آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۱, سه‌شنبه

قم در برابر قم : دومین شکست حکومت در بسیج مردم

یک روز بعد از اجتماع چندصد هزار نفری مردم ایران در جریان خاکسپاری آیت الله منتظری که با شعارهای محکم علیه ی رهبر حکومت و نظام استبدادی در ایران همراه بود، حکومت کودتا کوشید نیروهای خود در این شهر را به میدان بیاورد. «پاسخ» حکومت به اجتماع بزرگ مردم را می توان در عکس های خبرگزاری غیررسمی دولت کودتا - فارس - مشاهده کرد. این دومین شکست حکومت در بسیج نیرو در کمتر از یک هفته بود. در اجتماع هواداران دولتی، هر چند از مردم خبری نبود، اما تقاضای «قاطعیت» حرف اصلی بود ...


اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
سه‌شنبه  ۱ دی ۱٣٨٨ -  ۲۲ دسامبر ۲۰۰۹

اخبار روز: یک روز بعد از اجتماع چندصد هزار نفری مردم ایران در جریان خاکسپاری آیت الله منتظری که با شعارهای محکم علیه ی رهبر حکومت و نظام استبدادی در ایران همراه بود، حکومت کودتا کوشید نیروهای خود در این شهر را به میدان بیاورد. «پاسخ» حکومت به این اجتماع بزرگ که برخی خبرگزاری ها شرکت کنندگان در آن را تا یک میلیون نفر ارزیابی کرده بودند را می توان در عکس های خبرگزاری غیررسمی دولت کودتا - فارس - که در ادامه آمده است، مشاهده کرد. این دومین شکست حکومت در بسیج نیرو بود، آن ها هفته ی گذشته در تهران تنها به برگزاری اجتماع محقرانه ای شده بودند. اجتماع هواداران حکومت در تهران و قم، نشان داد که حکومت کودتا، افکار عمومی را هم در پایتخت و هم در «ام القرای اسلامی» کاملا باخته است.
در اجتماع هواداران دولتی، هر چند از مردم خبری نبود، اما تقاضای «قاطعیت» حرف اصلی بود. شرکت کنندگان در این اجتماع بار دیگر خواهان برخوردهای خشن تر و سخت تر با رهبران و فعالان جنبش مردم ایران و از جمله اعلام عدم صلاحیت ایت الله صانعی و «تخریب سنگرهای منافقین» در قم شدند.

گزارش خبرگزاری فارس از اجتماع طرفداران دولت را در زیر می خوانید:

مردم قم در اعتراض به هتک حرمت به مقدسات با برگزاری تظاهراتی این اقدامات را که در حاشیه مراسم تشییع جنازه آیت‌الله منتظری صورت گرفت، محکوم کردند.
از ساعت ۱۵ و ٣۰ دقیقه بعد از ظهر امروز جمع گسترده‌ای از مردم قم با تجمع در مقابل بیت امام راحل در قم با سردادن شعارهای مختلف آمادگی خود را در حمایت همه‌جانبه از مقام عظمای ولایت اعلام کردند و یک صدا فریاد زدند: «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست».
همچنین شرکت‌کنندگان در این تجمع که در اعتراض به هتک حرمت نسبت به مقدسات ایران اسلامی در حاشیه تشییع حسینعلی منتظری، از سوی منافقان جدید صورت گرفته است، با سردادن شعارهای «ما پیرو ولایتیم، فداییان رهبریم»، «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد»، «سبز فقط سبز علی لعنت به سبز اموی» و «رهبر اگر فرمان دهد، جان را نثارش می‌کنیم» از مسئولان خواستند که اقدامات لازم را در برخورد با ساختار‌شکنان داشته باشند.
بر اساس این گزارش در این تجمع اعتراض‌آمیز اعم از کسبه و بازاریان، روحانیون، بسیجیان و دیگر اقشار قم حاضر شده‌اند.

*سنگرهای منافقین در قم باید تخریب شود ‌
یکی از فضلای حوزه علمیه قم در جمع هزاران نفر از مردم قم که در اعتراض به هتک حرمت به مقدسات در حاشیه مراسم تشییع حسینعلی منتظری در قم سخن می‌گفت، اظهار داشت: سنگرهای منافقین در قم باید تخریب شود.
احمد پناهیان گفت: مردم قم به خاطر پیام رهبر معظم انقلاب اجازه دادند که این مراسم تشییع با عزت برگزار شود.
پناهیان تاکید کرد: کسانی که برای هفتم و چهلم این مرحوم نقشه کشیده‌اند که در قم برنامه‌های خود را دنبال کنند، با دست خود گور خود را کنده‌اند.
وی بیان داشت: آیت‌الله خامنه‌ای زمانی که به عکس امام اهانت شد، فرمودند ملت خشمگین شدند و حق هم داشتند، ولی امروز در شهر قم به عکس «ولی» ما اهانت نکردند، بلکه به خود «ولی» ما اهانت کردند، ما به تشییع جنازه این پدر کاری نداشتیم اما به آنها گفتیم اگر بخواهید به ولی ما اهانت کنید، ما تحمل نخواهیم کرد.
پناهیان تاکید کرد: کسانی که در برابر ولایت ایستاده‌اند، سیاهی لشکر آمریکا هستند و جزو ایادی آمریکا محسوب می‌شوند.
وی گفت: این حرکت یک حرکت خودجوش مردمی است و اهانت‌های این عده ملت را بیدار کرده است.
پس از سخنان پناهیان مردم قم با سردادن شعارهای «الله اکبر»، «ما ذوالفقار حیدریم فداییان رهبریم»، «مسئولان قضایی، مسئول انتظامی، اقتدار اقتدار» و ... خواستار برخورد با ساختار‌شکنان شدند.
‌مردم قم پس از تجمع در مقابل بیت امام راحل در قم، از مسیر خیابان ارم رهسپار حرم مطهر حضرت معصومه(س) شده و در ادامه حرکت خود به سمت بیت صانعی و منتظری در قم حرکت کردند.
تظاهر‌کنندگان قمی ضمن ابراز انزجار از توهین به مقدسات اعلام کردند که دیگر به کسی اجازه سوء استفاده از فضای شهر قم را به بهانه برگزاری مراسم هفتم و چهلم مرحوم منتظری در قم را نمی‌دهند.

*عدم صلاحیت مرجعیت صانعی را اعلام کنید
تظاهرکنندگان قمی در ادامه حرکت اعتراض آمیز خود نسبت به هتک حرمت مقدسات در حاشیه تشییع حسینعلی منتظری پس از تجمع در مقابل بیت یوسف صانعی در قم به سردادن شعارهایی علیه وی پرداختند و فریاد زدند« شهر مقدس قم جای منافقین نیست».
همچنین در ادامه این تجمع حاضران در مراسم نسبت به امضای طوماری در مقابل بیت یوسف صانعی خطاب به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به شرح زیر اقدام کردند: ما مردم انقلابی و طلاب حوزه علمیه قم از جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه می‌خواهیم همانگونه که بارها در مواقع حساس به نقش تاریخی و انقلابی خود عمل کرده است نسبت به اعلام عدم صلاحیت مرجعیت شیخ یوسف صانعی اقدام کرده و شر این فتنه را از سر مسلمانان کم کند.

*فتنه‌گران دستگیر و محاکمه شوند
مردم قم در پایان تظاهرات خود با صدور بیانیه‌ای که در جمع تظاهرکنندگان در مقابل بیت حسینعلی منتظری قرائت شد، اعلام کردند: حادثه غمبار حرمت شکنی جریان فتنه در ماجرای تشییع جنازه آیت‌الله منتظری قلب هر انسان با ایمانی را می‌فشرد و فریاد انا لله و انا الیه راجعون را بر زبانش جاری می‌کند و در عین حال برخورد کریمانه و بزرگ منشانه مقام معظم رهبری و ناجوانمردی دشمنانش، انگشت حیرت بر لب انسان‌های منصف می‌نشاند.
در ادامه این بیانیه تاکید شده است: همگان به خاطر دارند که آقای منتظری پس از عزل از قائم مقامی رهبری توسط حضرت امام خمینی(ره) تاکنون همواره مخالفت آشکار خود را با نظام جمهوری اسلامی، آن یار سفر کرده و جانشین برحقش با بنان و بیان ابراز کرده است که فقط دو نمونه آن در ۱٣ رجب ۱٣۷۶ و ۱۴ تیر ٨٨ پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم تحقق یافت.
در این بیانیه آمده است: همو بود که قبح مصاحبه با رادیو و تلویزیون‌های بیگانه را شکست و با عنوان مرجع تقلید علیه نظام و رهبری با آنان به گفتگو نشست. میزان این همکاری را می‌توان در پیام کاخ سفید به مناسبت درگذشت او نظاره‌کرد. با این حال حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای دامت برکاته به خاطر سوابق قبل از انقلاب اسلامی وی و فرزند شهیدش نه تنها با ارسال پیام به تجلیل از آقای منتظری پرداخت بلکه به تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) دستور فرمودند هر جا که بیت وی برای دفن مایل است در اختیارشان قرار گیرد و از ایشان تجلیل شایسته به عمل آید و بنابر این همه شبکه‌های سیمای جمهوری اسلامی به انعکاس پیام معظم‌له و زمان و مکان تشییع جنازه آقای منتظری پرداختند.
در ادامه این بیانیه تصریح شده است: اما پاسخ این برخوردهای کریمانه چه بود؟ سبز اموی با حضور موسوی و کروبی و حمایت مستقیم یوسف صانعی در جلوی صدها نفر از زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت معصومه(س) و در مرکز تشیع به نایب امام زمان(عج) و نظام اسلامی و سایر مراجع معظم تقلید آشکارا توهین کرده و تشیع جنازه آقای منتظری را به میتینگ سیاسی مبدل کردند. آیا پس از این ماجرای غم‌انگیز دیگر کسی می‌تواند ادعا کند که جناح رهبری و نظام اسلامی راه را برای خاطیان نگشوده است.

*قضایای اخیر باید ریشه‌یابی شود
در این بیانیه آمده است: آیا مقلدان مذهبی و فرزندان ایشان در برابر این برخورد کریمانه رهبری و هتاکی خائنانه سران فتنه وظیفه‌ای ندارند و از خود نمی‌پرسند چرا عبدالله نوری که فرمانده تخریبگران بیت آقای منتظری بوده اکنون سردمدار برگزاری مراسم ایشان شده است. آیا اگر اندک کسانی در گذشته با اغواگری‌های سبز امومی ویران فتنه دچار توهم شده‌اند اکنون هم می‌توانند ادعا کنند که در تردید باقی‌ مانده‌اند.
در این بیانیه اضافه شده است: علمای بزرگوار و متدینین و غیور شهر خون و قیام به خوبی می‌دانند اگر حرمت کسی که مردم به عنوان نائب امام زمان(عج) با او بیعت کرده‌اند شکسته شود، برای دیگر مراجع بزرگوار و علمای گرانقدر نیز حرمتی باقی نخواهند گذاشت. حال این پرسش مهم مطرح است که ریشه‌های این قضایا در کجاست؟ متاسفانه آقای هاشمی رفسنجانی پس از ارسال نامه‌ای تعجب آور به مقام معظم رهبری و سپس سکوت معنا دار در برابر ناآرامی‌های پس از انتخابات دهم سرانجام در خطبه‌های نماز جمعه مورخ ۲۶ تیر ٨٨ بر خلاف جایگاه خود و به جای حمایت از سخنان رهبری و فصل‌الخطاب دانستن آن به جانبداری از قانون‌شکنان و فتنه‌انگیزان پرداخت که مورد انتقاد دلسوزان نظام و روحانیت قرار گرفت و سرانجام با موضع‌گیری شدید اعضای مجلس خبرگان رهبری مجبور به بیان مواضع دوپهلویی شد، اما در سخنرانی ۱۴ آذر ٨٨ مشهد به تکرار همان ادعاها پرداخت و آتش تهیه اغتشاشات ۱۶ آذر را فراهم ساخت. لکن با هشیاری دانشجویان غیرتمند این دسیسه نیز ناکام ماند.

*بدون حمایت هاشمی افراد تاریخ مصرف گذشته نمی‌توانند علم‌دار فتنه‌گری باشند
در این بیانیه تاکید شده است: مقام معظم رهبری در دیدار با خیل عظیم روحانیون حوزه به تاریخ ۲۲ آذر جناح سلم برای خاطیان گسترده و تکرار فرمودند: «اعتقاد به جذب حداکثری و دفع حداقلی است، اما بعضی خودشان اصرار دارند در اینکه از انظام فاصله بگیرند». شگفت آنکه آقای هاشمی رفسنجانی به جای استقبال از این سخنان وحدت آفرین در دیدار با اندکی از همفکران خود به تاریخ ۲۵ آذر ٨٨ مطالب گذشته خود را تکرار کرد که به راستی این بیانات به چه معنا است و چرا ایشان آرامش برای این کشور نمی‌پسندند. آیا بدون پشتوانه حمایتی وی افراد تاریخ مصرف گذشته‌ای چون خاتمی، کروبی، موسوی و یوسف صانعی می‌توانند علمدار فتنه‌گری باشند و هتاکان و حرمت شکنان به ادامه اغتشاش و آشوب تشویق گردند؟
در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: از مراجع عظام تقلید و علمای اعلام و مسئولان حوزه که در همه مقاطع انقلاب اسلامی پشتیبان نظام اسلامی بوده‌اند تقاضا داریم ضمن روشنگری این فاجعه سیاه برای ملت ایران و محکومیت شدید این اقدامات دین ستیزانه حکم شرعی عوامل این حادثه سران فتنه را روشن فرماید. از جامعه مدرسین نیز می‌خواهیم همانطور که بارها در مواقع حساس به نقش تاریخی و انقلابی خود عمل کرده‌اند نسبت به عدم اعلام صلاحیت مرجعیت شیخ یوسف صانعی اقدام کنند و از دستگاه قضایی انتظار داریم با عمل به وظایف قانونی خویش و پاسخ به مطالبه عمومی مردم نسبت به دستگیری و محاکمه فتنه گران اقدام نماید.

 
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار