آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۱, سه‌شنبه

در قم، یعنی پایتخت ایدئولوژیک نظام بوقوع پیوست!

ما گروهی از طلاب دیروز به همراه دوستان طلبه و دانشجویمان در مراسم پر شور و بی نظیر تشییع جنازه ی مرحوم آیة الله منتظری قدس الله نفسه الزکیه شرکت کردیم لازم است به چند نکته در باره این روز جانانه و البته حزن انگیز اشاره کنم حد اقل برای کسانی که نبودند و ندیدند :

1- در ابتدا نیروهای امنیتی بوسیله وانت هایی که به بلندگوهای بی سیم مجهز بود سعی در این داشتند با خواندن قران و روضه ( که اقتدا به مولایشان عمروعاص کرده بودند ) مردم شعار های ضد حکومتی ندهند که مردم با هجوم شیشه هایش و همچنین بلندگوهایش را خرد کردند و او با ترس از میان مردم گریخت زمانی که دیگر داشت واژگون می شد خدا رحم کرد شاید عده ای زیر آن تلف می شدند!

2- شعار ها تماما ضد حکومتی و در حمایت از جریان سبز ملی میهنی ایران بود و فضا فضای اعتراض بود بیشتر تا تشییع. علاوه بر تمام شعار های مرسوم در این چند ماه می توان به اینها اشاره کرد : دیکتاتور ببینه عزت خدادادیه / روحانی واقعی منتظری صانعی / اونکه میگن عادله دروغ میگه قاتله / این ماه ماهه خونه یزید کارش تمومه / ننگ ما صدا و سیمای ما/ چقدر پول گرفتی دوربین دستت گرفتی / 20:30 20:30 سیره ی عمرو و عاصی و .... که من فراموش کردم ما بقیش رو

3- ملت فکر نکنند در قم معترض نیست اکثر معترضین بچه ها و اهالی حق طلب همین قم بودند که ملت ما همیشه به آنها به دید دیگری نگاه می کنند!!

4- تمام کسبه مغازه ها را تعطیل نموده بودند و قم تماما به حال سیاه پوش و تعطیل و ماتم زده در آمده بنده در تشییع مراجع تازه درگذشته شرکت نموده بودم و این جمعیت بیشمار به واقع عرض میکنم چیز دیگری بود . در قم سابقه نداشت بدون اغراق عرض کردم !

5- گویندگان به محض بردن اسم آقای خامنه به شدت با شعار های کوبنده مردم مثل مرگ بر دیکتاتور مواجه می شدند که مجبور بودند صحبتشان را قطع کنند و در حین دادن شعار بطور ریتمیک پا ها را به زمین می کوبیدند !

6- سر چهار راه حجتیه یک تصویر 10 متر در 5 متر بزرگ از آقای خامنه ای وجود دارد همه اهل قم می دانند اینرا ، ملت معترض روی خود را به سمت او کرده و با شدت در حین تشییع با صدای بلند به شعار مرگ بر دیکتاتور می پرداختند که در نوع خود آنهم در قم بی بدیل و بدیع بود !

در آخر اینرا عرض میکنم که ملت ایران این واقعه را باید به فال نیک گرفته و از حافظه تاریخی خود خارج نکنند چرا که این حرکت که تماما رنگ اعتراضی داشت برای اولین بار و به شکل خروشان در قم یعنی پایتخت ایدئولوژیک نظام بوقوع پیوست و در آن علاوه بر طیف دانشجویی خیل عظیمی از روحانیون کسبه مردم عادی پیر و جوان و کلا تمام احاد مردم حضور داشتند و ... و خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل

ایران پاینده باد
والسلام

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار