آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ شهریور ۱۸, چهارشنبه

ماموران امنیتی مدارک کمیته پیگیری آسیب دیدگان انتخابات را بردند

ماموران امنیتی به کمیته پیگیری زندانیان و آسیب دیدگان حوادث پس از انتخابات حمله کردند.

علیرضا بهشتی، سخنگوی کمیته پیگیری زندانیان و آسیب دیدگان بعد از انتخابات، گفته است که شامگاه دوشنبه ماموران امنیتی به دفتر این کمیته وارد شدند و اسناد و مدارک و یک لپ تاپ موجود در این دفتر را با خود بردند.

به گفته آقای بهشتی، قرار بود ماموران از سوی دادستانی برای طرح برخی سئوالات و گفتگو با مسئول کمیته به این محل مراجعه کنند اما پس از ورود، حکمی در مورد انتقال مدارک را ارائه دادند.

آقای بهشتی افزوده است که اعضای کمیته طی یک جلسه فوق العاده درباره ادامه فعالیت و پیگیری این اقدام ماموران دولتی تصمیم گیری خواهند کرد.

کمیته پیگیری زندانیان و آسیب دیدگان حوادث بعد از انتخابات به ابتکار میر حسین موسوی و مهدی کروبی به منظور رسیدگی به وضعیت کسانی تشکیل یافته که در جریان اعتراضات به نتیجه اعلام شده انتخابات بازداشت شده و یا آسیب دیده اند.

اخیرا این کمیته اسامی هفتاد و دو تن از کسانی را که در جریان تظاهرات معترضان و یا در زمان بازداشت به قتل رسیده اند انتشار داد.

این گزارش حاوی جزئیاتی در مورد نحوه کشته شدن این افراد به دست ماموران دولتی است و براساس مراجعه خانواده قربانیان و شواهد به دست آمده تدوین شده است.

در عین حال، این احتمال نیز مطرح شده است که بستگان تعداد دیگری از قربانیان حوادث اخیر به دلیل نگرانی از واکنش نهادهای امنیتی و یا دلایل دیگر تا کنون از مراجعه به کمیته پیگیری خودداری کرده اند.

کمیته پیگیری فهرست اسامی کشته شدگان را در اختیار گروه های تحقیقی قرار داده که از سوی نهادهای حکومتی برای رسیدگی به حوادث اخیر تشکیل یافته اند.

همزمان، مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی نیز شکایت های دریافت شده در مورد سوء رفتار با بازداشت شدگان از جمله تجاوز جنسی و قتل در بازداشتگاه ها را پیگیری کرده و اخیرا شواهدی را در این موارد در اختیار گروه های تحقیق قرار داده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار