آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۲۶, شنبه

ری‌شهری: به اعتراض‌ها رسیدگی شود


تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۸۸
آیت‌الله محمد ری‌شهری با اعلام اینکه خدمت خارج از «اطاعت» از رهبری، «خدمت به دشمن» است، خواستار رسیدگی به خواسته معترضان شد.
آقای ری‌شهری امروز شنبه در مراسم تودیع خود از سرپرستی حجاج ایرانی، گفت که «همراهی با رهبری از اوجب واجبات است و هر کس که بخواهد خارج از این چارچوب به نظام خدمت کند، خدمت نکرده، بلکه با نظام دشمنی کرده است.»
وی با اشاره به شیوه حکومت‌داری امام اول شیعیان، اظهار داشت: «اگر یک فرد ۱۰ یا ۱۵ درصد اعتراض دارد، به آن اعتراض رسیدگی شود، نه آنکه ۱۰۰ درصد مخالف شود.»
این برای نخستین‌بار طی شش ماه گذشته است که آقای ری‌شهری از شیوه برخورد‌ با معترضان به نتیجه انتخابات به طور تلویحی انتقاد می‌کند.
هفته گذشته آیت‌الله خامنه‌ای با قبول استعفای وی از سمت سرپرستی حجاج ایرانی، علی قاضی‌ عسکر را به عنوان جانشین وی منصوب کرد.
ری‌شهری در شرایطی از سمت خود کناره‌گیری کرد که در هفته‌های اخیر گزارش‌هایی مبنی بر مخالفت وی در خصوص معرفی رئیس جدید سازمان حج و زیارت منتشر شده بود.
ری‌شهری در بخش دیگری از اظهارات خود با انتقاد از برخورد‌ها با مخالفان و برخی خانواده‌های شهدا گفت که «هنر نیست که از یک خانواده شهید کودتاچی بسازیم، بلکه هنر آن است که از یک کودتاگر، شهید بسازیم.»
وی خطاب به مسئولان جمهوری اسلامی اظهار داشت:‌ «سیاست علوی آن است که علاقه‌مندان به رهبری و نظام باید در هر مسئولیتی به دوستان نظام اضافه کرده و از مخالفان بکاهند.»
به گفته ری‌شهری «این هنر نیست که دوست را تبدیل به دشمن کنیم، بلکه هنر آن است که مخالف را تبدیل به دوست کنیم.»
وی ادامه داد: «باید به گونه‌ای مدیریت کنیم که اگر کسی ۱۰ درصد با ولایت‌فقیه موافق و ۹۰ درصد مخالف است، به آن ۱۰ درصد اضافه کنیم، نه آنکه لگد بزنیم و آن ۱۰ درصد را نیز نابود کنیم.»
اظهارات ری‌شهری یکی از شدید‌ترین انتقاد‌ها به محافظه‌کاران نزدیک به دولت در نحوه برخورد آنها با مخالفان است.
طی شش ماه گذشته، محافظه‌کاران نزدیک به دولت و گروهی از فرماندهان سپاه بارها رهبران مخالف را به «فتنه‌گری» و همسویی با دشمنان جمهوری اسلامی متهم کرده‌اند.
آنها در عین حال از مقام‌های قضایی خواسته‌اند که این رهبران را بازداشت و محاکمه کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار