آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۱۴, شنبه

امیدواریم تونل توحید دچار ریزش نشود

پروژه تونل توحید از جمله سازه های عمرانی بزرگ در شهر تهران و یکی از پروژه‌های ملی است که با سرعت بالایی مراحل ساخت خود را می‌گذراند. اهمیت این پروژه به حدی است که حتی رئیس‌جمهور هم در برنامه تلویزیونی تهران 20 از اجرای آن توسط شهرداری تهران تقدیر کرد. 
شهردار تهران اعلام کرده که این پروژه در روز عید غدیر افتتاح می‌شود اما مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران معتقد است که امکان افتتاح آن در این روز وجود ندارد. بر اساس گفته کارشناسان برخی ملاحظات فنی در ساخت این تونل دیده نشده و لازم است که پیش از افتتاح و بازگشایی آن برای استفاده عموم مردم موارد فنی و ایمنی لازم لحاظ شود. 
حمزه شکیب، رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی «جوان» با بیان اینکه شهر تهران دارای قنات‌های متعددی است و گاهی هم نشت لوله‌های بزرگ آب وجود دارد، گفت: برای انجام پروژه‌های زیرزمینی، قنات‌ها شناسایی می‌شوند اما در ساخت تونل توحید این مطالعات انجام نشده و مشخص نیست که در فاصله تاج تونل تا کف خیابان حفره‌ای وجود دارد یا نه. 
وی ادامه داد: برای ساخت تونل، جلوی قنات‌هایی که پیش رو بوده را بسته‌اند ولی عملاً این قنات‌ها از جای دیگری سر در می‌آورند. شکیب افزود: برای حل این مشکل باید زهکش‌هایی تعبیه می‌شد تا آب‌های انباشته شده میان تاج تونل و کف خیابان را به پایین تونل هدایت کند اما ریزش آب از سقف تونل حکایت از آن دارد که زهکش‌ها تعبیه نشده و امکان دارد با انباشته شدن آب، خاک‌ها سست شود و مجدداً شاهد ریزش باشیم.
مسؤولیت هرگونه حادثه با شهرداری تهران است
رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای اسلامی شهر تهران تأکید‌ کرد: هنوز پرسش‌های ما از شهرداری درباره مسائل فنی بی‌پاسخ مانده است و هنوز ابهامات وجود دارد. 
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا اعضای شورای شهر اجازه افتتاح تونل را با این شرایط خواهند داد، گفت: ما توصیه‌های خود را اعلام کرده‌ایم و معتقدیم که هنوز هم می‌توان نکاتی را که می‌تواند از حادثه جلوگیری کند لحاظ کرد و مشکلات را برطرف نمود اما اگر مسؤولان شهرداری می‌خواهند پروژه‌ای به این بزرگی را به صورت ناقص بهر‌ه‌برداری کنند باید همه مسؤولیت‌های آن را بپذیرند. شکیب تصریح کرد: در حال حاضر امکان افتتاح تونل توحید وجود ندارد و معتقدم ساخت تونل با رعایت تمام شرایط فنی تا بهمن ماه زمان می‌برد. 
وی با انتقاد از افتتاح ناقص و چندباره پروژه‌های شهری، افزود: با این حال دوستان می‌توانند این تونل را مانند پروژه‌های دیگر چند بار افتتاح کنند و ‌متأسفانه این مرام در بین مسؤولان ما تبدیل به عادت شده است. رئیس کمیسیون فنی و عمران شهرداری تهران ابراز امیدواری کرد که حادثه‌ای در تونل توحید اتفاق نیفتد و این تونل دچار ریزش نشود.
نشست همچنان ادامه دارد
یکی از کارگران تونل توحید عصر یک‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی «جوان» اعلام کرد که همچنان در محلی که تونل ریزش کرده بود، نشست وجود دارد و حدود چهار روز پیش کف تونل بیش از چهار متر نشست کرد. وی گفت: بر اثر این حادثه یک دستگاه «باب‌کت» (لودر‌ کوچک) به دیواره برخورد کرد و در حال حاضر راننده آن در بیمارستان بستری است و تاکنون چندین عمل بر روی وی انجام شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار