آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ تیر ۲۷, شنبه

حذف نام عبدالجبار کاکایی از تیتراژ پایانی سریال رستگاران به جرم حمایت از موسوی!

تابناک در تاریخ  ۱۳۸۸/۴/۱۵ نوشت: 

«عبدالجبار کاکایی شاعر توانمند کشورمان نیز که در انتخابات گذشته از میرحسین موسوی حمایت کرده بود در گفتگو با شبکه ایران، از ممنوع التصویر شدنش در سیما ابراز بی اطلاعی کرد.

کاکایی عدم حضور خود در ویژه‌برنامه سالروز ولادت علی‌(ع) در سیما را "تمایل شخصی خود" و به علت حذف نامش از تیتراژ پایانی سریال "رستگاران" اعلام کرد و گفت: "دست‌اندرکاران ویژه‌برنامه امام علی(علیه السلام) که قرار است فردا با حضور بازیگران این سریال پرمخاطب ایرانی برگزار شود با من تماس گرفتند و برای حضور در این جشن از من دعوت کردند، اما من به آن‌ها گفتم که به علت حذف نامم از تیتراژ پایانی این مجموعه تلوزیونی حاضر نیستم در کنار سایر عوامل و بازیگران این سریال در جشن مذکور حاضر شوم."»

اما کامنت زیر، در ذیل خبر تابناک جالب است:

«من ادعای ممنوع التصویر بودن خودم را تکذیب نکردم . به خبرنگار شما گفتم وقتی اسم من از تیتراژ سریال رستگاران به گفته مدیر پخش شبکه ۳با دستور مستقیم مقامات بالا حذف می شود دعوت از من برای یک برنامه جشن تلویزیونی احمقانه نیست ؟
پیش از این دستور هم آمدن من به تلویزیون منتفی بود با این نمایش غم انگیز انکار حقیقت .
من برای مردم شعر و ترانه می گویم .و حضور من در این سالها احترام به هوشمندی و قرایح مردم بوده. وقتی ذهنهای ابتر تصور کنند با حذف اسم مرا تنبیه می کنند در جهل خود بمانندبهتر است.
عبدالجبار کاکایی»
ممکن است کامنت مذکور را شخصی دیگر به نام ایشان گذاشته باشد، اما آنچه محرز می باشد، حذف نام این شاعر است از تیتراژ پایانی یک سریال در حال پخش!

اطلاعیه مهم مدیر مسئول کلوب

14 تیر 88 - 15:00



اعضای محترم  سایت کلوب دات کام

 

با سلام

ضمن تبریک سالروز تولد حضرت علی ابن ابیطالب (ع)  به همه کاربران محترم  کلوب دات  کام توجه ایشان را به متن ذیل جلب می نماید.

 نظر به امکان عدم اطلاع و توجه برخی از اعضا ، بویژه جوان ترها از اهمیت دستورات مقامات قضایی و متن قانون جرایم رایانه ای، که ظرف چند روز گذشته به تصویب نهایی رسیده است به اطلاع می رساند وفق مواد 32 و 33 قانون مزبور کلیه ارائه دهندگان خدمات دسترسی (ICP – ISP ) و خدمات میزبانی ( سایتها – سرویس های وبلاگ نویسی  و ..) مکلفند طبق دستور صادره  مراجع قضایی ، اطلاعات کاربران از جمله IP  آنها را به مقامات و ضابطین قضایی تسلیم نمایند.


از اینرو با عنایت به متن قانون مزبور
که اینجا قابل مطالعه است و بویژه توجه به جرائم و مجازاتهای مندرج در آن قانون و وظایف قانونی ارائه دهنگان خدمات دسترسی و خدمات میزبانی لازم است کاربران و افراد فعال در دنیای مجازی از بارگزاری ، تولید و نشر محتویات غیر قانونی خودداری نمایند. بدیهی است مسئولیت کیفری  و عواقب اخلاقی و قانونی این امور بعهده مرتکب بوده و سایت کلوب دات کام  مسئولیت قانونی و اخلاقی نخواهند داشت.




 یاداوری می نماید ،این موضوع شامل تمام وب سایتهای ایرانی می شود و سایت کلوب هم یکی از صد ها سایت ایرانی بوده و  پلیس کلوب  برای صیانت از فضای مطلوب در حد توان کما کان   کنترلهای لازم را معمول داشته  و از اعضای محترم تقاضا می شود همچون گذشته ما را در حذف مطالب خارج از چارچوب یا حذف کاربرانی که قصد آلوده کردن فضای مجازی را دارند ، یاری رسانند.




نقطه عشق نمودم به تو هان سهو مکن         

        ور نه  چون  بنگری  از  دایره  بیرون  باشی



                                                                                           

                                                                                                                                     مدیر مسئول


اعتراض به احمدی نژاد در مشهد با شعار الله اکبر هنگام سخنرانی

سحام نیوز:
 ساعت 18 تا 20 روز پنجشنبه 25 تیرماه همزمان با سخنرانی محمود احمدی نژاد در مشهد ، صد ها تن از مردم مشهد به صورت خودجوش راهپیمایی سکوت با دست بند ها و پلاکارد های سبز رنگ برگزار کردند . در این راهپیمایی که در خیابان دانشگاه حدفاصل میدان تقی آباد تا چهارراه دکترا برگزار شد ، معترضان با گرفتن دست یکدیگر به صورت مسالمت آمیز و در سکوت کامل چند بار این مسیر را پیمودند. 
این راهپیمایی در ساعت 20 با حضور نیروهای انتظامی به پایان رسید. برخی گزارش ها حاکی از بازداشت تعدادی از معترضان می باشد ، با این حال تاکنون مقام های رسمی شهر مشهد در مورد تعداد بازداشت شدگان شهر مشهد اظهار نظری نکرده اند. 
همچنین از صحن رضوی حرم امام رضا گزارش می شود نیروهای گارد ویژه ضد شورش ، امنیتی و لباس شخصی حضور گسترده ای در مکان سخنرانی احمدی نژاد داشته اند . 
بنا به گزارش شاهدان عینی حاضر در صحن رضوی تعداد حدود 100 تن از مردم به صورت پراکنده هنگام سخنرانی احمدی نژاد او را مورد عتاب قرار داده و ندای الله اکبر سر می داده اند که با سرکوب شدید نیروهای لباس شخصی روبرو شده اند. گفته می شود حدود 10 تن از مردم در حرم امام رضا بازداشت شده اند. 
همچنین اتفاق مهم دیگر در جریان سفر احمدی نژاد به مشهد عدم استقبال ایت الله واعظ طبسی از وی هنگام ورود به مشهد و عدم همراهی وی با احمدی نژاد در حرم امام رضا گزارش شده است ، امری که تا کنون سابقه نداشته است و همیشه آیت الله واعظ طبسی در کنار روسای جمهور مختلف در مشهد و حرم حضور داشته و به استقبال آنان رفته است.

اميدوارم خطبه‏هاي امروز شروع تحول در آینده باشد

در حالي كه ساعاتي تا برگزاري نماز جمعه اين هفته تهران به امامت آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني باقي مانده بود، گزارش‌هاي دريافتي حكايت از استقبال بي‌سابقه از اين رخداد سياسي – اجتماعي دارد.

علي‌رغم گرماي بسيار شديد امروز تهران، جمع بسيار زيادي از نمازگزاران در حال حركت به سوي دانشگاه تهران، محل برگزاري نماز جمعه بودند و در تمامي معابر منتهي به ميدان انقلاب و خطوط مترو شاهد ترافيك وجود داشت.


گفتني است حضور برخي چهره‌هاي برجسته سياسي مانند ميرحسين موسوي، محسن رضایی و مهدي كروبي، تركيب جمعيتي بسيار متنوع، حضور گسترده جوانان و البته حضور پر رنگ نيروهاي انتظامي براي برقراري مطلوب امنيت مراسم از ديگر ويژگي‌هاي نماز جمعه امروز تهران است.

به گزارش تابناک، خطيب نماز جمعه تهران پيش از آغاز خطبه‌ها به نمازگزاراني كه در دانشگاه تهران، اطراف دانشگاه و خيابان‌ها حضور دارشتند، تذكر داد:مراقب باشيد جايگاه و قداست نماز جمعه با اظهارات و شعارهايي كه جنبه‌ عمومي و اصولي ندارد آلوده نشود.

بنابر این گزارش، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در خطبه‌ اول نماز جمعه تهران تاكيد كرد: اين جايگاه مقدس سرمايه عظيم همه‌ دوران اسلام است و امروز جزء مهمترين ميدان‌هاي فضائل اسلامي و انساني در كشور ماست.

وي با اشاره به در پيش داشتن سالگرد اقامه‌ اولين نمازجمعه در تهران پس از انقلاب اسلامي نيز اظهار كرد: اين نمازجمعه بي‌شباهت به نمازجمعه‌ هفته‌هاي اول انقلاب به امامت آيت‌الله طالقاني نيست كه جمع زيادي از مردم با همه سليقه‌ها در آن شركت مي‌كردند. ان‌شاءالله بتوانيم از اين اجتماع براي حل مشكلات آينده كشور و ايجاد وحدت، همدلي، همراهي و حركت در جهت اهداف انقلاب اسلامي كه حركت در جهت راهي است كه پيامبر(ص) از طريق آسمان براي ما آوردند استفاده كنيم كه اين نتيجه با صبر، تحمل و هوشياري به دست خواهد آمد.

وي با اشاره به اين‌كه در سه بخش به ايراد سخن خواهد پرداخت، ادامه داد: بخش اول توضيح اساسي بر معيارها و اصول اسلامي است؛ اين روزها احساس مي‌شود دشمنان اسلام درصددند حقانيت اسلام را زير سوال ببرند كه البته موفق نمي‌شوند، اما ما وظيفه‌ توضيح و تبيين آن را داريم. در بخش دوم به اهداف اصيل انقلاب خواهم پرداخت كه مردم براي آن جهاد كردند؛ انقلابي كه امام(ره) بنيانگذار و موسس آن بودند و خون‌هاي مقدسي به پاي اين شجره طيبه ريخته شده است. من بخشي از اهداف انقلاب را براي نسل امروز مي‌گويم كه بدانند ما با چه نيتي انقلاب را آغاز كرديم.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: در بخش سوم هم به مسائل روز و شرايطي كه در آن قرار داريم مي‌پردازيم و راه علاجي را براي شرايط امروز مي‌گويم كه البته اين نظر خودم خواهد بود. اميدوارم ساير مسوولان هم به اين مساله فكر كنند و اين راهي باشد تا با ابهت و همدلي كه تا اين‌جا رسيده‌ايم آينده را هم براي نسل‌هاي بعد طي كنيم.

آيت‌الله اكبر هاشمي‌رفسنجاني تشكيل يك حكومت اسلامي در آن برهه از تاريخ رااز ويژگي‌هاي شخص پيامبر دانست و افزود: ايشان در عصر جاهليت مكتبي را پايه‌گذاري كردند كه هنوز قوي‌ترين مكتب انساني در جهان است تا ابد نيز به اداره تمامي جهان خواهد پرداخت.
وي دوره 13 ساله حضور پيامبر در مكه را به دوران سازندگي كادر پيامبر و ياران ايشان تشبيه كرد و افزود: در آن دوران زمينه حكومتي و اجتماعي وسيعي وجود نداشت. از اين رو پيامبر به تعليم افكار الهي به مردم مي‌پرداختند.
هاشمي ساخت مسجد قبا و سپس مسجدالنبي در مدينه را نخستين پايگاه‌هاي ارتباط پيامبر با مردم دانسته و افزود: پيامبر در اين پايگاه حكومتي خود از مردمي كه گروه‌گروه به ديدارشان مي‌آمدند استقبال مي‌كرد. مردم در اين ديدارها شروط‌شان را به پيامبر مي‌گفتند و پيامبر نيز مطالباتشان را به مردم مي‌گفتند تا افكار اصيل اسلام در اين بيعت‌ها به مردم منتقل شود.
رئيس مجلس خبرگان به دو نكته در تشكيل حكومت اسلامي تاكيد كرد و افزود: نخستين نكته «خداوند» و ديگري «مردم» است. واسطه ميان آنها انساني از جنس مردم است و آن كسي نيست جز پيامبر كه پيام خدا را به مردم مي‌رساند.

حكومت پيامبر با ايجاد الفت و نه زور
وي با تاكيد بر اينكه سر و كار پيامبر در تشكيل حكومت اسلامي با زور و قدرت نبود، ادامه داد: ايشان با مردم وفادار خود كشور را اداره مي‌كرد و دشمن را سر جاي خود مي‌نشاند. مهم‌ترين كار پيامبر ايجاد وحدت و الفت بود.
هاشمي‌رفسنجاني با تاكيد بر اينكه هدف از بيان اين خطبه تاكيد بر موضوع اداره حكومت با حفظ وحدت والفت است، ادامه داد: پيامبر با پيمان‌هايي كه با قبايل مختلف و اديان ديگر بستند، وحدت مثال‌زدني‌اي را در مدينه ايجاد كردند. دومين گام ايشان كه اقدامي عميق بود، مساله اخوت اسلامي و پيمان برادري ميان مسلمانان اعم از قبايل مختلف و مهاجرين و انصار بود كه مدينه را به شهري متحد و نيرومند تبديل كرد.
به گفته وي همين اتحاد بود كه سبب شد مدينه از شهر كوچك به امپراطوري‌هاي بزرگ ايران و روم و حبشه طعنه بزنند. در آن دوران حكومت‌ها بر اساس زور و فشار و تحميل قدرت به وجود آمده بودند اما پيامبر مباني جامعه مدني خود را بر احكام الهي به تربيت مردم بر اساس آن قرار داده بودند.
هاشمي رفسنجاني با اشاره به آياتي از كلام‌الله مجيد كه اخطار مي‌كند انسان‌ها با احساس بي‌نيازي، اهل طغيان مي‌شوند، خاطر نشان كرد: خداوند اخطار مي‌كند كه انسان‌ها بايد در مقابل خود داوري عادلانه خدا را ببينند كه در زمين و آسمان در مقابل آنها قرار خواهد گرفت.

حلاليت‌طلبي پيامبر در پايان عمرشان راهي بنيادين در اداره حكومت بود
رئيس‌مجمع تشخيص مصلحت نظام در تشريح آخرين حركت پيامبر در ساعات پاياني عمرشان يادآور شد: ايشان به زحمت در منبر نشستند و گفتند اگر وعده‌اي به مردم داده‌ام و به آن عمل نكرده‌ام به من بگوييد تا خلف وعده نكرده باشم اگر طلبي هم است بگوئيد تا بپردازم تا مطالباتم به آخرت نرسد.
وي كه با بغض اين سخنان پيامبر را در راستاي خداحافظي ايشان از امت خود معرفي مي‌كرد، گفت: اين شخصيت با اين شيوه، چنين بنيادي را در ادامه حكومت گذاشت كه امروز يك ميليارد و 600 ميليون انسان عاشق اين دين هستند.
هاشمي‌رفسنجاني ايجاد وحدت در بنيان‌گذاري حكومت اسلامي را مورد تاكيد قرار داد و با اشاره به آياتي در سوره‌هاي آل‌عمران و انفال تاكيد كرد: اگر خداوند نعمت وحدت را به مردم عطا نمي‌كرد، آنها در لبه گودال جهنم بودند و اين خدا بود كه آنها را نجات داد و سرمايه الفت را براي ايجاد اتحاد براي مردم در اختيار پيامبر قرار داد.
وي افزود: پيامبر جامعه متحدي ساخت و در سايه اين اتحاد، پيروزي‌هاي بزرگي را كسب كرد اما درروزهاي آخر عمر خود احساس كرد كه اين سرمايه در حال از بين رفتن است و امتش از يكديگر جدا مي‌شود.
وي با اشاره به حادثه غدير و معرفي وصي پيامبر، يادآور شد كه زمينه‌هاي تفرقه در ماه محرم و صفر ميان امت پيامبر ديده شد كه برگرفته از هوا و هوس‌هايي بود كه امت در مقابل هم قرار مي‌داد.
رئيس مجلس خبرگان از گفت‌وگوي پيامبر و حضرت علي سخن گفت كه رسول اكرم با اشك از ابرهاي فتنه سخن گفته و ابراز نگراني كرده بودند.
هاشمي رفسنجاني در پايان خطبه‌هاي اول خود تاكيد كرد كه ايجاد وحدت پايه و اساس الگوي حكومت‌داري و امت‌سازي و اداره ملت در حكومت اسلامي است. 

رييس مجلس خبرگان ادامه داد: سه سالي كه پيامبر در مكه بودند بيشتر به سازندگي كادر و نيروهاي اصلي و ياران دسته اول خود پرداختند كه البته زمينه‌ كار اجتماعي وسيع وجود نداشت. 

خطيب نماز جمعه تهران در ميان خطبه هاي نماز جمعه از نمازگزاران و حاضران در نماز جمعه تهران خواهش كرد تا شعار ندهند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در خطبه‌هاي نماز جمعه از دولت چين خواست تا در حفظ امنيت مردم بكوشد و در مقابل كشتار مسلمانان حساسيت داشته باشد. در اين زمان حاضران در نماز جمعه شعار "مرگ بر چين" سر دادند كه آيت‌الله هاشمي چنين واكنش نشان داد: خواهش مي‌كنم شعار ندهيد. من به عنوان خطيب نماز جمعه امروز از شما خواهش مي‌كنم به خاطر فضايي كه در خيابان‌هاي اطراف نماز جمعه شكل گرفته است، شعار ندهيد تا فضا بر هم نريزد.

پس از سكوت نمازگزاران خطيب نماز جمعه تهران سخنان خود را در اين بخش پايان داد و صحبت در خصوص شرايط امروز كشور و انتخابات را آغاز كرد. 


رئيس‌مجمع‌تشخيص مصلحت نظام خطاب به دولت چين گفت: دولت چين ملاحظه كند و منافع خود را در ارتباط با مسلمانان در نظر بگيرد. انشاءالله در آينده شاهد چنين مظالمي در هيچ كجايي از دنيا نباشد.
وي همچنين با اشاره به مسائلي كه در افغانستان، عراق و فلسطين مي‌گذرد و آنچه كه هاشمي آن را خون‌ريزي در اين كشورها نام برد، اظهار اميدواري كرد روند موجود در اين كشورها اصلاح شود.

هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از خطبه‌ دوم نماز جمعه به انتخابات رياست جمهوري اشاره كرد و با بيان اينكه انتخابات را خيلي خوب شروع كرديم و رقابت خوبي شكل گرفت و مقدمات هم به نحو مناسبي انجام شد، گفت: رقابتي كه چهار نفر از افرادي كه از نظر شوراي نگهبان صالح تشخيص داده شده بودند خوب انجام شد و مردم به آزادي در انتخابات اميدوار شدند. حضور بي‌سابقه‌اي هم از خود نشان دادند و در اين شرايط همه چيز آماده يك افتخار بزرگ براي كشور ما بود و اين افتخار را بايد به مردم داد كه خوب آمدند و ركورد را در پاي صندوق‌ها شكسته شد. بايد از مردم تشكر كرد كه آزادانه آمدند و در انتخابات شركت كردند.
وي ادامه داد: اي كاش همان شرايط ادامه پيدا مي‌كرد و مي‌توانستيم سربلندترين شرايط را در دنيا داشته باشيم ولي متاسفانه آنگونه كه مي‌خواستيم نشد.
رئيس مجلس خبرگان رهبري در ادامه به اهداف انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: حرف‌هايي كه امروز مي‌شنويد از زبان كسي است كه از پيش از شروع انقلاب لحظه‌به‌لحظه همراه انقلاب و امام بود و مي‌دانم كه امام چه مي‌خواست امام در مبارزات خود بارها تاكيد مي‌كردند كه مردم اصل هستند. دل مردم را با مبارزه آشنا كردند و به ما طلبه‌ها مي‌گفتند رسالت اين است كه به منبر برويم و بگوئيم كه در آن مقطع چه مي‌خواهيم اگر مردم با ما باشند همه چيز خواهيم داشت.

وي با تاكيد بر اينكه هدف انقلاب همان راه پيغمبر بود، كه معتقد بودند مردم بايد با اعتقاد خود پاي كار بيايند، ‌اظهار داشت: اين هنر بزرگ امام (ره) بود كه موفق شدند مردم را به صحنه بياورند و در كمتر از 20 سال مردم آگاه شدند و انقلاب به پيروزي رسيد هر چند هزينه‌هايي داده شد و شهدايي هم تقديم انقلاب گرديد ولي سود زيادي هم به دست آورديم.
هاشمي‌رفسنجاني با اشاره به سال‌هاي منتهي به پيروزي انقلاب گفت: در آن پيام همه خيابان‌ها پر از ازدحام مردمي بود كه همراه امام بودند و توانستند كمر دولت بسيار مغرور، رژيم پهلوي كه از شرق و غرب كمك مي‌گرفت و به خاطر گران شدن نفت انبارش پر بود شكستند و مردم آن ابهت را از آنها گرفتند.
وي در ادامه به پيروزي انقلاب در سال‌هاي بعد از آن اشاره كرد و گفت: بعد از انقلاب هم امام معتقد بودند اگر مردم مد نظر قرار نگيرند آن حكومت انجام نمي‌شود.
هاشمي با ذكر روايتي كه امام (ره) از كتاب منتسب به «سيدبن‌طاووس» در خصوص راي و نظر مردم در حكومت نقل كرد، اشاره كرد و گفت: در آن كتاب از قول علي‌بن‌ابي‌طالب داريم كه اين ولايت متعلق به مردم است و تاكيد شده است كه اگر مردم شما را قبول كردند كه متولي امر شويد آن زمان مسؤوليت را بپذيريد و به ولايت خود ادامه دهيد.
وي با تاكيد بر اينكه مبناي حكومت پيغمبر هم بر محور اسلام و مردم بنا شده بود، به معرفي مهندس بازرگان از سوي امام به عنوان نخست‌وزير اشاره كرد و گفت: امام در معرفي مهندس بازرگان به عنوان نخست‌وزير و در حكمي كه من آن را قرائت كردم تاكيد شده بود كه دوران شوراي انقلاب كوتاه شود و قانون اساسي سريعاَ نوشته شود و معتقدم از لحاظ قانون اساسي همه چيز در كشور ما وابسته به راي مردم است. از رهبري گرفته كه با راي مردم به نمايندگان مجلس خبرگان انجام مي‌پذيرد تا انتخاب رئيس‌جمهور، نمايندگان مجلس، شوراها و افرادي كه بعد از اينها سمت مي‌گيرند، همگي با اتكا به راي مردم است.
رئيس‌مجمع‌تشخيص‌مصلحت نظام تاكيد كرد: جمهوري اسلامي يك لفظ تشريفاتي نيست (اين سخنان، شعار مردم در حمايت از هاشمي را به همراه داشت) و جمهوري اسلامي يك واقعيت است كه از ريشه در انديشه پيغمبر دارد و اين دو جمهوريت و اسلاميت هميشه بايد با هم باشند و اگر به يكي از اين دو آسيب برسد ما ديگر انقلاب را نخواهيم داشت. اگر اسلامي نباشد به بيراهه خواهيم رفت و اگر جمهوري نباشد حكومت به اهداف خود نمي‌رسد.
وي با تاكيد دوباره به راي و نظر مردم در ساختار حكومت با ذكر مثالي از بيعت مردم با حضرت علي گفت: اهميت راي و نظر مردم زماني بيشتر براي ما عينيت دارد كه حضرت علي 19 سال خانه‌نشين بود و وقتي مردم به در خانه او آمدند و آن تراكم جمعيتي به وجود آمد، ايشان پذيرفتند كه عهده‌دار حكومت شوند.

رئیس مجلس خبرگان در خطبه دوم، همه را به وحدت دعوت کرد و قانون را فصل الخطاب اعلام کرده و همگان را به رعایت قانون فراخواند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با انتقاد از فضای پس از انتخابات گفت: ما انتخابات را بسیار خوب آغاز کردیم، اما متاسفانه در روزهای پایانی تردیدهای نارحت کننده در میان مردم بوجود آمد که ضربات سنگینی بر انقلاب و نظام وارد کرد.
 
امروز تلخ است هيچ يك از جريانات دلش نمي خواست اينطور شود من چند پيشنهاد به ذهنم مي رسد که با اعضای خبرگان و معتمدین در میان گذاشتم و با هم به اجماع رسیدیم را بعنوان راه حل عرض مي كنم:

باید اعتماد را برگردانیم و صداوسیما باید راه مناظرات و مذاکرات را بازکند.

مساله مهم برگرداندن اعتماد مردم است كه تاحدودي مغشوش شده است، و بازگشت آرامش و اعتماد سیری طولانی را لازم است، همه ما چه حكومت چه نيروهاي امنيتي وچه مردم به قانون پايبند باشند.

بايد فضايي بوجود بيايد كه همه بتوانند حرفشان رابزنند بخصوص در صدا وسيما ،
متاسفانه از 5 روز مهلتی از سوی رهبر انقلاب برای شورای نگهبان تعیین کردند خوب استفاده نشد،براي حفظ ارزشها وانقلاب در اين مقطع مي تواند اين حركات انجام شود و به قناعت برسيم.
 
لازم نيست در اين شرايط ما افرادي را دزندان داشته باشيم نگذاريد بخاطر زنداني بودن يك عده دشمنان به ما بخندند.
به آسيب ديدگان اين حوادث دلجويي شود و همدردي شود.

با سعه صدر برخورد شود رسانه هايی را که توانسته از مجاری قانونی مجوز گرفته و فعالیت کنند را محدود نكنيم واجازه دهيم فضاي آرام انتقادي و تاييدي بوجود بياييد. نباید بگذاریم عده ای خارجی و رسانه های بیگانه برای ما نسخه بپیچند.
 
مراجع ما هميشه كه هميشه پشتيبان نظام بودند چرا بايد برنجند.
رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: اميدوارم خطبه هاي امروز نماز جمعه شروع تحولي در جامعه باشد.

نماز جمعه امروز تهران به خشونت کشیده شد / جمعه / 26 / 4 / 88

نماز جمعه امروز تهران به امامت هاشمی رفسنجانی و با حضور میر حسین موسوی و مهدی کروبی و حامیان آنها با ضرب و شتم نیروهای انتظامی و لباس شخصی به خشونت کشیده شد.

نمازگزاران و معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری از ساعت حدود 11 ظهر به قصد شرکت در نماز جمعه به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند که با در های بسته این دانشگاه رو به رو شدند.

حاضرین در جلوی دانشگاه تهران بیان می کردند که  درب مصلای دانشگاه تهران از ساعت 10 صبح بسته شده بود و اجازه ورود افراد برای اقامه نماز داده نمی شد.

با این حال مردم معترض به صورت آرام به سمت درب اصلی حرکت کردند و با شعارهایی با مضامین درخواست آزادی زندانیان سیاسی، اعتراض به دولتهای چین و روسیه، اعتراض به نتایج انتخابات و بعضا حمایت از کاندیدای مورد علاقه خود اعتراض خود نسبت به وقایع اخیر را ابراز داشتند.

این شعارها و اعتراضات آرام تا پیش از شروع سخنرانی آقای هاشمی رفسنجانی ریاست مجلس خبرگان رهبری به صورت کاملا مسالمت آمیز و آرام ادامه داشت اما با اعلام آغاز سخنرانی ایشان نیروهایی با عنوان پلیس پیشگیری نیروی انتظامی و یگان ضد شورش با باتوم ، گاز اشک آور و شلیک گلوله های پلاستیکی به معترضین حمله کردند که در این بین تعدادی از مردم زخمی شدند.

با حمله نیروهای انتظامی که تمامی آنها فاقد اتیکت نام و مشخصات بودند و نیروهای ضد شورش صورت خود را با ماسکهای مشکی پوشانده بودند مردم ابتدا به خیابانهای اطراف و سپس به سمت پل کالج ( حافظ ) حرکت کردند که پس از پارک دانشجو جمعیت از سوی نیروهای لباس شخصی و نیروهای پسیجی با کاور نیروی انتظامی و سپرهای پلیس مورد ضرب و شتم و برخورد قرار گرفتند. این در حالی بود که شاهدین در صحنه بیان داشتند که بسیاری از نیروهای بسیج سنی کمتر از 18 سال داشتند و سلاح آنها بیشتر باتوم های پلاستیکی و چوبی و حتی میله های آهنی آب بود.

تا زمان مخابره این گزارش اطلاعی از آمار زخمی ها و بازداشت شدگان احتمالی در دست نیست و با تداوم اعتراضات افزایش خشونت محتمل است.

حمله به زنان در تظاهرات امروز جمعه 26 / 4 / 88

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

ساعت 10:50 از سمت آزادی به سمت انقلاب حرکت کردیم .نزدیک به میدان انقلاب نیروهای گارد و بسیج پشت سر هم ایستاده بودند و سر خیابان دانشگاه یک ماشین آتش نشانی نیز مستقر شده بود در نزدیک دانشگاه تهران جمعیت گاردی ها و لباس شخصی ها بیشتر می شد.در داخل جمعیت و به خصوص کوچه های اطراف دانشگاه تهران لباس شخصی ها حضور داشتند..از میدان اصلی انقلاب و میدان ولی عصر به سمت دانشگاه تهران مسیر های عبور و مرور را بسته بودند و مردم پای پیاده اما به صورت جمعی حرکت می کردند در ساعت 11:15 صحن اصلی دانشگاه تهران که محل نماز جمعه بود پر شده بود .جمعیت رفته رفته بیشتر می شد تا جایی که خیابانها و کوچه های اطراف دانشگاه تهران مثل خیابان قدس و کوچه های آن ، قریب، 16 آذرو کوچه های آن و حتی بلوار کشاورز ، فلسطین مملو از جمعیت بود. و دائما به تعداد جمعیت افزوده می شد. حتی تعدادی از نرده های اطراف دانشگاه بالا رفتند و با صدای بلند شعار می دادند سخنرانی هاشمی که شروع شد مردمی که درداخل و بیرون دانشگاه بودند شعار مرگ بر دیکتاتور را سر دادند که هاشمی اعلام کرد به خاطر نمازگزاران نشسته در خیابان های اطراف و مسائل امنیتی شعار ندهید و اینجا هستم تا حرف دل شما را بزنم مردم داخل دانشگاه تا حدی آرام شدند اما مردم در بیرون دانشگاه او را هو کردند وبه دادن شعارهای خود ادامه دادند شعارهایی چون مرگ بر دیکتاتور ، الله اکبر، مرگ بر خامنه ای ، برادر شهیدم رأیتو پس می گیرم ، می کشم می کشم آنکه برادرم کشت را فریاد می زدند.ساعت 13:40، 3 گاز اشک آور در خیابان 16 آذر شلیک شد. که صدای شعار الله اکبر و مرگ بر دیکتاتور بالا رفت. زمانی که رفسنجانی در مورد کشتارهای چین صحبت کرد مردم شروع کردند به سر دادن شعار مرگ بر چین و مرگ بر دیکتاتور و زمانی که در مورد انقلاب و برگرداندن اعتماد مردم به نظام و حکومت و انقلاب صحبت کرد اعتراضات مردم شدت گرفت و مرگ بر خامنه ای و مرگ بر دیکتاتور را سر دادند.موقع نماز مردم در خیابان های اطراف شعار می دادند و خواندن نماز پشت به اقامت رفسنجانی را قبول نداشتند بعد از نماز اکثر مردم با دادن فحش و بد و بیراه به رفسنجانی از دانشگاه خارج شدند و به جمعیت بیرون پیوستند و همگی در حالی که دستها را به نشانه پیروزی بالا برده بودند شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد .می کشم می کشم آنکه برادرم کشت .برادر شهیدم رأیتو پس می گیرم .مرگ بر دیکتاتور .مرگ بر خامنه ای .نترسید نترسید ما همه با هم هستیم .مرگ بر چین مرگ بر روسیه سر می دادند.
ساعت 14:30 لباس شخصی ها شروع به حمله به سمت مردم کردند در حالی که باتوم به دست داشتند و کلت به کمر بسته بودند با باتوم به جان مردم به خصوص زنان و دختران افتادند و بیشتر به سر و صورت می زدند در عرض 15 دقیقه 13 نفر را که 7 نفر زن بودند از ناحیه بینی و سر مجروح کردند.لباس شخصی ها به صورت جمعی سوار بر موتوراز جلو و عقب به جمعیت حمله می کردند و مردم با دادن شعار نترسید نترسید ما همه با هم هستیم همدیگر را به ایستادگی در برابر حمله آنها دعوت می کردند .در خیابان ولی عصر مردم 3 موتور نیروهای گارد را به آتش کشیدند.

ضرب و شتم و گاز اشک‌آور پس از نماز جمعه تهران

در حالی که ده‌ها هزار نفر در نماز جمعه این هفته تهران که به امامت اکبر هاشمی رفسنجانی برگزار شد شرکت کردند، گزارش‌های رسیده حاکی از این است که نیروهای بسیج و امنیتی در برخی نقاط شرکت‌کنندگان در نماز جمعه را مورد ضرب و شتم قرار داده و به سوی آنها گاز اشک‌آور شلیک کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز از تهران گزارش می‌دهد که نیروهای امنیتی در بلوار کشاورز با هواداران میرحسین موسوی که نمادهای سبز رنگ داشتند درگیر شده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند. این خبرگزاری همچنین به نقل از شاهدان عینی می‌نویسد که نیروهای امنیتی علیه شرکت‌کنندگان در نماز جمعه از گاز اشک‌آور هم استفاده کرده‌اند.


خبرگزاری فرانسه نیز گزارش می‌دهد هزاران نفر از هواداران میرحسین موسوی پس از پایان نماز دست به تظاهرات زده و علیه نتایج انتخابات ریاست‌ جمهوری و در حمایت از کاندیدای خود شعار سر دادند.

این خبرگزاری به نقل از شاهدان عینی می‌افزاید که نیروهای امنیتی چندین نفر از شرکت‌کنندگان در نماز جمعه را دستگیر کرده‌اند. این خبرگزاری همچنین گزارش می‌دهد که نیروهای بسیج در راه‌های منتهی با دانشگاه تهران حضور داشته‌اند.

از سوی دیگر برخی از شهروندان تهرانی که در نماز جمعه این هفته شرکت کرده بودند در گفت‌وگو با رادیوفردا از حضور میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رقبای اصلی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری، در نماز جمعه تهران خبر دادند.

به گفته این شاهدان، در خیابان طالقانی نیروهای بسیج پس از پایان نماز به شرکت‌کنندگان حمله‌ور می‌شدند و مردم را مورد ضرب وشتم قرار می‌دادند.

یک شاهد عینی نیز گفته است که در میدان ولی‌عصر نیروهای امنیتی به سوی مردم گاز اشک‌آور شلیک کرده‌‌اند. همچنین گزارش می‌شود که در خیابان انقلاب شمار زیادی از نیروهای بسیج، لباس شخصی و نیروی انتظامی حضور داشته‌اند.

به گفته برخی از شاهدان عینی صدای تیراندازی نیز پس پایان نماز جمعه شنیده شده است.

یکی از شاهدان عینی به رادیوفردا گفت که شاهد ضرب وشتم یک جوان به دست نیروهای بسیجی بوده است. به گفته این شهروند تهرانی پس از اصابت باتوم به سر این جوان وی بیهوش شده و توسط مردم به خانه‌های اطراف محل انتقال داده شده است.

همچنین گزارش می‌شود که در خیابان امیرآباد جو تنش‌آلود است و نیروهای امنیتی در آنجا حضور دارند.

به گفته شهروندان تهرانی و بنا بر فیلم‌های منتشر شده، هواداران میرحسین موسوی امروز شعارهایی مانند «یا حسین میرحسین»، «هاشمی سکوت کنی، خائنی»، «مرگ بر روسیه»، «مرگ بر چین»، «هاشمی باغیرت، حمایت، حمایت»، «سهراب ما نمرده، این دولته که مرده»، «ما اهل کوفه نیستیم، حسین تنها بماند»، و «ای دولت کودتا، استعفا، استعفا» سر داده‌اند.

به گفته شاهدان عینی، شمار شرکت‌کنندگان در نماز جمعه این هفته پس از انقلاب ۵۷ بی‌سابقه بوده است.

تصاویری از دیدار مهدی کروبی با خانواده ی شهید سهراب اعرابی


 


مهدی کروبی مورد تعرض واقع شد



نیروهای لباس شخصی در حاشیه نماز جمعه تهران با حمله به مهدی کروبی به او تعرض کرده و وی را مورد اهانت قرار دادند .

حسین کروبی فرزند مهدی کروبی با اعلام این خبر گفت :‌"‌هنگامی که پدر من در خیابان های نزدیک به دانشگاه تهران به سمت این دانشگاه حرکت می کرد مردم بسیاری پشت سر او حرکت می کردند و با سر دادن شعارهایی در حمایت از وی خواستار احقاق حقوقشان بودند که به ناگهان پلیس ضد شورش که در مقابل ایستاده بودند اقدام به تیراندازی هوایی کردند که در این حال آقای کروبی به جمعیت اعلام کرد که بیش از این جلو نیایند و خودش در صف اول به نماز جمعه خواهد رفت."  

 

وی ادامه داد: "‌در این زمان پدرم را سوار بر ماشین کردند که به دانشگاه ببرند ولی هنگامی که مقابل دانشگاه پیاده شد تعدادی از نیروهای لباس شخصی مقابل در ایستاده و به او حمله کردند و او را مورد تعرض قرار دادند به طوری که عمامه وی از سرش افتاد. آنها به فحاشی پرداخته و الفاظ بسیار زشت و زننده ای را به کار می برند . در همین حال محافظین با سختی آقای کروبی را وارد دانشگاه کردند."

وی با اعتراض به چنین رفتارهایی و ابراز تاسف از چنین برخوردهایی گفت: "هنگامی که با زحمت توانستیم آقای کروبی را به داخل دانشگاه ببریم بنده به علت ازدحام نتوانستم وارد دانشگاه شوم و وقتی که بیرون ایستاده بودم شاهد ان بودم که فرمانده لباس شخصی ها با بی سیم به انها خسته نباشید می گفت و تاکید می کرد که کارتان را بسیار خوب انجام دادید."

وی گفت: "‌هنگام برگشت نیز تعدادی از نیروهای لباس شخصی به فحاشی علیه آقای کروبی پرداختند."

حسین کروبی همچنین با اشاره به دلجویی مهدی کروبی از مردم گفت: "هنگام برگشت به منزل پدر من در برخی از خیابان ها از ماشین پیاده شد و با مردم صحبت و از آنها دلجویی کرد و مردم نیز شعارهایی را در حمایت از وی سر دادند."‌

فرزند کروبی همچنین با اشاره به صحنه ای که در حاشیه یکی از خیابان ها شاهد آن بوده است گفت: "من متاسف شدم که در جمهوری اسلامی شاهد چنین صحنه هایی بودم."

وی افزود: "هنگامی که قصد برگشت به منزل را داشتم شاهد آن بودم که تعدادی از نیروهای لباس شخصی اطراف یک دستگاه ماشین پژو پرشیا جمع شده اند و البته دو نفر از آنها به روی سقف آن ماشین ایستاده و اقدام به تخریب آن می کردند در همین حال مشاهده کردم که سرنشینان ماشین نیز زخمی شده اند و گویی که رگ دستان آنها را زده باشند خون به آسمان فواره می زد و من بسیار از مشاهده این صحنه متاسف شدم."

عکسهایی از نماز جمعه ی ۲۶ تیر 26 / 4 / 88 
















آخرين آخبار