آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ بهمن ۶, سه‌شنبه

دستگیری فرزند علی لاریجانی در حوادث عاشورای خونین تهران


شبکه جنبش راه سبز (جرس): فرزند علی لاریجانی رئیس مجلس هشتم در جریان حوادث عاشورای خونین تهران توسط نیروهای انتظامی بازداشت شد.
به گزارش جرس، فرزند علی لاریجانی به مدت 24 ساعت بازداشت بوده است و پس از آنکه هویت وی برای نیروهای نظامی محرز شد وی را آزاد کردند. گفته می شود که وی در جریان راهپیمایی روز قدس نیز دستگیر شده بود.
گفتنی است در جریان حوادث عاشورا جمعی از مردم تهران به بی سابقه ترین شکل به شهادت رسیدند که زیر گرفتن معترضین توسط خودروهای نیروی انتظامی، انداختن مردم از روی پل از آن جمله است.
در این روز بنا به گفته پلیس 8 نفر به شهادت رسیدند اما معترضین این تعداد را 38 نفر اعلام کرده اند.
سید علی موسوی خواهر زاده میرحسین موسوی نیز از جمله شهدای این روز است که به ضرب تیر مستقیم به شهادت رسید.
همچنین در این روز صدها تن از شرکت کنندگان در عزاداری امام حسین ( ع) دستگیر و روانه زندان شدند. حامیان احمدی نژاد تقاضای حکم محاربه برای این افراد را داشتند.
گزارش خبرنگار ما حاکی است که فرزندان بسیاری از اصولگرایان از حامیان جنبش سبز هستند و ادامه و گسترش حرکت سبزها هر روز منجر به ایجاد شکاف بیشتر در خانواده ها ی حامیان احمدی نژاد می شود. پیش از این دخترکلهر که با ساختن فیلمی به آلمان رفته بود با اعلام حمایت از سبزها به دولت این کشور پناهنده شد. همچنین اخبار غیررسمی حاکی است که طی بازداشتهای صورت گرفته فرزندان تعدادی از نمایندگان مجلس نیز بوده اند.

شهید محسن روح الامینی فرزند دکتر روح الامینی از اصولگرایان نیز که در جریان راهپیمایی پس از انتخابات 22 خرداد دستگیر شد و روانه کهریزک شد که بر اثر شدت شکنجه به شهادت رسید.

مهدی کروبی: کنار مردم خواهم ماند


تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۸۸
راديو زمانه :

مهدی کروبی از رهبران مخالف دولت، با انتقاد از تحریف سخنان خود گفت که «هرگز بر سر حقوق ملت ایران» معامله نخواهد کرد و تا پایان در کنار مردم خواهد ماند.
آقای کروبی، امروز سه‌شنبه در جمع گروهی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت که برای برگزاری انتخابات آزاد، خواهد کوشید چرا که «سال‌هاست بخش‌های مربوط به حقوق ملت در قانون اساسی، توسط برخی از صاحبان قدرت، مورد تعدی قرار گرفته است.»


خبرگزاری فارس، روز گذشته (دوشنبه) به نقل از آقای کروبی نوشته بود که وی «ریاست جمهوری» محمود احمدی‌نژاد را به رسمیت می‌شناسد.
حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی، همان روز با تکذیب این گزارش، اعلام کرد که پدرش، احمدی‌نژاد را «رئیس دولت نظام» می‌داند.
آقای کروبی در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است: «هر قدر که زمان می‌گذرد، اعتقاد من به دستکاری گسترده در انتخابات اخیر مستحکم‌تر می‌شود؛‌ زیرا هر روز اطلاعات جدیدی به دست ما می‌رسد که واقعا موجب تأسف است که چگونه عده‌ای با آرای مردم که امانت آنان در دست مسئولان است، این‌گونه برخورد کردند.»

به گزارش وب‌سایت سحام‌نیوز، ارگان حزب اعتماد ملی، این رهبر مخالفان دولت، از مسئولان حکومت پرسیده است آیا پاسخ «سه میلیون» نفری که روز ۲۵ خرداد ماه با سکوت راهپیمایی کردند، «باتوم، گاز اشک‌آور و گلوله بود؟»
کروبی همچنین پرسیده است: «آیا جواب جوانان عزیز ما که در چارچوب نظام می‌گفتند، رأی ما کو؟ خشونت، کهریزک و کشته شدن در این بازداشتگاه‌ها بود؟»
وی در بخش دیگری از اظهارات خود مسئولان جمهوری اسلامی را به «برخورد غیر صادقانه» با مردم متهم کرد و افزود: «باید به این کسانی که مسئول این فجایع هستند، گفت شما چگونه انتظار دارید مردم ادعای یک‌طرفه شما را درباره نتیجه انتخابات بپذیرند، در حالی که شما درباره بدیهیات، این‌گونه دروغ می‌گوئید.»
دبیرکل حزب اعتماد ملی همچنین از مواضع برخی مسئولان جمهوری اسلامی در خصوص حوادث پس از انتخابات انتقاد کرد و خطاب به آنها یادآور شد: «مگر برخی از شما با کمال بی‌شرمی نمی‌گفتید که این جوانان عزیز بر اثر مننژیت جان خود را از دست داده‌اند؟ اگر فریادهای اینجانب و تلاش‌های آقای موسوی و حضور ملت عزیز ایران در صحنه نبود، شما هرگز به وقوع این قتل‌ها اعتراف نمی‌کردید.»

در جریان حوادث بازداشتگاه کهریزک، زمانی که گزارش شد سه تن از معترضان بر اثر ضرب و شتم در این بازداشتگاه جان باخته‌اند، برخی مقام‌های قضایی و امنیتی با رد این گزارش‌ها گفته بودند که این افراد بر اثر بیماری مننژیت، جان باخته‌اند.
با گذشت چند ماه از حوادث این بازداشتگاه، گزارش کمیته ویژه مجلس و سازمان قضایی نیروهای مسلح تائید کرده‌ که این سه نفر بر اثر ضرب و شتم به قتل رسیده‌اند و در همین رابطه، برای ۱۲ نفر پرونده قضایی تشکیل شده است.
آقای کروبی یکی از نخستین کسانی بود که اعلام کرد گزارش‌هایی از رفتار‌های خشونت‌بار ماموران با معترضان در بازداشتگاه‌ها در اختیار دارد.
دبیرکل حزب اعتماد ملی که با گذشت بیش از شش ماه از برگزاری انتخابات، نتیجه آن را نپذیرفته است، در پایان گفت: «به زودی مواضع تفصیلی خود را درباره آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع از حقوق مردم و ضرورت برگزاری انتخابات آزاد اعلام خواهم کرد.»



احمدی‌نژاد:رفتارقوه قضائیه، نشانه دیكتاتوری


آينده نيوز : احمدی نژاد امروز با انتقاد تند از برخورد با نشریه جنجالی همت دستگاه قضایی را به دیكتاتوری متهم كرد و گفت: طبق صریح قانون اگر به امام(ره)، رهبری و رئیس‌جمهور توهین شود، باید برخورد شود و برخوردهای دیگر پذیرفتنی نیست.
به گزارش رجانیوز دكتر احمدی‌نژاد امروز (سه‌شنبه) در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: متاسفانه دستگاه های مسئول قانون را رها كرده اند و سراغ دیگران می روند كه چرا به فلان نماینده مجلس یا عضو قوه قضائیه یا گروهی خاص انتقاد كرده اید، بنابراین باید محاكمه شوید و زندان هم بروید.
رئیس‌ دولت دهم گفت: این قبیل برخوردها را قبول نداریم و معتقدیم این رفتارها نشان دهنده روحیه دیكتاتوری است و همگان بدانند كه این كشور دیكتاتوری بردار نیست و مسائلی كه 30 سال قبل بود، تمام شده است.
احمدی‌نژاد فضای اطلاع رسانی و مطبوعات را فضایی خاص خواند و افزود: بنده این بگیر و ببندها را قبول ندارم، زیرا برخلاف صریح قانون است و با صرف یك انتقاد از یك فرد درست نیست كه با افراد برخورد شود.
وی اضافه كرد: 4 سال به من توهین كردند ولی من موافق بگیر و ببند نبودم و دادستان باید طبق صریح قانون عمل كند.
رئیس‌جمهور، ملت ایران را ملتی آزاد خواند و گفت: می گویند از این فرد انتقاد نكن، چرا نباید انتقاد كرد، مگر این فرد كیست كه از وی انتقاد نشود؟
وی افزود: من از برخی برخوردهای قوه قضاییه گله دارم. فردی نشریه ای را چاپ كرده است و شما برخلاف قانون تعطیلش كرده اید، در حالی كه هیئت منصفه مطبوعات وجود دارد و اگر قرار است به جرم یك مطبوعاتی رسیدگی شود، باید هیئت منصفه حضور داشته باشد، نمی توان فوق قانون عمل كرد.
احمدی‌نژاد فلسفه وجودی هیئت منصفه را جلوگیری از برخوردهای سلیقه ای دانست و گفت: برخوردهای قضایی بدون حضور هیئت منصفه تعقیب و به زندان افكندن را قبول ندارم.
وی افزود: كسی كه در كار فكری است، باید فراغ بال داشته باشد. حال ممكن است چهار نفر سوء استفاده كنند یا قدر این فضای آزاد را ندانند و اشتباه كنند ولی نباید طوری عمل كنیم كه كسی جرات نكند یك نقد را در این كشور منتشر كند.
رئیس‌جمهور به مقالات سردبیر یكی از روزنامه ها در نقد عملكرد دولت های نهم و دهم اشاره كرد و گفت: فردی كه در لندن مقیم است در یك سال و نیم گذشته بیش از 250‏ مقاله بر ضد من و مسائلی كه شاید ربطی هم به دولت ندارد، به صورت روزانه منتشر كرده است. چه اشكالی دارد؟ مردم آن را می خوانند و حرف ما را نیز می شنوند و در نهایت قضاوت می كنند.
وی افزود: این درست نیست كه تا مقاله ای بر ضد شخصی نوشته شد، آن رسانه تعطیل و نویسنده آن زندانی شود. با این فضا كسی دیگر نمی تواند دست به قلم ببرد. كار مطبوعاتی و كار فكری كند.
احمدی‌نژاد همه آحاد ملت را در برابر قانون یكسان خواند و گفت: امام(ره) و مقام معظم رهبری همواره بر این مهم تاكید كرده اند، مجلس قانونی را تصویب كرده است كه باید شئونات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام ولایت فقیه حفظ شود ولی بقیه افراد از انتقاد رسانه ها مصون نیستند.
وی افزود: چه كسی گفته است كه ما بی عیب هستیم؟ اجازه دهید انتقادها مطرح شود. ممكن است از 100‏ انتقاد، یك مورد یا 10 مورد آن درست باشد كه ما باید ضمن تشكر از این انتقادها، خود را اصلاح كنیم.
 وی با اشاره به اینكه ما به دنبال پاكی، صداقت، صلح و یگانه پرستی هستیم و اساس كار ما با كشورهای زورگو متفاوت است، اظهار داشت: ما به خود اجازه نمی‌دهیم كه برای محكوم كردن دشمن، مطلبی غیرواقعی و یا اتهام غیر اخلاقی علیه او منتشر كنیم.

هاشمی رفسنجانی: از سخنان محمد یزدی بوی توطئه می آید

تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۸۸
جنبش راه سبز (جرس): رئیس مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد: درمورد سخنان اخیر آقای یزدی همانگونه که قبلا هم گفتم جوابم تا کنون به سخنان توام با عصبانیت وغرض‌آلود ایشان سلام بوده است، ولی با صحبت‌های دیروز ایشان و اطلاعات رسیده، این بار بوی توطئه به مشام می‌رسد و درباره مسائل ایشان در زمان امام راحل و درجلسه انتخاب رهبری بعد از ارتحال امام و درقوه قضاییه به صورت کتبی مطالبی را گوشزد خواهم کرد.

هاشمی رفسنجانی، در دیدار جمعی ازاستادان علوم سیاسی دانشگاههای قم تصریح کرد: مهمترین دلیل این حملات، مواضع اینجانب درباره لزوم رعایت حقوق مردم و همچنین دفاع از شخص رهبری و پرهیز از افراط بر اساس عقیده و اعتقاد قلبی‌ام است.
به گزارش پارلمان نیوز، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه ساختار نظام اسلامی متکی بر اسلام و سرمایه اعتماد مردم است و هر گونه انحراف از آن می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد، تصریح کرد: اسلامیت و جمهوریت در قانون اساسی جداشدنی نیستند.
وی در ادامه در ادامه اصل ولایت فقیه را محور جمهوری اسلامی خواند و گفت: اگر ولایت و جایگاه رهبری آسیب ببیند نمی‌توان آینده خوبی برای کشور متصور بود.

آقای موسوی دولت برآمده از تقلب را به رسمیت نمی شناسد


نداي سبز آزادي : «میخواهم بر این نکته تاکید کنم که نه دولت احمدی نژاد را به رسمیت می شناسیم و نه پشت پرده سازش می کنیم.» این جمله ایست که سایت روز به نقل از زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی، منتشر کرده است.
خبرنگار روز در ابتدای متنی که تحت عنوان مصاحبه اختصاصی این سایت با خانم رهنورد منتشر شده می نویسد: «خانم رهنورد با وجود همه فشارها و تهدیدها تصریح می کند که "سینه مان را سپر کرده ایم و آماده برای هرگونه تیر و حمله و تروری هستیم."»
این مصاحبه در شرایطی منتشر می شود که روز دوشنبه انتشار صحبت هایی از مهدی کروبی در مورد دولت محمود احمدی نژاد، بار دیگر بحث «سازش» یا «عقب نشینی» رهبران جنبش سبز را سر زبان ها انداخت.
آقای کروبی -- آنطور که پسرش نقل کرده -- در پاسخ به پرسش خبرگزاری فارس گفته بود بر اعتقادش به تقلب انتخاباتی همچنان استوار است اما محمود احمدی نژاد را به خاطر تنفیذ آقای خامنه ای رئیس دولت نظام می داند.
برخی ناظران با نادیده گرفتن این نکته مهم که آقای کروبی به جای لفظ «رئیس جمهور» از ترکیب پرمعنای «رئیس دولت این نظام» استفاده کرده بود، سخنان او را به عقب نشینی وی از مواضع قبلی اش تعبیر کردند و آن را همراه با بیانیه هفدهم آقای موسوی (که در آن از پاسخگو کردن دولت سخن گفته بود) نشانه سازش احتمالی رهبران جنبش سبز در پشت پرده دانستند.
اینک خانم رهنورد همچون پسر آقای کروبی توضیحاتی در رد این برداشت ارائه کرده و -- آنطور که روز گزارش می دهد -- به صراحت اعلام کرده که «سازشی در کار نیست.»
خانم رهنورد در این مصاحبه گفته: «برداشت شخصی من از بیانیه {هفدهم} این نیست، چون بندهای دیگر همین بیانیه تاکید دارد که تقلبی در کار بوده و انتخابات سالم نبوده است؛ وقتی در بیانیه بر این موضوع تاکید می شود، چگونه چنین برداشتی می شود؟ من فکر میکنم و برداشت من این است که از متن همین بیانیه به وضوح می توان فهمید که آقای موسوی، دولت برآمده از تقلب را به رسمیت نمی شناسد.»
وی در ادامه گفته است: «به هیچ وجه سازشی در کار نیست. من در آن بیانیه نه تنها هیچ گونه سازشی نمی بینم بلکه آن بیانیه کف خواسته ها و آرمان های مردم است و حداقلی از خواسته های مردم و حکومت می تواند به راحتی این خواسته ها را عملی کند.»
در پایان مصاحبه نیز خانم رهنورد در مورد حمله هایی که به شخص وی شده و همچنین بازداشت برادرش و ترور خواهر زاده میرحسین موسوی، می گوید: «این هزینه ها به خاطر آقای موسوی نیست بلکه به خاطر جنبش سبز است؛ ما فرد گرا نیستیم و فردگرایی نداریم و خانواده و فامیل ما نیز جدا از مردمی که هزینه می دهند نیستند. برادر من یک شخصیت کاملا علمی و متخصص است و هیچ نوع فعالیت سیاسی ندارد اما همچون سایر مردم هزینه میدهد. ما سینه مان را سپر کرده ایم و آماده برای هرگونه تیر و حمله و تروری هستیم.»

رهبر جمهوری اسلامی: به هيچ كس باج نخواهيم داد


تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۸۸
جنبش راه سبز (جرس): رهبر جمهوری اسلامی با انتقاد شديد از آمريكا، اين كشور را متهم كرد كه مى خواهد از طريق اينترنت جمهورى اسلامى ايران را شكست دهد و گفت: ما از طرف ملت ايران و از طرف خود به هيچ كس باج نخواهيم داد.
آقای خامنه اى روز سه شنبه در جمع تعدادی از مردم مازندران با اشاره به حوادث پس از انتخابات دهم رياست جمهورى گفت: دشمنان ملت ايران مدتها طراحى كرده بودند تا بتوانند در تهران آشوب ايجاد كنند.
وى آمريكايى ها را متهم كرد كه «۴۵ ميليون دلار بودجه تصويب كرده اند تا از طريق اينترنت جمهورى اسلامى ايران را شكست دهند» و آن را نشانه «درماندگى دشمن» دانست
رهبر جمهورى اسلامى گفت: آمريكايى ها تا كنون دهها ۴۵ ميليون دلار صرف مقابله با نظام اسلامى از طريق كار ديپلماسى، تحريم، اعزام جاسوس، استخدام مزدور و روش هاى ديگر كرده اند ولى به هيچ نتيجه اى نرسيده اند.
وى افزود: در مقاطعى برخى طراحى هاى دشمن براى وادار كردن نظام اسلامى به باج داده بوده است اما امام بزرگوار هيچگاه باج نداد و همه بدانند ما نيز از طرف ملت ايران و از طرف خود به هيچكس باج نخواهيم داد.

سخنرانی کم نظیر مجید انصاری در کنگره مردمسالاری : میلیون ایران، هر شب VOA و BBC می بینند!


 هشتمین كنگره‌ حزب مردم‌سالاری در تهران برگزار شد. کنگره ای که مهدی کروبی نیز بعنوان مهمان در آن شرکت کرد. دراین کنگره مجید انصاری عضو رهبری مجمع روحانیون مبارز، نماینده اقتصاد دان چند دوره مجلس، نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری، عضو مجمع تشخیص مصلحت  و رئیس سازمان زندان های جمهوری اسلامی در زمان آیت الله خمینی طی سخنانی گفت:
 
امام نظام را در فرد یا در شوكت نیروهای نظامی و انتظامی یا قدرت قوه‌ قضاییه و دادگاه‌ها نمی‌ دید. نظامی كه مبتنی بر خواست مردم نیست، اسلامی هم نیست؛ چرا كه اسلام نخواسته است چیزی را بر مردم تحمیل كند.
امروز بحث كشور فراتر از اصلاح‌طلب و اصولگراست. اصولگرایان و اصلاح‌طلبان واقعی باید برای حفظ محتوای واقعی نظام به صحنه بیایند. امروز بر عرصه‌ مطبوعات، رسانه‌ها و گفت‌وگو در كشور ما به‌خصوص در آن بخش كه رسانه‌ها بیشتر به حاكمیت برمی‌گردند، شاخص صداقت، امانت و بی‌طرفی در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد.
کینه و نفرتی كه امروز براساس سیاست‌ها و تبلیغات نادرست در جامعه به وجود آمده، نه در سه دهه گذشته و نه حتی در دوران قبل از انقلاب ‌سابقه نداشته است. امام گفته بود نگذارید انقلاب پس از من به دست نااهلان بیفتد. نمی‌خواهم بگویم كه امروز انقلاب به دست نااهلان افتاده، ولی ببینید كه امروز آن اهل‌های دوران امام (ره) كجا هستند؟ آیا خانواده‌ شهید مطهری در این كشور محترم است؟ آیا دودمان شهید بهشتی در این كشور محترم است؟ آیا خانواده‌های شهید همت و شهید باكری محترم هستند؟ آیا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی كه شناسنامه انقلاب اسلامی و یار همیشگی امام  بوده‌اند محترم است؟ آیا این سقوط اخلاقی نیست كه عده‌ای طلبه در قم سازمان داده شوند كه اگر مرجع تقلیدی خلاف شاخص‌های مورد تایید آنها حرفی زد یا فتوایی داد به بیت او حمله كنند؟ حال می‌خواهد آن فرد حضرت آقای جوادی آملی باشد یا آقای صانعی یا منتظری و دیگران. آیا این سقوط اخلاقی نیست كه روزنامه‌ای به خود حق می‌دهد به محض آن‌كه آیت‌الله اردبیلی فتوایی صادر كرد، هرچه می‌خواهد در این رابطه بگوید و بنویسد؟
من روز عاشورا نبودم و ندیدم ولی فرض می‌گیریم كه آن حركتی انجام شد كه باید محكوم شود. ولی آیا این درست است كه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تریبون را در اختیار افراد تندی قرار دهد و پلاكاردهایی از پول بیت‌المال علیه شخصیت‌های نظام و با آن شعارها و ناسزاها در دست گرفته شود؟ آیا ادبیات گوساله و بزغاله حتی نسبت به دشمنان ادبیات قرآنی است؟
وقتی گروهی سامان پیدا می‌كنند كه شبانه در شهر راه بیفتند و بر در و دیوار شعارهایی علیه شخصیت‌های بزرگ نظام بنویسند، طبیعی است كه عده‌ای هم تحریك و ناراحت می‌شوند و آن نام‌ها را پاك كنند و چیز دیگری جای آن بنویسند .
چرا برخی كه بیش از دیگران باید حرمت نگه دارند بیشتر تیشه به ریشه می‌زنند؟ و اصرار دارند كه مدام یك گروه را بمباران كنند و وقتی هم كه آخ گفتند، بگویند برانداز هستند؟
امروز راهی جز اجرای تمام‌عیار قانون اساسی نداریم.
درمیان قوای سه‌گانه كشور، مسوولیت مجلس در پاسداشت نظام و حقوق مردم بی‌بدیل است و من به عنوان یك شهروند از مجلس گلایه دارم. متاسفانه در پاره‌ای از موارد مماشات بیش از حد است. تمام شاخص‌های رشد و توسعه برخلاف چشم‌انداز است و برنامه‌ چهارم توسعه رو به سقوط است. حق مردم این نبود كه پس از تدوین برنامه چهارم و آن درآمد بادآورده نفتی، این‌طور با مشكلات اقتصادی دست و پنجه نرم كنند.
این افتخاری برای كشور نیست كه دروازه‌های آن به روی كالاهای بیگانه باز شده است و حتی سنگ قبر هم از چین وارد می‌شود. امروز در سبد آجیل شب عید مردم ایران پسته‌ آمریكایی و خارجی هم وارد شده است.
آیا این كرامت انسانی است كه سرمایه‌های اجتماعی به تاراج برود و نتیجه‌ تربیت مدیران در این نظام، دور ریخته شود؟ به كار نگرفتن اصلاح‌طلبان و به كار نگرفتن افرادی نظیر ناطق نوری و ولایتی، پیشكش؛ در خود همین مدیران دولت نهم هم این مشكل بارز است. در كجای دنیا طی چهار سال و نیم، چهار وزیر كشور، سه وزیر اقتصاد، چند رییس كل بانك مركزی عوض می‌شود؟ آقای محسنی اژه‌ای كه اصلاح‌طلب نبود. آقای صفارهرندی كه از كیهان بود و آقای لنكرانی هم كه از اصلاح‌طلبان نبوده است!
به نظر من آقای پورمحمدی قوی‌ترین وزیر دولت نهم بود. ولی ایشان هم بركنار شدند. آیا این  یعنی تعامل و مردم‌سالاری؟
من از نمایندگان مجلس خواهش می‌كنم كه از حقوق مردم دفاع كنید. خواهش می‌كنم كه از حق كسانی كه تنور انتخابات را گرم كردند و امروز مزد خود را در سلول‌ها می‌گیرند دفاع كنید. خدا می‌داند كه اگر مشكلی برای توقف كار یك روزنامه وجود داشته باشد، آن مربوط به ستون آن روزنامه‌ای است كه هر روز حرف‌هایی را می‌نویسد كه حتی لات‌های مشروب‌خور زمان شاه هم نمی‌گفتند. چرا باید روزنامه‌هایی این‌چنین در حاشیه‌ امن باشند ولی برخی روزنامه‌ها مثل مردم‌سالاری و آفتاب یزد یا برخی دیگر از روزنامه‌ها مدام در معرض تذكر و تعطیلی قرار بگیرند؟
مجمع روحانیون مبارز طی سه نامه از وزارت كشور درخواست مجوز كرد و هر بار بهانه‌هایی آوردند و در نهایت هم گفتند چرا خود را خسته می‌كنید؟ شما هم بیایید در راهپیمایی كه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دعوت كرده است شركت كنید، یعنی همان راهپیمایی كه برگزار شد و در آن به ما فحش و ناسزا دادند. آیا ما باید در راهپیمایی كه در آن به ما فحش می‌دهند شركت می‌كردیم؟
 
از مسوولان برگزاری مراسم 22 بهمن می‌خواهیم كه حداقل حرمت 22 بهمن را حفظ كنید و آن را مصادره به مطلوب نكنید. من در همین جا اعلام می‌كنم كه شعارهای اصلاح‌طلبان در 22 بهمن شعارهای 30 ساله‌ انقلاب نظیر استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است؛ همان‌طور كه در روز قدس هم چنین بود. چرا بیانیه‌ مجمع روحانیون مبارز كه پس از روز قدس صادر شد را منعكس نكردند و صدا و سیما حتی اشاره‌ای هم به آن نكرد؟
هر سال آقای خاتمی در خانه‌ هنرمندان به مناسبت روز عاشورا سخنرانی می‌كردند و امسال قرار شد به خاطر برخی محدودیت‌ها در جوار بیت امام (ره) و در حسینیه جماران برگزار كنند و من خودم در آن‌جا حضور داشتم و شهادت می‌دهم كه مردم عزاداری سیدالشهدا می‌كردند ولی با چه مجوزی نیرو آوردند و با میل‌گرد و چوب و چماق به جان مردم افتادند و مردم را كتك زدند؟ شیشه‌های حسینیه جماران را شكستند و به بیت امام (ره) اهانت كردند؟
مراسم ما را كه به هم می‌زنید، بیانیه‌های ما را در صدا و سیما منعكس نمی‌كنید، روزنامه‌ها هم كه تكلیفشان مشخص است و سایت مجمع روحانیون را هم كه فیلتر كرده‌اید. پس می‌گویید چطور با مردم حرف بزنیم؟ ما معتقدیم كه VOA و BBC خیرخواه ما نیستند و طبیعی است كه به دنبال منافع خود باشند و هر كشوری به دنبال منافع خود است، ولی باید دید كه چه كسی 6 میلیون شنونده و بیننده را برای این شبكه‌ها درست كرده است؟ و این آماری است كه خود آقایان اعلام كردند. چرا باید كار به جایی برسد كه نوبت‌دهی دیش ماهواره در قم 12 روزه بشود؟ و كار به جایی برسد كه سخن مردم ایران در رسانه‌های بیگانه شنیده شود؟ آیا مجلس نباید راجع به صداوسیما و یا عدم كفایت برخی افراد كه دارایی‌های مردم را به تاراج بردند و به حراج گذاشته‌اند تحقیق و تفحص كند؟

اختصاصی جرس / حسین قابل آزاد شد


تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۸۸
جنبش راه سبز (جرس): حسين قابل، برادرزاده هادی و احمد قابل که در مراسم عزاداری روزعاشورا بازداشت شده بود، امروز آزاد شد.
به گزارش خبرنگار جرس، حسین قابل، در دفتر آيت الله صانعی در مشهد دستگیر شده بود که پس از مدتی زندان عمومی به انفرادی اداره اطلاعات مشهد منتقل شده و نهایتا پس از سی و یک روز بازداشت، عصر امروز(سه شنبه) با قرار وثیقه صدمیلیون ریالی آزاد گردید.

هاشمي: درباره مسائل یزدی در زمان امام ، در جلسه انتخاب رهبري و در قوه قضاييه مطالبي را گوشزد خواهم كرد


تاريخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۸۸
عصرایران- جمعي از استادان علوم سياسي دانشگاه‌هاي قم صبح سه‌شنبه با رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام ديدار كردند.
به گزارش ايسنا، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در اين ديدار در پاسخ به پرسش‌ها و نظرات جمع حاضر تاكيد كرد: اسلام كامل‌ترين مكتب براي اداره همه ابعاد جامعه است و مكتب اهل بيت (ع) محكم‌ترين منبع شناخت اسلام و قرآن است.
وي افزود: انقلاب اسلامي ايران اين راه را انتخاب كرده و در بررسي عملكرد سي ساله جمهوري اسلامي، نقاط قوت ناشي از حركت در مسير اسلام و نقاظ ضعف مربوط به اشخاص و انحراف آن‌ها از دستورهاي اسلامي است.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه با بيان اين كه ساختار نظام اسلامي متكي بر اسلام و سرمايه اعتماد مردم است و هر گونه انحراف از آن مي‌تواند آسيب‌هاي جبران‌ناپذيري به همراه داشته باشد، تصريح كرد: اسلاميت و جمهوريت در قانون اساسي جداشدني نيستند.
هاشمي رفسنجاني در ادامه اصل ولايت فقيه را محور جمهوري اسلامي خواند و گفت: اگر ولايت و جايگاه رهبري آسيب ببيند نمي‌توان آينده خوبي براي كشور متصور بود.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام هم‌چنين در پاسخ به پرسش يكي از حاضران درباره آنچه علت حملات و تخريب عليه وي توسط برخي اشخاص از جمله آقاي يزدي خوانده شد، گفت: مهم‌ترين دليل اين حملات، مواضع اينجانب درباره لزوم رعايت حقوق مردم و همچنين دفاع از شخص رهبري و پرهيز از افراط بر اساس عقيده و اعتقاد قلبي‌ام است.
وي افزود: در مورد سخنان اخير آقاي يزدي همان گونه كه قبلا هم گفتم جوابم تا كنون به سخنان توام با عصبانيت و غرض‌آلود ايشان سلام بوده است، ولي با صحبت‌هاي ديروز ايشان و اطلاعات رسيده، اين بار بوي توطئه به مشام مي‌رسد و درباره مسائل ايشان در زمان امام راحل و در جلسه انتخاب رهبري بعد از ارتحال امام و در قوه قضاييه به صورت كتبي مطالبي را گوشزد خواهم كرد.
هاشمي رفسنجاني همگان به ويژه فعالان در عرصه سياست را به رعايت اخلاق و تقوا دعوت كرد و گفت: رعايت نكات اخلاقي، توصيه‌هاي اسلام و نحوه عملكرد ائمه در برخورد با مسائل جامعه و مردم مي‌تواند نظام اسلامي را به عنوان الگوي جهاني مطرح سازد.
بر اساس اين گزارش در اين ديدار برخي استادان با بيان نكاتي درباره جامعه اسلامي از ديدگاه نظري و عملي و همچنين تجربه حكومت اسلامي در سي ساله اخير در ايران، نظراتشان را مطرح كردند.

مخالفت رهبری با نامه سید محمد خاتمی


تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۸۸
خاتمی: برای نجات کشور هر چه سریع تر اقدام کنید و مانع ادامه رفتارهای فاجعه بار کنونی شوید

شبکه جنبش راه سبز (جرس): سید محمد خاتمی چندی پیش نامه ای به رهبری نوشته و در آن ضمن تشریح وضع موجود و روند فزاینده قانون شکنی ها و تجاوز به حقوق شهروندی و سلب آزادی های ملت که به نام دفاع از اسلام و انقلاب و ولایت صورت می پذیرد، ازعواقب روند کنونی بشدت اظهار نگرانی کرده و از وی خواسته است برای نجات کشور هر چه سریع تر اقدام کند و مانع ادامه رفتارهای فاجعه بار کنونی شود.

طی روزهای گذشته شایعات زیادی درباره نامه سید محمد خاتمی به آیت الله خامنه ای مطرح شده که خبرنگار جرس به پی گیری این موضوع پرداخت و یک منبع آگاه در این زمینه توضیحاتی ارائه داد که به دلیل فضای حاکم بر عرصه سیاسی ایران و مسائل امنیتی ، از ذکرنام این منبع آگاه  خودداری می شود.
به گفته این منبع آگاه، رهبری پس از مطالعه نامه، عدم موافقت خود را با تحلیل ها و توصیه های آقای خاتمی ابراز کرده است.
وی توضیح داد: مطالبی که از سوی برخی محافل خبری وابسته به مراکز امنیتی و اطلاعاتی حاکمیت (و نیز برخی مطبوعات و سایتهای خبری به اتکاء منابع یادشده) در باره این نامه منتشر شده مبنی بر این که آقای خاتمی در این نامه از اصلاح طلبان انتقاد کرده و یا درباره به رسمیت شناختن دولت سخنی گفته است، تماماً عاری از صحت بوده و نوعی عملیات روانی به شمار می آید.
این فرد مطلع در تشریح اهداف شایعه مذکور گفت: هدف جریان حاکم از این عملیات روانی و ترویج اخبار کذبی از این دست، ایجاد اختلاف و تفرقه میان سران اصلاحات و سلب اعتماد جامعه نسبت به رهبران جنبش سبز است. آنان به خوبی می دانند در صورت موفقیت در ایجاد بی اعتمادی میان جامعه و رهبران جنبش، بخش وسیعی از بدنه اجتماعی جنبش دلسرد و منفعل خواهد شد. و بخشی نیز از آن ها عبور کرده و به سمت رفتارهای ماجراجویانه و افراطی پیش خواهند رفت. این هر دو نتیجه خواست قلبی حاکمیت کنونی است. زیرا خیالش از  یک بخش راحت شده و امکان سرکوب خشن بخش دیگر را به بهانه افراطی گری خواهد یافت.

این شیخ اهل دست دادن با دست های خونی نیست , مطمئن باشید


دوران سبز : دیروز خبرگزاری های حامی دولت خبری را مربوط به شیخ مهدی کروبی منتشر کردند که سر تا پای این خبرها چیزی بیشتر از دروغ نبود .
من شیخ را خوب می شناسم , اهل سازش نیست , همان موقعی که در مجلس ششم , مجلس را ترک کرد و گفت که تا نماینده ی مردم همدان آزاد نشود من پا توی این مجلس نمی گذارم , فهمیدم این شیخ بخاطر منفعت خودش پشت به مردم نمی کند .
خبرگزاری های کودتا انگار خیلی دوست دارند بشنوند که کروبی عقب نشینی کرده است و این مثل آرزویی برایشان می ماند . موقعی که مهندس موسوی بیانیه ی هفدهم خود را صادر کرد , خبرگزاری های حامی دولت آنقدر نوشتند که موسوی دولت را به رسمیت شناخته که خودشان هم این دروغ را باور کردند .
من از این بابت مطمئنم که شیخ کروبی , مهندس موسوی و سید محمد خاتمی با کسانی که دست های پر از خون داشته باشند دست نمی دهند .
حال آنها هرچقدر می خواهند بگویند , ما طرفدارن جنبش سبز می دانیم که این اخبار قصدی جر تفرقه افکنی بین جنبش ندارد پس بگذارید این دروغ ها  را برای آنها بگویند که می آیند روی ملت خویش باتوم و کلت می کشند و با این دروغ ها  برای حمله به مردم مصمم تر شوند و ندانند که چه عاقبتی پیش روی آنهاست .

پزشكیان: وحدت با تهدید و ایجاد دشمنی به وجود نمی‌آید


تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): یك عضو فراكسیون خط امام(ره) مجلس شورای اسلامی معتقد است وحدت با تهدید و ایجاد دشمنی به وجود نمی‌آید.
مسعود پزشكیان در گفتگو با ایلنا، در رابطه با حركت برخی از افراطیون به نام دفاع از رهبری اظهار داشت:«روندی كه در حال حاضر در جامعه مشاهده می‌شود و برخی‌ها جسارت توهین به رهبری و نادیده گرفتن وی را می‌كنند به علت دفاع نامناسب بسیاری از افراطیون در گذشته است.»

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تاكید كرد:«رهبری چنین دیدگاه‌های افراطی‌ای را قبول ندارد و منطق و عقل نیز حكم می‌كند كه اینگونه رفتار نشود.»

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد:«در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری به وحدت نیاز داریم و وحدت نیز با تهدید و ایجاد دشمنی به وجود نمی‌آید.»

وی تاكید كرد:«چنانچه اختلافی در میان بزرگان وجود دارد بهتر است در مجامعی كه میان خودشان وجود دارد آن را حل كنند و مسائل داخلی را اینگونه رسانه‌ای نكنند.»
پزشكیان در پایان خاطرنشان كرد:«با ادامه چنین روندی وحدت به وجود نخواهد آمد و شكاف‌های ایجاد شده بین مردم روز به روز بیشتر خواهد شد.»

۲۰ میلیون نفر فرم‌های اطلاعات اقتصادی خانوار را پر نکرده‌اند


سه شنبه, ۶م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه:سخنگوی کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی عنوان کرد که از حدود ۷۰ میلیون نفر جمعیت ایران حدود ۲۰ میلیون نفر فرم اطلاعات اقتصادی خانوار را پر نکرده‌اند.
سیدکاظم دلخوش هم‌چنین با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس عنوان کرد در این جلسه به شکل رسمی تصویب شد که لایحه بودجه سال ۸۹ در اولویت رسیدگی مجلس قرار گیرد، کما این‌که طبق آیین‌نامه داخلی مجلس نیز هر زمان که لایحه بودجه به مجلس بیاید هیچ طرح و لایحه دیگری نباید در دستور کار قرار بگیرد که بر این اساس قانون برنامه پنجم نیز بعد از قانون بودجه سال ۸۹ مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
وی درباره احتمال تمدید برنامه چهارم عنوان کرد: قانون برنامه چهارم پیش از سند چشم‌انداز نوشته شده بود که این قانون آن زمان دچار نواقص زیادی بود، هم اکنون هم قانون برنامه چهارم و هم سند چشم‌انداز را پیش رو داریم که با علم و آگاهی از این دو سند بالادستی، قانون برنامه پنجم باید مورد بررسی و تصویب قرار بگیرد.
دلخوش با اظهار این مطلب که با اجرای برنامه چهارم بسیاری از جاها عقب‌نشینی‌های بارزی داشته‌ایم، عنوان کرد: باید زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف درست شود تا در برنامه پنجم دچار این عقب‌نشینی‌ها نباشیم.
سخنگوی کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی هم‌چنین در پایان این گفت‌وگو عنوان کرد که در بودجه سال ۸۹ سهم شرکت‌های دولتی کاهش یافته است.

جنتی : انتخابات ریاست جمهوری را بدون هیچ حرف و حدیثی برگزار کردیم!


تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): دبیر شورای نگهبان گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از سالم‌ترین انتخابات را برگزار کرده و جای هیچ حرف و حدیثی وجود ندارد.

به گزارش فارس، وی افزود: شورای نگهبان به هیچ حزب و قدرتی وابسته نیست و نه پول می‌خواهد و نه مقام و این شورا اصل صحت این انتخابات را سالم و قانونمند‌تر از همه انتخابات دیگر کشورها می‌داند.
 احمد جنتی دوشنبه شب در مراسم بیست و هشتمین سالگرد حماسه اسلامی مردم آمل در سال 60 در مصلی این شهر از مقام شامخ شهدای این حماسه تجلیل کرد و ادای تقلب از سوی برخی افراد داخل و بیرون از کشور را ادعایی مضحک و احمقانه خواند و خاطرنشان کرد: خیانتی که این افراد خودفروخته به ملت کردند هیچ کسی تاکنون نکرده است.

گفتنی است طی نزدیک به هشت  ماه پس از انتخابات بعلت تخلفات صورت گرفته و حمایت علنی اعضای شورای نگهبان از یک کاندیدای مشخص هنوزموج اعتراضات ادامه دارد.   برغم اینکه دلسوزان و علاقه مندان نظام در صدد ارایه راهکاری برای خروج از این بحران هستند, حامیان افراطی احمدی نژاد با عدم پذیرش وضعیت موجود وانمود می کنند که اوضاع عادی است و این اعتراضات ریشه در تبلیغات خارجی دارد.   تاکنون ادله و شواهد زیادی از سوی اصلاح طلبان مبنی بر  تخلفات وسیع و تقلب آشکار در انتخابات ارایه شده است.   اخبار رسیده ازاوین نیز حاکی است به رغم اینکه فعالان سیاسی از فردای انتخابات بازداشت شدند، هنوز بازجویان نتوانسته اند آنها را متقاعد کنند که در این انتخابات تقلب صورت نگرفته است.

مهدی کروبی:هرگز بر سر حقوق ملت معامله نخواهم کرد


سه شنبه, ۶م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه:مهدی کروبی در دیدار با جمعی از نخبگان سیاسی کشور:هرگز بر سر حقوق ملت معامله نخواهم کرد.
به گزارش سحام‌نیوز مهدی کروبی در دیدار با جمعی از چهره‌های برجسته و نخبگان سیاسی کشور از جمله رهبران برخی از احزاب اصلاح‌طلب گفت: «گر چه امروز روزنامه‌ها را توقیف، سایت‌ها را فیلتر و بسیاری از عزیزان را زندانی کرده و دفاتر احزاب از جمله دفتر حزب اعتماد ملی و حتی دفتر شخصی مرا بسته‌اند، گرچه به اتومبیل بنده تیراندازی کرده‌اند و برخی هر روز خط و نشان می‌کشند و انواع اهانت‌ها را نثار بنده و آقای موسوی وملت بزرگوار ایران و سخنان ما را تحریف می‌کنند، ولی با قاطعیت می‌گویم که من هرگز بر سر حقوق ملت معامله نخواهم کرد و یکی از بزرگ‌ترین حقوق این ملت آرایی است که به امانت در صندوق‌های رأی ریخته‌اند، و من تا پایان راه در کنار ملت خواهم بود و برای برگزاری انتخابات آزاد و رفع موانع موجود خواهم کوشید و به زودی مواضع تفصیلی خود را در باره آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع از حقوق مردم و ضرورت برگزاری انتخابات آزاد به اطلاع ملت شریف و بزرگوار ایران خواهم رساند.»
دبیرکل حزب اعتماد ملی ضمن تشکر از حضور، احساس مسؤولیت و اظهارات نخبگان سیاسی حاضر در این دیدار و جمع‌بندی اظهارات حاضران در باره وضعیت نابسامان اقتصادی کشور و تضعیف جایگاه ایران در عرصه بین‌الملل و اظهار تأسف از محدودیت‌های ایجاد شده برای مراجع عظام تقلید، علما، اساتید دانشگاه، دانشجویان و … و برخورد‌های بی‌سابقه با مردم گفت: «در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی قرار داریم و من بر خود وظیفه می‌دانم که یاد شهیدان به خون خفته انقلاب اسلامی و رهبر بزرگوار این انقلاب باشکوه را گرامی بدارم.»

نگرانی از حضور هواداران جنبش سبز در راهپیمایی 22 بهمن


تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تاکید کرد: مهمترین تکلیف همه ما فتنه شکنی است و به حول و قوه الهی در سالگرد پیروزی انقلاب، جشن شکست فتنه را برگزار خواهیم کرد.
به گزارش فارس، سردار میرفیصل باقرزاده رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فتنه شکنی را از وظایف همه خواص دانست و افزود: مردم به حمدالله با حرکت حسینی خود در روز 9 دی فتنه اخیر را درهم شکستند لذا در 22 بهمن ماه امسال با راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشن شکست فتنه نشان داده می شود .
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با یادآوری اینکه دشمن هیچگاه دست از فتنه انگیزی برنخواهند داشت، عنوان کرد: دشمن مترصد آن است که جامعه امامی و علوی ما را تبدیل به جامعه سلطانی کند ، لذا بر همین اساس است که به دنبال از بین بردن پایه های نظام اسلامی است .
سخنان این عضو ارشد سپاه پاسداران در حالی صورت می گیرد که هواداران جنبش سبز در تدارک برگزاری یک راهپیمایی اعتراضی بزرگ در راهپیمایی 22 بهمن هستند. به نظر می رسد سخنان میرفیصل باقر زاده نشانی از نگرانی هواداران دولت از حضور دوباره معترضین در خیابانها باشد.
گفتنی است مجید انصاری عضو مجمع روحانیون مبارز روز گذشته در جریان برگزاری کنگره حزب مردمسالاری به راهپیمایی 22 بهمن اشاره کرد . وی با بیان اینکه برخی آن را به نفع خود مصادره نکنند و با آن گروهی و جناحی برخورد نکنند به حضور اصلاح‌طلبان نیز در آن اشاره کرد و گفت: شعارهای اصلاح‌طلبان همان شعارهای سی ساله انقلاب از جمله استقلال آزادی جمهوری اسلامی خواهد بود

نمونه‌ای از عدالت و بی‌طرفی برخی اعضای شورای نگهبان


سه شنبه, ۶م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه: سایت آینده نوشته است:پیرو انتقاد فرزند آیت‌الله حائری شیرازی از حذف سلیقه‌ای توسط شورای نگهبان، این شورا با تکذیب این اتهام بر بیطرفی کامل خود تأکیدکرد ، اکنون نمونه‌ای را منتشر کرده که کاندیدای غیرمشهور با پیروزی در انتخابات، فامیل محترم را از نشستن بر صندلی سبز مجلس محروم کرد.
پیرو انتشار مطلبی از فرزند آیت‌الله حائری شیرازی در انتقاد از حذف سلیقه‌ای کاندیداها توسط شورای نگهبان، این شورا با تکذیب این اتهام بر بی‌طرفی کامل خود تأکید کرد که در راستای تأیید ادعای فوق، خبرنگار «آینده» نمونه‌ای از اجرای عدالت و بی‌طرفی اعضای شورای نگهبان را منتشر کرده است.
به گزارش «آینده»، در انتخابات مجلس هشتم، یکی از کاندیداها که اتفاقاً از مسئولان شاخص جهاد سازندگی در دفاع مقدس، ستاد اقامه نماز و… بوده است، توسط هیأت نظارت شورای نگهبان ردصلاحیت شد.
با پیگیری به عمل آمده توسط برخی از بزرگان نظام، مشخص شد بسیاری از اعضای شورای نگهبان با تأیید صلاحیت این کاندیدا موافقند، اما علت واقعی اصرار بر این ردصلاحیت، وجود رابطه «پسردایی و پسرعمه» بین یکی از روحانیون محترم عضو شورای نگهبان با کاندیدای دیگر همان حوزه انتخابیه است و به این کاندیدا وعده داده شد که در صورت تغییر حوزه انتخابیه خود، صلاحیت وی قابل بررسی و تأیید می‌باشد.
کاندیدای مذکور نیز که به دلیل شناخته شده بودن و محبوبیت در حوزه خود، اصرار بر رقابت با کاندیدای مذکور را داشت، تغییر حوزه را قبول نکرد و سرانجام از حضور در انتخابات محروم گردید.
البته این کاندیدا پس از ردصلاحیت با حضور فعال در ایام تبلیغات، هواداران خود را دعوت به حمایت از کاندیدای غیرمشهور دیگری که تفکراتی نزدیک به وی داشت و صلاحیت او تأیید شده بود، کرد و تصادفاً همین کاندیدای غیرمشهور با پیروزی در انتخابات، فامیل محترم را از نشستن بر صندلی سبز نمایندگی مجلس محروم کرد.
اگرچه نمونه فوق قطعاً به معنای غلبه انگیزه‌های شخصی و سلیقه‌ سیاسی اعضای محترم شورای نگهبان در تصمیماتشان نمی‌باشد، اما نشان می‌دهد نمی‌توان به طور کلی نیز این‌گونه موارد را نفی کرد و بخشی از اعتراضات فعلی جامعه به دلیل عملکرد شورای نگهبان در گذشته و مواضع اعضای آن در انتخابات اخیر می‌باشد.

منتجب نیا : اگر موسوی و کروبی هم از شعارهایشان دست بردارند مردم به آنها اعتراض می کنند


تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۸۸
بلکه بخش وسیعی از مردم الان منتقدند.
شبکه جنبش راه سبز (جرس):رسول منتجب نیا  قائم مقام حزب اعتماد ملی در گفتگویی تفصیلی با روزنامه اعتماد دیدگاهها و نقطه نظرات خود را با این روزنامه اصلاح طلب بیان کرد. منتجب نیا در این مصاحبه از جمله تاکید کرد: حتی اگر کروبی و موسوی بگویند از اعتراض دست برداشته‌اند، مردم شعارهایشان را علیه آنها می‌گویند

وی گفت: چرا صورت مساله را پاک می کنیم؟ چرا قضیه به این مهمی را به دو سه نفر مربوط می دانیم؟ من تاکید می کنم انتقاد را باید با پاسخ قانع کننده رفع کرد. شانتاژ تبلیغاتی پاسخی قانع کننده نیست. این مردم عقل دارند و آگاهند. نمی توان با تحریف واقعیات، مردم را قانع کرد.  معتقدم این جریانی که راه افتاده به هیچ وجه ارتباطی با این سه نفر(کروبی ، موسوی و خاتمی‌) ندارد. یعنی اگر این آقایان رسماً هم اعلام کنند ما از انتقاد و اعتراض دست برداشته ایم مردم شعارهایشان را علیه آنها شروع خواهند کرد.  این یک جریان مردمی است. من نمی گویم همه مردم بلکه بخش وسیعی از مردم الان منتقدند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی تاکید کرد: تاکید می کنم این سه نفر باید جریان انتقاد را هدایت کنند تا به عصیان و... منجر نشود. بنده معتقدم مسوولان نظام باید از این سه چهار نفر استقبال هم بکنند. حتی باید به این افراد و شخصیت ها ماموریت داده شود تا جریان مردم را کنترل کنند که انتقاد به اعتراض و اعتراض به خشونت و... کشیده نشود و این جمعیت میلیونی تبدیل به یک جریان خارج از نظام نشود.

وی با اشاره به پلمپ دفتر حزب اعتماد ملی نیز گفت: قضیه آقای کروبی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری یک قضیه مستقلی بوده و هست. ایشان ادعا می کنند حق شان ضایع شده و پای ادعای خودشان هم ایستاده اند اما آیا از نظر حقوقی و قانونی و عرف سیاسی اگر دبیرکل یک حزب از نظر مسوولان قضایی متهم شود، جوازی وجود دارد برای اینکه یک حزب قانونی را به دلیل اتهام دبیرکل تحت فشار قرار دهند و دفتر آن را پلمب کنند؟ اینها با بستن دفتر حزب تنها و تنها تعداد ناراضی هایی را که می توانستند رضایتمندشان کنند، افزایش داده اند و حتی راضی هایی را که اعتراضی هم نداشتند نیز معترض کرده اند. به هر حال یک جمعیت نزدیک به دو میلیونی در کشور خود را متعلق به حزب اعتماد ملی می دانند.
 
منجب نیا افزود: ما به دادستانی گفته ایم اجازه بدهند اثاثیه حزب را به یک انبار منتقل کنیم و ساختمان را به مالکش تحویل بدهیم اما اجازه نداده اند. قول هایی هم در این زمینه به ما داده شده و عده یی گفته اند می خواهیم اجازه این کار را بدهیم اما ظاهراً عده دیگری گفته اند ممکن است اینها بروند و جای دیگری فعالیت حزبی کنند

وی تاکید کرد: آنها با همین استراتژی در تلاشند وانمود کنند این حزب قانونی از هم متلاشی شده، حال آنکه در حزب ما در حال حاضر به دلیل وضع موجود اصلاً فعالیتی نیست که انشعابی باشد. خب ممکن است در یکی دو استان اعضا با یکدیگر اختلافاتی هم داشته باشند اما دلیل انشعاب و ریزش نیست.

محمد تقی کروبی:نه معامله ای در کار است و نه ترسی


سه شنبه, ۶م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه: سایت سحام نیوز سایت رسمی حزب اعتماد ملی گفت و گویی را با دکتر محمد تقی کروبی درباره خبر دیروز خبرگزاری فارس منتشر کرده که به شرح زیر است:
امروز در دانشگاه فرصتی دست داد تا با دکتر محمد تقی کروبی فرزند آقای کروبی پیرامون خبر دیروز خبرگزاری فارس مبنی بر به رسمیت شناختن دولت صحبتی صریح اما کوتاه داشته باشیم. شاید این گفتگو بتواند به ابهام ها و عدم درک مناسب از مطلب آقای کروبی کمک کند.
آقای دکتر خبر خبرگزاری فارس منتسب با آقای کروبی بسیاری از مردم را شوکه کرد، بطوری که بخشی از مردم تلقی کردند معامله ای در کار است. آیا معامله یا تعاملی انجام شده که مردم از آن بی خبرند؟

رایزن ایران در ژاپن از سمت خود استعفا داد


تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۸۸
جنبش راه سبز (جرس): ابولفضل اسلامی، رایزن پیشین سفارت ایران در ژاپن با انتشار نامه‌ای اعلام کرد که «از خشونت‌های صورت گرفته علیه مردم بیزار شده» و به همین دلیل استعفا می‌دهد.
سایت ندای سبز آزادی به نقل از رادیو کوچه گزارش داد که پیش از این نیز چندین تن از دیپلمات‌های وزارت امور خارجه ایران در اروپا نیز استعفای خود را اعلام کرده بودند، اما این برای نخستین بار است که در منطقه آسیای شرقی چنین رویدادی رخ می‌دهد .
این رایزن پیشین جمهوری اسلامی هم‌چنین در نامه‌ای از کارمندان وزارت امور خارجه رژیم خواسته که با مردم همگام باشند

زهرا رهنورد : بیانیه هفدهم کف خواسته ها و آرمان های مردم است


سه شنبه, ۶م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه:دکتر زهرا رهنورد در گفت و گویی با فرشته قاضی خبرنگار روز آنلاین پیرامون بیانیه شماره ۱۷ مهندس موسوی توضیحاتی را ارائه کرده است
متن این گفت و گو به شرح زیر است:بیانیه شماره ۱۷ میرحسین موسوی از سوی برخی گروهها و شخصیت های سیاسی نشانه به رسمیت شناختن دولت محمود احمدی نژاد ارزیابی شد و برخی تا بدانجا پیش رفتند که سخن از سازش پشت پرده رهبران جنبش سبز با حکومت به میان آوردند. امری که زهرا رهنورد در مصاحبه با “روز” آن رابه شدت رد و به صراحت اعلام کرد: “نه دولت احمدی نژاد را به رسمیت می شناسیم و نه سازش می کنیم بلکه صادقانه پی گیر حقوق و مطالبات مردم هستیم.”
با خانم رهنورد در شرایطی مصاحبه کرده ایم که از یک سو فشارها بر میرحسین موسوی، با بازداشت مشاوران و نزدیکان اوافزایش یافته و از سوی دیگر شایعاتی مبنی بر سازش پشت پرده و به رسمیت شناختن دولت احمدی نژاد از سوی او و سایر رهبران جنبش سبز، پخش شده است. اما خانم رهنورد با وجود همه این فشارها و تهدیدها تصریح می کند: “سینه مان را سپر کرده ایم و آماده برای هرگونه تیر و حمله و تروری هستیم.”

ژاپن؛ جداشدن یک دیپلمات دیگر از رژیم: هنوز راه نجاتی هست


دوشنبه، 5 بهمن ماه 1388

ايران پرس نيوز : یکی از خوانندگان از ژاپن: یک رایزن دیگر از وزارت امور خارجه حکومت جمهوری اسلامی با پشت کردن به این رژیم دیکتاتور، به مردم آزادیخواه پیوست .
\"ابولفضل اسلامی\" رایزن پیشین سفارت ایران در ژاپن با انتشار نامه ای اعلام کرد که از بیدادگری و ستم رژیم دیکتاتور جمهوری اسلامی بیزار شده و بهمین دلیل به جبهه مردم می پیوندد .
پیش از این چندین تن از دیپلمات های وزارت امور خارجه ایران در اروپا نیز جدایی خود از رژیم دیکتاتور جمهوری اسلامی را اعلام کرده بودند، اما این برای نخستین بار است که در منطقه آسیای شرقی چنین رویدادی رخ می دهد .
این رایزن پیشین جمهوری اسلامی همچنین در نامه ای از کارمندان وزارت امور خارجه رژیم خواسته که از بیدادگری های رژیم ضد مردمی جمهوری اسلامی دوری جسته و خود را با مردم همگام کنند .
درخواست دیپلمات پیشین جمهوری اسلامی در ژاپن از همکارانش در وزارت خارجه، برای پیوستن به مردم:
با عرض ادب و احترام، امروز دیگر همه شما اطلاعیه شورای عالی امنیت ملی کشور در خصوص پرونده کهریزک و اعتراف حکام جائر به شکنجه و کشتار جوانان بی گناه را خوانده اید.

آخرين آخبار