آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ خرداد ۲۷, چهارشنبه

سايت اينترنتي نشريه "شوايتس": آمريکا آشوبهاي تهران را مديريت مي کند

دفتر پژوهش و بررسيهاي خبري:مجله آلماني شوايتس در شماره اين هفته خود طي ويژه نامه اي موضوع آشوبهاي اخير در برخي از شهرهاي ايران را مورد توجه قرار داد و از نقش امريکا در شعله ور شدن آتش آشوبگري و اغتشاش در ايران پرده برداشت.
به گزارش ايرنا مجله "شوايتس" در مقاله اي تحت عنوان "ايران؛ آشوبها را امريکا مديريت مي کند" که به همراه عکسي از باراک اوباما در حال سوزاندن نقشه ايران منتشر شده است ، اسنادي را در خصوص دخالت مستقيم امريکا در آشوبهاي تهران و اختصاص بودجه 85 ميليون دلاري در همين رابطه منتشر نمود.متن کامل مقاله مجله شوايتس به شرح ذيل است: 
"آشوب ها در ايران؛آراي مردم مورد ترديد قرار گرفته اند. اين مطلبي است که در همه خبرها شنيده مي شود.اينکه چه و چه کسي حقيقتا در پس آن قرار دارد، در نگاه اول قابل تشخيص نيست. 
پيروزي قاطع احمدي نژاد در انتخابات براي آمريکا به هيچ وجه پذيرفتني نيست.نکته1: منابع نفتي ايران بايد به مانند عراق در کنترل آمريکا باشد 2. اگر نتوان از توليد سلاح اتمي در ايران جلوگيري کرد ،حداقل نبايد گذاشت که اين تکنولوژي در دست رهبران اسلامگراي ايران باشد.3. اگر رژيم دست نشانده امريکا در ايران روي کار آيد،حمايت ايران از فلسطين مسکوت مي ماند و بدين شکل فلسطيني ها را مي توان مجبور کرد تا به خواسته هاي اسرائيل تن دهند. 
ايران در صدر ليست کشورهايي است که آمريکا قصد دارد آنها را به زانو در آورد.آمريکائيها تلاش مي کنند از درون بر ايران تاثير بگذارند.به همين دليل اپوزيسون را بشدت حمايت مي کنند.در ميان اين هزاران مخالف، تعدادي خلافکار حرفه اي،تعدادي دانشجو ، تعدادي روزنامه نگار و تعدادي عکاس نيز حضور دارند تا رژيم ايران را در تنگنا قرار دهند.براي اين کار حتي کشته(کشته شدن افراد)هم در نظر گرفته شده است تا تصوير نوعي خشونت افراطي منعکس گردد و صحنه اي کاملا دراماتيک ارائه شود. 
حتي بلوکه بودن اينترنت هم يک دروغ رسانه اي است چون ما در سوئيس مي بينيم که افراد زيادي از ايران به سايت ما وارد مي شوند. 
اپوزيسيون به صورت سازماندهي شده و هدفمند تظاهرات هايي را طراحي مي کند تا توجه جهان را برانگيزد. مديريت مطبوعاتي در جهان در خارج از ايران است و نه در داخل آن. 
مرکز اصلي براي سقوط تهران، در واشنگتن است،در دو اتاق کوچک در آپارتماني پشت کاپيتل(Kapitol)در انجا اميرعباس فخرآور ساکن است.او مي خواهد شورش ها را در تهران سازماندهي کند و تقاضاي کمک دارد: ما تلفن مي خواهيم،دوربين فيلمبرداري و کامپيوتر. 
پول به اندازه کافي هست،85 ميليون دلار که کابينه بوش براي تغيير رژيم تصويب کرده است.که بخش زياد آن به صداي امريکا و راديو فردا پرداخت شده تا براي فراخواندن به شورش و برنامه سازي خرج کنند. 
سيا هم دلارهاي زيادي مي دهد.در دوبي،لندن و فرانکفورت کارشناسان مسائل ايران نشسته اند . در روزهاي اخير فعاليتشان بيشتر شده است و ارتباطات ميان کانون هاي سقوط رژيم ايران به مرز انفجار رسيده است." 

گفتني است متن کامل اين مقاله در نشاني اينترنتي زير موجود است: 
http://www.schweizmagazin.ch/06/15/2009/iran-usa-delegieren-aufstande

اژه‌اي: تعدادي از سر شاخه‌ها و عناصر اصلي آشوب هاي تهران دستگير شدند

وزير اطلاعات اعلام کرد: تعدادي از سر شاخه‌ها و عناصر اصلي آشوب ها و اخلال گري هايي که در روزهاي گذشته در شهر تهران به وقوع پيوست، توسط ماموران وزارت اطلاعات شناسايي و دستگير شدند.
اعضاي هيات دولت پس از اتمام جلسه
به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، غلامحسين محسني اژه‌اي در پايان نشست هيات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور ميليوني مردم ايران در پاي صندوق هاي راي گفت: ما بايد شکرانه اين نعمتي که مردم در 22 خرداد آفريدند را با کار و تلاش و جديت بيشتر پاسخ دهيم. 
وي در پاسخ به سوالي درباره نقاط ضعف و قوت وزارت اطلاعات که از سوي يکي از خبرنگاران مطرح شد، اظهار داشت: در هر کاري نقاط ضعف و قوت وجود دارد و ما هم معتقديم که در کار خود داراي نقاط ضعفي هستيم که بايد در آينده آنان را برطرف کنيم. به اعتقاد من، وزارت اطلاعات در خصوص پيش بيني مسايل امنيتي داراي نقاط ضعف بوده که بايد حتما در آينده اين نقيصه برطرف شود. 
وي همچنين به آشوب هايي که روزهاي گذشته در تهران رخ داد، اشاره و اضافه کرد: وزارت اطلاعات همراه با ساير دستگاه‌هاي نظامي و انتظامي مسئوليت هايي دارد و در اين راستا از تمام توان خود استفاده مي‌کند تا اخلالگران و افرادي را که احيانا جزء گروهک ها هستند و در صفوف مردم رخنه کرده و دست به تخريب و آشوب مي زنند، شناسايي و آنان را از صف مردم جدا کند. 
اژه‌اي با بيان اين که "وزارت اطلاعات وظيفه دارد اين افراد خرابکار را شناسايي و براي مجازات به دستگاه قضايي معرفي کند"، اظهار اميدواري کرد وزارت اطلاعات با همکاري مردم بتواند هر چه سريعتر بقيه عناصر اصلي اين آشوب ها را شناسايي و دستگير کند. 
خبرنگاري از اژه‌اي پرسيد: آيا فکر مي کنيد که در کابينه بعدي آقاي احمدي نژاد حضور داشته باشيد؟ 
وزير اطلاعات در جواب گفت: در اين مورد فعلا نمي توانم قضاوت کنم و بايد منتظر باشيم که رييس جمهور در اين زمينه چه تصميمي مي گيرد. 
وي افزود: اگر در دولت بعدي هم در اين مسئوليت باشم، قطعا بايد تلاش بيشتري صورت گيرد و براي اين مردمي که با اين حضور پرشور و آگاهانه و با مشارکت حداکثري خود به انقلاب و نظام وفاداري خود را ثابت کردند، بسيار بيشتر و جدي تر از گذشته فعاليت کنيم.

کارشناسان آمريکايي: مخالفان احمدي نژاد توهم دارند

فلينت لورت و هيلاري من لورت از شوراي روابط خارجي آمريکا مي نويسند: نتايج انتخابات در ايران از آن جهت براي برخي تعجب آور است که آنها نتايج انتخابات را با توجه به توهم خود تفسير مي کردند. اگر کودتايي وجود داشته باشد به وسيله بازنده هاي انتخابات در حال انجام است.
به گزارش ايرنا، هيلاري من لورت و فلينت لورت در سايت پولتيکو و شوراي روابط خارجي آمريکا مطلبي را در مورد انتخابات ايران و پذيرش رياست جمهوري احمدي نژاد به چاپ رسانده اند. اين دو کارشناس که مطالب بسياري را درباره ايران نوشته اند مي گويند گرچه بسياري از کارشناسان مسائل ايران در آمريکا ممکن است نتايج اعلام شده در انتخابات ايران مبني بر انتخاب احمدي نژاد را نادرست و مخدوش بدانند اما اين افراد توجه ندارند احمدي نژاد همان فردي است که در سال 2005 با کسب بيش از 61 درصد آرا به عنوان رئيس جمهور ايران انتخاب شد. نتايج انتخابات در ايران از آن جهت براي آن کارشناسان تعجب آور بوده است که آنها نتايج انتخابات را به دلخواه خود با توجه به توهم هاي خود تفسير مي کردند لذا آن چيزي راکه ترجيح مي دادند اتفاق نيفتاد. 

به اعتقاد فلينت و هيلاري لورت، گرچه انتخابات در ايران براساس معيارهاي غربي انتخابات آزادي نيست اما تاريخ سي ساله ايران نشان داده است که انتخابات رياست جمهوري، مجلس و محلي در ايران هميشه بسيار رقابتي و پرحاشيه بوده است و تخلف در آن ها مانند بسياري از کشورهاي ديگر وجود داشته است. نمونه اين وقايع تعجب برانگيز در نتيجه انتخابات را مي توان در دوره هاي اول و دوم خاتمي و دوره اول و دوم احمدي نژاد يافت. 

ادامه ی خبر در ایرنا

توزيع بروشورهايي در خصوص انقلاب مخملي در بين تجمع‌کنندگان ميدان ولي‌عصر

بروشوري تحت عنوان "از دروغ‌نمايي تا براندازي" که در خصوص نحوه وقوع انقلاب‌هاي مخملي است روز دوشنبه در بين تجمع‌کنندگان در ميدان ولي‌عصر توزيع شد.
به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، در اين بروشور عکس‌هايي ازطراحان آشوب‌هاي اخير و نيز برخي از چهره‌هاي مخالف نظام از جمله برخي مجرمان سابقه‌دار، اعضاي گروهک نهضت آزادي و کميته موسوم به ايکس ديده مي‌شود. 
اين بروشور که از سوي جمعي از دانشجويان دانشگاه تهران تهيه شده، در آن سير وقوع انقلاب‌هاي مخملي و نحوه پيروزي آن در کشورهايي چون گرجستان، اوکراين و قرقيزستان به نگارش درآمده است. 
نويسندگان اين بروشور همچنين با اشاره به فرجام انقلاب‌هاي مخملي در ايران به سابقه اقدامات دشمنان در اين خصوص در سال 78 و حادثه کوي دانشگاه اشاره کرده‌اند و به تبيين طراحي و اجراي پروژه جديد انقلاب مخملي در عرصه انتخابات پرداخته‌اند. 
بر اساس اين بروشور وقوع انقلاب مخملي در ايران از حادثه کوي دانشگاه در سال 78 آغاز و سپس با القاي انسداد سياسي و نافرماني مدني در سال 79 در کنفرانس برلين پيگيري شده است. 
نويسندگان اين بروشور با اشاره به انتخابات مجلس هفتم، اقدامات تعدادي نماينده دوم‌خردادي در آن دوره از جمله استعفاي دسته جمعي نمايندگان رد صلاحيت شده و برخي مديران دولتي را در راستاي اين نوع انقلاب‌ها در ايران ارزيابي کرده‌اند. 
در پايان اين بروشور از مردم خواسته شده است که نسبت به اين گونه تحرکات آشنايي کامل داشته باشند و آن را شناسايي و اين گروه‌ها و گردانندگان پروژه‌هاي آن را شناسايي کنند. 

هشدار سپاه به وبلاگ ها و سايت هاي مبلغ آشوبگري

سپاه پاسداران به کساني که در فضاي سايبر نسبت به تبليغ آشوبگري و تهديد مردم و شايعه پراکني اقدام مي نمايند هشدار داده که اقدامات قانوني مرکزجرايم سايبري مي تواند براي آنها بسيار سنگين باشد و از آنها خواسته نسبت به حذف محتويات مطالب اينچنيني از سايت و وبلاگ هاي خود اقدام نمايند.
به گزارش روز چهارشنبه ايرنا وبه نقل از مرکز جرايم سازمان يافته سايبري سپاه پاسداران انقلاب اسلامي متن اين بيانيه به شرح زير است: مردم شجاع و دلاور ايران ، متاسفانه جريانات منحرف از اصول و ارزشهاي انقلاب که در طول چند سال گذشته در پشت سر همه اغتشاشات در کشور حضور داشته اند بر اساس مستندات بدست آمده پيش از انتخابات در صدد ايجاد بحران در کشور بوده و اغتشاشات اين روزها که موجب تعدي ارازل و اوباش به جان ومال و ناموس مردم شده است ، نتيجه برنامه ريزي و طراحي يک سناريوي از پيش طراحي شده از طرف اين افراد است. 
بحث انتخابات و ميزان راي و فرد برنده تنها يک بهانه براي ايجاد ناامني و اغتشاش بوده است و در همين رابطه مرکز بررسي جرايم سازمان يافته با بررسي دقيق فضاي سايبر کشور به موارد متعددي از سايت هاي خبري منحرف برخورده که با تغيير رويکرد و ايجاد سايت ها و وبلاگ هاي متعدد به تشويش اذهان عمومي ، تبليغ اغتشاشگري و ايجاد آشوب هاي خياباني پرداخته و با دروغ ها و تهمت هاي ساختگي و سازماندهي کردن شورش ها به اقدامات غير قانوني خود در زمينه تخريب و اخلال در نظم و امنيت عمومي دامن مي زنند. 
اين مراکز سازمان يافته که با حمايت مالي و فني شرکت هاي کانادايي و آمريکايي و رسانه هاي تحت حمايت سازمان هاي اطلاعاتي آمريکايي و انگليسي (راديو زمانه ، راديو فردا ، بي بي سي فارسي و ...) همانند فعاليت هاي مخرب خود در شبکه هاي مضلين مورد حمايت واقع مي شوند بيانگر کينه توزي و حرکت بي انصافانه و ضد مردمي رسانه هاي غربي و در يک کلام دشمني با ملت ايران مي باشد. 
فرزندان شما در اين مرکز با شناخت کامل عوامل اصلي اين شبکه هاي اينترنتي مخرب به زودي تمام مستندات لازم را به سمع و نظر مردم عزيز ايران رسانده و به کساني که در فضاي سايبر نسبت به تبليغ آشوبگري و تهديد مردم و شايعه پراکني اقدام مي نمايند هشدار داده که اقدامات قانوني ما مي تواند براي آنها بسيار سنگين باشد و از آنها مي خواهيم نسبت به حذف محتويات مطالب اينچنيني اقدام نمايند. 
مطمئنا خون جوانان اين مرز و بوم که در اغتشاشات اخير توسط ارازل و اوباش به شهادت رسيده اند اين مرکز را در برخورد قاطع و قانوني مصمم تر مي نمايد. 

پيکر مادر و دختري که به دست آشوبگران شهيد شدند تشييع شد

مراسم تشييع پيکر مادر و دختري که روز گذشته در تيراندازي آشوبگران به مهدکودک آواي باران، به شهادت رسيدند، امروز در تهران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا، پيکر اين مادر و دختر که در اغتشاشات اخير بر اثر اصابت گلوله عده اي از آشوبگران به شهادت رسيدند،‌ از جلوي مسجد پنبه چي واقع در مهديه تهران آغاز شد. 
پيکر اين مادر و دختر در قطعه 45 بهشت زهرا با حضور جمعي از مردم و بستگان و آشنايان اين خانواده به خاک سپرده شد. 
اين مادر و دختر در يک مهد کودک در حوالي خيابان "محمد علي جناح" واقع در ضلع شمالي خيابان آزادي بنام "آواي باران" روبروي حوزه 117 قدس کار مي کردند. 
به گزارش ايرنا، ساعت هشت بعدازظهر دوشنبه تعدادي اوباش به خيابان محمدعلي جناح يورش بردند. اين افراد قصد تيراندازي به پايگاه بسيج را داشتند که اين مادر و دختر به مهدکودک پناه بردند اما اوباش بدون در نظر گرفتن اين موضوع اقدام به تيراندازي به مهدکودک کردند و همين امر باعث شهادت آنان شد. 

تاکيد وزير کشور بر صحت و سلامت انتخابات / تکذيب يک نامه جعلي


به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، صادق محصولي روز چهارشنبه در پايان نشست هيات دولت در جمع خبرنگاران گفت : صحت و سلامت انتخابات آن قدر روشن است که نياز به هيچ توضيحي ندارد. 
خبرنگاري از محصولي در باره نامه جعلي منتسب به وي خطاب به رهبر معظم انقلاب ، سوال کرد. 
وزير کشور در پاسخ گفت : اين نامه آنقدر ناشيانه و جعلي بوده که به راحتي مي توان اشکالات و جعلي بودن آن را ثابت کرد. 
وي خاطر نشان کرد : تمامي بخشنامه ها و اخبار وزارتخانه بر روي سايت وزارت کشور قرار مي گيرد. 
محصولي در ادامه گفت : نامه اي به اين مهمي حتي فاقد مهر "محرمانه" است که اين هم يکي از موارد ناشيانه عمل کردن آنها است. 
وزير کشور افزود :‌ همچنين نوع بيان و نگارش ما خطاب به محضر رهبر معظم انقلاب به گونه اي است که هرگز از چنين ادبيات و واژه هايي استفاده نمي کنيم. 
محصولي تاکيد کرد :‌ اين عده قبلا هم دچار اشتباه شده اند و يک نامه جعلي سپاه در روزنامه هايشان منتشر کردند. 
وزير کشور خاطر نشان کرد‌ : متاسفانه يک عده براي انکار واقعيت ها دست به يکسري کارهاي پست و مفتضحانه مي زنند که از فرهنگ و ادب ملت ايران خارج است . 
وي در ادامه افزود : کساني در ابتداي انتخابات دم ازقانون محوري و قانون گرايي مي زدند امروز هم بايد به شعارهاي خود پايبند باشند. 
محصولي خاطر نشان کرد :طبق قانون براي هر راهپيمايي و يا تجمعي مجوز قانوني لازم است اما در روزهاي گذشته شاهد برگزاري تجمعات غير قانوني هستيم. 
وي با اشاره به اعلام نتايج انتخابات توسط وزارت کشور افزود : اطلاعات انتخابات بصورت کاملا دقيق و شفاف وارد رايانه مي شد و ما اخبار آن را براي مردم اعلام مي کرديم و نتايج انتخابات را به تفکيک استانها و شهرستانها بر روي سايت وزارت کشور قرار داديم . 
وي افزود: کساني که امروز ادعايشان با عملشان در خصوص قانون گرايي مغايرت دارد خود را به خواب زده اند و نمي خواهند از خواب بيدار شوند. 
محصولي با اشاره به برخي اظهار نظرهاي غير مسئولانه مقامات غربي افزود: آنها امروز مي گويند که دمکراسي و جمهوريت نظام اسلامي زير سئوال است . 
وي با اشاره به برخي جوسازي مقامات و رسانه هاي خارجي گفت :‌با توجه به حضور 40 ميليوني مردم ، امروز جمهوريت و دمکراسي آنها زير سوال رفته است و به همين خاطر مي خواهند که اين مشارکت 85 درصدي مردم در انتخابات را کمرنگ کنند. 
وي در ادامه تاکيد کرد: در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري 40 ميليون نفر از مردم که در انتخابات مشارکت داشته اند، پيروز شده اند و از نظر ما 40 ميليون نفر پيروز هستند نه آن حدود 24 ميليون نفري که به رييس جمهوري منتخب راي داده اند. 
خبرنگاري از وزير کشور سئوال کرد آيا براي راهپيمايي عصر امروز که قرار است در ميدان 7 تير برگزار شود مجوزي صادر شده است؟ 
محصولي در پاسخ گفت: نه هيچ مجوزي براي راهپيمايي و يا هر نوع تجمعي داده نشده است . 
خبرنگار ديگري از وزير کشور پرسيد : فکر مي کنيد که در کابينه بعدي دولت احمدي نژاد باشيد . 
وي در پاسخ گفت : دراين خصوص هيچ اطلاعي ندارم و نمي توانم پيش بيني کنم که در کابينه بعدي حضور خواهم داشت يا خير .

نامه دوباره رضایی به محصولی: چرا پس از پنج روز آمار صندوق‌ها را نمي‌دهيد؟

محسن رضايي در نامه‌اي خطاب به وزير كشور، نسبت به تعلل کم‌سابقه آن وزارتخانه در ارایه آمار تفصيلي صندوق‌هاي رأي به نماينده قانوني وی، اعتراض كرد و آن را زمينه‌ساز از بين رفتن حق نامزدها براي شكايت قانوني دانست.

به گزارش «تابناک»، متن اين نامه که در پايگاه اينترنتي دكتر محسن رضايي، آمده بدين شرح است:

بسمه تعالی

وزیر محترم کشور

جناب آقای محصولی

با سلام

احتراماً به اطلاع می‌رساند با وجود تقاضاهای مکرر نمایندگان اینجانب و نامه رسمی به رئیس‌جمهور و با گذشت پنج روز از انتخابات، تاکنون اطلاعات مربوط به نتایج شمارش صندوق‌ها که اولین و ابتدایی‌ترین حق کاندیداست، در اختیار اینجانب قرار نگرفته است.

لذا با توجه به اینکه تأخیر کم سابقه پنج روزه ستاد انتخابات کشور در ارایه نتایج شمارش آرای صندوق‌ها، بعد از اعلام نتایج کلی انتخابات، موجب ایجاد شایبه عددسازی در صندوق‌ها برای تطبیق با نتایج کلی حوزه‌های انتخابیه شده است، انتظار می‌رود که حداکثر تا پایان وقت اداری امروز، نسبت به تحویل اطلاعات شمارش صندوق‌های رأی اقدام نمایید. در غیر این صورت، اینجانب ناگزیر خواهم بود که از شورای محترم نگهبان درخواستي غیر از بازشماری آرا به عمل آورم.

با آرزوی توفیقات الهی

محسن رضایی
1388/03/27

میرحسین: عاملان تقلب و بلوا، کمترین شناختی نسبت به حقیقت اعتراضات مردم ندارند

قلم - میرحسین موسوی با محکوم کردن اقدامات وحشیانه و کشتار مردمی که صرفا خواستار احقاق حق خود هستند و محکوم کردن دستگیری های وسیع اخیر هشدار داد که گسترش این رویه تنها بر زشتی چهره مخالفان ملت و انگیزه مردم را برای توسعه اعتراضات می افزاید.

به گزارش قلم نیوز، متن کامل بیانیه مهندس میرحسین موسوی به این شرح است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

لا یحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم و کان الله سمیعا علیما

مردم شریف ایران

تجمع عظیم و بی سابقه شما در روز 25 خرداد که در دفاع از حق و صیانت از رأی تان و دفاع از جمهوریت و اسلامیت نظام انجام گرفت، اصحاب دروغ را آن چنان به خشم آورد که تحمل نیاوردند و کوشیدند شیرینی این همایش پرشکوه را با برخورد سبعانه به کام دوستداران ایران تلخ کنند. اینجانب ضمن محکوم نمودن اقدامات وحشیانه و کشتار مردمی که صرفاً خواستار احقاق حق خود هستند ، لازم می دانم نکاتی را درباره این رخداد و تحولات مربوط به آن به آگاهی ملت برسانم:

1. همانگونه که مردم فهیم تهران در تجمع روز دوشنبه به روشنی نشان دادند ما در پی اعتراض آرام به روند ناسالم برگزاری انتخابات و تحقق هدف ابطال انتخابات و تجدید آن بر اساس راهکارهایی هستیم که عدم تکرار تقلب های فضاحت بار انتخاب پیشین را تضمین کند. لذا حساب ما از کسانی که با آشوب و تخریب اموال خصوصی و عمومی فضای جامعه را متشنج کنند و آن را به سوی هرج و مرج ببرند جداست. بلکه اطلاعاتی که به دست ما رسیده است نشان می دهد این اصحاب تقلب و دروغ هستند که برای تکمیل طرح خود به بانک ها و ادارات و اموال مردم حمله می کنند و آنها را تخریب می نمایند. بنابراین عموم مردم را به هوشیاری در برابر این نقشه فریبکارانه و تداوم اعتراض با حفظ آرامش دعوت می کنم. مردم می دانند چه کسانی خوابگاه دانشجویان را ویران کردند و دانشجویان پسر و دختر را کتک زدند یا در شمال میدان آزادی مردم را به شهادت رساندند. راهی که ملت برای رسیدن به پیروزی و احقاق حقوق نقض شده اش انتخاب کرده است، استفاده از روش های صلح آمیز و دوری از خشونت است.

2- دولت با همکاری سازمان صداوسیما کوشش می کند این موج سبز مردمی را وابسته به بیگانگان جلوه دهد. غافل ازآن که اقبال به رسانه های خارجی نه ناشی از توفیق این رسانه ها در جلب مخاطب و یا وابستگی این جریان مردمی به خارج بلکه حاصل بی تدبیری و فضای بسته رسانه ای موجود است. دولتی که رسیدن صدای مخالفانش را از طریق چند روزنامه و پایگاه خبری طاقت نمی آورد لاجرم به دست خود، نگاه جامعه را به رسانه های بیرون از مرزها معطوف می کند؛ موج سبز اعتراض های ما تنها منعکس کننده یک خواست مستقل و به حق داخلی است که به مداخله دیگران، خوش آمد نمی گوید.

3- دستگیری های گسترده ای که طی روزهای گذشته از فرزندان انقلاب انجام گرفته است، نشان دهنده این واقعیت است که عاملان تقلب و سپس بلوا کمترین شناختی نسبت به حقیقت اعتراضات مردم ندارند و با توهم اینکه سازماندهی تشکیلاتی عظیمی در ورای حرکت های مردم قرار دارد، خود را تسلی می دهند تا باور نکنند که طبیعت خودجوش واکنش های مردم خبر از ادامه دار بودن آن تا رسیدن به نتیجه می دهد. اینجانب دستگیری های وسیع اخیر را محکوم می کنم و هشدار می دهم که گسترش این رویه ها تنها بر زشتی چهره مخالفان ملت و انگیزه مردم را برای توسعه اعتراضات می افزاید.

4- اینجانب با ابراز همدردی عمیق با خانواده های شهیدان و مصدومان از ابتکار دلسوزانی که صمیمانه با خانواده های این عزیزان همدردی و همراهی کرده اند سپاسگزاری می کنم و این سنت حسنه را برآمده از عواطف پاک دینی و انسانی آنان می دانم.

میرحسین موسوی"

بیانیه جدید میرحسین موسوی: پنج شنبه 28/3/88، با نماد سوگواری، تجمع یا راهپیمایی کنید

برای همدردی با خانواده های شهدا و مصدومان وقایع اخیر

بیانیه جدید میرحسین موسوی: پنج شنبه با نماد سوگواری، تجمع یا راهپیمایی کنید


قلم - مهندس میرحسین موسوی با انتشار بیانیه ای از مردم شریف ایران خواست برای همدردی با خانواده های شهدا و مصدومان وقایع اخیر، روز پنج شنبه با نماد سوگواری در مساجد و تکایا اجتماع کنند یا به راهپیمایی مسالمت آمیز بپردازند.


به گزارش خبرنگار قلم نیوز ، متن بیانیه میرحسین موسوی به این شرح است: 

بسمه تعالی 

ملت شریف ایران 

همانگونه که می دانید طی روزهای گذشته و در نتیجه برخوردهای غیرقانونی و خشونت بار با منتقدان و معترضان نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری شماری از هموطنانمان مصدوم و تعدادی نیز به شهادت رسیده اند. اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده های شهدا و همدردی با مصدومان و مجروحان از همگان درخواست می کنم بعد از ظهر روز پنج شنبه بیست و هشتم خردادماه به هرصورت ممکن، اعم از اجتماع در مساجد و تکایا و یا برگزاری راهپیمایی های مسالمت آمیز با استفاده از نمادهای سوگواری همدردی خود را با بازماندگان اعلام کنند و بدیهی است که خود نیز در این مراسم شرکت خواهم کرد.  

میرحسین موسوی

راهپیمایی 4 شنبه 27/3/88

شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات درخواست مجوز کرد راهپمایی مسالمت‌آمیز حامیان میرحسین موسوی امروز ساعت 16 از میدان انقلاب تا میدان آزادی قرار است اين راهپيمايي مسالمت آميز روز چهارشنبه از ساعت 16 در ميدان انقلاب به سمت ميدان آزادي برگزار شود.
به گزارش «موج سوم» به نقل از ایلنا، شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات از وزارت كشور درخواست كرد مجوز لازم را براي راهپيمايي مسالمت آميز روز چهارشنبه صادر كند.

به گزارش خبرنگار ايلنا، شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات با توجه به اعتراض حاميان مير حسين موسوي به نتايج انتخابات، از وزارت كشور خواست كه براي راهپيمايي روز چهارشنبه مجوز لازم را صادر كند. قرار است اين راهپيمايي مسالمت آميز روز چهارشنبه از ساعت 16 در ميدان انقلاب به سمت ميدان آزادي برگزار شود.

لازم به ذکر است که برای راهپیمایی روز دوشنبه نیز از سوی ستاد مهندس موسوی درخواست مجوز شده بود، اما خودداری وزارت کشور از صدور مجوز مانع از انجام این راهپمایی نشد.

اصل 27 قانون اساسی نیز تصریح می‌کند: «تشکیل اجتماعات و راه‏پیمایی‏ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است

مرور حوادث کلیدی از زمان انتخابات جمعه

حوادث کلیدی از زمان انتخابات روز 22 خرداد در زیر مرور می شود:

- جمعه 22 خرداد:

انتخابات روز جمعه که طی آن محمود احمدی نژاد، میرحسین موسوی و مهدی کروبی، نامزدهای اصلاح طلب و همچنین محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نامزدهای آن بودند درحالی برگزار شد که بیش از 46 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در آن بودند.

ساعتی پس از پایان رای گیری آقای موسوی پیش بینی کرد که او برنده خواهد شد اما لختی بعد خبرگزاری رسمی ایرنا آقای احمدی نژاد را برنده دانست.

- شنبه، 23 خرداد

وزارت کشور آقای احمدی نژاد را با بیش از 63 درصد آرا در مقابل 34 درصد برای آقای موسوی برنده اعلام کرد. میزان مشارکت مردم 85 درصد اعلام شد.

آقای احمدی نژاد نتایج را "یک پیروزی بزرگ" خواند و گفت که رای گیری "کاملا آزاد" بوده است اما آقای موسوی از وقوع "تخلفات متعدد و فاحش" شکایت کرد.

آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران نتایج را تایید کرد و به آقای احمدی نژاد تبریک گفت.

هواداران آقای موسوی به خیابان های تهران ریختند، و با ماموران باتوم به دست پلیس درگیر شدند که بدترین خشونت ها از زمان تظاهرات گسترده دانشجویی سال 1378 را رقم زد.

- یکشنبه 24 خرداد

پلیس گفت که حدود 170 نفر را در جریان خشونت های شنبه دستگیر کرده است. گروه حقوق بشر "عفو بین الملل" خواستار تحقیق درباره رفتار خشن پلیس با مردم شد.

محمود احمدی نژاد برای جمع عظیمی از هوادارن خود در مرکز تهران سخنرانی کرد.

آیت الله خامنه ای گفت از شورای نگهبان - که ناظر انتخابات است - خواست به شکایات نامزدها به دقت رسیدگی کند و از آقای موسوی خواست شکایات خود را از کانال های قانونی و "با متانت و آرامش" پیگیری کند.

کشورهای مهم غربی نگرانی عمیق خود را در باره انتخابات و حوادث پس از آن ابراز کردند.

- دوشنبه، 25 خرداد

موسوی برای اولین بار از زمان انتخابات در یک تجمع عظیم مردمی در تهران با حضور صدها هزار نفر در انظار عمومی ظاهر شد. در پایان تظاهرات تیراندازی رخ داد.

شورای نگهبان گفت که شکایات مربوط به وقوع تخلف در انتخابات که از سوی موسوی، کروبی و رضایی تسلیم شده را بررسی خواهد کرد. اما آقای موسوی گفت که به بی طرفی این شورا اعتماد ندارد.

بستگان افراد بازداشت شده در جریان تظاهرات در برابر دادگاهی در تهران تجمع کردند.

بان کی مون دبیر کل سازمان خواستار آن شد تا اراده مردم به طور کامل محترم شمرده شود.

- سه شنبه، 26 خرداد

رادیوی دولتی گزارش داد که دست کم هفت نفر در خشونت های تظاهرات روز دوشنبه کشته شده اند. شاهدان عینی گفتند که تیراندازی به سوی جمعیت معترضان از سوی یک پایگاه بسیج صورت گرفت.

شورای نگهبان گفت که اگر نتیجه گیری کند تخلفاتی در جریان انتخابات روی داده است دستور بازشماری آرای برخی از صندوق ها را خواهد داد.

آیت الله خامنه ای نیز تاکید کرد که اگر لازم باشد برخی از آرا باید بازشماری شود.

دولت ایران محدودیت های شدیدی را بر فعالیت رسانه های خارجی از جمله پوشش دادن تجمعات "غیرقانونی" اعمال کرد.

سازمان دهندگان تجمع دولتی سه شنبه در میدان ولیعصر تهران "دشمنان، به خصوص آمریکا، بریتانیا و اسرائیل" را برای "دخالت در امور داخلی ایران، توطئه علیه دولت و حمایت رسانه ای از گروه های متخاصم، آشوبگران و اغتشاشگران اجتماعی و سیاسی" مقصر شناختند.

باراک اوباما گفت که شدیدا نگران انتخابات ایران است اما گفت در امور داخلی ایران دخالت نمی کند.

معترضان به نتایج انتخابات از جمله هواداران آقای موسوی بعد از ظهر این روز بار دیگر در یک تجمع بزرگ در برابر سازمان صدا و سیما در شمال تهران شرکت کردند.

برای سومین شب متوالی صدای اعتراض مخالفان که با "الله اکبر" همراه بود از بام خانه های تهران شنیده شد.

شجریان بار دیگر رادیو و تلویزیون را از پخش آثارش منع کرد

محمد رضا شجریان، استاد آواز ایران در نامه ای به رادیو و تلویزیون ایران نسبت به پخش آثارش از این رسانه اعتراض کرده است.

آقای شجریان در این نامه که خطاب به عزت الله ضرغامی رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی نوشته شده، از رادیو و تلویزیون که به گفته او مستمرا سرودهای میهنی او را پخش می کنند، خواسته از این کار خودداری کنند.

او در این نامه نوشته، سرودهایی که خوانده به ویژه سرود "ای ایران ای سرای امید" متعلق به سال های ۱۳۵۷ و ۱۳۵۸ بوده و "هیچ ارتباطی با شرایط کنونی ندارد".

محمد رضا شجریان اعلام کرده سازمان صدا و سیما هیچ نقشی در تهیه این آثار نداشته و به حکم قانون و شرع از این سازمان خواسته صدا و آثار او را در هیچ یک از واحدهای رادیو و تلویزیون پخش نکند.

رادیو و تلویزیون ایران در ایام انتخابات ریاست جمهوری و بعد از اعلام نتایج اقدام به پخش مداوم سرودهایی با محوریت ایران، وطن و میهن می کند که سرودهایی که آقای شجریان به آنها اشاره کرده و برخی ترانه های محمد نوری از آن جمله است.

این در حالیست که این ترانه ها و سرودها در ایام عادی با این حجم از رادیو و تلویزیون پخش نمی شوند.

این اولین بار نیست که آقای شجریان صدا و سیما را از پخش آثارش منع کرده، او در سال ۷۴ هم همین در خواست را کرده بود

عکسهای شوشهای بعد از انتخابات

می توانید عکسهای شورشهای بعد از انتخابات را در اینجا ببینید.

اظهارات تامل برانگيز فائزه هاشمي درباره انتخابات،خاتمي و مردم ايران

به گزارش ايرنا فرزند هاشمي رفسنجاني طي گفتگويي در حاشيه مراسم غيرقانوني روز دوشنبه در ميدان آزادي درباره ادعاي تقلب در اين دوره گفت: همه نمايندگان کانديداها و همه ناظران را اخراج کردند ؛سرِ شمارش آرا و تجميعِ آرا و تمامي مراحلي که قانون گفته آنها را راه ندادند. 
وي با اشاره به اينکه اين ناظران مي بايست از17 خرداد حضور مي داشتند ولي به آنها اجازه ندادند ، افزود: کادر ناظران را اعلام نکردند و همه را گفتند که بايد ليست را سرصندوقها بگيرند مثلا خود من يک ليست 6 نفره را براي يک صندوق معرفي کردم ولي آنها را جاي ديگري فرستادند چون اسم نماينده ها روي صندوق ها هست. 
فائزه هاشمي قطع شدن پيامکها را به انتخابات ربط داد و اظهار کرد: اصلاح طلبان براي ناظران يک سيستم پيامک با يکسري کدهايي تعريف کرده بودند که با قطع پيامک کل ارتباط ناظران ما قطع شد ؛اينها خلافهايي است که درباره ناظران صورت گرفت ! 
وي درباره ساير تخلفات انتخاباتي با اعلام اينکه صندوقها پراز{آراي} احمدي نژاد است ،آراي مردم را سندسازي دانست و ادعا کرد: تعرفه ها هم بايد بگويم که اصلا تعرفه ها ساعت 12 ظهر دراغلب شهرستانها تمام شد و به جايي تعرفه نرساندند به جز يکي دو شهرستان . 
دختر هاشمي رفسنجاني ادامه داد: ساعت 10 شب هم ، محصولي اعلام کرد که بايد رأي همه مردم که مراجعه کردند گرفته شود اما درِ صندوق ها را بستند ،پيامکها راقطع کردند سايتها رابستند اين در حالي بود که مردم پشت درها حضورداشتند و رأي نداده بودند . 
وي افزود: اينها خودشان تقلب کردند و اين يعني اين انتخابات از پايه زير سئوال رفته است، از پايه مخدوش است و نمي توانند بگويند آرا بازشماري شود چون صندوقها درست است . 

فائزه هاشمي در ادامه تهمت زدن‌هاي خود گفت: مگر اينها 57 ميليون تعرفه چاپ نکردند يعني 17 ميليون بيش از رأي دهنده ها ؛ پس اين 17 ميليون کجا رفت ؟ اينها را پرکردند و ريختند داخل صندوقها ، صندوقها را کامل کردند. 
وي مدعي شد: از آنجايي که ناظران را اخراج کرده بودند کسي صورتجلسه ها را امضا نکرده حتي کساني هم که حضور داشتند امضا نکردند بنابراين اينها سندي ندارند .فائزه هاشمي در ادامه با ارائه تحليلي درباره نقش پدرش در معادلات نظام، از همگرايي بسيج و سپاه و دکتر احمدي‌نژاد با نظام انتقاد کرد. 

*مردم مقصر هستند/جامعه ما قهرمان ساز و اسطوره کش است 
دختر هاشمي رفسنجاني ،مردم را مقصر واقعي اين جريانات دانست و گفت: اصولا کشورهاي جهان سوم هميشه دغدغه دارند و آرامش ندارند ؛ خوب همين رأي هاي مردم را ببينيد در کشور يکسري افکاري حاکم است اما بايد بدانيم که يک فکر هميشه نمي تواند جريان داشته باشد . 
وي ادامه داد: ما يک دموکراسي نيم بندي در کشور داريم مثلا من يک دوره در انتخابات شرکت مي کنم و با رأي بالا رأي مي آورم ولي در يک دوره ديگر رأي نمي آورم .اساسا تاريخ ما مشکل دارد و به لحاظ روانشناسي ، جامعه ما "قهرمان ساز و اسطوره کش " است يعني عده اي را يک روز مي بريم بالا و يک روز مي اندازيم پايين. سيستم روانشناسي جامعه ما اشکال دارد. 
اين مدعي اصلاح طلب درباره دوره فعاليت خاتمي هم اظهار داشت :يکي از مشکلات اساسي ما اين بود که خاتمي کاره اي نبود . من عامل اصلي اين ديکتاتوري ها(!) را خاتمي مي دانم ؛ در حادثه 18 تير خاتمي ،مسير را به سمتي برد که اسامي را اعلام کرد و دست همه اصلاح طلبان را رو کرد تا 18 تير بوجود آمد و نظام هم هوشيار شد که اگر نجنبد مثل زمان شاه ، خواهد رفت و از اينجا ديکتاتوريها آغاز شد . 
وي در ادامه گفت :اين روند باعث شد در انتخابات بعدي اصلاح طلبان رأي نياورند و قدرت بگيرند الان هم اينجوري شده است ،سربابام هم که ديديد چه بلايي آمد بنابراين معتقدم بايد اين اعتصابات ادامه يابد. 
فائزه هاشمي درباره اينکه چرا هاشمي و خاتمي در دوران فعاليتشان نيروهاي خود را براي مقابله با چنين موضوعاتي در سازمانها قرار ندادند تا اين روند فعلي را کنترل کنند ،گفت :بايد بگويم خاتمي در دوره فعاليتش عرضه نداشت و آنقدر در دوران فعاليتش تقلب شد که حاج آقا (هاشمي رفسنجاني) نتوانست با آنهمه تقلب ،رأي بياورد ؛ آخرش هم خاتمي اعلام کرد که انتخابات سالم برگزارشده چون خودش برگزار کننده بوده و در اين باره خيانتهاي بسياري کرد . 
هاشمي ادامه داد: ما اصلاح طلبان هم هرجا که بوده ايم سوخته ايم و بعد از دوم خرداد هم بين اصلاح طلبان تفرقه شد . 
وي با انتقاد ازاصلاح طلبان درباره حضور همزمان 5 نامزد در دوره قبل رياست جمهوري گفت :اگر در آن دوره ، اصلاح طلبان اين 5 نامزد را يکي مي کردند و پشت سر هاشمي قرار مي گرفتند کار همان مرحله اول تمام شده بود ؛ معين و مهرعليزاده با حضورشان مي خواستند چکار کنند ؟! 
دختر هاشمي رفسنجاني در ادامه اين گفتگو خاطرنشان کرد: خاتمي مشکلات زيادي دارد واگر هم مي آمد نمي توانست کاري بکند، مگر خاتمي دفعه قبل چکار کرده بود فقط رأي داشت و گرچه رأي آورد اما دشمنانش هم زياد بودند اما موسوي چون نبوده دشمن هم نداشته است و اصولگرايان هم حامي او بودند و حامي خاتمي نبودند؛اصلا موسوي خيلي بهتر است. 
وي با اشاره به اينکه لاريجاني و روحاني مي توانستند در اين دوره شرکت کنند و اگر مي آمدند اين اتفاقات نمي افتاد ،درباره صحبت هاي احمدي نژاد در مناظره با موسوي گفت: ما از احمدي نژاد شکايت کرديم و به صداو سيما اعلام کرديم که مي خواهيم جواب دهيم اما صداو سيما مجوز نداد . 
ديروز شکايت نامه دادم و فکر مي کنم اول هفته مطرح شود . 
فائزه هاشمي معتقد است که آنها(مراجعي که به آنها شکايت کرده است) نمي توانند بپيچانند چون مدرکي ندارند . ضمن آنکه ازآنجايي که بخش هايي از مردم عوام هستند پدرش مجبور شده راجع به احمدي نژاد نامه بنويسد . 
وي در پايان درباره صحبتهاي پدرش با احمدي نژاد هم گفت:پدرم در حرم امام به احمدي نژاد گفته که هم درباره من وهم درباره بچه هايم و ديگران اشتباه مي کني يا اين حرفهايت را خودت اصلاح کن يا اگر بخواهي شعار بدهي پيگيري مي کنم و ما ول نمي کنيم .

وزارت اطلاعات گزارش حوادث اخير را به مجلس ارايه کرد

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، حسن کامران عضو اين کميسيون روز چهارشنبه درباره اين جلسه که روز گذشته برگزار شد، به خبرنگاران گفت: در اين جلسه بر حفظ آرامش جامعه تاکيد شد. 
وي افزود: همه اعضاي جلسه بر اين باور بودند که نبايد اجازه دهيم آمريکايي‌ها، صهيونيست ها و اروپايي ها حرف هاي نابجا در خصوص انتخابات ايران بزنند. 
نماينده اصفهان افزود: در اين جلسه تاکيد شد که وزارت اطلاعات و دستگاه‌هاي مسئول با افرادي که اقدام به آشوب و اغتشاش مي کنند، برخورد نمايند. در اين جلسه همچنين تاکيد شد که معترضين به شيوه برگزاري انتخابات، بايد اعتراضات خود را از طريق شوراي نگهبان پيگيري کنند. 
وي با بيان اين که کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي از وزارت اطلاعات دعوت کرده بود تا اين جلسه برگزار شود، گفت: وزارت اطلاعات اعلام کرد که سرخط هاي اين حوادث شناسايي و برخي دستگير شده اند. وزارت اطلاعات به برخي از آنان تذکر داده است که به گونه اي عمل نکنند که خروجي آن آشوب باشد. 
عضو کميسيون امنيت ملي مجلس موضوع ابطال آراي انتخابات را منتفي دانست و گفت: هنوز تخلفي اثبات نشده که ابطال آرا مطرح شود. 
نماينده اصفهان افزود که برگزاري انتخابات در اين شهر سالم بوده و نبايد اجازه داد که نسبت به برگزاري سالم انتخابات سوء استفاده صورت گيرد. 

محتشمي پور: کميته حقيقت ياب تشکيل شود

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، محتشمي پور عصر سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتي، افزود: صبح امروز به نمايندگي از موسوي و دو نماينده از سوي کروبي و رضايي در جلسه اي با حضور سخنگوي شوراي نگهبان به اين توافق رسيديم که اين کميته حقيقت ياب براي روشن کردن حقيقت انتخابات اخير و اعلام آن به مردم تشکيل شود . 
وي درادامه گفت: دراين جلسه قرار براين شد که 15 مورد تخلفات انتخاباتي از سوي اين کميته حقيقت ياب مورد تحقيق قرار گيرد و حقيقت آن به مردم اعلام شود . 
به گفته محتشمي پور اين کميته متشکل از سه نفر از علماي بزرگ قم، نمايندگاني از سوي چهار نامزد،‌ يک نماينده شوراي نگهبان ، يک نماينده از وزارت کشور، يک حقوقدان برجسته از دانشگاههاي کشور باضافه رئيس قوه قضائيه ، دادستان کل کشور و رئيس بازرسي کل کشورخواهد بود . 
وي تجمع غيرقانوني هواداران يک نامزد انتخابات را حرکتي خود جوش و اعتراضي آرام دانست که مخالفت خود را با نتيجه انتخابات اعلام کردند. 
محتشمي پور در بخش ديگري از سخنان خود با طرح اين ادعا که در بسياري از حوزه هاي انتخابيه 140 درصد يا 130 درصد از افراد واجد شرايط راي دادن بوده اند، گفت: اين آمار و ارقام حکايت از تقلب وسيع و گسترده در انتخابات اخير دارد . وي درباره "بسياري از حوزه‌هاي انتخابيه" توضيح بيشتري نداد. 
محتشمي پور همچنين از سخنان رئيس جمهورکه آشوبگران را خس و خاشاک ناميده بود، انتقاد کرد. 

4 شنبه 27/3/88: میرحسین موسوی برای حضور در برنامه مستقیم تلویزیونی اعلام آمادگی کرد

قلم - مهندس میرحسین موسوی برای بیان مواضع خود درباره انتخابات و وقایع پس از آن اعلام آمادگی کرد که در برنامه های مستقیم تلویزیونی حضور یابد.

به گزارش خبرنگار قلم نیوز، ستاد میرحسین موسوی در اطلاعیه ای که ساعتی پیش در قلم منتشر شد، از آمادگی مهندس موسوی برای حضور در برنامه های زنده تلویزیونی خبر داد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: "مهندس موسوی آمادگی خویش را برای حضور در برنامه‌های مستقیم تلویزیونی برای بیان مواضع خود در خصوص انتخابات و وقایع پس از آن اعلام داشته‌اند."

اخبار کوتاه سه شنبه 26/3/88


  • بازداشت تمامی دانشجویان متحصن باقی مانده در دانشگاه مازندران تعداد 150 نفر از دانشجویان متحصن باقی مانده در دانشگاه مازندران که از ظهر در محاصره بودند بازداشت شدند
  • اعلام حکومت نظامی:لحظاتی پیش شبکه یک سیما طی چندین بار زیر نویس اعلام کرد از ساعت 8 شب به بعد احتمال درگیری با اقتشاش گران وجود دارد و از خانواده ها خواست از این ساعت به بعد از خانه های خود بیرون نروند
  • بعد از ظهر امروز حوالی ساعت 6 بعد از ظهر چندین هزار نفر در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده و خواستار باطل اعلام شدن انتخابات کردند.
  • پيام آيت الله العظمى منتظرى پيرامون نتايج انتخابات رياست جمهورى و حوادث پس از آن

     

    ‏ملت شريف و مظلوم ايران
    ‏ ‏ضمن سلام و تحيت - در روزهاى اخير شاهد تلاش و حضور پرشور و‏ ‏ايثارگرانه شما برادران و خواهران عزيز و بزرگوار، از زن و مرد، پير و جوان و‏ ‏تمامى اقشار در صحنه تبليغات انتخابات دوره دهم رياست جمهورى‏ ‏بودم .
    ‏ ‏در اين ايام قشر جوان با روحيه اميد و براى رسيدن به خواسته هاى به حق‏ ‏خود به صحنه آمدند و شب و روز براى روز موعود لحظه شمارى كردند، و‏ ‏اين فرصت بسيار مناسب و خوبى براى مسئولين نظام بود تا موقعيت را‏ ‏مغتنم شمرده و بتوانند بهترين رابطه دينى ، عاطفى و ملى را با قشر عظيم‏ ‏نيروى جوان و بقيه اقشار برقرار نمايند.

    ‏ ‏اما متأسفانه از اين بهترين فرصت بدترين استفاده شد. با اعلام نتايجى كه‏ ‏هيچ عقل سليمى آن را نمى پذيرد و بر اساس شواهد موثق تغييرات‏ ‏عمده اى در آراى مردم داده شده است و به دنبال آن در پى اعتراض برخى از‏ ‏اقشار مردم به اين نحو عملكرد، در جلوى چشم همين مردم كه بار سنگين‏ ‏پيروزى انقلاب و هشت سال جنگ تحميلى را بر دوش خود حمل نمودند و‏ ‏با دست خالى در برابر گلوله هاى رژيم شاهنشاهى و توپ و تانك دشمن‏ ‏مقاومت كردند، و در جلوى چشم جهانيان و در حضور دوربين هاى‏ ‏خبرنگاران داخلى و خارجى به جان فرزندان اين مردم و اين مملكت افتاده‏ ‏و با شدت و خشونت كامل با زنان و مردان بى دفاع و دانشجويان عزيز‏ ‏برخورد كرده و آنها را سركوب و مضروب و دستگير نمودند; و اينك به دنبال‏ ‏تسويه حسابهاى سياسى ، با فعالان و انديشمندان و روشنفكران بر آمده و‏ ‏عده كثيرى را كه بعضا از مسئولين بلند مرتبه نظام جمهورى اسلامى بوده اند‏ ‏بى جهت دستگير و بازداشت مى‎كنند.

    ‏ ‏اينك بر وظيفه دينى و ملى و بر اساس آيه شريفه (و ذكر فان الذكرى تنفع‏ ‏المومنين ) و نيز با هدف خيرخواهى و آرزوى اصلاح امور، چند نكته را تذكر‏ ‏مى‎دهم :

    ‏1 - ويژگى يك حكومت مقتدر - چه اسلامى و يا غير اسلامى - آن است كه‏ ‏بتواند ديدگاههاى موافق و مخالف را مورد توجه قرار دهد و با شرح صدر كه‏ ‏شرط لازم حاكميت است همه اقشار حق مخالفين فكرى و سليقه اى خود را‏ ‏جذب و در امر حاكميت سهيم نمايد، نه اينكه آنان را به كلى طرد نموده و‏ ‏روز به روز بر تعداد آنان بيفزايد. من به خاطر موسوم شدن حاكميت به‏ ‏حكومت دينى خوف آن دارم كه كارها و اعمال مسئولين در نهايت باعث‏ ‏ضربه به دين و موجب خدشه در اعتقادات مردم گردد.

    ‏ ‏2 - در رابطه با اوضاع كنونى و مسائلى كه پس از انتخابات اخير به وجود‏ ‏آمده و بسيارى از مردم دچار تحير و بدبينى شده اند و بر اساس آموزه هاى‏ ‏دينى و اخلاقى ، از حاكمان و مسئولين مربوطه توقع دارند در چنين امر‏ ‏مهمى كه حفظ حقوق عامه مردم است و در آن نمى توان به اصالت برائت‏ ‏تمسك كرد بلكه بايستى از طريق معتبر و مرضى الطرفين و بى طرف ،‏ ‏امانتدارى حاكميت و دست اندركاران آن احراز گردد. در چنين شرايطى‏ ‏انتظار آن است كه حاكميت پاسخى مقبول و معقول بدهد و با روشهاى‏ ‏صحيح ، بدبينى و شك و شبهه مردم را برطرف نمايد; كه در غير اين صورت‏ ‏موجب بى اعتمادى بيش از پيش مردم به حاكميت شده و مشروعيت نظام و‏ ‏منتخب آن زير سوال رفته و اعتبار آن مخدوش خواهد شد. بارها تذكر داده ام‏ ‏كه آراء ملت امانتهاى مردمى و الهى هستند و حاكميتى كه بر اساس تصرف‏ ‏در آراء باشد هيچ نحو مشروعيت دينى و سياسى ندارد.

    ‏ ‏3 - از همه مردم به ويژه جوانان عزيز تقاضا مى‎شود كه حق خواهى خود را‏ ‏همراه با صبر و متانت دنبال كنند و با كياست و هوشيارى درصدد حفظ‏ ‏آرامش و امنيت كشور و پرهيز از هرگونه خشونت و كارهايى باشند كه چهره ‏ ‏آنان و نيز خواسته مشروع و قانونى شان را مخدوش مى‎نمايد و بهانه به‏ ‏دست افراد معلوم الحالى مى‎دهد كه خود را در ميان مردم جا زده و با ايجاد‏ ‏اغتشاش و تخريب و آتش زدن اماكن شخصى و عمومى ، قصد ايجاد فضاى‏ ‏رعب آور و امنيتى كردن كشور را دارند. لازم است ضمن حضور آگاهانه و با‏ ‏هوشيارى كامل اجازه دهند تا كانديداهايى كه حقشان تضييع شده كار‏ ‏قانونى خود را دنبال نمايند.

    ‏ ‏4 - به همه مسئولان و دست اندركاران و همچنين به مأمورين نظامى و‏ ‏انتظامى توصيه مى‎كنم دين خود را حفظ و آن را به دنياى ديگران نفروشند و‏ ‏توجه كنند كه عبارت "المأمور معذور" در پيشگاه خداوند متعال به هيچ وجه‏ ‏پذيرفته نيست . جوانان معترض را فرزندان خود دانسته و از برخوردهاى‏ ‏خشن و غير انسانى دست برداشته و با عبرت از سرنوشت گذشتگان ، بدانند‏ ‏كه دير يا زود عاملين ظلم به مردم از كيفر و عقوبت دنيوى و اخروى مصون‏ ‏نخواهند بود. در اين زمان نمى توان با سانسور و قطع و محدود نمودن‏ ‏امكانات ارتباطى حقايق را از ديد مردم پنهان نمود.
    ‏ ‏در خاتمه از خداوند متعال توفيق همگان را در خدمت به اسلام و مسلمين ،‏ ‏و نيز عزت و سربلندى ملت عزيز ايران را مسألت مى‎نمايم .
    ‏ ‏والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته .

    ‏26 خرداد 1388‏
    ‏حسينعلى منتظرى

    اخبار کوتاه از سراسر کشور بعد از انتخابات



    • روز دوشنبه،حوالی ساعت 8 خیابان دانش‌گاه بندرعباس مرکز تجمع آرام معترضین به نتایج انتخابات بود که با حمله‌ی پلیس ضد شورش و نیروی انتظامی، مواجه شد. علیرغم برخورد خشن و رفتار وحشیانه‌ی سرکوب‌گران،تجمع تا یک ساعت تداوم یافت و کم کم افراد متفرق شدند.
    • از دانش‌جویان اهواز خبر رسیده که تجمع خیابان نادری با حمایت گسترده‌ی مردم روبه‌رو بوده و دانش‌جویان نیز هم‌چنان در دانش‌گاه به اعتراضات خود ادامه می‌دهند. دیروز تجمع آرام دانش‌جویان با پرتاب گاز فلفل و گاز اشک آور به خشونت کشیده شد و دانش‌جویان مورد هجوم مأموران با مشت و لگد و باتوم قرار گرفتند. در این تجمع، بیانیه‌یی از سوی دانش‌جویان بر علیه برخوردهای صورت پذیرفته با معترضین و ضرب و شتم و کشتار مردم و دانش‌جویان بی‌دفاع قرائت شد.
    • از خرم آباد هم خبر رسیده که در میدان شهدا، پس از به آتش کشیده شدن یک بانک، بین معترضین و نیروی ضد شورش درگیری‌هایی صورت گرفته و با تیراندازی از سوی مأموران، تعدادی از افراد از بین مردم نیز به روی مأموران تیراندازی کردند که در این میان از دو طرف، تعدادی زخمی و کشته شدند.
    • از دانش‌گاه آزاد اراک هم خبر رسید که امروز قبل از ظهر دانش‌جویان در دانش‌گاه به محاصره‌ی نیروی سرکوب‌گر در آمده و اجازه ی ورود و خروج به دانش‌جویان نمی‌دهند. امتحانات نیز به مدت یک هفته به تعویق افتاده است. تا دقایقی پیش صدای شعار و فریاد معترضین و تلاش برای گشودن درب‌ها ادامه داشت.
    • دیروز بعد از به آتش کشیده شدن چندین بانک در تهران، کارمندان را زودتر از موعد مرخص کرده اند و تأکید شده که هر روز تمام موجودی بانک‌ها را سریعاً به خزانه‌ی کل انتقال دهند.
    • موسوی اعلام کرده در تجمع ولی عصر حضور نخواهد داشت
    • مردم در حال حرکت به سمت صدا و سیما هستند

    آخرين آخبار