آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۱, سه‌شنبه

جلوگیری از برگزاری مراسم ختم آیت الله منتظری + توضیحات احمد منتظری


سلام: گفتنی است بیت آیت‌الله منتظری مراسمی را در دفتر ایشان و تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار کرد و برخی از اعضای بیت به خبرنگار سلام گفته اند احتمال دارد اجازه برگزاری مراسم‌های ختم در روزهای آینده نیز داده نشود.
عده ای از نیروهای لباس شخصی در شهر قم از برگزاری مراسم ختم آیت الله العظمی منتظری که قرار بود در مسجد اعظم قم برگزار شود، جلوگیری کردند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-راهبردي سلام در قم، از حدود ساعت ساعت 14:30و پس از آنکه مراسم تشییع جنازه مرجع عالیقدر جهان تشیع به اتمام رسیده بود گروهی از نیروهای لباس شخصی با چتر امنیتی خاص مقابل مسجد اعظم قم بیتوته کرده بودند و اجازه برگزاری مراسم ختم آیت الله منتظری را ندادند.
این نیروهای لباس شخصی با سردادن شعارهای، مرگ بر منافق، ای رهبر آزاده آماده ایم، آماده و شعارهای دیگر ناخشنودی خود را نسبت به برگزاری تشییع پیکر باشکوه آیت الله العضمی منتظری و حضور گسترده مردم از شهرهای مختلف را نشان دادند.
گفتنی است بیت آیت الله منتظری مراسمی را در دفتر ایشان و تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار کرد و برخی از اعضای بیت به خبرنگار سلام گفته اند احتمال دلرد اجازه برگزاری مراسم های ختم در روزهای آینده نیز داده نشود.
احمد منتظری: نگذاشتند مراسم برگزار شود

جنبش راه سبز (جرس): احمد منتظری، فرزند آیت‌الله العظمی حسینعلی منتظری اعلام کرد که مراسم بزرگداشت این مرجع شیعه به دلیل حضور گروهی بزرگ از لباس‌شخصی‌ها و اشغال مسجد توسط آنها بر هم خورده و این افراد نگذاشته‌اند مراسم برگزار شود.

احمد منتظری در مصاحبه با رادیو فردا ضمن اشاره به اینکه بین گروه هواداران آیت‌الله العظمی منتظری و جنبش سبز و این گروه از لباس شخصی‌ها درگیری‌هایی پیش آمده و تعدادی هم مجروح شدند»گفت که از این پس شاید تصمیم بگیریم که مراسمی نباشد که مردم هم صدمه نبینند.
به گفته احمد منتظری ، نیروهای انتظامی تلاش کرده اند درگیری پیش نیاید اما درگیریهایی پیش آمد و تعدادی هم مجروح شدند.
احمد منتظری تصریح کرد: گروه بزرگی از لباس شخصی ها که عکس رهبر جمهوری اسلامی را به دست داشتند ، با شعار "این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده" ، مجلس ترحیم آیت الله العظمی منتظری را برهم زده اند.
پیشتر سعید منتظری، خبر از لغو مراسم ختم امشب از جانب خانواده آیت الله العظمی منتظری داده و گفته بود: اعضای خانواده مطلع شده اند که مسجد اعظم از ساعت ها قبل، توسط نیروهای بسیج و سپاه پر شده و به همین دلیل مراسم دوشنبه شب را لغو کرده اند.

او در مورد وضعیت اطراف بیت آیت الله العظمی منتظری گفته بود: اطراف منزل مثل حکومت نظامی شده است و انواع و اقسام نیروهای نظامی و انتظامی با سپر و باتوم در آنجا مستقر شده اند و اجازه رفت و آمد به بیت را نمی دهند.
همزمان سایت آینده گزارش داده است که با هجوم گروهی از مخالفان آیت الله العظمی منتظری، مجلس ختم ایشان به صورت نیمه تمام لغو شد.
براساس همین گزارش از عصر امروز مخالفان با حضور در مسجد اعظم و سردادن شعار ،مانع از برگزاری مراسم شدند. مجلس ختم پس از قرائت قرآن و مداحی مدیر تبلیغات آستانه نیمه تمام لغوشد و جمعیت مذکور با هجوم به سوی دفتر آیت الله العظمی منتظری و آیت الله صانعی، اقدام به پاره کردن پلاکاردها و پایین کشیدن تابلوی دفتر کردند.
نیروی انتظامی حاضر در محل هیچ برخوردی با آنان نکرده است و این گزارش از چراغ سبز یکی از مسولان ارشد قم به این گروه برای برخورد با بیت آیت الله العظمی منتظری پس از مراسم خاکسپاری حکایت دارد.
برخی اخبار نیز از ارسال پیامک به طلاب از سوی مرکز مدیریت حوزه حکایت دارد که طی آن از طلاب خواسته شده بود در مسجد اعظم حضور یافته و به آنچه که اهانت نامیده اند پاسخ دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار