آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۱, سه‌شنبه

در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت الله منتظری

به نقل از مرکز خبر و اطلاعات ایرانیان :

  • خبر مربوط به ممانعت از ورود آیت‌الله صانعی به حرم حضرت معصومه توسط دفتر وی در قم تایید شد.
  • امروز شایعه شده بود که مهدی کروبی در مسیر بازگشت از قم دستگیر شده است ولی به گزارش خبرآنلاین، یکی از نزدیکان دبیرکل حزب اعتمادملی این خبر را تکذیب کرد.
  • به گزارش «پارلمان‌نیوز»، از دیشب مامورین وزارت ارشاد و اطلاعات با استقرار در چاپخانه‌ روزنامه‌ها اجازه نمیدهند آنها در صفحه اول خود عکسی از آیت‌الله منتظری منتشر کنند. علیرغم این ممانعت عکسهای حضور گسترده حامیان جنبش سبز در مراسم تشییع در اینترنت منتشر شده است (عکسهای ضمیمه). با اینکه بسیاری از مردم مچ بندها و علائم کوچک سبز همراه داشتند رنگ سبز در عکسها مشهود است.
  • دانشگاه مفید قم (به ریاست آیت الله موسوی اردبیلی) روز دوشنبه تعطیل بود.
  • آقای احمدی نژاد و دولت هنوز هیچ اظهار نظر و اعلام تسلیتی نکرده است.
  • اخبار حاکی از بازداشت برخی کسانی است که قصد عزیمت به قم برای شرکت در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله منتظری را داشتند. خبر دستگیری احمد قابل شاگرد و داماد مرحوم منتظری تایید شده است.
  • به گزارش "هم میهن" پیش از ظهردوشنبه به هنگام بازگشت میر حسین موسوی از مراسم تشییع آیت الله منتظری گروهی از موتور سواران لباس شخصی پس از فحاشی به خودرو او حمله کرده و شیشه عقب اتومبیل را شکستند و در اثر آن یکی از همراهان به صورت سطحی زخمی شد ولی آسیبی به مهندس موسوی نرسید. در اثر واکنش متقابل محافظان به این حمله فرمانده لباس شخصی ها نیز دچار آسیب سطحی شد.
  • به گزارش جوان فردا تمامی خیابانهای منتهی به حرم حضرت معصومه (س) مملو از جمعیت بود و تعداد مردم دهها هزار نفر تخمین زده شده است. ویدئوهای آماتور مردم را در حال شعار نشان میدهد. شعارهایی نظیر: "یا حسین میر حسین" ، "ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما"ف "مرگ بر دیکتاتور" "این مام ماه خون است، بسیج سرنگون است" ، "معاویه حیا کن سلطنت را رها کن" ، "موسوی، کروبی، تسلیت تسلیت" ، "مرگ بر طالبان چه کابل چه تهران" و ...
  • آیت الله شبیری زنجانی نماز میت را بر پیکر آن مرحوم اقامه کرد. همچنین در این مراسم آیات امینی، موسوی بجنوردی، طاهری اصفهانی، موسوی لاری، مهدی کروبی، عبدالله نوری، محسن رهامی و همچنین آقایان میرحسین موسوی، عماد الدین باقی، محمد رضا خاتمی، مهندس الویری، اردشیر امیر ارجمند، محمد راسخ و.. نماینده ای از سوی آقای خاتمی حضور داشتند.
  • به گزارش خبرگزاریها، بسیجیان به بیت آیت الله منتظری تعرض کردند و بنر تسلیت درگذشت ایشان را که از سر در حسینیه شهدا آویخته شده بود پاره کردند و برای مدتی با مردم درگیر شدند که با وساطت نیروی انتظامی درگیری پایان یافت. همچنین جمعیتی حدود ۵۰۰ نفر در برابر بیت آیت الله منتظری و ۵۰۰ نفر در برابر بیت آیت الله صانعی اقدام به فحش و شعار توهین آمیز می کنند. به گزارش وبلاگ موج سبز برق منطقه قطع شده است و به نقل از احمد منتظری (فرزند آیت‌الله منتظری) اطراف منزل مرحوم منتظری نیروهای مسلح نظامی و لباس شخصی مستقر شده اند و اجازه رفت و آمد به بیت را نمی دهند. پس از برگزاری مراسم خاکسپاری قرار شده بود که علاقه‌مندان او پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم گرد هم آیند و به بزرگداشت این مرجع تقلید شیعه بپردازند.
  • راهپیمایی بزرگ اصلاح طلبان همزمان با مراسم هفتم مرحوم منتظری در روز عاشورا اعلام شده است.
  •  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار