی انتخابات، پيگيری پرونده جنايات کهريزک و امثالهم و آزادی زندانيان سياسی قناعت کند. و از هرگونه شعار و اقدامی که انسجام دستگاههای سرکوب را سبب می شود بپرهيزد.
۲- به روش های مسالمت آميز و عدم خشونت پای بند بماند.و دربرابر کنش ها و ترفندهای تحريک آميز رژيم کودتا با هوشياری به واکنش هايی توسل جويد که انسجام و يکپارچگی آن را در مخاطره قرار ندهد.
۳- همچون شش ماهه گذشته ازهرگونه برخورد و روش دافعه پرهيز کند و ظرفيت خود را در همراه ماندن با همه مخالفان کودتا ازهر گرايش و عقيده ای گسترش دهد.
۲۳ آذرماه ۸۸
علی کشتگر
Ali.keshtgar@yahoo.fr

اعتراضات خانواده های بازداشت شدگان و ليست جديد از دستگير شدگان 16 آذر

بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،خانواده های دستگير شدگان 16 آذر صبح امروز در مقابل دادگاه انقلاب در اعتراض به دستگيری عزيزانشان دست به تجمع اعتراضی زدند و خواستار آزادی فوری و بی قيد و شرط آنها شدند.
روز دوشنبه 23 آذر ماه از ساعت 09:00 بيش از 150 نفر از خانواده بازداشت شده ها كه اكثرا خانواده دانشجويان بازداشت شده مراسم 16 آذر بودند به منظور روشن شدن وضعيت عزيزانشان در مقابل دادگاه انقلاب تجمع اعتراضی بر پا كردند.
وزارت اطلاعات همچون سال های گذشته برای پرونده سازی عليه دانشجويان ، بخصوص عليه دانشجويانی که قبل از 16 آذر با يورش مامورين وزارت اطلاعات در خوابگاهها و منازل خود دستگير شده بودند ،در تمامی استعلام ها تاريخ بازداشت آنها را 17 آذر عنوان کرده است .
خانواده بازداشت شده ها به اين اقدام دادگاه انقلاب اعتراض كردند اما كاركنان دادگاه انقلاب تنها جوابى كه به خانواده ها دادند اين بود كه به ما ربطى ندارد اگر اعتراضى داريد به شعبه بازپرسى كه پرونده ارجاع داده شده تماس بگيريد كه مطابق معمول كسى جوابگوى آنها نبود. در برگه هاى استعلام اتهام اول تمامى بازداشت شده ها اقدام عليه امنيت ملی عنوان شده است .
تمامى خانواده به ادامه بازداشت و بى خبرى از عزيزانشان اعتراض داشتند و خامنه اى و احمدى نژاد را نفرين مى كردند.
تعدادی از دانشجويان برای حمايت از دوستان دستگيرشده و خانواده های آنها در مقابل داداه انقلاب در تجمع اعتراضی خانواده ها شرکت داشتند و اعلام کردند تا آزادی تمامی بازداشت شدگان به اعتراضات خود همراه با خانواده ها ادامه خواهند داد.
ليست اسامی تعداد ديگری از بازداشت شدگان روز 16 آذر ماه برای ارسال به سازمانهای حقوق بشری و اطلاع عموم انتشار می يابد. تا به حال اسامی 79 نفر از بازداشت شدگان 16 آذر منتشر شده است.
1- اكرم گيلانى نژاد در ولى عصر بازداشت و به اوين منتقل شده
2- حشمت جلالى 27 ساله در انقلاب بازداشت و مكان نگهدارى نامشخص
3- شهروز كريمى 21 ساله مكان بازداشت و نگهدارى نامعلوم
4- جواد جهانگيرى 28 ساله ليسانس كامپيوتر در مقابل دانشگاه هنر بازداشت و به اوين منتقل شده
5- اميد رضا سلطان پور 23 ساله در ولى عصر توسط لباس شخصى ها مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بازداشت و مكان نگهدارى وى نامشخص
6- محسن بهرامى 30 ساله در وصال بازداشت و به اوين منتقل شده
7- على ماه چمنى 26 ساله دانشجو در ولى عصر بازداشت و به اوين منتقل شده
8- بهاء الدين جعفرى 22 ساله مكان بازداشت نامعلوم و به اوين منتقل شده
9- سهيل نعمتى 19 ساله و محصل در ولى عصر بازداشت و به اوين منتقل شده
10- مهدى مختارى 32 ساله در انقلاب بازداشت و مكان نگهدارى وى نامعلوم
11- ياسين حيدر نژاد 25 ساله مكان بازداشت نامعلوم و به اوين منتقل شده
12- حجت نصيرپور 29 ساله در وصال بازداشت و به اوين منتقل شده
13- شهاب احتشامى 20 ساله در ابوريحان بازداشت و به اوين منتقل شده
14- على تهرانى 24 ساله دانشجو در خيابان حافظ بازداشت و مكان نگهدارى وى نامشخص
15- پيام ذوالنورى 31 ساله در ولى عصر بازداشت و به اوين منتقل شده
16- ميثم محمدى 29 ساله در وصال بازداشت و به اوين منتقل شده
17- عليرضا سبحانى 23 ساله در مقابل صنعتى شريف بازداشت و به اوين منتقل شده
18 احسان امينى 25 ساله در ولى عصر بازداشت و به اوين منتقل شده
19- سامان شهبازى 30 ساله در انقلاب بازداشت و به اوين منتقل شده

فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،ادامه بازداشتها ،نگهداری در سلولهای انفرادی و تحت شکنجه و اذيت وآزار قرار دادن دستگير شدگان و بی اطلاع نگه داشتن خانواده ها از وضعيت عزيزانشان را محکوم می کند و از دبير کل و کميسر عالی حقوق بشر و ساير مراجع بين المللی خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر رژيم ايران به شورای امنيت سازمان ملل متحد برای گرفتن تصميمات لازم اجرا است.
فعالين حقوق بشر ودمکراسی در ايران
23 آذر 1388 برابر با 14 دسامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زير ارسال گرديد:
کميساريای عالی حقوق بشر
کمسيون حقوق بشر اتحاديه اروپا
سازمان عفو بين الملل
سازمان ديدبان حقوق بشر

هشدار! جنبش همگانی مردم در دام شگردهای تبه‌کارانه رژيم قرار گرفته است، محمد جعفری

از ۱۶ آذر تا امروز، نشانه‌ها و علائم خاصی از درون رژيم قابل مشاهده است که همه‌گی گواهی بر تصميمات تازه برای سرکوب‌گری در مرحله‌ای جديد دارد. اين مرحله از سرکوب قطعاً دامنه‌اش وسيع‌تر از قبل خواهد بود. رژيم‌های استبدادی برای ادامه‌ی سرکوب در سطحی گسترده‌تر نيازمند اين مرحله‌اند

ظاهراً داستان مربوط به عکس پاره شده آقای خمينی و نمايش تلويزيونی آن دارد به جاهای باريک کشيده می شود. راهپيمايی های تند و خشن هواداران رژيم، همه جانبه و حساب شده به پيش می رود و جوری وانمود می شود که گويی ضايعه ای سهمگين بر کل پيکره کشور وارد شده است. در همين پيوند، خود آقای خامنه ای نيز وارد شده است و در روز گذشته خبر از نابودی قريب الوقوع مخالفان داده است. اما مهمتر از اينها "واکنشهای" نيروهای اصلاح طلب است که با بالابردن عکس آقای خمينی قصد دارند نشان دهند آنها هستند که پيروان واقعی آقای خمينی اند. اين روند فضا را به شدت ابهام آلوده می کند زيرا جنبش عمومی را به واکنش سازی می کشاند و شروع اين روند يعنی امکان کنش و ابتکار گرفته شده، ميان نيروهای متنوع داخل جنبش تضاد ايجاد می شود و تضادها يعنی فرسايش جنبش.

واقعا پرسيدنی است مگر پاره کردن يک عکس از سوی يک يا چند نفر از ميان هزاران دانشجوی معترض که بسيار کثرت گرايند و هر يک از روی ايده ای و سليقه ای در اين اعتراضات شرکت دارند-به فرضی هم که عين حقيقت باشد- واجد چه ميزان خطر برای نظام ولايی است که به يکباره از سوی رژيم چنين موجی از خشونت تبليغ می شود؟ هنوز از آقايانی که در بيتشان درس خارج برگزار می کنند تا از اين طريق مقام عظمای ولايتشان خدشه ناپذير نشان دهد پرسيدنی است مگر در فقه تاريخی شما پيکرتراشی و ايجاد تصوير از مصاديق شرک وبت پرستی نبوده است؟ پس چرا ولو بفرض محال عکسی پاره شده است از آن بت می سازيد؟ مگر شخصيت آقای خمينی، خوب يا بد، به پاره شدن و يا نشدن عکس او بستگی دارد؟ اگر کسی شخصيت داشت چه عکسش پاره شود و چه نشود شخصيتش محفوظ و مصون است و اگر نداشت با عکس چيزی تغيير نمی کند برای يک بار هم که شده مقدسات را برای مردم مشخص و معين کنيد گمان نمی کنم بت ساختن از شخصيتی جزو مقدسات دينی باشد.

برای فهم اين پديده نبايد از ياد برد که حکومت ولايی آقای خامنه ای و دولت نظامی- امنيتی برخاسته از کودتای دفتر رهبری به سرکردگی اطلاعات سپاه، بيش از شش ماه است که بر خلاف تمام ادعاهای انسان دوستی اش در برابر ديدگان مبهوت همه جهانيان به قلع و قمع بی رحمانه هر گونه مخالف سياسی مشغول است. نکته جالب اين است که مخالفان سياسی کنونی از همه اقشار جامعه اند، و به شدت تکثرگرايند، شامل فقير و غنی، دانشگاهی و بازاری، پير و جوان، و از خط امامی و مذهبی و رزمنده سابق گرفته تا سکولار و بالای شهری ليبرال. آنچه هم همگان بر آن گواهی می دهند اين است که به رغم اقدامات به شدت خشونت آميز نيروهای سرکوب، اکثريت قريب به اتفاق مخالفتها به صورت تظاهراتهای آرام، بدون خشونت و مسالمت آميز انجام می گيرد. در اين ميان، ۱۶ آذر را بايد يک نقطه عطف دانست. از آن روز به بعد به نظر می رسد آقای خامنه ای و مشاورانش به اين جمع بندی کلی رسيده باشند که اين جنبش، به خصوص با توجه به در پيش بودن روزها و شبهای محرم، نه تنها به اين سادگی ها جمع شدنی نيست- آنگونه که آنها در آغاز می پنداشتند- بلکه در سپهر غنی فرهنگ ملی و دينی ايرانيان هر روز سبزتر از ديروز می شود. از همين رو، از ۱۶ آذر تا امروز، نشانه ها و علائم خاصی از درون رژيم قابل مشاهده است که همگی گواهی بر تصميمات تازه برای سرکوبگری در مرحله ای جديد دارد. اين مرحله از سرکوب قطعاً دامنه اش وسيعتر از قبل خواهد بود. داستان پاره شدن عکس آقای خمينی، راه اندازی دستجات کفن پوش به بهانه توهين به مقدسات، و تحريک دانشجويان از طريق انتشار عکس يکی از دانشجويان پيشرو با لباس زنانه را بايد در اين پيش زمينه خواند.

هر کسی تاريخ معاصر ايران و روند جنبش های انقلابی را با دقت بخواند، فوری درک خواهد کرد که اين ترفند های پوسيده و نخ نما شده چيز تازه ای نيست. رژيمهای استبدادی برای ادامه سرکوب در سطحی گسترده تر نيازمند اين مرحله اند. از نمايشهای دوران اخير مانند کارناوال عاشورا و کنفرانس برلين عليه اصلاح طلبان داخلی می گذريم و اجازه می خواهم اندکی عقب تر برگرديم تا با اين سازوکارها عميق تر آشنا شويم:
در ۲۴ آذر ۵۹ جريانی بسيار شبيه به همين موضوع پديد آمد. اما از طنز روزگار موضوع اهانت به مقدسات پاره کردن عکس آيت‌الله منتظری بود نه آيت الله خمينی. در آن زمان حزب جمهوری اسلامی و روحانيت قدرتمدار با پيشقراولی نيروهای چپ پيرو خط امام به هر ترفندی متوسل می شدند تا همه قدرت را به دست آورند. مانع آنها در اين راه آقای بنی صدر بود که در مقام رياست جمهوری و فرمانده کل قوا و در حالی که يک پايش در اتاق جنگ در جنوب کشور بود در برابر آنها ايستاده بود. حزب جمهوری برای حذف وی از صحنه سياسی کشور طرح و توطئه ی سازمان يافته ای را سازمان دادند که اگر نبود هوشياری ملت و روحانيان آزاديخواه و مستقل قم و مشهد به ويژه نقش آيت الله گلپايگانی، معلوم نبود با آن حجم از تحريک احساسات مردم کار به کجا کشيده می شد. حادثه ای که رخ داده بود، از اين قرار بود که در هشتم آذر ۵۹، در مشهد و در حين سخنرانی آيت‌الله لاهوتی و آقای احمد سلامتيان تعدادی اخلالگر اجير شده به وسيله آقای حسن غفوری فر، استاندار وقت خراسان، عکسی از آيت‌الله منتظری را که قائم مقام رهبری بودند پاره می کنند. فوراً رسانه های هوادار ولايت فقيه به هدايت سپاه و بعضی از ارگانهای تحت فرمان استاندار شيون و وامصيبتا راه انداختند که به ولايت فقيه توهين شده است و مقدسات اسلام از بين رفته است. به فاصله چند ساعت و در دنباله همين سناريو در اصفهان صحنه ديگری اجراء شد بدين گونه که اين بار به عکس آقای خمينی در يک سخنرانی توهين و گوشه ای از آن پاره می شود و تلويزيون از آن حرکت فيلمبرداری و در مرکز سيمای اصفهان به نمايش گذاشته می شود. حال در پی مشهد، در تهران و قم و اصفهان نيز صدای وا اسلاما راه افتاد و هزاران نفر تحريک شدند و به خيابان آمدند و خواستار مجازات همه کسانی شدند که به خود اجازه داده اند به ساحت مقدس روحانيت و ولی‌فقيه توهين شود که در پی آن آيت‌الله طاهری امام جمعه اصفهان طی اطلاعيه‌ای در اعتراض به پاره کردن عکس آيت‌الله منتظری و اهانت به ولی فقيه در تاريخ ۲۴ آذر ۵۹، شهر اصفهان را ترک کرد. متعاقب آن، نهادهای انقلابی و ائمه جمعه در روز ۲۷ آذر ۵۹ که روز شهادت دکتر مفتح، موسوم به روز وحدت روحانی و دانشجو ، به هدف تجديد عهد با رهبر و محکوم کردن اهانت به ولايت فقيه، اعلام راهپيمايی سراسری کردند. در روز چهارشنبه ۲۶ آذر و به منظور تکميل طرح از سوی حزب جمهوری، آقای پرورش نايب رئيس مجلس که آن روز جلسه مجلس را اداره می‌کرد، اعلام کرد، «برای اينکه بار ديگر ملت ما همآهنگی خودش و اراده خودش را به جهانيان ثابت کند، روز پنچشنبه (۲۷ آذر) راهپيمايی خواهد بود و بدين منظور مجلس نيز روز پنجشنبه تعطيل خواهد بود.»
طبق برنامه طرح ريزی شده، قرار بود که در قطعنامه پايان راهپيمايی از رهبر انقلاب آقای خمينی خواسته شود که آقای بنی‌صدر را از فرماندهی کل قوا برکنار کند و با برکناری وی از فرماندهی کل قوا زمينه حذف وی از رياست جمهوری آماده شود.
روزنامه انقلاب اسلامی و دفتر رياست جمهوری به موقع از متن قطعنامه راهپيمائی که در حزب جمهوری اسلامی تهيه شده بود تا در تظاهرات سراسری کل کشور در پنجشنبه ۲۷/۹/۵۹ خوانده شود، مطلع شد. در برابر، دفتر رئيس جمهور و هواداران وی دست بکار شدند و با مراجع و روحانيت مشهد، شيراز و قم تماس گرفتند و خطر چنين عملی را برای کشور و خود روحانيت به آنها گوشزد کردند. نظر به اينکه هنوز روحانيت و مرجعيت اين قدر هويت تاريخی خود را در پس قدرت ولی فقيه تضعيف نکرده بود، فوراً برخی مراجع اصلی اقدام کردند. آيت الله گلپايگانی از مراجع مسلم تقليد آن روز که رابطه ای انتقادی با ولايت فقيه داشت، پس از آنکه از متن قطعنامه آگاه شد بی درنگ نامه‌ای برای آقای خمينی فرستاد و از ايشان خواست که جلو اين مسائل را بگيرند. متن آن نامه‌ محکم و مستدل که شفاهی برای روزنامه انقلاب اسلامی خوانده شد به قرار زير بود:
"حضرت آيت‌الله خمينی دامه توفيقاته، وقتی کشور با جنگ خارجی روبروست و رياست جمهوری آقای بنی‌صدر ارتش را بازسازی کرده و تهاجم نيروهای اشغالگر را متوقف و بخشی از اراضی اشغالی را پس گرفته و به خوبی جبهه‌های جنگ را هدايت کرده است، تضعيف ايشان، تضعيف اسلام و جمهوری اسلامی است و اگر شما اجازه بدهيد اولين رئيس‌جمهور بدست عده قليلی که درصدد تضعيف و برکناری ايشان هستند در کار خود موفق بشوند، ديگر چه کسی حاضر به پذيرش مسئوليت است. من مصراً از شما می‌خواهم که خود جلو اين اعمال را بگيريد که در غير اينصورت من مسئول هستم که خودم نظر شرع را اعلام کنم." *
آقای خمينی پس از مواجه شدن با مخالفت عمومی تمامی مراجع مستقل تقليد آن روز و ساير شخصيتها و فعالان سياسی غير وابسته و آزاد، احساس خطر کرده و در آن شرايط انجام راهپيمائی را به صلاح نديد و لذا وی از جانب دفترشان طی اطلاعيه‌ای در تاريخ ۲۶/۹/۵۹، همه راهپيمايی ها را لغو کردند. بخشی از متن اطلاعيه آقای خمينی به شرح زير است: " ...با توجه به اينکه بارها اعلام کرده‌اند که اگر به من و يا عکس من اهانت شد، مردم عکس‌العملی نشان ندهند، بدين وسيله از عموم آنان تقاضا می‌شود از راهپيمايی که قرار است به اين عنوان انجام شود صرفنظر نمايند و...اگر کسی به من توهين کرد و يا به قصد توهين عکس مرا و يا ديگران را پاره کردند، کسی حق ندارد عکس العمل نشان بدهد"*
بدينوسيله در آن روز غائله طراحی شده از پيش در هم شکسته شد. اما شگرد استفاده از توهين به مقدسات همچنان بر جا مانده است و امروز بعد از گذشت ۲۸ سال از آن واقعه آقای خامنه ای که تمام پلهای پشت سر خود را خراب کرده و در طول شش ماه گذشته همه مشروعيت مردمی، دينی و جهانی رژيم را بر باد داده است و حتی آنقدر مشروعيت ولايی که به هر حال آقای خمينی در ميان توده مردم مذهبی از آن برخوردار بود، ندارد، راهی جز اين ندارد که خود پشت اين ترفند قرار گيرد و بار ديگر مردم و رهبران جنبش را صفر قلمداد کرده و به مخالفانش اعلام جنگ دهد.
با توجه به سخنان ديروز آقای خامنه ای، فرماندهان سپاه و بسيج، وزير اطلاعات، امام جمعه موقت تهران و مشهد و نمايندگان دست نشانده و جيره خوار مجلس و... هدف از اين ترفند از پيش طراحی شده روشن است. آنها قصد دارند:
۱. توان ابداع و خلق را از مخالفان سلب کنند و جنبش سبز را به يک رشته واکنش گرايی و تضاد افکنی بکشانند.
۲. از اين طريق راه را برای سرکوب شديدتر اعم از حذف فيزيکی و غير فيزيکی باز کنند.
۳. و چون ماه محرم در پيش است مردم جرأت تداوم جنبش در حين مراسم محرم و عزای حسينی را به خود راه ندهند.
پس ما ملت ايران همه بايد به هوش باشيم و در دام رژيم نيفتيم؛ رژيمی که در سطح داخل و خارج دچار فرسايش روزانه است و اندک اندک همه زمينه های مشروعيتش را از دست داده و تنها به زور سرنيزه و قدرت نظامی – امنيتی متکی است، نمی تواند ماندگار باشد. همگان بايد از جنبش آزادی خواهی مان، مثل يک عزيز پاسداری روزانه کنيم. جنبش نيازمند مراقبت و مواظبت لحظه به لحظه است. قاعده عمومی هم اين است: به ميزانی که چنبش پايدار می ماند ريزش نيروهای داخل رژيم تشديد می شود و به همان ميزان مرگ رژيم تسريع می شود زيرا تداوم جنبش به نيروهای سرکوبگر که اغلب آنها نيز خود در ميان ما زندگی می کنند و می خواهند زندگی ارامی داشته باشند، آينده ای در خدمت به رژيم نخواهند ديد و از اين رو از صف آن جدا خواهند شد. پس اگر به حرکت و جنبش عمومی ادامه داديم، پيروزی از آن ماست و اگر کوتاه آمديم و از ترس خانه نشين شديم، زمانی نه چندان دور، اين رژيم پس از بهبود اوضاعش دمار از روز گار همۀ مخالفان و بلکه هستی وطن در خواهد آورد و دور تر، قطعاً تک تک ما بهای سنگين تری پرداخت خواهيم کرد. خداوند آن روز را نياورد!
۲۲ آذر ۱۳۸۸
محمد جعفری، مدير مسئول وقت روزنامه انقلاب اسلامی
*متن اعلاميه دفتر آقای خمينی:
بسم‌الله الرحمن الرحيم
«پيرو اطلاعيه‌های متعدد و بسياری که از طرف حضرات آقايان حجج اسلام و علمای اعلام شهرستانها دامت برکاتهم و نمايندگان محترم مجلس شورای اسلامی و انجمنها، گروهها و شخصيتهای محترم ديگری که در مورد راهپيمايی روز پنجشنبه دهم ماه صفر برابر ۲۷/۹/۵۹ اعلام شده بود حضرت امام خمينی مد ظله العالی ضمن تشکر و سپاسگزاری صميمانه از احساسات و عواطف همگی آنان فرمودند با توجه به حساسيت زمان و مقطع فعلی که ما گرفتار مسأله جنگ با دشمن اسلام هستيم و بايد به مسائل و مشکلات مملکتی بپردازيم و با توجه به اينکه بارها اعلام کرده‌اند که اگر به من و يا عکس من اهانت شد مردم عکس‌العملی نشان ندهند، بدين وسيله از عموم آنان تقاضا می‌شود از راهپيمايی که قرار است باين عنوان انجام شود صرفنظر نمايند و به کارهای مهم و رفع مشکلات ديگری که دارند بپردازند و حتی‌الامکان مردم را به آرامش و نظم دعوت کنند ضمناً فرمودند: از جناب حجت‌الاسلام آقای حاج سيدجلال‌الدين طاهری دامت افاضاته تقاضا می‌کنم، تا به درخواست اهالی محترم اصفهان بدين شهر بازگشته و کماکان به اقامه نماز جمعه و ارشاد مردم ادامه دهند و ارگانهای انقلابی هم که اعلام تعطيل نموده‌اند به کارهای عادی خود مشغول گردند. از خدای تعالی توفيق همگان و پيروزی کامل مسلمانان را بر دشمنان اسلام مسئلت می‌نمائيم. بتاريخ ۹ صفر ۱۴۰۱ برابر با ۲۶/۹/۵۹ دفتر امام خمينی»

جبهه مشارکت هتک حرمت بنیان‌گذار انقلاب را محکوم کرد: حامیان جنبش سبز به مقاومت قانونی خود ادامه دهند

0:44 صبح سه‌شنبه، 24 آذر 1388
"مام خمینی (ره) نه تنها به عنوان یک مرجع عالیقدر دینی و عالم و عارفی ربانی‌، بلکه در سلسله بیدار گران اقالیم قبله مورد احترام و تکریم قاطبه مسلمانان و آزادگان دنیا بوده و نامش در تاریخ جهان ماندگار و جاودانه است ‌و در تاریخ ایران نیز نامی یگانه و بی‌همتاست‌. امام خمینی با مجاهدات پیگیر خود و رهبری مردمی آزادیخواه توانست ایران را از زیر سلطه 2500 سال شاهنشاهی و حاکمیت استبداد مطلقه دیرپا رهایی بخشد و مردم ایران را به دوران حاکمیت بر سرنوشت خویش وارد کند و عصری تازه را با تاسیس «‌جمهوری اسلامی ایران‌» بنیان نهاد و همو حماسه بزرگ مقاومت ملت ایران در برابر مستکبران عالم و متجاوزان به خاک میهن را مدیریت کرد و یقینا هرایرانی آزاده و شرافتمند قدردان جایگاه و نقش امام خمینی در تاریخ معاصر ماست و هرگونه هتک حرمت به ساحت آن سفر کرده به کوی دوست را برنمی تابد."

جبهه مشارکت ایران اسلامی باردیگر بر هویت خط امامی خود تاکید کرده و اعلام می دارد که افتخار ما وفاداری به اندیشه و آرمانهای والای امام و انقلاب اسلامی و مقابله با انحرافاتی است که طی سالهای اخیر دراین باره ایجاد شده است . امام بر میزان بودن رای ملت دراداره امور کشور و تحقق "جمهوری اسلامی " نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد تاکید فراوان داشت و ما نیز امروز خواسته ای جز این نداریم.
از اینرو جبهه مشارکت با محکومیت هرگونه هتک حرمت نسبت به ساحت معمار انقلاب اسلامی و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی و اعلام حمایت و پشتیبانی از درخواست مجمع روحانیون مبارز و آقایان موسوی و کروبی برای برپایی تجمع و راهپیمایی در پاسداشت از مقام آن بزرگوار براین باوراست که رخداد هتک حرمت به ساحت امام خمینی و عملکرد صدا و سیما در این باره در جغرافیا و فضای سیاسی و اجتماعی موجود جای تامل و تردید فراوان دارد و به ویژه اینکه شاهدیم جریانی در پی بهره برداری جناحی و سوء استفاده از این رخداد برای مقابله با جنبش سبز و رهبران آن است بگونه ای که اینگونه عملکرد تداعی گر اجرای پروژه راه اندازی کارناوال شادی در عصر روز عاشورا سال 76 علیه خاتمی وپروژه های دیگر در دوران اصلاحات از سوی اقتدارگرایان است.
و جای سئوال دارد که چرا هم اینان که اینگونه از این هتک حرمت مشکوک برآشفته اند نسبت به هتک حرمت شهروندان در حوادث پس از انتخابات از نوع شکنجه های زندان کهریزک و کشته و مجروع شدن آنها و ...، که امام آنها را ولی نعمت حکومتگران میدانست، هیچگونه واکنش و اعتراضی نداشتند؟ براین پایه تمامی آنانی که سر در گرو جنبش سبز دارند باید نسبت به جغرافیای سیاسی و شرایط حادث هشیار بوده و همچنان به مقاومت مسالمت آمیز و قانونی خود برای پیگیری خواست اصلی جنبش، که همان تحقق آرمان اصلی امام و انقلاب اسلامی است، یعنی اجرای بدون تنازل قانون اساسی و میزان بودن رای و نظر مردم در اداره امور کشور ادامه دهند و قطعا احترام و تکریم واقعی به ساحت حضرت امام خمینی در گرو تحقق اندیشه ها و آرمانهای اوست.
برگرفته از: نوروز

پردیس ثابتی: افتخاری دیگر از ایران زمین



پردیس ثابتی، زیست‌شناس ایرانی‌تبار آمریکایی و ساکن ماساچوست، با پژوهش‌هایی در زمینه چگونگی تکامل ژنوم انسانی شناخته شده است.نام این دانشمند جوان در بهار سال جاری در جوامع علمی و در محافل خبری دنیا به عنوان یکی از نوابغ جوان بازتاب یافت.خانم ثابتی در کارهای هنری نیز فعالیت دارد و در حاشیه‌های کارهای علمی خود به خوانندگی نیز می‌پردازد.پردیس ثابتی خوانندگی یک گروه راک،  Thousand days به نام هزار روز
 
را بر عهده دارد که تاکنون از این گروه سه آلبوم منتشر شده است


پردیس ثابتی در سال ۱۳۵۳ در تهران زاده شده است. او از دو سالگی به همراه خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کرد و در آنجا ساکن شد.
وی دوره لیسانس را در «مؤسسه تکنولوژی ماساچوست»، ام.آی.تی، سپری کرد و پس از آن تحصیلات عالی خود را در دانشگاه آکسفورد ادامه داد.پردیس ثابتی تحصیلات خود را در دانشگاه هاروارد آمریکا نیز با نتیجه‌ای شگفت‌انگیز به پایان رساند:

 
او سومین زن در طول تاریخ این دانشگاه بود که با معدل ۱۰۰ و مدارج کامل فارغ‌التحصیل شد
 
پس از آن بود که دانشگاه هاروارد از او دعوت به همکاری کرد و اکنون پردیس ثابتی، با عنوان استادیار هاروارد، یکی از استادان جوان ایرانی‌تبار در این دانشگاه به شمار می‌رود و سرپرستی یک پژوهش مهم پزشکی، در باره تکامل انسانی، را در مرکز سامانه‌های زیست‌های تکاملی بر عهده دارد..دکتر پردیس ثابتی در گفت‌وگویی با رادیو فردا در مورد پژوهش‌های علمی خود در دانشگاه هاروارد می‌گوید: «در دانشگاه هم به جوانان آموزش می‌دهم و هم در آزمایشگاه، پروژه‌ای دارم که روی آن کار می‌کنم. حوزه کار من ژنوم و "بیماری‌های توانمند" است
خانم ثابتی می‌افزاید: «البته من بیشتر روی مالاریا کار می‌کنم. می‌دانید که مالاریا سالانه صد میلیون نفر یا بیشتر قربانی می‌گیرد که از آن میان، یک یا دو میلیون کودک در آفریقا از این بیماری تلف می‌شوند
شبکه تلویزیونی سی.ان.ان از پردیس ثابتی به عنوان «یکی از هشت نابغه عصر نوین» یاد کرده‌اند.

مبارزات خارج از کشور و سنگ اندازی های سلطنت طلبان

دیروز کپنهاگ شاهد تظاهرات بزرگ و بی نظیری با شرکت صدها گروه و سازمان هوادار محیط زیست بود. این تظاهرات بیش از صد هزار شرکت کننده داشت. انجمن آزاد ایران یکی از حمایت کنندگان این تظاهرات بود و به همین خاطر فرا خوانی هم داده بود.
تعدادی از ایرانیان مقیم شهر مالموی سوئد که در نزدیکی کپنهاک قرار دارد هم به جمع ما پیوسته بودند.
شعارها و بنرهای ما در رابطه با نقض قوانین حقوق بشر و صدماتی که جمهوری اسلامی به محیط زیست وارد کرده و می کند بود.
متاسفانه جمعی کوچک از هوادران سر سخت سلطنت که تعدادشان کمتر از انگشتان دست بود با آوردن پلاکاردی توهین آمیز و بی مضمون موفق شدند تا حدی از موفقیت تظاهرات ما بکاهند. ...
تعدادی از شرکت کنندگان ما به خاطر همین پلاکارد ترجیح دادند به درون جمعیت تظاهر کننده دیگر خزیده و خود را از شرمندگی و نگاه های کنجکاوانه و تاسف بار بقیه تظاهر کنندگان که عمدتأ از سازمانهای طرفدار حقوق بشر و ضد اعدام بودند دور کنند.
توضیحات منهم در مورد اثر منفی که این پلاکارد می تواند در این جمع 100000 نفره ( بطور قطع اکثریت قریب به اتفاق تظاهر کنندگان هم از حقوق سرخپوستان و هم جنس گرایان حمایت می کردند و هم اعدام را نفی) به جای بگذارد هم فایده ای نداشت.
علاوه بر دوستان سبز مالمویی و خود ما تعداد زیادی از دیگر تظاهرکنندگان با ناباوری به این وصله ناجور نگاه می کردند.
قابل توجه است که شخص حامل پلاکارد از چند سال پیش مذهب و نام خود را تغییر داده و درانتخابات اخیر شهرداریها در منطقه فردریکسبرگ کپنهاگ, کاندید حزب دست راستی , راسیستی و شدیدأ ناسیونالیستی حزب مردم دانمارک بود که اولین خواسته آنها اخراج پناهندگان و توقف پناهنده پذیری در دانمارک می باشد .
به نقل از اونور دنيا


حرفي با اين اشخاص محترم :
اما چيزي كه در اينجا لازم است به عنوان عضوي از جنبش سبز و در راستاي اتحاد و همبستگي بين تمام ايرانيان چه در داخل و چه در خارج از ايران اعلام كنك اين است كه دوستان و همراهان عزيز كه به نوبه خود سعي در اسيفاي حقوق مردمان ايران عزيزمان داريد . گاهي لازم است است از خواسته هاي عقلاني يا بعضاَ غير عقلاني مثل نمونه فوق شديداً پرهيز كنيم كه تا باعث افتراق و چند دستگي ميان همراهانمان نشود . نكته اي كه لازم است اين است كه هر كدام از ما اشخاص با هر عقيده و مرام و مسلكي گرد هم آمديم تا ايراني داشته باشيم كه در آن مذهبي و لائيك و سنتي و مدن و هر طيف و طايفه اي بتوانند در آزادي و آرامش به بيان عرايض و انديشه هاي خود بپردازند . اما اين به آن معنا نيست كه هر شخص يا گروهي به خود اجازه جسارت و توهين به اشخاص يا تفكرهاي ديگر داشته باشد . متن مطرح شده در بالا داراي چنين توضيحات ركيك و شنيعي بود كه از بيان آن شرم داشتم و نمي توانستم عينناً آن را منتقل كنم كه احساس مي كنم نگارنده نيز به دليل گزارش از وضعيت موجود در آن محل مجبور به بيان آنها شده است . اما ياران و همراهان صميمي عاجزانه و ملتمسانه از تك تك گروه هاي جدايي طلب و با افكار محمل و سرتا سر اشتباهي چون سلطنت طلبان و مجاهدين خلق و سوسياليستها و توده اي هاي بازمانده از آن دوران مي خواهيم كه يا همرنگ جماعت سبز بي ادعا و دور از بي نزاكتي سبز شويد يا نه نمي توانيد باور كنيد ، ما نيازي به حمايت شما چند هزار نفر نداريم .
جنبش سبز ايران سراسر انسانيت و به دور از توهين و بي ادبي و بي احترامي به هر گروه يا دسته اي است . ما حتي براي شما نيز با اين كه تفكراتتان را نمي پسنديم احترام قائليم پس صبوري كنيد تا اگر روزي روزگاري به آرمانهاي مقدسمان يعني آزادي و برابري رسيديم بيينيد آيا حرفها و ديدگاه هاي شما خريداري در ميان مردمانمان دارد يا نه . پس تا آن روز صبوري كنيد و از به گند كشيدن تجمعات پاك ما بپرهيزيد دوستان !

جنبش سبز جان مایه خود را عین آرمان‌های والای امام (ره) می‌داند

دوشنبه, ۲۳م آذر, ۱۳۸۸
کلمه:امام خمینی(ره) مظهر آزادگی و شرافت ملی است، نام او عصاره همه ارزش‌های والایی است که انسان‌های شریف در جستجوی آنند و هرگونه اهانت به امام، خسارت به آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی است.
زهرا رهنورد، استاد دانشگاه و از رهبران جنبش سبز ملت ایران در گفتگو با «پارلمان‌نیوز»، با بیان این مطلب به فضاسازی‌های اخیر واکنش نشان داد.
همسر مهندس میرحسین موسوی در این گفتگو با تاکید بر اینکه«جنبش سبز از دل اندیشه‌های امام (ره) سربرآورده است»، گفت:« جنبش سبز جانمایه خود را عین آرمان‌های والای او می‌داند.»
رهنورد افزود:«اما راحل تصویر منقش و موجهی در ضمیر هوشیار و حافظه تاریخی ملت ما دارد و آن‌ها همانطور که هتک تصویر امام(ره) را بر نمی‌تابند، جفا به ولی نعمتان امام(ره) یعنی مردم شریف ایران را تاب ندارند.»
این استاد دانشگاه، هتک حرمت به تصویر امام خمینی(ره) را اقدامی توطئه‌آمیز خواند که عوامل اصلی آن توطئه‌افکنان هستند، گفت:« بی‌گمان توطئه‌افکنان تصویر امام خمینی(ره) را با ترفندهای خاص و فضاسازی شناخته شده به آتش کشیدند تا آنرا پای جنبش سبز بگذارند و از این طریق حقانیت ندای سبز مردم را مشوش کنند.»
وی تاکید کرد:«کیست که نداند جنبش سبز از دل اندیشه‌های امام راحل سربرآورده و جانمایه خود را در عین آرمان‌های والای او می‌داند.»
رهنورد در ادامه خطاب به توطئه‌آفرینان گفت:«زهی خیال باطل! مخازب این اقدام جنایتکارانه فقط خودشان هستند که ساده‌لوحانه پنداشتند مردم باور می‌کنند که کسی به خود حق می‌دهد آن ساحت والا را ملکوک کند. اما این توطئه‌افکنان بدانند امام خمینی(ره) نماد میثاق ملتی است که هرگز حاضر نیست به هیچ قیمت و در هیچ معامله‌ای چهره‌ نورانی او را وجه‌المصالحه قرار دهد.»

محتشمی پور:نپرسید چرا تاجزاده از خود دفاع نکرد

دوشنبه, ۲۳م آذر, ۱۳۸۸
کلمه:فخرالسادات محتشمی پور همسر مصطفی تاج زاده در وبلاگ روزنه در مطلبی با عنوان “امروز همسر همیشه قهرمانم در دادگاه دفاع نکرد”نوشته است:
امروز همسر همیشه قهرمانم در دادگاه دفاع نکرد
همین.
و من چه مغرور و بالنده ام به خود و چه مفتخر به داشتن چنین همسری.
شاید بیست و هشت سال پیش اگر دم مسیحایی امام و مرشد و مرادمان روح الله الخمینی نبود و ما را به هم محرم نمی کرد و آغاز زندگیمان را تیمن و تبرک نمی بخشید، حالا این گونه مقاوم در کنار هم نایستاده بودیم. مثل خیلی زوج های دیگر که نشیب و فراز زندگی از پایشان انداخت و رفیق نیمه راه شدند.
کاش بود او تا بار دیگر درست مثل همان بیست و هشت سال پیش دست های مهربانش را از روی آن عبای خوشبخت که تن پوش عزیزترین حاکم بر قلب ها بود، می بوسیدم. کاش بود تا من و یار همیشه زندگیم بار دیگر سیلی از اشک را در آغوشش جاری می کردیم و این بار از شکوه زمانه و از شکوه دغل مردان دین فروش نیرنگ باز.
کاش بود تا امشب همین امشب به یادماندنی، شب صد و هشتادم، در التجای به جدم، جدمان، جد جگرگوشه هایمان، او را گواه می گرفتم که در حکومتی به نام دین، داعیه داران عدالت علوی، به فرزندان زهرا(س) این گونه ستم روا می دارند.
کاش …
امروز همسر قهرمانم مانند کوه ایستاد و چون جدش، جدمان حسین (ع)فریاد آزادگی سرداد.
گفتند دادگاه غیرعلنی است یعنی حتی فارس هم حق ندارد اخبارش را متشر کند!!!
گفتند نپرسید که او چه گفت.به دلایلی دفاع نکرد. همین!
دلایلش را نپرسیدیم اما حدس زدنش دشوار نیست برای منی که بیست و هشت سال شریک زندگیش بودم و برای همه کسانی که عمری است او را می شناسند به راستی و درستی و شرف و عزت.
العاقل یکفیه الاشاره . شنونده عاقل است.

آخرین وضعیت پرونده زیدآبادی،باستانی و مومنی


دوشنبه, ۲۳م آذر, ۱۳۸۸
کلمه:وکیل زیدآبادی و باستانی از آخرین تحولات پرونده موکلانش خبر داد. به گفته محمد شریف برای احمد زیدآبادی وثیقه ۵ میلیارد ریالی و برای مسعود باستانی قرار کفالت صادر شده است.
محمد شریف در گفت‌وگو با «ایلنا»، از ثبت لایحه اعتراضی نسبت به احکام احمد زیدآبادی و مسعود باستانی خبر داد و گفت: لایحه اعتراض به احکام صادره در مورد محکومیت‌های احمد زیدآبادی و همچنین اعتراض به حکم صادره در مورد محکومیت مسعود باستانی توسط همکارم افروز مغزی در دادگاه بدوی صادر‌کننده احکام فوق ذکر به ثبت رسید‌.
وکیل زیدآبادی ادامه داد: اینجانب در رسیدگی بدوی به اتهامات زیدآبادی تصور محکومیت به شکل صادر شده به ویژه در خصوص محکومیت ایشان به ممنوعیت مادام‌العمر وی از هر گونه تحلیل کتبی و شفاهی را نداشتم و امیدوارم که دادگاه تجدیدنظر براساس قوانین موضوعه جمهوری اسلامی رسیدگی کند.
شریف درباره پرونده مسعود باستانی نیز گفت: با توجه به اینکه شغل موکلم روزنامه‌نگاری است و روزنامه‌نگار در برابر خدمات راجع به شغل خود مانند همه مشاغل دستمزد می‌گیرد، پیگرد روزنامه نگار به لحاظ انجام کارهای قانونی راجع به شغل خبرنگاری مبنای قانونی ندارد به همین دلیل به ناچار چشم امید به دادگاه تجدیدنظر دوخته‌ام.
وی در مورد پرونده عبدا… مومنی نیز گفت: درخصوص این پرونده درصدد انجام تشریفات قانونی جهت مطالعه پرونده و تنظیم لایحه هستم.
شریف در پاسخ به این پرسش که آیا دادگاه برای تبدیل قرار بازداشت موکلان شما به وثیقه یا کفالت تصمیمی اتخاذ نکرده است، گفت: در مورد تامین وثیقه صادره در پرونده زیدآبادی با توجه به اینکه مبلغ وثیقه اولیه ۲۵۰ میلیون تومان بود این مبلغ یک بار به ۳۵۰ میلیون و بار دیگر به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافت و در حال حاضر تمام تشریفات قانونی جهت تودیع وثیقه صورت پذیرفته است.
وکیل مسعود باستانی ادامه داد: در خصوص پرونده این موکلم نیز قرار کفالت صادره شده، اما با توجه به مذاکرات همکارم با دفتر دادگاه تجدیدنظر، در حال حاضر ما با این پرسش مواجه هستیم که آیا دادگاه تجدید نظر در خصوص اجرای این قرار تصمیم اتخاذ خواهد کرد یا خیر؟

آخرين آخبار