آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۱۴, شنبه

بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به مناسبت ۱۶ آذر


تاریخ : ۱۳ آذر ۱۳۸۸
بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به مناسبت ۱۶ آذر : اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی راهبرد حل دشواری‌های اخیر
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به مناسبت بزرگداشت ۱۶ آذر بیانیه‌ای صادر کرد. به گزارش ایلنا، در بخشی از این بیانیه آمده است: سالگرد ۱۶ آذر برای ملت ایران به ویژه دانشجویان همواره منشأ جوشش و‌انگیزش در مسیر پیگیری مطالبات و حقوق مردم بوده است. این روز به ویژه یادآور پایداری و مقاومت دانشجویان بر دو خواسته ملی در تاریخ یک صدساله اخیر ایران است. استقلال‌طلبی و نفی مداخله بیگانگان و آزادی‌خواهی و نفی استبداد از شاخص‌ترین مطالباتی است که ملت ایران هزینه‌های زیادی برای تحقق آن پرداخته است.
در بخش دیگری از این بیانیه با تاکید بر اینکه ۱۶ آذر یادآور یکی از شکوهمندترین حماسه‌های پایداری دانشجویان در مقابل استعمار و استبداد دست نشانه آن است، تصریح شده است: تاریخ معاصر به ما آموخته است که استبداد و استعمار ظاهراً دوقلوی همزادی هستند که وجود هریک حضور دیگری را نیز ایجاب می‌کند و مقابله اساسی با هر‌یک نیز بدون نفی همزاد آن مقدور نیست.
در بخش دیگری از این بیانیه تصیح شده است: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ضمن بزرگداشت یاد و خاطره این روز تاریخی، توفیق جامعه دانشجویی ایران را در تداوم مسیر افتخارآفرین مبارزات حق‌طلبانه جنبش دانشجویی از خداوند متعال مسئلت می‌نماید. این شورا با توجه به شرایط خطیر کشور و تضییقاتی که بر دانشجویان عزیز وارد می‌شود،به دست‌اندرکاران نسبت به تداوم این روند هشدار می‌دهیم.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است : ما معتقدیم مطالبات و انتظارات جامعه دانشجویی اگر به نحوی درست و منطقی پاسخ داده نشود ،پیامدی جز انباشت این مطالبات و بروز آن از مجاری پر‌خسارت متصور نیست. مردم از دست‌اندرکاران قضایی و سیاسی انتظار دارند هرچه زودتر شاهد تشکیل دادگاه‌های علنی و رسیدگی به جرائم و جنایات عاملین و آمرین فجایعی چون حمله به کوی دانشگاه تهران و بعضی دیگر از محیط‌های دانشگاهی و دانشجویی باشند. بی‌تردید اگر عاملین حوادث قبلی ازجمله فجایع حمله به کوی در سال ۱۳۷۸ به نحوی عادلانه مجازات شده بودند، شاهد تکرار آن فجایع در سال جاری نبودیم و بدون رسیدگی عادلانه به فجایع اخیر نیز آرامش پایدار به مجامع دانشگاهی باز نخواهد گشت.
در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: این روزها مصادف با تصویب و برگزاری رفراندوم قانون اساسی جمهوری اسلامی این میثاق گران‌بهای ملی نیز هست. بی‌تردید اجرای بدون تنازل قانون اساسی و تأمین حقوق و آزادی‌های قانونی مردم به ویژه اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی که تضمین‌کننده راهکار قانونی و مناسب برای بیان اعتراضات مدنی و مسالمت‌آمیز مردم و برگزاری راهپیمایی و تجمعات است، در شرایط فعلی بهترین راهبرد برای حل دشواری‌هاست و تأمین این حقوق در محیط‌های دانشگاهی نیز مناسب‌ترین راهکار برای مواجهه با مطالبات دانشگاهیان است.
اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در بخش پایانی این بیانیه تاکید کرده‌اند: رشد علمی و تحقق آرمان‌های بزرگ سند چشم‌انداز بدون کمک به ایجاد آرامش پایدار در فضای علمی و دانشگاهی که در پناه آن اساتید و دانشجویان بتوانند رسالت پرسشگری و پژوهشگری خود را آزادانه و با امنیت خاطر پیگیری نمایند حاصل نخواهد شد. شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آرزومند است شاهد عقلانیت و خردورزی بیشتری از سوی دست اندرکاران باشد و شرایط برای تأمین آرامش توأم با تکاپوی محیط دانشگاه‌ها به نحوی بهتر فراهم گردد.
يه نقل از سايت تغيير


16 دانشجوي شهيد جنبش سبز چشم به راه ما در 16 آذر


براي مشاهده تصوير در ابعاد واقعي بر روي آن كليك كنيد !

در آستانه 16 آذر، یاهو مسنجر در ایران بسته شد/احتمال بسته شدن تمامی سرویس های ارتباطی!

از ساعت 3 بعدازظهر به بعد نرم افزار یاهو مسنجر بسته شده و احتمال اینکه تا ساعاتی بعد تمامی سرویس های ارتباطی نظیر جی میل، یاهو میل و MSN نیز بسته شود وجود دارد.
لذا  تمامی کاربران در داخل ایران می توانند از طریق وب مسنجر به آدرس :
Http://webmessenger.yahoo.com
یاهو مسنجر خود را باز کنند.
در تماس با یکی از مسئولین یکی از شرکت های PAP (که وظیفه تهیه پورت های ADSL و اینترنت Dial-up را دارد) که داشتم عنوان کرد به دلیل اینکه هیچ گونه خبر رسانی به خارج از ایران(در آستانه 16 آذر) توسط شهروندان صورت نگیرد احتمال قطع شدن سراسری اینترنت در 15 آذر  وجود دارد.
هم اکنون تماس تلفنی از طریق کارت به انگلستان قطع میباشد.

16 آذر - ترافيك سبز - پوستري ديگر



دعوت فعالين دانشجويی از مأموران انتظامی برای ملحق شدن به مخالفان در روز ۱۶

پس از انتخاباتِ بحث برانگيز رياست جمهوری و بحران های پس از آن، جمهوری اسلامی با مشکلاتی در برگزاری مناسبت های رسمی مانند روزقدس و ۱۳ آبان روبرو شده است، به طوری که مخالفانِ نتيجه انتخابات از اين فرصت ها، برای اعلام اعتراض خود استفاده کرده اند. شانزدهم آذر نيز به عنوان روز دانشجو يکی از مناسبتهای رسمی در تقويم جمهوری اسلامی است. جمعی از فعالين دانشجويی دانشگاه پلی تکنيک با انتشار نامه ای خطاب به مأموران انتظامات اين دانشگاه ضمن تشريح شرايطِ حاکم بر ايران و يادآوری اعمالِ به گفته آنها غيرقانونی و غير اخلاقی مديريت دانشگاه، از مأموران انتظامات دعوت کرده اند در روز ۱۶ آذر به مخالفان بپيوندند. در همين حال در آستانه ی شانزدهم آذر، روز دانشجو، پايگاه اطلاع رسانی پرچم از حاميان دولت محمود احمدی نژاد خبر داده است که اعترافاتی از عبدالله مؤمنی، سخنگوی زندانی سازمانِ ادوارِ تحکيم وحدت، پخش خواهد شد. اين وبسايت مدعی شده است که عبدالله مومنی در اعترافات چند ساعته ی خود مطالب بسيار تکان دهنده ای بيان کرده و از برنامه ريزی گسترده برای سوء استفاده از جنبش دانشجويی پرده برداشته است.

رسانه شمائيد !!!!


به نقل از يكي از دوستان سبز در twitter بد نيست به اين مهم توجه كنيم كه :

شيراز حماسه اي ديگر مي سازد - شانزدهم آذر - ساعت چهار بهد از ظهر - ميدان دانشجو

طبق اعلامیه ای که به طور گسترده در شیراز پخش شده تظاهرت 16 آذر در ساعت 4 عصر در میدان دانشجو برگزار می شود . بعد از آن در تهران و شیراز از ساعت 5 بعد از ظهر طرح ترافیک سبز در همه خیابان ها اجرا می شود . به سمت خیابان های شلوغ شهر می رویم و با ماشین در خیابان می مانیم و ترافیک مصنوعی ایجاد می کنیم . این طرف برای حکومت فلج کننده است و هیچ راه چاره ای نخواهد داشت .

درطی یورش وحشیانه مامورین سرکوبگر بیش از 15 نفر از مادران عزادار دستگیر شدند


شنبه ۵ دسامبر ۲۰۰۹

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نیروهای سرکوبگر ولی فقیه به سوی مادران یورش بردند و بیش از 15 نفر از مادران عزادار را دستگیر و به نقاط نامعلومی بردند .
روز شنبه 14 آذر ماه حوالی ساعت 17:00 در حالی که مادران در حال ورود به پار ک بودند و قصد برگزاری تجمعات اعتراضی خود را داشتند با انبوهی از نیروهای سرکوبگر ولی فقیه مواجه شدند.نیروهای انتظامی ،لباس شخصی که با خودرو و موتور سوار و پیاده بودند تمامی نقاط پارک لاله را به اشغال خود در آوده اند.
نیروهای سرکوبگر لباس شخصی بطور وحشیانه ای بسوی مادران یورش بردندو 4 نفر از مادران را دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل کردند. در نقاط مختلف پارک به مادران عزادار و دختران جوان یورش می برند و 11 نفر از آنها را دستگیر و به وان های خود که در میدان آب نمای پارک لاله مستقر بودند انتقال دادند.
آنها در حال گشت زدند در پارک هستند و هر مادری را می بینند مورد اهانت و بدرفتاری قرار میدهندو سپس دستگیر می کنند تا لحظه ارسال این گزارش تعقیب و دستگیری مادران ادامه دارد و حتی در خیابانها اطراف پارک تعدادی از مادران دستگیر شدند. احتمال زیاد دارد که آمار دستگیریها بیش از 15 نفر باشد. آمار بیش 15 نفر اعلام شده توسط شاهدان عینی گزارش شده است. برخوردها با مادران وحشیانه و غیرانسانی گزارش شده است.
نیروهای سرکوبگر ولی فقیه در که در حدود 200 الی 300 نفر تخمین زده می شوند آنها در نقاط مختلف پارک مستقر شده اند.تعدادی از مامورین لباس شخصی که در هفته های گذشته از مادران اقدام به فیلم برداری می کردند امروز مادران شرکت کننده را شناسائی می کنند و اقدام به دستگیری آنها می کنند.نیروهای سرکوبگر دستگیریهای خود را علاوه بر پارک به خیابانها اطراف پارک کشاندند.
گزارش تکمیلی متعاقبا اعلام می گردد.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
14 آذر 1388 برابر با 05 دسامبر 2009

امیدواریم تونل توحید دچار ریزش نشود

پروژه تونل توحید از جمله سازه های عمرانی بزرگ در شهر تهران و یکی از پروژه‌های ملی است که با سرعت بالایی مراحل ساخت خود را می‌گذراند. اهمیت این پروژه به حدی است که حتی رئیس‌جمهور هم در برنامه تلویزیونی تهران 20 از اجرای آن توسط شهرداری تهران تقدیر کرد. 
شهردار تهران اعلام کرده که این پروژه در روز عید غدیر افتتاح می‌شود اما مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران معتقد است که امکان افتتاح آن در این روز وجود ندارد. بر اساس گفته کارشناسان برخی ملاحظات فنی در ساخت این تونل دیده نشده و لازم است که پیش از افتتاح و بازگشایی آن برای استفاده عموم مردم موارد فنی و ایمنی لازم لحاظ شود. 
حمزه شکیب، رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی «جوان» با بیان اینکه شهر تهران دارای قنات‌های متعددی است و گاهی هم نشت لوله‌های بزرگ آب وجود دارد، گفت: برای انجام پروژه‌های زیرزمینی، قنات‌ها شناسایی می‌شوند اما در ساخت تونل توحید این مطالعات انجام نشده و مشخص نیست که در فاصله تاج تونل تا کف خیابان حفره‌ای وجود دارد یا نه. 
وی ادامه داد: برای ساخت تونل، جلوی قنات‌هایی که پیش رو بوده را بسته‌اند ولی عملاً این قنات‌ها از جای دیگری سر در می‌آورند. شکیب افزود: برای حل این مشکل باید زهکش‌هایی تعبیه می‌شد تا آب‌های انباشته شده میان تاج تونل و کف خیابان را به پایین تونل هدایت کند اما ریزش آب از سقف تونل حکایت از آن دارد که زهکش‌ها تعبیه نشده و امکان دارد با انباشته شدن آب، خاک‌ها سست شود و مجدداً شاهد ریزش باشیم.
مسؤولیت هرگونه حادثه با شهرداری تهران است
رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای اسلامی شهر تهران تأکید‌ کرد: هنوز پرسش‌های ما از شهرداری درباره مسائل فنی بی‌پاسخ مانده است و هنوز ابهامات وجود دارد. 
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا اعضای شورای شهر اجازه افتتاح تونل را با این شرایط خواهند داد، گفت: ما توصیه‌های خود را اعلام کرده‌ایم و معتقدیم که هنوز هم می‌توان نکاتی را که می‌تواند از حادثه جلوگیری کند لحاظ کرد و مشکلات را برطرف نمود اما اگر مسؤولان شهرداری می‌خواهند پروژه‌ای به این بزرگی را به صورت ناقص بهر‌ه‌برداری کنند باید همه مسؤولیت‌های آن را بپذیرند. شکیب تصریح کرد: در حال حاضر امکان افتتاح تونل توحید وجود ندارد و معتقدم ساخت تونل با رعایت تمام شرایط فنی تا بهمن ماه زمان می‌برد. 
وی با انتقاد از افتتاح ناقص و چندباره پروژه‌های شهری، افزود: با این حال دوستان می‌توانند این تونل را مانند پروژه‌های دیگر چند بار افتتاح کنند و ‌متأسفانه این مرام در بین مسؤولان ما تبدیل به عادت شده است. رئیس کمیسیون فنی و عمران شهرداری تهران ابراز امیدواری کرد که حادثه‌ای در تونل توحید اتفاق نیفتد و این تونل دچار ریزش نشود.
نشست همچنان ادامه دارد
یکی از کارگران تونل توحید عصر یک‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی «جوان» اعلام کرد که همچنان در محلی که تونل ریزش کرده بود، نشست وجود دارد و حدود چهار روز پیش کف تونل بیش از چهار متر نشست کرد. وی گفت: بر اثر این حادثه یک دستگاه «باب‌کت» (لودر‌ کوچک) به دیواره برخورد کرد و در حال حاضر راننده آن در بیمارستان بستری است و تاکنون چندین عمل بر روی وی انجام شده است.

رسواي عالم در اصفهان ؛ تصويري ازبالاي ميدان امام و آمار گويا



به نقل از نهضت سبز آزادي

نیروی انتظامی 16آذر وارد دانشگاه نمی‌شود


زمان انتشار: جمعه 13 آذر 1388 - 19:53:22
جامعه > آسیب ها  - اسماعیل کوثری
اگر کسی بخواهد امنیت عمومی را تهدید کند، باید منتظر برخورد نیروهای حافظ امنیت باشد و این مساله، چه در ١٦ اذر و چه در دیگر روزها وجود دارد. مهم ترین اصل برای حفظ نظم و امنیت جامعه آن است که همه در چهارچوب قانون عمل کنند. همه باید تابع قانون باشند. تجمع ها و حرکت های سیاسی زمانی به رسمیت شناخته می شود که به صورت قانونی برگزار شود. قانونی بودن یک مراسم سیاسی، منوط به اخذ مجوز از مراکز ذیصلاح یعنی وزارت کشور و وزارت علوم است. در صورتی که برخی افراد، مردم را به شرکت در یک تجمع غیرقانونی و بدون مجوز دعوت کنند، نیروهای انتظامی و امنیتی موظفند در راستای برقراری نظم و امنیت جامعه، جلوی هر نوع حرکت غیر قانونی و خلاف را بگیرند و اجازه ندهند که تعداد اندکی از شهروندان، باعث ایجاد ناامنی و ترس در عموم مردم شوند.
نیروهای انتظامی و امنیتی در طول سال وظیفه دارند که امنیت عمومی را تامین کنند. فلسفه وجودی این نیروها، انجام چنین ماموریتی است. اگر کسی بخواهد امنیت عمومی را تهدید کند، باید منتظر برخورد نیروهای حافظ امنیت باشد و این مساله، چه در ١٦ اذر و چه در دیگر روزها وجود دارد.
اگر کسانی می خواهند در چهارچوب قانون تجمع سیاسی برگزار کنند، باید برای اخذ مجوز به نهادهای مشخص شده در قانون مراجعه کنند. مجوز تجمع های داخل دانشگاه از سوی مسوولان دانشگاه صادر می شود و در خارج از دانشگاه نیز،این وظیفه بر عهده وزارت کشور و فرمانداری هاست. طبیعی است تجمع هایی که با مجوز رسمی برگزار می شوند از حمایت قانون برخوردارند و از برگزاری تجمع های غیر قانونی، طبق ضوابط قانونی، جلوگیری خواهد شد.
البته این که با عوامل ناامنی و تجمع های غیر قانونی چه نوع برخوردی صورت گیرد، توسط شورای عالی امنیت ملی، شورای امنیت کشور و شورای تامین استان ها به نیروهای انتظامی و امنیتی ابلاغ می شود و این نیروها باید در چهارچوب وظایف ابلاغی عمل کنند.
شوراهای یاد شده، با در نظر گرفتن جمیع جهات، تصمیمی می گیرند که به صلاح کشور و امنیت عمومی باشد و می دانند که برای حفظ نظم، چه نوع دستوری را ابلاغ کنند. نیروهای حافظ امنیت، در نهایت موظف هستند در همان چهارچوبی که این مراجع قانونی برای آنها ترسیم می کنند، در جهت برقراری امنیت برای عموم مردم اقدام کنند.
 اول باید مسیر قانونی را طی کنند
 این که کسانی می گویند به دلیل دیدگاه منتقد دولت، اجازه تجمع نمی یابند، صحیح نیست. آنها اول باید بروند خودشان و مجموعه شان را در مراکز مشخص شده در قانون ثبت کنند تا به رسمیت شناخته شوند. قطعا و یقینا اگر مسیر قانونی را طی کنند، به آنها مجوز داده می شود ولی این که برخی افراد گمان کنند هر وقت خودشان خواستند می توانند در فلان نقطه شهر اعلام تجمع کنند، کار اشتباهی است.
اگر کسی می خواهد انتقاد و اعتراض کند، باید آماده پاسخگویی در مورد رفتار خود هم باشد. هر کس می تواند در چهارچوب اختیاراتی که قانون برای وی وضع کرده است، دیدگاه های سیاسی خود را مطرح کند. اینطور نیست که فقط موافقان دولت حق اظهار نظر داشته باشند. همین الان می بینید که نمایندگان اقلیت مجلس، به راحتی از پشت تریبونی که همه صدای ان را می شنوند، از دولت انتقاد می کنند و کسی هم مانع آنها نمی شود. اما این که یک مجموعه سیاسی بخواهد خارج از محدوده قانونی عمل کند، پذیرفتنی نیست. گروه های سیاسی برای برگزاری تجمع اعتراضی، باید تابلودار باشند تا اگر برخی  اعضای آنها خارج از موازین قانونی عمل کردند و به اموال عمومی یا خصوصی آسیبی وارد کردند، مسوول  این کار مشخص باشد.
متاسفانه در جریان های پس از انتخابات، دیدیم که عده ای مردم را به ریختن در خیابان ها دعوت کردند بدون این که نگران نظم و امنیت عمومی باشند. مسببین اصلی تمام تخلفات و ناآرامی ها، آقایان کروبی، موسوی و خاتمی هستند. باید از مراجع قانونی بویژه قوه قضاییه بپرسید که برای برخورد با این متخلفان از قانون، چه برنامه ای دارند؟
اگر تدبیر، مراقبت و تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی نبود، هنوز هم شاهد ناآرامی و اختلال ترافیکی در سطح شهر بودیم. گاهی برخی افراد می گویند خوب است ایران هم مراکزی مانند هایت پارک لندن داشته باشد تا تجمع های سیاسی در آنجا برگزار شود و زندگی عادی مردم مختل نشود. این که پارک ها و میادین ویژه ای داشته باشیم، کار خوبی است و ما هم از آن استقبال می کنیم. اما مساله اصلی این است که قانون گریزی اصلاح طلبان با ساخت هایت پارک تمام نمی شود. همه باید قانون را رعایت کنند. اگر حرمت قانون شکسته شود، هایت پارک هم نمی تواند مشکلی را حل کند. این آقایانی که امروز این حرف ها را می زنند، زمانی که خودشان مسوولیت داشتند، به مراتب به منتقدان شان سخت تر می گرفتند. اما اکنون به انحاء مختلف تخلف می کنند و می گویند چون منتقد دولت هستیم، باید آزاد باشیم هر کاری دلمان خواست انجام دهیم. دلیل ندارد که با شرایط فعلی به آنها برای تجمع مجوز بدهیم. اول آنها باید پایبندی خودشان به ضوابط را نشان بدهند. اما وقتی هیچ یک از چهارچوب های قانونی را رعایت نمی کنند، در هیچ کشوری هم به چنین افرادی اجازه تجمع نمی دهند. در کشور ما آزادی برای همه هست. اما نه این که بخواهند حرف های بیگانگان را آن هم خلاف ضوابط قاونی، مطرح کنند.
 نیروی انتظامی وارد دانشگاه نمی‌شود
 قانون، مسیر حرکت های سیاسی  را مشخص کرده است. مجوز برگزاری  تجمع در داخل دانشگاه را، مسوولان دانشگاه صادر می کنند و تامین امنیت آن هم به عهده حراست دانشگاه است. تا زمانی که مسوولان دانشگاه از نیروهای انتظامی دعوت نکنند، این نیرو حق ورود به دانشگاه را ندارد. دانشجویان می توانند با امنیت کامل در مراسم مجوز دار روز ١٦ اذر در دانشگاه ها حضور یابند.
١٦ اذر روز بزرگی است که ماهیت استکبارستیزی جنبش دانشجویی را به نمایش می گذارد. در سال ١٣٣٢ سه دانشجوی عزیز دانشکده فنی، به دلیل خودشیرینی حاکمان ظالم وقت، جلوی امریکایی ها به شهادت رسیدند. این که حالا عده ای بخواهند بر خلاف راه آن شهدای عزیز عمل کنند، حق ندارند خود را ادامه دهنده راه شهدای دانشجو بدانند. اینها کسانی هستند که باید در موردشان تجدید نظر کرد. بویژه سران آنها که می خواهند مسیر جنبش دانشجویی را منحرف کنند.
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس

نکاتی برای برنامه‌ی شانزده آذر


جمعه ۴ دسامبر ۲۰۰۹

نکاتی برگرفته از «موج سبز آزادی»، «گروه انقلاب سبز»، و «محسن سازگارا» برای برنامه‌ی شانزده آذر:
1- در دانشگاه های سراسر کشور، آزاد و دولتی، همزمان ساعت 3 بعد از ظهر مراسم 16 آذر خواهد بود.
2- میتوان خیابانهای نزدیک دانشگاه ها را به عنوان میعادگاهی برای شروع تظاهرات پراکنده در نظر گرفت. با دور شدن از محل دانشگاه، میتوان به تظاهرات و سر دادن شعارهای دلخواه پرداخت. مردم اصرار نداشته باشن که مثلاً حتما همه برن به دانشگاه تهران، پراکنده شدن و کار گسترده در سطح کشور ولی هماهنگ تمرین درستی است که ما در 16 اذر امسال میتونیم بکنیم به عنوان مقدمه ای برای اکسیونهای ماه محرم. مردم می توانند در هر گوشه از شهر یکی از کنش های جنبش مانند تظاهرات پراکنده، شعار نویسی، برچسب چسباندن، شعارنویسی روی خودروهای دولتی یا اتوبوس ها و دیگر کنش ها را انجام دهند.
3- به هیچ وجه در بزرگراه ها و مکانهای نزدیک به بزرگراه تجمع نکنید. تجمع در خیابانهای شلوغ و مراکز جمعیتی و اقتصادی، بهترین راه برای افزایش شمار جمعیت و مختل کردن فرایند سرکوب است.
4- در صورتی که به خیابان یک طرفه رسیدید، فقط در جهت مخالف حرکت ماشینها وارد خیابان شوید، تا تحرک نیروهای سرکوب، تحت نظر باشد. اگر خیابان یک طرفه به صورت غیر معمول خالی از ماشین بود، به این معناست که انتهای آن توسط ماموران بسته شده است.
5- همراه داشتن ماسک برای مقابله با گاز اشک آور و شناسایی شدن مفید و بلکه ضروری است.
6- تردد با ماشینهای شخصی، در مسیرهای رفت و آمد نیروهای سرکوب، یکی از شیوه های مفید و موثر برای همراهی با تظاهر کنندگان و مقابله با کودتاچیان است. مردم با خودروهای خود به سمت دانشگاه حرکت کرده و با حضور در اطراف دانشگاه، ایجاد ترافیک و زدن بوق، فرزندان دانشجوی خود را کمک کنند.
7- فراخوان گسترده‌ مردمی برای سردادن بانگ الله‌اکبر در شب‌های عید غدیر خم و 16 آذر (یعنی 14 و 15 آذر) در ساعت 10 شب در میان اقشار مختلف سراسر کشور منتشر شده است. بانگ الله اکبر در شب قبل از تظاهرات بزرگ، رسانه ای است که به شهروندان فاقد اینترنت و ماهواره خبر میدهد که فردا تجمع یا تظاهراتی برپاست.
8- این که تجمع در چه مکان یا زمانی برگزار شود، در درجه اول اهمیت نیست؛ مهم تهیه فیلم و به خصوص عکس و انتشار آن در سطح بین المللی است.
9- همانگونه که پرهیز از خشونت یک اصل است اما کتک نخوردن نیز مهم است بنابراین فعالان هر دانشگاه پیشتر می بایست راههای اینکه چگونه از دانشگاه و دانشجویان دفاع کرده و شیوه های سد کردن راه مزدوران و همچنین راههای فرار از دانشگاه را بررسی کنند و از این طریق از دستگیری و خشونت جلوگیری کنند.
10- از چهره های شناخته شده ی جنبش برای سخنرانی در دانشگاه‌ها در روز 16 آذر دعوت به عمل آمده.
11- دانش آموزان هم می توانند در این روز به دانشجویان بپیوندند. یا هنگام بیرون آمدن از مدرسه یا داخل مدرسه یا مسیری که به نزدیک ترین دانشگاه می رسد اگر امکانش را دارند می توانند شعارهای جنبش را سربدهند.
12- باید این نکته را بدانیم که آکسیون نهایی از نافرمانی بخشی یا اکثریت نیروهای مسلح و پیوستن آن ها به مردم می گذرد.
برگرفته از نداي سبز ايران

'شانزده آذر دانشگاهها تعطیل نیست'


سه روز مانده به برگزاری مراسم 16 آذر به عنوان روز دانشجو، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اعلام کرده اند که کلاس های درس دانشگاه ها در روز 16 آذر تعطیل نیست.
همزمان نیز سپاه تهران اعلام کرده که در روز 16 آذر به دانشجویان، گل هدیه خواهد داد.
محمد علی محققی معاون آموزشی وزارت بهداشت و درمان، به خبر گزاری مهر گفته: "فعالیت های آموزشی و دانشجویی منافاتی با یکدیگر ندارند و مراسم دانشجویی در این روز مشکلی برای آموزش ایجاد نمی کند و کلیه کلاس ها برقرار است."
دانشگاه آزاد اسلامی نیز اعلام کرده که "هیچ یک از واحدهای دانشگاهی، مراکز آموزشی و اساتید حق تعطیلی و یا لغو هیچ کدام از کلاس های درس را ندارند."
این در حالی است که هر ساله مراسم روز دانشجو در دانشگاه ها برگزار می شود و امسال نیز برخی دانشجویان معترض به نتایج انتخابات اعلام کرده اند که در اعتراض به روند انتخابات و وقایع بعد از آن، در مراسم 16 آذر حاضر خواهند شد.
همزمان پلیس تهران با صدور بیانیه ای اعلام کرده "پلیس پایتخت علاوه بر ممانعت از برگزاری و برپایی تجمعات غیرقانونی و غیرمجاز در این روز (روز دانشجو) با هر گونه تجمع خارج از محل های پیش بینی شده نیز به شدت برخورد قانونی می کند".
مخالفان دولت ایران و هواداران جنبش اعتراضی موسوم به "جنبش سبز"، در جریان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران در خردادماه، از مناسبت ها و مراسم رسمی همچون روز قدس و روز ۱۳ آبان برای بیان اعتراضات خود استفاده کرده اند و به نظر می رسد که در حال برنامه ریزی برای تکرار این کار در روز دانشجو هستند.
سرتیپ علی فضلی فرمانده سپاه سید الشهدا استان تهران به خبرگزاری دولتی ایران - ایرنا، گفته "زمزمه هایی در خصوص اغتشاشات و عواملی که درصدد آشوب در روز دانشجو در دانشگاههای کشور هستند، داریم اما پیش بینی اتفاق خاصی را در این روز نمی کنیم."
به گفته آقای فضلی، سپاه برآورد خاصی از روز 16 آذر ندارد "اما تدابیر لازم را برای این روز در نظر گرفته ایم."
فرمانده سپاه سیدالشهداء تهران می گوید:"تدابیر ما تدابیری فرهنگی است و قصد داریم در این روز به دانشجویان در دانشگاههای سراسر کشور به خصوص استان تهران گل هدیه دهیم."

هشدار به معترضان

مقامات ایران که به رغم درخواست های مکرر، از دادن مجوز تجمع به معترضان سر باز می زنند، از مدت ها پیش نسبت به تحرکات اعتراضی در روز ۱۶ آذر هشدار داده اند.
در تازه ترین این هشدارها، آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و امام جمعه تهران گفته است:"در 16 آذر باید کاری کرد که شهیدان می خواهند و مبادا کاری کنید که آمریکا راضی شود."

ه گفته آقای جنتی، "خاطره 16 آذر را نباید فراموش کرد چون از افتخارات دانشجویان و دانشگاهیان ما است که برای مبارزه با آمریکا به صحنه آمدند و نیروهای آمریکایی آنها را شهید کردند و این خط همیشه باید حفظ شود چرا که مبنای جنبش دانشجویی حرکت ضد دیکتاتوری و ضد آمریکایی است."
امام جمعه تهران هشدار داده که "در این مملکت اگر کسانی خیال می کنند می توانند دشمنی با آمریکا و بغضی که از آمریکا در دلهای پاک مردم مملکت است، را بیرون بکشند، اشتباه می کنند."
در روز شانزده آذر سال 1332، در آستانه دیدار هیات بلند پایه به ریاست ریچاد نیکسون معاون وقت ریاست جمهوری امریکا و در جریان اعتراض جنبش دانشجويی به حضور نظامیان در دانشگاه، نیروهای نظامی به سمت آنها آتش گشودند.
در جریان تیراندازی کماندوهای حاضر در دانشگاه، مهدی شريعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ نيا کشته شدند و این روز به عنوان روز جنبش دانشجویی ایران ثبت شد.
بعد از انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری و وقایع پس از آن، حکومت ایران، با مشکلاتی در برگزاری برخی مناسبت های رسمی نظیر روز قدس و 13 آبان روبه رو شده است و معترضان به نتایج انتخابات از این فرصت ها برای اعلام اعتراض خود استفاده کرده اند.
در طول ماه گذشته ده ها تن از دانشجویان فعال سیاسی بازداشت یا احضار شده اند که گفته می شود این فشارها تا حدودی به منظور کاهش شدت اعتراضات احتمالی در روز دانشجو بوده است.
دانشگاه های مختلف در سراسر ایران پس از آغاز سال تحصیلی در مهرماه، به مناسبت های مختلف شاهد اعتراضات دانشجویان مخالف دولت بوده اند.
حضور گسترده هواداران جنبش اعتراضی ایران در راهپیمایی روز قدس که بازتابی گسترده در رسانه ها پیدا کرد، باعث شد که نهادهای امنیتی و انتظامی ایران در روز ۱۳ آبان بار دیگر به روشی باز گردند که پس از راهپیمایی بزرگ مخالفان در روز ۳۰ خرداد در پیش گرفته بودند، به این ترتیب که می کوشیدند از طریق برخورد فیزیکی، جلوی شکل گیری هسته تجمعات را بگیرند.
به کارگیری این روش در روز ۱۳ آبان باعث شد که معترضان نتوانند مانند روز قدس جمعیتی بزرگ تشکیل دهند، اما انتشار تصاویری از برخوردهای خشن مأموران پلیس با مخالفان در این روز، باعث شد که حکومت ایران مورد انتقاد شدید قرار گیرد.
برخی مقامات پلیس بعدا این انتقادات را رد کردند و گفتند که این تصاویر به روز ۱۳ آبان مربوط نبوده است.

نکاتی بسیار مهم در خصوص برگزاری مراسم ۱۶ آذر - بسيار بسيار مهم - لطفا حتما بخوانيد!!!

جنبش سبز، این بار در معرض آزمون بزرگ دیگری قرار دارد. پس از سرکوب تظاهرات ۱۳ آبان، کودتاچیان، ناامیدانه در انتظار کاهش جمعیت معترضان در مراسم ۱۶ آذر هستند. طبق اطلاعات اخبار واصله آقایان موسوی، کروبی و خاتمی، خود را برای حضور در میان دانشجویان آماده کرده اند،همچنین با همفکری جمع کثیری از فعالین جنبش سبز مجموعه ای از مهمترین نکات جهت برگزاری هر چه بهتر مراسم ۱۶ آذربه شرح ذیل ارائه میگردد:

کودتاچیان، به امید این که مراسم به صورت محدود و دانشجویی برگزار شود، تمام تلاش خود را بر سرکوب تظاهرات خیابانی و جلوگیری از پیوستن مردم به دانشجویان متمرکز کرده اند و به همین دلیل در اطراف دانشگاه های مهم تهران موضع گیری خواهند کرد. برای خنثی کردن این تدبیر، برگزاری تظاهرات پراکنده در نقاط مختلف، یک راهکار مناسب است. میتوان خیابانهای نزدیک دانشگاه ها را به عنوان میعادگاهی برای شروع تظاهرات پراکنده در نظر گرفت. با دور شدن از محل دانشگاه، میتوان همچون مراسم چهلم شادروان ندا آقا سلطان، در خیابانهای دیگر، به تظاهرات و سر دادن شعارهای دلخواه پرداخت. هرچند بنای جنبش سبز بر خشونت کلامی و انتقام گیری از طریق شعار نیست؛ مزدوران از مشاهده عصبانیت ما لذت میبرند.

۱ - طبق اطلاعات رسیده، کودتاچیان در روز ۱۶ آذر، با روشی متفاوت از روز قدس و ۱۳ آبان عمل خواهند کرد. بر این اساس، به جای تیراندازی، ضرب و شتم یا بازداشت، سپاه قصد دارد شهروندان رااز محل تظاهرات دور کند. برای مقابله با این امر، اولا: توصیه اکید به شهروندان این است که به محض مشاهده ستونهایی از اتوبوسهای پارک شده، از ورود به خیابان خودداری کرده و از محل دور شوند و در جایی دیگر به تظاهرات پراکنده اقدام نمایند. ثانیا: به هیچ وجه در بزرگراه ها و مکانهای نزدیک به بزرگراه تجمع نکنند. تجمع در خیابانهای شلوغ و مراکز جمعیتی و اقتصادی، بهترین راه برای افزایش شمار جمعیت و مختل کردن فرایند سرکوب است. ثالثا، در صورتی که به خیابان یک طرفه رسیدید، فقط در جهت مخالف حرکت ماشینها وارد خیابان شوید، تا تحرک نیروهای سرکوب، تحت نظر باشد. اگر خیابان یک طرفه به صورت غیر معمول خالی از ماشین بود، به این معناست که انتهای آن توسط ماموران بسته شده است.

۲ - طبق اطلاعات رسیده، کودتاچیان قصد دارند با اغراق و بزرگنمایی در خصوص دوربینهای کنترل ترافیک، به ارعاب شهروندان بپردازند. اما این کودتاچیان هستند که دیگر جرئت آدمکشی مثل روز ۳۰ خرداد را ندارند! شکی نیست که ثبت دقیق مشخصات یک جمعیت میلیونی، اگر ممکن باشد، هیچ فایده ای برای کودتاچیان ندارد، چرا که دستگیری و تعقیب یک جمعیت "بیشمار" امکانپذیر نیست؛ آنها نمیتوانند تمام ایران را دستگیر کنند. با این حال، همراه داشتن ماسک برای مقابله با گاز اشک آور، مفید و بلکه ضروری است.

۳ - تردد با ماشینهای شخصی، در مسیرهای رفت و آمد نیروهای سرکوب، یکی از شیوه های مفید و موثر برای همراهی با تظاهر کنندگان و مقابله با کودتاچیان است. شهروندانی که به هر دلیل قادر به شرکت در تظاهرات خیابانی نیستند، میتوانند از این طریق همشهریان خود را یاری کنند.

۴ - بانگ الله اکبر، نه فقط به عنوان نماد ضد مذهب بودن حکومت، بلکه رسانه و نماد همبستگی و اتحاد تمام ایرانیان، از هر قوم و مذهب است. همه شهروندان میتوانند در هر مناسبتی از این نماد همبستگی استفاده کنند، اما آنچه برای پیشبرد جنبش اهمیت دارد، ویژگی شکلی و رسانه ای این عمل است. بانگ الله اکبر در شب قبل از تظاهرات بزرگ، رسانه ای است که به شهروندان فاقد اینترنت و ماهواره خبر میدهد که فردا تجمع یا تظاهراتی برپاست. به همین جهت از تمام فعالان و هواداران جنبش سبز، موکدا تقاضا میشود که بانگ الله اکبر یکشنبه ۱۵ آذر را فراموش نکنند. حتی اگر به هر دلیل قادر به شرکت در تظاهرات نیستید، با فریاد الله اکبر خود، قلب سیاه کودتاچیان را به لرزه در آورید و به همراهان خود روحیه دهید.

۵ - مانند تمام فعالیتهای قبلی، رسانه شمائید. در روز ۱۶ آذر کافیست خود را در خانه حبس نکنیم. این که تجمع در چه مکان یا زمانی برگزار شود، در درجه اول اهمیت نیست؛ مهم تهیه فیلم و به خصوص عکس و انتشار آن در سطح بین المللی است. جهان نظاره گر ماست.

جمعی از فعالین جنبش سبز

آخرين آخبار