آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ تیر ۶, شنبه

«مایکل جکسون» ستاره موسیقی پاپ درگذشت


مایکل جکسون، ستاره موسیقی پاپ روز پنج شنبه، 25 ژوئن در سن پنجاه سالگی در لس آنجلس درگذشت.


مرگ مایکل جکسون پس از آن اعلام شد که به علت ایست قلبی به وسیله نیروهای امدادی از خانه اش در هالیوود به بیمارستانی در لس آنجلس منتقل شد. روزنامه لس آنجلس تایمز در وب سایت خود گزارش داد: هنگام مراجعه ماموران امداد به منزل آقای جکسون، تنفس او متوقف شده بود. این گزارش می افزاید: ماموران به احیای قلبی- تنفسی مایکل جکسون اقدام کردند.بعضی از اعضای خانواده مایکل جکسون به بیمارستان رفته اند. علاقه مندان این ستاره سرشناس پاپ در اطراف بیمارستان و همچنین در اطراف خانه او جمع شده اند.مایکل جکسون دارای سابقه مشکلات پزشکی بود و تحت درمان قرار داشت.او قرار بود کمتر از یک ماه دیگر پس از دوازده سال دوری از صحنه های جهانی، تور بین المللی خود را در لندن آغاز کند.ابر ستاره پاپ مایکل جکسون فعالیت حرفه ای خود در زمینه موسیقی را از دوران کودکی با برادرانش در گروه جکسون فایو شروع کرد.او در دهه هشتاد میلادی با ترانه های «تریلر» و «بد» به شهرت جهانی رسید.به گزارش کتاب رکوردهای گینس، آلبوم تریلر مایکل جکسون که سال 1982 عرضه شد، با شصت و پنج میلیون نسخه فروش، پرفروش ترین آلبوم موسیقی در جهان بوده است.مایکل جکسون سه فرزند به نام های مایکل جوزف، پاریس مایکل کاترین و پرینس مایکل دوم از خود به جا گذاشته است.

وزارت کشور در پي اظهارات نماينده رضايي، صورتجلسه 5 حوزه را منتشر کرد

وزارت کشور صورتجلسه پنج حوزه انتخاباتي را در شرايطي منتشر کرد که نماينده محسن رضايي اخيرا مدعي شده بود بازشماري آرا در حوزه‌هاي مورد توافق صورت نگرفته است.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت کشور، در پي اظهارات علي احمدي نماينده رضايي در پيگيري شکايات انتخاباتي مبني بر اينکه در هيچ يک از استان ها و حوزه هاي مورد توافق بازشماري آراء صورت نگرفته است، کميته اطلاع رساني ستاد انتخابات کشور صورتجلسه پنج حوزه ديگر را نيز منتشر کرد. 
کميته اطلاع رساني ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: همانطور که در صورتجلسات مشاهده مي‌شود، نمايندگان دکتر محسن رضايي در بازشماري آرا حضور داشته‌اند و صورتجلسات را امضا کرده اند. بديهي است که اگر صندوق‌هاي بازشماري شده مورد توافق دکتر محسن رضايي نبود قاعدتاً نمايندگان ايشان نيز نبايد در بازشماري آرا حضور مي‌يافتند. 
ستاد انتخابات خاطر نشان کرد: به هر حال علاوه بر اين صورتجلسات، در صورت نياز، در آينده صورتجلسات ديگر نيز که به امضاي نمايندگان دکتر محسن رضايي رسيده است براي استحضار ملت شريف ايران منتشر خواهد شد. 



گزارش کدخدايي از بازشماري آرا: سالم ترين انتخابات را داشتيم/هيچگونه تخلف عمده‌اي مشاهده نشده است

سخنگوي شوراي نگهبان با بيان اينکه تمامي گزارش‌ها و شکايات کانديداهاي معترض، بررسي شده است، از انتشار گزارش جامع شوراي نگهبان، در پايان مهلت رسيدگي به شکايات خبر داد.
به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني شوراي نگهبان، دکتر عباسعلي کدخدايي با اشاره به روند بررسي شکايت‌ها در شوراي نگهبان، اظهار داشت: بر اساس آنچه که در ده روز گذشته انجام شده، کار بررسي‌ها تقريبا تمام شده است اما مصلحت ديده شد که فرصت بيشتري را در اختيار کانديداهاي محترم قرار دهيم. 
وي افزود: تمديد مهلت رسيدگي به شکايات رسيده از سوي کانديداها، براي ايجاد اطمينان بيشتر در بين هواداران کانديداهاي محترم و نيز يک نوع اعتمادسازي بود. 
سخنگوي شوراي نگهبان در عين حال گفت: بر اساس بررسي‌هاي انجام شده در ده روز گذشته، بجز تخلف‌هاي کوچکي که عموما در هر دوره از انتخابات ديده مي‌شود، هيچگونه تخلف عمده‌اي مشاهده نشده است و ما به يک انحراف عمده در انتخابات رياست‌جمهوري نرسيده‌ايم. 
وي تاکيد کرد: هيچ يک از ادوار انتخابات رياست‌جمهوري تاکنون دچار انحراف يا تقلب عمده نشده‌اند، خصوصا انتخابات اخير که از جمله سالم‌ترين انتخابات در طول دوران گذشته بوده است. 

هفته نامه آذري : قتل ندا صالحي توطئه طراحي شده از سوي " سيا " بود


باکو - هفته نامه "نبض" چاپ باکو درمطلبي با اشاره به موضوع کشته شدن ندا صالحي دختر 26 ساله در جريان نا آرامي هاي اخير در تهران، قتل وي را توطئه اي طراحي شده از سوي نهادهاي اطلاعاتي غرب به خصوص سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا (سيا) با هدف برهم زدن اوضاع ايران دانست.

به گزارش ايرنا، اين هفته نامه افزود: سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا تاکنون خرابکاري هاي مشابهي را طي چند دهه اخير با هدف بر هم زدن اوضاع در کشورهاي مختلف از جمله در سال 1977 ميلادي در ترکيه نيز انجام داده است. 
نبض افزود : حادثه مبهم 11 سپتامبر سال 2001 ميلادي در نيويورک که موجب مرگ دو هزار و 974 نفر شد، از جمله اين توطئه ها بود. 
اين هفته نامه افزود : سناريوي قتل ندا پيشتر آماده شده بود و به محض کشته شدن وي در تهران رسانه هاي غربي بلافاصله به انعکاس اين رويداد و بزرگ کردن اين موضوع براي پيشبرد اهداف شوم خود در ايران پرداختند. 
به نوشته نبض، اين گونه اقدامات خرابکارانه جزو سياست استعماري آمريکا و کشورهاي غربي براي پيش بردن اهداف استعمارگري خود در کشورهاي مختلف جهان مي باشد. 

تشکر همسر شاه مخلوع از دخالت مرکل در امور داخلي ايران


برلين -"فرح ديبا" همسر شاه مخلوع ايران از موضع دخالت آميز صدراعظم آلمان در قبال اتفاقات اخير ايران تشکر کرد و گفت : اقدام " آنگلا مرکل" در اعلام عمومي محکوميت اين اقدامات، خوشحال کننده بود.

وي که قبلا هم از حرکات اغتشاشگران مستقيما حمايت کرده بود در گفتگو با روزنامه "بونته " چاپ روز جمعه آلمان ،مدعي شد:تصاويري که از آشوبها در ايران پخش مي شود، غرور زيادي ايجاد مي کند. 

تعلق احمدي نژاد به طبقه غير ثروتمند عامل اصلي پيروزي وي بود

مسکو- "ماکسيم شوچنکو" سردبير مجله روسي "اسميسل" (معنا) گفت: تعلق "محمود احمدي نژاد" به طبقه غيرثروتمند، عامل اصلي پيروزي وي در انتخابات رياست جمهوري ايران بود.
به گزارش ايرنا از مسکو، شوچنکو روز جمعه در مصاحبه با راديو اکومسکو، با اشاره به اين که احمدي نژاد هيچ ثروتي اندوخته نکرده، گفت: همين عامل در دوره قبل باعث پيروزي وي بر هاشمي رفسنجاني و جناح اصلاح طلبان بود ، زيرا آنها ثروتمند بودند و کنترل جناح مذهب گراي ليبرال را در جامعه ايران در دست داشتند. 
اين کارشناس سياسي شبکه اول تلويزيون روسيه به زندگي ساده احمدي نژاد اشاره کرده و افزود: رييس جمهوري ايران در يک آپارتمان کوچک در مرکز تهران سکونت دارد و با خودرو معمولي به سر کار مي رود. 
شوچنکو با بيان اينکه منزلي که آيت الله خميني (ره) در آن زندگي مي کرد خانه کوچکي در حومه تهران بود، گفت: احمدي نژاد مانند آيت الله خميني (ره) زندگي ساده اي دارد و حتي دشمنان سرسخت وي براي متهم ساختن وي در اين زمينه تلاش نمي کنند. 
وي افزود: احمدي نژاد کهنه سرباز جنگ ايران و عراق است و ميليون ها رزمنده شرکت کننده در آن جنگ از اين شخص حمايت مي کنند. 
اين کارشناس روس آشوب هاي اخير ايران را نتيجه تحريکات مخالفان اصلي احمدي نژاد دانست و گفت: آشوب ها و اغتشاشات سازماندهي شده مهار خواهد شد و در صورت ادامه آن ،نيروهاي مردمي و بسيج با اين آشوب ها مقابله خواهند کرد. 
وي افزود: حکومت جمهوري اسلامي ايران تحکيم بيشتر خواهد يافت و توانمندي هاي آن افزايش مي يابد. 
شوچنکو روحانيت شيعه و حاميان مردمي انقلاب اسلامي را دو رکن اصلي جمهوري اسلامي ايران دانست و گفت: روحانيت شيعه نيروي ويژه اي است که مشابه آن در هيچ جاي جهان وجود ندارد. 
وي در ادامه اين مصاحبه در باره آزادي بيان در ايران افزود: آزادي بيان در اين کشور وجود دارد و تنها زماني که آشوب ها ايجاد شد ،محدود گرديد. 
شوچنکو گفت: هر کشوري در هنگام ناآرامي ها تدابيري را براي پوشش خبري اتخاذ مي کند. 
وي افزود: در ايران مناظراه هاي تلويزيوني ميان احمدي نژاد و موسوي انجام گرفت که مشابه آن را تنها در برخي دوره ها در آمريکا مي توان مشاهده کرد. 
اين کارشناس روس معتقد است که در باره تلفات ناآرامي هاي ايران مبالغه گويي شده و شمار تلفات بسيار کمتر از ميزان اعلام شده از سوي رسانه هاي خبري غربي است. 
سردبير مجله روسي گفت: غرب و ليبرال هاي ايران مي خواهند اين کشور گرفتار خونريزي ها و جنگ هاي داخلي شود و اطلاعاتي در دست است که برخي از تظاهرات در ايران را "مجاهدين خلق" ( گروهک منافقين ) و "چريک هاي فدايي خلق" سازماندهي مي کنند. 
وي در پايان مصاحبه افزود: اين سازمان ها در سال هاي انقلاب ايران در ساختمان مجلس ايران بمب گذاري کردند که بر اثر آن حدود 200 نماينده کشته شدند و حملات تروريستي ديگر عليه مردم و دولتمردان ايران و جمهوري اسلامي انجام دادند. 

تکاپوي بي حاصل جريان «نه احمدي نژاد»

محمد جعفر بهداد*:جريان انتخاباتي «نه احمدي نژاد» به رغم دريافت پاسخ منفي از ايراني ها، اما برخلاف آداب مردم سالاري، همچنان در پي هدف خود است.
اين جريان متشکل از يک باند خانوادگي و تعدادي از هوسرانان حوزه قدرت با اين که با اتخاذ مواضع دو پهلو و مبهم به تقبيح ضمني اقدامات آشوب طلبانه، مي پردازند، اما گويا فرصت اغتشاشات پيش آمده را براي پي گيري پروژه «نه احمدي نژاد» مناسب ديده و با حقدار دانستن قانون شکنان و حادثه آفرينان خياباني، درصدد آزمايش مجدد بخت خود براي اجراي طرح ناکام موسوم به «دولت ائتلافي» يا «دولت وحدت ملي» تحت نام «شوراي حکميت» برآمده اند. 
اينان که پيش از انتخابات با استناد به توهمات خود مبني بر نارضايتي مردم و نخبگان از دکتر احمدي نژاد، طرح موسوم به دولت وحدت ملي و ائتلافي را تا مرز قرارگرفتن در معرض تمسخر عمومي دنبال کرده بودند، حالا که اراده مردم را در نقطه مخالف تکاپوي بي حاصل خود يافتند، ظاهرا آشوب ها و خونريزي هاي اخير را براي زين کردن دوباره اسب چموش خويش مناسب ديده و با حربه نخ نما شده «نقد درون گفتماني»، نسخه جديد آرزوهاي قديمي شان را با نام «تشکيل شوراي حکميت» رو کرده اند. 
واقعيت اين است که انتخابات 22 خرداد تکليف جريان موسوم به «نه احمدي نژاد» را اعم از چپ نماها و راستگرايان و حتي برخي مدعيان اصولگرايي را يکسره کرده، اما اين جريان ناکام درصدد صحنه سازي هايي است تا اثبات کند از مردم پاسخ منفي نشنيده است. تجاهل و تغافل اين افراد، اگرچه به مذاق خودشان خوش بيايد، اما در حافظه تاريخي مردم مي ماند تا آن زماني که اين افراد براي جلب آراي ملت در آن روزها، ابراز وجود مي کنند و ناباورانه با پاسخ منفي مردم رو به رو مي شوند. 
اگر تحرکات غير اصولي اين جماعت در روزهاي جاري با هدف زمينه سازي براي جلب آراء سلايق متفاوت در آينده صورت مي گيرد ، بايد بدانند ماهيت چنين ترفندهايي مدتهاست در نزد مردم ما - با سلايق گوناگون – لو رفته و خريداري ندارد. 

نامه فدراسیون فوتبال ایران به فیفا درباره مچ بندهای سبز










تیم ملی ایران به جام جهانی نرسید اما بحث مچ بندهای سبزی که بعضی بازیکنان تیم ملی دربازی مقابل کره جنوبی به دستشون بستند، هنوز داغه و کسی دقیقا نمی دونه که آیا این مچ بندها باعث بازنشستگی مهدی مهدوی کیا و علی کریمی شد یا اینکه خود آنها خواستن بازنشست بشن. فدراسیون فوتبال ایران، در آخرین نامه ای که به فدراسیون فوتبال جهانی ، داده، برخلاف گذشته که گفته بود این دست بندهای سبز، نذر حضرت ابولفضل بودند، گفته که بازیکنان فوتبال ایران، کار سیاسی کرده اند و ماده شش آیین نامه انظباطی فیفا را نقض کرده اند. فدراسیون فوتبال ایران، خواستار برخورد با این بازیکنان شده.

رییس فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده است که در نامه ای به فدراسیون بین المللی فوتبال از آنها سوال شده است که اگر مشخص شود بازیکنان تیم ملی ایران به دلیل سیاسی از مچ بندهای سبز استفاده کرده اند چه جریمه ای را باید برای آنها در نظر گرفت.

علی کفاشیان در گفتگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: "ما باید قوانین را رعایت کنیم و این امکان وجود دارد که واکنشی به حرکت این بازیکنان نشان دهیم".

بعد از بازی ایران و کره جنوبی در سئول، اعلام شد که بازیکنان به دلیل نذر حضرت ابوالفضل از مچ بندهای سبز رنگ استفاده کردند. اما آقای کفاشیان گفت: "مگر نذر یک نیمه ای می شود".

در بازی دو تیم ملی ایران و کره جنوبی که در مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال سال ۲۰۱۰ برگزار شد، مهدی مهدوی کیا، علی کریمی، حسین کعبی، مسعود شجاعی و محمد نصرتی با مچ بند سبز در نیمه اول بازی حاضر شدند اما در نیمه دوم، این دستبندها را باز کردند.

در حالیکه استفاده از دستبند سبز به نشانه اعتراض به نتایج اعلام شده انتخابات ایران تعبیر شد، در آن زمان برخی از مقامات ورزشی گفتند که همراه داشتن علائم سبز یک سنت مذهبی شیعی است و با مسائل سیاسی ارتباطی ندارد.

آخرين آخبار