آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۳۰, دوشنبه

بي بي سي : مراسم تدفین آیت الله حسینعلی منتظری برگزار شد


مراسم خاکسپاری آیت الله حسینعلی منتظری با حضور جمعیت بزرگی از هوادارانش و شخصیت های مذهبی و سیاسی ایران در قم برگزار شد، اما به گفته فرزند آقای منتظری، پس از پایان این مراسم بیت او به محاصره نیروهای انتظامی و نظامی در آمد.
پیکر آیت الله حسینعلی منتظری، از مراجع تقلید شیعه و از منقدان سرشناس رهبران کنونی جمهوری اسلامی، روز دوشنبه، ۲۱ دسامبر (۳۰ آذرماه) در شهر قم، محل اقامت او، تشییع و پس از اقامه نماز به امامت آیت الله موسی شبیری زنجانی در حرم حضرت معصومه به خاک سپرده شد.
قرار بود دوشنبه شب مراسمی هم در مسجد اعظم قم برگزار شود که به گفته فرزند آقای منتظری این مراسم از جانب خانواده او لغو شده است.
سعید منتظری به بی بی سی فارسی گفت که اعضای خانواده مطلع شده اند که مسجد اعظم از ساعت ها قبل، توسط نیروهای بسیج و سپاه پر شده و به همین دلیل مراسم دوشنبه شب را لغو کرده اند.
او در مورد وضعیت اطراف بیت آقای منتظری گفت: "اطراف منزل مثل حکومت نظامی شده است و انواع و اقسام نیروهای نظامی و انتظامی با سپر و باتوم در آنجا مستقر شده اند و اجازه رفت و آمد به بیت را نمی دهند".
مراسم تشییع آقای منتظری حدود ساعت ۹ بامداد از برابر خانه او آغاز شد در حالیکه جمعیت کثیری از عزاداران، خودرو حامل پیکر آیت الله فقید را تا محل اقامه نماز میت مشایعت می کردند.
به گزارش خبرگزاری کار ایران - ایلنا - قبل از اقامه نماز، پیام تسلیت آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، و پس از آن پیام احمد منتظری، فرزند آیت الله حسینعلی منتظری، قرائت شد.
یک شاهد عینی به بی بی سی فارسی گفت که در هنگام خوانده شدن پیام آیت الله خامنه ای، گروهی از تشییع کنندگان با فریاد کشیدن و سر دادن شعار نسبت به آن اعتراض کردند.
بر اساس گزارش ایلنا، احمد منتظری در سخنان خود از سوگواران خواست تا پس از پایان مراسم نماز، صحن حرم را ترک کنند.
خبرگزاری رویتر به نقل از شاهدان عینی، شمار عزاداران را "صدها هزار تن" گزارش کرده و سایت کلمه، متعلق به میرحسین موسوی، از رهبران مخالف دولت، هم گفته است که تشییع پیکر آیت الله منتظری با حضور صدها هزار نفر از نقاط مختلف کشور به سوی حرم حضرت معصومه تشییع شد.
آقای موسوی و مهدی کروبی، رهبران مخالف دولت به همراه شماری از مراجع تقلید، روحانیون ارشد و فعالان سیاسی، از جمله آیت الله یوسف صانعی، آیت الله سید جلال الدین طاهری اصفهانی، محمود هاشمی شاهرودی، قربانعلی دری نجف آبادی، علی اکبر محتشمی پور، هادی غفاری، هادی خامنه ای (برادر رهبر جمهوری اسلامی)، غلامحسین کرباسچی شهردار سابق تهران، حبیب الله پیمان و عزت الله سحابی از چهره های ملی مذهبی در مراسم تشییع حضور داشتند.
اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت و محمد خاتمی رئیس جمهور سابق نمایندگانی را برای شرکت در مراسم خاکسپاری آیت الله منتظری به قم فرستاده بودند. از طرف آقای هاشمی رفسنجانی، آقایان نوری شاهرودی و علمی حسینی و از طرف آقای خاتمی نیز محمد شریعتی دهاقان در این مراسم شرکت داشتند.
یک شاهد عینی به بی بی سی گفت که مأموران مانع از ورود آیت الله صانعی به داخل صحن حرم حضرت معصومه، محل دفن آیت الله منتظری شدند که این امر اعتراض گروهی از مردم حاضر در صحنه را برانگیخت.

تنش های پراکنده

شاهد عینی دیگری به بی بی سی فارسی گفت که پس از مراسم تشییع جنازه، برخی نیروهای لباس شخصی به گروهی از تشییع کنندگان حمله کردند و درگیری های پراکنده ای اتفاق افتاد.
به گفته او، این نیروها به پاره کردن پوسترهای آیت الله منتظری اقدام کردند و کوشیدند هواداران را از اطراف بیت او متفرق کنند.
آقایان موسوی و کروبی به مناسبت درگذشت آیت الله منتظری عزای عمومی اعلام کرده و از مردم خواسته بودند در مراسم عزاداری آیت الله شرکت کنند.
برخی گزارش ها حاکی از آن بوده که ماموران دولتی در چند شهر از جمله تهران، از عزیمت چند دستگاه اتوبوس حامل فعالان سیاسی منتقد دولت برای شرکت در مراسم تشییع جنازه آیت الله منتظری جلوگیری کرده اند یا به بازرسی آنها پرداخته اند.

سایت کلمه هم از اقدام ماموران در متوقف ساختن یک اتوبوس حامل دانشگاهیان و فعالان سیاسی که از تبریز عازم قم بوده خبر داده است.
گزارش هایی هم از دستگیری برخی افراد که به قصد شرکت در مراسم تشییع جنازه آقای منتظری عازم قم بودند، منتشر شده است.
یک شاهد عینی به بی بی سی فارسی گفت که زمانی که مراسم تشییع جنازه در قم جریان داشت، محدودیت امنیتی چندانی به چشم نمی خورد، اما حضور مأموران امنیتی محسوس بود.
او گفت که در جریان تشییع پیکر آیت الله منتظری، برخی شعارهای متداول مخالفان هم داده شد. به گفته وی در بعضی از این شعارها به تندی از رهبران ایران انتقاد می شد.
واحد مرکزی خبر، خبرگزاری وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز در خبری نوشته است: "در حاشیه مراسم تشییع و تدفین آیت الله حسینعلی منتظری و با وجود درخواست خانواده ایشان درباره پرهیز از منحرف کردن این مراسم، عده ای سعی کردند با شعارهای افراطی و ساختارشکن، فضایی جنجالی و ملتهب به وجود آورند که با واکنش مردم روبرو شدند".
گفته می شود که آیت الله منتظری وصیت کرده بود در محلی در حرم حضرت معصومه در قم دفن شود اما با توجه به اختلاف وی و رهبری جمهوری اسلامی، در مورد اجرای این خواست آیت الله فقید تردیدهایی ابراز می شد.
پیش از تدفین آیت الله منتظری، سایت پارلمان نیوز، پایگاه فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی، گزارش کرد که موافقت اولیه برای خاکسپاری آیت الله منتظری در حرم حضرت معصومه از پیش کسب شده است.
این سایت به نقل از ناصر منتظری، نوه آیت الله، گزارش کرد که موافقت اولیه برای دفن آیت الله در کنار مزار محمد منتظری، فرزند او در داخل حرم، گرفته شد.
ناصر منتظری به خبرنگار پارلمان نیوز گفت که "اگر اختلافاتی بر سر محل دفن ایشان مطرح بوده، بین خود مسئولان بوده و به بیت ایشان چیزی منتقل نشده است".
او همچنین گفته است که وصیت نامه آقای منتظری در اختیار فرزند ارشد او است و قرار است در سایت آیت الله منتظری منتشر شود.
در ایران مراسم روز سوم، هفتم و چهلم درگذشتگان هم به طور سنتی رایج است و انتظار می رود به مناسبت درگذشت آیت الله منتظری نیز چنین مراسمی برگزار شود.
گزارش های رسیده از تعطیلی بازار و برگزاری مراسم عزاداری در نجف آباد، محل تولد آیت الله منتظری حکایت دارد.
از اصفهان هم به نقل از شاهدان عینی خبر می رسد که مردم عزادار در میدان امام خمینی تجمع کرده و مشغول عزاداری بوده اند.


فراخوان تجمع روزانه دسته های عزاداری جنبش سبز در دانشگاه تهران

با توجه به وفات پیر سبز، آیت الله منتظری و همچنین لزوم خبر رسانی و ایجاد هسته اولیه و شروع کار تشکیلاتی برای روزهای عاشورا و تاسوعا، و با عطف به این نکته که هر آن احتمال قطع اینترنت از سوی حاکمیت میرود،  از عموم مردم، بویژه دانشجویان دانشگاه های تهران دعوت میشود از امروز، بصورت روزانه از ساعت 7 در دانشگاه تهران، تجمع نموده، تا ضمن عزاداری برای آن پیر فرزانه، و گرامیداشت شهادت اسوه آزادی امام حسین(ع) بتوانیم بصورت مداوم، هم در جریان آخرین اخبار موثق قرار گرفته و هم از برنامه های آتی جنبش مطلع گردیم.
مقصد دسته های عزاداری- دانشگاه تهران
جمعی از فعالین جنبش سبز

مير حسين موسوي در مراسم تشييع پيكر مطهر مرجع عاليقدر منتظري



جزئیات حمله نیروهای لباس شخصی به اتومبیل مهندس موسوی


دوشنبه, ۳۰م آذر, ۱۳۸۸
کلمه:پیش از ظهر امروز به هنگام بازگشت مهندس میر حسین موسوی از مراسم تشییع مرحوم آیت الله العظمی منتظری گروهی از موتور سواران لباس شخصی به وسیله نقلیه حامل وی حمله کردند که بر اثر آن یکی از همراهان مهندس موسوی به صورت سطحی زخمی شد.
به گزارش خبرنگار کلمه این گروه موتورسوار که در بیرون منزل آیت الله صانعی کمین کرده بودند در ابتدا به هنگام خروج نخست وزیر امام از این محل اقدام به فحاشی نمودند.
سپس با تعقیب کاروان حامل وی در چند مرحله با سد مسیرموجب توقف این کاروان شدند، تا این که در یک مرحله یکی از اعضای این گروه شیشه عقب اتومبیل حامل مهندس موسوی را شکست و در اثر آن یکی از همراهان به صورت سطحی زخمی شد ولی آسیبی به مهندس موسوی نرسید.
لازم به ذکر است که در اثر واکنش متقابل محافظان به این حمله فرمانده لباس شخصی ها نیز دچار آسیب سطحی شد

حمله نیروهای لباس شخصی به اتومبیل مهندس موسوی


دوشنبه , ۳۰ آذر , ۱۳۸۸ خبرگزاری ایسما
پیش از ظهر امروز به هنگام بازگشت مهندس میر حسین موسوی از مراسم تشییع مرحوم آیت الله العظمی منتظری گروهی از موتور سواران لباس شخصی به وسیله نقلیه حامل وی حمله کردند که بر اثر آن یکی از همراهان مهندس موسوی به صورت سطحی زخمی شد.
به گزارش خبرنگار کلمه این گروه موتورسوار که در بیرون منزل آیت الله صانعی کمین کرده بودند در ابتدا به هنگام خروج نخست وزیر امام از این محل اقدام به فحاشی نمودند.
سپس با تعقیب کاروان حامل وی در چند مرحله با سد مسیرموجب توقف این کاروان شدند، تا این که در یک مرحله یکی از اعضای این گروه شیشه عقب اتومبیل حامل مهندس موسوی را شکست و در اثر آن یکی از همراهان به صورت سطحی زخمی شد ولی آسیبی به مهندس موسوی نرسید.
لازم به ذکر است که در اثر واکنش متقابل محافظان به این حمله فرمانده لباس شخصی ها نیز دچار آسیب سطحی شد

کشته شدن همسر مدیر خبرگزاری ایرنا در قم

همسر مدیر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در قم پس از تشییع جنازه آیت الله منتظری روبروی بیت ایشان بر اثر تصادف جان باخت.
بر اثر تصادف رانندگی که روبروی بیت آیت الله منتظری رخ داد همسر مدیر ایرنای قم درگذشت. این حادثه پس از مراسم تشییع رخ داد.

گزارش تصویری از مراسم تشییع پیکر آیت الله العظمی منتظری (ره)





حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی




غلامحسین کرباسچی




عزت الله سحابی - حبیب الله پیمان


میرحسین موسوی










خبرگزاری فرانسه: درگيرى میان مردم و نيروهاى حکومتی در قم

خبرگزارى فرانسه در گزارشی از درگيرى ميان مردم و نیروهای حکومتی در جريان مراسم تشييع جنازه آيت الله منتظرى در قم خبر داد.

اين خبرگزارى گزارش داد، روز دوشنبه در قم نيروهاى تندرو با عزاداران آيت ‌الله منتظرى درگير شدند. تندروها و حاميان دولت به نام گروههاى انصار حزب ‌الله وارد جمعيت شده و خواستند شعارها را منحرف سازند و مراسم را مختل کنند. خبرگزارى فرانسه و ساير رسانه ‌ها از پوشش دادن به اين مراسم ممنوع شده ‌اند. همچنین دولت، سرعت اينترنت را كند كرده‌ است. در ماههای اخیر هنگام تظاهرات مخالفان ارتباطات اينترنتى را كند می کنند.

تلويزيون العربيه نیز در گزارشی اعلام کرد، نيروهاى ضد شورش در خيابانهاى قم مستقر شده اند. نیروهای امنیتی شب گذشته دست به دستگيرى گسترده مخالفان زدند كه براى رفتن به قم و شركت در تشييع جنازه تلاش مى كردند. صدها تن از مخالفان در تظاهرات شبانه نزديک ميدان محسنى در تهران شركت كردند و عكسهاى منتظرى را در دست داشتند و شعارهايى در حمايت از او سر مى دادند. به نظر می رسد تشييع جنازه آیت الله منتظرى در شهر قم عامل تحريک كننده ديگرى براى استمرار اعتراض هاست.

یورش ماموران به منزل یکی از نزدیکان آیت الله منتظری

سایت جنبش راه سبز: مامورین اداره اطلاعات ساعت یازده صبح امروز با حضور در منزل احمد قابل، به بازرسی منزل و وسایل وی پرداختند و برخی از وسایل و دست نوشته های وی را با خود بردند. احمد قابل شاگرد آیت الله العظمی منتظری که برای شرکت در مراسم تشییع جنازه وی از مشهد عازم قم شده بود در بین راه (نیشابور) توسط عوامل اداره اطلاعات مشهد بازداشت و به مشهد منتقل شد.
وی صبح امروز با خانواده اش خود تماس گرفت اما درباره موارد اتهامی سخنی نگفت. همچنین از قم خبر می رسد با اینکه در مبادی ورودی شهر قم نیروهای نظامی، ایست بازرسی قرار داده اند، در حدود 500 تا 600 هزار نفر در مراسم تشییع آیت الله منتظری شرکت کردند.

روزنامه "اندیشه ‌نو" توقیف شد

پارلمان نیوز‌: برخی از اعضای هیات تحریریه روزنامه اندیشه نو خبر دادند که صبح امروز هیات نظارت بر مطبوعات خبر توقیف این روزنامه را به مسئولان این روزنامه داده است. روزنامه اندیشه نو که در دوران انتخابات ارگان ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی بود، بعد از انتخابات همانند رویه قبل به انتشار اخبار و گزارش‌هایی با رویکرد اصلاح‌طلبانه می‌پرداخت.

سخنرانی رسایی در دانشگاه اراک هم به تشنج کشیده شد

حجت‌الاسلام حميد رسايي نماينده مجلس شوراي اسلامي روز يكشنبه به دعوت بسيج دانشجويي دانشگاه اراك به اين دانشگاه رفت و در جمع دانشجويان اين دانشگاه با موضوع «قصه از كجا شروع شد؟» به ريشه‌يابي حوادث پس از انتخابات پرداخت.

به گزارش فارس، سخنراني رسايي در دانشگاه اراك بر خلاف سخنراني وي در دانشگاه علوم‌پزشكي اراك كه در كمال آرامش و بدون حاشيه برگزار شد، با حاشيه‌هايي همراه بود كه در ذيل مي‌آيد:

بازگرداندن اتوبوس های مردم عازم به قم

سایت جنبش راه سبز:  در حالیکه مردم ایران به سوگ از دست دادن آیت الله العظمی منتظری نشسته اند، تاکنون دولت برآمده از کودتا و در راس آن محمود احمدی نژاد نه تنها پیامی برای تسلیت صادر نکرده بلکه تمام توان خود را به کار بسته تا از حضور مردم و شخصیت ها در مراسم تشییع پیکر این مرجع عالیقدر جلوگیری کند.  
سانسور و حذف مطالب روزنامه ها ، تهدید فعالین سیاسی و مطبوعاتی مبنی بر عدم حضور در مراسم ، بازداشت راهیان قم ، بازگرداندن اتوبوس های مردم عازم به قم و... تنها نمونه هایی از اقداماتی از این دست است. این تنها احمدی نژاد نیست که در این زمینه از دادن پیام تسلیت خودداری کرده است، صادق لاریجانی ، رئیس دستگاه قضا، علی لاریجانی ، رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس نیز تاکنون از صدور پیام تسلیت خودداری کرده اند.

آخرین اخبار از قم، مراسم تشییع پیکر آقای منتظری 30 / 9 / 88

اختصاصی سانی نیوز
آخرین اخبار از قم، مراسم تشییع پیکر آقای منتظری 30 / 9 / 88 








9:00: مراسم تشییع پیکر آقای منتظری در حال برگزاری ست. گاهی شعارهعایی در محکومیت ظلم رفته بر ایشان به گوش می رسد.


9:15: شعارهای ضد حکومتی در مراسم آیت الله منتظری در قم:
 استقرار نیروهای ویژه امنیتی و موتورسواران نیروی انتظامی ، در برخی نقاط شهر مشهود است.  در برخی ورودی های شهر نیز نیروهای یگان ویژه بر تردد خودروهایی که به قم می روند ، نظارت دارند.
در همین حال تعدادی از مردم نیز از ساعات آغازین بامداد امروز ، در مقابل بیت آیت الله منتظری تجمع کرده و با در دست داشتن پوسترهایی از وی ، شعارهایی را سر می دهند.
با گذشت زمان بر تعداد جمعیت افزوده می شود و برخی از حاضران شعارهای سیاسی سر می دهند، هر چند که مجری رسمی برنامه سعی می کند فضا را آرام نگه دارد تا صرفا به عزاداری پرداخته شود.
بیت آیت الله صانعی که در همسایگی بیت آن مرحوم قرار دارد نیز به نشانه سوگواری پرچم های مشکی و تصاویری از آیت الله منتظری را نصب کرده است.
محل دقیق دفن آیت الله منتظری نیز داخل حرم مشخص شده و قرار است آن مرحوم در کنار مدفن پسر شهیدش محمد منتظری به خاک سپرده شود. (عصرایران)


9:20 : تابوت آیت الله منتظری بر روی یک کامیون خارج شد
لحظاتی پیش تابوت آیت الله منتظری بر روی یک کامیون از بیت آن مرحوم خارج شد و به سختی از میان جمعیت پرشمار حاضر در تشییع جنازه در حال عبور است. تعدادی از حاضران شعارهای بعضاً تند سیاسی  می دهند.


9:25 : دهها هزار نفر در خیابانهای اطراف منزل آیت الله منتظری
در حالیكه دهها هزار نفر در خیابانهای اطراف حسینیه ومنزل آیت الله منتظری حضور دارند آخرین اخبار از تغییر برنامه دفن ایشان حكایت دارد.
حسینه و منزل آیت الله منتظری كه درخیابان ساحلی قم ودر فاصله كمتر از یك كیلومتری حرم حضرت معصومه قرار دارد در محاصره جمعیت قرار دارد به نحوی كه خیایانهای تا فاصله ای طولانی مملو از جمعیت است.
لحظاتی پیش در ساعت 9و30دقیقه خودروی حامل پیكر آیت الله منتظری از بیت ایشان خارج وبه سوی چهارراه حجتیه حركت كرد.


9:50: درگیری مردم با مزدوران رژیم در اطراف حرم در قم
در حالی که پیکر آیت الله منتظری در حال دفن است ، در اطراف حرم ، افراد معدودی ، دست نوشته هایی علیه آیت الله منتظری را بالای سر گرفته اند که این امر باعث ایجاد درگیری ها لفظی بین مردم و این افراد شده است. با این حال ، حرکت این عده اندک ، نتوانسته است اوضاع را از حالت عادی خارج کند و به تشنج بکشد به ویژه این که پلیس نیز در مواردی نسبت به این اقدام تحریک آمیز ، تذکر می دهد.


9:51 شعار یاحسین میرحسین ، منتظری ، منتظری ، آزادیت مبارک و شعارهایی علیه صداوسیما از طرف جمعیت سراده می شود


9:51 پس از حدود سی دقیقه از خروج جنازه از بیت آیت الله منتظری بدلیل ازدحام جمعیت تنها حدود 200متر پیشروی كرده و هنوز به چهارراه صفاییه نرسیده است


 9:55 لحظاتی پیش ، خودروی حامل پیکر آیت الله منتظری به مقابل حرم حضرت معصومه (س) رسید و تابوت آن مرحوم بر روی دست تشییع کنندگان قرار گرفت تا به داخل حرم برده شود.


9:57 آیت الله شبیری زنجانی ، از مراجع تقلید ، نماز میت را بر پیکر آیت الله منتظری اقامه خواهد کرد.


10:00 جمعیت حاضر بالغ بر صدها هزارتن تخمین زده می شود ، تابوت آیت الله به حوالی حرم رسید.


10:05 دانشگاه مفید قم که مدیریت آن را آیت الله موسوی اردبیلی برعهده دارد ، امروز دوشنبه را تعطیل اعلام کرد.


10:10 حاضران در مراسم تشییع جنازه ، همچنان با شعارهای خود حمایت خود را از جنبش سبز اعتراضی مردم اعلام می کنند.



10:15 عزاداران سبز بلندگوی ماشین شعار دولت کودتا را خاموش کردند


10:17 آیت الله شبیری از مراجع تقلید هم اکنون در حال نماز گزاردن بر پیکر آیت الله منتظری هستند.


10:20 پس از نماز مردم در حال خارج شدن از حرم ومحوطه اطراف هستند و مشكل خاصی پیش نیامده است.


10:21 پس از نماز طواف پیکر معظم له به دور حرم حضرت معصومه (س) آغاز شده است.


10:24 پیکر مطهر آیت الله العظمی منتظری در میان صدها هزار دوستدارش به خاک سپرده شد.


10:27: به رغم خاکسپاری پیکر آن بزرگوار ، دوستداران آن مرجع عالیقدر در اطراف حرم تجمع کرده اند. عزاداران تصاویر آیت الله منتظری را در دست گرفته و شعارهای حمایتی خود از جنبش سبز را فریاد می زنند. همچنین حاضران شعار می دهند: روحانی ، مرگش یعنی زندگی


10:30: همچنان مردم در حال شعار دادن هستند: "یا حجته بن الحسن، ریشه ی ظلم رو برکن"


10:31 شعارهای حاضران رفته رفته شکل تندتری به خود می گیرید.


10:32 با پایان خاکسپاری پیکر آیت الله منتظری ، جو امنیتی در اطراف حرم شدیدتر شده است. حضور نیروهای امنیتی و انتظامی محسوس تر از پیش شده است. 


 10:37: جمعیت در خیابنهای اطراف حرم بوی‍ژه خیابان ارم مشغول راهپیمایی و سردادن شعارهای اعتراضی خود هستند.


10:40: امکان ورود بسیاری از عزاداران به شهر قم بسیار مشکل شده است. نیروهای انتظامی و امنیتی از ورد مردم به شهر جلوگیری می کنند. با این همه جمعیت حاضر بالغ بر صدها هزارتن تخمین زده می شود. جمعیت شعار می دهند "این ماه ماه خون است ، یزید سرنگون است" ، "منتظری مظلوم راهت ادامه دارد، حتی اگر دیکتاتور بر ما گلوله بارد" ، "روحانی با غیرت آزادیت مبارک" ، "منتظری نمرده ، این ستمه که مرده" و "ابوالفضل علمدار ، دیکتاتور ور برشدار". 
عزاداران تصاویر آیت الله منتظری را در دست گرفته و شعارهای حمایتی خود از جنبش سبز را فریاد می زنند. 


10:45 جمعیت عزادار شعار هایی چون الله اکبر،لا اله الا الله ،سید حسن خمینی تسلیت تسلیت،صانعی تسلیت تسلیت،موسوی کروبی تسلیت تسلیت،عزا عزاست امروز روز عزاست امروز ملت سبز ایران صاحب عزاست امروز، عزا عزاست امروز روز عزاست امروز فقیه نستوه ما پیش خداست امروز سر داده اند.


10:47 سایت خبری "کلمه" منسوب به میرحسین موسوی ، لحظاتی پیش از حضور میرحسین موسوی ، مهدی کروبی ، مراجع تقلید و دیگر چهره های شاخص سیاسی و مذهبی خبر داد.


10:50 درب های حرم مطهر حضرت معصومه (س) بدلیل ازدحام جمعیت بسته شد.


10:59 عزاداران در حال حاضر بسمت بیت آیت الله العظمی منتظری در حال حرکت هستند.


11:00 سایت مردمک به نقل از یک شاهد عینی از استقرار نیروهای امنیتی و یگان های ضد شورش در مصلی شهر قم خبر داد.


11:11 فرزند آیت الله منتظری از جمعیت حاضر موكدا خواست تا آرامش را حفظ كنند.


11:17 طبق گزارشات حاضران ، علیرغم اخبار برخی از سایت ها ، تجمع عزاداران همچنان ادامه دارد و شعارهای اعتراضی مردم همچنان به گوش می رسد.


11:21 سایت "نوروز" از حضور آیت الله موسوی خویینی ها، حجت الاسلام عبدالله نوری، آیت الله امینی و دیگر چهره های شاخص سیاسی در میان جمعیت عزادار خبر داد.


11:26 گزارش ویدئویی از خروج پیکر مطهر آیت الله منتظری (ره) از بیت ایشان در قم: لینک مشاهده ویدئو


11:32 : رسانه های خارجی را از انعکاس اخبار امروز قم منع کرده اند
به گزارش رادیو فرانسه، صدها هزار نفر از مردم ایران برای شرکت در مراسم خاکسپاری آیت الله منتظری عازم قم شده اند. سفر به قم را داشته اند دستگیر نموده و با تهدید و ارعاب مانع از سفر عده ای دیگر شده اند. با اینهمه صدها هزار نفر در مراسم خاکسپاری آیت الله منتظری شرکت کردند. در جریان مراسم خاکسپاری آیت الله منتظری میان طرفداران وی و شبه نظامیان انصار حزب الله که برای بر هم زدن این مراسم به قم آمده اند درگیری صورت گرفت. شبه نظامیان انصار حزب الله خود را به بلندگوهای قوی مجهز کرده اند و با سر دادن باصطلاح "شعارهای انحرافی" قصد برهم زدن مراسم تشیع جنازه آیت الله منتظری را داشته اند که این به بروز برخی درگیری ها منجر شد. مقامات جمهوری اسلامی رسانه های خارجی را از انعکاس اخبار مربوط به تشیع جنازه آیت الله منتظری منع کرده اند. از دیشب یکشنبه شبکه های اینترنت و تلفن همراه در ایران قطع شده است.



11:34 سایت خبری "مشروطه" منسوب به مهدی کروبی ، خبر حضور حجت الاسلام مهدی کروبی در مراسم تشییع پیکر آیت الله منتظری را تایید کرد.


11:37 مراسم عزاداری درگذشت آیت الله العظمی منتظری بعد از ظهر دوشنبه در مسجد اعظم قم برگزار می شود.


11:40: مردم در داخل صحن حرم شعار می دهند
در پی خاک سپاری آیت الله منتظری ، نیروهای ویژه پلیس مجهز به باتوم در اطراف حرم مستقر شده اند. در حال حاضر جمعیتی که نمادهای سبز دارند در داخل صحن حرم و خیابان های اطراف آن شعار می دهند. در طول مسیر تشییع جنازه ، تعدادی از چهره های سیاسی نیز مشاهده شدند . از جمله مهدی کروبی که به شدت گریه می کرد و مردم در اطرافش شعارهایی در حمایت از او سر می دادند. گفته می شود میرحسین موسوی نیز در بیت آیت الله منتظری حضور به هم رسانده است. سید محمد خاتمی در این مراسم دیده نشد. 


11:57 جمعیت عزادار در خیابانهای اطراف بیت آیت الله منتظری تجمع کرده اند.


12:04 عزاداران در اعتراض به تسلیت افرادی که به جای ادای تسلیت به درگذشت آیت الله منتظری به کینه توزی نسبت به ایشان پرداختند ، شعار می دهند: "تسلیت کینه ای ، نمی خوایم ، نمی خوایم"


12:30 نیروهای انتظامی در برابر بیت معظم له، با مردمی که همچنان شعار می دادند برخورد کرده و مردم نیز به سوی آنها سنگ پرتاب کردند. (نوروز)


12:34 آخرین اخبار حاکی از استقرار گسترده نیروهای امنیتی در اطراف بیت آیت الله منتظری است.


12:42 ببسیجیان به بیت آیت الله منتظری حمله کردند و بنر تسلیت وی را پاره کردند. عزاداران عکس پاره شده این مرجع تقلید را در دست گرفته و شعار می دهند:« معلوم شد ،معلوم شد کی عکس ها رو پاره کرد ». بسیجیان و لباس شخصی ها به سوی عزاداران حمله کردند که با میانجیگری نیروی انتظامی از برخورد با دسته های عزاداری جلوگیری شد . (هم میهن)


12:43 : درگیری در اطراف بیت آیت الله منتظری
با گذشت حدود یكساعت از اتمام دفن آیت الله منتظری، گروهی از بسیجیان به سمت بیت آیت الله منتظری حركت كرده و یك طرف مسیر بلوار شهید محمد منتظری را اشغال كرده اند. این افراد که تعدادشان بین500 تا ا1000نفر برآورد می شود شعارهای درحمایت از رهبری وعلیه معترضین سر می دهند. بسیجیان شعار می دهند منافق حیاكن شهرقم را رها كن. در سوی دیگر بلوار واطراف بیت آیت الله منتظری نیز هواداران وی تجمع كرده ومتقابلا شعار می دهند: پول نفت چی شده خرج بسیجی شده. طرفین اقدام به پرتاب اشیا به سوی یكدیگر كرده اند.  


12:45 در این مراسم آیت الله امینی، آیت الله صانعی، آیت الله موسوی بجنوردی، آیت الله طاهری اصفهانی، حجت الاسلام موسوی لاری، حجت الاسلام مهدی کروبی، حجت الاسلام عبدالله نوری، حجت الاسلام محسن رهامی، میرحسین موسوی، عماد الدین باقی، محمد رضا خاتمی، مهندس الویری، اردشیر امیر ارجمند، محمد راسخ و... حضور داشتند. (فرارو)

 12:53 ویدئوهایی از مراسم تشییع در قم، بدون صدا
http://www.4shared.com/file/177892195/e7dc8ea2/Video0014.html
http://www.4shared.com/file/177892207/da56ea9e/Video0016.html
http://www.4shared.com/file/177892212/b3272f50/Video0015.html

 13:03
اولین گزارش تصویری از مراسم تشییع پیکر آیت الله العظمی منتظری (مهر) لینک مشاهده

13:10 ویدئویی از مراسم تشییع پیکر آیت الله العظمی منتظری  لینک مشاهده

13:12 ویدئویی از مراسم امروز عزادارای درگذشت آیت الله العظمی منتظری در نجف آباد  لینک مشاهده

13:15 گزارش های ویدئویی از مراسم تشییع پیکر آیت الله العظمی منتظری  لینک مشاهده

13:24 تصاویر ویدئویی 2 از مراسم امروز عزادارای درگذشت آیت الله العظمی منتظری در نجف آباد  لینک مشاهده



13:26 موتور سوارها دارند به مردم حمله می کنند حتی اسلحه هم دارند  الان در جلوی منزل آیت الله منتظری  گاز اشک آور و فلفل زدند و مردم را دارند متقرق می کنند ولی مردم دسته دسته می آیند و جمعیت را شمارشی نیست. من 13 دقیقه فیلم گرفتم از قسمت کوچکی از خیابان بود. نیروی انتظامی دارد مردم را سرکوب می کند و بسیجیان هم دارند برای سرکوب می آیند. در خیابان های اصلی که مردم به خاکسپاری نرسیدند دارند سرکوب می شوند.


13:35 دومین گزارش تصویری از مراسم تشییع پیکر آیت الله العظمی منتظری (مهر) لینک مشاهده

13:38  گزارش تصویری از حضور چهره های اصلاح طلب و سران جنبش سبز در بیت آیت الله منتظری لینک مشاهده

13:47 ویدئوهایی از مراسم تشییع در قم:





14:04 تعدادی از بسیجیان و حامیان دولت با حمله به بیت حضرت آیت الله العظمی منتظری (ره) بنر تسلیت این مرجع عالیقدر شیعیان جهان را پاره کردند.


14:13 مهدی کروبی ، آیت الله امینی امام جمعه قم ، آیت الله طاهری امام جمعه پیشین اصفهان ، آیت الله موسوی بجنوردی ، سیدعلی خمینی نوه امام(ره) ،علی اکبر محتشمی ،هادی غفاری،مصطفی معین ، اشرفی اصفهانی ،مسجد جامعی  از چهره های حاضر در آیین تشییع بودند. گفته می شود میرحسین نیز در بیت آیت الله منتظری حضور به هم رسانده است. سید محمد خاتمی حضور نداشت اما نماینده خود را به این مراسم فرستاد. نمایندگانی از سوی هاشمی رفسنجانی هم در مراسم تشییع جنازه حضور داشتند. (جرس)


14:15 بخش خبر 14 شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی تصاویر مراسم تشییع پیکر آیت الله منتظری را بدون صدا پخش کرد. همچنین تصاویر بر روی تابوت مبارک ایشان متمرکز شده بود و جمعیت واقعی عزادار به نمایش در نیامد.

15:25  گزارش تصویری "اشپیگل" از مراسم تشییع پیکر آیت الله العظمی منتظری (مهر) لینک مشاهده


 اخبار تکمیلی همچنان در حال بروز رسانی هستند.
منابع : خبرنگاران در محل خاکسپاری، عصر ایران،  یولداش 


اعضای جبهه مشارکت عازم قم شدند


نوروز : دکتر محمدرضا خاتمی دبیر کل پیشین جبهه مشارکت ایران اسلامی به همراه جمعی از اعضای شورای مرکزی و دفتر سیاسی حزب برای تسلیت گویی به خانواده آیت الله العظمی منتظری و شرکت در تشییع پیکر مطهر آن مجاهد راه حق و آزادی عازم قم شدند.
به گزارش نوروز، دکتر میردامادی، دبیر کل فعلی جبهه مشارکت که اهل نجف آباد بوده و رابطه دیرینه ای با آیت الله العظمی منتظری داشته است، اکنون در بازداشت بسر می برد و در خلوت زندان عزادار رحلت جانسوز آن فقیه مجاهد است.
مراسم تشییع پیکر آیت الله منتظری فردا ساعت 9 صبح از مقابل بیت ایشان به سمت حرم حضرت معصومه صورت میگیرد.

مهندس میرحسین موسوی وارد بیت آیت الله منتظری شد


نوروز : ساعتی پیش مهندس میرحسین موسوی که برای تسلیت گویی به خانواده آیت الله منتظری و شرکت در مراسم تدفین مرجع تقلید بزرگ شیعه به قم سفر کرده است، وارد بیت آیت الله منتظری شد.
به گزارش نوروز، میرحسین موسوی با حضور در بیت معظم له درگذشت این فقیه عالیقدر را به اعضای بیت ایشان تسلیت گفت.
مهندس موسوی و مهدی کروبی در بیانیه ای مشترک مردم را به حضور در مراسم خاکسپاری آیت الله منتظری دعوت کرده و روز دوشنبه را عزای عمومی اعلام کردند.

اکبرین: منتظری با اقتدار از 'قرائت انسانی' از اسلام دفاع کرد


۱۳۸۸/۰۹/۲۹
آيت‌الله منتظری در گذشت. او از جمله روحانيون سرشناس سياسی مخالف رژیم شاه بود. پس از انقلاب ایران و از اواسط دهه ۶۰ این مرجع تقلید به انتقاد از شکنجه و اعدام مخالفان سياسی در جمهوری اسلامی پرداخت و به یکی از منتقدان جدی و سرسخت هیئت حاکمه‌ جمهوری اسلامی مبدل شد. انتقادهای او از نحوه حکومت ایران تا آخرین لحظات زندگی او ادامه داشت.

گزارش‌ها حاکی است که برخی از مراجع تقلید از جمله موسوی اردبیلی، شبیری زنجانی، یوسف صانعی، صافی گلپایگانی، بیات زنجانی، ابراهیم امینی و محمدعلی گرامی با حضور در بیت آیت‌الله منتظری نسبت به شخصیت وی ادای احترام کرده‌اند.

مورخان و آیت‌الله منتظری تاریخ‌ساز - اكبر گنجي


راديو زمانه : مورخان با بازسازی حوادث گذشته،به نوعی تاریخ‌سازند. اما تاریخ‌سازان حقیقی تک‌تک افرادی هستند که می‌آیند و می‌روند و با زندگی خود تاریخ را پدید می‌آورند. مورخان نمی‌توانند تمام تاریخ را به‌تصویر کشند. آنان مجبور به گزینش مهم‌ترین رویدادها و مهم‌ترین چهره‌های تأثیرگذار هستند.
اگرچه تاریخ مجموعه‌ی رفتارهای همه‌ی آدمیان است، اما برخی انسان‌ها نقشی اساسی در سیر حوادث داشته و دارند.
تاریخ‌سازان، حلال همه مسائل و رافع همه‌ی مشکلات نیستند، اما اگر اخلاقی عمل کرده باشند، «سرمشق» و «الگوی» مردم زمان خود و آیندگان خواهند بود.

راه های قم باز هستند !!!


عصر ایران - در پی درگذشت آیت الله منتظری و اعلام این که مراسم تشییع آن مرحوم ، صبح روز دوشنبه در قم برگزار خواهد شد ، شایعه مسدود شدن راه های ارتباطی منتهی به قم توسط نیروی انتظامی در برخی محافل منتشر شد.همچنین گفته می شد که تنها به خودروی های سنگین مانند کامیون ها اجازه تردد داده می شود.
در همین باره ، خبرنگار ما پیگیر موضوع شد و مشخص گردید که جاده ها و اتوبان های منتهی به شهر مقدس قم ، تا لحظه مخابره این خبر باز است.
همچنین مرکز اطلاعات راه های ایران نیز در سامانه 141 اعلام می کند که همه راه های کشور باز است و رفت و آمد به طور عدای در آنها ادامه دارد.


دعوت 9 تشکل سیاسی و دانشجویی برای شرکت در تشییع پیکر آیت الله العظمی منتظری

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۸۸

جنبش راه سبز (جرس): نه تشکل سیاسی و دانشجویی با انتشار بیانیه ای از مردم خواستند در تشییع جنازه آیت الله العظمی منتظری در قم شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار جرس ، نهضت آزادی ایران، شورای فعالان ملی و مذهبی، حزب ملت ایران، جبهه ملی ایران، جنبش مسلمانان مبارز، جامعه زنان انقلاب اسلامی ایران، دفتر تحکیم وحدت و دفتر ادوار تحکیم وحدت با انتشار بیانیه ای مشترک اعلام کردند: رحلت حضرت آیت الله العظمی منتظری مرجع روحانی و شخصیت مبارز سیاسی نیم قرن اخیر ایران که عمری را در مبارزه با استبداد گذرانده و به ویژه در بیست سال اخیر، ضمن تحمل انواع حصرها و محدودیت ها کماکان مدافع حقوق انسان ها بوده اند را به اطلاع می رسانیم و همگان را به شرکت در مراسم تشییع جنازه ایشان در ساعت 9 صبح روز دوشنبه 1388/09/30 در قم دعوت می کنیم.

آخرين آخبار