آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ بهمن ۳, شنبه

آخرين جلسه محاکمه پنج نفر از بازداشت شدگان روز عاشورا برگزار شد


تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۸۸
نماینده دادستان ، بازداشت شدگان را به محاربه متهم کرد
جنبش راه سبز (جرس): آخرين جلسه محاکمه پنج نفر از بازداشت شدگان روز عاشورا صبح امروز در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران با حضور وکلاي بازداشت شدگان و نماينده مدعي العموم برگزار شد.

خبرگزاري ايسنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران گزارش داده است که در اين جلسه نماينده دادستان با قرائت کيفرخواست، خواستار مجازات متهم رديف سوم اين پرونده به اتهام محاربه از طريق هواداري ، ارتباط و تلاش موثر براي گروهک منافقين ، اجتماع و تباني عليه امنيت کشور و فعاليت تبليغي عليه نظام به نفع گروهک منافقين از طريق تهيه و ارسال عکس و فيلم براي آن گروهک شد.

پس از اظهارات نماينده دادستان ،‌ متهم رديف سوم به دفاع از خود پرداخت و گفت: بعد از آنکه فرزندش به منافقين پيوسته ،گروهک ياد شده به همين بهانه از طريق يکي از سرپل هاي ارتباطي خود با وي ارتباط برقرار کرده است.

وي همچنين افزود: گروهک نفاق در جريان سفر نامبرده به قرارگاه اشرف در عراق ،‌ نشاني ايميلي را با نام مستعار در اختيار وي قرار داده بودند تا اخبار و گزارشهاي خود را از اين طريق در اختيار گروهک ياد شده قرار دهد.

متهم اضافه کرد که در اين مدت به توصيه عوامل گروهک ياد شده علاوه بر حضور در تجمعات غير قانوني مختلف از جمله آشوب هاي روز عاشورا ،‌ نسبت به مخابره مطالب خبري براي منافقين از طريق تلفن و ايميل اقدام کرده است.

وي هم چنين اظهار داشت گزارش هاي ديگري نيز از حوادث روزهاي 18 تير، 13 آبان ، 16 آذر و نيز مراسم هاي مختلف در بهشت زهرا تهيه و در اختيار عوامل منافقين قرار داده است.

در ادامه اين جلسه ،‌ نماينده مدعي العموم کيفرخواست عليه متهم رديف چهارم اين پرونده را به اتهام محاربه از طريق هواداري و ارتباط و تلاش موثر براي گروهک منافقين،‌ فعاليت تبليغي عليه نظام و اجتماع و تباني عليه امنيت کشور از طريق تهيه اخبار و اطلاعات و ارسال آن براي منافقين قرائت کرد.

متهم ياد شده نيز که 2 برادر وي پيشتر به اتهام عضويت در گروه تروریستی منافقین اعدام شده بودند در مقام دفاع از خود گفت : در حوادث روز عاشورا ، تجمع هاي غير قانوني در روز دانشجو ،‌ پارک لاله و بهشت زهرا بهمراه متهم رديف سوم حضور داشته است اما مدعي شد اطلاع نداشته است که نامبرده قصد تهيه گزارش هاي خبري براي گروهک منافقين را دارد .

وي که سابقه بازداشت قبلي هم دارد، در خصوص سفر به قرارگاه گروهک ياد شده در عراق نيز گفت در اين سفر در 4 جلسه توجيهي شرکت داشته است.

نامبرده که يکي از برادران وي هم چنان در اردوگاه اشرف در عراق حضور دارد ،‌ دلايل تلاش خود براي خروج از کشور به مقصد کردستان عراق را انجام امور بازرگاني اعلام کرد.
در ادامه اين جلسه ،‌ نماينده مدعي العموم کيفرخواست عليه متهم رديف پنجم اين پرونده را به اتهام محاربه از طريق هواداري و تلاش موثر براي گروهک منافقين ،‌ فعاليت تبليغي عليه نظام ، اجتماع و تباني عليه امنيت کشور از طريق تهيه اخبار و اطلاعات و ارسال آن براي منافقين قرائت کرد.

متهم ياد شده نيز که سابقه محکوميت قبلي به اتهام هواداري از گروهک منافقين را دارد،‌ در خصوص ارتباط دوباره با گروهک ياد شده گفت : در سال 1359 از طريق يکي از اقوام به عضويت گروهک ياد شده در آمدم اما مدتها از وي بي خبر بودم تا اين که قبل از انتخابات رياست جمهوري دوره دهم نامبرده تلفني با من تماس گرفت و در اين تماس مرا با سرپل ارتباط با گروهک نفاق مرتبط کرد و متهم رديف دوم نيز با تهيه تلفن امکان ارتباط نامبرده را با من مهيا کرد.

وي ادامه داد: در اين مدت 7 الي 8 بار در تماس با سرپل گروهک نفاق اطلاعات درخواستي را در اختيار نامبرده قرار دادم و در اين مدت متهمين رديف اول و سوم از محل اقامت و خودروي شخصي اينجانب نيز استفاده مي کردند و من هم به همراه آنان بودم.
نامبرده هم چنين متهم است که از وقايع روزهاي 18 تير، 13 آبان ، 16 آذر و نيز مراسم هاي مختلف در بهشت زهرا نيز گزارش تهيه و براي ارسال به گروهک نفاق در اختيار عوامل منافقين قرار داده است.
در اين جلسه دادگاه پس از دفاع هر يک از متهمان از اتهامات خود ،‌ وکلاي مدافع آنان نيز بطور مشروح از متهمان دفاع کردند و علاوه بر آن،‌ لوايح دفاعيه از موکلان خود را نيز به دادگاه تقديم کردند.
در پايان جلسه رئيس دادگاه ختم رسيدگي را اعلام کرد و گفت بزودي راي متهمان صادر و اعلام خواهد شد.
لازم به توضيح است جلسه محاکمه دو تن از متهمان اين پرونده هفته گذشته در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران برگزار شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار