آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲۴, سه‌شنبه

مبارزات خارج از کشور و سنگ اندازی های سلطنت طلبان

دیروز کپنهاگ شاهد تظاهرات بزرگ و بی نظیری با شرکت صدها گروه و سازمان هوادار محیط زیست بود. این تظاهرات بیش از صد هزار شرکت کننده داشت. انجمن آزاد ایران یکی از حمایت کنندگان این تظاهرات بود و به همین خاطر فرا خوانی هم داده بود.
تعدادی از ایرانیان مقیم شهر مالموی سوئد که در نزدیکی کپنهاک قرار دارد هم به جمع ما پیوسته بودند.
شعارها و بنرهای ما در رابطه با نقض قوانین حقوق بشر و صدماتی که جمهوری اسلامی به محیط زیست وارد کرده و می کند بود.
متاسفانه جمعی کوچک از هوادران سر سخت سلطنت که تعدادشان کمتر از انگشتان دست بود با آوردن پلاکاردی توهین آمیز و بی مضمون موفق شدند تا حدی از موفقیت تظاهرات ما بکاهند. ...
تعدادی از شرکت کنندگان ما به خاطر همین پلاکارد ترجیح دادند به درون جمعیت تظاهر کننده دیگر خزیده و خود را از شرمندگی و نگاه های کنجکاوانه و تاسف بار بقیه تظاهر کنندگان که عمدتأ از سازمانهای طرفدار حقوق بشر و ضد اعدام بودند دور کنند.
توضیحات منهم در مورد اثر منفی که این پلاکارد می تواند در این جمع 100000 نفره ( بطور قطع اکثریت قریب به اتفاق تظاهر کنندگان هم از حقوق سرخپوستان و هم جنس گرایان حمایت می کردند و هم اعدام را نفی) به جای بگذارد هم فایده ای نداشت.
علاوه بر دوستان سبز مالمویی و خود ما تعداد زیادی از دیگر تظاهرکنندگان با ناباوری به این وصله ناجور نگاه می کردند.
قابل توجه است که شخص حامل پلاکارد از چند سال پیش مذهب و نام خود را تغییر داده و درانتخابات اخیر شهرداریها در منطقه فردریکسبرگ کپنهاگ, کاندید حزب دست راستی , راسیستی و شدیدأ ناسیونالیستی حزب مردم دانمارک بود که اولین خواسته آنها اخراج پناهندگان و توقف پناهنده پذیری در دانمارک می باشد .
به نقل از اونور دنيا


حرفي با اين اشخاص محترم :
اما چيزي كه در اينجا لازم است به عنوان عضوي از جنبش سبز و در راستاي اتحاد و همبستگي بين تمام ايرانيان چه در داخل و چه در خارج از ايران اعلام كنك اين است كه دوستان و همراهان عزيز كه به نوبه خود سعي در اسيفاي حقوق مردمان ايران عزيزمان داريد . گاهي لازم است است از خواسته هاي عقلاني يا بعضاَ غير عقلاني مثل نمونه فوق شديداً پرهيز كنيم كه تا باعث افتراق و چند دستگي ميان همراهانمان نشود . نكته اي كه لازم است اين است كه هر كدام از ما اشخاص با هر عقيده و مرام و مسلكي گرد هم آمديم تا ايراني داشته باشيم كه در آن مذهبي و لائيك و سنتي و مدن و هر طيف و طايفه اي بتوانند در آزادي و آرامش به بيان عرايض و انديشه هاي خود بپردازند . اما اين به آن معنا نيست كه هر شخص يا گروهي به خود اجازه جسارت و توهين به اشخاص يا تفكرهاي ديگر داشته باشد . متن مطرح شده در بالا داراي چنين توضيحات ركيك و شنيعي بود كه از بيان آن شرم داشتم و نمي توانستم عينناً آن را منتقل كنم كه احساس مي كنم نگارنده نيز به دليل گزارش از وضعيت موجود در آن محل مجبور به بيان آنها شده است . اما ياران و همراهان صميمي عاجزانه و ملتمسانه از تك تك گروه هاي جدايي طلب و با افكار محمل و سرتا سر اشتباهي چون سلطنت طلبان و مجاهدين خلق و سوسياليستها و توده اي هاي بازمانده از آن دوران مي خواهيم كه يا همرنگ جماعت سبز بي ادعا و دور از بي نزاكتي سبز شويد يا نه نمي توانيد باور كنيد ، ما نيازي به حمايت شما چند هزار نفر نداريم .
جنبش سبز ايران سراسر انسانيت و به دور از توهين و بي ادبي و بي احترامي به هر گروه يا دسته اي است . ما حتي براي شما نيز با اين كه تفكراتتان را نمي پسنديم احترام قائليم پس صبوري كنيد تا اگر روزي روزگاري به آرمانهاي مقدسمان يعني آزادي و برابري رسيديم بيينيد آيا حرفها و ديدگاه هاي شما خريداري در ميان مردمانمان دارد يا نه . پس تا آن روز صبوري كنيد و از به گند كشيدن تجمعات پاك ما بپرهيزيد دوستان !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار