آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲۶, پنجشنبه

محرم سبز، محرم سیاه

سهرابستان : دهه محرم یکی از مهمترین و سرنوشت سازترین مقاطع برای جنبش سبز مردم ایران است. حکومت پیشاپیش وحشت شدید خود از این دهه را با تهاجم تبلیغاتی کور و انجام گسترده ترین "نهضت توهین و تهدید" نشان داد. حکومت اگر امیدی به مصادره مجالس دهه محرم بنفع خود داشت چنین موج سیاهی را راه نمی انداخت. حکومت ابزار مردم را بطور کامل از دست داده و بناچار به نهادهای امنیتی و نظامی و سرکوب روی آورده است. بلافاصله پس از کودتای انتخاباتی آشکار گشت که مردم به جمهوری اسلامی پشت کرده اند و حکومت قادر به وارد کردن توده های مردمی و مانور قدرت و اثرگذاری بر روند اعتراضات نیست. شاید همین نکته، عمق تقلب در انتخابات را روشن می نماید و اثبات می کند که حکومت بنام مردم دست به تغییر آراء و تقلب در انتخابات زده است.
حکومت تا کنون فقط توانسته از جمعیت مصنوعی اتوبوسی برای پوشش دادن مراسمی نظیر راهپیمائی روز قدس و مراسم 13 آبان استفاده نماید و آخرین بهره گیری از این روش در روز 16 آذر بود که سبب خشم بی اندازه دانشجویان گردید.
جمهوری اسلامی در اقلیت قرار گرفته است و این موضوع در دهه محرم بدلیل گستردگی مجالس در سطح کشور خود را بخوبی نشان خواهد داد و دست حکومت نیز برای بهره گیری از مزدوران حقوق بگیر و جا زدن آنها به اسم مردم در این صحنه بسته است. تهدیدات و چنگ و دندان نشان دادن نیز اثربخش نبوده و از نگرانیهای حکومت نکاسته است. تنها نقطه امید حکومت این است که مسیر مراسم دهه محرم را به انحراف کشانیده و مانع از ثمردهی آن بنفع مردم آزادیخواه گردد. این وظیفه بر عهده روحانیت و مداحان گذاشته شده است.
بزرگترین مشکلی که در پیش روی روحانیون برای اجرای خواسته های حکومت قرار دارد محلی بودن مجالس است. ائمه جماعات مساجد، همانگونه که تا کنون نتوانسته اند تأثیر قابل ملاحظه ای در تغییر روند اعتراضات بگذارند، در دهه محرم نیز قادر نخواهند بود تا بخشنامه های ستاد مساجد را به مرحله اجرا درآورند. محیط محدود مساجد و محلی بودن جمعیت، مانع از آن است که روحانیون مساجد، به دفاع عریان از حکومت پرداخته و خود را با مردم درگیر نمایند، بهمین دلیل تاکتیک آنها که توسط حکومت به ایشان دیکته شده، "جدایی دین از سیاست" در دهه محرم خواهد بود. مجالس دهه محرم باید فقط عزاداری دور از سیاست باشد.
اگر جوانان ما حرکت ابتکاری خود برای برهم زدن نقشه حکومت را نداشته باشند، دهه محرم در خدمت حکومت عمل خواهد کرد. اما ما می توانیم با برنامه ریزی قبلی جریان را بنفع ملت ایران عوض کنیم. سبزها باید در اجرا و اداره مراسم مشارکت فعال داشته و بخصوص سخنرانی ها و خطابه ها را به مسیر درست هدایت نمایند. با طرح سئوالات مناسب و ارائه آن به مردم، باید خطیبان این مراسم را وادار نمود که پاسخگوی پرسشهای موجود باشند، پرسشهایی که دقیقاً مرتبط با ماه محرم است.

پرسشهای محرمی و سبز مردم

- آیا امام حسین اگر اکنون زنده بود طرف مردم را می گرفت یا طرف کسانی که اعتراضات مسالمت آمیز و انسانی مردم را با گاز اشک آور و باطوم و اسپری فلفل و شوک الکتریکی به وحشیانه ترین روشهای ممکن سرکوب نمودند؟
- آیا امام حسین در این شرایط اجازه می داد جوانان مردم فقط بدلیل اعتراض به نتیجه انتخابات، دستگیر و روانه جنایتکده کهریزک شوند؟
- آیا کوبیدن افراد در مناظرات تلویزیونی و هتک آبروی افراد و متوسل شدن به تخریب ناجوانمردانه همسران کاندیداها، با مرام حسین سازگار است؟
- اگر حکومت اسلامی مشروعیتش را از خدا می گیرد و رای مردم تزئینی و بی ارزش است به چه دلیل امام حسین مبنای ناتمام گذاشتن حج و حرکت بسمت عراق را بخاطر نامه های مردم کوفه و اعلام بیعت آنها اعلام نموده و ذکری از مشروعیت الهی نمی نماید؟
- چرا امام حسین مسلم بن عقیل را برای اطمینان از بیعت مردم کوفه، پیشاپیش روانه کوفه می کند تا از حمایت مردمی اطمینان حاصل نماید؟
- با چه استدلالی یزید خود را امیرالمؤمنین و خلیفه اسلامی و نماینده خدا بر روی زمین می دانست و با تکیه بر همین جایگاه، در خطبه های نماز جمعه مسجد امویین دمشق، امام حسین را خارج از دین و شورشی بر علیه حکومت اسلامی اعلام کرد؟
- با توجه به آنکه در آنزمان پس از گذشت 61 سال از حکومت اسلامی، همه شهرهای بلاد اسلامی امام جمعه داشته و همه مساجد دارای امام جماعت بودند، امامان جمعه و ائمه جماعت، طرف یزید را گرفتند یا از امام حسین حمایت کردند؟
- امام حسین هنگامی که به محاصره لشگر یزید درآمد تقاضا نمود که اجازه دهند وی عراق را ترک کرده و به حجاز بازگردد، اگر یزیدیان راه بازگشت را باز می کردند آیا امام حسین بازمی گشت یا باقی می ماند؟ نقش تغییر عقیده مردم کوفه و قطع حمایتشان از امام حسین در تصمیم ایشان برای بازگشت به حجاز چه بوده است؟
- آیا شمر و حرمله و سربازان یزید و قاتلان امام حسین، باعتقاد خودشان، مسلمان بودند و نماز می خواندند؟ چرا اطاعت از حکومت و تبعیت از حکم خلیفه را بر رعایت حرمت نوه پیامبر ترجیح دادند؟
- شهید مصطفی غنیان بهنگام گفتن الله اکبر در پشت بام خانه اش مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در آغوش پدرش بشهادت رسید، آیا گلوله ای که گلوی وی را شکافته، گلوله ای حسینی بوده یا یزیدی؟
- ندا آقا سلطان بدستور حکومت و بدست فردی بنام "عباس کارگر جاوید" بشهادت رسیده است، آیا امام حسین اگر بود دستور پیدا کردن قاتل را نمی داد؟
- تعدادی از بهترین جوانان این کشور در روزهای 25 و 30 خرداد بشهادت رسیدند، جنازه های آنها بعد از هفته ها و ماهها به خانواده هایشان تحویل شد، چنین عملی یزیدی است یا ...؟
- مادر شهید رامین قهرمانی در پی مراجعه نیروی انتظامی برای دستگیری پسرش، خودش پسر عزیز دلبندش را به پایگاه نیروی انتظامی برده و زنده و سالم تحویل می دهد و پانزده روز بعد جنازه جوانش را تحویل می گیرد. واکنش امام حسین به چنین جنایتی چیست؟
- محمد کامرانی 18 ساله و امیر جوادی فر دانشجو، سهراب اعرابی، کیانوش آسا، رضا فتاحی، حسن شاپوری، مراد آغاسی، حمید مداح شورجه، علی شاهدی، امیرحسین طوفان‌پور، پویا مقصود بیگی، بهزاد مهاجر، محسن روح الامینی و دهها شهید دیگر در جریان اعتراضات آرام خیابانی دستگیر و در بازداشتگاههای نظام (یزیدی - ...؟) به شهادت رسیدند، آیا اگر یزید در مسند قدرت بود جز این اتفاق می افتاد؟
- سعید زینالی در سال 1378 بدلیل شرکت در تظاهرات دانشجویی در منزلش بازداشت شده و پس از ده سال، مادرش نمی داند که فرزندش زنده است یا خیر. تفسیر چنین عملی از دیدگاه حسینی چیست؟
- در روز 13 آبان، مردم دنیا از دیدن صحنه کوبیدن باطوم توسط افسر نیروی انتظامی بر صورت یک دختر مظلوم و بی پناه و فرو ریختن وی بر روی زمین شوکه شدند، سکوت روحانیت محترم در مقابل این جنایت و گریبان چاک کردنشان برای سناریوی دروغین پاره شدن یک عکس، آموزه های مرام حسینی است یا مکتب یزیدی؟
- آیا امام حسین اگر در این زمانه حضور داشت به فردی چون احمدی نژاد رای می داد؟
- دانشجویان عزیزمان در حمله وحشیانه به کوی دانشگاه در هم کوبیده شدند، رهبر هم این عمل را جنایت نامید و وعده رسیدگی و برخورد قاطعانه داد. با توجه به اینکه بلافاصله سپاه و بسیج و نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات بیانیه دادند که در این حمله شرکت نداشته اند، آیا می توان مسئولیت این حمله وحشیانه و این جنایت را نیز به گردن شمر و لشگر یزید انداخت؟
- در کجای مرام حسینی است که دکتر رامین پوراندرجانی، به هر دلیلی که حکومت خودش قبول دارد، فوت نماید و حکومت وی را غسل داده و کفن نماید و پدر و مادر را از حق شرعی و قانونی خود، و از امکان آخرین دیدار با عزیزشان و وداع با او محروم نماید؟
- مرحوم مطهری در کتاب تحریفات عاشورا می گوید "مرکز روضه دروغ، کربلا و نجف و ایران است و همین مراکز تشیع مرکز روضه های دروغ هستند." منظور ایشان از روضه های دروغ چیست؟ چرا ایشان معتقد است که روضه واقعی، سخنان امام حسین و نامه ها و خطابه هایش است؟ عقاید امام حسین چه بوده است؟ بهتر نیست بجای روضه های دروغ، کلام و گفته های امام حسین بالای منابر خوانده شود؟
- شریعتی در خصوص حرکت امام حسین می گوید "اسلام در این زمان، چون پوستین وارونه شده است، ارزش‏هاى اسلامى رنگ باخته و دین با حاكمیت افراد فاسد و غاصب، رو به انحطاط و انحراف مى ‏رود. امام حسین‏ علیه السلام در چنین شرایطى براى اصلاح دین جدش قیام مى ‏كند." اسلام چگونه و به چه دلیلی چون پوستین وارونه شده بود؟
- شریعتی همچنین معتقد است که "امام حسین‏ یك شهید است كه حتى پیش از كشته شدن خویش به شهادت رسیده است، نه در گودى قتلگاه، بلكه در درون خانه خویش، از آن لحظه كه به دعوت ولید - حاكم مدینه - كه از او بیعت مطالبه مى ‏كرد، «نه» گفت." این نه گفتن به ظلم و ایستادن در مقابل ظلم چه ارزشی داشته است؟
- این حکومت ظالم، خودش را عین حق می داند و شبانه روز در صدا و سیمایش در بوق می کند که مردم با حکومت هستند، اگر راست می گویند و حداقل خودشان این دروغها را باور دارند، به چه دلیل به "معترضین ناچیز" اجازه راهپیمائی نمی دهند تا آنها رسوا شوند و مردم ببینند که معترضین چند صد نفر بیشتر نیستند؟ یزید هم پیشنهاد زینب برای برگزاری یک تجمع آرام از طرفداران حسین را بدلیل حفظ مصالح حکومت اسلامی رد کرد.
- آیا با مرام حسینی سازگار است که با وجود اینهمه فقر در کشور، ثروت این ملت را به حلقوم احزاب کمونیست حاکم در ونزوئلا و بولیوی بریزند و چاوز فاسق را به حرم امام رضا ببرند؟
- آیا اگر امام حسین بود زیر خفت و خواری روسها می رفت تا با حمایت آنها با آمریکا مقابله کند؟
- آیا امام حسین عزادار می خواهد یا رهرو؟ آیا بهتر نیست بجای تکرار سنت عزاداری و روضه خوانی که اختراع صفویه است، کلام امام حسین و شرایط حکومت اسلامی در آن روزگار و دلایل حرکت امام حسین و پیام عاشورا برای مردم بیان شود؟
و صدها سئوال سبز دیگر که در سینه های این ملت به ستوه آمده جای گرفته است و چه کسی بهتر از سخنرانان دهه محرم که به این پرسشها پاسخ بدهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار