آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲۶, پنجشنبه

معترضان: اگر خمینی زنده بود، با ما بود.(BBC)


دانشجویان همچنین فریاد می زنند: “اگه امام زنده بود، شک نکنین با ما بود”
http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2009/12/091215_op_ir88_khomeini_mosharekat_students.shtml
حقیقت این است که اگر خمینی زنده بود با آنهائی بود که او را در اختیار داشتند. مسلماً او را همانهائی در اختیار داشتند که امروز خامنه ای را در اختیار دارند. خمینی وقتی زنده بود در اختیار چه کسانی بود؟ مگر در اختیار مثلث شوم خامنه ای، رفسنجانی، احمد خمینی نبود؟ مگر جریان حاکم امروز همان جریانی نیست که خمینی را در اختیار داشتند؟ مگر خمینی وقتی زنده بود با جناح برحق بود؟ مگر خمینی در جناح خامنه ای و در مقابل منتظری قرار نداشت.
حقیقت این است که اگر آنروز منتظری بر کنار نمی شد و به جای خمینی قرار می گرفت او امروز در انحصار کسانی قرار داشت که تمایل به قبضه قدرت و انحصار طلبی مافیائی دارند بود و مسلماً اینطور می شد.
در حکومتهای خودکامه و ضد مردمی، رهبر هر چند قدرتمند و محبوب باشد، باز در انحصار کسانی قرار می گیرد که در ظاهر نقش محافظین او را بازی می کند. در چنین شرایطی می بینیم که حتی نزدیکان و افراد خانواده رهبر چنین حکومتی، حق ملاقات رهبری را که زمانی برادر ،عمو یا دائی و حتی پدرشان بوده است را ندارند مگر اینکه خود آن افراد در انحصار باند محافظین قرار بگیرند و تماسهایشان با دنیای خارج با صلاحدید آنان باشد.
بنا بر این صحبت از خمینی و خامنه ای نیست. حتی اگر منتظری جای خامنه قرار داشت یا قرار بگیرد چیزی تغییر نمی کند.
در غیاب دموکراسی و آزادی، در غیاب روزنامه ها و خبرنگاران  و در غیاب احزاب و سندیکاها، رهبران ولو محبوب و قدرتمند همیشه تبدیل می شوند به مجسمه ای که آلت فعل و بلند گوی نظرات کسانی می شود که حکم میله های قفس او را دارند. در حقیقت او خود نیز زندانی است. نه یک کلمه بیش و نه یک حرف کمتر.
البته شعارهای دانشجویان و سبزپوشان راه وطن قابل فهم و تقدیر است. کسی از آنان چمشداشت ندارد که در برابر دشمن، خود را خلع سلاح کنند، چه اینکه دشمن نیز به خاطر مقابله با آنان است که به نام و عنوان خمینی تمسک میجوید کما اینکه می بینیم وقتی قابل بهره برداری نباشد حتی در مقابل تمامیت خانواده خمینی قرار می گیرند که گرفته اند و حتی دست به ترور آنان می زنند که زده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار