آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۱۴, شنبه

نکاتی برای برنامه‌ی شانزده آذر


جمعه ۴ دسامبر ۲۰۰۹

نکاتی برگرفته از «موج سبز آزادی»، «گروه انقلاب سبز»، و «محسن سازگارا» برای برنامه‌ی شانزده آذر:
1- در دانشگاه های سراسر کشور، آزاد و دولتی، همزمان ساعت 3 بعد از ظهر مراسم 16 آذر خواهد بود.
2- میتوان خیابانهای نزدیک دانشگاه ها را به عنوان میعادگاهی برای شروع تظاهرات پراکنده در نظر گرفت. با دور شدن از محل دانشگاه، میتوان به تظاهرات و سر دادن شعارهای دلخواه پرداخت. مردم اصرار نداشته باشن که مثلاً حتما همه برن به دانشگاه تهران، پراکنده شدن و کار گسترده در سطح کشور ولی هماهنگ تمرین درستی است که ما در 16 اذر امسال میتونیم بکنیم به عنوان مقدمه ای برای اکسیونهای ماه محرم. مردم می توانند در هر گوشه از شهر یکی از کنش های جنبش مانند تظاهرات پراکنده، شعار نویسی، برچسب چسباندن، شعارنویسی روی خودروهای دولتی یا اتوبوس ها و دیگر کنش ها را انجام دهند.
3- به هیچ وجه در بزرگراه ها و مکانهای نزدیک به بزرگراه تجمع نکنید. تجمع در خیابانهای شلوغ و مراکز جمعیتی و اقتصادی، بهترین راه برای افزایش شمار جمعیت و مختل کردن فرایند سرکوب است.
4- در صورتی که به خیابان یک طرفه رسیدید، فقط در جهت مخالف حرکت ماشینها وارد خیابان شوید، تا تحرک نیروهای سرکوب، تحت نظر باشد. اگر خیابان یک طرفه به صورت غیر معمول خالی از ماشین بود، به این معناست که انتهای آن توسط ماموران بسته شده است.
5- همراه داشتن ماسک برای مقابله با گاز اشک آور و شناسایی شدن مفید و بلکه ضروری است.
6- تردد با ماشینهای شخصی، در مسیرهای رفت و آمد نیروهای سرکوب، یکی از شیوه های مفید و موثر برای همراهی با تظاهر کنندگان و مقابله با کودتاچیان است. مردم با خودروهای خود به سمت دانشگاه حرکت کرده و با حضور در اطراف دانشگاه، ایجاد ترافیک و زدن بوق، فرزندان دانشجوی خود را کمک کنند.
7- فراخوان گسترده‌ مردمی برای سردادن بانگ الله‌اکبر در شب‌های عید غدیر خم و 16 آذر (یعنی 14 و 15 آذر) در ساعت 10 شب در میان اقشار مختلف سراسر کشور منتشر شده است. بانگ الله اکبر در شب قبل از تظاهرات بزرگ، رسانه ای است که به شهروندان فاقد اینترنت و ماهواره خبر میدهد که فردا تجمع یا تظاهراتی برپاست.
8- این که تجمع در چه مکان یا زمانی برگزار شود، در درجه اول اهمیت نیست؛ مهم تهیه فیلم و به خصوص عکس و انتشار آن در سطح بین المللی است.
9- همانگونه که پرهیز از خشونت یک اصل است اما کتک نخوردن نیز مهم است بنابراین فعالان هر دانشگاه پیشتر می بایست راههای اینکه چگونه از دانشگاه و دانشجویان دفاع کرده و شیوه های سد کردن راه مزدوران و همچنین راههای فرار از دانشگاه را بررسی کنند و از این طریق از دستگیری و خشونت جلوگیری کنند.
10- از چهره های شناخته شده ی جنبش برای سخنرانی در دانشگاه‌ها در روز 16 آذر دعوت به عمل آمده.
11- دانش آموزان هم می توانند در این روز به دانشجویان بپیوندند. یا هنگام بیرون آمدن از مدرسه یا داخل مدرسه یا مسیری که به نزدیک ترین دانشگاه می رسد اگر امکانش را دارند می توانند شعارهای جنبش را سربدهند.
12- باید این نکته را بدانیم که آکسیون نهایی از نافرمانی بخشی یا اکثریت نیروهای مسلح و پیوستن آن ها به مردم می گذرد.
برگرفته از نداي سبز ايران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار