آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ شهریور ۱۸, چهارشنبه

آیت الله صانعی:بوی تعفن دروغ تا آسمان هفتم بالا رفته است، مردم نباید به سخنان دروغ گوش بدهند.

برخی با اعمال فشارها می خواهند که دیگر کسی به فکر مردم و دفاع از منافع مردم نباشد، لکن تا زمانی که فرزندان متعهد و متدین انقلاب، همچون کروبی ها مصمم به دفاع از حقوق مردم می باشند، آنها نمی توانند به اهداف شوم خود برسندامیدوارم جامعه ما به جایی برسد که نخبگان آن، کسانی باشند که نه زیر بار ظلم بروند و نه حاضر بشوند به دیگران ظلم کنند و نه راضی به ظلم باشند.امروز آگاهی دادن به افراد جامعه بسیار مهم است.نباید شرائط به گونه ای بشود که ما همین طور سکوت کنیم خصوصاً جایی که بحث حقوق مردم مطرح است. چرا که حق الناس غیر از حق الله است. در حق الله لازم نیست آدم دنبال آن برود و فحص و جست و جو نماید.دروغ گو و دروغ پرداز در پیشگاه خداوند متعال مطرودند و مردم نباید به سخنان دروغ گوش بدهند. بوی تعفن این دروغ ا ست که تا آسمان هفتم بالا می رودتهمت و دروغ بستن به شخصیت های انقلابی این نظام است که بوی تعفنش تمامی عالم را می گیرد؛ چرا که تهمت زدن به این افراد در واقع تهمت زدن به کل نظام و انقلاب است تهمت به همه آنهایی است که برای این نظام و انقلاب زحمت کشیده اند و حافظان و پاسدار این نظام هستندهیچ گاه در اهدافمان به کم قانع نشویم، بلکه باید تلاش کنیم که برسیم به آن قلّه هدف. توجه داشته باشید که جباران و جنایتکاران (مگر این که توبه واقعی بکنند) هیچگاه نمی خواهند ملت ها به خواسته هایشان برسند. آنها ملت ها را برای این می خواهند که در دنیا از آنها استفاده کنندسرّ این که امام به آنها اعتماد نداشت و سراغ آنها نمی رفت این بود که می دید و می دانست آنها برای ملت کاری نخواهند کرد. آنها منافع خود را می خواهند و کاری به ما ندارند و هر کجا منافعشان تأمین شد همان جا می مانند".

تیراندازی بسوی مردی که شعار مرگ بر خا.... می داد

آسمان دیلی نیوز گزارش میدهد ِ ؛ یک شهروند میانسال در قم توسط نیروهای لباس شخصی هدف گلوله قرار گرفت. ظهر امروز ۱۷ شهریورماه، فردی میانسال ( ۳۵-۴۰ ساله ) که به همراه همسر و فرزند خردسال خود در خیابان ۱۹ دی شهر قم با ماشین سواری پراید ( مدل ۱۳۲ ) به سمت کمربندی کاشان در حال حرکت بود توسط عده ای از نیروهای لباس شخصی که سوار بر اتومبیل پژو ( مدل جی ال ایکس) بودند دستگیر شد. عوامل لباس شخصی پس از توقف در مقابل اتومبیل فرد مزبور و سد راه وی با ضرب و شتم در مقابل همسر و فرزند خردسال ایشان سعی کردند وی را به داخل اتومبیل خود منتقل کنند که با مقاومت و اقدام به فرار این فرد، توسط عوامل لباس شخصی با تیر اندازی مستقیم در بین جمعیت از ناحیه کتف هدف گلوله قرار گرفت. نامبرده پس از اصابت تیردر حالی که به سر دادن شعارهای سیاسی منجمله ” مرگ بر خام...” می پرداخت توسط نیروهای لباس شخصی به همراه خانواده اش به داخل خودرو نیروهای مزبور برده و نهایتاً به نقطه نامعلومی منتقل شد. لازم به ذکر است هویت و اتهام شهروند مذکور و همچنین نهاد و رسته نیروهای لباس شخصی مشخص نیست، اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.

احمدی مقدم: مردم روز قدس را سیاسی نکنند

فرمانده نيروي انتظامي گفت: كساني كه تلاش مي‌كنند، روز قدس را از هدف اصلي آن منحرف كنند، ماهيت خودشان را براي مردم افشا مي‌كنند. به گزارش ايسنا، سردار احمدي مقدم در جمع خبرنگاران در شهرستان سراوان افزود: روز قدس متعلق به فلسطين است و نبايد از هدف اصلي آن خارج و به اهداف سياسي آلوده شود. او ادامه داد: قطعا حوادث خاصي در اين روز روي نخواهد داد، زيرا با افشاگري‌هايي كه در زمينه علت شبهه‌ تقلب انجام شده، امروز همه چيز براي مردم ايران روشن شده است. فرمانده نيروي انتظامي افزود: همه‌ مردم ايران بايد در روز قدس شركت کرده و در محكوميت رژيم صهيونيستي شعار دهند و نبايد آن ‌را به اهداف سياسي تبديل كنند.

حرمت شب قدر را هم نگه نمی‌دارند: فرزند شهید بهشتی هم بازداشت شد

ک منبع آگاه به «موج سبز آزادی» خبر داد که ساعتی پیش علیرضا حسینی بهشتی، فرزند اولین رئیس دستگاه قضایی پس از انقلاب، توسط ماموران امنیتی و با حکم دادستان جدید تهران بازداشت شد. آقای بهشتی از مشاوران نزدیک میرحسین موسوی و نماینده او در کمیته پیگیری مسائل بازداشت‌شدگان است. پیش از این هم مرتضی الویری، از مشاوران مهدی کروبی و نماینده وی در کمیته مذکور؛ بازداشت شده بود. دفتر این کمیته دیروز مورد هجوم نیروهای امنیتی قرار گرفت و دفتر شخصی مهدی کروبی، دفتر حزب اعتماد ملی و دفتر انجمن دفاع از حقوق زندانیان نیز امروز پلمب شدند.

سازمان ملل خواستار رسیدگی دقیق به 'تقلبهای انتخابات' افغانستان شد

سازمان ملل متحد از مسئولان انتخاباتی افغانستان خواسته است با دقت به ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری این کشور رسیدگی کنند.

روسیه قاچاق موشک برای ایران را تکذیب کرد

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گزارش ها در باره این که کشتی Arctic Sea که چندین هفته به طور اسرار آمیزی ناپدید شده بود، حامل موشک های زمین به هوا برای ایران بوده را تکذیب کرده و آنرا "مطلقا خلاف واقع" خوانده است.

از منابع امنیتی روس و اسرائیلی نقل قول شده بود که از این کشتی برای قاچاق موشک های ضد هوایی S-300 به مقصد ایران، استفاده شده بود ولی سرویس اطلاعاتی اسرائیل این موضوع را کشف و مانع اجرای آن شده بود.

این موشک ها یکی از مدرن ترین سلاح های ضد هواپیمای ساخت روسیه است.

کشتی Arctic Sea که با پرچم مالت حرکت می کرد و دارای 15 خدمه بود، بیش از دو هفته ناپدید شده بود و پس از آن در تاریخ 16 اوت از آب های سواحل غرب آفریقا سر در آورد.

این کشتی چهار هزار تنی از فنلاند به راه افتاده و ظاهرا حامل الواری به ارزش یک میلیون و 800 هزار دلار به مقصد الجزایر بود.

هشت نفر به اتهام ربودن این کشتی متعاقبا دستگیر شدند.

این عده که بیشتر استونیایی هستند، متهمند که با لباس مبدل پلیس وارد کشتی شده و آن را تحت کنترل خود در آورده اند.

یک دیپلمات ارشد روسیه قول داده است که تحقیقات در این باره بدون پنهانکاری و با حضور مامورانی از مالت صورت گیرد.

هفته نامه بریتانیایی ساندی تایمز در شماره اخیر خود ( 6 سپتامبر) به نقل از منابع امنیتی اسرائیلی و روس نوشته بود که محموله این کشتی موشک های ضد هوایی بوده نه الوار چوب.

این منابع ادعا می کردند که موشک ها در حالی که کشتی در بندر کالینینگراد در حال تعمیر بوده به داخل کشتی انتقال داده شده است.

در گزارش ساندی تایمز آمده است که افسران سابق نظامی که با سندیکاهای زیر زمینی ارتباط دارند این موشک ها را فروخته بودند.

هفته گذشته میخائیل وویتنکو، یک روزنامه نگار روس که گفته بود ممکن است این کشتی حامل سلاح های غیرقانونی بوده مجبور به فرار از روسیه شد.

او که به ترکیه رفته به بی بی سی گفت به او هشدار داده شده بود در صورتی که از روسیه خارج نشود، دستگیر خواهد شد.

احمدی نژاد معرفی وزرا به مجلس را پس گرفت

محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران ساعاتی بعد از اعلام وصول نامه معرفی دو وزیر به مجلس، با ارسال نامه ای معرفی وزرای آموزش و پرورش و نیرو را پس گرفت.

این اقدام بعد از آن صورت گرفت که در جلسه علنی مجلس در روز سه شنبه 17 شهریور، نامه معرفی فاطمه آلیا، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و علی ذبیحی، وزیر پیشنهادی نیرو اعلام وصول شده بود.

در آغاز جلسه امروز مجلس علی لاریجانی رئیس مجلس از اعلام وصول نامه معرفی دو وزیر خبر داد و گفت که برنامه ای برای این دو وزیر ارائه نشده و آقای احمدی نژاد گفته است که نمایندگان همان برنامه های وزیران پیشنهادی قبلی را مطالعه کنند.

نمایندگان مجلس همزمان با معرفی این دو وزیر پیشنهادی از سوی رئیس مجلس، با گفتن "دو دو" که نشانه مخالفت است، مخالفت غیررسمی خود را با این دو وزیر نشان دادند.

در پی رای عدم اعتماد مجلس به وزیران پیشنهادی آموزش و پرورش، نیرو، و رفاه و تامین اجتماعی، آقای احمدی نژاد، فاطمه آلیا نماینده تهران در مجلس را به عنوان وزیر آموزش و پرورش و علی ذبیحی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی را به عنوان وزیر نیرو به مجلس معرفی کرده بود.

آقای احمدی نژاد دلیل مشخصی برای پس گرفتن معرفی این دو وزیر پیشنهادی اعلام نکرده ولی برخی آن را با سخنان آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران در دیدار با اعضای دولت مرتبط می دانند که در آن بر "مغتنم شمردن توصیه های علما و مراجع" تاکید کرده بود.

گفته می شود معرفی وزرای زن با مخالفت برخی مراجع رو به رو بوده است و بنابر گزارشها، دیدارهایی بین برخی مراجع شیعه در قم نیز صورت گرفته است.

البته از سه زنی که برای پست وزارت به مجلس معرفی شده بودند، مرضیه وحید دستجردی وزیر پیشنهادی بهداشت توانست از مجلس رای اعتماد بگیرد و خانمها سوسن کشاورز، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و فاطمه آجرلو وزیر پیشنهادی رفاه و تامین اجتماعی نتوانستند از مجلس رای اعتماد بگیرند.

غیر از این دو نفر محمد علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو نیز نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد.

برای همین آقای احمدی نژاد ناچار شد برای وزارتخانه های آموزش و پرورش، رفاه و نیرو سرپرست معرفی کند.

رمضان محسن پور به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش، مجید نامجو به عنوان سرپرست وزارت نیرو و نادعلی الفت پور به عنوان سرپرست وزارت رفاه معرفی شده اند.

آقای محسن پور سرپرست وزارت آموزش و پرورش پیش از این معاونت حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت آموزش و پرورش را بر عهده داشته است.

آقای نامجو سرپرست معرفی شده وزارت نیرو نیز معاون وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب بوده است.

آقای الفت پور سرپرست معرفی شده برای وزارت رفاه نیز معاونت توسعه مدیریت و امور مجلس وزارت رفاه را بر عهده داشته است.

بعد از آنکه مجلس به سه وزیر پیشنهادی رای اعتماد نداد، آقای احمدی نژاد ناچار شد برای این سه وزارتخانه بدون وزیر، سرپرست معرفی کند.

اعتراض نمایندگان مجلس به واردات غیرقانونی بنزین

نج نماینده تهران طی تذکری کتبی به محمود احمدی نژاد، نسبت به واردات غیرقانونی بنزین اعتراض کرده و از دولت خواسته اند تصمیماتش را با قانون سازگار کند.

احمد توکلی رئیس مرکز پژوهشهای مجلس، حمید رضا کاتوزیان رئیس کمیسیون انرژی، علی مطهری، حسین نجابت و الیاس نادران از نمایندگان شاخص مجلس در تذکری کتبی، واردات بنزین را نقض آشکار قانون بودجه از سوی دولت دانسته اند.

این گروه از نمایندگان از دولت خواسته اند با تمکین از قانون "از هدر دادن منابع ملی به نفع رفاه دهک های ثروتمند و افزایش کسری بودجه بپرهیزد."

به عقیده این نمایندگان مجلس، ادامه این "قانون شکنی" به تضعیف قانون و مردم سالاری" منجر می شود و در پایان سال بودجه را با کسری بیشتری مواجه می کند.

بنابر قانون بودجه سال ۱۳۸۸، دولت موظف است تا بنزین تولید داخلی را به قیمت یکصد تومان و از طریق سهمیه بندی بفروش برساند و بقیه نیاز داخلی را از طریق واردات و با قیمت آزاد هر لیتر چهارصد تومان بفروشد.

در قانون بودجه تاکید شده که هیچ یارانه ای بابت بنزین وارداتی پرداخت نشود و دولت نیز حق ندارد که از هیچ محلی بابت واردات بنزین هزینه کند.

به گفته این نمایندگان، دولت در ابتدای سال تا اوایل شهریور یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بنزین وارد کرده و بخش عمده آن را به قیمت هر لیتر یکصد تومان فروخته است در حالی که این کار غیرقانونی بوده است.

مصرف روزانه بنزین حدود ۶۷ میلیون لیتر است و بنابر گفته نمایندگان مجلس روزانه بیشتر از ۲۰ میلیون لیتر بنزین وارد شده در حالی که کمتر از ۳ میلیون لیتر بنزین آزاد در روز فروخته شده است.

مشکل قدیمی

پیش بینی می شود حتی اگر دولت بخواهد به این روند ادامه بدهد برای ماههای باقی مانده سال دستکم به سه میلیارد دلار دیگر برای واردات بنزین نیاز خواهد داشت و این در شرایطی است که بودجه سالانه با کسری شدیدی روبه روست.

دولت ایران امیدوار بود طرح هدفمند کردن یارانه ها به تصویب مجلس برسد اما تصویب این طرح برای مدتی به تعویق افتاده و مشخص نیست مجلس چه تصمیمی در باره آن خواهد گرفت.

هدف این طرح آن است که پرداخت یارانه برای کالاهایی نظیر بنزین، گازوئیل، گاز و برق حذف و این کالاها به قیمت تمام شده در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد.

مجلس ایران اسفند ماه گذشته در هنگام بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۸۸ دولت را موظف کرد بنزین داخلی را به صورت سهمیه بندی و به قیمت هر لیتر ۱۰۰ تومان و بنزین وارداتی را قیمت هر لیتر ۴۰۰ تومان در اختیار مصرف کنندگان بگذارد.

بعد از این تصمیم، سهمیه بنزین خودروهای شخصی از ماهانه ۱۲۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر کاهش پیدا کرد در حالی که اگر قانون مجلس عملی می شد باید سهمیه بنزین به حدود ۷۰ تا ۸۰ لیتر می رسید.

بنابر بر مصوبه مجلس، دولت باید به گونه ای عمل می کرد که نیازی به پرداخت یارانه برای واردات بنزین نباشد و اختصاص هر نوع بودجه دیگری برای واردات ممنوع است.

این سومین سالی است که نمایندگان مجلس می گویند دولت قانون بودجه را در زمینه واردات بنزین نادیده گرفته است. نمایندگان مجلس در آن زمان نیز معتقد بودند که دولت بیش از بودجه ای که برای واردات بنزین در بودجه سالانه پیش بینی شده، برای واردات بنزین هزینه کرده است.

انتقاد نمایندگان در آن زمان این بود که دولت باید برای تامین بودجه از مجلس مجوز می گرفت.

سال گذشته غلامحسین نوذری وزیر نفت وقت به مجلس فراخوانده شد تا در باره اختصاص دو میلیارد دلار برای واردات بنزین، خارج از لایحه بودجه به نمایندگان توضیح دهد.

آقای نوذری در پاسخ به نمایندگان گفت که وزارت نفت به دستور رئیس جمهور قانون بودجه را نادیده گرفته و دو میلیارد دلار بیشتر از مجوز قانونی بنزین وارد کرده است.

ایران یک میلیارد یورو اوراق مشارکت نفتی منتشر می کند

دولت ایران برای تامین سرمایه مورد نیاز توسعه میدان گازی پارس جنوبی، در ماه آینده یک میلیارد یورو اوراق مشارکت منتشر کند.

هشدار سازمان مجاهدین انقلاب به صادق لاریجانی

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در ایران در نامه ای سرگشاده به رئیس جدید قوه قضائیه این کشور نسبت به سکوت در مقابل برخوردهای "غیرقانونی" و "تحریک آمیز" با مخالفان دولت هشدار داده است.

ماموران امنیتی مدارک کمیته پیگیری آسیب دیدگان انتخابات را بردند

ماموران امنیتی به کمیته پیگیری زندانیان و آسیب دیدگان حوادث پس از انتخابات حمله کردند.

علیرضا بهشتی، سخنگوی کمیته پیگیری زندانیان و آسیب دیدگان بعد از انتخابات، گفته است که شامگاه دوشنبه ماموران امنیتی به دفتر این کمیته وارد شدند و اسناد و مدارک و یک لپ تاپ موجود در این دفتر را با خود بردند.

به گفته آقای بهشتی، قرار بود ماموران از سوی دادستانی برای طرح برخی سئوالات و گفتگو با مسئول کمیته به این محل مراجعه کنند اما پس از ورود، حکمی در مورد انتقال مدارک را ارائه دادند.

آقای بهشتی افزوده است که اعضای کمیته طی یک جلسه فوق العاده درباره ادامه فعالیت و پیگیری این اقدام ماموران دولتی تصمیم گیری خواهند کرد.

کمیته پیگیری زندانیان و آسیب دیدگان حوادث بعد از انتخابات به ابتکار میر حسین موسوی و مهدی کروبی به منظور رسیدگی به وضعیت کسانی تشکیل یافته که در جریان اعتراضات به نتیجه اعلام شده انتخابات بازداشت شده و یا آسیب دیده اند.

اخیرا این کمیته اسامی هفتاد و دو تن از کسانی را که در جریان تظاهرات معترضان و یا در زمان بازداشت به قتل رسیده اند انتشار داد.

این گزارش حاوی جزئیاتی در مورد نحوه کشته شدن این افراد به دست ماموران دولتی است و براساس مراجعه خانواده قربانیان و شواهد به دست آمده تدوین شده است.

در عین حال، این احتمال نیز مطرح شده است که بستگان تعداد دیگری از قربانیان حوادث اخیر به دلیل نگرانی از واکنش نهادهای امنیتی و یا دلایل دیگر تا کنون از مراجعه به کمیته پیگیری خودداری کرده اند.

کمیته پیگیری فهرست اسامی کشته شدگان را در اختیار گروه های تحقیقی قرار داده که از سوی نهادهای حکومتی برای رسیدگی به حوادث اخیر تشکیل یافته اند.

همزمان، مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی نیز شکایت های دریافت شده در مورد سوء رفتار با بازداشت شدگان از جمله تجاوز جنسی و قتل در بازداشتگاه ها را پیگیری کرده و اخیرا شواهدی را در این موارد در اختیار گروه های تحقیق قرار داده است.

دفتر کروبی و دفتر حزب اعتماد ملی مهر و موم شد

سخنگوی حزب اعتماد ملی می گوید مأموران دادستانی تهران دفتر مهدی کروبی و همچنین دفتر حزب اعتماد ملی را پلمب و سردبیر سایت این حزب را بازداشت کرده اند. همزمان برخی گزارش ها از دستگیری مرتضی الویری، از مشاوران آقای کروبی خبر می دهند.

آقای گرامی مقدم به بی بی سی فارسی گفت که حدود ساعت ۳ و نیم بعد از ظهر امروز (سه شنبه ۱۷ شهریور - ۸ سپتامبر) مأموران دادستانی تهران به دفتر آقای کروبی در جمشیدیه تهران رفته اند و پس از بازجویی از کارمندان و توقیف اسناد، مدارک و لوازم دفتر، آنجا را پلمب کرده اند.

آقای گرامی مقدم گفت که مأموران نام اعضای دفتر آقای کروبی را ثبت کرده اند و تمام اسناد و مدارک، اعم از سی دی، فیلم، کامپیوتر و نوشته ها را با خود برده اند.

سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: "مأموران بعد از خارج کردن سایر افراد از دفتر، از آقای کروبی خواستند که به عنوان آخرین نفر دفتر را ترک کند تا آنجا را پلمب کنند".

به گفته آقای گرامی مقدم، گروه دیگری از مأموران دادستانی همزمان به دفتر حزب اعتماد ملی در شهرک غرب تهران رفته و پس از بازجویی از اعضای حاضر حزب و کارمندان و توقیف اسناد و مدارک، آنجا را هم مهر و موم کرده اند.

او گفت که محمد داوری، سردبیر سایت سحام نیوز (وبسایت رسمی حزب اعتماد ملی) نیز توسط مأموران بازداشت شده است.

در این حال سایت سلام، وبسایت نزدیک به اصلاح طلبان در ایران از بازداشت مرتضی الویری، مشاور آقای کروبی و نماینده او در کمیته پیگیری وضعیت آسیب دیدگان حوادث اخیر در منزلش خبر داده است.

این وبسایت می نویسد که آقای الویری در یک مکالمه تلفنی کوتاه با خبرنگار سلام، از بازداشت خود خبر داده است.

آقای گرامی مقدم هم می گوید مأموران منزل آقای الویری را هم تفتیش کرده اند.

توقیف اسناد و مهر و موم دفتر آقای کروبی و دفتر حزب اعتماد ملی و دستگیری آقای الویری یک روز پس از آن اتفاق می افتد که مأموران امنیتی به دفتر کمیته پیگیری زندانیان و آسیب دیدگان حوادث بعد از انتخابات رفتند و اسناد، مدارک و یک کامپیوتر این دفتر را با خود بردند.

مهدی کروبی مدتی پیش در نامه ای به اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان رهبری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار پیگیری موضوع تجاوز جنسی به بازداشت شدگان حوادث اخیر شده بود.

انتشار این نامه جنجالی بزرگ در ایران ایجاد کرد.

گروهی از چهره های سیاسی جناح اصولگرا و مقامات جمهوری اسلامی به تندی از انتشار این نامه توسط آقای کروبی انتقاد کردند، اما آقای کروبی همواره تأکید کرده است که شواهد و مستنداتی در این مورد در اختیار دارد و آماده ارائه آنها به مقامات قضائی است.

او گفته که بخشی از این مستندات را با نمایندگان صادق لاریجانی، رئیس جدید قوه قضائیه ایران در میان گذاشته است.

آخرين آخبار