آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ بهمن ۳, شنبه

شوكه‌شدن مجلس و مقامات ارشد نظام از به‌اصطلاح "برنامه" پنجم


تاريخ انتشار: 3 بهمن 1388
آينده نيوز : پس از گذشت دو هفته از تحویل برنامه پنجم به مجلس  توسط دكتر احمدی نژاد ، نتایج بررسی اولیه این برنامه موجب  شوكه شدن نمایندگان مجلس و مقامات ارشد نظام شده است.
به گزارش خبرنگار «آینده»، بررسی ها نشان می‌دهد دولت عملا تعهدات طبیعی خود در برنامه را حذف كرده و به جای آن از عبارات مبهمی استفاده كرده است كه نتیجه آن دور زدن قوانین رسمی كشور و به دست آوردن اختیارات ویژه ای است كه دست دولت را برای اجرای تمایلات خود بدون هماهنگی با مجلس، شورای نگهبان و سایر نهادهای قانونی كشور باز می گذارد.
حذف تعهدات كمی و كیفی دولت در لایحه برنامه پنجم كه برای نخستین بار در تاریخ 30 ساله جمهوری اسلامی رخ می‌دهد، عملا راهكار نظارت مجلس و درخواست توضیح درباره عملكرد مشخص دولت را سد می‌كند.
البته این رویه زمانی كه دولت هیچ یك از درخواستهای مكرر حداد عادل، رییس مجلس هفتم و پس از وی رییس مجلس هشتم در عمل به وظیفه قانونی ارائه گزارشهای یك ساله از نحوه پیشرفت برنامه چهارم را اجابت نكرده، امری غیرمنتظره به شمار نمی‌رود.
پیش نویس لایحه برنامه پنجم علاوه بر این كه چك سفیدی در اختیار دولت برای عمل داوطلبانه! است، پلی برای عبور از دیگر قوانین هم به شمار می‌رود.
در این حال، طرح دو فوریتی تمدید یك ساله قانون برنامه چهارم كه با توجه به عملی نشدن حدود 75 درصد از اهداف این برنامه با وجود درآمد 360 میلیارد دلاری دولت در 5 سال اخیر تقدیم مجلس شده، نشان می‌دهد مجلس نیز در پی اصلاح جدی ساختار برنامه جدید است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار