آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۶, یکشنبه

بسيار مهم _ حتما بخوانيد !!!!

کودتاچیان برای به انحراف کشیدن راهپیمائی روز عاشورا دست بکار شده اند و شایعه ای را در بین مردم دامن می زنند که قرار است روز عاشورا به بیت رهبری و برخی مراکز حساس حمله شود. جنبش سبز، یک خیزش مدنی است و بدون حمایت توده های مردم قادر به پیشبرد اهداف خود نخواهد بود. مردم نیز متشکل از پیر و جوان و زن و مرد و گونه های مختلف قومی و اجتماعی هستند که هدف مشترک آزادیخواهی ودموکراسی را دنبال می کنند. چنانچه در روز عاشورا بجای راهپیمائی، دو سرعت برگزار کنیم چه تعداد از اقشار مختلف مردم قادر به دویدن خواهند بود؟ آیا بسرعت تعدادی جوان چالاک و ورزیده از جمعیت جلو نخواهند زد و در اقلیتی اندک براحتی سرکوب نخواهند شد؟ آیا تند شدن شعارها و درگیری با عوامل کودتا سبب پراکندگی مردم نخواهد شد؟ از رادیکالیزه شدن حرکت روز عاشورا چه کسی سود خواهد برد؟ وظیفه مزدوران لباس شخصی نفوذی در بین جمعیت در روز عاشورا، ایجاد التهاب و اغتشاش است تا به این وسیله زمینه درگیری و سرکوب را فراهم نمایند، ولی این توطئه، با هوشیاری سبزها براحتی قابل خنثی سازی است.

ما همين جا اعلام مي كنيم كه ما بر سر شعار اوليه خود يعني پرهيز بر بي خشونت بودن خود پايداري مي كنيم و به كوتاچيان هرگز اجازه نمي دهيم با ترويج خشونت ما را به سمتي ببرند كه بهانه براي سركوب داشته باشند . عاشورا حتي شده با راهپيمايي سكوت حرف خودمان يعني غير قانوني بودن دولت متقلب مي زنيم !

وعده ما ساعت 10 صبح - سرتاسر تهران را سبز ميکنيم. رسانه شمائيد !!!

مسيرهاي پيشنهادي براي راهپيماي تهران :

1 : سه راه آذری - خیابان قزوین - بزرگراه آیت‌الله سعیدی - میدان آزادی 2 : فلکه اول تهرانپارس - خیابان حجربن عدی - خیابان دماوند - میدان امام حسین 3 : بازار تهران - میدان امام خمینی - خیابان فردوسی - میدان فردوسی 4 : میدان خراسان - خیابان 17 شهریور - میدان شهدا - خیابان 17 شهریور - میدان اما حسین5 : میدان راه‌آهن - خیابان ولیعصر - میدان منیریه - خیابان ولیعصر) - خیابان انقلاب6 : میدان ونک - خیابان ولیعصر - میدان ولیعصر - بلوار کشاورز - میدان انقلاب7 : میدان هفت تیر - خیابان کریم خان - میدان ولیعصر - بلوار کشاورز - میدان انقلاب  علاوه بر مسيرهاي ياد شده از هر مسير ديگري نيز مي توانيد استفاده كنيد ، فقط توجه داشته باشيد كه گروه هايي كه در آنها حركت مي كنيد نبايد از دسته هاي چند صد نفري كمتر باشد . 


اختصاصي از فرداي ايران : حرف آخر - اين بار حسين پيروز است !!!

اما پيشنهاداتي براي عاشورا :


1- مسيرهاي راهپيمايي در 22 شهر  اعلام شده كه باز آنها را در انتها برايتان مي گذارم حتي المقدور به هر شكل ممكن خود را به اين مسيرها برسانيد و در تجمع با شكوه سبز دوستان ديگر را ياري كنيم . اما در صورت وجود هر مشكلي از قبيل بسته بودن راه ها و يا ممانعت به عمل آوردن از ورود به مكانهاي ياد شده از مسيرهاي جايگزين در نقاط ديگر شهر استفاده مي كنيم ، كاري كه بارها آن را انجام داده ايم و اين بار نيز در صورت نياز انجام مي دهيم .


2- اما چيزي كه بسيار اهيمت دارد اين است كه در تهران با توجه به گستره ي جغرافيايي و تمركز نيروهاي سركوب و سازمانهاي آنها در قسمتهاي مركزي يعني حد فاصل ميدان امام حسين تا آزادي فرصتي مغتنم براي مابقي دوستان در سراسر شهر ايجاد مي شود كه سعي كنيد از ميدانهاي شهرك غرب ، تجريش ، محسني ، آريا شهر ، ونك ، فلكه دوم تهرانپارس ، توحيد ، ميدانهاي كاج و سرو سعادت آباد و ... استفاده كنيد كه با توجه به پراكندگي و دور بودن از هم امكان سركوب گسترده را از كودتاگران مي گيرد .


3- براي آن دسته از دوستاني كه قصد پيوستن به تظاهرات اصلي را در حد فاصل ميدان امام حسين تا آزادي را دارند لازم به ذكر است كه تجمع پليس ضد شورش و ساير چماقداران رژيم معطوف به ورودي خيابانهاي ولي عصر ، كارگر ، سپهبد قرني مي باشد ، شما دوستان عزيز مي توانيد از ساير خيابانها كه عرض كمتري دارند براي اين منظور استفاده كنيد . همچنين به موازات خيابان انقلاب و آزادي خيابانهاي بي شماري وجود دارند كه در صورت بسته بودن مسيرهاي منتهي به ميدانهاي امام حسين ، انقلاب و آزادي مي توانيد از آنها استفاده كنيد .


4- شعار ما همچنان مبارزه بي خشونت است ، اما هرگز به اين جلادان اجازه ندهيد كه كسي را دستگير كنند و يا مورد ضرب و شتم قرار دهند . در صورتي كه آنها به سمت شما حمله كردند به جاي فرار كردن كه هدف آنها است ما به سمت آنها مي دويم ، اين كار از نظر روانشناسي اثرات مخربي روي آنها مي گذارد كه تعداد آنها به مراتب از ما كمتر است و به زور باتوم و گاز اشكاور و ايجاد رعب و وحشت مي خواهند حريف ما بشوند . در صورتي كه ديديد دارند كسي را مورد ضرب و شتم قرار مي دهند با حمله به طرف ضاربان ما آنها را فراري مي دهيم و بدين شكل مانع از دستگيري يا آسيب رسيدن به ساير دوستانمان مي شويم


5- توجه داشته باشيد كه داشتن دستمالهاي تميز ، سيگار ، آدامسهاي اوكاليپتوس ، باند ، چسب زخم ، وسايلي است كه شايد به آنها احتياج پيدا كنيم . 


6- تحت هيچ شرايطي از جمعيت فاصله نگيريد و همواره با آن باشيد . و تا هنگامي كه جمعيت هسته هاي اوليه را تشكيل نداده و به حد كافي نرسيده از دادن شعارهاي راديكال پرهيز كنيد . 


7- از آقايان و خانمهاي محترم تقاضا مي شود كه كودكان و افراد مسن را به همراه نياوريد و در صورتي كه اين كار برايتان مقدور نيست . مواظب آنها باشيد تا مبادا آسيبي ببينند !


8- پس از جمع شدن و پيوستن به هم ، برادران سپاهي و اطلاعاتي با نفوذ در بين مردم  سعي در هدايت جمعيت به خيابانهاي مجاور دارند و يا با اهدافي شوم از قبيل تخريب اموال عمومي و خصوصي يا راه انداختن كارناوالهاي شادي آنها را به نام جنبش سبز ثبت كنند كه با هوشياري شما عزيزان و دور شدن از محلهاي استقرار اين عمال خود فروخته اهداف شومشان را عقيم مي گذاريم .
همچنين توجه كنيد كه به هيچ وجه از خيابان اصلي يعني خيابان آزادي و انقلاب خارج نشويد . مسير اصلي همين خيابانها است و ما براي اتحاد و يكرنگي همگي در اين خيابانها مي مانيم .


براي تمامي شما دوستان و همراهان آرزوي سربلندي و توفيق و سلامت را دارم و فردا همه اتان را در خيابان آزادي و انقلاب مي بينم . 

اما مسيره هاي راهپيمايي در سراسر ايران ، طبق اطلاعات رسیده به سایت رویداد مسیرهای گروه های و دسته های عزاداری در 22 شهر به شرح زیر است.  این مسیر ها بر اساس مسیرهای سنتی و برای کاهش امکان سرکوب و درگیری با مردم انتخاب شده است. در صورت دریافت مسیر دیگر شهرها لیست زیر به روز خواهد شد:

1- تهران : میدان امام حسین - میدان آزادی

2- یزد : چهار راه شهدا (تکیه امیر چخماق) ، خیابان قیام ، میدان بعثت ، امام زاده جعفر

3- همدان : میدان امام خمینی - میدان بوعلی - میدان آزادی

4- ساری : خیابان جمهوری اسلامی - میدان ساعت تا میدان شهدا

5- رشت :  سبزه میدان به شهرداری ، به صیقلان و خیابان مطهری 
توجه: 
محل پیشنهادی گروه های دانشجویی هوادار جنبش سبز : دانای علی و خیابان بیستون

6- تبریز : خیابان جمهوری اسلامی - میدان شهدا - میدان توحید

7- ایلام : میدان امام خمینی - خیابان فردوسی - میدان 22 بهمن

8- اصفهان :  خیابان چهارباغ پایین - میدان انقلاب ( سی وسه پل) تا میدان تختی
توجه:
گروه موج سبز اصفهان در فیسبوک اعلام کرده است محل تجمع سبزها ، میدان انقلاب ساعت 9 صبح می باشد.

9- اهواز : خیابان  طالقانی- میدان شهدا تا خیابان دکترشریعتی

10- اردبیل : میدان امام حسین - خیابان امام خمینی - میدان امام خمینی - میدان عالی قاپو - خیابان شیخ صفی تا میدان امام خمینی

11- اراک : خیابان امام خمینی - میدان ولی عصر تا میدان شهدا

12- ارومیه : خیابان  امام - میدان انقلاب تا بازار

13- شیراز : خیابان کریم خان زند - فلکه ستاد تا فلکه شهدا
توجه:
در شیراز برای مسجد قبا (آتشی ها) نیر اطلاعیه پخش شده است. مسجد قبا احتمالا محل حضور حضرت آیت الله دستغیب خواهد بود. اما اولویت به مسیرهای سنتی و شلوغ عزاداری است که دسته های عزادار در آن حضور دارند.

14- قزوین : خیابان امام خمینی وآیت الله طالقانی ازمیدان ولی عصرتامیدان جهاد

15- قم : خیابان آستانه میدان آستانه - بلوارشهید منتظری - خیابان مرعشی نجفی - میدان شهدا

16- کرج : خیابان طالقانی برج ساعت تا میدان هفت تیر

17- کرمان : خیابان میرزا رضا کرمانی میدان فابریک تا میدان مشتاقیه

18- کرمانشاه : بلوارشهید مطهری ازمیدان غدیر تا میدان شهید رجایی

19- یاسوج : خیابان جمهوری اسلامی  میدان آزادی تا میدان بسیج

20- مشهد : بلوار امام رضا(ع) فلکه برق تا حرم و بلوارطبرسی ازمیدان راه آهن تا حرم

21- بندرعباس : خیابان امام خمینی از میدان انقلاب تا میدان شهدا

22- زنجان : خیابان های منتهی به حسینیه اعظم زنجان

مسیرهای پیشنهادی خوانندگان سایت برای دیگر شهرها:

1- گرگان : خیابان ولی عصر 

2- بجنورد: میدان 17 شهریور، خیابان 17 شهریور (ششم بهمن) ، میدان شهید




به اميد ايراني آزاد و آباد !!!
فرداي ايران
88/10/06


هشدار: اگر سناریو کارناوال عاشورا در کار باشد، آن را بسیار طبیعی اجرا خواند کرد.


اگر برای فردا سناریو کارناوال عاشورایی در کار باشد،حتما کسانی را خواهند فرستاد تا از میان جمعیت، پس از شعار دادن افراطی،کشف حجاب نمایند تا هم تبلیغات را روی این نکته فوکوس نمایند،هم در صف معترضین اختلاف ایجاد نمایند یعنی سیستمی که طبیعی به نظر برسد. لذا در صورت دیدن این افراد، شک نکنید که اجیر شدگان نظام هستند و صف خود را از آنان جدا نمایید

دارالزهرا در محاصره 2هزار بسیجی


نوروز : مراسم شب عاشورا در دارالزهرای تهران با محاصره این محل توسط بیش از دوهزار نیروی لباس شخصی که با اتوبوس به محل آورده شده بودند، برگزار شد.
به گزارش نوروز، لباس شخصی ها با هجوم به اتومبیل حجه الاسلام هادی غفاری که به همراه همسرش قصد شرکت در مراسم عزاداری امام حسین(ع) را داشت شیشه های آن را شکستند و ضمن ضرب و جرح وی، با آجر به سر همسر او کوبیدند و او را مجروح ساختند.
این عده که به قصد درگیری آمده بودند برای متفرق کردن زنانی که مشغول خواندن زیارت عاشورا بودند، گاز اشک آور پرتاب کردند.
لباس شخصی های مهاجم که تعدادی از آنها در بوستان نزدیک محل و نیز دانشگاه شهید بهشتی مستقر شده بودند، تا ساعت ده شب به محاصرۀ محل و جلوگیری از ورود مردم به دارالزهرا ادامه دادند و پس از آن بطور سازمان یافته محل را ترک کردند.
به گزارش خبرنگار نوروز، عده ای از لباس شخصی ها چندین بار قصد بالا رفتن از دیوار و ورود به محل دارالزهرا را داشتند که با ممانعت عده ای دیگر از خودشان که این اقدام را مغایر دستورالعمل! می دانستند از این کار صرف نظر کردند.
حجت الاسلام محتشمی پور که بنیانگذار و متولی دارالزهراست نیز هدف تهاجم نیروهای لباس شخصی بود که با هشیاری مانع از عملی شدن نقشه لباس شخصی ها شد.
دارالزهرا پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری محل برگزاری دعای کمیل اعضاء جنبش سبز بود که با دستگیری حسین نورانی نژاد، هماهنگ کنندۀ این برنامه ها و نیز مهدی اقبال که خواننده دعای کمیل بود، مدتی از فعالیتش کاسته شد تا آمادۀ اجرای برنامه های عزاداری در ماه محرم شود.

تکمیل و تصحیح ، مهم / مسیرهای عزاداران در تاسوعا و عاشورا

مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در سراسر کشور با حضور حامیان جنبش سبز برگزار خواهد شد . این مراسم در تهران با حضور رهبران جنبش همراه خواهد بود. شروع مراسم ساعت 10 صبح می باشد. 

طبق اطلاعات رسیده به سایت رویداد مسیرهای گروه های و دسته های عزاداری در 22 شهر به شرح زیر است.  این مسیر ها بر اساس مسیرهای سنتی و برای کاهش امکان سرکوب و درگیری با مردم انتخاب شده است. در صورت دریافت مسیر دیگر شهرها لیست زیر به روز خواهد شد:

1- تهران : میدان امام حسین - میدان آزادی

2- یزد : چهار راه شهدا (تکیه امیر چخماق) ، خیابان قیام ، میدان بعثت ، امام زاده جعفر

3- همدان : میدان امام خمینی - میدان بوعلی - میدان آزادی

4- ساری : خیابان جمهوری اسلامی - میدان ساعت تا میدان شهدا

5- رشت :  سبزه میدان به شهرداری ، به صیقلان و خیابان مطهری 
توجه: 
محل پیشنهادی گروه های دانشجویی هوادار جنبش سبز : دانای علی و خیابان بیستون

6- تبریز : خیابان جمهوری اسلامی - میدان شهدا - میدان توحید

7- ایلام : میدان امام خمینی - خیابان فردوسی - میدان 22 بهمن

8- اصفهان :  خیابان چهارباغ پایین - میدان انقلاب ( سی وسه پل) تا میدان تختی
توجه:
گروه موج سبز اصفهان در فیسبوک اعلام کرده است محل تجمع سبزها ، میدان انقلاب ساعت 9 صبح می باشد.

9- اهواز : خیابان  طالقانی- میدان شهدا تا خیابان دکترشریعتی

10- اردبیل : میدان امام حسین - خیابان امام خمینی - میدان امام خمینی - میدان عالی قاپو - خیابان شیخ صفی تا میدان امام خمینی

11- اراک : خیابان امام خمینی - میدان ولی عصر تا میدان شهدا

12- ارومیه : خیابان  امام - میدان انقلاب تا بازار

13- شیراز : خیابان کریم خان زند - فلکه ستاد تا فلکه شهدا
توجه:
در شیراز برای مسجد قبا (آتشی ها) نیر اطلاعیه پخش شده است. مسجد قبا احتمالا محل حضور حضرت آیت الله دستغیب خواهد بود. اما اولویت به مسیرهای سنتی و شلوغ عزاداری است که دسته های عزادار در آن حضور دارند.

14- قزوین : خیابان امام خمینی وآیت الله طالقانی ازمیدان ولی عصرتامیدان جهاد

15- قم : خیابان آستانه میدان آستانه - بلوارشهید منتظری - خیابان مرعشی نجفی - میدان شهدا

16- کرج : خیابان طالقانی برج ساعت تا میدان هفت تیر

17- کرمان : خیابان میرزا رضا کرمانی میدان فابریک تا میدان مشتاقیه

18- کرمانشاه : بلوارشهید مطهری ازمیدان غدیر تا میدان شهید رجایی

19- یاسوج : خیابان جمهوری اسلامی  میدان آزادی تا میدان بسیج

20- مشهد : بلوار امام رضا(ع) فلکه برق تا حرم و بلوارطبرسی ازمیدان راه آهن تا حرم

21- بندرعباس : خیابان امام خمینی از میدان انقلاب تا میدان شهدا

22- زنجان : خیابان های منتهی به حسینیه اعظم زنجان

مسیرهای پیشنهادی خوانندگان سایت برای دیگر شهرها:

1- گرگان : خیابان ولی عصر 

2- بجنورد: میدان 17 شهریور، خیابان 17 شهریور (ششم بهمن) ، میدان شهید

خبر ويژه: برخورد شدید گارد ویژه و لباس‌شخصی ها با تظاهرات مردم ‎در اصفهان، محاصره منزل و دفتر آیت‌الله طاهری


طبق خبر دريافتی، تظاهرات گسترده مردم اصفهان و شعارهای پر شور درحمایت از آيت‌ الله منتظری و جنبش سبز با برخورد شدید نیروهای گارد ویژه و لباس‌شخصی‌ها مواجه شد. آن‌ها با گاز اشک آور و باتوم با تظاهرکنندگان مقابله کردند. خیابان‌های حکیم نظامی، ارتش، حسین آباد و دانشگاه صحنه‌ی درگیری شدید مردم با گارد ویژه و لباس‌شخصی‌ها است.
گفته می‌شود، منزل و دفتر آیت‌الله طاهری در محاصره‌ی کامل نیروهای امنیتی است.


حرف آخري كه خاتمي در حسينيه جماران زد !

گفته می شود آخرین جمله خاتمی پیش از قطع سخنرانی این بود که :

«قیام امام حسین(ع) به این خاطر بود که جانش را در راه آزادی بدهد و با کسانی مقابله کرد که می خواستند به اسم دین بر جامعه حکومت کنند و آزادی مردم را بگیرند»

محسن کدیور: رژیم سقوط می‌کند !!!


تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۸۸
جنبش راه سبز (جرس): محسن کدیور پیش‌بینی کرد که رژیم ایران دیر یا زود، «سرنگون» می‌شود.

این پژوهشگر دینی  در گفتگو با نشریه اشپیگل گفته است که نمی‌تواند زمان مشخصی برای این «سقوط» پیش‌بینی کند، اما به این نتیجه رسیده است که این اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به طرح «جسورانه‌تر و شفاف‌تر» مطالبات معترضان، افزوده است که با این حال هنوز باید منتظر ماند.
این روحانی دگراندیش، با بیان «ترس» حکومت از افزایش دامنه نارضایتی‌ها اظهار داشته که «هنوز امکان انجام اصلاحات مسالمت‌آمیز در کشور وجود دارد. اما مرحله بعدی می‌تواند شورش عمومی در ایران باشد.»
 کدیور با افزایش تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی به خاطر فشار بر مردم مخالفت کرده و پیشنهاد داده که غرب با دولت ایران به صورت یک «دولت مشروع» برخورد نکند.

وی بر ادامه «اصلاحات درونی» در ایران تاکید و هرگونه حمله نظامی به این کشور را نیز رد کرده است.

محسن کدیور به عنوان یکی از شاگردان آیت‌الله منتظری، در این مصاحبه، وی را معلم، پدر، راهنما و مهم‌ترین فرد زندگی خود معرفی کرده و گفته است که درگذشت وی نیز به جنبش سبز، «جان تازه‌ای» بخشیده است.

وی با اشاره به حضور گسترده معترضان در مراسم تدفین آقای منتظری اظهار داشت که در این مراسم، شعارهایی مطرح شد که پیش از آن، هرگز در شهر مذهبی قم مطرح نشده بود.

اشاره وی به شعارهایی مثل «مرگ بر دیکتاتور» بود که علیه آیت‌الله علی خامنه‌ای از سوی شرکت‌کنندگان در این مراسم سر داده شد.

رادیو زمانه به نقل از اشپیگل نوشته که محسن کدیور گفته است: به جای عکس آیت‌الله خمینی و حتی آیت‌الله منتظری بر دیوار خانه‌اش، آیه‌ای از قرآن را با این مضمون که «خدا از همه چیز بالاتر است»، نصب کرده است.

محسن کدیور مدتی است که به عنوان استاد مهمان در دانشگاه دوک در آمریکا مشغول به کار است.

حکومتی که به حسینیه‌ی بنیان‌گذارش در شب عاشورا حمله می‌کند چند روز دیگر دوام دارد؟


بامدادي : هیچ وقت شک نکردم که مردم در نهایت پیروز می‌شوند، با این حال تا همین چند روز پیش فکر می‌کردم «سال‌ها» تا روز پیروزی مردم فاصله داریم.

اما وقتی خبر حمله‌ی گروه‌های فشار به 1. حسینیه‌ی 2. بنیان‌گذار جمهوری اسلامی در 3. جماران در 4. شب عاشورا را شنیدم فهمیدم که فاصله‌ی ما تا پیروزی شاید فقط چند ماه است…

شاید هم چند هفته…

شاید هم چند روز…

از خودم و شما می‌پرسم: حکومتی که گروه‌های فشارش به میهمانان بیت بنیان‌گذارش در شب عاشورای حسینی حمله می‌کند چند روز دوام دارد؟

دل قوی داریم و شاکر باشیم که دشمنان مردم این بار بسی نادان و کوته‌نظرند.

سحر نزدیک است.

گزارش ديگري از جماران در روز تاسوعاي حسيني : جماران و نیاوران امشب کربلا بود!


سلام              انا لله و انا الیه الراجعون
1-ساعت شیش امروز وارد خیابان حسینیه جماران شدیم ورودی خیابان توسط پلیس بسته شده بود سیل جمعیت به سمت حسینیه در حرکت بود وقتی ما به نزدیک حسینیه رسیدیم سیل جمعیت به سمت خیابان نیاوران به راه افتاد . برادران معظم جان برکف با حمله به مردم و پرتاب دهها گاز اشک اور به سمت ما جمعیت را از مقابل حسینیه متفرق  می کردند بد ترین صحنه کودک 3 ساله ای بود که دقیقا در مقابل صورت او یک گاز اشک اور شلیک شد که دچار وضعیت بسیار نا بهنجار شد
2-سیل جمعیت که نزدیک به ده الی پانزده هزار نفر بود به سمت خیایان نیاوران براه افتاد شعارهای یا حسین میر حسین، محرم ماه خون است.... یا حجت بن الحسن ریشه ظلم و بکن و اهل کوفه.. توسط جمعیت  با شور و هیجان خاصی داده می شد حضور ده نفر از سینه چاکان مایه خنده مردم شده بود سیل جمعیت که وارد خیابان نیاوران شد اولین دسته از نیروهای انتظامی کلانتری نیاوران به سمت مردم هجوم اورده و با چند گاز اشک اور به جمع انان حمله کردند .بوق ممتد ماشینها و ترافیک سبز هم براه افتاد . جنگ و گریز ادامه داشت تا اینکه حمله تکاوران موتور سوار به شکل بسیار فجیعی اتفاق افتاد
3- بدترین صحنه هائی که از اول راهپیمائی ها تا کنون اتفاق افتاده را شاهد بودم زبانم قاصر است یک جوان در چند قدمی من بدست حداقل هفت هشت نفر از لباس شخصیها و نیروهای ویژه در حالیکه به زمین افتاده بود مورد حمله وحشیانه باتوم قرار گرفت حداقل 5 نفر را دیدم که بازداشت شدند و البته حتما تعداد بیشتر از این است و صحنه بسیار تاسف اور دیگر جوان 20 ساله ای بود که در ماشین اسیر بود و مامور نیروی انتظامی با باتوم چندین بار بر سرش کوفت .
4- تا بحال احتیاط خیلی مسائل را می کردم و دوستان میدانند همواره توصیه من به ارامش بوده است و عدم درگیری و خشونت و اعتراض مدنی و مسالمت امیز و عدم شعارهای ساختار شکن ولی امروز کربلا تهران بود مظلومیت حسین و حسینیان را به چشمم دیدم با چشمانی اشکبار و دلی پر از درد دارم برایتان می نویسم تا بدانید که فرزندان دلیر ایران زمین تا انتها ایستاده اند که اگر ساکت بنشینیم چه بخواهیم و چه نخواهی ناممان با ظلمان نوشته خواهد شد .  فردا یا حسین میر حسین

پيامي براي سبزهاي شيراز : سخنرانی آیت الله دستغیب در مسجد قبای شیراز در روز عاشورا


نوروز : آيت الله سيدعلي محمد دستغيب، نماينده منتقد مجلس خبرگان، ظهر عاشورا در مسجد قباي شيراز سخنراني خواهد كرد.
این مراسم مطابق سنت هرساله، از ساعت 9:30 صبح با قرائت زيارت عاشورا و سخنراني و مرثيه خواني حجت الاسلام والمسلمين انصاري شروع و از حدود ساعت 11 صبح با سخنراني و مقتل خواني آيت الله دستغيب ادامه مي يابد و پس از اقامه نماز ظهر و عصر به امامت ايشان، با مداحي و سينه زني عاشقان خاندان عصمت و طهارت به پايان مي رسد.

گزارش هایی از درگیری در تهران، همزمان با تاسوعای حسینی


شنبه, ۵م دی, ۱۳۸۸
کلمه:سایت آینده گزارش داده در پی برخی فراخوانهای اینترنتی، از صبح امروز، صدها نیروی پلیس با اجرای تدابیر ویژه امنیتی، در محدوده خیابان انقلاب، میدان انقلاب و خیابان آزادی مستقر شدند.
به گزارش آینده اکثر نیروهای انتظامی مربوط به پلیس امداد با لباس معمولی ناجا و خودروهای  ان هستند و البته تعدادی نیروهای مجهز به سپر و کلاه نیز در بین آنها دیده می شود.
برخی گزارشها هم از تردد و مانور پراکنده نیروهای موتورسوار ناجا با کلاه در خط ویژه خیابان آزادی و انقلاب حکایت دارد.
اما خبرگزاری فرانسه در گزارشی از تهران از درگیریهای شدید در نقاط مرکزی تهران خبر داده است.
این خبرگزاری نوشت ماموران حکومتی بسوی معترضانی که امروز در نقاط مرکزی شهر تهران تجمع کرده بودند، گاز اشک آور پرتاب کرده و آنها را بشدت مورد ضرب و شتم قرار دادند. گزارشهای رسیده از سوی شاهدان حاکى است که درگیرى خشونت بارى میان مردم و نیروهاى امنیتى در پایتخت تهران رخ داده است.
تلویزیون جهانی بی بی سی و العربیه نیز این خبر را اعلام کرده اند.
سایت خبری جرس هم گزارش داده است که نیروهای یگان ویژه که از صبح امروز در حال برخورد شدید با مردم عزادار و معترض تهران هستند دقایقی پیش به خبرگزاری ایسنا یورش بردند.
به گزارش خبرنگار جرس، در پی حملات نیروهای نظامی به مردم و تعقیب آنها توسط موتور سواران نیروهای یگان ویژه، مردم به کوچه های و خانه های اطراف میدان انقلاب پناه بردند، در این میان عده زیادی نیز در محوطه خبرگزاری ایسنا پناه گرفتند که متاسفانه دقایقی پیش نیروهای یگان ویژه با هجوم به درون خبرگزاری دانشجویان ایران، مردم را به وسیله باتوم و زنجیر به شدت مضروب کردند.
بر اساس این  گزارش در سطح شهر تهران، اولین درگیری ها در محدوده پل چوبی رخ داد . زمانی که جمع زیادی از مردم قصد داشتند تا از میدان امام حسین (ع) به سمت میدان انقلاب حرکت کنند. گاردهای ویژه با همراهی نیروهای لباس شخصی به شدت با مردم درگیر شدند و علاوه بر آن شیشه های خودروهایی که در محل بودند یا به نشانه اعتراض بوق می زدند را شکستند.
دقایقی بعد از میدانهای امام حسین، فردوسی،هفت تیر، انقلاب و چهار راه ولی عصر نیز خبرهایی مبنی بر درگیری های میان معترضین و نیروهای نظامی مخابره شد.
در میدان انقلاب و امام حسین نیروهای نظامی به سمت مردم عزادار گاز اشک آور شلیک کرده اند.در پاسخ نیز مردم با سر دادن شعارهایی سبز و عاشورایی مخالفت و اعتراض خود را اعلام می کنند.
گزارش شده که در میدان انقلاب ترافیک شدیدی وجود دارد به این دلیل که بسیاری از مردم با ماشین به خیابانها آمده اند و برخی نیز به نشانه اعتراض  به برخورد با معترضان بوق می زدند.

آخرين آخبار