آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ تیر ۲۷, شنبه

نماز جمعه امروز تهران به خشونت کشیده شد / جمعه / 26 / 4 / 88

نماز جمعه امروز تهران به امامت هاشمی رفسنجانی و با حضور میر حسین موسوی و مهدی کروبی و حامیان آنها با ضرب و شتم نیروهای انتظامی و لباس شخصی به خشونت کشیده شد.

نمازگزاران و معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری از ساعت حدود 11 ظهر به قصد شرکت در نماز جمعه به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند که با در های بسته این دانشگاه رو به رو شدند.

حاضرین در جلوی دانشگاه تهران بیان می کردند که  درب مصلای دانشگاه تهران از ساعت 10 صبح بسته شده بود و اجازه ورود افراد برای اقامه نماز داده نمی شد.

با این حال مردم معترض به صورت آرام به سمت درب اصلی حرکت کردند و با شعارهایی با مضامین درخواست آزادی زندانیان سیاسی، اعتراض به دولتهای چین و روسیه، اعتراض به نتایج انتخابات و بعضا حمایت از کاندیدای مورد علاقه خود اعتراض خود نسبت به وقایع اخیر را ابراز داشتند.

این شعارها و اعتراضات آرام تا پیش از شروع سخنرانی آقای هاشمی رفسنجانی ریاست مجلس خبرگان رهبری به صورت کاملا مسالمت آمیز و آرام ادامه داشت اما با اعلام آغاز سخنرانی ایشان نیروهایی با عنوان پلیس پیشگیری نیروی انتظامی و یگان ضد شورش با باتوم ، گاز اشک آور و شلیک گلوله های پلاستیکی به معترضین حمله کردند که در این بین تعدادی از مردم زخمی شدند.

با حمله نیروهای انتظامی که تمامی آنها فاقد اتیکت نام و مشخصات بودند و نیروهای ضد شورش صورت خود را با ماسکهای مشکی پوشانده بودند مردم ابتدا به خیابانهای اطراف و سپس به سمت پل کالج ( حافظ ) حرکت کردند که پس از پارک دانشجو جمعیت از سوی نیروهای لباس شخصی و نیروهای پسیجی با کاور نیروی انتظامی و سپرهای پلیس مورد ضرب و شتم و برخورد قرار گرفتند. این در حالی بود که شاهدین در صحنه بیان داشتند که بسیاری از نیروهای بسیج سنی کمتر از 18 سال داشتند و سلاح آنها بیشتر باتوم های پلاستیکی و چوبی و حتی میله های آهنی آب بود.

تا زمان مخابره این گزارش اطلاعی از آمار زخمی ها و بازداشت شدگان احتمالی در دست نیست و با تداوم اعتراضات افزایش خشونت محتمل است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار