آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۴, جمعه

فوری/ مهم : بیانیه شماره 3 انقلاب سبز در خصوص تظاهرات تاسوعا و عاشورا

اعلام مسیر و نحوه برگزاری تظاهرات بزرگ تاسوعا و عاشورا مورد استقبال عموم شهروندان قرار گرفته و اطلاع رسانی در این خصوص به بهترین نحو در حال انجام است. اما این به معنای محدود کردن حرکت اعتراضی جنبش سبز به این دو روز نیست. کودتاچیان تمام نیروی خود را برای مهار سبزها در روزهای تاسوعا و عاشورا متمرکز کرده اند و در شبهای قبل از آن، حتی الامکان از برخورد و سرکوب پرهیز میکنند. طبق گزارشهای واصله از بسیاری از شهرهای ایران، مراسم عزاداری بدون مداخله پلیس در حال انجام است و ادعاهایی که در مورد تعداد و سازماندهی نیروهای "همیار" عنوان میشد، جعلی و به قصد مرعوب کردن سبزهاست. کودتاچیان تنها مانده اند و هیچ پشتیبان و همیاری در میان مردم ندارند. از شب جمعه شور و حال مراسم افزایش می یابد و شمار زیادی از هیئت های عزاداری در شهرهای مختلف به حرکت در می آیند.

باید هشیار بود و از فرصت مناسبی که در روزهای پنج شنبه و جمعه فراهم است جهت زمینه سازی تظاهرات شنبه و یکشنبه استفاده کرد. نیروی کودتاچیان بسیار محدود و شکننده است و آنها نمیتوانند چهار روز پیاپی به سرکوب مردم بپردازند. لذا از تمام فعالان و هوادارن محترم جنبش سبز تقاضا میشود که فعالیت خود را به روزهای تاسوعا و عاشورا محدود نکرده و در شبهای باقی مانده در تکایا و هیئت های عزاداری شرکت کنند. این مشارکت میتواند با حرکتهای زیر تکمیل شود:

نشان دادن علامت پیروزی، بر افراشتن تصاویر آیت الله منتظری، موسوی، کروبی و شهدای جنبش، شعار نویسی و سر دادن شعار و از همه مهمتر اتصال شبکه های محلی و تشکیل شبکه های منطقه ای برای شرکت در تظاهرات روزهای تاسوعا و عاشورا.

یادآوری میشود که این حرکتها را میتوان به صورت پراکنده و جنگ و گریز انجام داد تا ضمن جلوگیری از دستگیری و تلفات، نیروی سرکوب در تمام نقاط شهر به حرکت در آید و خسته و فرسوده گردد. در صورت عدم مداخله سرکوبگران میتوان یک تظاهرات محلی مسالمت آمیز برگزار و تصاویر آن را به رسانه های مستقل مخابره کرد. بهترین شیوه اطلاع رسانی و سازماندهی تظاهرات تاسوعا و عاشورا، حضور سبز در مراسم عزاداری شبهای هفتم و هشتم محرم است.

قرار ما در روزهای تاسوعا و عاشورا: امام حسین تا آزادی!

تهران تنها نیست... اعلام مسيرهاي راهپيمايي روز عاشورا در 22 شهر


مسیرهای عزاداری:
تهران : میدان امام حسین - میدان آزادی
2-یزد : چهارراه شهدا خ قیام تا میدان فاطمی
3-همدان : میدان امام خمینی - میدان بوعلی - میدان آزادی
4-ساری : خ جمهوری اسلامی- میدان ساعت تا میدان شهدا
5-رشت : میدان انقلاب - میدان شهدا
6-تبریز : خ جمهوری اسلامی - میدان شهدا - میدان توحید
7-ایلام : میدان امام خمینی- خ فردوسی - میدان 22 بهمن
8-اصفهان : خ چهارباغ پایین - میدان انقلاب ( سی وسه پل) تا میدان تختی
9-اهواز : خ طالقانی- میدان شهدا تا خ دکترشریعتی
10-اردبیل : میدان امام حسین- خ امام خمینی- میدان امام خمینی- میدان عالی قاپو- خ شیخ صفی تا میدان امام خمینی
11-اراک : خ امام خمینی- میدان ولی عصر تامیدان شهدا
12-اورمیه : خ امام- میدان انقلاب تا بازار
13-شیراز : خ کریم خان زند- فلکه ستاد تا فلکه شهدا
14-قزوین : خ امام خمینی وآیت الله طالقانی ازمیدان ولی عصرتامیدان جهاد
15-قم : خ آستانه میدان آستانه- بلوارشهید منتظری- خ مرعشی نجفی - میدان شهدا
16-کرج : خ طالقانی برج ساعت تا میدان هفت تیر
17-کرمان : خ میرزا رضا کرمانی میدان فابریک تا میدان مشتاقیه
18-کرمانشاه : بلوارشهید مطهری ازمیدان غدیر تا میدان شهید رجایی
19-یاسوج : خ جمهوری اسلامی میدان آزادی تا میدان بسیج
20-مشهد : بلوار امام رضا(ع) فلکه برق تا حرم و بلوارطبرسی ازمیدان راه آهن تا حرم
21-بندرعباس : خ امام خمینی ازمیدان انقلاب تا میدان شهدا
22- زنجان : خیابان های منتهی به حسینیه اعظم زنجان

مهم و فوری – عقب نشینی کودتاچیان


پنجشنبه، ۳ دی ۱۳۸۸

سهرابستان : برنامه ریزی حکومت برای سرکوب عاشورا بهم خورده است. بدلیل فوت آیت الله منتظری و مصادف شدن مراسم هفت ایشان با روز عاشورا و اراده ملی در سطح کشور و در همه شهرها برای برگزاری تؤامان مراسم هفتم ایشان و عاشورا، پیش بینی های قبلی ستاد کودتا نقش بر آب شده و دچار سردرگمی شده اند.
تا قبل از فرا رسیدن ماه محرم برآورد دستگاه امنیتی بر این بود که صرفاً در تهران تظاهرات اعتراضی برگزار و بهمین دلیل کنترل و سرکوب آن چندان دشوار نخواهد بود. برنامه ای به نیروهای سپاه و بسیج شهرهای دیگر داده شده بود که طبق آن مشخص گردیده بود از هر شهر چه تعداد نیروی کمکی باید به تهران اعزام شوند. اکنون شرایط کاملاً عوض شده و حکومت ناچار است برای مقابله با تظاهرات در همه شهرها برنامه ریزی نماید که برای چنین منظوری فاقد نیروی سرکوبگر کافی است.

رشید اسماعیلی عضو شورای سیاستگذاری سازمان ادوار تحکیم بازداشت شد


پنج‌شنبه، 3 دی 1388
ادوارنیوز: رشید اسماعیلی عضو شورای سیاستگذاری سازمان ادوار تحکیم شامگاه امروز در اصفهان بازداشت شد.
به گزارش خبرنگار ادوارنیوزرشید اسماعیلی درپی احضار اداره اطلاعات اصفهان و مراجعه به این اداره بازداشت و به زندان اصفهان منتقل شده است.
رشید اسماعیلی دانشجوی محروم از تحصیل رشته حقوق بشر در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه علامه و همچنین عضو دانشجویان و دانش آموختگان لیبرال دانشگاه های ایران است
در طی 6 ماه گذشته اعضای سازمان دانش آموختگان ایران(ادوارتحکیم وحدت)بارها از سوی مقامات قضایی و امنیتی احضار،بازداشت و یا مورد تهدید قرار گرفته اند. احمد زید آبادی و عبدالله مومنی دبیرکل و سخنگوی این سازمان نیز از سوی دادگاه انقلاب به حبس های طویل المدت محکوم شده اند.
در حال حاضر اعضای سازمان دانش آموختگان که در بند دولت کودتا هستند بدین شرح است:
احمد زید ابادی
عبدالله مومنی
رشید اسماعیلی
سلمان سیما
مهرداد بزرگ
کوهزاد اسماعیلی
 

تاسوعا روز مهمی است . روز اطلاع رسانی برای ظهر عاشورا و شام غریبان .

محرم سبز : تاسوعا به دنبال تجمع یکپارچه نیستیم . در فرصت تجمعهای محله ای و بین دوست و آشنا و همسایه و فامیل ، اطلاع رسانی کنیم . جماسه ای در پیش است . تجمع سراسری و یکپارچه سبز ، ظهر عاشورا در فاصله میدان امام حسین تا میدان آزادی خواهد بود و شام غریبان ، بلوار همیشه سبز میرداماد و میدان محسنی ، میزبان ما خواهد بود . سبز در سبز .

آخرين آخبار