آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۷, شنبه

امنیت یوخ دور! - ابراهيم نبوي


چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۸۸
وهابی وهابی، دشمن سیدعلی
اول فکر کردم منظورشان شمس الدین وهابی است که دعای کمیل خانه شان غلفتی 69 تا دستگیر تحویل جامعه مشارکتی داد که اکثرا آزاد شدند، ولی بعدا دیدم که نه، منظور همان حکومت عربستان سعودی است که سه سال قبل احمدی نژاد، خودش را با لوسیون های مناسب چرب کرده بود و در حال زیارت مسجد الحرام دست پادشاه عربستان سعودی را ول نمی کرد و داشت می رفت که ساکن پادشاه سعودی بشود. یک جوری می گویند اسلام آمریکایی انگار تا شش ماه قبل از صبح تا شب خودشان را برای بارگاه عربستان سعودی جر نمی دادند. منتهی فرقش این است که یک زمانی دیپلماسی ایران درست بود، عربستان سعودی برای اولین بار قبرستان بقیع را گل روی خاتمی و هاشمی باز کرد و به شیعیان احترام گذاشت، حالا حکومت می خواهد مردم یمن را مثل مردم غزه و فلسطین با پول نفت به کشتن بدهد، عربستان هم قبل از برگزاری مراسم حج ضمانت کتبی گرفته و رسما اعلام کرده است که " مقامات ایرانی تضمین داده اند که زائران ایرانی قصد اخلال در مراسم حج امسال را ندارند."

فقط همین مان مانده بود که به حکومت عربستان تضمین رسمی بدهیم که دادیم. نکته مهم این است که سگ در خانه خودش شیر است، به همین دلیل اجتماع بسیجیان با حضور مقامات دولتی و کوچک زاده عضو کمیسیون اعصاب و روان مجلس در مقابل سفارت عربستان سعودی تشکیل شد و بسیجیان تاریخ ادبیات و شعر ایران را ضایع کردند. در این مراسم شعارها چنین بود " وهابی وهابی دشمن سید علی"، " وهابی بی پدر اعدام باید گردد."، " خامنه ای حکم جهادم بده، از غصه یمن نجاتم بده". حالا احترام جهانی و دوستی در منطقه و دیپلماسی درست و همه اینها توی سرتان بخورد، " بی" با " لی" هم قافیه نیست، " جهادم" هم با " نجاتم" هم قافیه نیست. این کلب آستان ولایت که تله واق به مخملباف می کند و مصرفش بالا رفته کجاست که حداقل شعور ندارد، قافیه که می فهمد، لااقل دو تا شعار را درست کند که یارانه فرهنگی بیت به بیب فنا نرود.

دیدار دانشجویان بسیجی با رهبری
اعلام شد که فردا، رهبری با دانشجویان بسیجی ملاقات خواهد کرد. در همین راستا برنامه ملاقات هفتگی بیت بشرح زیر اعلام شد:
شنبه: دیدار بسیج دانشجویی با حضور نخبگان بسیج با رهبری
یکشنبه: دیدار شاعران بسیج با حضور سه تن از شاعران و 1200 بسیجی جان بر لب.
دوشنبه: دیدار فیلمسازان بسیجی با حضور نصفی کارگردان و 2000 بسیجی.
سه شنبه: دیدار همسران جوان بسیجی در حال کف کردن با رهبر معظم.
چهارشنبه: دیدار قاریان بسیجی در حال قارقار بر روی سیم های بیت رهبری.
پنجشنبه: دیدار بقیه دانشجویان بسیجی با رهبری برای تائید متقابل.
جمعه: برگزاری نماز باشکوه جمعه به امامت رهبری و با حضور بسیجیان تهران و حومه.
اصلاحیه: نام این محل از بیت رهبری به پایگاه مقاومت بسیج ابومجتبی تغییر یافت.

موش کور بخورد شوما را!
آدم از ترس می میرد، این رئیس پلیس یک کلمه که تهدید می کند که با تجمعات غیرقانونی برخورد می کنیم، یک دفعه گوشت تن آدم می ریزد از ترس، نه که تا حالا برخورد نمی کردند. خوب! چکار کنیم، می ترسیم دیگر، ما که از این چیزها ندیدیم. مثلا می گویند که کسانی را که در خیابان حاضر بشوند دستگیر می کنیم. ما هم که بچه مثبت لای پنبه بزرگ شده، اسم زندان اوین که بیاید از ترس مثل تابلوهای ون گوک می شویم زرد آسمانی. مثلا همین سی خرداد یا روز قدس یا سیزده آبان، تهدید کرده بودند که هر کس را بگیریم به عنوان جاسوس دشمن محاکمه می کنیم. همین شد که مردم ترسیدند هیچ کس نرفت یک سرفه توی خیابان بکند. حالا هم که دیدند فایده دارد هی تهدید می کنند.

عزیز من! قربانت گردم! باباجانم! شما قبلا هم فرمودید که هر کسی روز قدس شعار صهیونیستی بدهد جاسوس اسرائیل است و روز سیزده آبان هرکسی شعار ضد آمریکایی ندهد، عضو سیاست. خیلی خوب، همانطور که قبلا تهدید کردید و مردم به خیابان نیامدند، شانزده آذر هم نمی آیند. اصلا شما بگیر بخواب! ما خیلی ترسیدیم، اول چون شب بود سبیلاتو ندیدیم، بعد هم چون آلزایمر گرفته بودیم یادمان رفت. احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی که قبلا خیلی شدید تهدید می کرد و فایده نداشت، اعلام کرد: " با تجمعات غیرقانونی شانزده آذر برخورد می کنیم."

توضیح اول: در هفته گذشته شصت دانشجو دستگیر شدند، پس حتی اگر تجمعی هم نشود به هر حال دستگیر می کنند، قانونی و غیرقانونی هم ندارد.
توضیح دوم: روز قدس 300 نفر و روز 13 آبان 150 نفر و روز نماز جمعه رفسنجانی 100 نفر دستگیر شدند، مراسم مجوز هم داشت. پس اگر مراسم قانونی هم باشد دستگیر می کنند.
توضیح سوم: شما که چه قانونی باشد و چه نباشد دستگیر می کنید، داروخانه تان ما هم که نفت ندارد، دستشویی نیروی انتظامی هم که خراب است، تهدید برای چه می کنی، بپاش و برو.

احمد زیدآبادی و عمر مضر حکومت
می خواستم بنویسم این حکومت مگر فکر می کند عمر مفیدش چقدر است که شش سال زندان و پنج سال تبعید به زیدآبادی می دهد؟ بعد دیدم اصطلاح " عمر مفید" اصولا اصطلاح غیرمفیدی برای این حکومت است، به همین دلیل فکر کردم باید بپرسیم که وقتی از عمر حکومتی مثلا سه سال باقیمانده است، دیگر چه فرقی می کند که آدم را شش سال زندان کنند یا شصت سال؟ آن هم آدمی مثل زیدآبادی که همین الآن ولش کنی توی گناباد، شش ماه بعد باید یک جنبش مطبوعات و یک جنبش زنان و یک جنبش سبز و یک جنبش کارگری در گناباد اتفاق می افتد و آن وقت باید همه گنابادی ها را برای دور ماندن از مرکز تبعید کنند به تهران.

به نظر من حکومت و دادستان دارد فرافکنی می کند، خودشان می دانند آینده ندارند، دل شان را به این خوش می کنند که به تعدادی زندانی بگوئیم که شما پنج سال زندان می مانید یعنی ما تا پنج سال دیگر هستیم. من البته امیدوارم که زیدآبادی و ابطحی و عطریانفر و شریعتی و خیلی های دیگر که از زندان آزاد می شوند، فعلا یا در زندان یا در خانه استراحتی بکنند، تا ملت پوست این حکومت را به شکل مناسب استخراج کند و تحویل شان بدهند. ما این دوستان را سالم و سر حال لازم داریم، حالا چه توی خانه شان، چه توی گناباد، چه توی اوین. از همه مهم تر این است که احمد زیدآبادی و ابطحی و شریعتی و رمضان زاده و همه این بزرگان، کاری را که باید می کردند، کرده اند، حالا نوبت ماهاست، ما هم که حالا حالا ها هستیم.

امنیت یوخ دور!
اگر خدای ناکرده زبانم لال، چشمم کور، گوشم کر، آمریکا یا سازمان ملل یا دولت فرانسه یا محمود شمس الواعظین یا هر ایرانی و غیرایرانی چنین حرفی زده بودند، تا حالا شش بار به اتهام تبلیغ علیه نظام یا توطئه دشمن علیه حاکمیت اقتدار توی دهانشان زده شده بود. اصولا ما هم حرف مان همین است؛ اصولا هیچ کس امنیت ندارد، نه کسی که در حکومت است امنیت دارد، نه کسی که منتقد حکومت است امنیت دارد، نه کسی که دشمن حکومت است امنیت دارد، نه حتی کسی مثل حسین درخشان که طرفدار حکومت هم بود، در ایران امنیت دارد. حالا به من می گویند سیاه نمایی می کنی، حرف من نیست، دادستان تهران دیروز گفت: " هیچکس در ایران در حاشیه امن نیست."

جهان در آتش، ایران در امنیت کامل
در هفته گذشته شصت دانشجو در سراسر کشور بازداشت شدند. فقط در دانشگاه اهواز صد دانشجو به کمیته انظباطی احضار شدند. رجانیوز نوشت " اعتراض های دانشجویی در آلمان بالا گرفت." همین رجانیوز در همان هفته ای که دو تجاوز دسته جمعی در تهران انجام شد، و پلیس هم در یک تجاوز با متجاوزان همکاری شایان ذکری کرد، نوشت " ضرب و شتم شدید مردم توسط پلیس فرانسه" در خبرهای دیگر رجانیوز در مورد کشورهای دیگر می خوانیم " افزایش جنایات سعودی در یمن" و " رواج جشن طلاق در انگلیس". البته رجانیوز در هفته گذشته خبری منتشر کرده بود و با ارائه تصاویر فراوان از خشونت بیرحمانه پلیس آمریکا علیه دانشجویان خبر داده بود. این خبر در سال 1962 اتفاق افتاده بود. همین رجانیوز که خبر خشونت 47 سال قبل آمریکا را با عکس منتشر کرده بود، از انتشار خبرهای حمله پلیس به کوی دانشگاه که 47 روز قبل در ایران اتفاق افتاده بود، خودداری کرد. البته فکر نکنید که رجانیوز فقط خبرهای تلخ و سیاه از جهان را می نویسد، نه، به گزارش این خبرگزاری " استقبال بی سابقه مردم بولیوی از احمدی نژاد" در لاپاز صورت گرفت، عکس های این استقبال بی نظیر منتشر نشد تا چشم همه حسودها بترکد.


برد، باخت، فوتبال     
تیم فوتبال ایران به اردن باخت. حالا اینکه فوتبال ما بهتر از اردن است یا بدتر از اردن است یا اصولا جایگاه و پایگاه فوتبال در ایران چه میزان و چه شکلی است، بماند. مهم این است که به قول گابریل گارسیا مارکز فوتبال هر کشوری آینده وضعیت اجتماعی آن کشور است، به همین دلیل هم بهترین دوره فوتبال کشور ما از اواسط دولت دوم هاشمی شروع شد و تا اواسط خاتمی ادامه داشت، تا بوی احمدی نژاد آمد، فوتبال هم بکلی خفه شد رفت پی کارش. افشین قطبی مربی تیم ملی فوتبال کشور، بعد از باخت ایران از اردن گفت " گاهی یادمان می رود فوتبال باخت هم دارد." به نظرم این طور که داریم پیش می رویم، کم کم به جایی می رسیم که یادمان می رود که فوتبال برد یا مساوی هم دارد. آقا افشین هم گویا بعد از شرکت اجباری در مراسم تحلیف رییس تقلبی تکان خورده ها.

بیانیه شماره یک ستاد هماهنگی جنبش سبز دانشجویی به مناسبت ۱۶ آذر


4:53 صبح شنبه، 7 آذر 1388
جنبش سبز دانشجویی که زنجیره سبز دانشجویان در تمام دانشگاه‌های آزاد و دولتی سراسر کشور است، در روز شانزده آذر امسال (روزدانشجو) بعدازظهر دعوت به برگزاری مراسم هم زمان می نماید. به گزارش خبرنگار رویداد "ستاد هماهنگی جنبش دانشجویی" اعلام نمود: "مراسم سخنرانی شخصیت های سیاسی در هر دانشگاه بزودی اعلام می شود. درصورت عدم امکان دعوت سخنران، دانشجویان سبز هردانشگاه با ابتکارخود مراسم را برگزار می کنند."


در ادامه این بیانیه آمده است: "ازتمام مردم درهمه شهرها دعوت می شود که با پیوستن به فرزندان دانشجوی خود درمراسم امسال دردانشگاه ها، آنان را تنها نگذارند ودرصورتی که کودتاچیان از ورود آنان به محوطه دانشگاه ها ممانعت به عمل آوردند با تجمع اتومبیل دراطراف دانشگاه ها وایجاد ترافیک، تردد سرکوب گران را با اشکال مواجه سازند وبه این ترتیب دانشجویان را یاری دهند".

ستاد هماهنگی جنبش سبز دانشجویی با تاکید بر نفی هرگونه خشونت در اعتراضات مردمی اعلام نمود: "مراقبت ازانضباط مبارزات بی خشونت مجددا مورد تاکید قرارمی گیرد و دانشجویان مراقب هستند که به دام حکومت برای خشونت ورزی نیفتند. اما اگرمزدوران بخواهند به صحن دانشگاه وارد شده و حمله کنند، سد کردن راه آنان و یا بررسی راه های گریز و پخش شدن درسطح شهر از واجبات است.
اصل براین است که با حفظ انضباط مبارزات بی خشونت درشانزده آذرامسال کتک خورده و یا دستگیری نداشته باشیم. بررسی راه های بیرون رفتن ازدانشگاه و برگزاری تظاهرات پراکنده و سریع در مراکز شهری متعدد، توسط دانشجویان سبز هردانشگاه به عمل می آید."

در ادامه بیاینه ستاد هماهنگی آمده است: "جنبش سبز دانشجویی ازتمام دانش آموزان مدارس کشور نیزدعوت می نماید که با سردادن شعارهای جنبش سبزدرروزدانشجو، درمدارس و یا هنگام خروج ازآن ها همبستگی خود را با دانشجویان اعلام نمایند.
"اتحاد، مبارزه، پیروزی"(شعاردیرینه جنبش دانشجویی)، "برادرسپاهی چرا برادرکشی" و" ارتشی وسپاهی دولشکرالهی    یاورملت ما درجنگ با تباهی" به اضافه سایرشعارها، پیشنهاد جنبش سبزدانشجویی برای مراسم امسال است."

در پایان این بیانیه تایید شده است: "امسال دانشجویان غیرازبرگزاری مراسم درسطح کشور و دعوت ازاقشارگوناگون ملت به خصوص دانش آموزان برای پیوستن به آنان، اولین گام را نیزدردعوت ازنیروهای مسلح برای پیوستن به ملت برمی دارند. این امریکی ازمقدمات شرکت عموم مردم درمراسم سراسری محرم امسال خواهد بود."

اتحاد- مبارزه - پیروزی
جنبش سبزدانشجویی
هفتم آذرهشتاد وهشت
به نقل از موج آزادي

اگر کروبی نبود


سلام بر شیخ شخیص اصلاحات
حال شما چطور است؟ همه امیدواریم که شبها خواب خوش، خستگی را از تنتان درآرد. از حال ما اگر می پرسی، که نپرس. حال آنها را بگو که خودت می دانی. این چیزها که این روزها می بینیم، پیش تر هم بوده. حالا این بار عیان شده و از زیرٍ زمین درآمده و پا به خیابان گذاشته. چیز جدیدی نیست
جالب است! اینها انقلاب سیاه کرده اند و می آیند به ما می گویند که انقلاب مخملین کرده اید. این انقلاب زیرزمینی ها بود نه انقلاب ما. ما که انقلاب نمی خواهیم. این آنهایند که اغتشاش کرده اند. خودت بهتر می دانی
نمی دانم ! اینها منتها انقلابشان انگار مغز ندارد. آن هایشان که تصمیم گیرند، تصمیم گیری بلد نیستند. این جماعت یا جرات از پشت پرده درآمدن را ندارند یا اگر در این سوی پرده ها هستند، دو کلام حرف راست از دهانشان درنمی آید. دیدی که نمی توانند بحران حل کنند؟  دیدی بی دانش اند. لیاقت نمایندگی این مردم را ندارند. وزیر خدابیامرزشان که تحصیل کرده آکسفورد بود فوت می کند آنوقت نوشته روی آمبولانس حامل مرحوم و تسلیت نامه رییس جمهور را که می خوانی غلط املایی پیدا می کنی. دولت باسوادها و کاغذپاره دار هاست



شیخ عزیز، ولی ما همه خوبیم و روپا. با جنگ بزرگ شده ایم اما اهل خون ریختن نیستیم .جنگ را دیده ایم تا بفهمیم جنگ بد است. همه دردمان هم همینست. می گوییم هر چیز را سر جایش بگذارید و حرمت صبوری این مردم را نگه دارید. چه معنی دارد که پسرها و دخترها را از خیابان  ها جمع می کنید و با کتک می برید به مخفی گاه هایتان؟ که ارشادشان کنید؟ که دعوتشان کنید به راه سیاهی؟ به فحش؟ به شکنجه؟ به تجاوز؟ شیخ، اگر اینها حرفشان حساب است که چرا مثل سوسک در هزار سوراخ پنهانند؟ چرا درٍ قرارگاه هایشان را به روی خودشان هم قفل می کنند؟ می ترسند یا این صفتشان است؟ می گوییم چرا می کًشید؟ چه تان است؟ چه می خواهید که برای رسیدن به آن از کوه جنازه ها باید بالا بروید؟ آن مقام مقدس کیست که برای آمدنش راه را با باتوم باز می کنید؟ قطره قطره خون هایی که ریختند را همه ما دیدیم،  به هر که توانستیم نشان دادیم و در تاریخ ثبتشان کردیم تا دنیا ببیند که چه کسانی لباس فرم  قصال خانه به تن کرده اند و با بزن بهادری هاشان، حرمت چوب چوپان را هم حتی شکسته اند

شیخ
اینها کیند که با لباس آغشته به خون پیام صلح به جهانیان ابلاغ می کنند؟ پیامشان را شما می دانی؟ اگر می دانی به ما هم بگو. این عدالتی که به ما هدیه کرده‌اند مواحبش چیست؟ عدالت علوی  همان عدالت مرتضوی است؟


ما امیدواریم و هرکه هر کاری که  می تواند می کند حتی اگر آن کار صبر کردن باشد


شیخ اصلاحات، جناب آقای کروبی
این را بدانید که بی شما این جنبش صفا نداشت
چای داغ و نبات فراموش نشود
خدا نگهدار شما و عزت زیاد
از وبلاگ شازه

خانواده شهید کیانوش آسا خواهان بررسی و روشن شدن زوایای پنهان شهادت او شدند


آيت الله سيدعلي محمد دستغيب: باید در آن حقی که درکش کردید، ایستادگی بیشتری کنید.

پنجشنبه ، ۵ آذر ۱۳۸۸ ، ۲۲:۳۴
مرجع سبز :پايگاه اطلاع رساني برهان، اخيرا متني از بيانات آيت الله سيدعلي محمد دستغيب را منتشر كرده كه نشان از آن دارد كه اين عالم روحاني اهل شيراز، نه تنها از موضع گيري ها و اظهار نظرات اخير خود نادم نيست، بلكه كماكان هرآنچه در قضاياي پس از انتخابات انجام داده را، "درست" و "روشن تر" مي داند. مطلب منتشر شده در وبسايت برهان، هم چنين بيانگر اين نكته است كه آيت الله از ديگراني كه مواضعي در ماه هاي گذشته داشته اند نيز، خواسته تا دچار شك و شبهه نشده و در عوض بر  آن حقی که درکش کرده اند، ایستادگی بیشتری نمايند.
متن منتشر شده نظرات آيت الله دستغيب در پايگاه اينترنتي برهان را با هم مي خوانيم:
"وقتی پیامبر رحلت کردند اکثریت مردم به ایشان پشت کردند. حضرت علی ماند وسه نفر. مولا علی واصحابشان شروع کردند به روشن کردن افراد ونا امید نشدند. 25 سال گذشت. مردم به علی (ع) هجوم آوردند، اما هنوز باید امتحانات پیش می آمد وعیار هرکسی مشخص می شد. هر کدام از ائمه اطهار به نوبه خود امتحاناتی داشته اند. باید امتحانات پیش آید وحقایق روشن گردد.
در همین جریان پس از انتخابات قضایایی پیش آمد؛ یک عده ای خیلی پیزوری در آمدند گفتند ما باید برویم زردتشتی شویم, نصرانی شویم و... پناه به خدا مگر شما دینتان را از داخل زباله دان پیدا کرده بودید؟ دین یعنی آن چیزی که انسان پیدایش کرده از درونش، با دعوای عده ای که نباید پا روی آن گذارد.
یک عده ای فقط مقلد صرف بودند ودنبال ریاستشان بودند و این گونه افراد هم مشخص شدند. تا زمان ظهور حضرت مهدی آنقدر انسانها باید زیر و رو شوند و امتحان بدهند که تا آن وقتی برسد که همه دنیا دنبال مصلحي باشند.
یک حزب خاصی است که نظرشان این است که فکر می کنند بایستی ما کاری انجام دهیم که اجتماع خراب شود تا حضرت حجت (ع) ظهور کنند. آخر مگر خراب شدن یا نشدن دست توست؟ تو کی هستی که خراب کنی یا نکنی؟ هر کسی این حرف را بزند، خودش را خراب می کند نه مردم را.
موقعی که حضرت حجت (ع) تشریف می آورند، مردم تعقلشان آماده است؛ یعنی آماده این هستند که در فکر و تعقل فرو روند. در روایت آمده است که امام زمان (ع) دست روی سر افراد می کشند تا زمینه ای پیدا کنند برای تعقل.
جنابعالی هم در هر کجا باشید، این نکته را توجه داشته باشید که باید در آن حقی که درکش کردید، ایستادگی بیشتری کنید نه اینکه در وقایعی که پیش می آید، انسان شک وشبهه اش زیاد گردد؛ مثلا بگوید حالا راه ما چطور است؟ آیا درست می رویم یا نه؟ این حرف ها اصلا غلط است؛ این راهی را که بنده وجنابعالی رفتیم، درست بلکه روشن تر هم است."
به نقل از صداي فردا

مبارزه خياباني ايران و يمن



کمپین "من عاطفه‌ام، مرا هم زندانی کنید"

٦ آذر ١٣٨٨
شهرزادنیوز: گروهی از فعالان مدنی برای جلب توجه افکار عمومی، فراخوانی انتشار داده و آغاز کمپین "من عاطفه‌ام، مرا هم زندانی کنید" را اعلام کرده‌اند.
بر اساس این فراخوان، عاطفه نبوی اولین زنی است که تنها به دلیل شرکت در تظاهرات 25 خرداد حکم محکومیت گرفته است. این فعالان علت راه‌اندازی کمپین را جلب توجه افکار عمومی و نهادهای بین‌المللی به حکم غیرعادلانه علیه عاطفه نبوی ذکر کرده‌اند.
آنان از کسانی که در اعتراضات پس از انتخابات در ۲۵ خرداد شرکت کرده‌اند، خواسته‌اند با نوشتن چند خط نامه "برای عاطفه و برای دستگاه قضایی" بگویند که آن‌ها هم در تظاهرات شرکت داشته اند.
عاطفه نبوی در روز 25 خرداد به همراه هفت نفر از دوستانش در خانه بازداشت شد و 95 روز در بند 209 به سر برد. یکی از اتهامات او "ارتباط با سازمان مجاهدین" بود که در دادگاه از این حکم تبرئه شد، ولی به اتهام "شرکت در تظاهرات غیر قانونی 25 خرداد" به 4 سال حبس تعزیری محکوم گردید.
در حال حاضر چند تن دیگر از اعضای خانواده نبوی نیز در زندان به سر می‌برند و یا محکومیت‌های تعلیقی گرفته‌اند. گفته می‌شود که علت اکثر دستگیری‌ها و فشارهای وارد بر این خانواده حضور اعضای این خانواده در قرارگاه اشرف می باشد.

آخرين آخبار