آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲۴, سه‌شنبه

استاندار تهران: فضای شهرها در ۱۶آذر امنيتی نبود، پليس در روزهای تاسوعا و عاشورا حضور پررنگ‌تری دارد، ايلنا

سه شنبه 24 آذر 1388
* فضای تهران و شهرهای استان کاملا عادی است
* اگر مجمع روحانيون درخواست کتبی راهپيمايی بدهند در مسير قانونی بررسی می‌شود
* فضای شهرها در ۱۶آذر امنيتی نبود ، پليس برای کنترل رفت‌و‌آمد در اطراف دانشگاه‌ها حاضر بود


ايلنا: استاندار تهران معتقد است در مقطع فعلی فضای تهران و شهرهای استان کاملا عادی است.
به گزارش خبرنگار ايلنا مرتضی تمدن در حاشيه تجليل از پژوهشگران برتر استان تهران در پاسخ به سئوال خبرنگار ايلنا مبنی بر اينکه آيا برای راهپيمايی مجمع روحانيون مبارز در جهت تحريم اهانت به ساحت امام خمينی (ره) نياز به دريافت مجوز هستند، افزود: اين مجمع به ما نگفته‌اند که می‌خواهند راهپيمايی کنند اما اگر واقعا دليل برای راهپيمايی وجود دارد بايد کتبا دلايل خود را ارائه کنند و درخواستشان از مجاری قانونی طی شود و در صورتی که تمام دلايل برای چنين اقدامی کافی بود آن وقت تصميم گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم بنا به توصيه مقام معظم رهبری همه بايد به اين مرحله ورود پيدا کنند که از راه امام و مسير آن که برای ما ترسيم کرده‌اند حفاظت کنيم. حالا اين حفاظت حتما نياز به راهپيمايی ندارد. آن هم می‌تواند در غالب يک بيانيه و اعلام موضع هم انجام دهند.
تمدن گفت: ساده‌ترين راه را برای ابراز وفاداری به امام و ملت ايران بايد انتخاب کنند حالا اگر خواستند راهپيمايی کنند بايد حتما تن به ضوابط و معيارهای قانونی بدهند.
استاندار تهران در مورد وضعيت امنيت تهران بعد از وقايع ۱۶ آذر گفت: فضای عمومی و امنيت آن مشکلی نداشته و الان هم وضعيت امنيت مناسب است آنچه که در دانشگاه‌ها رخ داد ما به آن ورود پيدا نکرديم ما اطراف فضای دانشگاه را برای اينکه عبور و مرور مختل نشود و رفت‌و‌آمد و آسايش مردم به هم نريزد، نيروی انتظامی با استقرار خود آن را مديريت کرد.
وی افزود: فضای تهران و شهرهای استان کاملا عادی بوده و روند موجود استمرار دارد و ما هيچ تمهيد و نگرانی ويژه امنيتی نداريم و پليس به روند انتظامات کمک می‌کند و امنيت مردم طبق روال گذشته انجام می‌شود.
تمدن در پاسخ به اين سئوال که آيا کار صدا و سيما را برای نشان دادن هتک حرمت به امام تائيد می‌کنيد، گفت: ما در حال حاضر چشم و گوش پنهان نداريم آنچه که در معرض ديد عمومی است رسانه نمی‌تواند در خبررسانی سانسور کند. حقايق را بايد به مردم بگويد و قضاوت‌کننده اصلی مردم باشند.
تمدن تصريح کرد: صدا و سيما نيز در نشان دادن اين تصاوير حقايق را نشان داد و منعکس‌کننده وقايعی بود که انجام شد ولی آنهايی که اهانت کرده‌اند به عکس امام قبل از آن به روح امام اهانت کرده‌اند آنها با اعمالشان و کارهايی که پس از انتخابات کرده‌اند به جای اهانت به عطف روح امام را آزردند و بايد پاسخگوی اعمال خود نزد خدا و روح امام و شهدا باشند.
تمدن گفت: آنها بايد پاسخ بدهند که چرا بدون هيچ دليلی کشور و جامعه و مردم را آزردند و مزاحم مردم در مسائل کار و روزانه‌شان شدند. به جای اينکه وقت کشور صرف توسعه و پيشرفت شود صرف مسائل اين چنينی کرده‌اند. اما در جايی که به عکس امام توهين شد با عکس‌العمل مردم مواجه شده است.
تمدن گفت:‌ اما بنا به فرمايشات رهبر بايد همه ما کمک کنيم برای حفظ آرامش در فضای جامعه و اين در حالی است که جريان مخالف در برابر رای و اراده مردم حرکت کرده و در برابر آن حرکت توفنده حل می‌شود.
استاندار در پاسخ به سئوال ديگری در زمينه اينکه بعضی از گروه‌ها با صدور بيانيه‌هايی اعلام کردند که در ايام محرم اقدام به برگزاری گردهمايی می‌کنند و آيا در اين زمينه تمهيدات ويژه‌ای در نظر گرفته شده‌ است، گفت: هيچ تمهيدات ويژه‌ای در نظر نداريم چرا که مردم و ما را هم برای بازگشايی دانشگاه‌ها ترساندند. ديديد دانشگاه‌ها باز شد و دانشجويان با هوشياری در صحنه مراقبت کردند و چيزی نشد. آنها آمدند تبليغات کردند که از ۱۳ آبان ما را بترسانند اما خروش مردم آنها را حل کرد. در ۱۶ آذر جوسازی راه‌ انداختند اما با حضور موافق و مخالف دانشجو مواجه شدند و اجازه نداده‌اند دشمنان از اين موقعيت سوء استفاده کنند و در يک جا که دشمن توانست و حرکت زشت و توهين کرد جلوی آن ايستاديم و ما نيز مانند خود دانشجويان که اعلام کردند کار آنها نبوده قبول داريم کار دشمنان دانشجويان بوده است.
وی تاکيد کرد: ما نگران اين مسائل اين نيستيم و معتقديم هوشياری مردم ايران مسائل را مديريت می‌کند بنابراين نياز به تمهيدات ويژه امنيتی نداريم.
استاندار تهران گفت:‌اما اين نکته اهميت دارد که حفظ انتظامات شهر با تمهيدات ويژه‌ امنيتی متفاوت است. حضور پليس اگر در جايی پر رنگ است برای حفظ آرامش مردم است و اين وظيفه ذاتی پليس است و در روزهای تاسوعا و عاشورا که حضور پر رنگ‌تری را از پليس خواهيم داشت برای حفظ و امنيت آرامش مردم است.
تمدن تصريح کرد:‌در ايام محرم نيز تلاش داريم که رهنمودهای مقام معظم رهبری در آماده کردن فضايی برای مردم که بتوانند به راحتی سوگواری خود را انجام دهند، است و اگر امنيتی هم است تامين امنيت هيات‌ها و دسته‌جات عزاداری است و در اين زمينه برخی از نکات را به هيات‌ها تاکيد کرده‌ايم تا مديريت کنند و مواظب باشند که خدای ناکرده عرصه زيبای عزاداری تحت تاثير برخی از افراد قرار گيرد. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار