آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۲۶, شنبه

شاگرد مصباح یزدی لباس شخصی ها را معرفی کرد!


تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز(جرس): قاسم روانبخش از شاگردان مصباح یزدی درباره لباس شخصی ها گفت : همه مردم لباس شخصی هستند.
وی با تاکید بر اینکه « موضوع لباس‌شخصی‌ها از زمان دولت آقای خاتمی مطرح شد و هر جا کروبی یا خاتمی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند از لباس شخصی‌ها سخن گفتند» ، افزود: در آن زمان معنای لباس شخصی جوانان انقلابی با ظاهری مذهبی و حزب‌اللهی بود.
روانبخش در گفت وگو با تهران امروز در پاسخ به سوال « یعنی شما به حضور نیروهای لباس شخصی یا خودسر در تجمعات اعتقاد ندارید؟ » ، جواب داد : نه. تصاویر لباس شخصی‌ها را در سایت سپاه منتشر کرده‌اند و دور آنها را خط قرمز کشیده‌اند تا شناسایی شوند. هم آنهایی که اغتشاش می‌کنند و هم آنهایی که برای دفاع از انقلاب و نظام تلاش می‌کنند، لباس شخصی هستند.
وی در ادامه تصریح کرد :‌ هر کس از هر دو جناح که به صورت غیرقانونی به خیابان بیاید و شعار دهد و برخورد کند، نیروی خودسر است و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جوانان انقلابی از اقدامات خودسرانه بپرهیزند، هر گونه اقدام خودسرانه از جانب ما محکوم است و باید با افراد خودسر برخورد شود. هر کس تابع ولایت است از حرکات خودسرانه باید خودداری کند.
روانبخش هم چنین برای آرام شدن اوضاع پیشنهاد داد تا میرحسین موسوی بیانیه هجدهم خود را صادر کرده و در آن عنوان کند که « تنها 14 میلیون به او و 25 میلیون به احمدی‌نژاد رای داده‌اند. بگوید که سندی دال بر تقلب در انتخابات ندارد و دولت را قانونی می‌داند.»
وی گفت :‌ما موسوی را سیاستمدار نمی‌دانیم زیرا 20 سال خانه‌نشین بوده است. اگر موسوی سیاستمدار بود، به جای افتادن در دام دشمن که درصدد کودتای مخملی در ایران بود، حزب سیاسی تشکیل می‌داد و فعالیت‌های قانونی می‌کرد و در انتخابات یازدهم، رئیس‌جمهور بود.

عبدالعلی بازرگان : داستان نهضت آزادی و استبداد


نهضت آزادی ایران، ۴۸ سال پس از تأسیس، به دلیل فشارهای مستمر حاکمیت، بویژه وزارت اطلاعات، با بازداشت دبیر کل و برخی از اعضای فعال آن، در اوايل دی ماه جاری اجباراً متوقف گردید. پیش از این نیز در دوران شاه، این جمعیت به علت اعتراض به انقلاب سفید، با دستگیری رهبران، اجباراً تعطیل شده بود.
بنام خدا

نهضت آزادی ایران، ۴۸ سال پس از تأسیس، به دلیل فشارهای مستمر حاکمیت، بویژه وزارت اطلاعات، با بازداشت دبیر کل و برخی از اعضای فعال آن، در اوايل دی ماه جاری اجباراً متوقف گردید. پیش از این نیز در دوران شاه، این جمعیت به علت اعتراض به انقلاب سفید، با دستگیری رهبران، اجباراً تعطیل شده بود.

منظور از این نوشته، اشاره‌ای به تاریخ نهضت آزادی ایران برای آشنائی جوانان و یادآوری سرگذشت آن برای هموطنان است، باشد دربررسی عملکرد و استقامت آن در برابر استبداد درس‌هائی برای آینده باشد.

نهضت آزادی ایران در سال ۱۳۴۰ بوسیله مهندس بازرگان، دکتر سحابی و آیت الله طالقانی پایه‌گذاری شد. هدف از تأسیس این جمعیت، مبارزه با استبداد و کسب آزادی‌های اساسی مبتنی بر ارزش‌های اخلاقی و اسلامی بود. سابقه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و اسلامی پایه گذاران این گروه به سال های ۱۳۲۰ و جریان نهضت ملی ایران در زمان مرحوم دکتر مصدق می‌رسید.

معضلی به نام احمدی‌نژاد


شنبه, ۲۶م دی, ۱۳۸۸
کلمه:احمد نجمی در وبلاگ خود “منبرنت “نوشته است:
یکی از علت‌های دیرنویسی‌ام در این وبلاگ – خوشبختانه یا متاسفانه – این است که درباره بسیاری از یادداشت‌هایم ماه‌ها فکر می‌کنم و جنبه‌های مختلف و ساختار مطالبم را می‌سنجم. این را گفتم برای یادداشت امروزم. چند ماه است که موضوعی را در ذهنم بالا و پائین می‌کنم. با افراد مختلف سیاسی صحبت و مشورت می‌کنم تا بتوانم یادداشتی درباره «معضلی به نام احمدی نژاد» بنویسم.
بله درست خواندید: « معضلی به نام احمدی نژاد»
اما اتفاقی که برای وبلاگ آهستان رخ داد نشان داد که فعلا یکی از مهمترین خطوط قرمز کشورمان انتقاد از مشائی و احمدی‌نژاد است و این خطوط قرمز با سابقه وبلاگ‌ها و افراد هم کار ندارد.اصولگرا و انقلابی و ولائی با دشمن و ضدانقلاب و … یکسان است.

صدور حکم شش تن از بازداشت‌شدگان عاشورا


تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۸۸
دادگاه انقلاب اسلامی تهران، حکم شش نفر از بازداشت‌شدگان روز عاشورا را صادر کرد.
دادسرای عمومی و انقلاب تهران، این شش نفر را در احکام جداگانه به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت»، «اهانت به مسئولین ارشد نظام» و «اخلال در نظم عمومی» به حبس و جزای نقدی محکوم کرده است.
دادگاه انقلاب تهران اعلام کرده است که در صورت تأیید احکام این افراد از سوی دادگاه تجدیدنظر، اسامی آنها اعلام خواهد شد.
خبرگزاری‌های ایران در عین حال از صدور حکم محسن صفایی فراهانی و ابلاغ این حکم به وی خبر داده‌اند.
حکم آقای صفایی فراهانی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران صادر شده است.
این حکم در شرایطی صادر شده که بیش از ۲۰۰ روز از زمان بازداشت وی می‌گذرد.
محسن صفایی فراهانی، عضو حزب مشارکت ایران اسلامی و اتاق بازرگانی ایران و تهران است.
وی در هفته‌های گذشته، در اعتراض به بلاتکلیفی خود از مرخصی ۱۰ روزه زندان استفاده نکرد.
پیش از این، ۲۲ شخصیت سرشناس اقتصادی ایران خواستار تعیین تکلیف صفایی فراهانی شده بودند.
برگزاری آخرین جلسه دادگاه کلوتید ریس
آخرین جلسه دادگاه کلوتید ریس، شهروند فرانسوی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به صورت غیر علنی برگزار شد.
این سومین جلسه محاکمه خانم ریس بود.
به گزارش ایسنا، محمدعلی مهدوی، وکیل کلوتید ریس گفته است که این جلسه امروز شنبه با حضور نماینده دادستان و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شده است.
مهدوی ابراز امیدواری کرده است که «رای دادگاه مبنی بر برائت موکل در روزهای آینده صادر شود.»
ریس که در رشته زبان فرانسه در دانشگاه اصفهان فعالیت داشت، هنگام خروج از ایران به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق حضور در تجمعات و اغتشاشات مورخه ۲۵ و ۲۷ خرداد ماه و همچنین جمع‌آوری اخبار، اطلاعات و تهیه تصاویر از این اغتشاشات و ارائه آن به وابسته علمی سفارت فرانسه» بازداشت شد.
کلوتید ریس، به عنوان دستیار استاد در دانشگاه اصفهان، زبان فرانسه تدریس می‌کرد.
وی ۲۶ مرداد ماه با سپردن وثیقه از سوی سفارت فرانسه در تهران آزاد و تحویل این سفارت شد.
فرانسه، پیشنهاد مبادله کلوتید ریس با علی وکیلی‌راد، متهم به قتل شاهپور بختیار را که از سوی محمود احمدی‌نژاد، مطرح شده، رد کرده است.
احمدی‌نژاد به خبرگزاری فرانسه گفته بود که آزادی خانم ریس به «نظر رهبران فرانسه» بستگی دارد.

میرحسین موسوی همچنان اصول‌گرای اصلاح‌طلب


شنبه, ۲۶م دی, ۱۳۸۸
کلمه-وحید زارع:میرحسین موسوی درنهایت با صدور بیانیه هفدهم خود، آب سردی بر شعله فروزان بحران سیاسی جاری در کشور ریخت و با تعیین پنج شرط که به قول وی نیازی به توافق‌نامه و مذاکره و داد و ستد سیاسی ندارد، و می‌تواند از موضع حکمت و تدبیر و خیرخواهی اجرایی شود، حسن نیت خود را در فیصله دادن به بزرگ‌ترین بحران سیاسی بعد از انقلاب که از سایه ویران‌گر و طاقت‌کش جنگ تحمیلی ۸ ساله عراق به ایران سنگین‌تر می‌نمود به اثبات رسانید. جناح افراطی در کشور صدور این بیانیه را دیرهنگام و دارای غش توصیف نمود و همچنان با کوبیدن بر طبل خشونت خواستار محاکمه سران فتنه!؟ گردید.
تمام وزن مهم عملکرد میرحسین موسوی به عنوان همراهی‌کننده جنبش سبز، رفع ابهام از وجود یک بحران در کشور است، به طوری که در مقدمه بیانیه مزبور وزن تحلیلی این موضوع به شدت احساس می‌گردد که در کشور بحرانی وجود دارد. در سوی دیگر جنبش سبز که از آن به جریان اقتدارگرای افراطی اسم خواهیم برد، در طی ماه‌های پس از انتخابات ۲۲ خرداد، با رد وجود هرگونه بحران، جنبش شکل‌گرفته را پروژه برنامه‌ریزی شده و سازمان‌یافته از خارج تحلیل نمود، و درنهایت با موصوف ساختن آن به ا نقلاب مخملی، تمام سرمایه نظام را جهت قربانی نمودن جنبش سبز سوق داد. هرچند که به عنوان بخشی از واقعیت، این جنبش در بستری از کارکرد تهییج رسانه‌ای زاییده شد، ولی رویکرد پایه رسانه‌ای ساده‌سازی شده در ظهور این جنبش تحت تأثیر و اسارت فضای حاصل از انتخابات خود عاملی است که حتی سیاست‌مداران حرفه‌ای کشور را نیز به خطا انداخته است.
گستردگی این جنبش به گونه‌ای است که به لحاظ متدلوژیک، انگیزه‌ای عینی و ذهنی ظهور آن را باید در دوره طولانی‌مدت‌تر مورد بررسی قرا رداد. نگاه صرف رسانه‌ای به این جنبش باعث گردید که جریان اقتدار‌گر افراطی با ساده‌سازی تحلیلی آن، و خارجی اعلام کردن منشأ بوجود آمدن آن فقط به سرکوب آن بیندیشند و سرکوب آن را کاملاً ممکن و مقدور بداند. هرچند که دلایل طولانی‌مدت‌‌تر شرایط ذهنی و عینی را مختصراً بررسی خواهیم نمود، ولی با مقدمه ذکر شده در همین جا د ور از واقعیت نخواهد بود اعلام رویکرد تحلیلی پایه رسانه‌ای به این جنبش توسط حاکمیت و درک غیرواقعی سهولت سرکوب آن، خود عامل تعیین‌کننده صدور زود و یا دیرهنگام بیانیه موسوی در قبول تعامل قانونمند و رسمی با دولت دهم – مقصود حفظ نگاه انتقادی جنبش سبز – می‌باشد.

حکم دادگاه صفایی فراهانی صادر شد


تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): حكم شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران درباره  6 نفر از بازداشت شدگان صادر شد.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران، اين 6 نفر در احكام صادره جداگانه به اتهام "اجتماع و تباني عليه امنيت" و "اهانت به مسئولين ارشد نظام" و "اخلال در نظم عمومي" حسب مورد به حبس و جزاي نقدي محكوم شده‌اند.
اين گزارش حاكي است پرونده اين محكومان در صورت اعتراض به دادگاه تجديدنظر ارسال كه در صورت تاييد احكام صادره، انتشار اسامي آنان قابل اعلام خواهد بود.
همچنين دادگاه در مورد دو نفر ديگر از متهمان اين پرونده‌ها نيز پس از انجام محاكمه اتخاذ تصميم خواهد كرد.
اين گزارش اضافه كرد: در پي اتمام رسيدگي به اتهامات "محسن صفايي فراهاني"، راي محكوميت نامبرده توسط شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي صادر شده است كه مراتب به وي ابلاغ و در صورت اعتراض، پرونده به دادگاه تجديد نظر ارسال خواهد شد.

حلقه نخست یاران مهندس موسوی حلقه شرف است


شنبه, ۲۶م دی, ۱۳۸۸
کلمه: ابوالفضل فاتح رئیس کمیته رسانه و تبلیغات ستاد انتخاباتی موسوی در انتخابات دوره دهم در یادداشتی که در اختیار سایت کلمه قرار داده است ، با اشاره به بازداشت های بعد از عاشورا و دستگیری حلقه اول یاران مهندس میرحسین موسوی نوشته است:شاید بسیاری از مردم حلقه ی نخست مهندس را نشناسند. باقریان، بهزادیان، بهشتی، عرب مازار، بهشتی شیرازی، مومنی ، فروزنده و … نیک اندیشانی هستند که در همه ی سالهای پس از انقلاب بی تمایل به ثروت و شهرت در اندیشه ی خدمت به دین و میهن بوده اند.
به گزارش «کلمه»، او سپس با بررسی اوضاع کشور بعد از انتخابات دیدگاه خود را درباره بیانیه هفدهم مهندس موسوی نوشته است.
متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:
برای تاریخ
آنگاه که نادرشاه بر سریر قدرت نشست، در تصورش نمی گنجید که روزی کار به جایی خواهد رسید که دستور خواهد داد تا چشمان فرزندش را از حدقه بیرون آورند. روزی که امیر کبیر به صدر اعظمی برگزیده شد، در مخیله ناصر الدین شاه نبود که به دستور او امیر را به قتل خواهند رساند. تاریخ ما پر است از صحنه های حیرت انگیزی که سعایت پیشگان و تملق پیشگان دربار پدید آورده اند. و این منحصر به دربار نبوده که گاه گریبان حلقه های روشنفکران و بیوت علما را نیز گرفته است. کسانی بوده اند که سعایت این و آن را نزد مراجع و علما برده تا شاید رقیبی را از میدان به در برده یا آتش کین و حسدی را فرو نشانند. اما هنر تاریخ آن است که وقتی از رخدادها فاصله گرفته و غبارها فرو می نشیند، حقایق را برملا خواهد کرد.

کاهش ۹۳ درصدی حجم سرمايه‌گذاری‌ خارجی در سال ۸۷

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۸۸
شبکه جبش راه سبز (جرس): حجم سرمايه‌گذاری خارجی در ايران در سال ۸۷ نسبت به سال قبل از آن حدود ۹۳ درصد کاهش نشان می‌دهد. علاوه بر اين، تعداد طرح‌های ويژه سرمايه‌گذاری خارجی در سال ۸۷ در مقايسه با سال ۸۶ حدود ۱۶ درصد کاهش يافته است.
به گزارش ایلنا حجم سرمايه‌گذاری خارجی در ايران در سال ۸۷ نسبت به سال قبل از آن حدود ۹۳ درصد کاهش نشان می‌دهد. علاوه بر اين، تعداد طرح‌های ويژه سرمايه‌گذاری خارجی در سال ۸۷ در مقايسه با سال ۸۶ حدود ۱۶ درصد کاهش يافته است.

کارشناسان اقتصادی بر تاثير دو عامل بر کاهش تعداد طرح‌ها و حجم سرمايه‌گذاری‌های خارجی در ايران اتفاق نظر دارند.
براساس آمار ارائه شده توسط سازمان سرمايه‌گذاری‌های خارجی، در سال ۸۶، مبلغ سرمايه‌گذاری‌های خارجی حدود ۱/۱۲ ميليارد دلار بوده که در سال ۸۷ با ۹۳ درصد کاهش به ۸۲۲ ميليون دلار در سال ۸۷ کاهش يافته است.

از طرفی در اين سال يعنی سال ۸۶ تعداد طرح‌ها ۱۰۲ طرح بوده که در سال ۸۷ به ۸۶ طرح رسيده است. بررسی آمار اين دو سال بيانگر کاهش ۱۶ درصدی طرح‌ها در مدت زمان ياد شده است.

آیا شنود و کنترل‌ ایمیل‌های کاربران ممکن است؟


شنبه, ۲۶م دی, ۱۳۸۸
کلمه:اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی روز جمعه گفت: اس‌ام‌اس ها و ایمیل‌ها از جایی فرستاده می‌شود که کاملا در کنترل ما قرار دارد.
او به کاربران اینترنتی هشدار داد: تصور نکنند که آنتی پروکسی جلویش را می‌گیرد و این تصور اشتباه را نداشته باشند که کنترل نمی‌شوند چرا که تاکنون در رابطه با آنها نیز مدارا می‌شده است.
به گزارش مردمک صحبت‌های فرمانده نیروی انتظامی باعث ایجاد نگرانی در میان شهروندان درباره حریم خصوصی خود و مطرح‌شدن این سوال شده است که آیا ایمیل‌های خصوصی افراد قابل رویت و کنترل از سوی فردی دیگر غیر از خود فرد است.
شایان ایرانمنش، از اعضای تیم فنی مردمک، در این باره به برخی از سوالات پاسخ داده است.
«آنتی پروکسی» چیست؟
ما چیزی به اسم آنتی پروکسی نداریم. این یک واژه به اشتباه جا افتاده در ایران است که به جای لغاتی مانند آنتی فیلتر به طور کلی روش یا نرم افزاری برای عبور از سد فیلترهای ایجاد شده توسط ISP ها استفاده می‌شود.
آیا کنترل اس‌ام‌اس ها و ایمیل‌ها به نحوی که سردار اسماعیل احمدی مقدم اعلام کردند از لحاظ فنی عملی هست؟
در رابطه با اس‌ام‌اس این مطلب خیلی دور از واقعیت نیست و کنترل اس‌ام‌اس از لحاظ فنی کاملا عملی و قابل اجراست اما در رابطه با ایمیل متاسفانه این جمله تا حدی نامفهوم است. ایشان فرمودند «ایمیل‌ها از جایی که فرستاده میشود که کاملا در کنترل ما قرار دارد» که بنده به بررسی این موضوع خواهم پرداخت.

ری‌شهری: به اعتراض‌ها رسیدگی شود


تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۸۸
آیت‌الله محمد ری‌شهری با اعلام اینکه خدمت خارج از «اطاعت» از رهبری، «خدمت به دشمن» است، خواستار رسیدگی به خواسته معترضان شد.
آقای ری‌شهری امروز شنبه در مراسم تودیع خود از سرپرستی حجاج ایرانی، گفت که «همراهی با رهبری از اوجب واجبات است و هر کس که بخواهد خارج از این چارچوب به نظام خدمت کند، خدمت نکرده، بلکه با نظام دشمنی کرده است.»
وی با اشاره به شیوه حکومت‌داری امام اول شیعیان، اظهار داشت: «اگر یک فرد ۱۰ یا ۱۵ درصد اعتراض دارد، به آن اعتراض رسیدگی شود، نه آنکه ۱۰۰ درصد مخالف شود.»
این برای نخستین‌بار طی شش ماه گذشته است که آقای ری‌شهری از شیوه برخورد‌ با معترضان به نتیجه انتخابات به طور تلویحی انتقاد می‌کند.
هفته گذشته آیت‌الله خامنه‌ای با قبول استعفای وی از سمت سرپرستی حجاج ایرانی، علی قاضی‌ عسکر را به عنوان جانشین وی منصوب کرد.
ری‌شهری در شرایطی از سمت خود کناره‌گیری کرد که در هفته‌های اخیر گزارش‌هایی مبنی بر مخالفت وی در خصوص معرفی رئیس جدید سازمان حج و زیارت منتشر شده بود.
ری‌شهری در بخش دیگری از اظهارات خود با انتقاد از برخورد‌ها با مخالفان و برخی خانواده‌های شهدا گفت که «هنر نیست که از یک خانواده شهید کودتاچی بسازیم، بلکه هنر آن است که از یک کودتاگر، شهید بسازیم.»
وی خطاب به مسئولان جمهوری اسلامی اظهار داشت:‌ «سیاست علوی آن است که علاقه‌مندان به رهبری و نظام باید در هر مسئولیتی به دوستان نظام اضافه کرده و از مخالفان بکاهند.»
به گفته ری‌شهری «این هنر نیست که دوست را تبدیل به دشمن کنیم، بلکه هنر آن است که مخالف را تبدیل به دوست کنیم.»
وی ادامه داد: «باید به گونه‌ای مدیریت کنیم که اگر کسی ۱۰ درصد با ولایت‌فقیه موافق و ۹۰ درصد مخالف است، به آن ۱۰ درصد اضافه کنیم، نه آنکه لگد بزنیم و آن ۱۰ درصد را نیز نابود کنیم.»
اظهارات ری‌شهری یکی از شدید‌ترین انتقاد‌ها به محافظه‌کاران نزدیک به دولت در نحوه برخورد آنها با مخالفان است.
طی شش ماه گذشته، محافظه‌کاران نزدیک به دولت و گروهی از فرماندهان سپاه بارها رهبران مخالف را به «فتنه‌گری» و همسویی با دشمنان جمهوری اسلامی متهم کرده‌اند.
آنها در عین حال از مقام‌های قضایی خواسته‌اند که این رهبران را بازداشت و محاکمه کنند.

اجرای هدفمند کردن یارانه ها و تورم ۴۰درصدى

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز ( جرس): بنابر اعتراف كارشناسان، تورم سالانه سال هاى اخير بالاى ۲۰ درصد بوده است ، حدود ۲۰ درصد نيز در اثر اجراى هدفمند كردن يارانه ها تورم خواهيم داشت، بنابراين يك تورم ۴۰ درصدى در سال آينده در انتظار مردم است. سيد نجيب حسينى، نماينده مينودشت و كلاله در مجلس در گفت وگو با ايلنا با اعلام اينكه قرار بود در قالب لايحه هدفمند كردن يارانه هايى كه به صورت جسته و گريخته پرداخت مى شد، هدف گذارى و در مسير خودش هزينه شود، گفت: اين لايحه از مسير اصلى يعنى حذف يارانه حامل هاى انرژى و كالاهاى اساسى همچون شير، نان و گندم را نشانه گرفت غافل از اينكه تبعات جبران ناپذيرى بر زندگى اقشار محروم خواهد گذاشت. وى گفت: بايد مراقب باشيم كه در اثر اجراى هدفمندكردن يارانه ها فرصت جديدى براى فرصت طلبان، محتكران و سرمايه داران دوخته نشود تا از ناتوانى مالى مستضعفان سوء استفاده كنند. وى با يادآورى اينكه در حال حاضر در ركود اقتصادى نسبى قرار داريم، گفت: در شرايطى كه درآمدها پايين آمده و بيكارى بالا مى رود افزايش قيمت ها ناشى از هدفمندكردن يارانه ها تبعات خوبى نخواهد داشت. .محمدرضا خباز عضو كميسيون اقتصادى مجلس نیز معتقد است که هدفمند كردن يارانه ها بهتر بود که به صورت آزمايشى اجرا شود. گفتنی است کارشناسان اقتصادی بارها نسبت به پیامدهای منفی هدفمند کردن یارانه ها هشدار داده اند.

محاکمه حسین نورانی نژاد به دلیل برگزاری مراسم مذهبی


شنبه, ۲۶م دی, ۱۳۸۸
کلمه:دادگاه رسیدگی به اتهامات حسین نورانی نژاد رییس کمیته اطلاع رسانی جبهه مشارکت و از کمک کنندگان به برگزاری مراسم های مذهبی اصلاح طلبان یک شنبه ۲۷ دی برگزار می شود.
به گزارش کلمه برگزاری مراسم قرائت دعای کمیل و مراسم های دعا خوانی در شب های ماه مبارک رمضان و شبهای احیا از جمله موارد اتهامی نورانی نژاد است که وی باید در دادگاه برای انجام آن از خود دفاع کند، این در حالی است که اصلاح طلبان همواره از سوی مخالفانشان به عدم پایبندی به باورهای مذهبی متهم می شوند.
حسین نورانی نژاد که بنا بر نذری ۱۰ ساله از سالها پیش به برگزاری مراسم های مذهبی و دعا خوانی در ماه رمضان و مراسم های عزاداری در ماه محرم کمک کرده است، به دلیل آنکه امسال به برگزاری این مراسم ها در حسینیه دارالزهرا کمک کرده است و ازآنجا که این حسینیه متعلق به اصلاح طلبان است محاکمه می شود.
مراسم های دعا خوانی حسینیه دارالزهرا در ماه رمضان و محرم سال جاری از سوی مردم مذهبی و معتقد با استقبال زیادی مواجه شد.

قوت گرفتن احتمال استیضاح صادق محصولی


تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: تمامي سازمان‌هاي بيمه‌گر بايد زير نظر وزارت رفاه باشند و سازمان تامين اجتماعي هم از اين قاعده مستثني نيست.

بشير خالقي درگفتگو با ايلنا با بيان اين‌كه محصولي هنوز به‌صورت رسمي اعلام نكرده كه قادر به الحاق تامين اجتماعي به وزارت رفاه نيست، افزود: هنوز براي انجام اين‌كارخيلي دير نشده است.

نماينده مردم خلخال و كوثر در مجلس شوراي اسلامي تصریح كرد: محصولي در مجلس قول داد تا مسئولي براي سازمان تامين اجتماعي انتخاب كند كه بتواند براي اين سازمان مفيد باشد.

عضو فراكسيون اصول‌گرايان مجلس با تاكيد بر اين‌كه الحاق تامين اجتماعي به وزارت رفاه از جمله برنامه هاي محصولي بود كه در مجلس ارائه شد، افزود: نمايندگان به برنامه‌كاري وزير راي داده‌اند نه به شخص و نام خاصي، بنابراين اگر وضع موجود ادامه پيدا كند محصولي استيضاح مي‌شود.

خالقي با بيان اين‌كه تحقق نيافتن برنامه‌هاي كاري وزير رفاه براي نمايندگان مجلس سئوال برانگيز است، خاطر نشان كرد: فعلا بناي نمايندگان مجلس بر حل مشكلات از طريق گفتگوست.

اعتمادملی:اطاعت یکسال پیش استعفا داد


شنبه, ۲۶م دی, ۱۳۸۸
کلمه:روابط عمومی حزب اعتماد ملی در اطلاعیه ای ضمن استقبال از برگزاری مناظره های تلویزیونی و به رسمیت شناختن بخشی از حقوق مردم؛ از اقدام برنامه رو فردا نسبت به القای حضور نماینده آن حزب در مناظره تلویزیونی انتقاد نمود.
به گزارش خبرنگار سحام نیوز متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است:
باسمه تعالی
پیرو حضور آقای دکتر اطلاعت و آقای دکتر زاکانی در برنامه رو به فردا در شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی، بدینوسیله به اطلاع میرساند که آقای دکتر جواد اطلاعت از همکاران سابق و شایسته این حزب بودند که شش ماه پیش از انتخابات اخیر ریاست جمهوری همکاری سیاسی خود را با این حزب قطع و فعالیت سیاسی خود را با بنیاد باران پیگیری کردند.این تصمیم ایشان علیرغم تغایر با سیاست های مصوب حزب، مورد احترام دبیر کل محترم و سایر اعضا واقع شد.
شایسته بود هنگامیکه مجری محترم برنامه رو به فردا؛ دو مرتبه از ایشان بعنوان عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی نام بردند، مشارالیه به عدم همکاری با این حزب اشاره می کردند که شائبه فرصتی از سوی سیمای جمهوری اسلامی به این حزب در جهت بیان دیدگاه ها پیرامون انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری ( ۱۳۸۴) و انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری (۱۳۸۸) و پیامد های پس از آن بوجود نیاید.
حزب اعتماد ملی که در حال حاضر دفتر آن، دفتر شخصی دبیرکل و روزنامه رسمی اش (اعتماد ملی) پلمپ گردیده از تصمیم دیرهنگام مقامات کشور در برگزاری مناظره ها و به رسمیت شناختن بخشی از حقوق مردم استقبال کرده و آمادگی حضور نماینده و یا نمایندگان خود را در برنامه فوق الذکر که بطور رسمی از سوی دبیر کل محترم حزب اعتماد ملی به سیمای جمهوری اسلامی معرفی خواهد شد، اعلام می نماید.
روابط عمومی حزب اعتماد ملی

تصمیمات عجیب صداوسیما برای دهه فجر


تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): در فاصله سه هفته تا آغاز دهه فجر و مراسم سی و یكمین سالگرد انقلاب اسلامی، خبرها، از تعیین محدودیت‌های عجیب و بی‌سابقه برای پخش تصاویر قدیمی و ویژه برنامه‌های دهه فجر امسال حكایت دارد.
به گزارش «آینده»، صداوسیما پس از انتخابات ریاست جمهوری و در طول 7 ماه اخیر بارها و بارها با قوانین ابلاغی ناگهانی برای پخش برنامه ها و استفاده از افراد رو به رو بوده كه این مورد با محدودیت های تازه برای ویژه برنامه های دهه فجر همراه شده است.
بر این اساس به صورت غیرمكتوب به شبكه های داخلی، بین المللی و استانی صداوسیما ابلاغ شده تا از تصاویر شهدای انقلاب در تصاویر استفاده نكنند و تصاویر خون ریخته شده به روی زمین و دست های خونین مردم حذف شود.
همچنین در این ابلاغیه غیر مكتوب پخش تصاویر حمله، تخریب، آتش سوزی، مبارزه های خیابانی و مقابله با نیروهای گارد ممنوع شده و بخش های مختلف تولیدی موظف شده اند تصاویر برشمرده را از برنامه های خود حذف كنند.
این محدودیت‌ها شامل همه گروه های تولیدی و تامینی ویژه برنامه های دهه فجر در شبكه های سراسری، بین المللی و استانی است تا از این موارد در برنامه‌های دهه فجر امسال و هرگونه تصویر دیگری كه از دوران انقلاب جنبه تحریك عمومی دارد، خودداری كنند.
در این میان نشان دادن تصاویری مانند شعارنویسی، برعكس گرفتن عكس‌ها، سنگربندی وسط خیابان ها، ساخت كوكتل مولوتوف، حضور زنان و مردان در كنار یكدیگر در تظاهرات ها و پخش برخی شعارهای معروف آن زمان ممنوع شده است.
این محدودیت‌ها موجب شده كه گروه های تولیدی و تهیه كنندگان به دلیل اعمال دستور جدید از پخش تصاویر دوران انقلاب منصرف شوند تا هیچ مشكلی برای آنها به وجود نیاید، و این حركت عملاً برنامه‌سازان را به استفاده از تصاویر تظاهرات ساده و بی ارزش ناگزیر خواهد كرد.
این در حالی است كه ضرغامی پنج سال پیش در بدو ورود خود با خارج كردن تصاویر آرشیوی از زمان انقلاب و اوایل انقلاب دست به نوآوری در برنامه‌های دهه فجر زد كه با استقبال گسترده مردم و نخبگان مواجه شد.
همچنین ضرغامی در دهه فجر سال 83 به خاطر ادعای فرزند شاه مخلوع در كشته نشدن مردم توسط پدرش دستور داد تا تصاویر مستند و موجود از شهدای دوران انقلاب برای مردم بازپخش شود، ولی بی شك آن چه می تواند باعث تعجب شود، ممنوع شدن پخش تصویر شهدای دوران انقلاب در دهه فجر سال 88 است.

انتشارلیست سیاه مدیران درحال پاکسازی نفت


شنبه, ۲۶م دی, ۱۳۸۸
کلمه:سایت حامی احمدی نژاد جهان نیوزخبر داده  بررسی آخرین وضعیت تغییر و تحولات مدیریتی وزارت نفت نشان می دهد که پس از برکناری و یا جابه جایی نزدیک به ۵۰ مدیرعامل، مدیر کل و برخی از مدیران میان دستی در طی سه ماه گذشته، اخیرا مشاوران ارشد سید مسعود میرکاظمی وزیر نفت در خارج و داخل صنعت نفت لیست های جدیدی را برای آغاز دور جدید تغییرات مدیران صنعت نفت تهیه کرده اند.
مشاوران میرکاظمی با بررسی پرونده و پایش سابقه مدیریتی اکثر مدیران ارشد و میان دستی صنعت نفت قصد دارند آن دسته از مدیرانی که از دوران دولت هشتم و هفتم هنوز در سطوح مختلف فعالیت می کنند را برکنار کنند.
همچنین در تصمیم دیگری قصد دارند تعدادی از مدیران صنعت نفت که در دولت نهم در پستی منصوب شده اند را با دیگر مدیران جابه جا کنند.
این لیستها پس از تدوین و پایش نهایی به مدیران عامل شرکت های ملی نفت ایران، گاز، پالایش و پخش نفتی و پتروشیمی ارسال شده است که به استثنای “سیف الله جشن ساز” سایر معاونین وزیر نفت قصد انجام تغییرات بر اساس لیست های مورد اشاره را دارند.

لایحه جدید آمریکا علیه بازداشت‌های اینترنتی


تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۸۸
قانون‌گذاران ایالات متحده روز پنج‌شنبه لایحه‌ای را برای جلوگیری از دستیابی دولت‌های سرکوبگر به اطلاعات شخصی کاربران اینترنتی تنظیم کردند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، هدف از این لایحه، تأمین آزادی بیشتر برای کاربران اینترنتی در چین، ایران و برخی دیگر کشورها است.
به گفته سازمان گزارشگران بدون مرز، هم‌اینک ۷۰ فعال اینترنتی در سراسر جهان به خاطر نوشته‌های آن‌لاین خود در زندان به‌سر می‌برند که ۴۹ تن از آن‌ها در چین هستند. بعد از چین، ویتنام و ایران بیشترین تعداد دستگیری فعالان اینترنتی را دارند.
بنا به لایحه جدید، دولت آمریکا فهرستی از کشورهای محدودکننده اینترنت تهیه خواهد کرد و شرکت‌های آمریکایی از ذخیره اطلاعات شخصی قابل بازیابی کاربران اینترنتی در آن کشورها منع خواهند شد.

سعید منتظری در گفتگو با اشپیگل : ادامه این وضعیت ممکن نیست


تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۸۸
جنبش راه سبز( جرس): سعید منتظری در گفت و گویی با اشپیگل با اشاره به اشغال دفتر آیت الله العظمی منتظری توسط نیروهای رژیم و اعمال خشونت نسبت به مردم هشدارمی دهد که ادامه این وضعیت ممکن نیست. وی عذرخواهی از مردم و استعفای احمدی نژاد را از راهکارهای خروج از بحران می داند.
متن کامل این گفت و گو از نظر خوانندگان می گذرد:
س- آقای منتظری، امکان تماس با شما فقط بوسیلۀ تلفن همراه ممکن شد. محل اقامت شما کجاست؟ آیا در خانه تان تحت نظر هستید؟
ج- من در شهر قم هستم. در خانه‌ام که نزدیک خانۀ پدرم قرار دارد. حق تردد من رسماً محدود نشده است. ولی بعضی وقتها پنجره های خانه‌ام به لرزه در می آیند. این کار توسط عوامل رژیم انجام می گیرد. به این وسیله می خواهند مرا تحریک بکنند. دفتر پدر من بشدت تحت نظر نیروهای امنیتی قرار دارد. حسینیۀ او ۱۲ سال قبل توسط رژیم بسته شد و حالا هم تحت اشغال آنها قرار دارد.

انتقادسایت توکلی ازسخنان آیت الله لاریجانی


شنبه, ۲۶م دی, ۱۳۸۸
کلمه:سایت الف متعلق به احمدتوکلی نوشت:
سخنان آیت‌الله لاریجانی رییس محترم قوه‌قضائیه در جمع دادستان‌های کشور و مواضع بعدی ایشان پس از وقایع اسف‌بار روز عاشورای حسینی و واکنش مردمی گسترده، مباحثی را در برخی محافل سیاسی سبب شد که آیا موضعگیری سیاسی رییس‌ قوه‌قضائیه درست و منطبق با وظائفشان هست یا خیر. گرچه موضعگیری روسای پیشین قوه در امور سیاسی امری رایج بود، ولی شاید کم‌حرفی نسبی آیت‌الله لاریجانی و عدم ورود به مسایل سیاسی پیش از سخنرانی، چنین انتظاری را پدید آورده بود.
شاید این بحث پاسخ به این پرسش بهتر روشن شود که آیا رییس قوه‌قضائیه قاضی است یا سیاستمدار‌(یا هر دو)؟ دقت در اصول فصل یازدهم قانون اساسی که به قوه‌قضائیه اختصاص دارد، پاسخ قسمت اول پرسش را روشن می‌سازد. وظایف رییس قوه‌، در اصل ۱۵۸ چنین آمده است:

آخرين آخبار