آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۱, سه‌شنبه

هیات بزرگ عزاداری میدان محسنی تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۸۸
جنبش راه سبز (جرس): وب سایت آینده از تعطیلی هیات عزاداری عاشقان حسین(ع) در میدان محسنی تهران خبر داده است.
یكشنبه شب گذشته بعد از درگذشت آیت‌الله منتظری تجمع اعتراض‌آمیزی از شمال میدان محسنی شكل گرفت كه به سمت جنوب حركت می‌كردند و در طول مسیر و رسیدن به هیات عزاداران عاشقان حسین(ع) (خیابان شاه نظری) ، شعارهایی در حمایت از میر حسین موسوی سر میدادند.

براساس گزارش وب سایت آینده در پی این اقدام ماموران جهت ادامه مراسم و برقرار بودن این هیات از مسئولان آن خواستار تعهداتی از جمله تامین امنیت منطقه، عدم راه‌اندازی دسته‌های سینه‌زنی و زنجیر زنی درخیابان و تعطیلی و پایان كار هیات تا ساعت 9 شب شدند و اعلام كردند درغیر این صورت از ادامه كار این هیات ممانعت بعمل می‌آید.

پذیرفتن این تعهدات كه از سوی مسئولان وعزاداران این هیات عملی نبوده ومسئولان هیات مجبور به جمع كردن هیات و پرچمهای عزاداری شوند. و در نهایت تمامی نمادهای عزاداری از این منطقه از جمله پارچه نوشته ها و پارچه های سیاه جمع آوری شده است.

تعطیلی این هیات در حالی صورت گرفت كه هر ساله برای عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) برپا می‌شود و یكی از بزرگترین هیات‌ها به لحاظ جمعیت عزادار در منطقه به شمار می‌رود.
در پی این اقدام شعارهایی از برخی پشت بام‌های منطقه به گوش می‌رسید.

برخی منابع از عدم برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله حسین توسط این هیات تا اطلاع ثانوی و بسته بودن در محل برگزاری مراسم این هیات مردمی خبر دادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار