آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲۶, پنجشنبه

میرحسین موسوی: "به نفع کشور است که به درخواست ما برای صدور مجوز راهپیمایی جواب مثبت داده شود"


پنج‌شنبه، 26 آذر 1388
موج آزادی : پیرو سوالات مکرر حامیان جنبش سبز در مورد این که آیا میرحسین موسوی در مراسم تعیین شده در روز جمعه 27 آذر شرکت خواهد کرد یا خیر، موسوی در گفتگویی کوتاه اظهار داشت که "منتظر جواب رسمی به درخواست مجوز راهپیمایی هستیم".

موسوی در گفتگویی با کلمه ضمن تاکید بر محکومیت توهین به بنیان‏گذار انقلاب گفت: "اصل توهین صورت گرفته نسبت به حضرت امام حرکتی مشکوک است که قطعا مورد انزجار همه اقشار مردم قرار دارد. با توجه به التهاب موجود در فضای جامعه‏، مجمع روحانیون مبارز و همچنین حضرت حجت‏الاسلام و المسلمین کروبی و اینجانب درخواست مجوز برای راهپیمایی جداگانه کرده‌ایم و هنوز منتظر جواب رسمی به این درخواست هستیم و به نظر می‌رسد بیشتر به نفع کشور است که به این درخواست پاسخ مثبت داده شود."
آخرین نخست‏وزیر ایران سپس اضافه کرد: "کشور به آرامش نیاز دارد، منتهی به نظر نمی‌رسد فضاسازی روزهای اخیر و زیر پا گذاشته شدن بدیهی‌ترین موازین حقوقی از سوی مسئولان عالیرتبه قضائی و امنیتی کشور حرکتی در این جهت باشد. به نظر ما اگر اقدام خاصی در دستور کار متصدیان قرار دارد آنها می‌توانند مقاصد خود را با هزینه کمتری به انجام برسانند."

حامیان جنبش سبز در انتظار مجوز برگزاری یک راهپیمایی سبز هستند


برای سنجش صداقت آن‌ها که پشت عکس‌ بنیان‌گذار انقلاب پنهان شده‌اند !

موج آزادی : در حالی که قرار است راهپیمایی نمایشی حکومت، روز جمعه 27 آذر برگزار شود حامیان جنبش سبز برای سنجش صداقت آن‌ها که پشت عکس‌ بنیان‌گذار انقلاب پنهان شده‌اند در انتظار صدور مجوز برای برگزاری یک راهپیمایی میلیونی سبز هستند و در این اجتماع فرمایشی شرکت نخواهند کرد.

با اعلام اخبار دعوت برخی از گروه‌های حامی جنبش سبز برای شرکت مردم در این راهپیمایی که در موج سبز آزادی نیز منتشر شده بود، دیگر گرو‌ه‏ها و افراد فعال جنبش بر نامناسب بودن این تجمع برای حضور مردم سبزاندیش تاکید کرده‌اند. مجید انصاری، سخنگوی مجمع روحانیون مبارز تاکید کرد که این تشکل خواهان برگزاری یک راهپیمایی جداگانه است و اظهار داشت: "مجمع درخواستی رسمی برای راهپیمایی مستقل به وزارت کشور داده است و منتظر دریافت مجوز برای برگزاری این تجمع هستیم."
وی در مصاحبه با «خبر آنلاین» که از او پرسیده بود "با توجه به آنکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از آحاد مردم برای حضور در راهپیمایی روز جمعه دعوت کرده است، آیا در این راهپیمایی شرکت می‌کنید؟" پاسخ داد: "آن پیشنهاد شورای هماهنگی به جای خود محترم است، اما همان‌طور که گروه‌های مختلف در چند روز اخیر راهپیمایی کردند، ما هم درخواست خود را ارائه کردیم و منتظر اعلام نظر وزارت کشور هستیم و در صورت دریافت مجوز زمان آن را اعلام می‌کنیم."
از سوی دیگر با وجود اظهارات مرتضی تمدن، استاندار تهران، برای شرکت همه در راهپیمایی روز جمعه در کنار حامیان دولت، روزآنلاین در تماس با یک منبع آگاه در تهران گزارش داده است که با توجه به اینکه "معترضان به نتایج انتخابات و جنبش سبز تقاضای برگزاری راهپیمایی جداگانه و مجزا دارند" درواقع "راهپیمایی روز جمعه برای شرکت سبزها مناسب نیست."
بر اساس این گزارش، این منبع آگاه که از اعضای احزاب شناخته‌شده اصلاح‌طلب است در تشریح دلیل این تصمیم گفته است: "اصلاح طلبان و جنبش سبز برای نشان دادن میزان حامیان و حضور آنان نبایستی با راهپیمایی‌ای که حامیان دولت ترتیب داده‌اند ادغام شوند، زیرا در این‌صورت مخالفان، با قلب واقعیت اینگونه وانمود خواهند کرد که تمامی حاضران در راهپیمایی جزو موافقان دولت بوده‌اند، در حالی‌که جنبش سبز می‌تواند در یک راهپیمایی جداگانه، قدرت واقعی خود را نشان دهد."
در عین حال با توجه به اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، نهاد برگزار کننده این راهپیمایی فرمایشی، در بیانیه خود برای دعوت از مردم، شرکت‌کنندگان در اعتراضات 16 آذر را "جمعی فرصت‌طلب و اغتشاشگر" خوانده، پاره‌کردن عکس بنیان‌گذار انقلاب را تلویحا به حامیان جنبش سبز نسبت داده و راهپیمایی روز جمعه را «اعلام حمایت و اطاعت همه‌جانبه از رهبری» عنوان کرده است، در واقع شک چندانی برای عدم شرکت مردم سبزاندیش در این نمایش حکومتی باقی نمی‌ماند.

دیدار اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان با آیت اله بیات زنجانی


26/09/1388 

اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان، غروب روز چهارشنبه بیست و پنجم آذرماه، با حضرت آیت الله العظمی بیات زنجانی(مدظله العالی) دیدار و گفتگو کردند.
مرجع عالیقدر در این دیدار ضمن بیاناتی، با تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین بن علی(ع)، با اشاره به اتفاقات رخ داده شده در دوران حیات آن امام(ع) فرمودند: ماجرای امام حسین بن علی(ع) از زوایای مختلف مورد توجه است که همگی باید با دقت مورد تامل قرار گیرند. یکی از این مسائل که بسیار مهم است، به شهادت رسیدن امام(ع) نه توسط یهودیان، نه مسیحیان و نه کفار است بلکه این عمل بدست مسلمانان اتفاق افتاده و این خیلی مهم است.
ایشان افزودند: شهادت مظلومانه حسین بن علی(ع)  به دست مسلمان، نشان از این دارد که حکومتی که مدعی اسلامی و دینی بودن است به جائی می رسد که رکنی از ارکان اسلام را به شهادت می رساند و برایش هم توجیه می آورد. این موضوع تلخی است که حکومت می تواند به درجه ای از فساد برسد که برای پیشبرد اهداف خود، دست به قتل فرزند پیامبر(ص) بزند و این نکته خیلی باید مورد تامل قرار بگیرد.
ایشان با اشاره به سخنان تعدادی از اعضای انجمن اسلامی معلمان و دغدغه های مطرح شده توسط آنان فرمودند: من نقطه نظرات مطرح شده در این جلسه را نه برای بار اول که برای چندمین بار شنیده ام و این حرفها هم، حرفهای بهترین و صدیق ترین یاران انقلاب بوده است و همه از وضعیت بوجود آمده در کشور ناراحت و غصه دارند. گاهی عزیزی نزد من می آید و با بغض می گوید: آیا هدف انقلاب این بود؟
معظم له افزودند: امام حسین (ع) تکلیف همه ما را مشخص کرده. آن حضرت به ما آموخته که در برابر انحراف نباید سکوت کرد و باید ایستاد. ما هم به تکلیف خودمان که همان امر به معروف و نهی از منکر است ادامه می دهیم و این تکلیف همه مسلمانان است و یقیناً اگر این اصل مسلم اسلامی فراموش نشده بود، امروز وضعیت به این شکل نبود.
ایشان با اشاره به هتک حرمت های رواج یافته در جامعه فرمودند: چه کسی در جامعه حرمت دارد؟ من سئوال می کنم که امروز کدام یار امام(ره) مانده که از این هتاکی ها در امان مانده باشد؟ من در جلسه ای دیگر هم اشاره کردم، بیت امام(ره) هم در امان نمانده و حتی عکس آن بزرگوار هم مورد بی مهری قرار گرفته. ما در چه جامعه ای زندگی می کنیم؟ با کمال تاسف این موضوع به مسلمات دینی و اسلامی هم کشیده شده و حتی امروز حضرت صاحب الزمان(عج) هم مورد هتک حرمت قرار می گیرد. به خدا دین و مقدسات مردم، مورد هجمه است.  اصول مسلمه فقهی و شیعی هدف قرار گرفته شده و این موضوع از ورود جاهلان به عرصه های مختلف نشات گرفته است. من با صراحت عرض می کنم که بزرگترین دلیل این بی حرمتی ها، ورود افراد به عرصه هائی است که غیر از عدم تخصص نسبت به آن امور، در کمال خوشبینی تعهد لازمه نسبت به آنها را هم ندارند اگرچه گاهی دست هائی را می توان دید که همه اعتقادات مردم مسلمان را با طرح قبلی هدف گرفته اند. من به جد معتقدم جریانی با اهداف از پیش تعیین شده بدنبال تغییر مسیر انقلاب اسلامی و راه امام خمینی(ره) است.
ایشان در ادامه فرمودند: در قضایای اخیر بدنبال این بودند که حوزه های علمیه را هم با خود همراه کنند ولی در این کار موفق نشدند و با یاری خداوند، کیان مرجعیت و حوزه های علمیه در برابر کارهای نادرست آنها ایستاد.البته تکلیف روحانیت اصیل انقلابی هم همین بوده است که در برابر انحرافات بایستد و این ایستادگی را نیز ادامه خواهد داد.
معظم له در پایان فرمودند: من انجمن اسلامی معلمان را جزو پاک ترین و صادق ترین تشکل ها می دانم و به همین جهت توصیه می کنم که به راهی که انتخاب کرده اید با صلابت ادامه دهید و بدانید که خداوند شما را یاری خواهد کرد.
پیش از بیانات مرجع عالیقدر، سه تن از حضار به نمایندگی سخنانی را ایراد نمودند.

هموطن بسیجی غفلت تا کی؟

خواهر و برادر بسیجی! آیا می دانی که سران و ارگانهای مرتبط با سپاه پاسدارن در حال سوء استفاده های کلان مالی هستند و آنگاه شما را به جان مردم می اندازند تا وجهه شما را در پیشگاه خدا و ملت ، خراب کنند . دقیقا مانند جریان جنگ 8 ساله که بسیجی کشته و زخمی می شد ولی فرماندهان کادری سپاه در پشت جبهه ، ترفیع و امتیاز می گرفتند!
خواهر و برادر بسیجی! حضرت علی (ع) می فرمایند: وقتی حق و باطل با هم مخلوط می شود مردم در تشخیص راه درست سردرگم می شوند . براستی آیا تشخیص حق به همین راحتی است، یعنی رهبران

اعدام یک نوجوان دیگر در زندان دیزل آباد کرمانشاه

انجمن دفاع اززندانیان سیاسی وحقوق بشر ایران

امروزپنجشنبه 25 آذرماه ساعت چهار صبح مصلح زمانی درزندان دیزل آباد کرمانشاه اعدام شد.

جمهوری اسلامی با وجود تلاش های گسترده واعتراضات درداخل وخارج ازکشور برای نجات جان مصلح زمانی سرانجام جنایت دیگری  به کارنامه سیاه آدم کشان حکومتش افزود.
مصلح زمانی درسن 17 سالگی به جرم داشتن رابطه جنسی با دوست دخترش توسط نیروهای نظامی وبسیج سپاه پاسداران دستگیرشد. نیروهای انتظامی این نوجوان را مورد شکنجه وآزار قرار دادند. برایش پرونده سازی کردند، متهم به شرارت در بلاد اسلامی شد، حکم اعدام برایش صادرگردید، بدون وکیل مدافع حکمش توسط شعبه ششم قوه قضاییه جمهوری اسلامی مورد تایید قرار گرفت.جمهوری اسلامی  وقاضی های جنایت کارش شش سال مصلح را درحبس وسلول نگه داشتند وسرانجام اعدامش کردند. انجمن دفاع اززندانیان سیاسی وحقوق بشرایران ضمن تسلیت به خانواده مصلح زمانی ، اعدام او را به شدت محکوم میکند. ازمردم، نهادها ومدافعان حقوق انسان میخواهد که به جنایات جمهوری اسلامی اعتراض کنند.

آزاد زمانی - انجمن دفاع اززندانیان سیاسی وحقوق بشر ایران
پنجشنبه 25 آذرماه 1388

ورود احمدی نژاد به دانمارک و اعتراض مخالفان

واحد مرکزي خبر : احمدی نژاد براي شرکت در اجلاس تغييرات آب و هوايي در کپنهاگ دانمارک وارد اين کشور شد. اجلاس تغييرات آب و هوايي از 16 آذر (7 دسامبر) در کپنهاگ آغاز شده است و تا پس فردا ادامه دارد. قرار است احمدي نژاد در نشست بررسي تغييرات اقليمي ساعت 16 امروزبه وقت محلي سخنراني کند.

به گفته برخی منابع خبری در کپنهاگ، احتمال می رود شماری از سران کشورهای جهان، هنگام سخنرانی احمدی نژاد، اجلاس را ترک کنند.

مخالفان در انتظار احمدی‌ نژاد در دانمارک

بسیاری از ایرانیان مقیم کشورهای اروپایی در وبلاگ ها و وبسایت های اینترنتی خود اعلام کرده اند که همزمان با حضور محمود احمدی نژاد در کپنهاگ در اعتراض به کودتای انتخاباتی و همچنین سرکوب گسترده مردم  معترض در کشور در مقابل مقر برگزاری این اجلاس و همچنین محل های رفت و آمد احمدی نژاد و هیات همراه اش دست به تجمعات اعتراضی خواهند زد.

معترضان به حضور احمدی نژاد در کپنهاگ در اطلاعیه ها و نوشته های مختلف خود اعلام کرده اند که درخواست آنها از کشورهای شرکت کننده در اجلاس جهانی "مقابله با تغییرات اقلیمی" سازمان ملل دربرگیرنده دو محور اصلی است که هر دو در حمایت از اعتراض های مردمی داخل کشور صورت خواهد گرفت.

ایرانیان مقیم کشورهای اروپایی در فراخوان های گوناگونی که برای این تجمعات اعتراضی منتشر کرده اند از کشورهای شرکت کننده در این اجلاس درخواست کرده اند تا برای احترام به دموکراسی، آزادی زندانیان سیاسی و ابراز حمایت از مردم ایران، از به رسمیت شناختن دولت محمود احمدی نژادخودداری کنند.

پيش بينى هاى امنيتى براى ايام عزادارى محرم : پليس تهران از 6 هزار نيرو كمك مى گيرد


العربيه : فرمانده انتظامى تهران بزرگ روز چهارشنبه 16-12-2009 از به كارگيرى شش هزار "هميار محرم" براى تأمين امنيت در روزهاى عزادارى خبر داد.

عزيزالله رجب زاده، رئيس پليس تهران گفت: "با مسئولان هيات‌ها جلساتى برگزار شده و نسبت به اقدامات و مسائلى كه بايد رعايت كنند، توجيه شده‌اند، از طرفي شش هزار هميار محرم از سوى هيات‌ها معرفى شده‌اند كه كارگاه‌ آموزشى براى آنها برگزار شده و نسبت به اقداماتى كه بايد انجام دهند توجيه شده‌اند."

وي با اشاره به احتمال تجمع اعتراضى مردم در روزهاى عزادارى گفت: "برخي سايت‌ها صدها مورد حرف مي ‌زنند كه در يك مورد برخي فريب مي‌ خورند و تجمع مي‌ كنند البته ما آمادگي داريم كه هر جا بخواهد تجمعي بشود و حركتي خارج از شئونات عزاداري شكل بگيرد، با سرعت تمام نسبت به جمع‌آوري و برخورد با آن اقدام كنيم اما اينكه برنامه‌ريزى كنيم فكر نكنم اصلا اتفاقي بيفتد."

وى به گزارش خبرگزارى كار ايران (ايلنا) با اشاره به اينكه اگر اقدامي خلاف امنيت صورت گيرد، دستگيري هم خواهيم داشت در رابطه با راه افتادن دسته‌ها كه پيش از اين در ايام محرم معمول بوده و امسال از سوي رئيس پليس پايتخت توصيه مي‌شود كه صورت نگيرد، گفت: "يكسري افراد كه به دنبال دسته‌ها مي‌افتند واقعا به دنبال عزاداري نيستند".

وى افزود: "اگر مشاهده كنيم كه جايي خلاف قانون اقدام مي‌شود برخورد مي‌كنيم. پليس تهران كسرى و كمبود نيرو به هيچ عنوان ندارد و هر جا لازم باشد نيروها حضور مي ‌يابند."

معترضان به نتایج انتخابات اخیر ایران به دلیل مخالفت مسئولان با برگزاری تجمع وراهپیمایی ها اعتراضی طی ماه های گذشته از مناسبت های مختلف برای اعتراض به حاکمیت استفاده کرده اند اما هر بار با مقابله شدید نیروهای پلیس وسپاهمواجه شده اند.

مخالفان اکنون درآستانه ماه محرم که معمولا با حضورعزاداران درخیابان ها همراه است اعلام کرده اند یک بار دیگر علیه " استبداد ودیکتاتوری " اعتراض خواهند کرد.

رئیس پلیس تهران در ادامه افزود: "نشست هم‌انديشي با مسئولان كشوري و لشگري نيز برگزار شده و طرح‌هاي انتظامي و ترافيكي براي ماه محرم تعيين و به واحدهاي زيرمجموعه ابلاغ شده است تا به ويژه در تاسوعا و عاشورا اقدامات لازم را انجام دهند."

رجب‌زاده همچنين گفت: "استفاده از آلات و ادوات و موسيقي‌هاي غيرمجاز نيز ممنوع است و به شدت برخورد مي‌شود. منشوري نيز با عنوان هم‌ياران پليس تهيه شده و همه مواردي كه بايد از سوي هيات‌ها و ديگر مسئولان رعايت شود، در آن ذكر شده كه بين هيات‌ها توزيع شده است."

کروبی و موسوی: منتظر مجوز برای برگزاری راهپیمایی هستیم !


کومت در روز جمعه ۲۷ آذر، قصد برگزاری راهپیمایی در شهرهای مختلف را دارد. این راه پیمایی قرار است به دعوت شورای تبلیغات اسلامی و بعد از نماز جمعه برگزار شود. گروهی از هواداران جنبش سبز از مردم خواسته اند تا در این روز به خیابان ها بیایند و به دیکتاتوری اعتراض کنند. فرزند مهدی کروبی اما اعلام کرده است که وی و میرحسین تقاضای مجوز برای راهپیمایی کرده اند و منتظر صدور مجوز از سوی وزارت کشور هستند ...


اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
چهارشنبه  ۲۵ آذر ۱٣٨٨ -  ۱۶ دسامبر ۲۰۰۹

اخبار روز: حکومت در روز جمعه ۲۷ آذر، قصد برگزاری راهپیمایی در شهرهای مختلف را دارد. این راه پیمایی قرار است به دعوت شورای تبلیغات اسلامی و بعد از نماز جمعه برگزار شود. در بیانیه ای که در سایت موج سبز آزادی، از سوی «حامیان جنبش سبز» منتشر شده، مردم دعوت شده اند تا در این روز به صورت میلیونی در خیابان ها حضور یابند و بار دیگر مخالفت خود را با دیکتاتوری اعلام کنند. در همین فرزند مهدی کروبی در گفتگویی اعلام کرده است که مهدی کروبی و میرحسین موسوی تقاضای برگزاری راه پیمایی را روز چهارشنبه به وزارت کشور داده و منتظر مجوز برای راهپیمایی هستند.

منتظر مجوز هستیم
محمد تقی کروبی، فرزند مهدی کروبی از رهبران مخالف دولت جمهوری اسلامی ایران به رادیو فردا گفت که آقایان موسوی و کروبی درخواست مشترکی را صبح روز چهارشنبه به استانداری تهران تسلیم کرده و خواستار راهپیمایی برای اعتراض به «هتک حرمت» آیت الله خمینی شده اند.
محمد تقی کروبی اظهار داشت: «در ارتباط با درخواست راهپیمایی که آقای موسوی و کروبی برای انجام راهپیمایی داشتند، تقاضایی امروز صبح با امضای آنها به استانداری تهران ارائه شد و منتظر پاسخ این دوستان هستیم.»
وی افزود: «این درخواست بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی و بدنبال جسارت و توهینی که به عکس امام و پخش این موضوع از سوی صدا و سیما صورت گرفته است تهیه و تنظیم شده و در آن به طور عام درخواست راهپیمایی شده است.»
آقای کروبی می گوید: تاریخ و مکان راهپیمایی پس از اینکه با اصل آن موافقت شد اعلام می شود.

مجید انصاری: در روز دیگری که مجوز بگیریم راهپیمایی می کنیم نه روز جمعه !


نوروز : عضومجمع روحانیون مبارزگفت:مجمع درخواستی رسمی برای راهیپیمایی مستقل به وزارت کشور داده است و منتظر دریافت مجوز برای برگزاری این تجمع هستیم.

مجیدانصاری در گفت و گو با خبرآنلاین در پاسخ به اینکه با توجه به آنکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از آحاد مردم برای حضور در راهپیمایی روز جمعه دعوت کرده است آیا در این راهپیمایی شرکت می کنید گفت: آن پیشنهاد شواری هماهنگی به جای خود محترم است اما همانطور که گروه های مختلف در چند روز اخیر راهپیمایی کردند ماهم درخواست خود را ارائه کردیم و منتظر اعلام نظر وزارت کشور هستیم.
وی تصریح کرد: در صورت دریافت مجوز زمان آن را اعلام می کنیم.

یک شاهد دیگر برای عدم شرکت در راهپیمایی جمعه ۲۷ آذر - ابوالفضل فاتح : موسوی برای برگزاری راهپیمایی درخواست مجوز کرد

مردمک
ابوالفضل فاتح، رییس کمیته رسانه و تبلیغات ستاد میرحسین موسوی اعلام کرد موسوی برای برگزاری راهپیمایی در روز دوشنبه درخواست مجوز کرده است.
فاتح با اعتراض شدید نسبت به سانسور‌ کردن میرحسین موسوی در کشور، این اقدامات را مغایر با قانون و اخلاق ملی و مصلحت کشور دانست و درعین حال برخی شایعات در مورد حصر یا اعمال محدودیت برای وی را رد کرد.
وی همچنین تاکید کرد که میرحسین موسوی با تمام توان برای دفاع از حقوق مردم تلاش می‌کند و به مردم هشدار داد به شکل قانونمند و با خویشتن‌داری مسایل خود را بیان کنند.
رییس کمیته تبلیغات ستاد موسوی از مردم خواست به دام آشوب‌ها و رفتار غیرقانونمند گرفتار نشوند و تاکید کرد حساب مردمی که از حق خود دفاع می‌کنند از آشوب‌طلبان جداست.
وی از مسئولان خواست از امنیتی‌شدن فضا جلوگیری کنند و از عوامل نیروی انتظامی هم درخواست کرد با خویشتن‌داری، مرزهای قانونی را در رفتار خود رعایت کنند .
فاتح، فیلتر شدن سایت قلم نیوز، پلمپ دفتر کلمه سبز و ایجاد محدودیت در فضای اطلاع رسانی در شرایط فعلی را به نفع کشور ندانست و خواستار برطرف شدن این محدودیت‌ها شد.
وی همچنین اعلام کرد که شماری از دستگیرشدگان در روزهای گذشته آزاد شده‌اند و تاکید کرد خواهان آزادی تمام دستگیرشدگان هستیم.
گفتنی است شماری از فعالان سیاسی از جمله رییس و برخی اعضای حزب مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی روز گذشته و پس از برگزاری جلسه‌ای دستگیر شدند.

پیش بینی امام از وقوع جنبش سبز


وبلاگ من و تو : 
واقعاً سر فرود بياوريد به قانون؛ و واقعاً سر فرود بياوريد به اسلام. لفظ را همه مى‏گويند. شايد شيطان را هم ازش بپرسند، مى‏گويد من انقلابى هستم! امروز همه انقلابى هستند! امروز همه دلسوز براى ملت هستند! امروز دعواى اينكه ما همه جنگ هم رفته‏ايم- و شما ديديد كه يك دسته نوشته‏اند كه ما از اول در جنگ چه بوديم- گفته‏اند. خوب، من هم مى‏توانم بگويم من در صفِ اول جنگ دارم جنگ مى‏كنم، ولى اينجا افتادم همين طور. بايد به حسب واقع، به حسب انصاف، به حسب وجدان، اين مردمى كه شماها را روى كار آورده‏اند، اين مردم زاغه‏نشين كه شماها را روى مسند نشانده‏اند ملاحظه آنها را بكنيد، و اين جمهورى را تضعيفش نكنيد. بترسيد از آن روزى كه مردم بفهمند در باطن ذات شما چيست، و يك انفجار حاصل بشود. از آن روز بترسيد كه ممكن است يكى از «ايام اللَّه»- خداى نخواسته- باز پيدا بشود. و آن روز ديگر قضيه اين نيست كه برگرديم به 22 بهمن. قضيه [اين‏] است كه فاتحه همه ما را مى‏خوانند! من از خداى تبارك و تعالى اميد اين را دارم كه به ما عنايت بفرمايد و ما را هدايت كند به يك راهى كه مرضى اوست؛ و قلمهاى ما را هدايت كند به يك نوشته‏هايى كه مورد رضاى اوست. و بر زبانهاى ما جارى كند يك چيزهايى را كه مورد رضاى اوست. و السلام عليكم و رحمة اللَّه و بركاته‏
صحيفه امام، ج‏14، ص: 379

محرم سبز، محرم سیاه

سهرابستان : دهه محرم یکی از مهمترین و سرنوشت سازترین مقاطع برای جنبش سبز مردم ایران است. حکومت پیشاپیش وحشت شدید خود از این دهه را با تهاجم تبلیغاتی کور و انجام گسترده ترین "نهضت توهین و تهدید" نشان داد. حکومت اگر امیدی به مصادره مجالس دهه محرم بنفع خود داشت چنین موج سیاهی را راه نمی انداخت. حکومت ابزار مردم را بطور کامل از دست داده و بناچار به نهادهای امنیتی و نظامی و سرکوب روی آورده است. بلافاصله پس از کودتای انتخاباتی آشکار گشت که مردم به جمهوری اسلامی پشت کرده اند و حکومت قادر به وارد کردن توده های مردمی و مانور قدرت و اثرگذاری بر روند اعتراضات نیست. شاید همین نکته، عمق تقلب در انتخابات را روشن می نماید و اثبات می کند که حکومت بنام مردم دست به تغییر آراء و تقلب در انتخابات زده است.
حکومت تا کنون فقط توانسته از جمعیت مصنوعی اتوبوسی برای پوشش دادن مراسمی نظیر راهپیمائی روز قدس و مراسم 13 آبان استفاده نماید و آخرین بهره گیری از این روش در روز 16 آذر بود که سبب خشم بی اندازه دانشجویان گردید.

فيلم افشاگري آقاي بسيجي


براي مشاهده فيلم مربوطه بر روي لينك هاي ريز كليك كنيد .

مصاحبه اى با يك عضو سابق بسيج -- من دنيا و آخرت را از دست داده ام


ماه هاى متمادى است كه اخبار مخوف تجاوز و شكنجه در زندانهاى ايران را مى شنويم. از ماه خرداد صدها و شايد هزاران معترض به نتايج انتخابات مضروب و دستگير شده اند. نهاد هاى حقوق بشرى در ايران به كرات مداركى دال بر تجاوز بر اين زندانيان را ثبت كرده اند. اكنون، براى اولين بار با عضوى از گروه شبه نظامى بسيج- گروهى كه گفته مى شود مسئول بسيارى از اين جنايت هاست- مصاحبه اى ترتيب داده ايم. او مردى است شكسته شده كه به دنبال پناهندگى در انگلستان است. او در حالى كر گريه مى كند مى گويد: "من احساس دردمندى و شرمسارى در برابر خدا و مردم دارم". او مى گويد كه در جريان درگيرى هاى اخير دستش به خون كسى آلوده نشده ولى هم مسلكانش مردم را در خيابان هاى شهرش كشته اند. به گفته ى وى از آنجايى كه اعمالى كه به قصد سركوب و به دست بسيجيان محلى انجام مى شد كارساز نبود، دولت دست به دامان بسيجيانى شد كه از باقى استان ها به تهران فرستاده شدند. او مى گويد كه از درون كانتينر هايى كه زندانيان را در آنها به بند كشيده بودند (احتمالا منظور كهريزك است)، او استغاثه هاى مردان و زنان زندانى را مى شنيده كه بسيجيان در حال تجاوز به آنها بودند. او گفت "من در برابر ملت و مذهبم شرمسارم. من خواسته يا ناخواسته مرتكب جنايت و اكنون دچار عذاب وجدان شده ام"
براي ديدن اصل خبر به اينجا مراجعه كنيد .

سی سال مقاومت عباس امیرانتظام ، سرمشق مبارزات میهن پرستانه ملت ایران

زمانی چشم بر این جهان گشود که ایران ، در میانه حاکمیت استبدادی پهلوی اول قرار داشت و غبار خفقان و دیکتاتوری سراسر کشور را تیره ساخته بود . پدرش از میهن پرستان و روشنفکران بازار بود و دوران نوجوانی و بلوغ را در کتابخانه او و محافل گفت و شنود یاران پدر، که همواره آزادی خواهی و میهن دوستی در کلامشان وجود داشت طی کرد ، تا در سال 1327 که در دبیرستان دارالفنون تهران ، دوران متوسطه را می گذراند با الهام از آموزه های پدر ، در جنبش ملی شدن صنعت نفت ،یار و همراه نهضت ملی ایران باشد .
 با اندوه بی کران کودتای سیاه بیست و هشت امرداد را نظاره کرد و از جمله اولین افرادی بود که در کنار شادروان آیت الله زنجانی ، در حلقه شورای نهضت مقاومت ملی ایران قرار گرفت و به نمایندگی از آن شورا ، خطر بر جان خرید و نامه اعتراض نهضت مقاومت را نسبت به کودتا ، به معاون نیکسون در تهران تحویل داد.
 تاریخ زندگانی مهندس عباس امیرانتظام در دوران جوانی با تحصیل در رشته مهندسی ساختمان در فرانسه و آمریکا ورق خورد تا با بازگشتش به ایران ، قدم در راه سازندگی و آبادانی میهن نهد بی آنکه لحظه ای از مرام همیشگی اش که در کلاس درس مصدق آموخته بود ، کوتاه بیاید و همواره در طول این دوران به عنوان مبارزی صادق ، شجاع ، آگاه و قابل اعتماد و اتکا در محافل و حلقه های میهن پرستان و ملیون ایران حضور داشت .
 پس از انقلاب پنجاه و هفت و تشکیل دولت موقت توسط شادروان مهدی بازرگان ، با توجه به دانش سیاسی ، میهن دوستی و شناخت بر او ، از سوی رئیس دولت موقت به همکاری فراخوانده شد تا به عنوان معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ، زندگی سیاسی جدیدی را آغاز نماید . اما گویی ستارگان میهن پرستی و آزادیخواهی چنان پرفروغند که چشم تنگ استبدادیان ، یارای دیدن آنان را ندارد و تنها خاموشی و به بند کشیدن آنان است که مجال ظلم و ملت ستیزی را مهیا می سازد .
 مهندس عباس امیرانتظام که در تدوین اولین قانون اساسی پس از پیروزی انقلاب نقشی اساسی داشت – قانونی مترقی و مبتنی بر حاکمیت ملی و حقوق شهروندی که توسط حلقه تمامیت خواهان به کنار انداخته شد –  و همچنین تدوین لایحه انحلال مجلس خبرگان که با پیگیری ، آنرا به تصویب هیئت دولت رساند ، مورد غضب و خشم آنانی قرار گرفت که چون اژدهایی هفت سر مخالفان و آزادیخواهان را یک به یک از سر راه بر می داشتند تا بر اریکه قدرت چون امروز تکیه زنند و مخالفی نماند تا رویای چنبره بر سرمایه های ملی و قدرت را بر آنان تلخ نماید .
 کلاغکان شوم استبداد به پرواز آمدند و چون یافتند که او را درد میهن است و دلش در گرو مردم ، ره به افسانه و دروغ سپردند ، سندها ساختند و بهانه ها جستند ، تا امیرانتظام ، این مانع مستحکم و نگهبان آزادی را از سر راه بر قدرت رسیدن خود و اربابان تمامیت خواهشان کنار گذارند .
 او که در آن روزها به دلیل فشارهای فراوان قدرتمداران ، از سوی مهندس بازرگان و برای کاهش تهدیدها بر او ، به عنوان سفیر ایران در کشورهای اسکاندیناوی به اروپا رفته بود ، توسط وزارت امورخارجه به تهران فراخوانده شد و پس از بازداشت ، یک سال و نیم در سلول انفرادی حبس شد و سپس با جرم تلاش برای انحلال مجلس خبرگان ، مخالفت با نظام ولایت فقیه و اتهام جاسوسی ، به حبس ابد محکوم گردید .
 گفت آن یار کز او گشت سر دار بلند     
جرمش این بود که اسرار هویدا می کرد
  اتهام جاسوسی که بخش گسترده ای از حاکمیت و حتی بازجویان وی به دروغ بودن آن اذعان داشته اند . والبته چه بی رحم است این طبیعت و این روزگار که بازجویان و اتهام زنندگان به وی که خود مبتکر آن بازی خطرناک سندسازی و جاسوس خوانی دیگران بودند ، به اتهام جاسوسی بعدها به زندان افکنده شدند . 
بیست و هشت آذرماه سی سال تمام خواهد بود که اسطوره مقاومت و استبداد ستیزی به بند قدرت مداران اسیر است . بندی که در آن چه ها که ندیده ! به چشمانش که بنگری از عمر در بند گذشته حسرتی ندارد ، اما آنجا که از جوانان و فرزندان دربند ایران زمین سخن می گوید ، حسرتی بزرگ از آنچه می توانست در ایران باشد و نیست موج می زند .
ایستادگی و روشنگری اش در برابر دروغ و پایه گذاری حکومتی قرون وسطایی ، در آن شب هنگام ، که تیرگی ایدئولوژی رنگ از رخسار منطق ربوده بود و همچنین استقامت و پایداری اش طی سی سال در زندان ، نام پرفروغش را بعنوان رادمردی آگاه ، میهن پرست و آزادیخواه ، در کتاب بزرگ مردان تاریخ ایران جاودانه ساخت تا امروز نامش و مشی اش ، سرمشق مبارزات فرزندان ایران و الهام بخش مقاومت آنان تا رهایی ایران از سیطره ظلم و بیداد باشد .
 برقرار و استوار باد اسطوره مقاومت ، میهن پرستی و ملت دوستی ، عباس امیر انتظام

سیدمحمد خاتمی:باران یک حزب نیست/خیال نکنیم به خاطر وجود عنوان «جمهوری اسلامی» همه چیز صحیح است




تاریخ انتشار: ٢٥ آذر ١٣٨٨
پارلمان‌نیوز: رئیس بنیاد باران با انتقاد از وجود برخی تنگ نظری‌ها در کشور گفت:«برای باران علی رغم اینکه در چارچوب قانون کار می‌کند، تنگناها و مشکلاتی وجود دارد و از جمله اینكه 4 سال است که اجازه تاسیس پژوهشکده به آن داده نمی‌شود.»
به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، به نقل از روابط عمومی بنیاد باران، حجت الاسلام سیدمحمد خاتمی در نشست مجمع عمومی باران که با حضور اعضای آن برگزار شد، با اشاره به آغاز ماه محرم و گرامیداشت آن توسط مردم کشورمان در طول تاریخ، خاطرنشان کرد:«این مساله همواره عاملی برای صبوری، مقاومت و استقامت ملت ما در برابر ناکامی ها بوده است که از آن درس های اخلاقی و راههای مبارزه با ناراستی ها و تجربه مقاومت در برابر موانع و مشکلات را فراگرفته است.»
وی افزود:«اگر این سرمایه نبود، مقاومت مردم در طول تاریخ در برابر مشکلات و ستم ها وجود نداشت و از صحنه تاریخ بیرون می‌رفتیم که اتفاقا شور و شوق مردم به این مناسبت در طول تاریخ همواره بیشتر شده که نشاندهنده عظمت کار اباعبدالله(ع) است.»
رئیس بنیاد باران با اشاره به پیوند ماه محرم با اتقلاب اسلامی که حادثه ای کم نظیر در تاریخ معاصر بود، تصریح کرد:«این مساله نشانگر عظمت ملت ماست که نهضت اباعبدالله (ع)هم در فراگیری و درخشندگی چهره آن تاثیر داشته است و مهم ترین آن مقابله با ستم، تحقیرشدگی ملت، محروم ماندن از عرصه تعیین سرنوشت بود.»
خاتمی با بیان اینکه مردمی که تازیانه استبداد را تحمل کرده بودند، در سایه انقلاب اسلامی در جست و جوی نظامی بودند که در آن مدار باشند و معنویت هم بر آن حاکم باشد، ادامه داد:«مردم ما امام(ره) را پیرو مکتب اباعبدالله(ع) و بیانگر آرمانهای عاشورا و مظهر عظمت و بزرگی و والایی خودشان می دانستند؛ به همین دلیل هم امام همواره مورد احترام بوده و باید باشد.»
رئیس جمهور سابق کشورمان با بیان اینکه ما در موضوع اصلاحات با ابا عبدالله(ع) نزدیکی پیدا می‌کنیم، گفت:«جامعه اسلامی یک هدف عمده دارد و آن اصلاح دائم وضع جامعه است؛ چه اصلاح وضع حکومت یا ایجاد حکومت مطلوب و چه اصلاح اداره حکومت و روشهای رابطه با جامعه؛ امام حسین(ع) فرمورد که نه برای برتری جویی و ...بلکه برای اصلاح در امت جدم قیام کردم.»

دست به کارشویم - مقابله باتهدیدات - ایجادپدافند غیرعامل در برابرکودتاگران - محرم سبز آغازی امیدبخش


هزاردستان : شایدبگویید یعنی چه؟اماباید ببینیم دراین شش ماه چه کردیم.فعالیتهای ماشاید نوعی پدافندغیر عامل از نوع کالیبره شده اش باشد.محرم و تدارک شبهای محرم نیاز به پشتیبانی قوی وهماهنگی دقیقی دارد.باید پیشبینی همه چیز راکرد.با خانه های محل تکایا هماهنگ کرد که اگر حمله ای صورت گرفت بتوان مردم رابسرعت پناه داد.در اول وآخر هر برنامه چک شود اشخاص مشکوک پیگیری هویتی شوند.احتمال ایجاد تنش خواهد بود .مراقب باشید درگیر نشوید.احتمال ایجاد حرکات عده ای سبز نما میرودکه با ایجاد حرکاتی غیر شئونات محرم سبب بدنامی و تنش شوند.در شعارها ازساختارساده استفاده شودتاهمه افراد یکصداتر بشوند.طولانی نباشد بهتراست.نکته ی مهم پوشش خبری محرم سبز است.سعی شود از بهترین دوربینها استفاده شود .کسانی که فیلمبرداری حرفه ای بلدند.بهتراست بادقت درزاویه بندی عظمت سبزهارا به تصویر کشند.شئونات محرم به دقت رعایت شود. فعلا همین.

ماموریت مهم محرم: تصویربرداری و شناسایی مزدبگیران کودتاچی: مداح، روحانی، بسیجی


حرف حساب : کودتاچیان برای کنترل موج محرم خواهند کوشند با تمام نفرات خود در سراسر کشور حاضر شوند که این بهترین موقعیت برای شناسایی آن ها  است. تمام کسانی که در شب ها و یا روزها نظاره گر عزاداری دیگران هستند (بخصوص خانم ها) می توانند با فیلم برداری و عکس برداری از کسانی که مشخصا از نیروهای کودتا هستند به تهیه آرشیو بزرگی از این مزدوران کمک کنند. به ویژه مداحان و روحانیونی که بی محابا احساسات مردم را علیه جنبش سبز تحریک می کنند باید شناسایی شوند تا پاسخگویی خیانت هایشان در پیشگاه عدالت باشند.


مزدوران باید از این که شناخته شوند ترس داشته باشند و اگر همگان شناسایی آن ها را ماموریت سبزها اعلام کنند محدوده ی حرکت و شهامت آن ها کمتر خواهد شد و عملا هم پیشگیری صورت می گیرد و هم شناسایی. چون این مراسم بصورت محلی صورت می گیرد می توان حتی به اسم و فامیل افراد نیز دست یافت. « حرف حساب » آمادگی دارد عکس های شما را انتشار دهد.


در اینجــــــا کارهای فراوان دیگری که می توانید در ایام محرم انجام دهید آورده شده است.

به هوش باشید، کودتا در به راه اندازی راهپیمایی ننگین جمعه به دنبال تفرقه است، ما شرکت نمی کنیم


خدا را شکر ، که جنبش آزادی خواه و سبز من دارای هوش و فکر بالایی است و از این بابت باید به خودمان افتخار کنیم. حکومت کودتا در طول عمر 30 ساله و به خصوص در این 6 ماه از هر ترفندی استفاده کرده است تاعزم ملی ملت ایران را به آتش تفرقه آلوده کند ولی جدیدا در همه زمینه ها به بن بست رسید. از اعتراف گیری از زندانیان سیاسی، شکنجه و تجاوز ، ورود نیروهای نفوذی به داخل صفوف مردم، شیپور بازداشت سران جنبش سبز و اخیراً به راه اندازی نمایش مسخره آتش زدن عکس خمینی. همه ما می دانیم که هدف این جنبش چیست؟ آزادی، برابری و برادری. سه اصلی که به هیچ وجه در کشورمان وجود ندارد. حال چرا باید برای توطئه افکنی کودتاچیان به خیابان بروم؟ بروم که در صدا و سیمای غیر ملی شان نشانم دهند و بگویند ولایت مدار هستم؟ نخیر این بار هم تیرتان به سنگ خواهد خورد، هر چند مطمئن هستم پول های این مملکت را صرف آوردن عوام از روستاها و شهرستان ها خواهید کرد تا صفوف نمازتان پر گردد و بتوانید 1000 نفری را در خیابان گرد هم آورید تا برایتان “بع بع” کنند (رجوع شود به کتاب مزرعه حیوانات). خلاصه من نیز همراه همه مردم آزاده نه تنها در این راهپیمایی ننگین شرکت نخواهم کرد که خود را برای آزادی در محرم آماده می سازم

به نقل ازGreenfreedom's Blog

سخنان نیش‌دار هاشمی رفسنجانی: محرم و واقعه عاشورا بهترين پايگاه براي شناخت ظالم و حمايت از مظلوم است!

آفتاب يزد : 
رئـيـس مـجمع تشخيص مصلحت نظام گفت:" انقلاب اسلامي با اتكا به نيروي مردم و حمايت آنها از رهبري ‌امام، روحانيت و كـمـك نـيـروهاي دانشگاهي و بازاريان توانست به پيروزي برسد و تداوم آن در گرو حمايت ‌مردم و حفظ رابطه مناسب آنها با حكومت اسلامي است."‌به گزارش ايسنا، هـاشـمـي رفسنجاني در ‌ديدار جمعي از روحانيون و وعاظ - كه در آستانه ماه محرم صورت گرفت - افزود:" وضعيت امروز دنيا با ‌گذشته تفاوت كرده است؛ نسل امروز با اتكا به از بين رفتن انحصارهاي رسانه‌اي، آگاه و مطلع است و در آينده ‌نيز مطلع‌تر خواهد بود و ما نيز بايد تلاش كنيم متناسب با زمان، مسائل را براي آنها تبيين كنيم."‌وي تصريح كرد:" بايد به گونه‌اي با مردم رفتار شود تا آنها احساس كنند نظام به دنبال احقاق حق آن‌ها و ‌حفظ كرامت‌شان است."‌وي ادامه داد:" قانون اساسي در فصول مربوط به تبيين حقوق مردم بسيار خوب تدوين شده است و مسئولان ‌بايد تلاش كنند تا با اجراي كامل آن اعتماد جامعه را تقويت نمايند."‌رئيس مجمع تشخيص مصلحت نـظـام گـفت: "منافقين از ابتداي انقلاب تلاش مي‌كردند هر شخصيت روحاني كه ‌در انحرافات عقيدتي آن‌ها، همراهي‌شان نـمـي‌كـنـد را حذف فيزيكي و شخصيتي نمايند و امروز نيز در ‌پوشش‌هاي ديگر در حــال فـعـالـيـت هستند."‌وي تاكيد كرد:" حفظ اصل ولايت فقيه و جايگاه رهبري از ضروريات است و همگان بايد در اين مسير ‌حركت كنند و با شناختي كه از رهبري دارم با تـدبـيـر ايـشان به شرط همكاري ديگران مـشـكـلات سياسي ‌واقتصادي قابل حل است و بايد فعالان عرصه سياسي كشور به دور از هرگونه تندروي، ايشان را در اين ‌مسير ياري دهند."‌وي با انتقاد از برخي افراد و احـــزاب و گــروه‌هــاي سـيــاســي كــه بــا انحصارگرايي و برخورد حذفي مانعي مهم در ‌رسيدن جامعه به حد تعادل هستند تصريح كرد: "اگر برخي فكر كنند با ارعاب و فضاسازي مي‌توانند مسائل ‌را حل نمايند در اشتباهند و اگر هم به صورت ظاهري آن را حل كنند پس از گذشت زمان كوتاهي آن موضوع ‌وسيع‌تر از گذشته مطرح خواهد شـد."‌هـاشـمـي رفـسـنـجـانـي بـا خـطـاب قراردادن فعالان عرصه سياست در كشور به ويژه قشر روحانيت گفت: "مردم را ‌زير پرچم اسلام، متحد نگه داريم و نگذاريم اهداف اصلـي انقلاب اسلامـي در پس منازعات ســـيـــــاســـــي گــم شـــــود."‌وي افــــزود:" بـراسـاس آمـوزه‌هـاي امـام(ره)، حـركت در كنار مردم مهمترين عامل پايداري نظام است وهمگان ‌بايد قدر انقلاب اسلامي را بـدانـنـد و بـا تـنگ‌نظري و كوته‌بيني اين فرصت عظيم و تاريخي را زايل نكنند."‌وي محرم و واقعه عاشورا را بهترين پايگاه براي شناخت ظالم و حمايت از مظلوم عنوان كرد و گفت:" ‌امروز پس از گذشت 1400 سال عـمـق و اهميت اين واقعه براي همگان روشن شده است."‌رئيس مجلس خبرگان رهبري در جواب جمعي از حضار كه اجازه جواب به اظهارات آقايان يزدي و حسينيان ‌و زيـارتـي (حـمـيـد روحـانـي) را خواستند، گفت:" سال‌هاست كه جواب من به آقاي يزدي درخواست شفا براي ‌ايشان است و ارسال سلام."‌وي افزود:" متاسفانه ايشان بــراثــر مـشـكلات جسمـي گـاهـي دچـار عـصبانيت مي‌شود و عجولانه اعلام نظر ‌مـي‌كـنـد."‌وي تـصريح كرد: " افرادي هم هستند كه شهرت خويش را از راه اهانت به ديگران مي‌خواهند كه جواب ‌اين‌گونه افراد هــم ســـكـــــوت اســـــت و دعـــــا بــــراي هـــدايــت‌شــان."‌در ابـتــداي ايــن ديــدار حــجــت‌الاسـلام والـمـسلـمين رستگاري به نـمـايـندگي از جمعيت حاضر با انتقاد از وضعيت ‌فعلي رواج شايعه و تهمت بر ضد شخصيت‌هاي موثر در انقلاب اسلامي و ياران اصلي امام، گفت: ثمره ‌صبر، صلابت و اتكا به خداوند تحقق وعده الهي در مورد پـيـروزي حـق بـرباطل است.‌وي با اشاره به واقــعــه عــظـيـم عــاشــورا تــأكـيــد كــرد: حرمت‌شكني نسبت به امام حسين(ع) و خانواده‌اش مصيبت ‌عظيم واقعه‌عاشورا بود و تدبير در اين واقعه درس‌هاي بزرگي به هـمـراه دارد.گـفـتـني است چندي پيش مـحـمـد يـزدي رئيس جامعه مدرسين، در ديـدار بـا مـديران گروه تبليغ اعزام مبلغ سازمان اوقاف كشور با بيان اينكه در هيچ دوره‌اي بـه انـدازه انتخابات دهم شوراي نـگـهـبـان ‌براي استحكام آرا اقدام نكرده است، خطاب به هاشمي رفسنجاني گفته بـود »آقـاي هاشمي شما چه كاره بوديد ‌كه كـميته نظارت بر آرا تشكيل داديد، شما عــضــو مـجـمـع هـستيد.«‌وي همچنين‌با انتقاد شديد از برخي اظهار نظرهاي رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در سفر بـه ‌مـشـهـد مـقدس گفته بود: ايشان در آخرين سخنان خود كه در مشهد ايراد شده بود، گفته‌اند »حكومت سپاه و بسيج دارد ‌ولي ايـن طـرفـي هـا هم اسـاتـيـد، نـخبگان و دانشجويان را دارند« سوال من اينجاست آقاي هاشمي واقعا اين چه ‌حرفي است كه شما داريد مي‌زنيد؟ شما داريد تقابل ايجاد مي كنيد بين سپاه و مردم و ... شما داريد مسئله ‌خشونت و حكومت نظامي را ترويج مي‌كنيد در حالي كه در سپاه هم دانشگاه وجود دارد، در بسيج هم مقامات ‌عاليه دانشگاهي هستند. اين چه تعبير و حرفي است كه شما داريد، آقاي هاشمي شــمـا بعد از مدتي سكوت را ‌شكستيد چـه‌كار كرده و چه گفتيد؟ ‌وي در ادامه عنوان كرده بود: در خصوص پرونده دختر ايـشـان، آقـاي هـاشـمـي بـه مـن گفت: »اين پرونده را ببنديد« بنده گفتم ما ‌هر چه از دختر شما دعوت كرديم تا بيايد بررسي كنيم، نيامد.
نماينده قزوين:حسادت برخي به رفسنجاني طبيعي است ‌
نماينده قزوين با اشاره به ديداري كه با رفسنجاني داشته ‌است، اظهار داشـت: آنـچـه بـه ايـشـان بـه دليل سخنراني شان در مشهد نسبت داده بودند، با توضيحات دفتر ‌ايشان اصلاح و مشخص شد كه اصلا چنين مسائلي در سوالات و پاسخ هاي ايشان مطرح نشده بود. به گزارش ايلنا،‌‌وي با بيان اينكه »شخصا اين مسئله را به برخي كساني كه نسبت به هاشمي مسائلي را مـطـرح مـي‌كـنـنـد تـذكـر ‌داده ام« ادامه داد: البته آقاي هاشمي چون شخصيت بزرگي هستند براساس روش و منش بزرگان، همواره در ‌مقابل چنين نسبت هاي سوئي، سكوت كرده‌اند.‌‌بــه گفتــه عليخاني، ايـن كـه بـرخـي افــراد همـواره بـه چهـره‌هاي بزرگي همچون هـاشمي ، حسادت ورزند و ‌حساسيت نشان دهند يك مسئله عادي است. ‌عضو فراكسيون خط امام (ره) بـا اشـاره بـه سخنان اخير مقام معظم رهبري كه بر پايان دادن به برخي مسائل تاكيد ‌كرده بودند، افزود: دامن زدن بـه ايـن مسائل پس از سخنان ايشان، نشان دهنده اغراض شخصي برخي افراد و عدم ‌كمك آنها به ايجاد آرامش در كشور است.‌

اولین تظاهرات خود جوش علیه حضور احمدی نژاد در کپنهاگ: گزارش تصویری


 

معترضان: اگر خمینی زنده بود، با ما بود.(BBC)


دانشجویان همچنین فریاد می زنند: “اگه امام زنده بود، شک نکنین با ما بود”
http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2009/12/091215_op_ir88_khomeini_mosharekat_students.shtml
حقیقت این است که اگر خمینی زنده بود با آنهائی بود که او را در اختیار داشتند. مسلماً او را همانهائی در اختیار داشتند که امروز خامنه ای را در اختیار دارند. خمینی وقتی زنده بود در اختیار چه کسانی بود؟ مگر در اختیار مثلث شوم خامنه ای، رفسنجانی، احمد خمینی نبود؟ مگر جریان حاکم امروز همان جریانی نیست که خمینی را در اختیار داشتند؟ مگر خمینی وقتی زنده بود با جناح برحق بود؟ مگر خمینی در جناح خامنه ای و در مقابل منتظری قرار نداشت.
حقیقت این است که اگر آنروز منتظری بر کنار نمی شد و به جای خمینی قرار می گرفت او امروز در انحصار کسانی قرار داشت که تمایل به قبضه قدرت و انحصار طلبی مافیائی دارند بود و مسلماً اینطور می شد.
در حکومتهای خودکامه و ضد مردمی، رهبر هر چند قدرتمند و محبوب باشد، باز در انحصار کسانی قرار می گیرد که در ظاهر نقش محافظین او را بازی می کند. در چنین شرایطی می بینیم که حتی نزدیکان و افراد خانواده رهبر چنین حکومتی، حق ملاقات رهبری را که زمانی برادر ،عمو یا دائی و حتی پدرشان بوده است را ندارند مگر اینکه خود آن افراد در انحصار باند محافظین قرار بگیرند و تماسهایشان با دنیای خارج با صلاحدید آنان باشد.
بنا بر این صحبت از خمینی و خامنه ای نیست. حتی اگر منتظری جای خامنه قرار داشت یا قرار بگیرد چیزی تغییر نمی کند.
در غیاب دموکراسی و آزادی، در غیاب روزنامه ها و خبرنگاران  و در غیاب احزاب و سندیکاها، رهبران ولو محبوب و قدرتمند همیشه تبدیل می شوند به مجسمه ای که آلت فعل و بلند گوی نظرات کسانی می شود که حکم میله های قفس او را دارند. در حقیقت او خود نیز زندانی است. نه یک کلمه بیش و نه یک حرف کمتر.
البته شعارهای دانشجویان و سبزپوشان راه وطن قابل فهم و تقدیر است. کسی از آنان چمشداشت ندارد که در برابر دشمن، خود را خلع سلاح کنند، چه اینکه دشمن نیز به خاطر مقابله با آنان است که به نام و عنوان خمینی تمسک میجوید کما اینکه می بینیم وقتی قابل بهره برداری نباشد حتی در مقابل تمامیت خانواده خمینی قرار می گیرند که گرفته اند و حتی دست به ترور آنان می زنند که زده اند.

بیانیه تحلیلی جبهه مشارکت در باره شرایط کنونی جنبش سبز با توجه به اعتراضات دانشجویی در 16 آذر

2:36 عصر چهارشنبه، 25 آذر 1388
"با گذشت شش ماه از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دهم در 22 خرداد با مشارکت چشمگیر و فعال و پرشور مردم و در پی آن انجام کودتای انتخاباتی ، جنبش اعتراضی مردم ایران با شعار " رای من کجاست ؟" همچنان ادامه دارد و در آخرین جلوه خود در روز 16 آذر نمایشی پر شکوه از مقاومت و پایداری فرزندان نخبه این مرز وبوم را در همگامی با خواست ملت در دانشگاههای سراسر کشور به نمایش گذاشت و ورق زرین دیگری را در کارنامه سراسر افتخار جنبش دانشجویی به ثبت رساند."

در 16 آذر سال 1332 سه قطره خون آن سه آذر اهورایی در اعتراض به رخداد کودتای آمریکایی - انگلیسی 28 مرداد علیه دولت ملی دکتر مصدق و تثبیت رژیم دیکتاتوری و وابسته پهلوی بر سنگفرش دانشگاه تهران ریخته شد تا نشان دهد که فرزندان دانشجوی ملت ایران با تمام وجود خود را متعهد به چگونگی سرنوشت میهن و متوجه تمام مسائل مرتبط با اداره کشور می دانند و تا پای جان برای رهایی ایران از دام استعمارخارجی و استبداد داخلی مایه می گذارند. 16 آذر 32 در سخت ترین شرایط نظامی امنیتی برآمده از کودتا جرقه آتشی بود که در میان مردم ایران افتاد و در گذر زمان به شعله انقلاب اسلامی با شعار " استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی "تبدیل شد که بساط کودتاگران را در هم ریخت و نظامی برپایه رای ملت از خاکستر مجاهدان راه استقلال و آزادی سربرآورد اما پاسداری از این نظام همچنان تامل و توجه و مراقبت را توسط وارثان آن سه قطره خون می طلبید و می طلبد.

آخرين آخبار