آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ بهمن ۳, شنبه

اتهام: نامه سرگشاده به رهبری!


تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۸۸
حمید تکاپو

شبکه جنبش راه سبز(جرس): "جناب آقای خامنه ای، "گمان نمی‌کنم در دیدگاه شما بقای عزتمندانه، بدتر از سناریوی جایگزین، یعنی حذف نظام و سرنوشتی مشابه میلوشوویچ ،ملاعمر و صدام حسین برای رهبری باشد."۱، "تبعات این حضور همه جانبه شما و روحانیان بر مقدرات محوری کشور، این شدکه از هر سخن مخالف بهراسیم و از هر نوشته و اشارۀ مخالف بلرزیم"۲، دو عبارت از نامه های سرگشادۀ احمد قابل پژوهشگر و منتقد زندانی و همچنین محمد نوری زاد، نویسنده و فیلمساز سابقا اصولگرا و امروزه محبوس در زندان است که خطاب به آیت الله علی خامنه ای نگاشته بودند.  
 
امروز نه تنها احمد قابل در حبس است، بلکه محمد نوری زاد، احمد زیدآبادی، محمد ملکی و حشمت الله طبرزدی نیز که طی این سالها نامه هایی انتقادی - و سرگشاده- به رهبر جمهوری اسلامی نگاشته بودند، ماههاست در مَحبَس و سلول انفرادی به سر می برند؛ همچنانکه پیش از این و طی سالهایی که ایشان بر تخت ولایت تکیه زده اند، سعیدی سیرجانی۳، قاسم شعله سعدی۴، محسن سازگارا۵، نورالدین کیانوری۶، آیت الله طاهری۷، ابراهیم نبوی۸، امیرفرشاد ابراهیمی۹ و کسانی دیگر نیز، در انتقاد از وضعیت موجود و مسئولیتی که متوجه رهبر می دانستند، واقعیاتی را در قالب نامه های سرگشاده انتشار دادند، که البته یکی در زندان جان باخت و دیگری خانه نشین شد یا ا بعضا جلای وطن کردند و در تبعیدی ناخواسته ماندگار شدند.

در چند صباح اخیر و هنگامۀ انتخابات ریاست جمهوری یا پس از آن نیز، گروهی از چهره ها و اساتیدی چون دکتر عبدالکریم سروش۱۰، اکبر اعلمی۱۱، دکتر پیام فاضل۱۲، مهندس عبدالعلی بازرگان۱۳، همچنین تعداد زیادی از استادان دانشگاه و محققین و نویسنده های سرشناس، رهبری را نسبت به وقایع و فجایع زنهار داده و نامه هایی سرگشاده خطاب به وی نوشتند.۱۴

اینکه آیت الله علی خامنه ای در مقامِ ولیّ مطلقۀ فقیه، نامه های سرگشاده را چگونه ارزیابی یا حتی مطالعه نموده، یااینکه چه میزان این نامه ها اثربخش بوده، شاید در نوشتاری دیگر مورد سنجش قرار گیرد؛ اما آنچه در این مقال خواهد آمد، بخشی از نامه های سرگشاده و دلیرانۀ کسانی ست که امروز به اتهام گفتن حق و هویدا نمودن مظالم، در زندان به سر می برند ...

آخرين جلسه محاکمه پنج نفر از بازداشت شدگان روز عاشورا برگزار شد


تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۸۸
نماینده دادستان ، بازداشت شدگان را به محاربه متهم کرد
جنبش راه سبز (جرس): آخرين جلسه محاکمه پنج نفر از بازداشت شدگان روز عاشورا صبح امروز در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران با حضور وکلاي بازداشت شدگان و نماينده مدعي العموم برگزار شد.

خبرگزاري ايسنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران گزارش داده است که در اين جلسه نماينده دادستان با قرائت کيفرخواست، خواستار مجازات متهم رديف سوم اين پرونده به اتهام محاربه از طريق هواداري ، ارتباط و تلاش موثر براي گروهک منافقين ، اجتماع و تباني عليه امنيت کشور و فعاليت تبليغي عليه نظام به نفع گروهک منافقين از طريق تهيه و ارسال عکس و فيلم براي آن گروهک شد.

پس از اظهارات نماينده دادستان ،‌ متهم رديف سوم به دفاع از خود پرداخت و گفت: بعد از آنکه فرزندش به منافقين پيوسته ،گروهک ياد شده به همين بهانه از طريق يکي از سرپل هاي ارتباطي خود با وي ارتباط برقرار کرده است.

شوكه‌شدن مجلس و مقامات ارشد نظام از به‌اصطلاح "برنامه" پنجم


تاريخ انتشار: 3 بهمن 1388
آينده نيوز : پس از گذشت دو هفته از تحویل برنامه پنجم به مجلس  توسط دكتر احمدی نژاد ، نتایج بررسی اولیه این برنامه موجب  شوكه شدن نمایندگان مجلس و مقامات ارشد نظام شده است.
به گزارش خبرنگار «آینده»، بررسی ها نشان می‌دهد دولت عملا تعهدات طبیعی خود در برنامه را حذف كرده و به جای آن از عبارات مبهمی استفاده كرده است كه نتیجه آن دور زدن قوانین رسمی كشور و به دست آوردن اختیارات ویژه ای است كه دست دولت را برای اجرای تمایلات خود بدون هماهنگی با مجلس، شورای نگهبان و سایر نهادهای قانونی كشور باز می گذارد.
حذف تعهدات كمی و كیفی دولت در لایحه برنامه پنجم كه برای نخستین بار در تاریخ 30 ساله جمهوری اسلامی رخ می‌دهد، عملا راهكار نظارت مجلس و درخواست توضیح درباره عملكرد مشخص دولت را سد می‌كند.
البته این رویه زمانی كه دولت هیچ یك از درخواستهای مكرر حداد عادل، رییس مجلس هفتم و پس از وی رییس مجلس هشتم در عمل به وظیفه قانونی ارائه گزارشهای یك ساله از نحوه پیشرفت برنامه چهارم را اجابت نكرده، امری غیرمنتظره به شمار نمی‌رود.
پیش نویس لایحه برنامه پنجم علاوه بر این كه چك سفیدی در اختیار دولت برای عمل داوطلبانه! است، پلی برای عبور از دیگر قوانین هم به شمار می‌رود.
در این حال، طرح دو فوریتی تمدید یك ساله قانون برنامه چهارم كه با توجه به عملی نشدن حدود 75 درصد از اهداف این برنامه با وجود درآمد 360 میلیارد دلاری دولت در 5 سال اخیر تقدیم مجلس شده، نشان می‌دهد مجلس نیز در پی اصلاح جدی ساختار برنامه جدید است.

شناسایی تمام فرماندهان سپاه در ایران،مساله ای که به آن توجه نشده است


وبلاگ افكار پراكنده : طی این چند ماهه از مساله ای که دقیقا صحبت نشده است اسم افراد در سپاه که جزو مجرمان اصلی حوادث اخیر هستند بوده است.
باید به هر صورتی اطلاعات این افراد چه در داخل و چه در خارج رو شود آن هم شفاف تر از دارایی های افراد حکومتی در دست باشد
باید دقیقا دانست دشمنان مردم ایران چه کسانی هستند و مجموعا مردم چه تعداد دشمن در پیش روی خود دارند.
آدرس از نمایندگان مجلس،خبرگان رهبری،فرماندهان سپاه، نهادهای وابسته به سپاه،استاندارن،فرمانداران و تمام کسانی که در رده های بالا در این حوادث شریک هستند ضروری است

فرشاد امير ابراهيمي : پنج ضلعی پیرامون رهبر


سالها پيش‌ حجت‌الاسلام‌ پروازی (از جمله بنیانگذاران انصار حزب الله که به علت پی بردن به فساد در این گروه بعدها راهش را جدا کرد و استعفا داد) از جرياني‌ نام‌ برد كه‌ از سه‌ عنصر روحاني‌ ـ نظامي‌ ـ امنيتي‌ شكل‌ گرفته‌، وی مصباح – میر حجازی و ذوالقدر را فتنه چرخان همه مشکلات و خشونتهای کشور دانست اکنون آن مثلث دچار زایش شده است و تبدیل گشته به یک ذوزنقعه با حضور مصباح – میر حجازی – مجتبی خامنه ای – رحیم صفوی – احمدی نژاد ، حال‌ مي‌توان‌ گفت‌ این پنج ضلعی که اصلی ترین حلقه نظامی و تشکیلاتی موجود است امروزه توانسته‌ رهبري‌ نظام‌ را به‌ طور كامل‌ اشغال‌ كند، به‌ طوري‌ كه‌ ديگر نورچشمی های سابق مثل ناطق‌ نوري‌ ـ ولايتي‌ و... در دفتر رهبري‌ جايگاه‌ محكمي‌ ندارند.

رهبري‌ نظام‌ در روند كلاسيك‌ تحولات‌ قدرت‌ سياسي‌ قرار گرفته‌ كه‌ تمام‌ حاكميت‌هاي‌ اين‌ چنيني‌ به‌ آن‌ مبتلا مي‌شوند. وي‌ ناچار است‌ كه‌ تمام‌ هم‌قدها و بزرگترها و هم‌دوره‌هاي‌ خود را از قدرت‌ اصلي‌ دور كند تا بتواند با توجه‌ به‌ سابقه‌ خود بر روحانيون‌ و چهره‌هاي‌ ميانسال‌ و متوسط‌ كه‌ مديران‌ كشور هستند اقتدار داشته‌ باشد.

در پروسه‌ حذف‌ و كنار زدن‌ هاشمي‌، ولايتي‌، ناطق‌ نوري‌، موسوی ، كروبي‌ و جوادي‌ آملي‌ چهره‌هاي‌ اصلي‌ متوسط‌هاي‌ ميانسالي‌ خواهند شد كه‌ مطيع‌ رهبري‌ يا دفتر رهبري‌ خواهند بود. ماههاي‌ آينده‌ نشان‌ خواهد داد كه‌ جريان‌ امنيتي‌ ـ نظامي‌ حاكم‌ شده‌ بر كشور تا چه‌ حد مي‌تواند بر اقتدار خود بيفزايد.

چندی پیش در یکی از جلسات خصوصی مجمع تشخیص مصلحت نظام آنطوری که گوشه هایی از اخبار آن جلسه به بیرون درز پیدا کرده است ، هاشمی از خطر حاكميت‌ فرقان‌ 2 نام‌ برد. اگر چه‌ تيم‌ امنيتي‌ ـ نظامي‌ حاكم‌ بر مجلس‌ و قوه‌ مجريه‌ و شوراهاي‌ شهر و روستا (شوراي‌ تهران‌) را نمي‌توان‌ فرقان‌2 خواند، اما اين‌ جريان‌ كه‌ با ويژگي‌ محافظه‌كار و پدرسالار با قدرت‌ نظامي‌ است‌ در عمل‌ حتي‌ توانست‌ خواسته‌ خود را به‌ آقاي‌ خامنه‌اي‌ ديكته‌ كند.

مركزيت‌ اين‌ تيم‌ نظامي‌ ـ امنيتي‌ كه‌ سرنخ‌ همه‌ برخوردها با‌ آزادي‌خواهان‌ را در دست‌ دارد و بعد از انتخابات‌ رياست‌جمهوري‌ و تقلب فاحش و آشکاری که صورت دادند و در بعد از آن هم عملا دست به کودتایی همه جانبه زدند اکنوندر فكر تصفيه‌ مجلس‌ خبرگان‌ می باشند تا روحانيون‌ ميانسال‌ نزديك‌ به‌ خود را كه‌ شاگردان‌ مصباح‌ يزدي‌ هستند بر سر كار آورد چرا كه‌ بخشي‌ از روحانيون‌ قدرتمند مجلس‌ خبرگان‌ مانند جوادي‌ آملي‌ ـ استادي‌ و... از جريان‌ امنيتي‌ فوق‌ راضي‌ نيستند. به‌ عبارتي‌ مجلس‌ خبرگان‌ را بايد به‌ استاد محمد تقي‌ مصباح‌ و شاگردانش‌ سپرده‌ شود تا پروسه‌ تحكيم‌ قدرت‌ جريان‌ مزبور طي‌ شود و از اين‌ طريق‌ رهبري‌ نظامي‌ هم‌ هدايت‌ و هم‌ حمايت‌ شود.

تيم‌ امنيتي‌ ـ نظامي‌ چنين‌ خدمتي‌ را براي‌ ايشان‌ انجام‌ مي‌دهد. اما فرماندهان‌ تا چه‌ حد بعد از محاصره‌ كردن‌ دفتر رهبري‌، از وي‌ حرف‌شنوي‌ خواهند داشت‌، خود مسئله‌ مهم‌ ديگري‌ است‌ كه‌ يعني‌ كي‌ نوبت‌ به‌ خود آقا خواهد رسيد.

در انتخابات‌ خبرگان‌ آينده‌، تيم‌ مصباح‌ يزدي‌ تا مرحله‌ كسب‌ رياست‌ مجلس‌ خبرگان‌ و تسخير كامل‌ آن‌ پيش‌ خواهد رفت‌. بايد ديد آقاي‌ جنتي‌ در روند تأييد صلاحيت‌ تا چه‌ حد در اين‌ امر همراهي‌ خواهد كرد. وي‌ در زماني‌ جريان‌ روحانيون‌ مبارز جامعه‌ مدرسين‌ حوزه‌ علميه‌ قم‌ را از مجلس‌ خبرگان‌ حذف‌ كند در اين‌ هدف‌ با تيم‌ نظامي‌ ـ امنيتي‌ و جريان‌ فكري‌ مصباح‌ يزدي‌ همراه‌ خواهد شد.
اما مهمتر اين‌ است‌ كه‌ هاشمي‌ و مقام‌ رهبري‌ نظام‌ و تيم‌ نظامي‌ ـ امنيتي‌ چه‌ نسبتي‌ را با يكديگر برقرار كنند. به‌ نظر مي‌رسد كه‌ روحانيون‌ مبارز نقش‌ تعيين‌كننده‌ ندارند، هسته‌ اصلي‌ روحانيون‌ با پايان‌ كار خاتمي‌ ضعيف‌تر مي‌شود. موسوي‌ خوئيني‌ ها ، میر حسین موسوی و مهدی کروبی که دست بر قضا و اتفاقا هر سه نفر از بانيان‌ پيشنهاد انتخاب‌ احمد خميني‌ به‌ عنوان‌ جانشینی آیت الله خميني‌ در سال‌ 1368 بودند هرسه از همان زمان مورد کینه این حلقه و یا تیم مذکور قرار گرفتند ، کینه ای که با گذشت بیست سال از آن روزها هنوز پابرجاست
با ورود محمد خاتمی به عرصه سیاسی کشور و واقعه دوم خرداد نیز عملا رویارویی این حلقه و رهبری را با ایشان و هوادارانش را دیدیم که بصورت کاملا شفاف و بدون هیچگونه لکنتی به ایشان پیغام می دادند که برای حیات سیاسی شان ‌ بايد بین حكومت‌ يا جامعه‌ مدني‌ یکی را انتخاب‌ كنند. به‌ عبارتي‌ معادله‌ قدرت‌ گرد خامنه ای و حلقه مذکر در حال‌ شكل‌گرفتن‌ است‌ كه‌ نقش‌ رهبري‌ نظامي‌ در اين‌ ميانه‌ بسيار مهم‌ است‌.

تيم‌ حاكم‌ بر دفتر رهبري‌ در آينده‌ مي‌تواند حتا اقدام به حذف و تغییر رهبری هم نماید و یا اینکه وي‌ را به‌ حاشيه‌ براند. منتها اين‌ اقدام‌ را به‌ شكل‌ ظريفي‌ انجام‌ خواهد داد. يا اينكه‌ بخواهد با اقدامات‌ انفجاري‌ شرايط‌ را به‌ سوي‌ تصادم‌ دو جناح‌ راست میانه و راست تند و خود بكشانند. كه‌ البته‌ نتيجه‌ اين‌ تصادم‌ غيرقابل‌ پيش‌بيني‌ خواهد بود.
ويژگي‌ اين‌ تيم‌ در برخوردهاي‌ حاد و راديكال‌ در زمان‌ كوتاه‌مدت‌ است‌. چرا كه‌ مرور زمان‌ تيم‌ مزبور را از توان‌ و كيفيت‌ خود كه‌ ويژگي‌ ضربتي‌ دارد خواهد انداخت‌ و در نتيجه‌ به‌ گرايش‌هاي‌ كلاسيك‌ راست‌ ميدان‌ را واگذار خواهد كرد. اعتقاد دارم در ماه بهمن و اتفاقاتی که در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خواهد افتاد ‌ صف‌بندي‌های جدید را نيز شفافتر خواهد كرد.

قنبری: سردار رادان در حوادث کهریزک چه نقشی داشت؟


شنبه, ۳م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه:داریوش قنبری، سخنگوی فراکسیون خط امام(ره)  مجلس طی یاداشتی با اشاره به قرائت گزارش کمیته ویژه مجلس پیرامون بازداشتگاه کهریزک نوشت: با نظر به تایید نقش قاضی مرتضوی در حوادث کهریزک انتظار می‌رود دستگاه قضایی ضمن بررسی و برخورد هرچه سریعتر در این خصوص، برای روشن شدن نقش سردار رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی تلاش شود.
وی افزود: همچنین افکار عمومی در پی آن هستند تا مشخص شود افرادی که از آنها با عنوان «خودسرها»یاد می‌شود چه کسانی هستند؛ اینکه با افرادی که هزینه‌هایی را برای مردم و نظام ایجاد کرده‌اند چگونه برخورد خواهد شد.
در یادداشت قنبری آمده است: زوایای پنهانی در ارتباط با حوادث در گزارش وجود دارد بخصوص در مورد پزشک کهریزک که معمایی را مرگ او در ذهن افکار عمومی ایجاد کرده است. این گونه مسائل خوب بود در گزارش پیگیری شود. به هر حال شایعه‌هایی راجع به شخص خاصی مانند رادان هم مطرح شده بود که اکنون بلاتکلیف مانده است. البته در گزارش به طور کلی به نیروی انتظامی پرداخته شد و اما نیاز جدی وجود دارد که به صورت مصداقی توسط دستگاه قضایی مقصران نیروی انتظامی مشخص شوند. بی‌شک وقتی گفته می‌شود در نیروی انتظامی کوتاهی شده و در آنجا برخی فراتر از قانون اقداماتی انجام داده‌اند، بر اساس سلسله مراتب در نیروی انتظامی اگر نیرویی از دستورات مافوقش پیروی کرده این مافوق است که در مظان اتهام است.
وی تاکید کرد:شایعاتی نیز درباره دفن دسته‌جمعی برخی در حوادث پس از انتخابات مطرح شده بود که مورد اشاره قرار نگرفته است.باید به این شایعه‌ها برای رفع کدورت از ذهن افکار عمومی پاسخ داده می‌شد.

اطلاعیه ؛ وعدۀ ما ۲۲ بهمن ۸۸ در سرتاسر کشور


میهن نیوز : این اطلاعیه از سوی شماری از فعالین داخل کشور برای سایت ارسال شده است !


بسم الله الرحمان الرحیم
ملت سبز ایران در روز ۲۲ بهمن ۸۸ برای یک بار دیگر پس از کسب پیروزی های تاریخی متعدد در ماه های اخیر، همچون ۱۸ تیر، ۲۷ شهریور، ۱۳ آبان، ۱۶ آذر و روز عاشورا، موجودیت رژیم را دوباره به چالش خواهد کشید.
ملت ستم دیدۀ ما به خوبی می‌داند که حکومت فعلی به رهبری کودتاچیان انتخاباتی، چیزی جز تاراج و چپاول روز افزون ثروت های ملی، گسترش فقر و بیکاری، محدودیت و آسیبهای اجتماعی، سوغات دیگری برایشان به همراه نخواهد آورد.
رژیم نیرنگ باز و غیر منتخب جمهوری اسلامی باید بداند که کوه سبز مقاومت ملت ایران بسیار مرتفع‌تر‌ و مستحکم‌تر از آنیست که در ذهن ناتوان دیکتاتوری کوتاه قامتان خامنه‌ای و متحدان در حال ریزش آن بگنجد و آنها بدانند که نمی‌توانند و هرگز نخواهند توانست کوچکترین تغییری در عزم راسخ ملت غیور و سربلند ایران برای تغییر حکومت و سرنگونی قاطعانۀ رژیم، وارد سازند و هرگونه تلاش برای متوقف ساختن این موج، بر ارتفاع و قدرت آن خواهد افزود. آری، ما بیشماریم.
آری، هر ایرانی تا آخرین نفس برای دست یابی به حقوق مسلم میهن خود خواهد ایستاد و جمهوری اسلامی توانایی درک این حقیقت مبرهن را ندارد که در راه سبز آزادی ملت ایران، جوانانی گام برمی‌دارند که با سرخی خون خود، نقاب از چهرۀ خودکامگان بر می‌کشند و این مردم بیدار و هشیار به زودی همگان را به مقصد نهایی خواهند رساند.
وعدۀ ما ۲۲ بهمن ۸۸ در سرتاسر کشور

«رامین آقازاده» چهارمین قربانی کهریزک معرفی شد


شنبه, ۳م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه: عبدالحسین روح الامینی پدر محسن روح‌الامینی از قربانیان بازداشتگاه کهریزک از قربانی چهارم این بازداشتگاه خبر داد.
به گزارش کلمه، روح‌الامینی در گفتگویی با هفته نامه پنجره اعلام کرد که رامین آقازاده قهرمانی چهارمین قربانی وقایع بازداشتگاه کهریزک است.
وی هم‌چنین گفته که این فرد پس از آزادی از بازداشتگاه کهریزک بر اثر شدت جراحات وارده جان باخته است.
وی تصریح کرد: «گزارش چهارمین مرگ کهریزک از سوی مسوولان منتشر نشد چرا که به عقیده آن‌ها ممکن بود وجدان عمومی جامعه خیلی جریحه‌دار شود»
پیش‌تر اعلام شده که بود که محمد کامرانی، محسن روح‌الامینی و امیر جوادی‌فر کشته شد‌گان وقایع کهریزک هستند.
گفتنی است بر اساس اعلام کمیته پیگیری مجلس شورای اسلامی در خصوص بازداشتگاه کهریزک سعید مرتضوی دادستان سابق تهران مقصر اصلی این وقایع معرفی شد.

بخوان به نام انسان


تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۸۸
شکوفه تقی
بخوان به نام انسان به نام عصیان
در روزگاری که بکارت فرشتگان را
با خنجر دین می‌درند
و دیوان، بر خویشتن، نام خدایان، می‌نهند.

بخوان به نام انسان به نام عصیان
آنگاه که دیوزدگان، مهر را انکار می‌کنند،
اما پنجره‌‌ی صبح،
در بارانی از خاطره‌ی آفتاب بیدار می‌شود،
‌و من با صدایت،
که از دورترین دست خیس باغ می‌آید
با یک قفس، پرنده برسر،
یک تار، شکستگی در دل،
یک دیوان، شعر غمگنانه بر لب.

بخوان به نام انسان به نام عصیان
آنگاه که با غلی سنگین در پا،
تا پاره‌های پاییز تو،
تا رنگارنگ فرسوده‌ی درخت‌ها می‌آیم،
اما در برابر خود دروازه‌ی بسته‌ی عنکبوت را می‌یابم
که از آهن و کدورت فاصله‌ای،
نامرئی‌تر از دیوارهای مشبک بدبینی،
میان ما می‌تند

بخوان به نام انسان به نام عصیان
آنگاه که صدای عنکبوتیان
از قفل‌های زنگ زده‌ی هر زندان می‌آید
تا باور کنیم
خورشید یکی بود از کهفیان،
که در زمان پیشینیان،
به جستجوی بیداری بر آمد
اما کسی سکه‌‌ی دقیانوسیش را برنداشت،
کسی جوانمردی را رسم روزگار نپنداشت.
حتی زندگی هم، نان روزها را بیات،
شراب آرزوها را شور
بر سفره‌ی یاران غار گذاشت.

بخوان به نام انسان به نام عصیان
آنگاه که دیوآئینان در کتاب زندگی یاران
آغوش را سرد،
تنور را خاموش،
طناب را
می بافند برای گردن رویاهایمان
٢
بخوان به نام انسان به نام رهایی
تا خشونت را
بگذاریم پشت ممنوعیت یک ضربدر.
و در نقطه‌ی تلاقی امید با فردای بهتر
بگشایم پنجره‌های کلمه را
تا پرواز بی ابر نگاه کبوتر،

بخوان به نام انسان به نام رهایی
تا روح را پرتاب کنیم
به بلندای شاهین تماشایی،
که چشمش به زندگی،
نه از بن تاریک چاهی،
که از فرازنای قله‌ی کوهیست.

بخوان به نام انسان به نام رهایی
که پرنده و آسمان و قفس هر سه تویی.

شکوفه تقی
اوپسالا ١٣ ژانویه

پیشنهاد افزایش چهار برابری قیمت برق


شنبه, ۳م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه:وزیر نیرو در یک پیشنهاد جدید خواستار افزایش چهار برابری قیمت برق شد.
مجید نامجو در گفتگو با خبرگزاری فارس، با بیان اینکه قطعاً سال آینده تعرفه آب و برق افزایش خواهد یافت، از پیشنهاد ۴۵ تومانی تعرفه برق در سال ۸۹ از سوی وزارت نیرو خبر داد .
وی گفت: دولت را قانع کرده ایم که قیمت سوخت تحویلی به نیروگاه ها برای تولید برق افزایش نیابد.
براساس گزارش روزنامه اعتماد نامجو در حالی این پیشنهاد را ارائه می کند که در حال حاضر قیمت فروش هر کیلووات ساعت برق حدود ۱۰۰ریال و قیمت تمام شده برق در ایران بنا بر محاسبات معادل ۷۷۳ ریال است که نسبت به قیمت میانگین منطقه یی تقریباً بالا است که بخشی از این بالا بودن قیمت به تلفات حدود ۴۰ درصدی برق در نیروگاه ها برمی گرد

بیانیه دانشجویان پلی تکنیک : شما هم صدای مردم را خواهید شنید


تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۸۸
نام مجید توکلی و جان های آزاده ای چون او در تاریخ مبارزات دانشجویی ثبت خواهد شد
شبکه جنبش راه سبز (جرس): انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با انتشار بیانیه ای نسبت به حکم صادر شده برای مجید توکلی واکنش نشان داد.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر این انجمن در بیانیه خود خوستار آزادی مجید توکلی و تمامی دانشجویان دربند شده و آورده است: «در شرایطی که مرتضوی ها و رادان ها و... آزادند و در حال رشد در سلسله مراتب شایسته سالار(!) موجود، چگونه می توان انتظار داشت مجید توکلی و صدها دانشجوی آزاده دیگر آزاد باشند؟»
در این بیانیه آمده است:زمانی که حاکمیت اقتدارگرا با واقعیات عینی جنبش دانشجویی که در خواست های رادمردی چون مجید توکلی تبلور یافته بود مواجه شد، و همین طور اجماع همگانی که حول این دانشجوی آزادی خواه و استبداد ستیز در میان دانشجویان شکل گرفت به سراغ محور تخصصی اش یعنی تخریب و لجن پراکنی رفت و بر طبق پازل گفته شده به هر نحوی سعی در تخریب این فرزند خلف مام میهن نمود. ابتدا برای تخریب وجه اش او را دانشجوی اخراجی با معدل کل زیر ۱۰ معرفی کرد (که با منتشر شدن گواهی اشتغال به تحصیل او برای ترم جاری، دروغ پردازی اش آشکار شد) و سپس برای تحقیر این آزاد مرد جنبش دانشجویی، او را فراری ای که با لباس زنانه در حال گریختن بود و بازداشت شد معرفی کرد و عکس های او را با پوشش زنانه منتشر ساخت. اما زهی خیال باطل! برای حمایت از مجید توکلی و آرمان های انسانی او، مردان این سرزمین حجاب بر سر نهادند تا ثابت کنند هم مجید توکلی عزیز است و هم زن بودن ننگ نیست. و در آن هنگام دانشجویان به حق به او لقب شرف جنبش دانشجویی دادند.
در این بیانیه همچنین آمده است: امروز برای همگان ثابت شده است که دستگاه قضایی این سیستم به هیچ وجه مستقل نیست. هاشمی شاهرودی و آملی لاریجانی چندان تفاوتی نمی کند. خانه از پای بست ویران است! پاکی و پلشتی، خیر و شر یکجا جمع نمی شوند، در شرایطی که مرتضوی ها و رادان ها و... آزادند و در حال رشد در سلسله مراتب شایسته سالار(!) موجود، چگونه می توان انتظار داشت مجید توکلی و صد ها دانشجوی آزاده ی دیگر آزاد باشند؟ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیر کبیر (پلی تکنیک تهران) ضمن محکوم کردن بازداشت و صدور احکام سنگین برای مجید توکلی و کلیه دانشجویان منتقد دربند خواهان آزادی بدون قید و شرط تمام دانشجویان زندانی می باشد. و مسئولیت این ظلم عظیم و ستم عریان را بر عهده سیستمی میداند که امروز برای تمام مردم ایران شناخته شده است. آری شما نیز بزودی صدای ملت ایران را خواهید شنید.

بیست کشته و مجروح در سانحه قطار مشهد - تهران


تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): واژگونی قطار توربوترن تهران - مشهد در ایستگاه آزادور شهرستان جغتای تاکنون 20 کشته و مجروح برجا گذاشته است.
به گزارش مهر، در این حادثه که حدود ساعت 10 و 20 صبح امروز شنبه در مسیر مشهد – تهران روی داده ، دو واگـن بـا حـدود 50 مسافر و یک دیـزل از ریل خـارج و واژگون شده است. بر اثر این حادثه، تاکنون 8 مسافر کشته شده اند.
در عین حال، تاکنون 12 مجروح این حادثه از زیر واگنهـای واژگون شده خارج شده اند، ضمن اینکه حال 4 نفر ازمجروحان این حادثه وخیم است و ممکن است بر شمار کشته ها نیز افزوده شود

کروبی : برای اولین بار بعد از انقلاب راه رایزنی برای حل مشکل زندانیان قطع است


تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۸۸
جنبش راه سبز (جرس): مهدی کروبی به دیدار محسن صفایی فراهانی و خانواده علیرضا بهشتی رفت. در دیدار دبیر کل حزب اعتماد ملی با خانواده بهشتی، محمد رضا بهشتی که داماد وی نیز در بازداشت بسر می برد، حضور داشت

به گزارش سحام نیوز، در این دیدار همسر علیرضا بهشتی به روند دستگیری وی و انتقال او با آن شرائط خاص به دادگاه انقلاب پرداخته و این سوال را مطرح کرد که آیا آیت الله بهشتی و خانواده ایشان در جمهوری اسلامی حرمتی دارند؟
وی با صراحت گفت که این خانواده برای نظام هزینه سنگینی داده و فرزندان شهید بهشتی در مسیر علم و دانش قرار گرفتند و هیچ مسئولیتی در این نظام مطالبه نکردند.
مهدی کروبی نیز به نقش ارزنده محروم آیت الله بهشتی در انقلاب اسلامی اشاره کرده و گفت که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همگان شاهد ذکاوت و درایت آن مرحوم در روند تدوین قانون اساسی که اتفاقا این روزها بخش اعظم آن در عمل به فراموشی سپرده شده است، بودند.
کروبی سپس به جایگاه رفیع مرحوم آیت الله بهشتی نزد امام (ره) اشاره کرده و از وی بعنوان اولین رئیس دستگاه قضائی که سعی در ارتقای جایگاه قضا مبتنی بر عدالت علوی و حاکمیت قانون در نظام اسلامی بودند یاد کرد.
کروبی همچنین از روند دستگیری علیرضا بهشتی و داماد محمد رضا بهشتی اظهار تاسف کرد و ضمن همدری با خانواده ایشان به این نکته اشاره کرد که در شرائط عجیبی بسر می بریم و باید شاهد دستگیری یاران انقلاب، زندان رفته های قبل از انقلاب، رزمنده های دوران دفاع مقدس ، فرزندان شهدای بزرگ این نظام و فرزندان غیور این سرزمین باشیم.
وی گفت: در شرایطی قرار گرفته ایم که برای اولین بار بعد از انقلاب پل ارتباطی مان با سیستم برای حل مشکل زندانیان قطع  و راه رایزنی در این باب بسته است.
کروبی همچنین به دیدار محسن صفایی فراهانی، نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی رفت.
وی در این دیدار به خدمات صفایی فراهانی و قابلیت های مدیریتی او اشاره کردنو از تحمل ۷ ماه زندان و قرار دادن وثیقه سنگین برای مرخصی چند روزه این یار انقلاب اظهار تاسف کرد.

مصطفی تاجزاده: عقلا از گفتگوی سران دو جناح استقبال می کنند


جمعه, ۲م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه:سیدمصطفی تاجزاده در ملاقات روز سه شنبه با خانواده خود درباره مناظره های تلویزیونی که اخیرا برگزار شده است، گفت: هرچند که افراد خاص به مناظره ها دعوت می شوند، اما با این وجود برگزاری این مناظره ها اقدام مثبتی است و مناسب است که تداوم یابد و به گفتگوی نمایندگان واقعی دوجناح و در همه زمینه ها تبدیل شود.
به گزارش نوروز، عضو ارشد جبهه مشارکت ایران اسلامی همچنین گفت: هفت ماه پیش و در دو هفته اول بازداشت، به صورت مکتوب پیشنهاد کردم که برای ایجاد آرامش، زمینه گفتگو را فراهم کنند و توضیح دادم که صداوسیما می تواند با برگزاری مناظره ها و گفتگوهای آزاد و سازنده و با حضور نمایندگان دو جناح زمینه بازگشت اعتماد به جامعه، آرام شدن فضا و جلوگیری از انجام فعالیتهای خلاف احتمالی را فراهم کند.
این آزاده دربند افزود: بعداً مطلع شدیم که سایرین هم پیشنهادهای مشابهی به آقایان داده اند و بخصوص آقای امین زاده دوبار به تفصیل طرحی برای ایجاد زمینه گفتگوی سالم میان دو جناح را در سلول نوشته و به کارشناسان داده بود. کاش همان زمان به این دلسوزی ها توجه می کردند و به جای تشدید فضای امنیتی، زمینه بحث و نقد سالم را با حضور نمایندگان دو جناح فراهم می کردند.
سیدمصطفی تاجزاده در ملاقات روز سه شنبه با خانواده خود درباره مناظره های تلویزیونی که اخیرا برگزار شده است، گفت: هرچند که افراد خاص به مناظره ها دعوت می شوند، اما با این وجود برگزاری این مناظره ها اقدام مثبتی است و مناسب است که تداوم یابد و به گفتگوی نمایندگان واقعی دوجناح و در همه زمینه ها تبدیل شود.
عضو ارشد جبهه مشارکت ایران اسلامی همچنین گفت: هفت ماه پیش و در دو هفته اول بازداشت، به صورت مکتوب پیشنهاد کردم که برای ایجاد آرامش، زمینه گفتگو را فراهم کنند و توضیح دادم که صداوسیما می تواند با برگزاری مناظره ها و گفتگوهای آزاد و سازنده و با حضور نمایندگان دو جناح زمینه بازگشت اعتماد به جامعه، آرام شدن فضا و جلوگیری از انجام فعالیت های خلاف احتمالی را فراهم کند.
این آزاده دربند افزود: بعداً مطلع شدیم که سایرین هم پیشنهادهای مشابهی به آقایان داده اند و بخصوص آقای امین زاده دوبار به تفصیل طرحی برای ایجاد زمینه گفتگوی سالم میان دو جناح را در سلول نوشته و به کارشناسان داده بود. کاش همان زمان به این دلسوزی ها توجه می کردند و به جای تشدید فضای امنیتی، زمینه بحث و نقد سالم را با حضور نمایندگان دو جناح فراهم می کردند.
معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات درباره موضعگیری حسین شریعتمداری نیز گفت: موضع آقای حسین شریعتمداری و کیهان هم قابل ملاحظه است. او پس از شرکت در مناظره، در موضعی غیراخلاقی پرچمدار مخالفت با مناظره ها شده و همراه با خشونت طلبان تلاش می کند که مانع تداوم این برنامه شود
فخرالسادات محتشمی پور، همسر تاجزاده نیز درباره آخرین وضعیت این فعال سیاسی دربند گفت: ایشان در حال حاضر با اقایان امین زاده، میردامادی، عرب سرخی، نبوی و تاجبخش در یک سلول نگه داری می شوند.
وی همچنین درباره وضعیت سلامت همسرش افزود: به نظر می رسد تداوم حضور ایشان در زندان و عدم دسترسی به امکانات درمانی برای بیماری هایی که داشته اند کم کم در هرحال بروز است و نگرانی از تشدید بیماری ها چون دیسک و آرتروز و نقرس وجود دارد.
محتشمی پور حضور همسرش در زندان را بی معنا دانست و اظهار امیدواری کرد اگر دادگاه احمد جنتی به هر دلیلی تشکیل نمی شود، تاجزاده نیز بیش از این از حقوق انسانی و قانونی خود محروم نماند.
مصطفی تاجزاده حضور خود در دادگاه را منوط به رسیدگی به شکایت وی از احمد جنتی که ۱۰ سال قبل صورت گرفته ، دانسته است.

درخواست کتبی وزارت اطلاعات به قاضی برای محکومیت دانشجویان


تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۸۸
جنبش راه سبز (جرس): سید ضیا الدین نبوی دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و سخنگوی شورای دفاع از حق تحصیل روز پنج شنبه 1 بهمن ضمن تماس تلفنی از زندان اوین با یکی از دوستانش اعلام کرده است که اتهام وارده به خودش را به هیچ وجه قبول ندارد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر ضیا نبوی در تماس تلفنی خود به یکی از دانشجویان بابل اظهار داشت که قاضی پیرعباسی به وی گفته است: "علی رغم جوانی ات و اینکه هیچ اعترافی در رابطه با ارتباط با منافقین نکردی ولی من مجبورم بر اساس درخواست کتبی وزارت اطلاعات تو را محکوم به ارتباط با منافقین نمایم".

ضیا نبوی در ادامه اظهار داشت: "ظاهرا نامه ای از سوی وزارت اطلاعات به قضات دادگاه انقلاب ارسال شده و وزارت اطلاعات در آن نامه خواسته است که تمامی بازداشت شدگانی که عضو شورای دفاع از حق تحصیل هستند را به اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین خلق محکوم کنند."

نبوی علت صدور حکم 11 سال زندان برای مجید دری را نیز همین نامه دانست و گفت در هفته های آینده چند دانشجوی دیگر نیز چنین احکام سنگینی دریافت خواهند کرد.

او ضمن تشکر از تمامی کسانی که با صدور بیانیه حکم وی و دوستانش را محکوم کردند خطاب به تمامی دانشجویان ایران علی الخصوص دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفته است: "قدر خود را بدانید و از هرگونه تفرقه بپرهیزید و با حفظ اتحاد و همدلی به راه خود ادامه دهید. در درون زندان اوین هم دستگاه امنیتی عده ای را مامور کرده که در بین زندانیان تفرقه بیندازند ولی زندانیان با حفظ همدلی، مانع از ایجاد تفرقه می شوند."

نبوی در پایان گفتگوی کوتاه تلفنی اش گفته است: "این حکم بزرگترین توهین به او و تفکراتش است و از سوی او به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و در صورت تایید حکمش ساکت نخواهد نشست."

کروبی به دیدار صفائی فراهانی رفت


شنبه, ۳م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه: شب گذشته مهدی کروبی به دیدار مهندس محسن صفائی فراهانی نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی رفت.
به گزارش سحام نیوز، آقای کروبی در این دیدار به خدمات مهندس صفائی فراهانی و قابلیت های مدیریتی ایشان اشاره کرد و از تحمل ۷ ماه زندان و قرار دادن وثیقه سنگین انهم برای مرخصی چند روزه این یار انقلاب اظهار تاسف کرد.

آخرين آخبار