آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۱, سه‌شنبه

عباس میلانی: نمی‌توانند جلوی تظاهرات برای منتظری را بگیرند


۱۳۸۸/۱۰/۰۱
راديو فردا : خبر درگذشت آیت الله منتظری با واکنش هایی در ایران و سایر کشورهای جهان روبرو شد.

عباس میلانی استاد علوم سیاسی و مدیر برنامه مطالعات ایرانی در دانشگاه استانفورد آمریکا، در گفت و گو با رادیو فردا، می گوید با درگذشت آیت الله منتظری، موج جنبش سبز فرو نمی نشیند.

عباس میلانی، ابتدا درباره مراتب آشنایی‌اش با آیت الله منتظری چنین می گوید:

من اول بار که خدمت ایشان رسیدم در زندان اوین در بند یک در سال ۱۹۷۷ بود. من شش ماه در آن بند بودم و در این شش ماه ایشان، آیت الله طالقانی و دیگران بودند ولی شخصیت ایشان همان وقت معلوم بود که اصلح همه این آقایان است. برای اینکه وقتی فضا باز شد و به این‌ها اجازه نماز جمعه داده شد، ما دیدیم که پیش نمازی که انتخاب کردند، آیت الله منتظری بود. یعنی حتی دو سال و نیم قبل از انقلاب، در جمع رهبران بعدی انقلاب معلوم که اصلح و اعلم ایشان هستند.
آقای میلانی، از آنجا که آیت الله منتظری هنگامی دار فانی را وداع می گوید که از نقطه نظر سیاسی اوضاع کشور دستخوش جدال‌های لفظی پس از انتخابات است و ماجراهای اعتراض‌های مردم و سرکوبی ها؛ با توجه به اینکه ایشان درباره نتایج اعلام شده انتخابات هم موضعگیری کرده بود، به نظر شما نبود ِ ایشان در پیوند با رخدادهای ایران حس خواهد شد؟

من فکر می کنم در کوتاه مدت حتما حس خواهد شد برای اینکه شخصیت ایشان شخصیت بسیار برجسته‌ای بود از لحاظ فقهی و نفوذش در روحانیت و وقتی که صحبت می کرد در هرحال برای رژیمی که ادعای دنباله روی از فقه شیعه را دارد، صحبت بالاترین مرجع شیعه نمی تواند بدون دشواری باشد. ولی در دراز مدت به گمان من فقدان ایشان تاثیری نخواهد گذاشت، خاطره ایشان زنده خواهد بود. دلیلش هم اینست که این جنبش، جنبشی نیست که به یک شخص وابسته باشد یا حتی رهبری واحدی داشته باشد. همین چند روز پیش با یک روزنامه آلمانی از ساخت اینترنتی رهبری صحبت کردم، که در مفهوم واقعی، جنبش نه تنها از اینترنت استفاده می کند بلکه مثل اینترنت که رهبر واحدی ندارد و مرکز واحدی ندارد، رهبری‌اش افقی است و نه عمودی. به همین خاطر هیچ یک نفری نمی تواند این جنبش را به گمان من از حرکت باز دارد. علت دیگرش هم اینست که ریشه اساسی جنبش فعلی، یک تضاد اساسی است که بین مردم و رژیم وجود دارد. مردم می خواهند زندگی عادی قرن بیست و یکی داشته باشند و رژیم می خواهد با احکامی که متعلق به اعصار قدیم است، بر آنها حکومت کند. مردم خودشان را عاقل و بالغ می دانند و این رژیم آنها را صغیر می داند و فکر می کند که ولایت لازم دارند.

آیت الله منتظری همیشه در طول این شش ماه گذشته به عنوان یک ناظر و مرجع تقلید اظهار نظر کرده و خودش را هیچ گاه به عنوان بخشی از این جنبش به شمار نیاورده است. اما آقای کروبی و آقای موسوی روز دوشنبه را به عنوان روز عزای عمومی اعلام کردند. فکر می کنید این مخالفان دولت به پشتیبانی آقای منتظری تکیه می کردند؟

من فکر می کنم که حتما به حمایت آیت الله منتظری هم مستحضر بودند و هم متکی بودند. ولی این به آن معنا نیست که اگر این حمایت نباشد این دو نفر می توانند طعمه رژیم شوند.

من فکر می کنم حمایت آیت الله منتظری به این لحاظ اهمیت داشت که خود ایشان مستحضر به حمایت مردم بودند. آخوندهای درباری امروز که طرفداران رژیم هستند و هر روز به زبانی واقعا شگفت انگیز تر از لحاظ تعریف و تمجید از رژیم صحبت می کنند و از آقای خامنه‌ای صحبت می کنند، می بینیم که آن تاثیر را ندارد برای این که آنها از حمایت مردمی برخوردار نیستند. حمایت آیت الله منتظری به این لحاظ اهمیت داشت که مستحضر به حمایت مردم بود. نمونه شخصیت ایشان نمونه‌ای است که در تاریخ ما خواهد ماند و نقش بسیار مهمی خواهد داشت. ما نداریم یا واقعا کم داریم کسی که تا دو قدمی قدرت رسیده باشد -آنچنان که آیت الله منتظری جانشین آقای خمینی قلمداد شود- و بعد ببیند که جوان‌های مردم را در زندان اعدام دسته جمعی می کنند، حاضر نشود حتی برای چند ماه سکوت کند. تمام این جبروت سیاسی را که این آقایان فعلی برایش آن هر کاری می کنند، می توانست از آن خود داشته باشد، ولی همه را واگذاشت برای اینکه معتقد بود حق را باید گفت.

در میان مخالفان ایشان در زمان حیات از جمله رهبر جمهوری اسلامی پیام تسلیت فرستادند. چنانچه هنگام برگزاری مراسم برای ایشان، احساسات عمومی بخواهد دچار یک جوششی شود، آیا فکر می کنید کسانی که امروز در راس قدرت هستند و با نظرات آیت الله منتظری مخالف اند، اجازه دهند تظاهرات برگزار شود؟

من فکر نمی کنم رژیم بتواند جلویش را بگیرد. اتفاقا اگر اعلامیه هایی هم می دهند دقیقا برای این است که از معرکه پس نمانند ولی در واقع همین رژیم است که الان ۲۵ سال است که ایشان را عملا در حبس و حصر نگاه داشته بود.

میرحسین موسوی از ریاست فرهنگستان هنر برکنار شد

علی معلم جایگزین میرحسین موسوی شد
جنبش راه سبز (جرس): محمد محمديان، عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي خبر از برکناری میرحسین موسوی از ریاست فرهنگسرای هنر و جایگزینی علي معلم دامغاني داد.

وی گفت: اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي در جلسه امشب خود ميرحسين موسوي را از رياست فرهنگستان هنر بركنار و علي معلم دامغاني را جايگزين وي كردند.

محمدیان به خبرگزاری نیمه دولتی فارس گفت که در اين جلسه اعضاي شورا همچنين مهدي كلهر، مصطفي رحماندوست و جهانگير الماسي را به عنوان اعضاي فرهنگستان هنر انتخاب كردند.

قم در برابر قم : دومین شکست حکومت در بسیج مردم

یک روز بعد از اجتماع چندصد هزار نفری مردم ایران در جریان خاکسپاری آیت الله منتظری که با شعارهای محکم علیه ی رهبر حکومت و نظام استبدادی در ایران همراه بود، حکومت کودتا کوشید نیروهای خود در این شهر را به میدان بیاورد. «پاسخ» حکومت به اجتماع بزرگ مردم را می توان در عکس های خبرگزاری غیررسمی دولت کودتا - فارس - مشاهده کرد. این دومین شکست حکومت در بسیج نیرو در کمتر از یک هفته بود. در اجتماع هواداران دولتی، هر چند از مردم خبری نبود، اما تقاضای «قاطعیت» حرف اصلی بود ...


اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
سه‌شنبه  ۱ دی ۱٣٨٨ -  ۲۲ دسامبر ۲۰۰۹

اخبار روز: یک روز بعد از اجتماع چندصد هزار نفری مردم ایران در جریان خاکسپاری آیت الله منتظری که با شعارهای محکم علیه ی رهبر حکومت و نظام استبدادی در ایران همراه بود، حکومت کودتا کوشید نیروهای خود در این شهر را به میدان بیاورد. «پاسخ» حکومت به این اجتماع بزرگ که برخی خبرگزاری ها شرکت کنندگان در آن را تا یک میلیون نفر ارزیابی کرده بودند را می توان در عکس های خبرگزاری غیررسمی دولت کودتا - فارس - که در ادامه آمده است، مشاهده کرد. این دومین شکست حکومت در بسیج نیرو بود، آن ها هفته ی گذشته در تهران تنها به برگزاری اجتماع محقرانه ای شده بودند. اجتماع هواداران حکومت در تهران و قم، نشان داد که حکومت کودتا، افکار عمومی را هم در پایتخت و هم در «ام القرای اسلامی» کاملا باخته است.
در اجتماع هواداران دولتی، هر چند از مردم خبری نبود، اما تقاضای «قاطعیت» حرف اصلی بود. شرکت کنندگان در این اجتماع بار دیگر خواهان برخوردهای خشن تر و سخت تر با رهبران و فعالان جنبش مردم ایران و از جمله اعلام عدم صلاحیت ایت الله صانعی و «تخریب سنگرهای منافقین» در قم شدند.

درگیری خونین در سیرجان ، ۵ کشته و ده‌ها زخمی


سه شنبه , ۱ دی , ۱۳۸۸ خبرگزاری ایسما - اخبار ایران :
به گزارش خبرگزاری ایسما صبح امروز هنگام اجرای حکم اعدام دو نفر در ملاء عام در سیرجان درگیری شدیدی بین مردم و مامورین نیروی انظامی شهر سیرجان روی داد و مردم با شعار و پرتاب سنگ به سوی نیروهای امنیتی موفق به نجات دو مرد محکوم به اعدام شدند.
گزارش ‌ها حاکی‌ از آن است که این دو نفر، ظهر امروز در حال خروج از سیرجان در روستای اکبر آباد، زنده دستگیر شدند. مدیر روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان اعلام کرد: این دو اعدامی که صبح امروز هنگام اجرای حکم در ملاء عام بوسیله بستگانشان ربوده شده بودند، حدود ساعت ۱۲ ظهر دریکی از روستاها ی اطراف سیرجان زنده دستگیر شدند. به گفته آقای خالقی بنا بر حکم استانی مراسم اعدام دستگیر شدگان عصر امروز در ملاء عام در سیرجان اجرا شد.
همزمان با اعلام خبر دستگیری دو اعدامی ربوده شده و انتشار خبری نسبت به احتمال اجرای حکم اعدام در محل قبلی، جمع کثیری از مردم سیرجان در محل حضور یافتند. به دنبال حضور مردم در محل اعدام (بهشت زهرای سیرجان)؛ نیروهای ویژه دادگستری و همچنین نیروی ضد شورش  در محل مستقر شده اند.
به گفته شاهدان عینی همزمان با ورود کامیون حامل محکومین و ورود دادستان و فرمانده نیروی انتظامی سیرجان مردم به خودروی آنها و همچنین کامیون حمله کرده و مسئولین شهرستان و مامورین نیروی انظامی را مورد ضرب و شتم قرار دادند. همزمان با این حرکت، نیروی انتظامی و گارد ضد شورش اقدام به پرتاب گاز اشک آور به سوی مردم کردند که موجب درگیری میان مردم شد. به دنبال این درگیری ها مامورین نیروی انتظامی اقدام به شلیک تیر هوایی و سپس شلیک مستقیم به سوی مردم کردند.
به گقته منابع آگاه از سیرجان در این درگیری ها ده ها تن زخمی و حداقل ۵ نفر کشته شده اند و همچنین تعدادی از خودروهای نیروی انتظامی توسط مردم به آتش کشیده شده است.

به گزارش خبرگزاری ایسما به نقل از کمیته گزارشگران حقوق بشر محمود امیری مقدم سخنگوی حقوق بشر ایران در این رابطه گفت: اعدام در ملاء عام اقدامی وحشیانه از جانب مقامات حکومتی برای ایجاد جو وحشت بین مردم است. مردم سیرجان با این اقدام خود نشان دادند که حکومت قرون وسطائی و مجازات وحشیانه را دیگر نمیپذیرند.” وی افزود: “واقعه امروز سیرجان نشان میدهد که حکومت ایران تضعیف شده است، اما ما نگران اقدامات تلافی جویانه نیروهای حکومتی بر علیه مردم سیرجان هستیم.”

گزارش تصويري از سفر احمدي نژاد به شيراز



پروژه براندازی نرم توسط زنان هنرمند ایرانی ، در سراسر دنیا رسما و شرعا کلید خورد


 

براندازی نرم و مخملی توسط زنان هنرمند ایرانی در سراسر جهان کلید خورد
واقعا این چه دولتی و حکومتی است که از شله زرد نذری هم میترسد
عاشورای امسال عاشورای سه حسین سبز است
یا حسین - حسینعلی - میرحسین
 
مواظب باشیم
کارناول شادی در ظهر عاشورا توسط سید علی خامنه ای هدایت خواهد شد ! 

اختصاصي از فرداي ايران - ما همه مسلمانيم اما ...


آخر كه را مي خواهيد گول بزنيد . جيره خوارانتان كه با شما هستند چه باوري به شما داشته باشند يا نه . مي ماند مردمان آزاده ايران كه محال است با تمامي كوششهاي بي دريغ شما دروغگويان در وارونه جلوه دادن حقايق پشيزي ارزش براي حرفهايتان قائل باشند .
هتك حرمت به كه و به چه ؟؟؟ ما هتك حرمت مي كنيم يا شما كه به خود اجازه مي دهيد با آن ياوه سرايي ها و اراجيفي كه مي گوئيد به هر كس و هر چيزي انگ بچسبانيد كه بيشتر برازنده خود شما است تا ما . ما به حضرت معصومه و يا شعائر اسلامي هتك حرمت مي كنيم يا شماياني كه حتي از مقدس ترين اعتقادات مردم به عنوان حربه اي بر عليه همان مردم استفاده مي كنيد .
بيائيد اندكي بيشتر فكر كنيم آن چيزهايي كه مي گوئيد را آيا خودتان قبول داريد يا نه ؟؟؟ آي بلندگوهاي ياوه سراي بي منطق ، ما راست مي گوئيم يا شما . آيا اعمال ننگينتان در بي احترامي به مراجع و مقدسات و حمله به مردم در مساجد و بهشت زهرا و دانشگاه ها هتك حرمت است يا صداقت و راستگويي ما كه مي گوييم :

خامنه اي قاتله   ولايتش باطله ؟؟؟؟؟

مگر دروغ مي گوئيم ؟ آيا كسي كه فرمان به قتل مسلمانان مي دهد . كسي كه پشت جرياني كودتايي بر عليه مسلمانان مي ايستد و نابخرادانه از آن دفاع مي كند مي تواند ولي مسلمين باشد . كسي كه سواد حوزوي و علمي اش در قياس با بسياري از علماي قم حتي به پشيزي نمي ارزد چگونه مي تواند مولاي آن علما و عقلا باشد . كسي كه با داشتن صدها مشاور و راهنما هنوز بلد نيست حتي يك قرآن ساده را درست و بدون اشتباه بخواند چگونه مي تواند مطلقا بر جان و مال من يا شما ولي باشد . دوستان و برادران ديني و اسلامي ، ما همه مسلمانيم و اگر كوردلانه و ناآگاهانه در اين اسلام نباشيم با خواندن نص صريح قرآن درمي يابيم كه :

كسي كه يك انسان را بكشد گويي تمامي انسانها را كشته است و كسي كه انساني را نجات دهد تمامي بشريت را نجات داده است .

حال از شما مي پرسم آيا با دستور مستقيم يا غير مستقيم آقاي خامنه اي و يا حمايتهاي بي دريغ ايشان از جانيان مستقر در وزارت اطلاعات و ديگر ارگانهايي كه روزگاراني براي دفاع از ما به وجود آمدند چند نفر كشته شدند ؟؟؟ چند نفر ناپديد شدند ؟؟؟


با استفاده از عمال و مزدوران اين مرد متكبر به چه اشخاص و چه حرمتهايي بي احترامي شد ؟؟؟ مسجد ضرار بيت ايشان است يا حسينيه مرحوم منتظري ؟؟؟ مسجد ضرار آيا نشستن پاي صحبتهاي اراجيف بافاني چون منصور ارضي است يا دفتر آيت اله صانعي ؟؟؟


مي خواهيم كه را گول بزنيم ؟ بعد از فوت آيت اله خميني آيا كم بودند مراجعي چون آيت اله گلپايگاني و اراكي كه بسيار اصلح تر و اعلم تر از اين شخص بودند براي ولايت فقيه ؟ اصلا آيا لازمه ولايت اجتهاد و مرجعيت نبود كه در سال پاياني زندگي آيت اله خميني با حربه هاي همين آقاي خامنه اي و دوستانشان آن را از قانون اساسي حذف كردند ؟ آيا دسيسه همين اشخاص نبود براي حذف فيزيكي يا تخريب شخصيتي بسياري از بزرگان كه يا اكنون در سينه قبرستانها آرميده اند يا در كنج زندانها هستند يا خانه نشين شده اند و يا آواره كشورهاي ديگر .


برادران و خواهران مسلمان و هموطنان كمي بيشتر فكر كنيم . در اين كه از اسلام و مقدسات بايد دفاع كرد كه شكي نيست . اما نه به قيمت زير پا گذاشتن انسانيت و وجدانيات . ما هر يك پيش از مسلماني انسانيم و چون ساير انسانهاي كره زمين داراي حق و حقوقي ، آيا هيچ كدام از ما مي پذيرد كه كسي به دليل داشتن عقايدي ديگر و مخالف ما ، جان و مال و ناموس ما را مورد تطاول قرار دهد ؟؟؟ آيا مي پذيريم كسي به فرزندان ما به خاطر دفاع از عقايد خود تجاوز كند و آنها آنچنان شكنجه كند تا بميرند ؟؟؟


اينها را كه مي گويم فرض را بر اين گرفتم كه ما راه را اشتباه مي رويم و اين جلادان به درست . كه به همان خداي محمد (ص ) كه شك ندارم دفاع از جائر و ظالم و انساني كه حتي در عقلانيت و حقانيت او بسيار جاي شك است جايز نيست كه هيچ ، بايد بر عليه او برخاست و از حقوق مظلومان و ستمديدگان ضلم و جور او نيز دفاع كرد .


برادران و خواهران هم ميهن و هم كيش و هم آئين ، ما ساليان سال است كه محرم را به پاسداشت بزرگمرد عاشورا در سوگ مي نشينيم . آيا يك بار انديشيده ايم حسين (ع) براي چه قيام كرد ؟؟؟؟


اين سوالي است كه خوب است هر يك جوابي بيابيم براي آن و آيا اين حكومت مسمي به اسلام نزديك نيست به كردار امويان ؟؟؟
كمي بيشتر بيانديشيم !


01/10/88
فرداي ايران

اختصاصی جرس / احضار اعضای دفتر سیاسی نهضت آزادی ایران به دفتر پی گیری وزارت اطلاعات


تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۸۸
محمد توسلي ، ابوالفضل بازرگان، سيد امير خرم و علي اكرمي تاکنون بازنگشته اند
جنبش راه سبز (جرس): محمد توسلي ، ابوالفضل بازرگان، سيد امير خرم و علي اكرمي ،اعضاي دفتر سياسي نهضت آزادي ايران به دفتر پيگيري وزارت اطلاعات احضار شده اند.
به گزارش خبرنگار جرس، اعضای دفتر سیاسی نهضت آزادی که عصر امروز به دفتر پی گیری وزارت اطلاعات مراجعه کرده اند ، تاکنون بازنگشته اند.

استقبال ۴۰ نفره از احمدی نژاد در شیراز


تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۸۸
پارچه نوشته‌های اعتراضی در دست مردم
جنبش راه سبز (جرس): امروز احمدی‌نژاد در حالی به شیراز سفر کرد که تلویزیون استانی فارس بر خلاف همیشه از صبح برای پوشش سفر استانی وی برنامه پخش کرد ,
در فرودگاه شیراز تنها چهل نفر به پیشباز احمدی نژاد آمده بودند و در مسیر مدرس، پیرنیا، گلستان، ورزشگاه حافظیه ،همین شمار ،احمدی‌نژاد را همراهی می‌کردند.

این در حالی است که سخنران در ورزشگاه حافظیه اعلام کرد احمدی‌نژاد به دلیل استقبال زیاد (!) یک ساعت و نیم دیرتر به ورزشگاه می‌آید. در ورزشگاه حافظیه نیز پر بود از دانش‌آموزان و کارکنان بخش‌داری های استان و کارکنان کارخانه  IT، به گونه‌ای که بسیاری از آنان پارچه نوشته‌های مدرسه و اداره متبوع خود را در دست داشتند. در حالی که صدا و سیمای مرکز فارس اقدام به پخش تصاویر به صورت «کلوزآپ» کرده و از از نشان دادن همه‌ جمعیت خودداری کرد.

براساس گزارش وب سایت خود نویس، جمعیت به گونه ای بود که تنها بخشی از ورزشگاه پر شده و بخش بزرگی ورزشگاه ده‌هزار نفره‌ حافظیه خالی بود.

بسیاری از مردم نیز پارچه نوشته های اعتراضی چون :«۸۰۰ خانواده، هشت ماه بدون حقوق» و «دوازده ماه است که حقوق نگرفته‌ایم.» در دست داشتند پیش از آمدن احمدی نژاد مداح در ورزشگاه معترضان را بی غیرت، منافق و... خواند و از خدا خواستاری نابودی آنان شد. نا گفته نماند به دلیل آنکه شیراز پس از تهران بیشترین معترضان در کشور را دارد و البته سرکوب در شیراز از همه کشور سنگین‌تر است سازمان‌های استان همه‌ تلاش خود برای زیاد نشان دادن جمعیت به کار گرفتند.

تعرض لباس شخصی ها به دفاتر آیت الله العظمی منتظری و آیت الله صانعی


تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۸۸
مراسم سوم و شب هفت آیت الله العظمی منتظری به دلایل امنیتی برگزار نخواهد شد
جنبش راه سبز (جرس): احمد منتظری اعلام کرد: مراسم سوم و هفتم درگذشت آیت الله العظمی منتظری، بدلائل امنیتی برگزار نخواهد شد.

به گفته او، در پی حمله نیروهای لباس شخصی به دفتر آیت الله العظمی منتظری و منزل فرزندش پس از مراسم تشییع و تدفین در روز دوشنبه درقم، خانواده چنین تصمیمی گرفته اند.

هیات بزرگ عزاداری میدان محسنی تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۸۸
جنبش راه سبز (جرس): وب سایت آینده از تعطیلی هیات عزاداری عاشقان حسین(ع) در میدان محسنی تهران خبر داده است.
یكشنبه شب گذشته بعد از درگذشت آیت‌الله منتظری تجمع اعتراض‌آمیزی از شمال میدان محسنی شكل گرفت كه به سمت جنوب حركت می‌كردند و در طول مسیر و رسیدن به هیات عزاداران عاشقان حسین(ع) (خیابان شاه نظری) ، شعارهایی در حمایت از میر حسین موسوی سر میدادند.

براساس گزارش وب سایت آینده در پی این اقدام ماموران جهت ادامه مراسم و برقرار بودن این هیات از مسئولان آن خواستار تعهداتی از جمله تامین امنیت منطقه، عدم راه‌اندازی دسته‌های سینه‌زنی و زنجیر زنی درخیابان و تعطیلی و پایان كار هیات تا ساعت 9 شب شدند و اعلام كردند درغیر این صورت از ادامه كار این هیات ممانعت بعمل می‌آید.

پذیرفتن این تعهدات كه از سوی مسئولان وعزاداران این هیات عملی نبوده ومسئولان هیات مجبور به جمع كردن هیات و پرچمهای عزاداری شوند. و در نهایت تمامی نمادهای عزاداری از این منطقه از جمله پارچه نوشته ها و پارچه های سیاه جمع آوری شده است.

تعطیلی این هیات در حالی صورت گرفت كه هر ساله برای عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) برپا می‌شود و یكی از بزرگترین هیات‌ها به لحاظ جمعیت عزادار در منطقه به شمار می‌رود.
در پی این اقدام شعارهایی از برخی پشت بام‌های منطقه به گوش می‌رسید.

برخی منابع از عدم برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله حسین توسط این هیات تا اطلاع ثانوی و بسته بودن در محل برگزاری مراسم این هیات مردمی خبر دادند.

يورش مزدوران حكومتي به عكس هاي سهراب اعرابي در غياب مادر سهراب


آژانس ايران خبر - ۱۳۸۸/۱۰/۱
مزدوران حكومتي يك شنبه شب از فرصت نبودن مادر شهيد سهراب اعرابي در خانه اش استفاده كرده و كليه عكس هاي سهراب را كه مادراين شهيد بر سر درمنزل نصب كرده بود باوحشيگري كنده و با خود مي برند . هنگامي كه مادر سهراب به منزل برميگردد و با اين صحنه روبرو ميشود شروع به اعتراض ميكند و فرياد ميزند :” بچه ام را كشتيد چرا عكسهاي او را ميكنيد و ميبريد؟.”
لازم به توضيح است كه پاره كردن عكس هاي شهدا و شكستن سنگ قبر شهدا از شيوه هاي رايج حكومت ننگين آخوندي ميباشد . 


مردم شيراز براي احمدي نژاد پشيزي هم ارزش قائل نشدند


آژانس ايران خبر - ۱۳۸۸/۱۰/۱
خبرنگار آژانس ايران خبر , شيراز : امروز احمدي نژاد درحالي وارد استاديوم حافظيه شد كه اساساً كسي از او استقبال نكرد.مردم در يك تودهني آشكار به رئيس جمهور دولت كودتا, طبق معمول روزانه كارهاي عادي و جاري خود را انجام دادندوبراي حضور او در شيراز, پشيزي هم ارزش قائل نشدند.
گاها مردمي كه از محل رد ميشدند با صداي بلند ميگفتند : احمدي نژاد فقط دروغ تحويل مردم ميدهد.
دراين سخنراني فقط توانسته بودند عده ايي از اطراف و اكناف براي دادن شعارهاي حكومتي بسيج كنند . 


«راهپیمایی هواداران دولت در قم و حمله تازه به دفتر آيت الله یوسف صانعی»


۱۳۸۸/۱۰/۰۱ 
دهها تن از طرفداران دولت و رهبر جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در واکنش به شعارهای مطرح شده عليه آيت الله علی خامنه ای در جريان مراسم خاکسپاری آيت الله حسينعلی منتظری، تجمعی را در مقابل منزل این مرجع تقلید برگزار کرده و به دفتر آيت الله يوسف صانعی نیز حمله کردند.

مصاحبه آیت الله منتظری با تلویزیون آمریکا(ای بی سی) در سال 1357


مصاحبه معظم له با خبرنگار رادیو و تلویزیون آمریکا ( ای بی سی )
                                                 بسم الله الرحمن الرحیم
  س حضرت آیت الله ، به نظر شما در حال حاضر در ایران به چه چیز نیازمند هستید ؟
   ج : در حال حاضر رفع هر گونه استبداد و فشار بر ملت و باز یافتن آزادی و شخصیت برای ملت مورد نیاز ما است.
  س _ در شرایط کنونی که یک دولت نظامی روی کار آمده فکر می کنید اگر از طرف رهبران دینی دستور جهاد داده شود با موفقیت روبرو خواهد شد ؟

بازداشت یکی دیگر از افراد نزدیک به حزب کارگزاران

سایت جنبش راه سبز: رییس سابق ستاد وزارت نفت و از افراد نزدیک به حزب کارگزارن سازندگی بازداشت شده است. اردشیر فتحی نژاد جمعه هفته گذشته در منزل خود بازداشت شده و ماموران امنیتی با بازرسی منزل او ، مدارک شخصی و هارد کامپیوتر او را با خود برده اند.
اردشیر فتحی نژاد از افراد نزدیک به بیژن زنگنه ، وزیر نفت سابق است و بازداشت او از پرونده سازی برای بیژن زنگنه حکایت دارد. در همین راستا طی هفته گذشته ، چند تن از خبرنگاران اقتصادی حوزه نفت نیز احضار و تحت بازجویی قرار گرفته اند.

یک عضو دیگر ستاد انتخاباتی کروبی بازداشت شد

ادوارنیوز: سیروس بنه گزی از اعضای شعبه بوشهر سازمان دانش آموختگان (ادوار تحکیم وحدت) عصر روز دوشنبه 30 آذر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال یافت. 
سیروس بنه گزی از اعضای ارشد ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در استان بوشهر در ایام انتخابات 22خرداد امسال بود.

20 سال پیش در چنین روزی؛ فروپاشی دیكتاتور در 8 دقیقه

سایت آینده نیوز در تهران: درست 20 سال پیش در چنین روزی، نیكولای چائوشسكو رئيس جمهوري و رهبر حزب كمونيست وقت روماني از مردم خواست تظاهراتی علیه شورش های 6 روز پیش شهر "تیمیسوارا " برپا كنند. هشتاد هزار كارمند و كارگر و نظامی در میدان" بخارست" با پلاكارد و عكس های نیكولا جمع شدند. نیكولا به بالكن ساختمان كمیته مركزی حزب آمد و شروع به سخنرانی كرد.    
8 دقیقه نگذشته بود كه فریاد های "مرگ بر دیكتاتور" و " زنده باد آزادی" میدان بخارست را لرزاند. " النا"، همسر نیكولا، گفت: با مردم حرف بزن، با مردم حرف بزن. اما نیكولای هفتاد و یك ساله مات و مبهوت فقط توانست بگوید: "همان جا سر جایتان بایستید". مردم به ساختمان حزب حمله كردند.
نیكولا و همسرش ، النا  و گروه رهبری حزب به درون ساختمان گریختند. مردم گرسنه و خسته چیزی برای از دست دادن نداشتند. فروشگاه ها از مواد غذایی خالی بود، كشاورزی متلاشی شده بود، تمام محصولات صنعتی به خارج صادر می شد تا بدهی19 میلیارد دلاری دولت پرداخت شود.
چائوشسكو مخالیفنش را یا بیمار روانی خطاب میكرد یا جاسوس. تظاهرات تا نیمه شب ادامه یافت و فردا صبح جمعیت بیشتری به خیابان ها ریخته بودند .
در 22 دسامبر نیكولا و همسرش با هلی كوپتر ارتش از بام ساختمان فرار كردند. خلبان، سرگرد مالوتان، آنهارا در جاده خارج از بخارست پیاده كرد و خودش به ارتش و مردم پیوست.  دو رهگذر از راه رسیدند .
او و همسرش را متقاعد كردند در انبار اداره كشاورزی پنهان شوند. آنها در را قفل كردند و به ارتش خبر دادند. نیروهای ارتش كه خیلی زود به مردم ملحق شده بودند دو ساعت بعد رییس جمهور مخوف ترین  دولت بلوك شرق را دستگیر و به جبهه " نجات ملی" تحویل دادند. دادگاه نظامی چائوشسكو در 25 دسامبر 1989 زادروز تولد عیسی مسیح تشكیل و حكم تیر باران ساعت 3 بعد از ظهر همانروز اجرا شد. تیر انداز یك افسر چترباز ارتش بود كه هنوز افتخار دارد كه آنهارا به رگبار بسته است.

در قم، یعنی پایتخت ایدئولوژیک نظام بوقوع پیوست!

ما گروهی از طلاب دیروز به همراه دوستان طلبه و دانشجویمان در مراسم پر شور و بی نظیر تشییع جنازه ی مرحوم آیة الله منتظری قدس الله نفسه الزکیه شرکت کردیم لازم است به چند نکته در باره این روز جانانه و البته حزن انگیز اشاره کنم حد اقل برای کسانی که نبودند و ندیدند :

1- در ابتدا نیروهای امنیتی بوسیله وانت هایی که به بلندگوهای بی سیم مجهز بود سعی در این داشتند با خواندن قران و روضه ( که اقتدا به مولایشان عمروعاص کرده بودند ) مردم شعار های ضد حکومتی ندهند که مردم با هجوم شیشه هایش و همچنین بلندگوهایش را خرد کردند و او با ترس از میان مردم گریخت زمانی که دیگر داشت واژگون می شد خدا رحم کرد شاید عده ای زیر آن تلف می شدند!

2- شعار ها تماما ضد حکومتی و در حمایت از جریان سبز ملی میهنی ایران بود و فضا فضای اعتراض بود بیشتر تا تشییع. علاوه بر تمام شعار های مرسوم در این چند ماه می توان به اینها اشاره کرد : دیکتاتور ببینه عزت خدادادیه / روحانی واقعی منتظری صانعی / اونکه میگن عادله دروغ میگه قاتله / این ماه ماهه خونه یزید کارش تمومه / ننگ ما صدا و سیمای ما/ چقدر پول گرفتی دوربین دستت گرفتی / 20:30 20:30 سیره ی عمرو و عاصی و .... که من فراموش کردم ما بقیش رو

3- ملت فکر نکنند در قم معترض نیست اکثر معترضین بچه ها و اهالی حق طلب همین قم بودند که ملت ما همیشه به آنها به دید دیگری نگاه می کنند!!

4- تمام کسبه مغازه ها را تعطیل نموده بودند و قم تماما به حال سیاه پوش و تعطیل و ماتم زده در آمده بنده در تشییع مراجع تازه درگذشته شرکت نموده بودم و این جمعیت بیشمار به واقع عرض میکنم چیز دیگری بود . در قم سابقه نداشت بدون اغراق عرض کردم !

5- گویندگان به محض بردن اسم آقای خامنه به شدت با شعار های کوبنده مردم مثل مرگ بر دیکتاتور مواجه می شدند که مجبور بودند صحبتشان را قطع کنند و در حین دادن شعار بطور ریتمیک پا ها را به زمین می کوبیدند !

6- سر چهار راه حجتیه یک تصویر 10 متر در 5 متر بزرگ از آقای خامنه ای وجود دارد همه اهل قم می دانند اینرا ، ملت معترض روی خود را به سمت او کرده و با شدت در حین تشییع با صدای بلند به شعار مرگ بر دیکتاتور می پرداختند که در نوع خود آنهم در قم بی بدیل و بدیع بود !

در آخر اینرا عرض میکنم که ملت ایران این واقعه را باید به فال نیک گرفته و از حافظه تاریخی خود خارج نکنند چرا که این حرکت که تماما رنگ اعتراضی داشت برای اولین بار و به شکل خروشان در قم یعنی پایتخت ایدئولوژیک نظام بوقوع پیوست و در آن علاوه بر طیف دانشجویی خیل عظیمی از روحانیون کسبه مردم عادی پیر و جوان و کلا تمام احاد مردم حضور داشتند و ... و خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل

ایران پاینده باد
والسلام

چرا خاتمی در مراسم تشیع آقای منتظری شرکت نکرد؟

اختصاصی سانی نیوز


یکی از افکاری که ذهن بسیاری از مردم را به خود مشغول کرده، عدم شرکت آقای خاتمی در مراسم تشیع آقای منتظری بود.



به نظر من، مهمترین دلیل خاتمی برای نرفتن،همراهی با من و تو بود! مگر نه اینکه موسوی و کروبی و خاتمی سه ضلع این مثلث سبز هستند؟ اندیشیده اید که اگر در مراسم دیروز هر سه می آمدند و اتفاقی برایشان می افتاد، عاقبت جنبش سبز چه می شد؟ باید یکی می ماند تا در صورت هر گونه اتفاقی رهبری را همچنان ادامه می داد! البته در خودجوش بودن مردم شکی نیست، اما طی این مرحله بی همرهی خضر مکن، ظلمات است، بترس از خطر گمراهی!

پس دوستان سبز! به یاد داشته باشید که آنچه می تواند ما را به هدفمان برساند اتحاد است! پس قبل از به زبان آوردن هر سخنی، ابتدا باید اندیشید، که مبادا سخن ما شکی در دل همراهان اندازد و دستاویزی برای دشمنانمان گردد.
 

به امید پیروزی.

اخبار دوشنبه 21 دسامبر 2009 - 30 آذر 1388 به نقل از خبر گزاری برون مرزی



خانواده آیت‌الله منتظری مراسم مسجد اعظم را لغو کرد

مراسم خاکسپاری آیت الله حسینعلی منتظری با حضور جمعیت بزرگی از هوادارانش و شخصیت های مذهبی و سیاسی ایران در قم برگزار شد، اما به گفته فرزند آقای منتظری، پس از پایان این مراسم بیت او به محاصره نیروهای انتظامی و نظامی در آمد.

پیکر آیت الله حسینعلی منتظری، از مراجع تقلید شیعه و از منقدان سرشناس رهبران کنونی جمهوری اسلامی، روز دوشنبه، ۲۱ دسامبر (۳۰ آذرماه) در شهر قم، محل اقامت او، تشییع و پس از اقامه نماز به امامت آیت الله موسی شبیری زنجانی در حرم حضرت معصومه به خاک سپرده شد.

قرار بود دوشنبه شب مراسمی ترحیم آقای منتظری در مسجد اعظم قم برگزار شود که به گفته فرزند آقای منتظری این مراسم از جانب خانواده او لغو شده است.

سعید منتظری به بی بی سی فارسی گفت

دوشنبه 30آذر




سلام . دوشنبه 30آذر 1388 – 21دسامبر 2009 میلادی

فوت آیت الله منتظری

پدرمعنوی جنبش سبز ایران درگذشت. حضرت آیت الله منتظری کسی که به خاطرحقوق زندانیان و اعدامی ها ازرهبری چشم پوشید درگذشت. برخلاف آقای خامنه ای کسی که به خاطر رهبری مردم را زندان و اعدام می کند. یکی ازدوستان می گفت که همین چندی پیش از اقای منتطری پرسیده بود که شما در سال 67 می دانستید که آقای خمینی سرطان دارد ولذا اگرچند ماه سکوت می کردید وخودتان رهبرمی شدید و می توانستید که جلوی آن نابسامانی ها را بگیرید و چرا نکردید؟ پاسخ آقای منتظری این بود که "اگرمن درهمان دوماه فوت می کردم و ازدنیا می رفتم چه جوابی داشتم که به خدا و پیغمبر خدا بدهم؟" به نظرمن این پاسخ یک آدم دینداراست که به خدا و زندگی بعد از مرگ اعتقاد دارد و شاید بشود درتاریخ مقایسه اش کرد با پاسخی که امیرالمومنین به ابن عباس می دهد وقتی که می گوید چند ماه صبر کن که معاویه در حکومت شام ابقا بشود، جای پای شما سفت بشود و بعدا عوضش بکنی. امیرالمونین پاسخ می دهد که "من نمی توانم که این کاررا بکنم و چشم بر ناراستی و ناروایی ولو برای مدت کوتاه ببندم."

آقای منتظری که به گواهی پسرش سعید آخرین حرفی هم که قبل از فوت زده دلواپسی اش بوده برای کسانی که در زندان هستند و خانواده هایشان و مشکلاتی که با آنها دست به گریبان هستند مرد بزرگی است که به نظرم از تاریخ معاصرایران تا قرنها بعد در یادها و خاطره ها خواهد ماند و تا سالیان سال یاد کسی که در مقابل آزمون های بزرگ الهی سرفراز بیرون آمد در یاد وخاطره بشریت ماندگار خواهد شد.

بعضی ها او را با ماندلا وگاندی مقایسه کرده اند که مقایسه بی جایی درسطح دنیا نیست وبه نظرم ابعادی آقای منتظری داشته که گاهی او را برتر ازاین بزرگان هم می نشاند. و مبارزات وسختی هایی که این مرد درطول زندگی اش کشید به اوجایگاه ویژه ای می دهد که نه در تاریخ ایران که درتاریخ ملل دیگرهم آقای منتظری را فردی ممتاز و استثنایی می کند.

من به تک تک دوستانی که این برنامه را می بینند و به همگان تسلیت می گویم و امیدوارم که همگی ما رهروان خوبی برای این پدرمعنوی جنبش سبزایران باشیم وعذرخواهی می کنم که امشب نمی توانم پرجوش و خروش خدمتتان صحبت بکنم. برای این که انکار نمی کنم که شخصا بسیار به آقای منتظری علاقه داشتم و تاثر خودم را نمی توانم پنهان کنم.

نامه تسلیت خامنه ای

نکته ای که می خواستم بگویم این است که در نامه خود پسندانه ای که آقای خامنه ای نوشته یک اشکال تئوریک بزرگ علت تمام مقابله ای که یک ملت با اقای خامنه ای و سیستم اش دارد دیده می شود. ایشان اولاحق حاکم را برتر ازحق مردم نشانده و به عنوان جرم آقای منتظری مطرح می کند که او در مقابل آقای خمینی ایستاد و دوم این که خودش را به جای خدا می گذارد و به خودش حق می دهد که به جای خداوند قضاوت بکند. من فکر می کنم همین یک نامه آقای خامنه ای و این چند خط نوشته ایشان به روشنی به همگی نشان می دهد که مبازره ملت ایران برای چیست و درمقابل چه تفکری ایستاده اند. درست برعکس آقای منتظری که با اینکه درمرجعیت رساندن وبه رهبری رساندن آقای خمینی نقش درجه اول و یگانه ای را داشت اما وقتی که احساس کرد که ناراستی هست درمقابل آقای خمینی ایستاد وازدنیایی به آن بزرگی- رهبر یک مملکت شدن- چشم پوشید. حصرخانگی، گرفتاری، فحش خوردن، تهمت خوردن همه را در تمام این سالیان به جان خرید برای اینکه حق را بزرگتر ازاین می دانست که بخواهد درمقابل حکومت ساکت بنشیند.

فکر می کنم که این دفاع ازحقوق شهروندی که آقای منتظری- که به قول خانم شیرین عبادی به عنوان پدر حقوق بشرایران باید ازاو یاد کرد- به اوموقعیتی می دهد که باید گفت منحصر به فرداست بخصوص ازاینکه اقای منتظری از حوزه برخاسته بود جایی که صحبت فقط ازتکلیف است واینطورعنایت داشتن به حق انسانها عظمت این مرد را نشان میدهد چرا که تربیت شده مکتب فکری ومدرسه ای است که هیچ حایی برای این حرفها در آن نیست. من با آقای دکتر سروش کاملا موافقم که درنامه ای نوشته تاکید کرده که این حق آقای منتظری بلکه تکلیف اوبود به لحاظ یک انسان که درمقابل یک حاکم ولو آقای خمینی بایستد و ازحقوق شهروندی ملت دفاع بکند. به نظرم مرگ مردان بزرگ هم بزرگی خودش را دارد و به خوبی درهمین 24 ساعت که از مرگ آقای منتظری گذشته می شود بحث های بزرگ تئوریکی را می شود دید که در جامعه ما درجریان است. وبه حق مرگ آقای منتظری می تواند پدرمعنوی جنبش سبزایران بودن را برای او کماکان شایسته تر و مستحقق تر می کند.



الله اکبر درتهران وشهرهای دیگر

نکته دیگر الله اکبری است که شب گذشته درتهران یکپارچه در همه جاگفته شد. ازپاره ای شهرهای دیگر هم گزارشاتی داشتیم که مردم الله اکبر گفته اند.در دانشگاههای تهران چند جا دانشجویان شعارهایی دادند و تظاهراتی را شکل دادند. در بعضی خیابانهای تهران مثل میرداماد وهمینطوردرشهرهایی مثل نجف آباد یا اصفهان. جالب است که عکس العمل حکومت دراثر ترس و وحشتی که دارد این بوده که به روزنامه ها فشار بیاورد که آگهی تسلیت چاپ نکنند. درصحفه اول عکس آقای منتظری را چاپ نکنند. تسلیتها را ببرند صفحات داخلی. یا وزارت اطلاعات به فعالین سیاسی تلفن کند وآنها را بترساند که نروند مراسم تدفین آقای منتظری. یا اتوبوسی را که از تبریزمی آید متوقف کنند و نگذارند که به قم برود. یا ازمشهد آقای قابل و خانواده اش را برگردانند، دستگیر بکنند، نگذارند بیایند. یا فعالین زنان را دستگیر بکنند و تنهازبانی که این حکومت بلد است همین زور و زورگویی است که هرکدام ازاین کارها را می کند وقتی بخصوص دربرابرعظمت فردی مانند ایت الله منتظری قرار می گیرد بیش ازپیش ازحکومت مشروعیت زدایی می کند و سقوط واضمحلال حکومتی را که بر زور استوار است نشان می دهد.

مرگ آقای منتظری موجی در جامعه ایجاد کرده که درروزهای آینده بیش از پیش خودش را نشان خواهد داد.

اعلام عزای عمومی که آقای کروبی و موسوی کرده اند، و تآکیدی که برای شرکت در مراسم آقای منتظری کرده اند، بسیار کسان و بسیار مراجع تقلید که در منزل ایشان حاضر شدند و حرکتی که مردم کردند، ، فکرمی کنم که چند روزآینده ما را قادرمی کند در شب هفت آقای منتظری که با تاسوعا وعاشورا قرین است بتوانیم حرکت عمومی که به آن فکرمی کردیم، درسطح کشورداشته باشیم وبامدد گرفتن از روح پرفتوح آقای منتظری به روشنی حکومت استبداد دینی را یک ملت بتواند صدا بکند که نمی خواهد وبه آن نه بگوید.

دراین مورد روزهای بعد بازهم صحبت می کنیم.

تا فردا موفق و پیروز باشید.

به امید پیروزی ایران و ایرانی

مصاحبه عبدالله شهبازي با بي. بي. سي - حوادث جاري و آينده تحولات سياسي ايران


يادداشتهاي پراكنده : متن حاضر، گفتگويي است با آقاي اميد پارسانژاد، خبرنگار راديو BBC فارسي. اين گفتگو در عصر چهارشنبه 25 آذر 1388/ 16 دسامبر 2009 انجام گرفت و روز بعد با عنوان «گفتگو با عبدالله شهبازي در مورد آينده بحران سياسي ايران» پخش و در وبگاه BBC فارسي منتشر شد. [1]
گفتگوي فوق با اين مقدمه آغاز شده است:
«تنش سياسي در ايران در روزهاي اخير به حدي بالا گرفته است که هر روز عده‌اي از احتمال وقوع "حادثه‌اي مهم" سخن مي‌گويند، عالي‌ترين مقامات اطلاعاتي و امنيتي از وجود پرونده‌هاي قضايي عليه رهبران جنبش اعتراضي مخالف دولت خبر داده‌اند و حملاتي بي‌سابقه به اکبر هاشمي رفسنجاني، مردي که سال‌ها "شخص دوم" نظام جمهوري اسلامي محسوب مي‌شد، انجام مي‌شود.
در مورد اين فضا، نقش آيت‌الله علي خامنه‌اي در آن، ماهيت کانون‌هايي که گفته مي‌شود اين حملات را سازمان‌دهي مي‌کنند و احتمالات آينده، با عبدالله شهبازي، مورخ و تحليل‌گر سياسي، در ايران گفت و گو کرده‌ايم.
آقاي شهبازي به دليل فعاليت‌ها و اعتقادات گذشته و حالش و آن چه در سال‌هاي اخير عليه برخي از قدرتمندترين چهره‌هاي سياسي و نظامي ايران منتشر کرده، چهره‌اي خبرساز بوده است. او در گذشته مديريت مؤسسه‌هاي مطالعات و پژوهش‌هاي سياسي و مطالعات تاريخ معاصر ايران را به عهده داشته است.»
مصاحبه زير متن کامل همان گفتگوست با ويرايش من و افزوده‌هايي براي روشن‌تر شدن مباحث. 

- آقاي هاشمي رفسنجاني در سخنراني که اخيراً در مشهد داشتند، گفتند بسياري از برخوردهايي که اتفاق مي‌افتد، سپاه پاسداران انجام مي‌دهد يا بازداشت‌هايي که انجام مي‌گيرد، با اطلاع يا با موافقت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر ايران، نيست. نظر شما در اين مورد چيست؟
شهبازي: واقعيت همان است که آقاي هاشمي رفسنجاني گفتند. براي مثال، من رفتار آيت‌الله خامنه‌اي در قبال حوادث اخير را با رفتار ايشان در ده سال پيش مقايسه مي‌کنم؛ زماني که آقاي خاتمي به قدرت رسيدند. ما در آن زمان هم شاهد بوديم همان کانون‌هايي که امروز در پس اين ماجراها هستند، پس از ماجراي کوي دانشگاه حمله و تهاجم شديد، و به اعتقاد من سازمان‌يافته، را براي ساقط کردن آقاي خاتمي شروع کردند. اگر به ياد داشته باشيد، نوعي هماهنگي بود ميان سازمان صدا و سيما، که آن موقع آقاي علي لاريجاني رياست آن را به دست داشت، روزنامه کيهان که آقاي شريعتمداري در رأس آن بود، و کانون‌هايي در سپاه پاسداران که آن زمان در رأس آن‌ها سردار ذوالقدر بود که مرد قدرتمند سپاه محسوب مي‌شد. حمله شديدي شروع شد به آقاي خاتمي و فضاي خيلي عجيبي ايجاد شد شبيه به فضاي امروز؛ در حدي که خواست برکناري آقاي خاتمي هم مطرح شد. اما اين فضا يک هفته هم دوام نياورد. آيت‌الله خامنه‌اي در اوّلين نماز جمعه بعد از اين حوادث، که [در 8 مرداد 1378] در مصلاي تهران برگزار شد، حمايت خيلي خيلي جدّي کردند از آقاي خاتمي.
در واقع، تهاجم وسيع و سازمان‌يافته کانون فوق، که مي‌توانست يا به آشوب داخلي منجر شود يا به ساقط کردن آقاي خاتمي، با موضع‌گيري آقاي خامنه‌اي مهار شد. هفته‌نامه اکونوميست در سرمقاله شماره بعدش با دقت و تيزبيني به اين مسئله توجه کرد و نوشت: حادثه عجيبي که در هفته اخير اتفاق افتاد اتحاد پنهاني است که ميان آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر ايران، و رئيس‌جمهور، سيد محمد خاتمي، صورت گرفته. [براي اطلاع بيش‌تر بنگريد به اين تحليل]
ولي اين بار ديديم که همان موج، ولي با وسعت خيلي بيش‌تر، عليه آقاي موسوي [و آقايان خاتمي و کروبي و سازمان‌ها و رجال معروف به "اصلاح طلب" مانند آقاي بهزاد نبوي] آغاز شد ولي آيت‌الله خامنه‌اي، برخلاف انتظار خيلي‌ها از جمله خود من، موضعي را که آن زمان در حمايت از آقاي خاتمي گرفتند اين بار نگرفتند. 
مجموع تحولات نشان مي‌دهد کانون‌هايي هستند که فشار مي‌آورند تا سمت و سوي تحولات ايران را به سمتي که مورد نظر خودشان هست پيش ببرند. نيروهاي مقابل هم تلاش مي‌کنند که خواست آن کانون‌ها تحقق پيدا نکند. به نظر من، صحبت آقاي هاشمي رفسنجاني در اين چارچوب قابل تبيين است. 
- ولي در مقايسه با دوره اصلاحات به‌نظر مي‌رسد که اين بار تقريباً در هر مرحله‌اي خود آقاي خامنه‌اي هستند که ابتدا به مسائل ورود کردند. يعني ايشان اوّلين مقامي بودند که [نتيجه] انتخابات را تأييد کردند، اوّلين کسي بودند که امکان ابطال انتخابات را رد کردند، نسبت به ادامه تظاهرات خياباني اوّلين بار ايشان در نماز جمعه هشدار دادند، يا همين مسائل اخير که بر سر اهانت به تصوير آيت‌الله خميني در ايران درگرفته، بعد از سخنراني اخير ايشان اوج گرفته و به‌نظر مي‌رسد که تا آستانه برخورد قضايي با آقايان موسوي و کروبي در حال پيش‌ رفتن است.
شهبازي: کاملاً درست است. اين پديده حيرت‌انگيزي است که حداقل خود بنده به عنوان يک تحليل‌گر سياسي نمي‌توانستم تصورش را بکنم. تصوّر من اين بود که با ورود آيت‌الله خامنه‌اي به عرصه همان تعادل ساختاري که آن زمان ايجاد شد ايجاد مي‌شود و مسائل حل‌و‌فصل مي‌شود. توقع و آرزوي من و خيلي‌هاي ديگر همين بود. ولي ديديم که سير حوادث در جهت عکس قضيه حرکت کرد.
- به کانون‌هايي اشاره کرديد و گفتيد که در دوران اصلاحات هم فعال بودند. به‌نظر مي‌رسد منظور شما همان کانون‌هايي است که در گذشته از آن‌ها با عنوان "اطلاعات موازي" ياد مي‌شد. آيا اين کانون‌ها الان در مراکز رسمي قدرت قرار گرفتند و مثلاً وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران را در اختيار دارند يا هنوز از حاشيه عمل مي‌کنند؟
شهبازي: اصطلاح «اطلاعات موازي»، که کاربرد وسيعي پيدا کرده، بيش‌تر مربوط به زماني است که، به‌ويژه پس از ماجراي «قتل‌هاي زنجيره‌اي»، نوعي رقابت بين اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات درگرفت. بعضي اين طرح را پيش کشيدند که «وزارت اطلاعات» بايد به «سازمان اطلاعات» تبديل شود. بعضي به متمرکز بودن سيستم اطلاعاتي کشور انتقاد داشتند و الگوهايي مثل بريتانيا يا آمريکا و ساير کشورها يا حتي اسرائيل را مثال مي‌زدند که در آن‌ها سازمان اطلاعاتي يکپارچه و يکدست نيست بلکه سازمان‌هاي موازي وجود دارد و اين کار از نظر امنيتي ضريب خطر [نفوذ] را کم مي‌کند.
الان در کشور سازمان‌هاي اطلاعاتي متعدد وجود دارد که حيطه وظايف‌شان مشخص است. اما شما نمي‌توانيد اين‌ها را به عنوان کانون‌هاي محرک در حوادث سياسي اخير در نظر بگيريد؛ چون دستگاه‌هاي اطلاعاتي يا نهادهاي سياسي يکدست نيستند؛ نه از نظر تفکر نه از نظر عملکرد.
در واقع، ما با طيف وسيعي از نيروهاي اقتدارگرا مواجه هستيم که در نهادهاي مختلف ذينفوذ هستند؛ در دستگاه قضايي، در بعضي سازمان‌هاي اطلاعاتي و امنيتي، در روزنامه‌هايي مثل کيهان، جوان يا وطن امروز ذينفوذ هستند يا در سايت‌هاي اينترنتي فعال هستند. آن‌چه اين‌ها را به هم وصل مي‌کند نوع خاص تفکرشان است. آن‌ها تلقي خاصي از حکومت ديني دارند که باعث شده عليه جناحي که در پيرامون آقايان مهندس موسوي و کروبي و خاتمي و ديگران شکل گرفته منسجم و يکپارچه شوند.
مسئله ديگر، مقاومت گروهي مقتدر از مديران کشور است. بعضي از اين مديران داراي پيشينه نظامي [يا اطلاعاتي و امنيتي] هستند. اين‌ مقامات نظامي [و امنيتي سابق] در دوران [رياست‌جمهوري] آقاي هاشمي رفسنجاني به‌تدريج وارد دستگاه اجرايي [و فعاليت‌هاي اقتصادي] شدند و نوعي «شِبه اليگارشي» را شکل دادهاند. اين‌ها از صعود مهندس موسوي احساس خطر کردند. يعني احساس کردند مهندس موسوي، با آن پيشينه و پشتوانه و خوشنامي [در زمينه مديريت منضبط دولتي و مبارزه با فساد مالي]، اگر به قدرت رسد ممکن است محدوديت‌هايي ايجاد کند و آن امتيازات، مثلاً پيمانکاري‌هاي عسلويه و ساير پيمانکاري‌هاي عظيم دولتي، از بين برود. در ايران، هم در دوره قاجاريه، هم در دوره پهلوي و هم در دوره جمهوري اسلامي، هميشه رانت‌هاي حکومتي منبع ثروت‌هاي هنگفت بوده. در قرن نوزدهم، در دوران قاجاريه، همين بود. اگر به پيشينه خانواده‌هاي ثروتمند دوران قاجاريه، که بعداً اليگارشي دوران پهلوي را شکل دادند، نگاه کنيد، مي‌بينيد که منشاء ثروت آن‌ها رانت‌هاي حکومتي بوده. اين سنت، که از قرن نوزدهم وجود داشت، در جمهوري اسلامي تداوم پيدا کرد.
بنابراين، در کنار آن اراده سياسي که از بالا وجود داشت، يک اراده اجتماعي هم از سوي اين گروه، قشر يا طبقه (اسمش را هر چه بگذاريم) به اضافه آن تفکر شبه توتاليتر، که تلقي ديگري از حکومت ديني را برنمي‌تابد، در مجموع يک آميختگي ايجاد کرد که حوادث اخير را پديد آورد. بنابراين، نمي‌توان [عوامل ايجاد اين حوادث را] به سادگي به اين يا آن سازمان منتسب کرد.
-  گفتيد که هدف اصلي اين کانون‌ها آقاي موسوي و اطرافيان ايشان هستند، اما مي‌بينيم که به خصوص اخيراً حملاتي که به آقاي هاشمي رفسنجاني مي‌شود به هيچ وجه کم‌تر از حملاتي که به ديگران مي‌شود نيست. آقاي هاشمي رفسنجاني اصولاً شخصيت قدرتمندي در جمهوري اسلامي محسوب مي‌شود. از نظر شما منشاء و مبناي قدرت ايشان چيست و آينده حملاتي را که عليه او آغاز شده و در حال اوج گرفتن است چه مي‌بينيد؟
شهبازي: منشاء قدرت آقاي هاشمي رفسنجاني بازمي‌گردد به تيزبيني و درايت او که از قبل از انقلاب وجود داشته است. اگر شما به تاريخچه زندگي ايشان مراجعه کنيد، در بين شاگردان امام خميني، در حوزه تفکر نظري شخصيت‌هاي برجسته‌اي مثل [آقاي منتظري و] آقاي مطهري را داشتيم و در حوزه پراتيک (عمل) سياسي آقاي بهشتي و آقاي رفسنجاني را. اين دو نفر پراگماتيست‌ترين و عمل‌گراترين شاگردان امام خميني در حوزه سياست بودند. با رفتن آقاي بهشتي، آقاي رفسنجاني توانست در دوران جنگ و پس از آن «دولتمردي عمل‌گرايانه» را، بر مبناي آن بينشي که امام خميني داشتند از حکومت اسلامي، در عمل پياده کند. ايشان در طرح بسياري از مسائل پيشگام بودند. مثلاً، زماني که به ضرس قاطع مي‌گفتند ما چيزي به‌نام اقتصاد اسلامي به شکل مدوّن داريم، اوّلين کسي که به صراحت گفت ما چيزي به‌نام اقتصاد اسلامي [به صورت تئوري مدوّن و قابل اجرا و تحقق] نداريم، و تجربه مي‌کنيم و اگر چيز خوبي از آب درآمد همان «اقتصاد اسلامي» خواهد بود، آقاي رفسنجاني بود. مجموعه اين زيرکي‌ها به ايشان جايگاه خاصي بخشيد. نقش تعادل‌بخش ايشان در تعارض‌هاي سياسي جايگاه آقاي هاشمي را به جايگاهي خيلي خاص و برجسته بدل کرد [در حدي] که کسي اين روزها را نمي‌توانست پيش‌بيني کند.
اما در مورد آينده اين ماجرا: هجمه سازمان‌يافته و وسيعي را، که با صحبت‌هاي آقاي محسني اژه‌اي و هم‌زمان اشاره تلويحي آقاي احمدي‌نژاد از روز 17 آذر و پس از آن با صحبت‌هاي آقاي مصلحي، وزير اطلاعات، و اخيراً هم صحبت‌هاي آقاي [صادق] لاريجاني، رئيس قوه قضائيه، آغاز شده، تهاجم براي فشار تحليل مي‌کنم نه حرکتي که پشتوانه اجرايي قوي داشته باشد.
از روز اوّل که اين حرف‌ها آغاز شد، به خصوص با صحبت‌هاي آيت‌الله خامنه‌اي، اين تصوّر، حتي در خود من هم، پديد آمد که ما از فردا شاهد دستگيري‌ها و فشارهاي شديد خواهيم بود. ولي در سياست امروز ايران معمولاً حرف آخر را اوّل مي‌زنند و تير آخر را اوّل شليک مي‌کنند. شما مي‌بينيد که بعد از انتخابات بگيروببندها و برخوردهاي شديد شروع شد ولي بعد فضا بازتر شد. بعد از صحبت‌هاي اخير توقع معقول اين بود که بايد فشارهاي شديد شروع شود و به‌قول معروف "اين بساط جمع شود." ولي مي‌بينيم چنين اتفاقي نيفتاد. بنابراين، نتيجه مي‌گيريم که اين‌ها مجموعه فشارهايي است براي ايجاد موج، براي اين‌که در نهايت با اينگونه تهديدها و ارعاب‌ها موج اعتراض‌ها مهار شود؛ در حالي‌که به اعتقاد من پاسخ برعکس مي‌دهد. 
در واقع، اگر بخواهيم يک الگوي حکومت‌گري را [به عنوان مدلي براي ايران] در نظر بگيريم، به دنياي امروز که نگاه کنيم، به شکل ساده شده، دو الگو بيش‌تر نمي‌بينيم: يکي، الگوي چين است. [حکومت‌گران چيني] در ميدان تين آن من دانشجوها را با تانک له مي‌کنند و با لودر جنازه‌ها را چال مي‌کنند. البته، آن‌ها [برخلاف ما] در عرصه مبارزه با فساد نيز همين قاطعيت را دارند و حتي اگر يک عضو کميته مرکزي فاسد باشد به دارش مي‌زنند. آن‌ها با اين روش حکومت خودشان را نگه داشته‌اند. الگوي ديگر را در بقيه دنيا مي‌بينيم که در طول تاريخ نيز عموماً اين‌طور بوده. طبق اين الگو، شما اجازه مي‌دهيد نيروهاي مخالف حرف خود را آزادانه بيان کنند و اگر اعتراضي دارند به اعتراضات‌شان رسيدگي مي‌شود.
آقاي محمديان، رئيس نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه‌ها، در صحبت‌هاي اخيرشان گفتند، طبق برآوردهايي که کرده‌اند، يا آمارهايي که گرفته‌اند يا تخمين‌هايي که زده‌اند، «هفتاد در صد دانشگاهيان هوادار نامزدي غير از آقاي احمدي‌نژاد بوده‌اند.» مشخص است که اکثريت اين‌ها طرفدار آقاي مهندس موسوي بوده‌اند. هفتاد در صد دانشگاهيان، که شامل دانشجويان و اساتيد مي‌شود، رقم کمي نيست. اگر جامعه دانشگاهي ايران را چهار ميليون نفر در نظر بگيريم رقمي حدود سه ميليون نفر مي‌شود. سه ميليون نفري که نخبگان و فرهيختگان درجه اوّل کشورند.
در تحليل‌هاي اخير اين تعريض را زياد ديده‌ايم که اگر اکثر تهراني‌ها به آقاي موسوي رأي داده‌اند، روستائيان نداده‌اند؛ يا اين تعبير که «همه ايران تهران نيست!»
اين تصوّر غلط است. همان توازن آراء که در تهران وجود داشت در روستاها و شهرستان‌ها هم، با کم و بيش تفاوت، وجود داشت. زيرا در ايران فاصله شهر و روستا خيلي بهم ريخته و چنين نيست که روستائيان با شهرنشين‌ها يا اهالي شهرهاي ديگر با تهراني‌ها از نظر سليقه سياسي و فرهنگي خيلي متفاوت باشند. در سي سال اخير شهر و روستا به شدت آميخته شده. در تجمعي که اخيراً در ماجراي پاره شدن عکس امام خميني در تهران برگزار شد، تلويزيون جمعيت اندکي را نشان داد. اين جمعيت را در ميدان فلسطين گرد آورده بودند که ميدان کوچکي است و اخيراً قسمت جنوبي آن هم تخريب شده. در اين ميدان جمعيتي حدود سه هزار نفر را توانستند جمع کنند.
زماني که با اين صراحت مي‌پذيرند در تهران ده – پانزده ميليون نفري حاميان جدّي ندارند و در دانشگاه‌ها نيز هفتاد در صد، يعني رقمي حدود سه ميليون نفر، هوادار موج معترض به نتايج انتخابات و عليه آقاي احمدي‌نژاد هستند، حق طبيعي اين مردم است که اعتراض خود را بيان کنند؛ حتي اگر فرض ‌کنيم کل معترضين فقط همان سه ميليون دانشگاهي باشند که آقاي محمديان گفته‌اند.
کانون‌هاي اقتدارگرا اين را نمي‌خواهند و به اين دليل مي‌کوشند عنصر تعادل‌بخشي را که در سياست ايران حضور دارد، يعني آقاي رفسنجاني، را نيز حذف کنند و حکومت را به سمت يکپارچه شدن بيش‌تر ببرند تا آن الگويي که از حکومت ديني در ذهن دارند محقق شود.
الگويي که از حکومت ديني در ذهن اين افراد است در دهه چهل شمسي/ دهه 1960 ميلادي شکل گرفته و بسيار متأثر است از الگوي حکومت‌هاي مارکسيستي. مارکسيسم در دهه 1340 بر کانون‌هايي که سعي مي‌کردند دانش جديد را وارد علوم ديني کنند، مانند طلاب مدرسه حقاني در قم، تأثيرات عميق گذاشت. اين تأثيرات الزاماً به اين معنا نيست که طلاب مارکسيست شدند، [که البته بعضي مارکسيست شدند يا از مارکسيسم متأثر شدند] ولي در تقابل با مارکسيسم بعضي نظريات را جذب کردند. يکي از اين تأثيرات، شيفتگي به اقتصاد دولتي بود و ديگري شيفتگي به حکومت‌گري مارکسيستي که همان «اتاتيسم» etatisme [اقتدار تام حکومت] است که در تئوري‌هايي مثل ديکتاتوري پرولتاريا تجلي پيدا مي‌کرد. بخشي از اين طلاب، الگوي حکومت ديني را از اتاتيسم مارکسيستي اخذ کردند. حکومت حزب واحد و نظام تک‌حزبي و تبعيت مطلق فرد از تشکيلات از مباحثي است که در قالب قرائت خاصي از دين بر اين افراد تأثيرات ژرف گذارد. آن‌ها مي‌خواهند اين الگو را تحقق بخشند و لازمه‌اش اين است که کانون‌هايي را که اين الگوها را برنمي‌تابند، از جمله آقاي رفسنجاني را، حذف کنند. علت تهاجم به آقاي رفسنجاني اين است ولي بدان معنا نيست که در پس اين هجمه اراده اجرايي قوي وجود دارد و مي‌توانند موفق شوند. موجي است که مي‌آيد و احتمالاً رد مي‌شود.
- بسياري از تحليل‌گران مي‌گويند که مشکل اراده وجود ندارد، بلکه تعداد مخالفان و گستردگي آن‌ها در حدي است که سرکوب ممکن نشده است. اما از طرف ديگر، همه منابع ثروت، نهادهاي حکومتي و قدرت سرکوب در اختيار حکومت است. اين تحليل‌گران نتيجه مي‌گيرند که نوعي بن بست به وجود آمده و هيچ کدام از دو طرف زورش به طرف مقابل نمي‌رسد. با توجه به تجربه تاريخي و مطالعات تاريخي که داريد، به نظر شما چنين وضعيتي چطور مي‌تواند برطرف شود يا تغيير کند؟
شهبازي: وضعيت فعلي يک وضعيت ترديد و عدم قاطعيت است. تعبير من اين است: "يا زنگي زنگ يا رومي روم". بالاخره بايد مشخص شود. آقاياني که مي خواهند اين موج را مهار کنند يا سرکوب کنند، بالاخره بايد راه خودشان را مشخص کنند. يا بايد مدل چيني را بپذيرند يا مدلي را که در تمام دنيا و در تمام تاريخ وجود داشته است. اين ترديد را من در زمان انقلاب، هم به عنوان کسي که شخصاً در حوادث بودم و هم به عنوان مورخ، ديدم. شاه نيز اين ترديد را داشت. يک جور دودلي و نوسان بين اعمال خشونت و مماشات. اين ترديد و عدم قدرت تصميم گيري را من امروز هم مي بينم.
- دليلش چيست؟
شهبازي: دليلش شايد به ساختار فرهنگي ما برگردد. يعني ما نه به اندازه صدام ديکتاتور هستيم و نه به اندازه بعضي جوامع ديگر دمکرات. در واقع، شايد يک دليل فرهنگي داشته باشد.

سردار رادان: تدابير امنيتی خاص برای تاسوعا و عاشورا پيش‌بينی شده‌است، فارس


خبرگزاری فارس: جانشين فرمانده انتظامی گفت: با هماهنگی‌ به عمل آمده تدابير امنيتی خاص برای برقراری نظم و امنيت روزهای تاسوعا و عاشورا تدارک ديده شده است.
سردار احمدرضا رادان در حاشيه سفر به اردبيل در گفتگو با خبرنگار فارس در اردبيل اظهار داشت: در اين ايام با هماهنگی همياران محرم نظم و امنيت آيين‌های عزاداری و حضور دستجات عزا برقرار می‌شود.
وی وظيفه نيروی انتظامی را در اين ايام در دو بعد انتظامی و ترافيکی برشمرد و گفت: در بعد انتظامی سعی می‌کنيم امنيت دستجات عزاداری را با کمک نيروهای مردمی و همياران محرم برقرار کنيم و در بعد ترافيکی نيز مقررات مربوط به تسهيل عبور و مرور برای عزاداران تدارک ديده شده است.
وی ادامه داد: برای همياران محرم آموزش‌های لازم داده شده و نيز کاور و تجهيزات مورد نياز واگذار شده تا نقطه اتصال نيروی انتظامی و هيئت‌های مذهبی باشند.

«رهبری»، با دست خالی، در برابر درون پاشیده رژیم و جنبشی که ادامه دارد


انقلاب اسلامي : خامنه ای که خود دست خویش را خالی کرده است نه می تواند عامل اتحاد شود و نه «اختلافات جدی» در رژیم را مدیریت کند:

    اخبار وگزارشات به دست آمده از لایه های مختلف درونی رژیم ولایت مطلقه فقیه، حاکی از آنندکه شرایط به غایت سختی برای کودتاچیان به وجود آمده است. خامنه ای و مافیاهای نظامی – مالی روزهای بسیار سختی را دارند می گذرانند.
   بنا بر گفتگوهائی که در درون بیت رهبری جریان دارند و گفت و شنودهای سیاستمداران وابسته به حاکمیت، اختلافات بوجود آمده در لایه های مختلف مافیاها سبب شده اند که فشارهای وارده بر حاکمیت، افزایش یابند. این فشارها را می توان به چند دسته مشخص تقسیم کرد:
1- فشار ناشی از اختلافات درون گروهی:
    رژیم حاکم بر ایران سالهاست که با اختلافاتی که قدرت و بهره گیری از امکانات بیشتر در آن نقش اساسی را دارد، روبرو است. گروههای حامی حاکمیت که در حفظ قدرت در ید ولی فقیه، نقش تعیین کننده را دارند، تا هنگام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 22 خرداد، با وجود اختلافها،  در کنار یکدیگر قرار گرفته بودند و جبهه متحد اصولگرایی را پیرامون شعار  پیروان خط امام و رهبری  تشکیل داده بودند. این گروهها اکثرا در جریان کودتای انتخاباتی در کنار یکدیگر قرارگرفته  و از آن حمایت کردند.

سرمقاله آفتاب يزد : پيام يك وداع

ديروز جمعيتي عظيم با پيكر آيت‌الله منتظري وداع كـرد تـا بارديگر ثابت شود مردم ايران، قدر فقيهان خويش را مي‌دانند و سرداران مـبارزه با »ستم شاهي« را ارج مي‌نهند. تشييع كـنندگان اين مرجع عاليقدر نشان دادند كه انسانيت انسان‌ها را پاس مي‌دارند و آنها را با همه ويژگي‌هايشان دوست دارند.

ام القرای ولایت فقیه (قم) با شعار "خامنه ای قاتل است، ولایتش باطل است" به لرزه در آمد / ضرغامی، ضرغامی، مردی نمایش بده


حرف حساب : سال هاست که جمهوری اسلامی، قم را ام القرای جهان اسلام و ولی فقیهش را ولی امر مسلمین جهان می خواند. ولی در مراسم خاکسپاری آیت الله العظمی حسینعلی منتظری باز هم ناراست بودن این ادعا و نادرست بودن اخبار صدا و سیمای کودتا به جهانیان ثابت شد و آبروی نمانده ی دروغ پردازان ولایت بیشتر از پیش رفت. به ویژه وقتی که مردم سوگوار هوشیارانه فریاد می زنند که "دیکتاتور نگاه کن، عزت خدادادیه" آن گاه می توان پی برد که مردم در این سال ها هیچگاه فریب تبلیغات دروغ بوق های ولایت را نخورده اند و گرچه آنان می خواستند که  آیت الله منتظری را در فراموش خانه های ظلم پنهان کنند امروز می بینند که او محبوب است و ولایت مطلقه ی فقیه منفور.

باز هنگامی که مردم معترض در حرم حضرت معصومه با شعار دادن از خوانده شدن پیام تسلیت سلطانی و پرتبختر علی خامنه  ای جلوگیری می کنند و هنگامی که به شهادت سه فیلم زیر مردم در ام القرای ولایت فقیه، او را قاتل و ستمگر می دانند آن وقت معلوم می شود که روزهای آخر فریب مذهبی را در ایران شاهدیم.

و آخر این که، برای رسوا کردن هرچه بیشتر دستگاه دروغ ساز صدا و سیمای ولایت فقیه و مردان کودتا مردم هوشیارانه فریاد می زنند که «ضرغامی، ضرغامی، مردی نمایش بده".  این فیلم ها تقدیم آقای ضرغامی و ما  هم می گوییم: ضرغامی، ضرغامی، مردی نمایش بده.

آیت الله العظمی منتظري با مرگ خود توانست مخالفان در ایران را متحد کند (وال استریت ژورنال)


آیا یک آیت الله مرحوم میتواند با مرگ خود کاری انجام دهد که ظاهرا هیچ فرد زنده ای قادر به انجامش نیست، یعنی یک تصویر واحد و متحد برای جریان مخالف ایجاد کند؟ این پرسش موضوع اصلی است که از درگذشت آیت الله العظمی منتظری، چهره ای سرشناس در تاریخ دولت انقلابی ایران، در آخر هفته مطرح میشود. در لحظه فوتش در خواب، وی شاید قابل اعتمادترین شخصیت جنبش اعتراضی پیگیر ایران بود... آیت الله منتظری بعد از فوت دیگر از فشار و ارعاب از طرف دولت مصون خواهد بود. انتقادات او از رژیم همگی ثبت شده اند و قابل صرف نظر نیستند. اینکه چهره های انقلابی و ضد انقلابی با مرگ خود الهام بخش باشند، موضوع غریبی نیست. در واقع، مخالفان ایران همین حالا هم تا حدی دارای چنین شخصیتی، هرچند بسیار کم قدرت تر، هستند: ندا آقا سلطان، زن 26 ساله ای که مرگش توسط عوامل رژیم که در تلاش برای سرکوب یک تظاهرات خیابانی بودند روی ویدئویی ضبط شد و دشمنان حکومت در داخل و خارج از ایران را برانگیخت... شانس خوبی وجود دارد که، حداقل در یکی دو هفته آینده، آیت الله منتظری با مرگ خود نقش مخالفی عظیمتر از آنچه در هفته های پایانی حیات ایفا میکرد، داشته باشد. و البته به همان اندازه هم احتمال دارد که احمدی نژاد سعی کند، شاید با خشونت، این جرقه را سرکوب کند.
لينك اصلي خبر :
http://online.wsj.com/article/SB126143294973700579.html?mod=WSJ_hpp_RIGHTTopCarousel

تداوم توهین های تهوع آوركیهان،دادستان رفته...


آينده : در حالیكه دادستان تهران بعنوان مدعی العموم شدیدترین برخوردها را باهر رسانه منتقد دولت ومخالف افراطیون انجام می دهد روزنامه كیهان در ادامه توهین ومطالب هتاكانه خود مجمع روحانیون مبارز را مجمع پیرهای سرگردان نامید وبا اطمینان از بی تفالوتی دادستان تهران نوشت:
مجمع روحانیون مبارز قادر به عملی كردن برنامه خود در مورد برگزاری نشستی در 27 آذر به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه نشدند. اعضای این تشكل كه تا امروز بخشی از اتاق فكر جریان فتنه بوده چند هفته قبل با اعلام اینكه «16آذر ربطی به ما ندارد» تصمیم گرفته بودند در روز 27 آذر ماه نشستی با حضور دانشگاهیان و روحانیون شاخص برگزار كرده و طی آن علاوه بر حمله به ساختار نظام، نوعی آبرو و وجاهت هم برای مجمع روحانیون دست و پا كنند. اخبار موجود نشان می دهد چهره های برجسته حوزه و دانشگاه در مقابل دعوت های ملتمسانه اعضای مجمع برای حضور در این همایش اعلام كرده اند كه علاقه ای به نشستن كنار فتنه گران ندارند و به همین دلیل این همایش عملاً به دلیل بی اعتنایی حوزه و دانشگاه منتفی شده است.
آخرین پرده از تلاش های این تشكل برای سرخ نگهداشتن صورت خود با سیلی سر و صدا راه انداختن در مورد درخواست مجوز از وزارت كشور برای برپایی یك «تجمع مستقل در دفاع از امام» (؟!) است كه ظاهراً با پاسخ قاطع وزارت كشور مواجه و به اعضای مجمع اعلام شده اگر نیت واقعی آنها ابراز انزجار از توهین كنندگان به امام است می توانستند مثل همه احزاب و گروه های دیگر در همان راهپیمایی روز جمعه شركت كنند و اگر این كار را نكرده اند هیچ معنایی جز این ندارد كه چندان هم از توهین به امام ناراحت نیستند و قصد بهره برداری های خاص از این موضوع را دارند. این در حالی است كه برخی گزارش ها نشان دهنده آن است كه برخی اصلاح طلبان به شدت از این درخواست شوكه شده اند و از اعضای مجمع سؤال می كنند فرضاً اگر نظام مجوزی هم بدهد آیا دیگر مردمی برای اصلاح طلبان باقی مانده كه بتوانند آنها را به خیابان بیاورند؟!

لغو مراسم مسجد اعظم قم؛ مرگ پایان داستان فقیه منتقد نبود


اعتماد : با حضور پرشور مردم در قم پيکر آيت الله منتظري در حرم حضرت معصومه(س) آرام گرفت


گروه سياسي، حامد طبيبي؛ خيابان هاي شهر مقدس قم روز گذشته يک بار ديگر حضور قشر هاي مختلف مردم علاقه مند به جايگاه مرجعيت تشيع را به نظاره نشست.

عزاداران پيکر پاک آيت الله العظمي حسينعلي منتظري را بر فراز دست هاي خود تا بارگاه کريمه اهل بيت حضرت فاطمه معصومه به طرز باشکوهي تشييع کردند تا اين مرجع روشن ضمير در کنار فرزندش شهيد محمد منتظري به خاک سپرده شود. آيت الله العظمي آقاموسي شبيري زنجاني در شرايطي نماز ميت را اقامه کردند که جمعيت تشييع کننده در صحن حرم حضرت معصومه(س) و خيابان هاي اطراف، قامت نماز بر پيکر فقيه شاخص عالم تشيع بستند. از ساعات ابتدايي بامداد دوشنبه، علاقه مندان به اين مرجع تقليد راهي ديار علم و فضل شدند تا در کنار مردم قدرشناس قم بر اساس برنامه مقرر از ساعت 9 صبح از مقابل بيت معظم له، مراسم تشييع را آغاز کنند. انبوه جمعيت در حالي که مراجع عظام، علماي شاخص و فعالان سياسي را پيشاپيش خود مي ديدند، تصاوير مختلفي را از آيت الله العظمي منتظري به دست گرفته و در خيابان هاي حد فاصل بيت ايشان - چهارراه بيمارستان- تا حرم کريمه اهل بيت به حرکت آرام پرداختند.

فشار بر میلاد اسدی دانشجوی زندانی دانشگاه خواجه نصیر و عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت


دوشنبه، 30 آذر 1388
ادوارنیوز:میلاد اسدی دانشجوی زندانی دانشگاه خواجه نصیر و عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت که در 9 اذرماه گذشته بازداشت شده است در زندان اوین زیر فشار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ادوارنیوز میلاد اسدی در ملاقات روز گذشته با خانواده اش اعلام کرده است که در 22 روز گذشته در زندان انفرادی و در سلولی سرد نگهداری می شود و در یک هفته اخیر او را بدون هرگونه بازجویی به صورتی بلاتکلیف در سلول انفرادی نگهداری کرده اند.بازپرس پرونده در جواب اعتراض خانواده اسدی به وضعیت بلاتکلیف این دانشجوی زندانی گفته است:بگذارید مدتی در تنهایی خلوت کند!

میلاد اسدی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت پیش از این بارها از سوی دادگاه انقلاب و همچنین کمیته انضباطی دانشگاه خواجه نصیر احضار و مورد تهدید قرار گرفته بود.

مسيح علي نژاد : آقای خامنه ای حق با شماست، انتخابات تمام شده است !


آقای خامنه ای! برای اولین بار اعتراف می کنم حق با شماست. درست گفتید؛ انتخابات دیگر تمام شد. حضرت آقا! سیل میلیونی ملتی که در خیابان فریاد می زند « منتظری مظلوم راهت ادامه دارد»،  دیگر به دنبال پس گرفتن رای خود نیست، زندگی شان را پس بده.
این جمعیت خوب می داند که خیابان هم سهم شان نیست در این حاکمیت، خوب می داند که با آمدن به یک خیابان ناامنی که هنوز رد خون برادران و خواهران شان را بر تن دارد، هیچ تضمینی برای زنده ماندن شان نیست. خوب می داند که گلوله ها آماده و باتوم ها مهیای فرود آمدن است. خوب می داند که زندان کمترین پاسخ است برای حضور شان. خوب می داند مرگ بر دیکتاتور گفتن تاوان سنگینی دارد. خوب می داند در جای جای شهر دوربین برای شناسایی صورت های بی نقاب شان کار گذاشته اند، خوب می داند که خیابان هم گاهی خیانت می کند به خیل معترضان آنگاه که از دست ماموران نقاب به رو فرار می کنند و با تابلوی بن بست نسب شده بر خیابان، ته دل جوان از نفس افتاده خالی می شود.این ملت خوب می داند که با آمدن به خیابان ممکن است مادر و پدری تا همیشه چشم به راهشان بمانند. با این همه اما آمدند. بی فراخوان.
آمدند و فریاد زدند: « منتظری مظلوم راهت ادامه دارد حتی اگر دیکتاتور بر ما گلوله بارد».  می دانی این شعار ساده یعنی چی ؟ یعنی ادامه دادن راه همان  که شما او را گناهکار خوانده ای . یعنی  دفاع از از همان کسی که در قاموس شما رفوزه شده است. یعنی دفاع از کسی که شما از خدایتان برایش طلب مغفرت کرده اید. حضرت آقا! این سیل میلیونی ملتی که به خیابان آمد به درستی برای تایید سخن آخر شما بر آمد. برای نخستین بار گمان می کنم ملتی که بی فراخوان صدا و سیما و رسانه های رسمی به خیابان آمدند، حرف شما را باور داشتند و آمدند تا بگویند درست می گویی انتخابات دیگر مسئله این ملت نیست. میلیون ها ملتی که در سوگ منتظری منتظر اعلام عزای عمومی شما نماند و به خیابان آمد بی شک به دنبال باز پس گرفتن رای خود نیست. میلیون ها مردمی که روانه یک خیابان پر از سربازان و سینه چاکان آماده قتل می شوند دیگر کاری به کار انتخابات ندارند. درست گفته اید انتخابات دیگر تمام شده است برایشان.  آقای خامنه ای! سیل میلیونی ملت دیگر به دنبال پس گرفتن رای خود نیست، زندگی شان را پس بده.

نهضت آزادی ایران: آیت الله منتظری هیچگاه در برابر وسوسه قدرت زانو نزد


نوروز : اعضای نهضت آزادی ایران پس از حضور در مراسم تشییع پیکر آیت الله منتظری با صدور بیانیه ای ضایعه درگذشت این مرجع تقلید بزرگ شیعیان را تسلیت گفتند.
متن پیام تسلیت نهضت آزادی ایران بدین شرح است:
انا لله و انا الیه راجعون
من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر
و ما بدلوا تبدیلا
عالم ربانی مجاهد نستوه آیت الله العظمی حسینعلی منتظری حیات پر برکتش را در راه خدمت به اسلام و ایران گذرانده و از حقوق اساسی ملت پاسداری می کرد، فقدان ایشان در شرایط کنونی کشور ضایعه ای بس سنگین برای همه حق طلبان و آزادیخواهان و مبارزان راه آزادی و عدالت است.

اخلال عمدی در برنامه مراسم تشیع آیت الئه منتظری توسط بسیج و سپاه

دوشنبه, 30 آذر 1388 16:52

گزیده گزارش بی بی سی از مراسم خاک سپاری آیت الئه منتظری

محبوبه عباسقلی زاده آزاد شد


30 آذر 88

نوروز : محبوبه عباسقلی زاده، که شب گذشته هنگان عزیمت به قم برای شرکت در مراسم تشییع جنازه آیت الله منتظری بازداشت شده بود، امروز از زندان اوین آزاد شد.به گزارش میدان زنان شیوا نظرآهاری و کوهیار گودرزی، اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر که هر دو آنها نیز دیشب بازداشت شدند، هنوز در زندان هستند.


جلوگیری از برگزاری مراسم ختم آیت الله منتظری + توضیحات احمد منتظری


سلام: گفتنی است بیت آیت‌الله منتظری مراسمی را در دفتر ایشان و تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار کرد و برخی از اعضای بیت به خبرنگار سلام گفته اند احتمال دارد اجازه برگزاری مراسم‌های ختم در روزهای آینده نیز داده نشود.
عده ای از نیروهای لباس شخصی در شهر قم از برگزاری مراسم ختم آیت الله العظمی منتظری که قرار بود در مسجد اعظم قم برگزار شود، جلوگیری کردند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-راهبردي سلام در قم، از حدود ساعت ساعت 14:30و پس از آنکه مراسم تشییع جنازه مرجع عالیقدر جهان تشیع به اتمام رسیده بود گروهی از نیروهای لباس شخصی با چتر امنیتی خاص مقابل مسجد اعظم قم بیتوته کرده بودند و اجازه برگزاری مراسم ختم آیت الله منتظری را ندادند.

گزارشهای غیر رسمی از فشار برای تخلیه بیت آیت الله العظمی منتظری

تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۸۸, ساعت ۲:۲۸ قبل از ظهر
شورای تامین استان قم، خواستار تخلیه بیت آیت الله منتظری شد


جنبش راه سبز (جرس): ساعاتی پس از آنکه سعید منتظری از محاصره بیت آیت الله العظمی منتظری توسط نیروهای نظامی و انتظامی خبر داد، برخی گزارش های غیر رسمی از تصمیم شورای تامین استان قم برای تخلیه بیت آیت الله منتظری حکایت دارد.

براساس این گزارش ها سرهنگ فراهانی به نمایندگی از شورای تامین استان قم در مذاکره با بیت آیت الله منتظری خواستار تخلیه بیت شده و گفته است که  مهاجمین فقط در این صورت از اطراف بیت خواهند رفت

برخی گزارش های غیر رسمی دیگر حاکی  از شکستن شیشه های بیت آیت الله منتظری توسط مهاجمین است. شورای تامین گفته آنها خواستار پلمپ دفتر هستند  و برای همین نیروهای مهاجم اقدام به شکستن شیشه های بیت کردند.

گزارش های رسیده از قم ، وضعیت این شهر مذهبی را به شدت امنیتی و ملتهب گزارش می دهند

  جرس در حال دریافت خبر از منابع دیگر است، اما به گزارش خبرنگار جرس کلیه راههای ارتباطی با قم مسدود شده است.

اخبار تکمیلی در این زمینه منتشر خواهد شد

در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت الله منتظری

به نقل از مرکز خبر و اطلاعات ایرانیان :

  • خبر مربوط به ممانعت از ورود آیت‌الله صانعی به حرم حضرت معصومه توسط دفتر وی در قم تایید شد.
  • امروز شایعه شده بود که مهدی کروبی در مسیر بازگشت از قم دستگیر شده است ولی به گزارش خبرآنلاین، یکی از نزدیکان دبیرکل حزب اعتمادملی این خبر را تکذیب کرد.
  • به گزارش «پارلمان‌نیوز»، از دیشب مامورین وزارت ارشاد و اطلاعات با استقرار در چاپخانه‌ روزنامه‌ها اجازه نمیدهند آنها در صفحه اول خود عکسی از آیت‌الله منتظری منتشر کنند. علیرغم این ممانعت عکسهای حضور گسترده حامیان جنبش سبز در مراسم تشییع در اینترنت منتشر شده است (عکسهای ضمیمه). با اینکه بسیاری از مردم مچ بندها و علائم کوچک سبز همراه داشتند رنگ سبز در عکسها مشهود است.
  • دانشگاه مفید قم (به ریاست آیت الله موسوی اردبیلی) روز دوشنبه تعطیل بود.
  • آقای احمدی نژاد و دولت هنوز هیچ اظهار نظر و اعلام تسلیتی نکرده است.
  • اخبار حاکی از بازداشت برخی کسانی است که قصد عزیمت به قم برای شرکت در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله منتظری را داشتند. خبر دستگیری احمد قابل شاگرد و داماد مرحوم منتظری تایید شده است.
  • به گزارش "هم میهن" پیش از ظهردوشنبه به هنگام بازگشت میر حسین موسوی از مراسم تشییع آیت الله منتظری گروهی از موتور سواران لباس شخصی پس از فحاشی به خودرو او حمله کرده و شیشه عقب اتومبیل را شکستند و در اثر آن یکی از همراهان به صورت سطحی زخمی شد ولی آسیبی به مهندس موسوی نرسید. در اثر واکنش متقابل محافظان به این حمله فرمانده لباس شخصی ها نیز دچار آسیب سطحی شد.
  • به گزارش جوان فردا تمامی خیابانهای منتهی به حرم حضرت معصومه (س) مملو از جمعیت بود و تعداد مردم دهها هزار نفر تخمین زده شده است. ویدئوهای آماتور مردم را در حال شعار نشان میدهد. شعارهایی نظیر: "یا حسین میر حسین" ، "ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما"ف "مرگ بر دیکتاتور" "این مام ماه خون است، بسیج سرنگون است" ، "معاویه حیا کن سلطنت را رها کن" ، "موسوی، کروبی، تسلیت تسلیت" ، "مرگ بر طالبان چه کابل چه تهران" و ...
  • آیت الله شبیری زنجانی نماز میت را بر پیکر آن مرحوم اقامه کرد. همچنین در این مراسم آیات امینی، موسوی بجنوردی، طاهری اصفهانی، موسوی لاری، مهدی کروبی، عبدالله نوری، محسن رهامی و همچنین آقایان میرحسین موسوی، عماد الدین باقی، محمد رضا خاتمی، مهندس الویری، اردشیر امیر ارجمند، محمد راسخ و.. نماینده ای از سوی آقای خاتمی حضور داشتند.
  • به گزارش خبرگزاریها، بسیجیان به بیت آیت الله منتظری تعرض کردند و بنر تسلیت درگذشت ایشان را که از سر در حسینیه شهدا آویخته شده بود پاره کردند و برای مدتی با مردم درگیر شدند که با وساطت نیروی انتظامی درگیری پایان یافت. همچنین جمعیتی حدود ۵۰۰ نفر در برابر بیت آیت الله منتظری و ۵۰۰ نفر در برابر بیت آیت الله صانعی اقدام به فحش و شعار توهین آمیز می کنند. به گزارش وبلاگ موج سبز برق منطقه قطع شده است و به نقل از احمد منتظری (فرزند آیت‌الله منتظری) اطراف منزل مرحوم منتظری نیروهای مسلح نظامی و لباس شخصی مستقر شده اند و اجازه رفت و آمد به بیت را نمی دهند. پس از برگزاری مراسم خاکسپاری قرار شده بود که علاقه‌مندان او پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم گرد هم آیند و به بزرگداشت این مرجع تقلید شیعه بپردازند.
  • راهپیمایی بزرگ اصلاح طلبان همزمان با مراسم هفتم مرحوم منتظری در روز عاشورا اعلام شده است.
  •  

توهين به شعور مخاطب

ليبرال دموكرات : در برابر سيل جمعيتي كه امروز دوشنبه براي تشييع جنازه آيت الله منتظري در قم جمع شده بودند ، و انعكاس وسيعي كه در سطح جهان داشت ، سيماي ضرغامي در بخش توليد دروغ (بيست و سي ) بازهم بر بي آبرويي خود افزود . در اين بخش خبري مصاحبه اي با فرزند آيت الله منتظري پخش شد كه در آن خبرنگار صدا و سيما با گستاخي و بي شرمي تمام سعي داشت جمله مورد نظر خود را از زبان فرزند آيت الله بيرون بكشد تا براي سوء استفاده هاي بعدي آن را در اختيار داشته باشند . لحن و نگاه فرزند آيت الله منتظري نشان مي داد كه بر اين نكته واقف است و تنها درخواست حفظ آرامش بود كه نصيب حبرنگار شد . بعد از اين مصاحبه گوينده خبر اعلام كرد كه برخي در اين مراسم شعارهاي انحرافي سر دادند و اين برخلاف ميل خانواده ايشان بود . اما جالبتر آن بود كه گروهي را نشان ميداد كه بر خلاف جمعيت ميليوني امروز در قم ، شعارهايي در حمايت از دولت و مسئولين سر ميدادند و ظاهرا با اين كار قصد القاي اين نكته به بيننده را داشتند كه بله ، گروهي كوچك و گستاخ بر عليه مسئولين شعار دادند و ملت هميشه در صحنه !! آنها را سر جايشان نشاندند. حال آنكه اين پنجاه شصت نفر همان حقوق بگيراني بودند كه همه جا هستند و هم وظيفه دارند تظاهرات كنند و عكس بالا ببرند و هم بعد از آن به كتك كاري و چاقو كشي بپردازند و چهره هاي آنان براي بينندگان كاملا آشناست . پخش اين گونه اخبار در شرايطي كه گزارش لحظه به لحظه اين مراسم در سايتها و وبلاگها قرار مي گرفت و از شبكه هاي ماهواره اي پخش مي شد ، تنها مي تواند يك دليل داشته باشد ، صدا و سيما مخاطبان خود را انسانهايي كودن مي شمارد كه از هيچ مسئله اي خبر ندارند و منتظر مي مانند تا شب فرا برسد و بيست و سي تماشا كنند و لذت ببرند !!

سانسور گسترده مراسم باشکوه تشییع پیکر آیت الله العظمی منتظری در رسانه میلی


امروز بی تردید مراسم خاکسپاری آیت الله العظمی منتظری یکی از مهمترین رویداد های خبری در کشور به شمار میرفت. رویدادی که با حضوری سیل میلیونی مشتاقانش که برای آخرین وداع با وی به شهر قم آمده بودند تیتر اول بسیاری از خبرگزاریهای بین المللی بود.
اما با کمال تاسف سیمای میلی و اکثر خبرگزاریهای داخلی، با سکوت و سانسوری تلخ خواستند تا از آن عبور کنند.
از میان خبرگزاریهای داخلی، تنها مهر بود که با انشتار چند تصویر بخشی از این حماسه بی نظیر را به تصویر کشید.
در عوض توجه شما را به تیتر یک برخی از رسانه های کودتا جلب میکنم.
اخبار مهم ایرنا:
رحیمی: دولت مصمم به اجرای یک جراحی بزرگ در کشور است


اخبار مهم فارس:
دیدار دست اندرکاران حج با رهبر انقلاب


واحد مرکزی خبر:
ابراز امیدواری لاریجانی به نقش مصر در حل بحران غزه

قم نیز قیام سبز را باور کرد !

راه سبز اميد ( رسا ) : شمارش معکوس مرگ ديکتاتوري با ارتحال تا هفتم پدر معنوی جنبش سبز آغاز و در بلندگوهای این جنبش اعلام عمومی گردید تا گروهی که چشمانشان را به این همه ظلم و کشتار و خونریزی و حبس و شکنجه و تجاوز بسته بودند ، به این باور برسند که فریادآزادی طلبی جنبش ملت سبز ایران جدی می باشد .
و به این فرموده میر جنبش ما که "در میقات بهمن اوج قیام سبز فرا خواهد رسید" ، ایمان بیاورند و بدانند که در این ایام محرم و ارتحال پدر شمارش معکوس در بلندگوهای جنبش بصدا در آمد و بزودی دیکتاتوری شوم اسلامی در چهلم پیر پدر ما و ایام دهه زجر سقوط خواهد نمود .
راه سبز امید پیش از این به این باور رسیده بود که آه و ناله های سهرابها و نداها و سوز دل مادرانشان بی پاسخ نخواهد ماند و اگر ما نیز اقدامی نمی کردیم ، روزگار انتقام خون مظلوم را از شما می گرفت .
به امید آنروز و به امید آزادی ملت متمدن ایران

يادي از مرجع سبز - آن چه در تابستان سياه 67 گذشت


آیت‌الله منتظری تنها وجدان بیدار معترض در قدرت 
آیت الله منتظری با واقع بینی درک درد و رنج مردم ایران زندگی پر ثمری داشت. او با وجدانی اسوده سر در خاک نمود. تاریخ نام ایت الله منتظری این مرد شجاع و بلندنظر مذهبی را فراموش نخواهد کرد. نقش انسانی و تاریخی او در تابستان سیاه ۶۷ بیاد همه خواهد ماند ...


اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
دوشنبه  ٣۰ آذر ۱٣٨٨ -  ۲۱ دسامبر ۲۰۰۹

آیت‌الله منتظری تنها وجدان بیدار معترض در قدرت، در سال شصت و هفت. این وجدان بیدار مردم مسلمان درسی سال عمرحاکمیت جمهوری اسلامی درگذشت. مرگ او بسیاری از مردم ایران را در غم فرو برد.
سال ۶۷، درد مند و شکسته پس از تحمل "شکنجه نماز"، بخاطر نماز نخواندن به بند عمومی زندان اوین بازگردانده شدیم. بند نه، گورستانی از دردمندان جوان. خمیدگان آن فاجعه شوم. اتاق های خالی از یاران، فوج فوج اعدامیان، شکستگان شکنجه. به غم نشستگان. هر گوشه و کنار زندان حکایت خون و درد بود و یک سوال بی پاسخ، "چه شد ما زنده ماندیم"؟ چگونه شکنجه ها ناگهانی قطع شد؟ چه شد ما را به بند بازگردانند؟ چه شد بقیه افراد بند سه اموزشگاه دختران را برای شکنجه "شکنجه نماز" نبردند؟ چه شد بیش از ان نشکستیم آنچنان فروریزیم چون برگ درختان در پائیز!؟ انچنان که، در بند یک دختران اتفاق افتاد بود. دخترک جوان، برای اینکه ننویسد ««نماز می خوانند» انچه را انان می خواستند، شاهرگ گردنش را زده بود. بعد از بیمارستان دوباره شکنجه اغاز کردند و دوباره و دوباره اورا در بین افراد دیگر بند خوار و خفیف کردند، آنچنان که هنوز پس از گذشت سالیان در رنج و عذاب است. فرومایگان در قدرت، دستشان باز بود برای انچه که می خواستند! چه شد مرگ به سراغ ما نیامد؟! سوال پاسخی نداشت؟! تا ان نامه معرف آیت‌الله منتظری خطاب به ایت الله خمنی و پاسخ احمد خمینی را در کیهان خواندیم و...

اعلام عزای عمومی می کنیم !!!


ما به نيابت از جنبش سبز ايران و تمامي شيرزنان و رادمردان اين آب و خاك ، به دليل ضايعه از دست دادن مرجع سبز و پدر معنوي جنبش سبز از تاريخ يكشنبه 29 آذرماه تا يك شنبه 6 دي ماه را عزاي عمومي اعلام مي كنيم و از جميع ياران و همراهان سبز خويش در جاي جاي ايران و ساير كشورهاي ديگر مي خواهيم با پوشيدن لباسهاي سبز يا مشكي و همچنين گراميداشت آن عزيز از دست رفته به هر شكل ممكن بار ديگر بر كودتاگران و كوردلان ثابت كنيم كه :

منتظري نمرده     ديكتاتوره كه مرده

مراسم آیت الله منتظری در اصفهان

به مناسبت درگذشت حضرت آیت الله العظمی منتظری، مراسم ترحیمی از سوی آیت الله طاهری در اصفهان برگزار می شود. بر اساس این گزارش، این مراسم روز چهارشنبه دوم دی ماه از ساعت 8:30 تا 11:30 صبح در مسجد سید اصفهان واقع در خیابان مسجدسید برگزار خواهد شد ... لطفا اطلاع رسانی کنید !

آخرين آخبار