آخرین اخبار سانی نیوز

ه‍.ش. ۱۳۸۸ آذر ۲۷, جمعه

اعتراض ایرانیان به حضور محمود احمدی نژاد در اجلاس تغییرات دیلیمی در دانمارک


تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۸۸
ایرانی‌ها متعهد شده‌اند که اگر احمدی‌نژاد به قطب شمال هم رفت، او را راحت نگذارند
جنبش راه سبز (جرس): محمود احمدی‌نژاد در اجلاس تغییرات اقلیمی در دانمارک گفت باید به همه‌ کشورها فن‌آوری هسته‌ای داد، زیرا از نظر او انرژی اتمی، انرژی پاک است. این سخنان با تظاهرات ایرانیان علیه او در میدان شهرداری کپنهاگ همراه بود.

براساس گزارش بی بی سی، با توجه به مسائل امنیتی اجازه تجمع به معترضان در مقابل محل برگزاری اجلاس داده نشده است و معترضان ایرانی ، در سرمای زیر صفر درجه کپنهاگ، در یکی از میدان های در مرکز شهر دست به اعتراض زدند.

در این تجمع ایرانیان ، علیه محمود احمدی‌نژاد‌، سرکوب مخالفان و نقض فاحش حقوق بشر در ایران شعار دادند و چند استاد ایرانی دانشگاه های دانمارک و سوئد سخنرانی کردند و همچنین موسیقی زنده نیز اجرا شد.

صدها ایرانی با حضور در میدان شهرداری کپنهاگ در هوایی برفی با سرمای ۱۲ درجه زیر صفر گرد آمده بودند. خلیل پیام یکی از فعالان سیاسی مقیم دانمارک به دویچه‌وله گفت: حفظ محیط زیست با مردم است نه با دیکتاتور. ما اینجا شعار مرگ بر دیکتاتور می‌دهیم و با تمرکز روی جنبش پس از انتخابات می‌خواهیم بگوییم کسی که به‌عنوان نماینده ایران در این اجلاس شرکت کرده، رییس جمهور ما نیست.

دکتر بهرام بیگدلی، سخنگوی جمعیت دفاع از زندانیان سیاسی کلن نیز گفت: خوشحالم که می‌بینم پرچم‌ همه گروه‌ها در این تظاهرات با مسالمت در کنار یکدیگر دیده می‌شوند. پرچم ایران، کردستان، پرچم داس و چکش، پرچم احزاب، عکس رضا پهلوی، عکس موسوی، عکس ندا همه در کنار هم هستند. ما گروهی ده نفره با هفت جوان از آلمان آمده‌ایم. انگار ایرانی‌ها متعهد شده‌اند که اگر احمدی‌نژاد به قطب شمال هم رفت، او را راحت نگذارند.

فیلمبرداران و عکاسان شبکه‌های تلویزیونی دانمارک در حالی از تجمع ایرانیان تصویربرداری می‌کردند که گروه‌هایی از آنها در دست خود مشعل داشتند. به گفته یکی از شرکت کنندگان، ترکیب چرخ و فلک بزرگ میدان شهرداری با پرچم‌ها و مشعل‌های ایرانیان، نمایی سمبلیک از گوناگونی گرایش‌ها و زنده بودن اعتراض‌ها را به معرض دید می‌گذاشت.
سازماندهی تجمع اعتراضی کپنهاگ، برعهده انجمن "ایران آزاد" بود. تجمع در هوای آزاد، با پایان گرفتن نوای طبل و موسیقی و چند سخنرانی توسط استادان ایرانی دانشگاه‌های دانمارک و سوئد در ساعت ۱۸:۳۰ به پایان رسید.
به گفته کیانوش توکلی، مسئول این انجمن، قرار بود احمد باطبی نیز در شمار سخنرانان این مراسم باشد. وی به دلیل عدم دریافت ویزا، از سفر به دانمارک باز ماند.
پس از تجمع، به دعوت انجمن "ایران آزاد" مراسم دیگری در سالن با حضور اساتید دانشگاه‌های دانمارک و سوئد و مهدی مظفری و مهرداد درویش‌پور، نوشابه امیری وامید حبیبی‌نیا، روزنامه‌نگار بر گزار شد. گروه موسیقی تپش میهمان هنری این مراسم بود.

احمد زیدآبادی ، برنده جایزه قلم زرین آزادی سال 2010 شد


اختصاصي از فرداي ايران : محرم رسيد !!!


و اينك محرم رسيد تا باشد باز نداي فرياد خواهي مظلوم از هر كوي و برزني برخيزد . تا باشد حسيني وار زيستن را باز زمزمه كنيم با تاريخ چند هزار ساله پر از دردي كه قسمت ماست .
و اينك محرم رسيد چون رسيدن هاي پي در پي در اين ساليان سال تا باز به ياد بياوريم خون بر شمشير پيروز است و چه باك گر يزيديان بيشتر مي درند و درباريانشان بيشتر مدح و ثنايش گويند .ما از تبار انسانيم . از تبار نيك مردماني كه هرگز سر فرود بر نياوردند دربرابر ظالم .  ما از تبار همان آزادمرد تاريخيم كه مي گفت :

هيهات من الذله

باز زمزمه مي كنيم نيك سخنش را كه صادقانه و مومنانه جان داد براي گفتنش . باز حسيني مي شويم . باز حسيني هست اينجا ، گير افتاده در چنگال عبيد الله بن زياد و عمرو عاصي ديگر . آي يزيديان اما اين بار ما هستيم . ما هستيم تا آن گونه كه حسينمان وعده كرد و ايستاد در راه آرمانهاي ما ، ما كوفياني نشويم چون شما تا تنها بماند حسين . ما هر يك حسين مي شويم امروز و چون ياران سرسبزش .

تاريخ ايستاده به تماشاي ما تا بنگرد از اين دستهاي خالي و اين فريادهاي ما چه بر مي خيزد .

آري
كل يوم عاشورا و كل ارض كربلا
دوباره تكرار است

تكراري حتي بيشتر از قامت تاريخ . باز حماسه اي مي سازيم . باز ترانه اي مي سازيم . باز يادمان نمي رود عاشورا نشده چه زينب وار مادراني داريم با داغ هاي بي شمار .

آي يزيديان به گوش باشيد ، حسين ديگر تنها نيست !

 



به ياد ندا آقا سلطان - شهيد راه آزادي




بي بي سي : مصلح زمانی اعدام شد !


بنا بر گزارش های رسیده از ایران جوانی به نام مصلح زمانی که به گفته خانواده اش در سن 17 سالگی مرتکب جرمی شده بود، صبح روز پنجشنبه 26 آذر (17 دسامبر) در کرمانشاه به دار آویخته شد.
بر اساس این گزارش ها، آقای زمانی 6 سال پیش هنگامی که همراه دوست دخترش در خارج از شهر سنندج بوده توسط نیروی انتظامی دستگیر و ابتدا متهم به ضرب و شتم و تجاوز به دوست دخترش شده بود.
ساناز زمانی خواهر مصلح زمانی، در گفت و گو با بخش فارسی بی بی سی ضمن تائید خبر اعدام او، گفت که مدتی پس از بازداشت آقای زمانی، دوست دختر او اعلام کرد که شکایتی از مصلح زمانی ندارد.
او گفت که حتی بعدها نامه ای از پزشک قانونی مبنی بر عدم تماس جنسی مصلح زمانی و دوست دخترش به پرونده او اضافه شد.
با این حال خانواده آقای زمانی گفته اند که ظاهرا دلیل اعدام آقای زمانی شرارت بوده است، اما به گفته آنها او به‌ جز یک استشهاد محلی که سه نفز از افراد روستای او علیه مصلح زمانی امضا کرده بودند، پرونده کیفری دیگری نداشته است.
هنوز هیچ منبع رسمی و قضایی در ایران در خصوص دلیل اعدام مصلح زمانی و جرم او صحبتی نکرده است و همچنین مشخص نیست که آیا آقای زمانی شاکی خصوصی داشته یا مدعی العموم شاکی او بوده است.
سازمان عفو بین الملل روز چهارشنبه، یک روز پیش از اعدام مصلح زمانی با انتشار بیانیه ای خواهان توفق حکم اعدام شده بود.
گفته می شود مصلح زمانی پس از دستگیری در زندانی در سنندج به سر می برده است، اما پس از چندی به زندان دیزل آباد کرمانشاه منتقل شد و در همان جا در سن 23 سالگی اعدام شد.
مطابق کنوانسیون حقوق کودکان که ایران نیز به آن پیوسته، مجازات اعدام یا حبس ابد بدون بخشودگی را نمی توان در مورد افرادی که زیر سن هجده سالگی مرتکب جرم شده اند، صادر و اجرا کرد.
با این همه، دادگاه های جمهوری اسلامی در چندین مورد در سال های اخیر حکم اعدام برای کودکان صادر کردند و مواردی این احکام پس از آنکه این افراد به سن هجده سالگی رسیدند، به اجرا گذاشته شده است.
حقوقدانان و مدافعان حقوق بشر این اعدام ها را ناقض اصل رعایت حال مجرمان نوجوان می دانند و صدور حکم مرگ و نگه داشتن فرد محکوم در زندان را تا رسیدن به سن مجاز برای اعدام، مورد انتقاد قرار می دهند.
در گزارشی که عفو بین الملل از سازمان های مدافع حقوق بشر در ماه مه سال 2009 منتشر کرد، آمده است که ایران تنها کشوری در جهان است که همچنان به اعدام مجرمان نوجوان و اجرای برخی مجازات های غیرانسانی مانند سنگسار ادامه می دهد.

هادی قابل : گفتمان حسینی و گفتمان یزیدی

بسم الله الرحمن الرحیم، الحمد لله رب العالمین * الصلوه والسلام علی سیدالا نبیاء والمرسلین* ابی القاسم محمد * صلی الله علیه وعلی اهلبیته الطبین الطاهرین*، عن رسول الله صلی الله علیه و آله: "ان لقتل الحسین فی قلوب المومنین حراره لن تبرد ابدا".(1) همانا برای شهادت حسین(علیه السلام) در دل انسانهای با ایمان شعله ای هست که هرگز خاموش نشود.  


جنبش راه سبز : چرا پرچم خونین حسینی از پس قرنها وزمانهای بسیار همچنان در اهتزاز است؟ چرا علیرغم همه ستیزهای دشمنان حسینی، وتلاش فراوان برای محو ونابودی آن، همچون ستاره ای درخشان در آسمان دل واندیشه انسانهای آزاده ، اصلاح طلب، عدالتخواه، می درخشد وسوسو می زند؟ راستی مگر در گذر تاریخ از انسانهای بزرگ، پیامبران، اولیاء وصالحان، کشته وشهیدی نبوده است؟ چرا نام ویاد آنها همچون نام ویاد حسین(ع) جاودانه نمانده است؟ پاسخ آن را در سخن آغازین که از پیامبر(ص) نقل کردم می یابیم. این پیوند دلهای انسانهای آزاده با گرمی خون حسین(ص)، راز ورمز جاودانگی آن است، اما چرا جنین است؟ بدان جهت که حماسه حسینی بزرگترین حماسه انسانی تاریخ بشریت است. حماسه ای که فراتاریخی، فراجغرافیایی، فرا زمانی و حتی فرا دینی برای دمیدن روح حقیقت، آزادگی وعدالت در همگان با هر اندیشه ومرامی است. تا راه را برای رسیدن به تعالی وسعادت بنماید، زیرا او چراغ روشن راه هدایت وسعادت برای گم گشتگان وادی حیرت وگمراهی است. که پیامبر مکرم اسلام (ص) فرمود" ان الحسین مصباح الهدی وسفینه النجاه"(2) حسین چراغ فروزان هدایت وکشتی نجات انسانها به ساحل امن است. بی جهت نیست که حسین(ع) برای هر انسان آزاده از هر مکتب ومرامی الگو می شود. گاندی رهبر استقلال هندوستان گفته است:"من مبارزه را از شهیدان عاشورا آموختم."(3)

برای آنکه به این حقیقت بیشتر پی ببریم به مباحثی که در این دهه تحت" عنوان گفتمان حسینی- علوی وگفتمان یزیدی - اموی" توجه شما حق پویان را جلب می کنم.
مکتب حسین(ع) مکتب آراستن سپاهیان عقل وخرد، در برابر مکتب یزید که مکتب گسترش سپاهیان جهل(4) وحماقت است، می باشد. حسین سپه سالار سپاهیان:
-خرد در برابر بی خردی.
- نور و روشنایی در برابر ظلمت وتاریکی.
- بصیرت وآگاهی در برابرکوردلی ونا آگاهی.
- معرفت و شناخت در برابر جهالت ونادانی.
-دوستی ومحبت در برابر دشمنی وعداوت.
- ارزشها در برابر ضد ارزشها.
- خدمت در برابر خیانت.
- آزادگی در برابر بندگی وبردگی.
- کرامت انسان در برابر تحقیر انسان.
- هدایت وراهنمایی در برابر ظلا لت وگمراهی.
- سعادت وخوشبختی در برابر شقاوت ونگون بختی ، می باشد.

از همین جا است که هر انسانی آنگاه که خودرا در برابر این دو مکتب و دو گفتمان می بیند، عرصه ای برای انتخاب خود می یابد، که یا در اردوی سپاهیان عقل برای مبارزه با سپاهیان جهل قرار گیرد، ویا در زمره سپاهیان جهل باشد وبا عقل وحق بستیزد.
پس راهی که حسین بن علی (ع)در تعریف از زندگی به بشریت نشان داد، راه آزادگی وعزت وسر افرازی است. وپرچمی که او بر افراشت، فرا راه همه آزادیخواهان وعدالت خواهان وعزت جویان است، که رنگ ونژاد وزمان و جغرافیا و حتی دین ومذهب نمی شناسد، وهمگان را در زیر این پرچم قرار می دهد، تا قیام قیامت حق.
ابتدا نگاهی به خواستگاه حسین (ع) بیاندازیم: حسین دست پرورده مکتب محمدی وعلوی وفاطمی است. او در خانه ای زاده وپرورش یافته که ترنم آیات وحی الهی در آن می پیچد. او در آغوش پر مهر پدر بزرگی قرار گرفته که لالاییش ذکر وتسبیح خدا است. او در دامن مادری رشد کرده که طاهره است وبرای زنان مدینه معلم ومربی معارف قرآن واحکام الهی است. او در پای سخن امیر کلام علی بن ابیطالب (ع) بزرگ شده که باب شهر علم پیامبر (ص) است، ویگانه مدعی" سلونی قبل ان تفقدونی"(پیش از آنکه مرا از دست دهید ازمن بپرسید)، است.

حسین دغدغه اش حفظ دین خدا که حاصل رنج های پیامبر(ص) وعلی(ع) وشهادت بزرگانی از اصحاب ویاران پیامبر(ص) است. او می خواهد روش عملی جد وپدرش را در اداره جامعه و احکام وقوانین الهی را پیاده کند. چیزی که در جامعه با حکومت امویان معطل مانده است. او نمی تواند شاهد انحراف از این اصول گرانبها باشد. زیرا این ها ودیعه الهی است.
در مقابل یزید کیست: دست پرورده مکتب ابوسفیان وهند جگرخواره ومعاویه است. او در خانه ای رشد یافته که ترنم کنیزکان آوازه خوان و اشعار جاهلی عرب وصدای جامهای شراب وعربده های مستانه درآن پیچیده است. او در آغوش پدر بزرگی قرار گرفته که همواره در سر سودای برگرداندن پادشاهی عرب را داشته وبا پیامبر(ص) در ستیز بوده است.

او در آغوش مادر بزرگی رشد کرده که به آلودگی وبه کینه توزی شهره و از گوش وبینی حمزه عموی پیامبر(ص) برای خود گردن آویز درست کرد. او در کنار پدری رشد کرده که همواره در ستیز با علی (ع) واهل بیت (ع) وشیعیان آنها بوده است. پدری که مجسمه مکر وفریب وآلودگی، وناقض احکام الله است. و یزید جوانی عیاش، قمارباز و همبازی سگها ومیمو نها است. او دغدغه اش رسیدن به آرزوهای دیرینه اجدادش که پادشاهی موروثی است، می باشد.

حال با این شناخت مختصر از دو چهره مقابل هم، در این مجلس اول فهرستی از گفتمان متقابل این دو مکتب ومرام را تقدیم شما می کنم تا در جلسات بعد به تفصیل پیرامون هر یک سخن بگویم:
1)ولایت حسینی- علوی، در برابر ولایت یزیدی- اموی.
2) اصل حریت و آزادگی، در برابر استبداد وبردگی.
3) اصل عدالتخواهی وظلم ستیزی، در برابر ستمگری وتجاوز.
4) اصل اصلاح طلبی وخیر خواهی، در برابر جنگ وخون ریزی.
5) اصل امر به معروف ونهی از منکر، در برابر انکار دین ودستمایه قرار دادن آن.
6) اصل حفظ حدود الهی وقانون مداری، در برابر تعطیل حدود الهی وقانون شکنی.
7) اصل آگاهی بخشی وبیدار سازی جامعه، در برابر نگهداشتن جامعه در جهل و بیخبری.
8) اصل حق محوری وحق خواهی، در برابر انحراف از حق وخود محوری.
9) اصل پایبندی به عهد وپیمان ووفاداری وامانتداری، در برابر خیانت ونقض پیمانها.
10) اصل بکارگیری وسایل درست وصحیح در رسیدن به اهداف متعالی، در برابر اصل هدف وسیله را توجیه می کند.
انشاء الله در جلسه بعد پیرامون اصل اول سخن خواهیم گفت.
چند جمله هم ذکر مصایب حسین و اهل بیت (علیهم السلام) از مقتل لهوف سید ابن طاووس داشته باشم.

خبر شهادت مسلم بن عقیل پسر عموی بزرگوار حسین (ع) در منزل زباله به آن حضرت رسید. جمعی از اطرافیان حضرت با این خبر ترسیدند واز همانجا جدا شدند. راوی می گوید وقتی خبر شهادت مسلم به اهل بیت (ع) رسید صدای شیون وگریه فضای بیابان را پر کرد، وسیلاب اشگ از دیدگان همه جاری شد. فرزدق عرض کرد ای حسین چگونه به سوی این قوم می روی که با فرستاده تو وپسر عمویت چنین رفتار کردند؟ امام(ع) در حالیکه اشک از دیدگانش جاری بود، فرمود خدای رحمت کند پسر عمویم مسلم را او به راحتی وریحان وبهشت ورضوان الهی بازگشت ووظیفه اش را انجام داد، اکنون نوبت ماست که به وظیفه عمل کنیم. آنگاه اشعاری به این مضمون خواند:
دنیا اگر به چشم لئیمان گرانبها است پاداش حق گرانتر وبرتر به نزد ما است
گر بهر مرگ پیکر مارا سرشته اند در راه دوست کشته شدن افتخار ما است
چون سهم ما زروزی دنیا مقدر است زیبا تر آن که حرص طلب در دلش بکاست
چون جمع مال عاقبتش ترک گفتن است مالی چنین بخیل شدن بهر وی چرا است (5)
پروردگارا به ما راه حسین ، مرام حسین، مکتب حسین، عشق حسین، دوستی حسین، لطف حسین وگرمی خون حسین عطا بفرما. آمین رب العالمین. والسلام علیکم ورحمت الله وبرکاته. اول محرم الحرام 1431هجری قمری

------------------------------------------------------------------------------------
منابع:
1- نوری میرزا حسین، مستدرك الوسائل، ج 10 ص 318.
2- طبری- جامع البیان- جزء 16،ص 343.
3- حکیمی، محمد رضا، قیام جاودانه، چاپ اول، ص 87، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، تهران، 1373ش.
4- کلینی، محمدبن یعقوب، الکافی، ج1، صص 21-23، حدیث جنود عقل وجهل، دارالکتب الاسلامیه،تهران،1388ق.
5- سید ابن طاووس،اللهوف، ترجمه سید احمد فهری، صص 73-74، انتشارات جهان، تهران

آخرين آخبار