آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲۴, سه‌شنبه

احمدی‌مقدم: همیاران پلیس در هیات‌های مذهبی به کار گرفته می‌شوند

دوشنبه, ۲۳م آذر, ۱۳۸۸
کلمه: فرمانده نیروی انتظامی در رابطه با به‌کارگیری نیروهای بسیج برای ورود به هیات‌های مذهبی در ماه محرم گفت: بسیج و غیربسیج فرقی ندارد و با هماهنگی خود هیات‌ها این جوان‌ها معرفی می‌شوند و امکانات و کاور در اختیارشان قرار می‌گیرد.
به گزارش  ایلنا سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه نشست تخصصی اتاق‌های فکر ستاد مبارزه با مواد مخدر با لباس نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سئوالی در رابطه با برنامه‌های ناجا برای محرم و صفر گفت: از بیرون هیات‌های مذهبی کسی را مامور نمی‌کنیم. نیروی انتظامی همچون گذشته امنیت را برقرار می‌کند و همیاران پلیس نیز در هیات‌های مذهبی به کار گرفته می‌شوند.
وی در رابطه با این همیاران پلیس گفت:‌ بسیج و غیربسیج فرقی ندارد و با هماهنگی خود هیات‌ها این جوان‌ها معرفی می‌شوند و امکانات و کاور در اختیارشان قرار می‌گیرد.
احمدی‌مقدم تصریح کرد: در محرم و صفر برخی رفتارها صورت می‌گیرد که نباید انجام شود همچون ایجاد مزاحمت برای مردم، استفاده از بلندگو و اکو در ساعت ۹ شب به بعد، ایجاد ترافیک بدون هماهنگی با پلیس و …. در بیانیه ناجا که به زودی منتشر می‌شود به آنها اشاره می‌شود.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه پلیس خواهان این نیست که دسته‌جات به خیابان‌ها نیایند، گفت: نباید با حضور در خیابان‌ها مزاحمت ایجاد شود به عنوان مثال دسته‌ها باید از منتها الیه سمت راست حرکت کنند و راه را برای عبور خودروهای امدادی باز نگه دارند.
وی تاکید کرد: همیاران پلیس در مساجد پیش‌بینی شده‌اند و فکر نمی‌کنم در محرم و صفر امسال مشکلی داشته باشیم.
احمدی‌مقدم در رابطه با دستگیری‌های روز ۱۶ آذر در حالی که به گفته سردار رجب‌زاده تنها در تهران ۲۰۴ نفر دستگیر شده بودند گفت: در کل کشور ۱۸۰ نفر دستگیر شدند که با پالایش اولیه عده‌ای از آنها که یا مریض بودند، یا مشکلی ایجاد نکرده اما دستگیر شده بودند،‌آزاد شدند.
احمدی‌مقدم در این رابطه که به گفته رئیس پلیس پایتخت تنها در تهران ۲۰۴ نفر دستگیر شدند پاسخی نداد.
بر اساس این گزارش سردار احمدی‌مقدم فرمانده ناجا در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاری در رابطه با پاره شدن تصویر رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) گفت: در این رابطه پرونده به ما واگذار نشده است چرا که داخل دانشگاه این اتفاق رخ داده و در درجه اول با مسئولان و حراست دانشگاه و وزارت اطلاعات این موضوع را پیگیری می‌کنند. ‌این اقدام کار بسیار زشتی بود که در روزی که نماد مبارزه با استکبار آمریکا است رخ داد و این روز از سوی عده‌ای منحرف شد.
وی تاکید کرد‌:‌ باید به گونه‌ای برخورد شود که کسی جسارت چنین اقدامی را دیگر نداشته باشد.
احمدی‌مقدم در رابطه با لایحه اخذ جرایم نیز توضیحاتی داد و گفت: مجلس این لایحه را بر نگردانده و ما نیز جلسه مشترکی با کمیسیون قضایی مجلس داشتیم و دغدغه‌های آن را مطرح کردیم. نمایندگان مجلس گلایه داشتند که چرا قبل از بیان دغدغه‌ها این موضوع رسانه‌ای شد.‌هم‌اکنون کمیته مشترکی تشکیل شده و در لایحه اخذ جرایم بازنگری می‌شود.
‌دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر در رابطه با اتاق‌های فکر این ستاد نیز گفت: هدف از تشکیل‌ اتاق‌های فکر ایجاد ارتباطی منطقی بین مسئولان و دستگاه اجرایی و نخبگان است و این اتاق‌های فکر که ترکیبی از نخبگان علمی و افراد مجرب است، توانسته حلقه‌ها را به هم متصل کند و نتیجه‌اش این شده که راهبردهای آن مورد وفاق دستگاه‌های اجرایی و نخبگان است.
احمدی‌مقدم در رابطه با شربت تریاک نیز گفت: این موضوع از سوی وزارت بهداشت انجام شده و در برخی جاها وزارت بهداشت موافق بود و قرار است که این اقدام توسعه یابد و در فاز دوم نیز وسعت پیدا می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار