آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۱۴, شنبه

بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به مناسبت ۱۶ آذر


تاریخ : ۱۳ آذر ۱۳۸۸
بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به مناسبت ۱۶ آذر : اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی راهبرد حل دشواری‌های اخیر
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به مناسبت بزرگداشت ۱۶ آذر بیانیه‌ای صادر کرد. به گزارش ایلنا، در بخشی از این بیانیه آمده است: سالگرد ۱۶ آذر برای ملت ایران به ویژه دانشجویان همواره منشأ جوشش و‌انگیزش در مسیر پیگیری مطالبات و حقوق مردم بوده است. این روز به ویژه یادآور پایداری و مقاومت دانشجویان بر دو خواسته ملی در تاریخ یک صدساله اخیر ایران است. استقلال‌طلبی و نفی مداخله بیگانگان و آزادی‌خواهی و نفی استبداد از شاخص‌ترین مطالباتی است که ملت ایران هزینه‌های زیادی برای تحقق آن پرداخته است.
در بخش دیگری از این بیانیه با تاکید بر اینکه ۱۶ آذر یادآور یکی از شکوهمندترین حماسه‌های پایداری دانشجویان در مقابل استعمار و استبداد دست نشانه آن است، تصریح شده است: تاریخ معاصر به ما آموخته است که استبداد و استعمار ظاهراً دوقلوی همزادی هستند که وجود هریک حضور دیگری را نیز ایجاب می‌کند و مقابله اساسی با هر‌یک نیز بدون نفی همزاد آن مقدور نیست.
در بخش دیگری از این بیانیه تصیح شده است: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ضمن بزرگداشت یاد و خاطره این روز تاریخی، توفیق جامعه دانشجویی ایران را در تداوم مسیر افتخارآفرین مبارزات حق‌طلبانه جنبش دانشجویی از خداوند متعال مسئلت می‌نماید. این شورا با توجه به شرایط خطیر کشور و تضییقاتی که بر دانشجویان عزیز وارد می‌شود،به دست‌اندرکاران نسبت به تداوم این روند هشدار می‌دهیم.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است : ما معتقدیم مطالبات و انتظارات جامعه دانشجویی اگر به نحوی درست و منطقی پاسخ داده نشود ،پیامدی جز انباشت این مطالبات و بروز آن از مجاری پر‌خسارت متصور نیست. مردم از دست‌اندرکاران قضایی و سیاسی انتظار دارند هرچه زودتر شاهد تشکیل دادگاه‌های علنی و رسیدگی به جرائم و جنایات عاملین و آمرین فجایعی چون حمله به کوی دانشگاه تهران و بعضی دیگر از محیط‌های دانشگاهی و دانشجویی باشند. بی‌تردید اگر عاملین حوادث قبلی ازجمله فجایع حمله به کوی در سال ۱۳۷۸ به نحوی عادلانه مجازات شده بودند، شاهد تکرار آن فجایع در سال جاری نبودیم و بدون رسیدگی عادلانه به فجایع اخیر نیز آرامش پایدار به مجامع دانشگاهی باز نخواهد گشت.
در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: این روزها مصادف با تصویب و برگزاری رفراندوم قانون اساسی جمهوری اسلامی این میثاق گران‌بهای ملی نیز هست. بی‌تردید اجرای بدون تنازل قانون اساسی و تأمین حقوق و آزادی‌های قانونی مردم به ویژه اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی که تضمین‌کننده راهکار قانونی و مناسب برای بیان اعتراضات مدنی و مسالمت‌آمیز مردم و برگزاری راهپیمایی و تجمعات است، در شرایط فعلی بهترین راهبرد برای حل دشواری‌هاست و تأمین این حقوق در محیط‌های دانشگاهی نیز مناسب‌ترین راهکار برای مواجهه با مطالبات دانشگاهیان است.
اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در بخش پایانی این بیانیه تاکید کرده‌اند: رشد علمی و تحقق آرمان‌های بزرگ سند چشم‌انداز بدون کمک به ایجاد آرامش پایدار در فضای علمی و دانشگاهی که در پناه آن اساتید و دانشجویان بتوانند رسالت پرسشگری و پژوهشگری خود را آزادانه و با امنیت خاطر پیگیری نمایند حاصل نخواهد شد. شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آرزومند است شاهد عقلانیت و خردورزی بیشتری از سوی دست اندرکاران باشد و شرایط برای تأمین آرامش توأم با تکاپوی محیط دانشگاه‌ها به نحوی بهتر فراهم گردد.
يه نقل از سايت تغيير


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار