آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲۴, سه‌شنبه

گزارش ۲ روز تحصن و اعتصاب گسترده دانشجویان دانشگاه امام خمینی قزوین + گزارش تصويري

سه شنبه، ۲۴ آذر، ۱۳۸۸

پس از ماجرای مشکوک پاره شدن عکس امام خمینی در 16 آذر و پخش آن توسط صدا و سیما، این سناریو که برای سرکوب هر چه بیشتر جنبش سبز شکل گرفته است در دانشگاه بین المللی قزوین و این بار به صورت دیگر اتفاق افتاد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر صبح روز یکشنبه 22/9/88
دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین به هنگام رفتن به کلاسهای درس با شعار نویسی هایی در سطح دانشگاه روبرو شدند که نشان از وقوع اتفاقی در ادامه سناریوی از پیش طراحی شده چند روز اخیر کودتاچیان داشت.

بر دیوار های دانشگاه به صورت کاملا مشکوک شعارهایی دیده می شد که در آن از یک سو به بنیانگذار انقلاب توهین و از سوی دیگر شعارهایی در توهین به جنبش سبز و دانشجویان حامی آن وجود داشت. نکته جالب آنکه هر بیننده ای با یک نگاه متوجه یکی بودن دست خط هر دو نوع شعار می شد و جالب آنکه تمامی این شعارها به رنگ سبز نوشته شده بودند.

بنا بر اخبار رسیده شب یکشنبه 21/9/88 دانشجویان متعلق به تشکل های نظامی و بسیجی با ورود به دانشگاه و با هماهنگی کامل با مسئولین حراست از جمله حسین سرداغی (رئیس حراست) اقدام به درج این شعارها در سطح دانشگاه کرده اند.

این اتفاق در حالی صورت گرفته است که محوطه دانشگاه توسط دوربین های نصب شده توسط حراست دانشگاه تحت کنترل قرار دارد. همچنین ورود این افراد در ساعات پایانی شب به دانشگاه از طریق هماهنگی با حراست دانشگاه انجام پذیر شده است.

صبح روز یکشنبه و زمانی که این عمل وقیح از پیش طراحی شده برای دانشجویان مشخص شد، دانشجویان بسیجی که کاملا دستپاچه شده بودند با صدور بیانیه ای که غلط های فاحش نگارشی در آن وجود داشت ضمن محکومیت این عمل اعلام کردند: "این اقدام منافقانه را توهم زدگان استکبار پرست برای بدنام کردن بسیج دانشجویی" انجام داده اند.

یکی از دانشجویان دانشگاه قزوین در همین زمینه به خبرنامه امیرکبیر گفت: «یکی بودن دست خط ها، پاک کردن آنها پس از چند ساعت توسط بسیج دانشجویی و صدور بیانیه ای پر از اشتباه که در آن مشخصا اعلام می دارد که این عمل کار بسیج دانشجویی نیست گواه مبرهنی است بر سناریوی کثیف بسیجیان حامی دولت کودتا.»

تحصن دانشجویان دانشگاه بین المللی قزوین برای آزادی فرزام معینی

پس از بازداشت فرزام معینی درون دانشگاه در شب چهارشنبه هفته گذشته و بی خبری کامل از وضعیت وی تا امروز، ظهر یکشنبه جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه بین المللی قزوین در تحصن اعتراضی خویش در جلوی دانشکده فنی خواستار آزادی وی شدند. در این تحصن که حدود 4 ساعت به طول انجامید دانشجویان ضمن سر دادن شعارهایی برای آزادی دوست دربندشان، ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه را محکوم کرده و خواستار توضیح مسئولین دانشگاه شدند.

دانشجویان در این تجمع همچنین بارها اعلام داشتند که بازداشت دانشجویان از درون دانشگاه امنیت تمامی آنان را تهدید می کند و حتی در درون صحن دانشگاه نیز از تجاوزات نیروهای امنیتی مصون نیستند و با سر دادن شعارهایی چون "عامل افتضاحات، سپاه و اطلاعات" و "بسیجی، حراست، پیوندتان مبارک" نسبت به تداوم این روند هشدار دادند.

علاوه بر این دانشجویان حامی جنبش سبز که از عمل شنیع بسیج دانشجویی مبنی بر توهین به امام خمینی و نیز سناریوی غیراخلاقی صدا و سیما به شدت خشمگین بودند با همراه داشتن عکس هایی از آیت الله خمینی توطئه بسیج دانشجویی را فاش کرده و خواستار برخورد مسئولین با عاملان چنین عملی شدند.

آنها با سر دادن شعار هایی چون "اگر امام زنده بود، شک نکنید با ما بود" و "خمینی کجایی، موسوی تنها شده " اینگونه اعمال را محکوم کردند. یکی از دانشجویان در سخنرانی خویش در جمع متحصنین پایبند نبودن بسیج و دیگر حامیان کودتا را به امام و آرمانهای انقلاب اعلام داشت و پرسید: "به راستی چه کسی امنیت ملی را به خطر انداخته است؟ صدا و سیمای حامی کودتا یا جنبش مردمی سبز؟ ما دانشجویان معترض یا بسیج دانشجویی؟ ... ".

همزمان دانشجویان بسیجی که نقشه خود را نقش بر آب می دیدند، از سمت مسجد دانشگاه به جلوی دانشکده فنی آمده و اقدام به تحصن در محکومیت توهین به امام خمینی کردند. دانشجویان بسیجی که از نظر تعداد در اقلیت مطلق بودند، دانشجویان لبنانی دانشگاه بینالمللی امام خمینی قزوین را نیز با خود همراه ساختند و به آنها پرچم هایی که آرم حزب الله بر آنها نقش بسته بود داده و همچنین در اقدامی هماهنگ تعدادی از پرسنل وابسته دانشگاه را نیز با خود همراه ساختند. علاوه بر آن در میان آنها بسیجیان 40 ، 50 ساله ای به عنوان دانشجو نیز حضور داشتند.

پس از دقایقی از تجمع بسیجیان عبدالکریم عابدینی (نماینده ولی فقیه) و عبدالعلی آل بویه سرپرست دانشگاه نیز در میان آنان حضور یافتند که بسیجیان درحضور آنان به آیات عظام منتظری و صانعی توهین کرده و خواستار مجازات سران اصلاحات شدند.

بدین ترتیب فضای دانشگاه بین المللی قزوین پس از 16 آذر بار دیگر نا آرام شد و در تداوم شرایط پادگانی در دانشگاه، نیروهای پرشمار امنیتی و لباس شخصی بار دیگر در دانشگاه حاضر شدند.

در پایان روز یکشنبه دانشجویان سبز دانشگاه قزوین اعلام کردند با توجه به تداوم بازداشت فرزام معینی، روز دوشنبه را در اعتصاب غذا به سر خواهند برد.

اعتصاب غذا دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین در روز دوشنبه

ظهر روز دوشنبه 23/9/88 جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین با اعتصاب غذای خویش مجددا اعتراض خود را به تداوم بازداشت فرزام معینی و شرایط حاکم بر دانشگاه ها اعلام داشتند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر فرزام معینی دانشجوی این دانشگاه از روز چهارشنبه هفته گذشته توسط نیروهای امنیتی در داخل دانشگاه بازداشت شده است و تا به این لحظه و علیرغم همه پیگیری ها هیچ خبر مشخصی از وضعیت وی در دسترس نیست.

همچنین دانشجویان متحصن اقدام اخیر بسیج این دانشگاه که شبانه و با هماهنگی مسئول حراست اقدام به شعارنویسی کرده اند را محکوم کرده و خواستار برخورد با آنان شدند.

اعتصاب غذای دانشجویان معترض که با استقبال گسترده دانشجویان همراه شد حدود 3 ساعت به طول انجامید و با قرائت بیانیه ای که توسط یکی از دانشجویان خوانده شد، پایان یافت. جمع متحصن در این بیانیه خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی دانشجویان از جمله فرزام معینی شده و اقدامات اخیر نیروهای امنیتی مبنی بر سرکوب دانشجویان را محکوم کرده و بار دیگر حمایت قاطع خویش را از جنبش سبز و مشخصاً میرحسین موسوی و مهدی کروبی را اعلام داشتند.

در این اعتصاب غذا دانشجویان نمادهای سبزرنگ به همراه داشتند و با سر دادن شعارهایی چون «زندانی سیاسی آزاد باید گردد»، «مرگ بر دیکتاتور»، «کروبی بت شکن بت بزرگ رو بشکن»، «یاحسین میرحسین»، «اون که تقلب کرده عکسارو پاره کرده»، «اگه اما زنده بود شک نکنید با ما بود» و ... اعتراض خویش را از شرایط حاکم بر دانشگاه ها و جامعه اعلام داشتند.

بنابر اخبار رسیده برخورد نیروهای امنیتی با دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین وارد فاز جدیدی شده است. پس از بازداشت سه تن از دانشجویان این دانشگاه در هفته های گذشته، فرزام معینی هم اینک در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می برد و در آخرین اقدام نیروهای امنیتی، دو تن دیگر از فعالین دانشجویی این دانشگاه نیز به ستاد خبری وزارت اطلاعات استان قزوین احضار شده اند که می بایست در پایان هفته خود را معرفی نمایند.

لازم به ذکر است در پایان تحصن روز گذشته، دانشجویان غذاهای جمع شده را برای نیازمندان و ایتام استان قزوین فرستادند و با بستن پارچه ی سبز به دور ظرف غذا به صورتی نمادین پیام سبز خویش را به صورتی خیرخواهانه برای نیازمندان ارسال داشتند.

 
 
 
 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار