آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲۲, یکشنبه

بیانیه انقلاب سبز در دعوت عمومی برای شرکت در مراسم دهه محرم سبز

براي مشاهده در تصوير در اندازه واقعي بر روي آن كليك كنيد !



لازم به ذكر است بنا به اطلاعات دريافتي كه اين بيانيه به سرعت در سرتا سر ايران در حال تكثير و پخش است !

بیانیه مجمع روحانیون مبارز در اعتراض به هتک حرمت حضرت امام خمینی(س)

بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت امام خمینی(س) مظهر ایمان، عزت و عظمت ملت بزرگی است که به رهبری آن عزیز، مردمی ترین انقلاب عزت آفرین، ضد استکباری و ضد استبدادی را بر پا کرده است.
عشق ملت ما به این بزرگ مرد تاریخ، عامل مهم پیروزی انقلاب و تأسیس نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر ارزش های الهی و حقوق انسانی مردم است، مردمی که به تعبیر حضرت امام ولی نعمت مسؤولان و اربابان واقعی کشور و حکومت هستند.
همواره بوده اند کوردلان منحرف و مغرض که تاب دیدن آفتاب درخشان وجود امام را نداشته و ندارند و صد البته این عده بسیار اندک همیشه مطرود مردم بوده و خواهند بود.روشن است که هر گونه اسائه ادب و اهانت به امام، اهانت به ملت بزرگوار ایران است.
شایسته این بود با هر انسان مغرض یا بیماری که به چنین اقدامی دست زده است، برخورد قاطع شود و از هر گونه سوء استفاده جناحی و باندی از این امر پرهیز گردد.
مجمع روحانیون مبارز که افتخار بزرگش اقتداء به امام خمینی(س) و دفاع از راه وآرمان های اوست و همواره بر اصلاح امور با تکیه بر معیارها و ارزش های مورد نظر امام که در قانون اساسی مصوب ملت نیز منعکس است تأکید داشته ودارد، درخواست یک راهپیمایی با شکوه برای نشان دادن دلبستگی همگان به راه امام و تجلیل از یاد و نام او را دارد ودر این باب اقدام رسمی و مکاتبه با مسؤولان ذی ربط را به عمل می آورد و نتیجه را به استحضار ملت شریف خواهد رساند.
مجمع روحانیون مبارز
22 آذر 1388

اعتراض های دانشجویی در دانشگاه‌های ایران وارد ششمین روز خود شد


یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۸

راديو فردا : به رغم گذشت شش روز از اعتراض‌های دانشجویی ۱۶ آذر در دانشگاه‌های مختلف ایران، و به رغم هشدار مقام های انتظامی و قضایی در مورد برخورد با معترضان، مراکز آموزش عالی در روز یکشنبه همچنان صحنه اعتراض‌های دانشجویی بود.

این اعتراض‌ها در حالی در دانشگاه‌های تهران، الزهرا، خواجه نصیر و دانشگاه کاشان ادامه یافت که رسانه‌های دولتی با پخش ویدئویی که پاره کردن عکس بنیانگذار جمهوری اسلامی را نمایش می‌دهد، انگشت اتهام را به سوی دانشجویان معترض و حامیان جنبش سبز برده‌اند.

یک شاهد عینی در مورد تجمعات روز یکشنبه در دانشگاه تهران به رادیو فردا گفت: دانشجویان در حالی که پلاکاردهای سبز رنگی که تصاویر آیت‌الله خمینی و شعارهایی در مورد وی بر آن نقش بسته بود، در دست داشتند، در مقابل دانشکده حقوق دانشگاه تهران تجمع کردند.

این شاهد عینی به رادیو فردا گفت: دانشجویان پس از تجمع در مقابل دانشکده حقوق به سمت در اصلی دانشگاه تهران رفتند و شعارهایی همچون «خمینی کجایی؛ موسوی تنها شده» در حمایت از میرحسین موسوی سر دادند.

به گفته این شاهد عینی، نیروهای گارد ویژه در تجمع دانشگاه تهران دخالتی نداشتند و تنها شماری از نیروهای انتظامی در محل تجمع حضور داشتند.

وی گفت که پس از آن دانشجویان با حرکت به سمت دانشکده فنی، پارچه‌های سبز رنگی را بر سر در این دانشکده نصب کردند.

این دانشجوی دانشگاه تهران همچنین دلیل تجمع روز یکشنبه دانشجویان را درخواست استعفای فرهاد رهبر، رییس دانشگاه تهران، به دلیل اجازه ورود به نیروهای غیر دانشجو در دانشگاه تهران در روزهای ۱۶ و ۱۷ آذرماه و آزادی سایر بازداشت شدگان روز دانشجو عنوان کرد.

وی گفت که این تجمع در ساعت ۱۴ به پایان رسید اما روز دوشنبه انجمن اسلامی دانشگاه تهران، با مجوز قانونی تجمعی را برگزار خواهد کرد.

علاوه بر دانشگاه تهران تجمع های مشابهی هم در دانشگاه‌های الزهرا، خواجه نصیرالدین طوسی و کاشان برگزار شد که دانشجویان در این تجمع ها با در دست داشتن نمادهای سبز رنگ و تصاویر آیت‌الله خمینی، شعارهایی را در حمایت از جنبش سبز ایران سر دادند.

دانشکده فنی؛ میزبان تجمع روز دوشنبه دانشجویان

در همین حال و به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران قرار است روز دوشنبه مراسمی در بزرگداشت روز دانشجو در دانشکده فنی این دانشگاه برگزار شود.

این مراسم که به دلیل اصرار گردانندگان به اخذ مجوزهای قانونی، با یک هفته تأخیر برگزار می‌شود، «به لحظه لحظه این روزهای سرخ قسم، که بوی سبزترین فصل سال می آید» نام دارد و قرار است شماری از استادان مستقل دانشگاه تهران از جمله محمدرضا بهشتی، علی شکوری راد، الهه کولایی، حمیدرضا جلایی‌پور، محسن رهامی، نجفقلی حبیبی، محمدرضا ظفرقندی و غلامرضا ظریفیان در آن شرکت کنند.

برگزارکنندگان این همایش، هدف از آن را اعتراض به حمله و هتک حرمت دانشگاه در تیر ۱۳۷۸، خرداد ۱۳۸۸، و ۱۶ و ۱۷ آذر ۱۳۸۸، اعتراض به ورود نیروهای غیر دانشجو به دانشگاه تهران و ضرب و شتم دانشجویان، پافشاری بر استعفای فرهاد رهبر، اعتراض به فضای بسته و اختناق موجود در فضای کشور پس از انتخابات، اعتراض به «مستمسک» قرار دادن عکس آیت‌الله خمینی برای عبور از منش و اخلاق سیاسی وی و نیز محکوم کردن برخوردهای امنیتی، قضایی و انضباطی با فرهیختگان و فرزندان ملت اعلام کرده‌اند.

در جریان اعتراض‌های دانشجویی در روز ۱۶ آذر نیروهای امنیتی با حضور گسترده در اطراف دانشگاه تهران اقدام به برخورد با دانشجویان و ممانعت از پیوستن معترضان مردمی به آنها کردند و نیرو‌های پر شمار بسیجی نیز با حضور در دانشگاه تهران با دانشجویان معترض درگیر شدند.

پس از آن بود که فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به بازداشت بیش از ۲۰۰ نفر در جریان حوادث روز ۱۶ آذر، اعلام کرد که نیروهای پلیس تا زمانی که تجمعاتی در داخل دانشگاه برگزار شود، در محوطه اطراف دانشگاه تهران حضور خواهند داشت.

با وجود آنکه در روزهای گذشته دادستان تهران در چند نوبت از آزادی شماری از دستگیرشدگان ۱۶ آذر خبر داده است، هنوز برخی از دانشجویان در بازداشت به سر می‌برند و از وضعیت آنها اطلاعی در دست نیست.

درگیری دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی با بسیجیان


يکشنبه، ۲۲ آذر، ۱۳۸۸
ظهر امروز تعدادی بسیجی که به وسیله دو دستگاه اتوبوس به دانشگاه شهید بهشتی منتقل شده بودند، در اعتراض به تصاویر پخش شده از صداوسیما در مقابل دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه تجمع کردند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر این بسیجیان که به بهانه سوگواری اهانت به آیت الله خمینی وارد دانشگاه شهید بهشتی شده بودند، شعارهایی بر علیه جنبش سبز و دانشجویان سر دادند.

همزمان بیش از 500 نفر از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی با در دست داشتن پرچم های سبز و عکس هایی از آیت الله خمینی در مقابل این بسیجیان تظاهرات کردند. دانشجویان شعارهایی همچون "برنامه ی بیست وسی، حیله ی عمروعاصی"، "بسیجیه دروغگو کارت دانشجوییت کو"، "بسیجی درس بخونی تو هم دانشجو می شی"، "مرگ بر دیکتاتور" و "پول نفت چی شده خرج بسیجی شده" سر دادند.

در مقاب اعتراض دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی، بسیجیان با شعارهایی همچون "حیدر، حیدر"، "حزب الله، ماشا الله"، "الله اکبر، جانم فدای رهبر" به دانشجویان حمله ور شدند که با دخالت انتظامات دانشگاه درگیری‌های پایان یافت. به گفته یکی از دانشجویان این دانشگاه، شرکت مسولین حراست دانشگاه شهید بهشتی در ضرب و شتم دانشجویان باعث خشم دانشجویان شده است.

در ادامه اعتراضات امروز در دانشگاه شهید بهشتی، دانشجویان به سمت دانشکده فنی راهپیمایی کرده و سرانجام در مقابل دانشکده علوم انسانی تجمع کردند.

در این بین نماینده ولی فیقه در دانشگاه که با مدیریت امور دانشجویی و مسئولین حراست، بسیجیان را همراه می کردند، به بسیجیان توصیه به مقابله با دانشجویان کرد. حجه الاسلام یوسف زاده، نماینده رهبری در دانشگاه شهید بهشتی، با تحریک بسیجیان برای حمله فیزیکی به دانشجویان، مسئولین حراست را به برخورد با دانشجویان دعوت می کرد.

همچنین برخی از مسئولین حراست دانشگاه و  مسئول امور فرهنگی دانشگاه بدون هیچ گونه برخوردی با بسیجیانی که از خارج از دانشگاه منتقل شده بودند به تهدید دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی پرداخته و خواستار عدم اعتراض دانشجویان به حضور بسیجیان شدند.

در پایان درگیری‌های امروز دانشگاه شهید بهشتی، دانشجویان این دانشگاه ضمن تأکید بر حمایت از جنبش سبز بیانیه ای را در محکومیت توطئه جدید کودتاچیان مبنی بر پاره کردن عکس آیت الله خمینی و توسل به این حربه، اعتراض کردند. این دانشجویان همچنین به افرادی که قصد سرکوب جنبش مردمی را دارند هشدار داده و خطاب به آنان اعلام کردند که در مسیر خطرناکی گام گذاشته‌اند و به آن‌ها توصیه کردند که به سوی ملت بازگردند.

 
 

تجمع دانشجویان دانشگاه تربیت معلم سبزوار در ۲۲ آذر ماه



دانشجویان دانشگاه تربیت معلم سبزوار همزمان با تشکلهای همسو با دولت به دلیل توهین به آیت الله خمینی تجمع مسالمت آمیزی برگزار کردند.

به گزارش خبرنامه امیرکیبر در این تجمع که با حضور گسترده دانشجویان طرفدار جنبش سبز و همچنین دانشجویان طرفدار دولت برگزار شد دو گروه شعارهایی علیه هم رد و بدل کردند.

در این تجمع که به مدت یک ساعت به طول انجامید دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی با عنوان های «نخست وزیر امام حمایت حمایت، موسوی زنده باد کروبی پاینده باد» و همچنین عکس هایی از آیت الله خمینی و میرحسین موسوی و مهدی کروبی، انزجار خود را از تمامیت خواهان و سناریوی در دست اجرا با شعارهایی همچون «مرگ بر دیکتاتور»، «ما اهل کوفه نیستیم پول بگیریم بایستیم»، «احمدی به گوش باش ما مردمیم نه اوباش»، «درود بر سه سید فاطمی خمینی موسوی خاتمی» اعلام کردند.

در این میان با توجه به جو امنیتی بعد از حوادث اخیر عده کثیری از دانشجویان سکوت اختیار کردند!

همچنین در برخی موارد بسیجیان طرفدار دولت به دنبال ایجاد تنش و آشوب بودند که با ابتکار دانشجویان طرفدار جنبش سبز این توطئه خنثی شد.

در این میان برخی از استادان دانشگاه تربیت معلم سبزوار نیز در حمایت از جنبش سبز در این تجمع شرکت کردند.

فشار بی سابقه کودتاچیان به دانشجویان معترض دانشگاه هنر: احضار ۳۵ دانشجو به کمیته انضباطی به دلیل شرکت در تجمع ۱۶ آذر


کمیته انضباطی دانشگاه هنر ۳۵ نفر از دانشجویان این دانشگاه را به دلیل اعتراض و تجمع دانشجویان در روز ۱۶ آذر احضار کرد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر اتهام نسبت داده شده به این دانشجویان توهین به «ولی فقیه» عنوان شده است. مسئولان حراست دانشگاه نیز در جلساتی که با فعالان دانشجویی دانشگاه برگزار کرده‌اند خود را مصمم به صدور احکام سنگین برای این دانشجویان و حتی اخراج آنان دانسته اند.

لازم به ذکر است که نماینده ولی فقیه در دانشگاه هنر نیز که از اساتید دروس معارف است، هفته گذشته و پس از وقایع روز ۱۶ آذر بر سر یکی از کلاس ها به این اتفاقات اشاره کرده و اعلام کرده است که حدود ۹۰ نفر از دانشجویان را ظرف هفته آینده احضار و احکام سنگینی را برای ایشان صادر خواهد کرد.

اما نکته قابل توجه آنکه براساس آیین نامه کمیته انضباطی نامه ابلاغیه این کمیته ابتدا می بایست برای شخص دانشجو صادر شود و در صورت عدم تمکین دانشجو و ممانعت وی از رفتن به کمیته انضباطی بدوی، نامه به دانشکده مربوطه ارسال و در مرحله نهایی نامه ابلاغیه به خانه دانشجو صادر خواهد شد. اما مسئولین دانشگاه در اقدامی غیرقانونی و بی سابقه نامه ابلاغیه کمیته انضباطی را مستقیما به خانه دانشجو بویژه دانشجویان شهرستانی ارسال نموده اند.

علاوه بر آن در شب ۱۶ آذر مسئولین حراست دانشگاه طی تماس هایی با خانواده دانشجویان آنها را از وقایع روی داده مطلع کرده و با لحنی تهدید آمیز، آینده آموزشی دانشجو را در سایه ابهام ذکر کرده اند.

گفتنی است هیچ کدام از این دانشجویان احضارشده به کمیته انضباطی از اعضای کانون های دانشجویی دانشگاه و نیز از فعالین دانشجویی نیستند.

براساس پیگیری های انجام شده از سوی فعالین دانشجویی دانشگاه هنر، مشخص شده است که پرونده آموزشی نزدیک به بیست نفر از فعالین دانشجویی در صبح روز 17 آذر به درخواست ریاست دانشگاه از اداره آموزش به دفتر وی ارسال شده و این پرونده ها همچنان زیر نظر ریاست دانشگاه قرار دارند.

تجمع اعتراضی دانشجویان شریف در اعتراض به بازداشت دانشجویان این دانشگاه

يکشنبه، ۲۲ آذر، ۱۳۸۸
دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف روز گذشته در اعتراض به بازداشت دانشجویان این دانشگاه دست به تجمع اعتراضی زدند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر روز گذشته، شنبه، دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در اعتراض به بازداشت مهدی اللهیاری، فرزان رئوفی، فرهاد فرنود، دیاکو قصلانی، مهدی کلاری، دانشجویان این دانشگاه و نیز برخوردهای صورت گرفته با دانشجویان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

دانشجویان ضمن حمل تصاویری از دانشجویان بازداشت شده شعارهایی در حمایت از همکلاسی های در بندشان  سر دادند.

گفتنی است پیش از این بیانیه ای از جانب دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف بر روی برخی وب سایت ها قرار گرفته بود که در آن از تداوم اعتراضات تا آزادی دانشجویان خبر داده بود. در قسمتی از این بیانیه آمده است:" ما دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف ، تا آزادی تمام دانشجویان دریند ، و خارج شدن تمامی دانشگاهها از حالت نظامی وخروج نیروهای مزدور از دانشگاهها، کلاسها را تحریم می کنیم و تجمع اعتراضی خود را هر روز از ساعت 12:30 از جلوی سلف دانشگاه آغاز می کنیم."

پیش از این و در جریان تجمع دانشجویان دانشگاه شریف در روزهای 16 و 17 آذر ماه تعدادی از دانشجویان این دانشگاه بازداشت شده بودند.

 

ادامه اعتراض دانشجویان دانشگاه تهران در ۲۲ آذرماه


دانشجویان دانشگاه تهران امروز نیز به تجمع و اعتراض خود ادامه دادند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر دانشجویان دانشگاه تهران امروز در تجمع خود ضمن اعتراض مجدد به حمله نیروهای نظامی به دانشگاه تهران در روزهای ۱۶ و ۱۷ آذر خواستار استعفای فرهاد رهبر شدند.

دانشجویان سبز دانشگاه تهران همچنین عکس هایی از آیت الله خمینی را برای اعلام برائت از سناریوی کودتاچیان در دست داشتند.

دانشجویان دانشگاه تهران همچنین شعارهایی همچون «خمینی کجایی موسوی تنها شده» و «سلام بر خمینی، درود بر موسوی» و شعارهایی بر علیه صدا و سیما سر دادند.

روز گذشته نیز دانشجویان دانشکده های مختلف دانشگاه تهران از جمله دانشجویان دانشده فنی و دانشکده هنرهای زیبا دست به تجمع اعتراضی زده و خواستار استعفای فرهاد رهبر شده بودند.

لازم به یادآوری است نیروهای انصار نظامی مشتکل از سپاه و اعضای پایگاه های مقاومت بسیج در روزهای شانزهم و هفدم آذرماه همزمان با برپایی مراسم روز دانشجو توسط دانشجویان دانشگاه تهران با استفاده از کارت های تردد آبی رنگی که با هماهنگی سپاه و ریاست دانشگاه تهران به آنان داده شده بود با وسایلی همچون چوب، شوکر، گاز اشک آور و اسپری فلفل وارد دانشگاه تهران شده و به دانشجویان حمله کردند.

 
 
 
 

در حالی که شکاف‌ در قدرت، حامیان کودتا را به طرح‌ریزی‌های جدید واداشته است: مردم ایران برای حمایت از جنبش سبز خود آماده و هشیارند

1:22 عصر یک‌شنبه، 22 آذر 1388
موج آزادي : به نظر می‌رسد در روزهای اخیر فتنه، نفاق و دسیسه‌چینی در جمهوری اسلامی ایران در حال اوج‌گیری و رسیدن به مراحلی حاد است که در واقع نمایانگر یک نکته کلیدی در روابط سیاسی درون نظام است، شکاف در ارکان حکومت بیش از پیش افزایش یافته و پایه‌های سنتی گرو‌ه‌های حامی کودتا در حال لرزیدن است. دو توطئه محکوم به شکست اخیر نیز جدای از این فضای ملتهب نیست، دروغ‌پردازی‌های رسانه‌‌های حامی کودتا در مورد نحوه خروج یکی از فعالان دانشجویی از دانشگاه و غوغای رسانه‌ای به بهانه حمایت از بنیان‌گذار انقلاب گام‌های اولیه برای پروژه سرکوبی است که می‌خواهد پس از 16 آذر وارد دوره جدیدی شود. اما در این میان مهمترین نکته آمادگی و هوشیاری بالای مردم ایران است که برای حمایت از جنبش سبز خود و پاسخگویی درخور به هر گونه حرکت ناکام از سوی کودتاچیان آماده هستند.
شکاف در ارکان جمهوری اسلامی ایران در هفته‌های اخیر به نحوی افزایش یافته است که حتی صدای اعتراض روحانیون نوعا محافظه‌کار نیز بلند شده و از روند اداره کشور گله کرده‌اند. اگر چه شاید این موضع‌گیری از ماه‌ها قبل نیز وجود داشته است، اما تاکنون هیچ‌گاه مقامات ارشد کشور، به خصوص رهبری اینچنین به چالش کشیده نشده بوده‌اند.
حمایت بی چون و چرای رهبری از کودتا و دولت کودتایی محمود احمدی‌نژاد، نظام جمهوری اسلامی ایران را در موقعیت به شدت دشواری قرار داده و این حمایت سراسر اشتباه، نفوذ وی را در میان روحانیون برجسته و مستقل دچار ضعف شدیدی کرده است. اگر سخنرانی پر درد آیت‌الله امامی کاشانی که در روز رای‌گیری با صدای لرزان از دروغ، نفاق و تهمت‌های جاری شده در دوره تبلیغات به شدت انتقاد می‌کرد و غیبت وی از امامت جمعه تهران پس از آن به اندازه کافی پیام آشکاری نبود، دست رد وی به سینه کسانی که می‌خواستند صحن مدرسه عالی شهید مطهری را به محل نمایشی برای توطئه خود تبدیل کنند دیگر جای تردیدی باقی نمی‌گذارد.
اگر سخنان آیت‌الله جوادی آملی پس از ماجرای رسوای هاله نور و اظهارات وی پس از آن گوش شنوایی نیافت، استعفای این روحانی‌ برجسته از جایگاهی که توسط رهبری در آن منصوب شده بود و عذرخواهی از مردم فریاد اعتراضی رسا در میان هیاهوی حامیان کودتا بود.
انتقادات مکرر آیت‌الله استادی، سخنرانی اخیر آیت‌الله مکارم شیرازی که چرا به حرف معترضین گوش نمی‌دهید و اظهارات آیت‌الله موسوی اردبیلی که صریحا گفته است «ما گفتیم و گوش کسی بدهکار نبود» و ده‌ها مورد دیگر مانند این در کنار اعتراضات پی‌درپی روحانیون برجسته حامی جنبش سبز، چون آیت‌الله منتظری، آیت‌الله صانعی، آیت‌الله بیات و آیت‌الله دستغیب این سوال را در ذهن هر نظاره‌گری ایجاد کرده است که رهبری تا چه وقت قصد دارد از این جریان انحرافی حمایت کند و آیا پیش از اینکه فاجعه‌ای جبران ناپذیر در کشور روی دهد این تغییر در رفتار وی حاصل خواهد شد؟
اما این اتحاد در جبهه مردمی، حامیان کودتا را به شدت به وحشت انداخته است، به‌نحوی که گرو‌ه‌هایی از آن‌ها قصد دارند با کنار زدن اندک عقلانیتی که ممکن بود گاه بروز کند، مرحله‌ای جدید از سرکوب و اختناق شدید را در کشور آغاز کنند. این مرحله جدید با توطئه‌ای از پیش برنامه‌ریزی شده و با هجوم تبلیغاتی وسیع رسانه‌های حامی کودتا کلید خورد. عکسی از بنیان‌گذار انقلاب در صدا و سیمای غیرملی پخش شد که توسط عده‌ای مجهول‌الهویه پاره می‌شود. سپس این حرکت به حامیان جنبش سبز نسبت داده شد و در حالی که هر فرد عاقل و منصفی این ماجرا را نخواهد پذیرفت، گروه‌های مختلفی در نقاط گوناگون کشور سازمان‌دهی شدند تا نمایش‌نامه به صورت کامل اجرا شود و نقابی مردمی بر صورت این توطئه‌ی کودتاچیان زده شود.
با این وجود این توطئه نیز محکوم به شکست است. درواقع دستگیری حامیان اصلی جنبش سبز، موسوی، خاتمی، کروبی، ... آغاز گر دوره‌ای از واکنش آشکار مردمی خواهد بود که سرانجام فاجعه‌آمیز آن روشن نیست. کشوری که حکومت آن پایه‌های مشروعیت خود را از دست داده، گروه‌های مختلف صنفی و قومی تحت فشار شدید قرار دارند و دشمنان خارجی آن در کمین فرصت هستند، شاید در یکی از حساس‌ترین دوران تاریخ خود قرار دارد و این انبار باروت آماده‌ی یک جرقه برای انفجار باشد.
با انتشار خبر احتمال دستگیری رهبران مردمی جنبش سبز، اخبار دریافتی حاکی از آن است که گرو‌ه‌های مختلف مردم برای این واکنش آشکار آماده‌ می‌شوند. اعتصابات صنفی که مدت‌ها است برای آن برنامه‌ریزی می‌شود و تحصن و تظاهرات وسیع در سراسر کشور تنها بخش‌هایی از این تمهیدات است.
به دلیل اینکه احتمال قطع شبکه اینترنت و موبایل در صورت وقوع چنین حادثه‌ای می‌رود گرو‌ه‌های مختلف مردم در حال شکل‌گیری شبکه‌های اجتماعی محلی منسجم و تنظیم قرار‌های خود برای شرایط اضطراری هستند و از طرف دیگر پایگاه‌های اینترنتی نیز خود را برای دفع حملات سایبری حامیان کودتا آماده می‌کنند.
جنبش سبز مردم ایران برای مرحله‌ای دیگر در رسیدن به اهداف والای خود آماده می‌شود و توطئه‌های کودتاچیان نه تنها باعث خاموشی ملت نیست که آتش آن را افروخته‌تر می‌کند و فرصتی تازه برای رسیدن به مراحل نهایی جنبش فراهم می‌آورد.

فریاد "خمینی کجائی؟" در دانشگاه صنعتی شریف

 دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف بعد از ظهر دیروز، از حدود ساعت 13 تجمعی در اعتراض به دستگیری همکلاسی های خود برگزار کردند.
تعداد دانشجویان معترض حدود 300 نفر بود. تجمع به در اصلی دانشگاه، مشرف به خیابان آزادی کشیده شد و صدای شعارهای "دانشجوی زندانی آزاد باید گردد" و "خمینی کجایی, موسوی تنها شده" از هرسو به گوش می رسد.

تجمع و درگیری در دانشگاه بهشتی 22 آذر

گزارش دریافتی: امروز از ساعت 12:30 گروهی از بسیجیان که عمدا از بیرون برای شرکت درتجمعی به منظور اعتراض به پاره شدن عکس خمینی وارد دانشگاه شده بودند ، جلوی دانشکده مدیریت جمع شدند و شعارهایی بر ضد جنبش سبز سر دادند.گفتنی است جمعیت این افراد به 100 نفر نمی رسید و نسبت به تظاهرات سازماندهی شده 17 آذر افراد کمتری در آن شرکت داشتند.در مقابل این حرکت دانشجویان سبز دانشگاه تجمعی جلوی دانشکده حقوق شکل دادند و شعارهایی در حمایت از جنبش سر دادند.سپس به سمت دانشکده مدیریت حرکت کردند جایی که نیروهای بسیجی که در بین آنها افراد مسن و غیر دانشجو دیده می شد شروع به درگیری نمودند.در این درگیری تعدادی از دانشجویان دستگیر و به حراست منتقل شدند.این تجمع تا لحظه تهیه این گزارش همچنان ادامه دارد هرچند از حرارت آن کاسته شده اما هر لحظه امکان بروز درگیری وجود دارد
به نقل از اتحاد براي ايران

اطلاعیه مهم !!!

كسي از صحت و سقم اين اطلاعيه با خبر نيست اما به دليل اهميتي كه در صورت واقعي بودن آن تصور مي شود توجه همه شما را به خواندن اين اطلاعيه جلب مي نمائيم :

ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح از روز شنبه 20 آذر به تمام نیروهای نظامی اعم از ارتش و سپاه آماده باش کامل داده است و همه نیروها در پادگانها باقی مانده اند. سطح چنین آماده باشی در سالهای اخیر بی سابقه بوده و فقط در صورت بروز خطر جنگ چنین اقدامی معنی پیدا می کند. نیروهایی از وزارت اطلاعات نیز از اوضاع بشدت احساس نگرانی کرده و در تماسهایی با هاشمی رفسنجانی از وی خواسته اند تا فوراً در اوضاع دخالت نموده و به ملاقات رهبر رفته و از حرارت موجود بکاهد.
سپاه و روحانیون باند مصباح موفق شده اند پس از وقایع 16 آذر رهبر را کاملاً متقاعد کنند که حکومت با این وضعیت بزودی سقوط خواهد کرد و لذا تنها راه چاره، وارد نمودن نیروهای سپاه به صحنه و برخورد شدید با مخالفین است.
کلیات طرح کودتای مسلحانه بر علیه مردم، به اطلاع فرماندهان ارتش نیز رسیده و از آنها خواسته شده که با اعلام آماده باش و محبوس کردن نظامیان در پادگانها، از خطر پیوستن آنها به مردم جلوگیری نموده و کنترل بیشتری روی سربازان و درجه داران و افسران ارتش داشته باشند. در پی پخش شدن این خبر در رده های پائین تر ارتش، اعلامیه معروف فرماندهان ارتش برای هشدار دادن به سپاه صادر گردید. شالوده اصلی پیام ارتش، دقیقاً توسط خود فرماندهان ارتش دیکته شده است. در پادگانهای ارتش وضعیت بسیار متشنج بوده و افسران ارتش اصرار دارند که به گوش رهبری رسانیده شود که در صورت حمله سپاه به مردم، ارتش ساکت نخواهد نشست.
رهبر با دستگیری تعدادی از رهبران عالیرتبه جنبش سبز موافقت کرده ولی سپاه فقط به دستگیری صرف قانع نبوده و بدنبال سناریوی آیت الله لاهوتی است که پس از دستگیری، بزور به وی قرص سیانور خورانده شد و گفتند که خودکشی کرده است.
حکومت چندین ماه است که راه احمقانه ای را در پیش گرفته و در هر مرحله ای تمام نقشه هایش نقش بر آب شده و بر ضد خودش عمل کرده اند، این گام آخر هم برخلاف پیش بینی های آنها نتیجه خواهد داد.
شاید در دقایقی که مشغول نوشتن این کلمات هستم واحدهای شیطان برای مقاصد شوم خود به حرکت درآمده باشند، ولی فقط برای مغزهای علیل کودتاچیان می گویم که هر حرکت احمقانه آنها سبب خواهد شد که در آتش خشم مردم بسوزند و خاکستر شوند. این مردم هراسی از فداکاری و جانبازی ندارند و مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت ترجیح می دهند. شماها تا کنون فقط متانت و آرامش مردم را دیده اید، خشم این مردم نابودتان می کند . 

نمایندگان:صداوسیما تیشه به ریشه نظام میزند

عضو فراكسیون خط امام(ره) مجلس گفت:« اقدام رسانه ملی در پخش تصاویر توهین به تمثال امام (ره) از آن رفتارهای ناپخته و از سر شتابزدگی است كه به نظر می‌رسد با مونتاژ تصاویر سعی كرده‌اند اهداف سیاسی جریان خاصی را پیش ببرند.»

عضو فراكسیون خط امام(ره) مجلس گفت:« اقدام رسانه ملی در پخش تصاویر توهین به تمثال امام (ره) از آن رفتارهای ناپخته و از سر شتابزدگی است كه به نظر می‌رسد با مونتاژ تصاویر سعی كرده‌اند اهداف سیاسی جریان خاصی را پیش ببرند.»

سیروس سازدار در گفتگو با پارلمان‌نیوز، در خصوص اقدام شائبه برانگیز رسانه ملی در پخش تصاویر توهین‌آمیز نسبت به امام راحل و همچنین زیر سئوال بردن اصل ماجرا از سوی موسسه نشر آثار امام خمینی اظهار داشت:«باید مشخص شود رسانه ملی در شرایط حساس كنونی با چه انگیزه‌ای دست به این اقدامات سخیف زده است.»

وی با بیان اینكه این اقدام رسانه ملی حساسیت همه بزرگان را برانگیخته است، افزود:«با اطمینان می‌توانم بگویم كه در جامعه و محیط دانشگاهی ما مخالفت صریح با نظر امام یا اساعه ادب به ایشان وجود ندارد.»

نماینده مرند و جلفا تاكید كرد:«باور آن برای ما سخت است كه در دانشگاه افرادی باشند كه به امام اساعه ادب كنند.»

عضو فراكسیون خط امام(ره)مجلس با تاكید براینكه رفتار صدا و سیما به گونه‌ای است كه هدف وسیله را برایش توجیه می‌كند؛ گفت:«برای كوبیدن و مخالفت با یك جریان سیاسی نباید از مقدسات و اعتبارات و سرمایه‌های نظام مایه گذاشت.»

وی ادامه داد:«متاسفانه صدا و سیما اخیرا نشان داده همه‌گونه رفتار و اقدامی را برای خود مباح می‌داند و غافل از این هستند كه با این رفتارها تیشه به ریشه نظام می‌زند.»

سازدار تصریح كرد:«اكثریت مطلق كسانی كه امروز بعنوان معترضان و منتقدان به نتیجه اعلام شده انتخابات و حوادث پس از آن هستند جملگی در خط امام هستند و به احیا نظرات و آرمان‌های امام كمك كرده‌اند.»

وی گفت:«كار رسانه ملی در پخش این تصاویر مونتاژی اقدامی سخیف بود كه جامعه و افكار عمومی باید به آن معترض شوند.»

سازدار خاطر نشان كرد:«توهین و هتك حرمت شخصیت‌ها در رسانه ملی به امری عادی تبدیل شده كه آقایان به دنبال یك جریان سیاسی خاص به هر اقدامی دست می‌زنند.»

سخنگوی فراكسیون خط امام(ره)مجلس با انتقاد از عملكرد رسانه ملی در پخش تصاویر توهین‌آمیز به تمثال امام راحل، گفت:«در رابطه با اصل موضوع یعنی توهین به تصویر امام (ره) تردید جدی وجود دارد و این رفتار رسانه ملی بیشتر اقدامی حساب شده به نفع جریان سیاسی خاص بوده است.»

داریوش قنبری گفت در خصوص اقدام رسانه ملی در پخش تصاویر توهین‌آمیز نسبت به امام خمینی(ره) اظهار داشت:«به نظر می‌رسد رسانه ملی با هدف خاصی این كار را شروع كرده و به دنبال این هستند كه با چنین رفتاری قداست‌ها را بشكنند.»

وی ادامه داد:«می‌خواهند وانمود كنند كه قداست‌ها در جامعه شكسته شده و جایگاه امام در بین مردم از دست رفته است.»

نماینده اصلاح‌طلب مردم ایلام با بیان اینكه روند تخریب خاندان امام از مدت‌ها پیش آغاز شده، تصریح كرد:«در ماه‌های اخیر بارها شاهد توهین به تنها یادگار امام، سیدحسن خمینی بودیم و رسانه‌های وابسته به یك جریان خاص از هتك حرمت به امام و خانواده ایشان كوتاهی نكردند.»

قنبری گفت:«كسانی‌كه به خود جرات می‌دهند با یادگار امام اینگونه برخورد كنند و خانواده ایشان را به دلیل حمایت از كاندیدای خاص در انتخابات و یا اعتراض با رفتارهای صورت گرفته بعد از انتخابات مورد تهمت و توهین قرار دهند، اكنون وارد فاز جدید توهین به تمثال امام شده‌اند.»

سخنگوی فراكسیون خط امام(ره) خاطر نشان كرد:«وقتی توهین به شخصیت‌ها در تریبون‌های رسمی باب می‌شود و كسی اعتراض نمی‌كند نباید دور از انتظار باشد كه به بنیانگذار انقلاب هم رحم نكنند و برای تحقق اهداف سیاسی خود به تخریب ایشان بپردازند.»

وی تصریح كرد:«به نظر می‌رسد ابعاد این موضوع آنقدر مهم و گسترده است كه مجلس باید وارد شده و واكنش نشان دهد.»

قنبری خاطر نشان كرد:«شورای مركزی فراكسیون خط امام(ره) در جلسه فردا، حتما این موضوع را بررسی خواهد كرد.»

عضو فراكسیون خط امام(ره)مجلس با اشاره به پخش گزارش صدا و سیما از راهپیمایی امروز در اعتراض به توهین صورت گرفته به امام راحل و نسبت دادن علنی این اقدام توهین‌آمیز به جنبش سبز در بخش خبری 14 شبكه اول، این اقدام را پرده‌برداری از سناریوی آن‌ها عنوان كرد.

نصرالله ترابی نیز گفت :«گویا از سناریو آقایان كم‌كم پرده‌برداری می‌شود و اهداف واقعی خود را نشان می‌دهند.»

وی گفت:«در جمهوری اسلامی ایران كسی نیست كه علیه امام حرفی داشته باشد، در این 30 سال كه از انقلاب گذشته هیچ‌گاه افراد در حال برخورد با امام یا توهین به تمثال ایشان نبوده‌اند.»

نماینده اصلاح‌طلب شهركرد افزود:«یكی از بد‌اندیشی‌ها و كج‌اندیشی‌های آقایان انتشار عكس پاره شده امام در رسانه ملی بود.عكسی كه مشخص نیست چه كسی پاره كرده؟چه كسانی این سناریو را با چه هدفی طراحی كرده‌اند؟آیا در اتاق‌های فكرشان این تصمیم را گرفته اند یا ...اما رسانه ملی نقش خود را در این سناریو ایفا كرد.»

ترابی گفت:«صداو سیما با این اقدام خود اشتباه بزرگی انجام داد بخصوص آنكه تلاش كرد این پروژه را به جنبش سبز و نخست وزیر محبوب امام نسبت دهد.»

عضو فراكسیون خط امام(ره)مجلس تاكید كرد:«برای اثبات ارادت سبزها كافی است آقایان مجوز یك راهپیمایی در حمایت از آرمان های امام (ره) و محكومیت توهین به تمثال ایشان را بدهند آن زمان مشخص می‌شود چه كسانی به امام ارادت دارند.»

وی با بیان اینكه آقایان موسوی كروبی و هاشمی باید در خواست مجوز برای راهپیمایی حمایت از امام را داشته باشند، گفت:«مگر نمی‌گویند جنبش سبز فتنه به پا كرده و طرفدارانشان عكس امام را پاره كرده‌اند مجوز بدهند، تا مشخص شود در این كشور چه كسانی سنگ امام را بر سینه می‌زنند.»

ترابی با انتقاد از توهین و تخریب شخصیت‌های بزرگی چون میرحسین موسوی، هاشمی رفسنجانی و مهدی كروبی، تصریح كرد:«متاسفانه رسانه ملی ما با پخش تصویر توهین به امام، آرزو و خواست دیرینه دشمن در پاره شدن عكس امام را فراهم ساخت و همه شبكه‌های خارجی به استناد تصاویر رسانه ملی ما این تصویر را پخش كردند.»

عضو فراكسیون خط امام(ره)مجلس گفت:«متاسفانه عده‌‌ای با دشمن‌تراشی و توهم توطئه هرچه جلوتر می‌رویم خودشان را در باتلاق فرو می‌برند و هرچه دست و پا می‌زنند اوضاع را وخیم‌تر می‌كنند.»

نماینده اصلاح‌طلب مردم شهركرد، ادامه داد:«داستان امروز انقلاب و نظام همانند آن دادستانی است كه دو مادر بر سر فرزندی در دادگاه دعوا كردند و قاضی گفت فرزند را بكشند، مادر اصلی كه نگران فرزندش بود انصراف داد و كوتاه آمد.»

ترابی تاكید كرد:«اكنون اصلاح‌طلب‌ها به دلیل آنكه به اصل نظام و انقلاب متعلق هستند و دلسوز آن هستند از حق خود كوتاه آمده اما جریانی كه نقشی در انقلاب نداشته و برای آن نگران نیست، همچنان در حال كینه‌ورزی و آتش‌افروزی است.»

وی خاطر نشان كرد:«جالب است كه موسسه نشر آثار امام كه متعلق به نزدیك‌ترین افراد به امام است از سناریو رسانه ملی شكوه می‌كند اما آقایان مدعی شده‌اند، آیا كسی به امام نزدیك تر از سیدحسن خمینی است؟آیا حمید انصاری قائم مقام موسسه نشر آثار امام دغدغه امام را ندارد؟»

عضو فراكسیون خط امام(ره)خاطر نشان كرد:«این سناریوها شكست خورده است و افراطیون را بیش از پیش در باتلاقی كه برای خود درست كرده‌اند فرو می‌برد.»

آیا نظام تیر آخر را شلیک می کند؟ - آرش سيگارچي

آخرین دقایق روز شنبه است برای ما در واشینگتن و شما در ایران تازه صبح را شروع کرده اید. عجب شبی بود برای شما و عجب عصری برای ما. حدود ظهر ما که غروب شما می شود ، خبری سینه به سینه نقل شد که حکایت از برنامه ریزی کودتا چیان برای امشب داشت. خبر آنقدر جدی بود که حتی سایت کلمه ، متعلق به میر حسین موسوی هشدار داد:

کلمه :در پی اجرای سناریوی از پیش طراحی‌شده حرمت‌شکنی از امام و نسبت دادن آن به دانشجویان از دیروز رسانه‌های رسمی تبلیغات حجیم و هدف‌داری را آغاز کرده‌اند که با توجه به اطلاعات به دست آمده به نظر می‌رسد زمینه‌چینی برای برخی رفتارهای غیرمتعارف جدید باشد.
به کلیه حامیان جنبس سبز توصیه می‌شود در این زمینه کاملا هوشیار باشند و مرتبا خود را از آخرین تحولات مطلع نگهدارند.
با توجه به محدودیت های شدید اطلاع رسانی ، کلمه به دیگر پایگاه‌های اطلاعاتی پیشنهاد می‌کند کاربرانشان را نسبت به ضرورت این هوشیاری آگاه کنند.

هرچند برخی در این مورد نوشتند اما من ترجیح دادم ننویسم. ترجیح دادم سکوت کنم تا صبح شود. تا هیچ خبری نشود ، انگار من هم چیزی نشنیدم. اما نمی شود. ایران هنوز آبستن حوادث است.
اول – همیشه یک چیز نظام برای من جالب بود. نظام جهوری اسلامی برای هر چیزی ، دوست دارد برنامه داشته باشد: برای سوژه نظر سنجی برنامه نود ، برای میهمانان تلفنی شبکه جام جم ، برای مسابقات فوتبال  شورای تامین تصمیم می گیرد و الان هم که اعلام شده “ستاد بحران محرم” تشکیل شده است. این حس خط دهی به همه چیز از سوی نظام را در نظر داشته باشید.
دوم – یک بعد دیگر نظام ایران این بوده که تقریبا قبل از اینکه وقایع به گوش مردم برسد ، -چون مردم را محرم نمی دانند – اول خود بررسی می کنند و بعد علنی می شود. مثلا فلان مسوول خطاکار اول بازداشت و محاکمه می شود بعد اگر کسی خیرخواه بود و خبر داشت ، خبر می دهد. یا ، نتایج نظرسنجی اول به مقامات اعلام می شود بعد به رسانه ها. چنین نظامی آیا نمی داند در جامعه چه می گذرد؟ می داند ، خوب هم می داند. حالا گزینه های اول و دوم را کنار هم بگذارید. آیا بازداشت و برخورد با موسوی و سایرین ، امکان پذیر است ؟ بله ، چرا نه . اما هزینه دارد. همانطور که من و شما می دانیم ، آنها هم می دانند. پس چرا می خواهند اینکار را بکنند؟
این سوالی است که باید به آن فکر کرد. نظام می داند هرگدون آسیب فیزیکی یا غیر فیزیکی به چهره های سرشناس جنبش ، هزینه زیادی به رهبران نظام وارد می کند. مطمئنم اتاق فکری که بازی را تا کنون تا اینجا پیش آورده ، این را می داند. فکر می کنم آنها برای بازی شان برنامه دارند. دارند برنامه ریزی می کنند.
من شک ندارم بازداشت کروبی یا موسوی ، در این شرایط ، سخت آنها را دچار شکست می کند. همین الان ، ما منتظریم تا هر “یا حسین” شان را با یک “میرحسین” پاسخ بدهیم. فکرش را بکنید ، عزیزی در زندان هم داشته باشیم. آن روز دیگر ایران محشر کبراست. چه آنکه هنوز فرزندان عزیزی از ملت گروگان هستند. به قول دوستی ، آیت الله خمینی گاهی اوقات حرف هایش شاهکار بود. مثل همین که “خون بر شمشیر پیروز است.”
به هر حال می توان سردرگمی شان را درک کرد با این حال مطمئنم که نظام دارد در اتاق فکر – بخوانید بی فکری – ، اندیشه ای می کند تا جدی  تر برخورد کند . اما آیا موفق می شوند؟ مطمئنم ، نه. مگر تا حالا موفق بودند. بهزاد نبوی برای مان گفت که چه گذشته است. تاج زاده هنوز حسرت یک آخ را بر دلشان گذاشته است. دیگران هم .
در این بین یک چیز من را نگران کرده . فارس ، تریبون آتش اندازی کودتا ساکت است. تمام روز صفحاتش را ورق زدم . جز امام جمعه تالش و چند شهر کوچک که آتش زدن عکس آیت الله خمینی را تقبیح کرده بودند خبری در آن نیست. این سکوت برایم معنا دار است. آیا آتش زیر خاکستر است ؟ آیا قرار است توپخانه شروع کند؟ نمی دانم. باید متحد شد. باید جدی ، آماده شد.

زهرا رهنورد برای سومین بار مورد حمله قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۸۸, ساعت ۶:۵۹ بعد از ظهر
جنبش راه سبز (جرس): روز گذشته بار دیگر افراد ناشناس و لباس شخصی در دانشکده هنرهای زیبا برای دکتر زهرا رهنورد استا دانشگاه و همسر میرحسین موسوی ایجاد مزاحمت کردند. در هفته اخیر این سومین باری است که حمله ها و مزاحمت های از پیش برنامه ریزی شده به زهرا رهنورد انجام می گیرد.

رهنورد هفته پیش و همزمان با روز دانشجو نیز در دانشگاه تهران مورد سوء قصد چند زن که خود را بسیجی معرفی می کردند ، قرار گرفت.

سایت کلمه گزارش کرده است همان جریانی که در دانشگاه جنجال را به پا کرده بود رهنورد را تعقیب کرد و در خیابان وصال در حالی که او سوار ماشین حراست دانشگاه بود گاز فلفل را از فاصله ۲۰ تا ۲۵ سانتی بر صورت او پاشید که منجر به تنگی نفس و نابینایی موقتش شد. در آن لحظه اهالی و مغازه دارهای اطراف هرکدام به نحوی نسبت به نجات او اقدام کردند. برخی منابع عنوان می کنند این حملات مخصوصا حمله به وسیله گاز فلفل از پیش برنامه ریزی شده بوده است.

این ماجرا روز سه شنبه هفته گذشته یعنی یک روز بعد از ماجرای ۱۶ آذر به نوعی دیگر تکرار شدگروهی از زنان لباس شخصی که حدود ۱۲ نفر بودند به دانشکده هنرهای زیبا هجوم بردند تا به دکتر زهرا رهنورد حمله کنند.

با وجود آن که رهنورد هم ظهر و هم عصر آن روز تدریس برای دانشجویان دکترا داشت حراست دانشگاه تهران برای جلوگیری از آسیب دیدن او، با آوردن یک خودرو به دانشکده هنرهای زیبا از همسر میرحسین موسوی خواست هرچه سریعتر دانشگاه را ترک کند.
اما باز هم این حملات ادامه پیدا کرده و روز گذشته نیز برخی نیروهای ناشناس برای رهنورد ایجاد مزاحمت کردند. این حملات در حالی صورت می گیرد که هفته گذشته نیز مهندس میر حسین موسوی در برابر در فرهنگستان هنر با لباس شخصی های موتور سوار روبرو شد که دفتر محل کار او را به محاصره در آورده بودند.

در این شرایط به نظر می رسد این اقدامات در راستای افزایش فشارها بر رهبران جنبش سبز صورت می گیرد و این گمانه را تقویت می نماید که جریانات افراطی در پی بررسی شرایط برای ایجاد التهاب بیشتر در جامعه هستند.

کاتوزیان: شاید اهانت به امام کار حامیان افراطی دولت باشد

یکشنبه, ۲۲م آذر, ۱۳۸۸

کلمه:در شرایطی که انگشت اتهام در اهانت به امام (ره) به سوی جنبش سبز نشانه رفته است، یکی از حامیان اصولگرای موسوی در مجلس گفت: شاید کار حامیان دولت بوده است.
به گزارش خبرآنلاین، حمیدرضا کاتوزیان نماینده تهران، هتک حرمت امام خمینی(ره) را اتفاقی زشت،غیر قابل پذیرش از نظر افکار عمومی و یک اقدام ضد انقلابی توصیف کرد و افزود: ما خانواده شهدا نیز نمی‌توانیم بپذیریم که به این سادگی این ارزش‌ها مورد هجوم قرار بگیرد.
این نماینده تهران از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی خواست تا فرد یا افراد اهانت‌کننده را شناسایی کنند تا معلوم شود که چه کسانی این کار را کرده‌اند و از تکرار آن جلوگیری شود.
به گفته وی ممکن است این اقدام از سوی جریان افراطی که از روز قدس اقدامات خود را شروع کرد و مسیر معترضان انتخابات را تغییر داد و به دنبال جمهوری ایرانی بود، صورت گرفته باشد. یک احتمال دیگر هم وجود دارد و آن اینکه ممکن است این جریان از سوی یک طرف دیگر که طرفداران دولت و تندرو هستند برای عمق بخشیدن به اختلاف نظرها بین رقبای سیاسی و برای بهره‌برداری به نفع خود این کار را انجام داده باشند.
وی با اعتقاد بر اینکه افراطیون در کشور به دنبال رادیکالیزه کردن جامعه هستند تا ثبات کشور را به هم بزنند، خاطرنشان کرد: اقدام صداوسیما در این زمینه جالب نبود چون احساسات مردم را جریحه‌دار کرد. مطمئنم که خانواده شهدا راضی به دیدن این تصاویر نبودند.
وی با بیان اینکه شاید نشان دادن همه واقعیات به مصلحت کشور نباشد، گفت: همه جریان‌های معتقد به انقلاب و امام این اقدام را محکوم کنند.

مصطفی تاج زاده در دادگاه از خود دفاع نکرد

یکشنبه, ۲۲م آذر, ۱۳۸۸
کلمه:وکیل مدافع مصطفی تاج زاده از برگزاری جلسه دادگاه موکلش به صورت غیرعلنی خبر داد.
امیر حسین آبادی در گفت‌وگو با ایسنا،با بیان این مطلب اظهار کرد: صبح امروز جلسه رسیدگی به اتهامات مصطفی تاج زاده در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.
وی با بیان این‌که در ابتدای جلسه کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران قرائت شد، یادآور شد: موکل بنا به دلایلی به دفاع از خود نپرداخت و رییس دادگاه نیز وقت رسیدگی به پرونده را تجدید کرد

پزشکیان:مجوز راهپمایی بدهید تا دوستداران واقعی امام به خیابان بیایند

یکشنبه, ۲۲م آذر, ۱۳۸۸
کلمه:یکی دیگر از نمایندگان مجلس نیز خواستار مجوز برای راهپیمایی جنبش سبز برای اعلام حمایت از امام(ره) و محکومیت توهین به تمثال ایشان شد.پیش از این برخی دیگر از نمایندگان مجلس از جمله نصراله ترابی و داریوش قنبری نیز خواستار اجازه راهپیمایی برای حامیان جنبش سبز در محکومیت توهین به تمثال امام (ره) شده بودند.
مسعود پزشکیان عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس  همچنین گفت:« نمی‌توان نزدیک‌ترین یاران امام را امروز به سادگی متهم به توهین به امام کرد.»
وی  در گفتگو با «پارلمان‌نیوز»، در خصوص اقدام شائبه برانگیز صدا و سیما در پخش تصاویری از توهین به تمثال امام (ره) که از سوی موسسه نشر آثار امام مورد تردید قرار گرفته است و تلاش برای انتصاب این رفتار به جریان حامی موسوی، اظهار داشت:«بسیار بعید است که چنین مساله‌ای را بتوانند به سادگی به گروهی که یاران امام بود‌ه‌اند انتصاب دهند.»
وی تاکید کرد:«بهترین راه این است که مجوزی برای راهپیمایی طرفداران امام بدهند تا کسانی که حامی ایشان و خط امام هستند به خیابان بیایند؛ تا کسی که امام را می‌خواهد و کسی که نمی‌خواهد مشخص شود.»
پزشکیان ادامه داد:«جایگاه امام بالاتر از این است که کسی بخواهد اینگونه بی‌احترامی کند.ضمن آنکه اگر واقعا بی‌احترامی صورت گرفته چرا شفاف او را معرفی نمی کنند تا برخوردی صورت گیرد.»
عضو کابینه اصلاحات تاکید کرد:«هیچ جناح و دسته و گروه سیاسی برای رسیدن به اهداف خود نباید دست به اقداماتی چون بی‌حرمتی به امام بزند.جایگاه امام بالاتر از این حرف‌ها است که با این روش‌ها تخریب شود.»
وی ادامه داد:«هر کس که بخواهد جایگاه امام را مورد حمله قرار دهد مشخص است الفبای سیاست، مدیریت و انسانیت را نمی‌داند.»
پزشکیان گفت:«آقایان مدعی هستند از فردی که این کار را کرده عکس دارند چرا او را معرفی و برخورد نمی‌کنند.»
عضو فراکسیون خط امام گفت:«اما این اقدام را نمی‌توانند به جریان سبز منتسب کرد زیرا بی‌انصافی است که بگوییم اینها امام را قبول ندارند.»
نماینده اصلاح‌طلب تبریز خاطر نشان کرد:«ممکن است افراد عیب‌هایی هم داشته باشند و یا برخی تصمیم‌ها و رفتارهایشان قابل نقد باشد، اما اینکه بگوییم به امام بی احترامی می‌کنند بی‌انصافی است.»

سخنانی که امام برای پرهیز از همین جنجالهای امروز فرمودند

امام خمینی :اگر کسى به من فحش بدهد، عکسم را پاره کند، احدى حق تعرض به او را ندارد ،حرام است تعرض کردن به کسى که به من فحش بدهد، عکس مرا پاره کند، مرا بزند، تا اينکه به زد و خورد برسد و غائله ايجاد بشود
 سرویس اجتماعی عبرت :اینها سخنان بزرگ مردی است که شاید دیروز و امروز و فردای این انقلاب را می دید و با چشمان باز و آینده نگری و ملاحظه روحیه همه عناصر موجود و کسانی که در زمان حضور مبارک خودش برای بدست آوردن قدرت هر کاری می کردند و خطاب به آنها می گفت: قادر به اداره یک نانوایی نیستند و برخی دیگر که در تصور می کردند هنوز بشر در چادرهای بدوی اعراب زیست می کنند ،بیان شد و اکنون زمان تامل بیشتر در این گفتار ارزشمند است
امروز آرامش ما مى خواهيم.

بسم اللّه الرحمن الرحيم

حضار:


نمايندگان مجلس خبرگان استقبال عمومى از قانون اساسى من از آقايان که در اين مدت براى قانون اساسى و براى مجلس خبرگان زحمتکشيديد، تشکر مى کنم.
و اميدوارم که خدمت شما به اسلام مورد نظر صاحبان اسلام باشد.
و موفق باشيد که از اين به بعد هم همه با هم خدمت کنيم براى اسلام.
اين قانون اساسى که تحت نظر علما و کارشناسان اسلام تهيه شد موجب نگرانى بعضى اشخاص هست و من هيچ نگران نيستم.
قانون اساسى صحيح است.
و اگر بعض طوايف خيال مى کنند که آن چيزى که آنها مى خواهند در قانون اساسى نيست، اين يک اشتباه است.
و اين را بايد بدانند که اسلام براى همه است.
و قانون اساسى اسلام همه دردها را انشاءاللّه دوا مى کند.
و ما اميدواريم که اگر فرض کنيد که يک نقيصه اى در کار باشد، بعدها در مجلس شورا اين نقيصه رفع بشود.
نگران نباشند هيچيک از طوايف.
لکن همه توجه به يک مسئله داشته باشند و آن اين است که قدم به قدم، مشکلات بايد حل بشود ما از اول اين نهضت تا حالا مواجه با مخالفت دسته ها بوديم و الان که از اين جهت هم مايوس شدند، گمان مى کردند که قانون اساسى مورد توجه مردم نيست.
خيلى خوشحال شده بودند از اينکه راجع به شوراهاى شهر، مردم خيلى اقبال نکردند و آرزويشان اين بود که در قانون اساسى هم مردم اقبال نداشته باشند، لکن ديدند که اين قانون اساسى بهتر اقبال شد برايش، از اصل جمهورى اسلامى .
حالا البته من درست تحقيقا نمى دانم نسبت چى است.
لکن تا حالا که به ما گفتند نسبت از آن بالاتر است.
و حالا مايوس شدند بعض طوايف.
مى بينند که خوب اين قدم هم که برداشته شد.
ديگر چه بکنند? حالا افتادند به اينکه تظاهر کنند که ما اين قانون اساسى را نمى خواهيم، با قلدرى.
گروهکها و عناصر مخالف با قانون اساسى يک وقت يک حرف داشتند که بگويند قانون اساسى فلان جايش اشکالى دارد، بياييد اين اشکال را مثلا رفع بکنيد.
يک وقت اين است که افتادند به قلدرى و يک دسته از اشخاص مغرض، از بستگان رژيم منحوس پهلوى، از بستگان امريکا افتادند توى مردم.
يک دسته اشخاص ساده لوح هم تحت تاثير واقع مى شوند و خيال مى کنند که اينها يک نظر صحيحى دارند.
در صورتى که مسئله اين طور نيست.
اينها نظر صحيح ندارند.
و اينها از اول تا حالا قدم به قدم که مخالفت کردند، و حالا اين قدم هم برداشته شد و ديدند همه ملت تقريبا موافق با اين قانون اساسى هستند، حالا مى خواهند با قلدرى کار را پيش ببرند.
يعنى خيال مى کنند که در مقابل يک ملت که همه اين ريشه هاى فساد را دارد مى کند و کنده است، باز مى شود که يک عده اى قلدرى کنند و بگويند که ما نمى خواهيم اين را.
چطور مى شود در مقابل يک ملت چند نفر بگويند ما نمى خواهيم? اختيار دست شما نيست که نخواهيد يا بخواهيد، بخواهيد يا نخواهيد.
اين قانون اساسى تصويب شد و مردم به آن راى دادند.
قريب به اتفاق به آن راى دادند.
و ديگر دست و پا کردن صحيح نيست.
اختلاف افکنى، از گناهان کبيره و من امروز به همه ملت، به همه طوايف، به همه گروهها عرض مى کنم که امروز شما مخالفتان امريکاست، مخالفتان دولتهاى بزرگ است.
امروز مملکت شما مقابل با يک همچو قدرتهايى است.
شما اگر اسلام را قبول داريد، خوب مملکت اسلامى را هم بايد قبول داشته باشيد، و اسلام در خطر است.
و اگر ملى هستيد، خوب ملت شما در خطر است، کشور شما در خطر است.
امروز بياييد باز تظاهر کنيد و اين او را بزند او او را بزند، و اين طور مسائل واقع بشود، نه امرى است که عقل او را قبول بکند.
برخلاف موازين عقلى است و برخلاف شرع است بلااشکال.
و از گناهان کبيره است که معلوم نيست که اگر کسى الان اسلام را صدمه بزند اصلا قابل اين باشد که توبه اش هم حتى قبول بشود.
بايد اشخاص روشن، اشخاص صحيح، اين ريشه هايى که مى خواهند اين کارها را بکنند، اين فسادها را ايجاد بکنند، غائله مى خواهند درست بکنند، اينها را نصيحت کنند.
به اينها بگويند که آخر شما مسلمان هستيد.
چرا مسلمان بايد با اسلام مخالفت کند.
شما نمى دانيد که داريد با اسلام مخالفت مى کنيد.
شما نمى دانيد که الان با مملکت اسلام داريد مخالفت مى کنيد.
شما نمى دانيد که اگر اختلاف بين خود ما واقع بشود نتيجه اش را امريکا مى برد و دولتهاى بزرگ.
شما نمى فهميد اين را.
يا مى فهميد و تعمد داريد.
ملت حالا بايد موازين دستش باشد، هر کس مى خواهد باشد، کسانى که امروز غائله ايجاد مى کنند، اختلاف ايجاد مى کنند، اين کسان را بشناسند که اينها عملشان صحيح نيست.
و به اسم فلان آقا يک غائله ايجاد مى کنند، به اسم فلان شخص يک غائله ايجاد مى کنند.
اينها نه مورد نظر فلان آقا و فلان انسان است.
اينها يک اشخاصى هستند مى خواهند غائله ايجاد کنند.
و اين غائله هم به نفع امريکا تمام مى شود.
به ضرر اسلام تمام مى شود.
مخالف شرع اسلام است.
از گناهان بسيار بزرگ است.
امروز اين اختلافات را از آن دست بردارند.
پيام به عموم ملت من اين را اعلام مى کنم که اگر کسى به من سب(1) بکند، فحش بدهد، عکس من را پاره کند، احدى حق ندارد که به او تعرض بکند.
حرام است تعرض کردن به کسى که به من سب کند، به من فحش بدهد، عکس مرا پاره کند، مرا بزند، هر کارى بکند.
احدى حق ندارد در اين وقتى که ما گرفتار هستيم در اين مصيبت بزرگ، با او مقابله کند تا اينکه به زد و خورد برسد و غائله ايجاد بشود.
امروز آرامش ما مى خواهيم.
غائله نبايد ايجاد بشود.
بايد همه با هم دست به هم بدهيد و ايجاد غائله نشود.
همه دست به هم بدهيد.
آرامش خودتان را حفظ بکنيد.
و همه توجه به اين داشته باشيد که اين گرفتاريهائى که الان براى ملت ما پيش آمده است، اين گرفتاريها رفع بشود.
اين را من به همه ملت مى گويم.
به کردها عرض مى کنم.
به بلوچها عرض مى کنم.
به ترکها عرض مى کنم.
به فارسها عرض مى کنم.
به سيستانيها عرض مى کنم.
به بلوچستانيها عرض مى کنم.
به عربها عرض مى کنم.
به همه ملتها عرض مى کنم.
امروز اسلام در مقابل کفر واقع شده .
قضيه ايران نيست، قضيه اسلام است.
اسلام امروز در مقابل کفر واقع شده .
همه ملتها بايد با ما موافقت کنند.
همه بايد اختلافاتشان را کنار بگذارند و با ما موافقت بکنند.
سر يک امور جزئى چرا بايد با هم اختلاف بکنند? دستهاى مرموز براى اختلافافکنى من ديشب شنيدم که يک اختلاف اينجا واقع شده .
خدا مى داند که من چقدر متاسفم از اين معانى که يک عده جاهل، يک عده اشخاصى که بى اطلاع از مسائل و از ريشه هاى مسائل هستند، اين يک چيزى، يک کسى يک کارى مى کند يک کس ديگر مى زند او را.
اشخاصى هستند مى خواهند غائله ايجاد کنند.
در همان سابق هم اين طور بود که يکى از خود سازمانيها(2) يکى را مى کشت، مردم خيال مى کردند آن کشته ، مى ريختند به هم، بعد غائله ايجاد مى شد.
حالا ممکن است که يک کسى از همان ريشه هايى که سابق بوده حالا باشد، يک غائله ايجاد کند، يک کسى را بکشد، يک کسى را بزند، بعد اسباب اين بشود که يک مملکت به هم بريزد.
اين کارها برخلاف شرع است.
برخلاف انسانيت است.
برخلاف مليت است.
دست از اين کارها بردارند.
چرا اين کارها را مى کنند? چه شده است که حالا شما به جان هم افتاديد? چرا بايد به جان هم بيفتيد? خداوند انشاءاللّه همه شما را حفظ کند و اين مملکت را از شر دشمنان انشاءاللّه حفظ کند.
صحیفه امام جلد 11

زمان:15 آذر 1358 / 16 محرم 1400


مکان:قم

محاکمه قریب‌الوقوع چندفرمانده ناجابرای کهریزک

یکشنبه, ۲۲م آذر, ۱۳۸۸
کلمه: سایت خبری پرچم نوشته است:پس از فاجعه کهریزک که موجب کشته شدن چهار نفر از دستگیر شدگان و زخمی و مجروح شدن تعداد زیادی از آنان شد پیگیری های مسئولان قوه قضائیه و تاکیدات رهبر انقلاب در این باره سبب شده تا طی روزهای آینده اولین جلسه دادگاه متهمان کهریزک برگزار شود.
با توجه به در میان بودن نام چند تن از مسئولان نیروی انتظامی و نیز چند مقام سابق قضایی خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که رئیس قوه قضائیه در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری دستورات و حمایت قاطعی را از دستگاه های ذی ربط به عمل آورده و دادسرای نیروهای مسلح با قاطعیت و جدیت تمام در حال رسیدگی به پرونده چند تن از فرماندهان دخیل در این حادثه است. به گونه ای که قاطعیت به کار رفته از سوی بازپرس پرونده سبب شده تا برخی مقامات نیروی انتظامی از چنین برخوردهایی گلایه کنند که همین امر سبب شده تا حمایت و رضایت مسئولان ارشد دستگاه قضایی از روند رو به جلوی پرونده مشخص شود. چرا که دلیل اصلی نارضایتی های برخی مسئولان ناجا ، شفافیت مسئولان پرونده و نیز جدیت آنها در اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و عملی کردن دستورات رئیس قوه قضائیه بوده است که بدون در نظر داشتن رتبه و جایگاه متهمان پرونده به بازجویی و تکمیل تحقیقات از آنها اقدام کرده اند.
از سوی دیگر، تعدادی از متهمان دخیل در پرونده کهریزک برای فرار از قاطعیت دستگاه قضائی در میان برخی دیگر از شکات پرونده شایعه کرده اند که مدعیان اصلی شکایت و تعقیب متهمان کهریزک مانند دکتر روح الامینی از شکایت خود انصراف داده و رضایت داده اند که پیگیری ها نشان داد چنین موضوعی صحت نداشته و خانواده قربانیان کهریزک مصمم تر از قبل به پیگیری شکایت خود در دستگاه قضائی مشغولند.
شنیده های خبرنگار “پرچم” حاکی از آنستکه روند پیگیری پرونده در دستگاه قضائی با جدیت تمام در حال ادامه است و طی روزهای آینده اولین جلسه دادگاه متهمان کهریزک برگزار خواهد شد. و در این میان شکات اصلی پرونده تقاضای برگزاری علنی دادگاه را کرده اند.
اما بر خلاف عملکرد مثبت دستگاه قضائی، نشانی از اقدام نهادها و اشخاص متهم این پرونده در دست نیست تا به مانند بسیاری از کشورهای دنیا با اقداماتی چون استعفا، عزل، توبیخ و یا معذرت خواهی کمی از التهابات این پرونده کاسته شود.
گفتنی است با عنایت به به نتیجه رسیدن قریب الوقوع این پرونده در دستگاه قضائی و عملکرد مثبت بازپرس مربوطه تلاش ها و رایزنی های بسیاری انجام شده تا تغییراتی در روند پیگیری پرونده به وجود بیاید که با عکس العمل شدید و منفی رئیس قوه قضائیه و حمایت وی از بازپرس پرونده این تلاش ها اثر بخش نبوده و پرونده جنجالی کهریزک به زودی نتایج امیدوار کننده ای به همراه خواهد داشت.
گفتنی است که در کنار اتهامات وارده به چند تن از مسئولان نیروی انتظامی گزارشی در شماره ۱۱ هفته نامه پنجره درباره وقایع کهریزک منتشر شد و قاضی مرتضوی دادستان سابق تهران متهم به عدم تبعیت از فرمان رهبری در تعطیلی فوری این بازداشتگاه شد.

واکنش انجمن اسلامی دانشگاه تهران به انتشار کاریکاتور کروبی

یکشنبه, ۲۲م آذر, ۱۳۸۸
کلمه: عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران انتشار تصاویر مبتذل چاوز و مورالس روسای جمهور ونزوئلا و بولیوی را تکذیب کرد.
غلامحسین محمدی در گفت و گو با «خبرآنلاین» ضمن تکذیب انتشار تصاویر مبتذل چاوز و مورالس روسای جمهور ونزوئلا و بولیوی در تابلو اعلانات این تشکل دانشجویی در دانشگاه تهران خاطر نشان کرد : دانشگاه تهران دانشگاه عظیمی است و برد و تابلو اعلانات بسیاری دارد.
وی با تاکید بر اینکه عده ای در تلاش اند تا به انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی دانشگاه تهران ضربه وارد کنند افزود: این گروه به خوبی مطلع اند که تنها تشکیلات دانشجویی خط امامی دانشگاه تهران ما هستیم که مبارزه می کنیم سعی می‌کنند که وجه ما را بد نام سازند.
محمدی با بیان اینکه انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی به شدت این خبر را تکذیب می کند، تصریح کرد : ابدا سیاست انجمن اسلامی چنین چیزی نیست.
این فعال دانشجویی با بیان اینکه ما اطلاعی از انتشار تصاویر مذکور در هیچ کدام از تابلوهای اعلانات دانشگاه تهران نداریم اذعان کرد: شاید در یکی از تابلوعای اعلانات دانشگاه تهران چنین چیزی منتشر شده باشد ولی اگر صحت این خبر عیان شود مشخص می شود که این خبر تنها یک پاپوش برای انجمن اسلامی بوده است.
وی در بخش دیگری از این گفتگو با انتقاد از انتشار آنچه «تصاویر کاریکاتور مفتضحی به نام حامیان موسوی و سبزها توسط بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در تابلو اعلانات این تشکل دانشجویی» خواند گفت: منتشرکنندگان در اقدامی هتاکانه اقدام به انتشار کاریکاتور مهدی کروبی که یک مقام روحانی است، کردند که واکنش بسیاری از دانشجویان را برانگیخت.
محمدی تاکید کرد که همیشه عده ای به دنبال پاپوش ساختن برای انجمن هستند.
ساعاتی پیش سایت «پرچم» خبری بر خروجی خود گذاشت مبنی بر اینکه این انجمن برای زیر سوال بردن اهداف سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین اقدام به نمایش عکس‌هایی نامناسب از چاوز و مورالس در تابلو اعلانات این دانشگاه نموده است.

اهانت‌کنندگان به عکس امام(ره) «صورت» نداشتند؟!

یکشنبه, ۲۲م آذر, ۱۳۸۸
کلمه: تصاویری که از آتش زدن تصویر حضرت امام (ره) در سیمای جمهوری اسلامی منتشر شد، بی گمان دل میلیون ها عاشق روح الله را نه در ایران که در سراسر جهان، جریحه دار کرد و شکست.
به گزارش  عصر ایران، در این ماجرا، هر چند اقدام صدا و سیما در پخش مکرر یک اقدام اهانت بار محکوم است و حتی با استانداردها و رویه های متعارف خود سازمان صداو سیما نیز همخوانی ندارد، اما متهم دیگر این ماجرا، افرادی هستند که آن اهانت را به امام (ره) روا داشتند و تصویر کسی که میلیون ها نفر دوستش دارند را آتش زدند.
اما یک سوال مهم در این میان وجود دارد که باید بی هیچ رودربایستی بدان پاسخ داده شود و آن اینکه چه کسی تصویر امام (ره) را آتش زد؟
فیلم های منتشره از صدا و سیما را مرور می کنیم:
در یک فیلم، عکسی از حضرت امام (ره) به صورت پاره شده بر زمین افتاده است. طبیعی است که این عکس قبل از تصویر برداری سیما پاره شده و تصویر بردار سیما لابد هنگامی به محل رسیده که عکس پاره شده بوده است و لذا نمی توان مشخص کرد که چه کسی این تصویر را پاره کرده است.
اما فیلم دوم، افرادی را نشان می دهد که در حال آتش زدن تصویر امام (ره) هستند. با این حال نکته جالب اینجاست که تصویربردار سیما، فقط پاهای این افراد را نشان می دهد و دستی را که آتش را زیر عکس می گیرد و آن را می سوزاند.
سوال اینجاست که اولا چه کسانی جرات دارند، در روز روشن در مقابل دوربین صدا و سیما تصویر امام را آتش بزنند؟! و ثانیا چرا تصویر بردار، دوربین اش را بالاتر نگرفت تا چهره افرادی که عکس را آتش می زنند مشخص شود؟!
اگر فقط از پاهای این افراد تصویر برداری شده است باید بی هیچ تعارفی مساله را “مشکوک” دانست که چرا تصویر بردار فقط و فقط بر روی پاها متمرکز شده و با عقب کشیدن تصویر یا بالابردن زاویه دوربین، چهره های افراد خطاکار را ثبت و ضبط نکرده است؟
اگر هم چهره های این افراد در فیلم های صدا و سیما ضبط شده، که مساله حل است، بروند همان افراد را پیدا کنند و مجازات شان نمایند چه از طرفداران موسوی باشند چه توطئه چینانی از طرف مقابل که برای بدنام کردن سبزها این اقدام وقیحانه را انجام داده اند زیرا مساله، فراتر از نزاع موسوی و احمدی نژاد و درگیری های جناحی است بلکه مساله این است که حرمت امام (ره) که همه دوستش داریم شکسته شده و بعضی ها برای نیل به اهداف دنیوی خود، حتی از اهانت به عکس آن عزیز سفر کرده نیز نمی گذرند و این، نهایت بی شرمی و بداخلاقی است.
اینک نوبت صدا و سیماست که رک و صریح جواب دهد که به چه منظور فقط از پاهای افراد اهانت کننده تصویر برداری شده است و به چه دلیل خاصی، نخواسته اند از چهره این افراد، تصویر برداری نمایند؟! آیا نمی خواسته اند این افراد شناسایی شوند؟! و مگر جز این است که بسیاری از شرکت کنندگان در اعتراضات بعد از انتخابات، به مدد همین فیلم ها شناسایی و دستگیر شدند؟
و اگر هم در فیلم های موجود در صدا و سیما تصویر این افراد معلوم است، چرا تصویر آنها را پخش نمی کنند یا در اختیار مقامات مربوطه قرار نمی دهند تا شناسایی و دستگیر شوند و واقعیت مشخص شود که چه کسی به عکس امام دانست نکرده است؟!
به علاوه ، بد نیست با توجه به میله های پشت سر این افراد که در تصویر معلوم است ، مشخص شود که این تصویر دقیقاً در کدام نقطه تهران گرفته شده است؟ و البته حتماً تصویر بردار سیما به خاطر دارد که در کجا داشته تصویر برداری می کرده است.
البته شاید صداوسیما در توجیه این مطلب بگوید که فیلم را تصویر بردار سازمان نگرفته است که در این صورت ، اولاً باید گفت که این سازمان بدون ذکر منبع ، فیلم را منتشر کرده است که در عرف رسانه ای به منزله آن است که فیلم توسط خود سازمان تولید شده است و ثانیاً اگر فیلم مثلاً توسط افراد دیگری با دوربین های معمولی یا موبایل گرفته شده و به دست صداوسیما رسیده ، باید گفت که در این صورت ، هیچ سندیتی برای آن متصور نیست زیرا برای هر فردی آتش زدن عکس و تصویربردای از آن با نیات خاص سیاسی قابل تصور است و لذا نمی توان فیلم تولید شده توسط افراد بی نام و نشان را مستندی برای حمله به این و آن قرار داد ؛ وانگهی آیا صدا و سیما هر فیلمی که به دستش برسد را پخش می کند؟!
مشخص شدن این واقعیت ها ، نمی تواند کار سختی باشد ولی اگر افشای چهره واقعی توهین کنندگان به امام (ره) به زیان بعضی ها باشد ، امید چندانی به شناسایی عاملان این توهین – آن هم در مقابل دوربین صدا و سیما – نمی رود.

بیانیه آیت الله بیات زنجانی پیرامون هتک حرمت به حضرت امام(ره)

یکشنبه, ۲۲م آذر, ۱۳۸۸
کلمه:آیت الله بیات زنجانی از مراجع عظام تقلید هتک حرمت به امام راحل (ره) پیامی صادر کرد.
به گزارش کلمه متن پیام بدین شرح است:
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم
هتک حرمت امام راحل عظیم الشأن و بنیانگذار جمهوری اسلامی در هر جا و به هر نحو که صورت گرفته باشد، محکوم است؛ اما و صد اما حرکت مشکوک صدا و سیمای رسمی کشور در پرو بال دادن و نحوه خبر دهی و اعلان این موضوع که موجب جریحه‌دار کردن احساسات پاک و انقلابی مردم گشته، شایستۀ محکومیت بیشتری است.
آن چیزی که مایه تاسف است، اشاعه منکری است که به نظر در راستای توجیه کردن هدف با هر وسیله ای که همان سرکوب بیشتر رقیب در فضای ملتهب کنونی کشور است، می باشد.
چطور می توان باور کرد دانشجویانی که هنوز در شعارهایشان از نام امام(ره) و راه او دفاع می کنند و این موضوع را هم برای خود افتخار می دانند، دست به چنین اقداماتی بزنند در حالیکه افرادی در طول چند سال گذشته، مستقیم و غیر مستقیم با ارائه نظرات و پیاده کردن اهدافی، به نبرد با معمار کبیر انقلاب برخواسته اند و حتی به بیت آن بزرگوار هم رحم نکردند و عجیب اینکه امروز آنان مدعی دفاع از آن پیر فرزانه در برابر کسانی شده اند که در دوران رژیم پهلوی، تنها جرمشان دفاع از آن امام همام(ره) بوده است.
انقلابیون طعنه های برخی از این مدعیان در حین آزادی از زندان های رژیم گذشته را به خاطر دارند که حرکات انقلابی و رهبری امام را به سخره می گرفتند. جای سئوال است که چطور افرادی که زمینه توهین به مراجع معظم تقلید در روزنامه ها و سایت های خبری شان را باب کردند و عباراتی در شان خود را به آنان نسبت داده و فرزندان معنوی امام(ره) را مورد بدترین حملات و بی مهرهی ها قرار دادند، امروز داعیه آنها دردفاع از امام(ره)، گوش فلک را کر کرده است.
ایرانیان مسلمان و دانشجویان فرهیخته آنان، تمام مشکلات بوجود آمده در کشور را ناشی از فاصله گرفتن از امام(ره) و اندیشه های والای او می دانند و چطور می توان این حرکت مشکوک را به آنان نسبت داد؟
آحاد دانشجویان دانشگاهها، طلاب حوزه‌های علمیه و مردم متشرّع کشورمان را به هوشیاری و عقلانیت در برابر ابزارهای رسانه‌ای داخلی و خارجی فرامی‌خوانم و برادرانه از ایشان می‌خواهم که عشق به معصومین و امام عصر علیهم‌السلام و علاقۀ خود به امام راحل و جمهوری اسلامی را خرج منفعت طلبی‌ها و قدرت طلبی‌های سیاسیون نکنند؛ در تجمّعات و مراسمی که در ماه محرّم، پیش و پس از آن به نام سیّد و سالار شهیدان(ع) تشکیل می‌شود، هوشیار و آگاه باشند و در درک و دریافت پیام حقیقی عاشورا و نهضت حسین ابن علی علیهم السلام بکوشند و آزادگی و ایستادگی و حق طلبی آن امام همام و خواهر گرانقدرش را پاس بدارند.
و سَیعلمُ الذینَ ظَلموا أیَّ مُنقلبٍ یَنقَلِبون
اسدالله بیات زنجانی
قم المقدسه، ۲۵ ذی الحجه ۱۴۳۰
مصادف با بیست و دوم آذرماه ۸۸

اهانت کیهان به دو تن از مراجع عظام تقلید

یکشنبه, ۲۲م آذر, ۱۳۸۸
کلمه:روزنامه افراطی  کیهان با اشاره به موضعگیری های اخیر آیت الله موسوی اردبیلی و آیت الله صانعی به این دو مرجع بزرگوار اهانت کرد.این دو مرجع عظام روز جمعه با انتقاد از اتفاقات رخ داده در کشور نسبت به عملکرد جریان افراطی حاکم انتقاد کردند.آیت الله موسوی اردبیلی عنوان کرده بود:ما انتقاد می کنیم از صدایمان به جایی نمی رسد.آیت الله صانعی نیز با انتقاد از حرکات افراطی گفته بود:افراد ظالم عکس امام را آتش می زنند آن وقت می گویند کار دانشجویان بوده است.
اما حسین شریعتمداری مدیر مسوول کیهان امروز  در یادداشتی نوشت:
از شیخ[آیت الله] یوسف صانعی که انتظاری نیست!! اما حضرت آیت الله موسوی اردبیلی از شخصیت های برجسته انقلاب هستند و با توجه به مراتب علمی ایشان و ارادتی که به حضرت امام(ره) داشته و دارند نمی توان باور کرد آنچه به نقل از این مرجع دینی در رسانه های وابسته به سران فتنه آمده است، صحت داشته باشد، مخصوصاً آن که رسانه های یاد شده در تحریف سخن بزرگان- چه با تغییر کلام و چه حذف بخش هایی از آن- ید طولایی دارند ولی ، از آنجا که این سخنان به حضرت آیت الله موسوی اردبیلی نسبت داده شده و در رسانه ها آمده است، با عرض پوزش از محضر این عالم برجسته دینی، اشاره به نکاتی درباره اظهارات ایشان که بیشتر به سؤال -از محضر بزرگان شبیه است- ضروری به نظر می رسد؛
۱- آیت الله موسوی اردبیلی فرموده اند «می گویند چرا درباره مسائل داخلی سکوت کرده اید؟ حال آن که در مسائل داخلی هم حرف زدیم، اما صدایمان به جایی نرسید». در این باره جای پرسش است که مگر سران فتنه و ابواب جمعی آنان- از جمله چند نفری که در جلسه یاد شده خدمت ایشان رسیده بودند- طی چندماه اخیر، به گونه ای آشکار و بی پرده با آموزه های اسلامی و انقلابی امام راحل(ره) مقابله نکرده اند؟ آیا شعار هواداران این جریان به نفع اسرائیل در روز قدس و به نفع آمریکا در روز ۱۳ آبان، ائتلاف با نهضت آزادی که حضرت امام(ره) آن را غیرقانونی و آمریکایی می دانستند، فالوده خوردن با منتظری که مطرود امام راحل(ره) بود ائتلاف اعلام شده و انکار نشده با منافقین، بهایی ها، سلطنت طلب ها و ده ها نمونه دیگر از این دست و نهایتاً پاره کردن تصویر مبارک حضرت امام(ره) جزو مسائل داخلی نظام نبود؟ اگر بود- که بود و هست- چرا اظهارنظری در توبیخ و محکوم کردن این اقدامات زشت و پلشت از حضرت آیت الله شنیده نشد؟ آیا انتظار نبود جنابعالی به سران فتنه نهیب بزنید که اگر با اسرائیل و آمریکا همراه نیستید چرا هوادارانتان را به خاطر حمایت از آمریکا و اسرائیل محکوم نمی کنید؟ و مخصوصاً آن که اعلام موضع در این موارد از جمله رسالت خطیر علمای اعلام و مراجع دینی است و به عنوان یک پرسش- صرفا جهت آگاهی و اطلاع- آیا حضرتعالی در این زمینه ها موضعی اتخاذ فرموده و اعتراضی داشته اید که به فرموده خودتان «صدایتان به جایی نرسیده است»؟
نگارنده به اقتضای حرفه خویش در جریان اخبار و رویدادهای کشور قرار دارد ولی متاسفانه تاکنون اظهارنظری در نفی این موارد از حضرتعالی به یاد ندارد و صد البته کمترین تردیدی درباره ارادت آن بزرگوار به اسلام و انقلاب و حضرت امام(ره) نیز در دورترین افق ذهن نگارنده نیست.
۲- حضرت آیت الله موسوی اردبیلی فرموده اند «اگر شعار نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران، سرداده می شود، دانشجویان و مردم با غزه مخالف نیستند، بلکه با من مخالف هستند که از آن- یعنی غزه- طرفداری می کنم و در واقع می خواهند حربه را از طرف مقابل بگیرند»!
در این باره با عرض پوزش باید گفت؛
الف: اطلاعات رسیده به حضرت آیت الله غلط و مغشوش است چرا که شعار ضد انقلابی مورد اشاره را مردم و دانشجویان سر نداده اند، بلکه این شعار توسط مشتی اندک از عوامل شناخته شده ضد انقلاب نظیر منافقین و سلطنت طلب ها و مرفهین بی درد یعنی هواداران سبز اموی در روز قدس سر داده شد و مردم و دانشجویان همان جمعیت میلیونی پیرو امام(ره) و رهبری بودند که با شعارهای ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی خود در آن روز تحلیل های آمریکا و اسرائیل و دنباله های داخلی آنها را- به قول حضرت امام(ره)- زیر پای خویش لگدمال کردند. بنابراین انتساب این شعار به مردم و دانشجویان، اهانت به ملت بزرگ ایران و دانشجویان فدایی امام و رهبری است. آیا حضرت آیت الله خدای نخواسته توده های مردم و دانشجویان ایرانی را طرفدار اسرائیل می دانند؟! نستجیر بالله… به یقین ساحت حضرت آیت الله از این جفای بزرگ دور است.
ب: استدلال آیت الله موسوی اردبیلی که فرموده اند چون افرادی با حامیان غزه مخالفند و از مخالفان اسرائیل ناراضی هستند، برای مقابله با آنان به نفع اسرائیل و علیه غزه شعار داده اند!! با عرض پوزش، دور از انتظار بوده و این اظهارنظر از شخصی مانند ایشان بسیار بعید به نظر می رسد. آیا حضرت آیت الله معتقدند مخالفت سران فتنه و هواداران آنها با کسانی که علیه اسرائیل شعار می دهند می تواند دلیل قانع کننده ای برای حمایت آنان از اسرائیل باشد؟! مخصوصاً در روز قدس که ابتکار امام راحل(ره) است و هویت ضد اسرائیلی دارد؟! با این حساب اگر شخصی به هر علت با مومنان و خداپرستان مخالف بود، مطابق استدلال آیت الله موسوی اردبیلی، حق دارد- العیاذ بالله- به خدا و پیامبر(ص) اهانت کند؟! حضرت آیت الله! لطفاً برای بنده عوامی مانند نگارنده توضیح بفرمائید که این چه استدلالی است؟ آنهم از سوی یک مرجع تقلید و عالم دینی؟!
۳- درباره اظهارات آیت الله موسوی اردبیلی اگرچه پرسش های دیگری نیز هست که توضیح ایشان را می طلبد ولی به همین اندازه بسنده می شود و تنها به یک انتظار اشاره می کنیم و آن، این که، کاش حضرت آیت الله از کسی که به نمایندگی از سران فتنه نزد ایشان آمده بود می پرسیدند؛ مگر نامه حضرت امام(ره) درباره عدم صلاحیت نهضت آزادی و آمریکایی بودن این گروه خطاب به همین آقا نبود؟ اگر بود- که بود- ائتلاف آنان با نهضت آزادی چگونه قابل توجیه است؟ و آیا مگر حضرت امام(ره) نفرموده بودند که هرگاه بیگانگان و دشمنان اسلام از شما حمایت کردند نسبت به کار خود تردید کرده و آن را رها کنید؟ بنابراین، چرا آقایان در مقابل حمایت مشترک آمریکا، اسرائیل، منافقین، سلطنت طلب ها، بهائیان و… کمترین واکنشی از خود نشان نداده و هنوز هم نمی دهند. این آقا به حضرتعالی گفته است رژیم صهیونیستی از مسائل بعد از انتخابات بیشترین بهره را برده است. این سخن مصداق واقعی همان کلمه حقی است که از آن اراده باطل شده است، و باید از او می پرسیدید، چه کسانی به دستور صریح جرج سوروس، جین شارپ و توصیه قبلی و اعلام شده آمریکا و اسرائیل، ادعای تقلب در انتخابات را پیش کشیدند و به جای تن دادن به قانون برای بررسی ماجرا، دست به آشوب و بلوا زدند. کاش می پرسیدید نظرش درباره این اظهارنظر نتانیاهو چیست که چند روز قبل در کابینه اسرائیل از سران فتنه با عنوان «بزرگترین سرمایه اسرائیل» یاد کرده بود؟! و بالاخره، کاش حضرت آیت الله موسوی اردبیلی مراقب برخی از رفت و آمدها به بیت شریف خود باشند و تنها به سوابق افراد بسنده نفرمایند چرا که به قول امام راحل(ره) میزان حال فعلی افراد است و حال فعلی افراد به آسانی از مواضع و عملکرد آنها قابل تشخیص است.

آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به نامزدهای معترض: انتخابات تمام شد، کنار بکشید

یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۸ تهران ۱۹:۵۹

راديو فردا : آیت الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز یکشنبه «پاره کردن عکس» آیت‌الله خمینی را نتیجه «خطای» نامزدان معترض انتخابات ریاست جمهوری دانست و با اشاره به ادامه اعتراض‌ها و مخالفت‌ها، اظهار داشت که انتخابات تمام شد و «کنار بکشید».

آیت‌الله خامنه‌ای که در دیدار با طلاب حوزه‌های علمیه سخن می‌گفت، بخش عمده سخنان خود را به موضوع تصاویر پخش شده مبنی بر پاره‌ شدن عکس بنیانگذار جمهوری اسلامی اختصاص داد و با اشاره به رویدادهای پس از انتخابات و حمایت جریان‌های مختلف سیاسی از اعتراض‌ها، بدون نام بردن مستقیم از هیچ فردی از رهبران جنبش سبز خواست که «به خود» بیایند.

رهبر جمهوری اسلامی ایران گفته است: «می‌بینید که دشمنان انقلاب چطور براق شده‌اند، آماده شده‌اند، صف کشیدند، خوشحالند، می‌خندند، اینها را که می‌بینید؛ به خود بیایید؛ متوجه باشید؛ شما برادران سابق ما هستید؛ کسانی هستید که زمانی به خاطر امام مورد اهانت هم قرار می‌گرفتید.»

آیت‌الله خامنه‌ای افزود: «حالا ببینند کسانی که به نام اینها شعار می‌دهند، عکس اینها را روی دستشان می‌گیرند، اسم اینها را با تجلیل می‌آورند، اینها درست در نقطه مقابل، علیه امام و  علیه اسلام، ... اینها را می‌بینید، خب بکشید کنار! انتخابات تمام شد؛ یک انتخاباتی بود، قانونی هم بود، درست هم بود، اشکالی هم نتوانستند بر انتخابات بگیرند و ثابت کنند. حالا هی ادعا کردند. خب فرصت هم داده شد گفتیم بیایید؛ نشان بدهید، ثابت کنید؛ نتوانستند، نیامدند.»

رهبر جمهوری اسلامی اظهار داشت: «پایبندی به قانون اقتضا می‌کند که انسان این رئیس‌جمهوری را که انتخاب شده است و لو قبول نداشته باشد... در مقابل قانون خضوع کند. معلوم است که هیچ کسی نمی‌تواند بگوید این کسی که انتخاب شده است صددرصد حسن محض است، و آن طرفی که انتخاب نشده است، قبح محض است؛ نه همه حسنی دارند، قبحی دارند؛ این طرف هم حسنی دارد، قبحی دارد؛ آن طرف هم حسنی دارد، قبحی دارد.»
 

 آیت‌الله خامنه‌ای گفت: «من هیچ اعتقادی ندارم به دفع. در نمازجمعه گفتم که اعتقاد من به جذب حداکثری و دفع حداقلی است. اما بعضی خودشان اصرار دارند بر اینکه از نظام فاصله بگیرند، یک اختلاف درون خانوادگی و درون نظام را که یک مبارزه انتخاباتی بود، تبدیل به مبارزه با نظام کردند».

وی در عین حال گفت: «البته اینها اقلیتند، کوچکند؛ در مقابل عظمت ملت ایران صفرند، لکن به نام اینها شعار می‌دهند و اینها هم به این دل خوش می‌کنند.»

واکنش ها به «پاره کردن عکس» آیت الله خمینی

در روزهای گذشته تلویزیون دولتی ایران با انتشار پی‌درپی تصاویری مدعی شد که دانشجویان در جریان اعتراض‌های روز ۱۶ آذر، تصویر آیت‌الله خمینی را پاره کرده‌اند.

اقدام تلویزیون ایران که به دستاویزی برای حمله حامیان دولت به معترضان تبدیل شده است، از سوی رهبران مخالفان دولت ایران تقبیح شد و از جمله میر حسین موسوی پاره کردن عکس بنیانگذار جمهوری اسلامی در جریان وقایع ۱۶ آذر را «اقدامی ساختار شکنانه و مشکوک» و اقدام تلویزیون ایران در پخش این تصاویر را نادرست و غیر قابل قبول خواند.

آقای موسوی همچنین گفت که اطمینان دارد دانشجویان دست به چنین اقدامات ساختارشکنانه‌ای نمی‌زنند چرا که «به امام عشق می‌ورزند و حاضرند برای آرمان‌های امام جان‌فشانی کنند».

اقدام صدا و سیمای ایران در پخش این صحنه‌ها همچنین با واکنش بسیاری از نزدیکان آیت‌الله خمینی روبه‌رو شده و از جمله آیت‌الله صانعی از مراجع نزدیک به رهبر پیشین ایران با انتقاد از انتساب این اقدام به دانشجویان گفت: دانشجویان «فدایی امام هستند ... و اگر اعتراضی می‌کنند، به خاطر سخن ایشان مبنی بر این که میزان رأی ملت است می‌باشد».

رهبر جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خودبه تمجید از دانشجویان و دانشگاهیان پرداخت و  از مردم و دانشجویان خواست آرامش خود را حفظ کنند.

آیت‌الله خامنه‌ای گفت: «در این قضایای مربوط به اهانت به امام راحل رضوان الله علیه، مردم ما عصبانی شدند، خشمگین شدند، جا هم داشت، خوب هم بود، لکن درخواستمان از مردم این است که آرامش‌شان را حفظ کنند؛ از دانشجوها هم ما همین درخواست را داریم آرامش را حفظ کنید».

وی در ادامه گفت: «کسانی را که در مقابل شما قرار دارند، کسانی نیستند که ریشه‌ای داشته باشند، بتوانند بمانند و در مقابل این ملت و این انقلاب مقاومت کنند... اگر یک وقتی لازم باشد، خود مسئولین خود قانون و حافظان قانون آنچه که وظیفه‌شان باشد، انجام می‌دهند.»

رهبر جمهوری اسلامی افزود: «خود دانشجوها موظفند افزادی را که منشأ فسادند، اینها را بشناسند و آگاه کنند دیگران را؛ که این خود یک تبلیغ درست و صحیح است... لکن همه کار باید با آرامش انجام بگیرد، در سطح جامعه تشنج، اغتشاش و درگیری مصلحت نیست؛ این چیزی است که دشمن می‌خواهد.»

به رغم گذشت شش ماه از برگزاری انتخابات دهم ریاست جمهوری و تهدیدهای مقام های جمهوری اسلامی علیه معترضان به نتیجه انتخابات، موج مخالفت ها با انتخاب محمود احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور هنوز فروکش نکرده است و دامنه اعتراض ها به سیاست ها و حمایت های رهبر ایران نیز کشیده شده است.

مخالفان تهدید کرده اند که به اعتراض های خود در روزهای عزاداری ماه محرم ادامه خواهند داد و فضای دانشگاه های ایران نیز همچنان ملتهب گزارش می شود.

سیدمحمد خاتمی:امکان ندارد مردم ما و دانشجوی ما به امام خمینی(ره) اهانت بکند/امام را برای برخورد تندتر با کسانی که نمی‌پسندید وجه‌المصالحه قرار ندهید/حکومت را فرا می‌خوانیم به رعایت قانون و حفظ حرمت انسان

تاریخ انتشار: ٢٢ آذر ١٣٨٨
پارلمان‌نیوز: رئیس‌جمهور سابق کشورمان با بیان اینکه«امروز برای همه ما امام خمینی معیار است»، تاکید کرد که امکان ندارد مردم و دانشجوی ایرانی به امام خمینی اهانت کند، وي همچنین اعتراض‌کردن را عین وظیفه دینی و انقلابی دانست و از حاکمان خواست که به اعتراض‌های مردم توجه کنند.

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، به نقل از روابط عمومي دفتر حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی ؛وي در جمع شوراي احزاب اصلاح طلبان فارس با اشاره به بیستم آذرماه، سالروز شهادت آیت‌الله دستغیب ؛ با اشاره به شخصیت علمی ،اخلاقی و انقلابی ايشان گفت:«این انسانها در طول تاریخ زیاد نیستند و واقعا حضرت آیت‌الله دستغیب یکی از این انسانها بود.هم در عصر انقلاب و هم بعد از آن نقش ممتازی داشت، به درستی به عنوان یكی از ارکان و پایه‌های انقلاب اسلامی است و کسی که مردم به ایشان اعتماد داشتند و از طریق ایشان اتصال بین انقلاب و مردم ایجاد می‌شد.»

رئیس بنیاد باران با بیان اینکه «مرگ آیت‌الله دستغیب هم تجسم زندگی ایشان بود که بریدگی از دنیا و بی اعتنایی به تن و جسمانیت و توجه به روح بود»، یادآور شد:«از صفات بارز ایشان ایمان به امام و وفاداری و ارادت به امام بزرگوار به عنوان کانون و محور انقلاب اسلامی و رمز و راز عظمت ملت ما تاریخ این مرحله ما بود.»

وی افزود:«الحمدالله همه دستغیب ها بزرگوار و مردمی هستند بخصوص باید قدر بزرگواری چون آیت الله علی محمد دستغیب عالم پرهیزكار و انقلابی را داشت كه واقعا شخصیتی انقلابی و در خط امام و شجاع و فداكار هستند.»

خاتمی در ادامه اظهار داشت:« فکر می‌کنم کل ملت ایران به جز عده‌ای معدود و عده‌ای آدم ناراحت، ناراضی و بیمار و منحرفی که انقلاب ما همه امتیازات آنها را گرفت ؛به انقلاب اسلامی افتخار می كنند و امام را به عنوان محور و مدار انقلاب و مظهر ایمان و آزادگی خود بزرگ می دارند و امروز هم ما می گوییم ملاك و معیار برای اصلاح امور و دستیابی به آرمان هائی كه ملت ما داشته است خود انقلاب؛راه و رهنمودهای امام و موازین قانون اساسی و مطالبات درست مردمی است كه در جریان انقلاب به رهبری حضرت امام داشتند.»

رئیس‌جمهور سابق کشورمان با بیان اینکه «انقلاب ما حادثه بزرگ و مقطع بسیار مهمی در تاریخ طولانی زندگی این مرز و بوم بود»، افزود:«ملت رشید و بزرگ ما  که دارای تجربه‌های تاریخی ارزشمند است، در عین‌حالی که دین‌دار و پایبند به موازین دینی است در دوران اخیر پیشتاز یک حرکت اجتماعی در دنیای اسلام و تاریخ شرق بوده و آن مساله حاکمیت انسان بر سرنوشت خود و حرکت به سوی مردم سالاری و جامعه مدنی که از دستاوردهای دنیای مدرن است بوده است.»

خاتمی یادآور شد:«هنر ملت ما این بوده که با معیارهای دینی و اعتقاداتی که داشته از این نقطه حرکت کرده و خواستار یک جامعه مدنی البته سازگار با معیارهای اخلاقی و دینی خود بوده وهست.»

به عقیده رئیس دولت اصلاحات، ملت ایران این حرکت آزادی‌خواهی، استقلال‌طلبی وعدالت‌جویی که برای حفظ حرمت انسان در جامعه، حاکمیت انسان بر سرنوشت خود که رمز و راز و محور مردم سالاری است را همواره به خاطر علاقه‌ای که به دین داشته و همچنین به خاطر شرایط تاریخی همسو با معیارهای دینی خواسته است.

وی همچنین به برخی مخالفان سازگاری دین و سیاست اشاره کرد و گفت:« شاید طرفداران این عقیده که برخی از آن‌ها نیز انسان‌هایی دیندار بودند،انسان‌های بدی نبوده‌اند اما به هر حال زمان را درک نمی‌کردند.»

رئیس موسسه بین‌المللی گفتگوی فرهنگ‌ها و تمدنها تصریح کرد:«آن‌ها در ظواهر غرق شده بودند و نمی‌توانستند آن روح و محتوای دین اسلام را دریابند که با حرمت و کرامت انسان وحاکمیت انسان بر سرنوشت خودش سازگار است، آن‌ها نمی‌دیدند که این دین نمی‌تواند سازگار با استبداد باشد، نمی‌تواند سازگار با محروم کردن انسانها باشد.نمی‌تواند فقط حاکمان را صاحب اختیارات و قدرت‌های بیکران وبی‌مسئولیت بداند؛ فقط از مردم اطاعت بخواهند.»

وی یادآور شد:«خواست مشترک مردم در طول همه جریانات و جنبش‌های اجتماعی از مشروطیت تا امروز این بود که واقعا آزادی می‌خواسته و از استبداد و دیکتاتوری زده شده بوده و نیز خواستار رهائی از سلطه اجانب و برخورداری از استقلال بوده است.»

خاتمی ادامه داد:«ما را متهم می‌کنند که آزادی ما ولنگاری است، نخیر آن آزادی ما منضبط شدن اخلاقی جامعه است،آزادی ما اخلاقی است ؛ آزادی دقیقا در برابر استبداد است و آزادی كه پایه هر عمل اخلاقی است زیرا عمل تحمیلی ولو خوب باشد با آزادی و اراده آزاد انسان انتخاب نشده است اخلاقی نیست.»

رئیس‌جمهور سابق کشورمان با تاکید بر عظمت و بزرگی ملت ایران و استقلال طلبی و پیشرفت خواهی او ؛اظهار داشت:«ملت ما از اینکه عقب مانده باشد یا خوانده ‌شود و از اینکه در اقتصاد،صنعت،سیاست و... دچار عقب ماندگی باشد، رنج می‌برده و خواهان پیشرفت بوده است.»

وی تاکید کرد:«برای ما سنگین است که بگویند ایران کشور در حال توسعه است، ما عظمت و پیشرفت را در طول تاریخ تجربه کرده‌ایم و استقلال و پیشرفت برایمان مهم بوده است.»

خاتمی در بخش دیگری از سخنانش به مسائل چندماهه اخیر اشاره کرد و گفت:«کسانی اعتراضات و مشکلاتی داشتند و متاسفانه به جای اینکه با آن‌ها برخورد منطقی شود، حرف‌ها گوش داده شود تا اگر حرف درست و حسابی است قبول کنند و در مقابل آن تسلیم شوند و اگر نیست مردم را قانع کنند، متاسفانه در مقابل مردمی‌ترین اعتراضات نسبت به مسائل اخیر برخوردهای خشونت‌آمیز شد که آثار آن را می‌بینیم.»

رئیس‌جمهور سابق کشورمان با اشاره به ماجرای خلخال کشیدن از پای زن یهودی و واکنش امیرالمونین نسبت به واقعه  اظهار داشت:« مولایمان علی(ره) در برابر مختصر ظلمی به یک غیرمسملمان اینگونه برخورد می‌کنند وپیرو راه علی حتی راضی نمی شود كه قطره‌ای خون از بینی فردی ریخته شود ؛چه برسد به اینکه انسانی کشته شود.»

وی تصریح کرد:« مردم ما مگر چه چیز می‌خواستند و چه می‌خواهند؟اصلاحات مگر جز در این مسیر ‌خواست و مطالبات تاریخی مردم حركت می كرده و می كند؟من این را قبول ندارم که مطالبات مردم فراتر از آن چیزی است که در انقلاب ما بود؛اگر اعتراضی هست که چرا ما از آن معیارها عقب افتادیم یا انحراف پیدا کردیم.»


رئیس بنیاد باران تاکید کرد:«به صراحت بگویم، امروز هم اکثریت جامعه ما امام و انقلاب را قبول دارند و به خون شهیدانشان احترام می‌گذارند و  مدارو معیار همان آرمان‌های انقلاب اسلامی است، امروز برای همه ما امام خمینی معیار است، معیاری که انقلاب را رهبری کرده هم جمهوری اسلامی را پیشنهاد کرده، هم به همت ایشان مردمی‌ترین و دموکرات‌ترین انتخابات و رفراندوم‌ها برگزار و قانون اساسی تصویب شده است.البته همه قبول داریم كه قانون اساسی وحی الهی نیست و اگر كسی ایرادی هم به آن داشته باشد اشكالی نیست ولی مبنای حركت ما همین قانون اساسی است كه دست آورد انقلاب و مورد تصویب قاطع مردم بوده است.»

وی با اشاره به فصل سوم قانون اساسی گفت:«این فصل را بخوانید، ببینید قانون درباره حقوق ملت چه گفته است؟ ما می گوییم اینها نباید نادیده انگاشته شود و كسانی كه از آن دفاع می كنند؛ مورد فشار و جفا قرار می‌گیرند. »

سیدمحمد خاتمی افزود:« انتقادی که می‌کنیم بر اساس همین معیارهاست، مردم‌سالاری در متن انقلاب بوده، خواست مردم بوده، امام آنرا قبول کرده، در قانون اساسی آمده و مساله مردم‌سالاری دینی را بنده مطرح کردم حالا اینکه عده‌ای بیایند بگویند اصلا مردم‌سالاری با دین سازگار نیست!این ضد خط امام و قانون اساسی ماست.»

رئیس‌جمهور سابق کشورمان یادآور شد:«یک عده دیگر هم که بگویند مردم‌سالاری دینی اما به نام دین، ابتدایی‌ترین و بدیهی‌ترین مسائلی که در متن مردم‌سالاری است زیر پا گذاشته شود، این هم غلط است.»

وی با بیان اینکه «کسی که از اصول و آرمان‌ها دفاع می‌کند طرفدار انقلاب است»، گفت:« او طرفدار انقلابی که همسو با خواست مردم است و مگر خواست مردم این انقلاب را بوجود نیاورد؟»

رئیس دولت اصلاحات افزود:«به صراحت بگویم مردم ما به چارچوب‌های قانون اساسی،به اساس و معیارهای آرمان‌های انقلاب اسلامی و به شخص امام احترام می‌گذارد وامکان ندارد مردم ما و دانشجوی ما به امام خمینی(رض) اهانت بکند.»

خاتمی همچنین اظهار داشت:«اتفاقا ما می‌گوییم راهی که وجود دارد ساختار شکنی نیست، اصلاح ساختار بر اساس معیارهایی است که در خط امام و راه ایشان و قانون اساسی وجود دارد است، ما حق داریم اعتراض کنیم اگر انحرافی در این زمینه ببینیم.»

وی با تاکید بر اینکه«اعتراض کردن عین وظیفه دینی و انقلابی ماست»، jصریح کرد:«حاکمان باید به این اعتراض‌ها توجه کنند، اگر مردم‌سالاری را قبول دارند، برخورد خشن با اعتراضات راه‌حل مساله نیست چرا که این برخوردها سبب و زمینه‌ساز می‌شود که عده‌‌ای کارهایی انجام دهند که ما هم نمی‌پسندیم و این مسائل ناخوشایند ثمره کار افرادی است که  این برخوردها، دستگیری‌ها و بازداشت‌های نادرست را انجام می دهند و نسبت‌ها و تهمت‌ها نابجا به چهره‌های خدوم و مردمی می زنند.»

رئیس‌جمهور سابق کشورمان افزود:«امام و انقلاب را وجه المصالحه نکنیم.نگوییم به نام انقلاب می‌زنیم، می‌کوبیم،نیاییم حرمت‌شکنی کنیم، امام را هم وجه المصالحه قرار دهیم برای اینکه بتوانیم کسانی را که نمی‌پسندیم با آنها بر خورد تندتر انجام دهیم.»

خاتمی ادامه داد:«مردم و دانشجویان ما امام و نظام را قبول دارند، در چارچوب قانون اساسی می خواهند عمل کنند و ما هم جز این حرفی نداریم،معتقدیم اگر انحرافی وجود دارد که دارد بر اساس همین معیارها باید اصلاح شود.»


وی سپس گفت:«ما همه به خصوص حكومت را فرا می‌خوانیم به بازگشت به همین موازین، به حرمت انسان، به رعایت حقوق انسان، به تلاش برای اعتلای این کشور.»

خاتمی اظهار داشت:«آیا اگر ما بگوییم روش مدیریتی که در کشور ماست با مصالح کشور با ثروتمند شدن کشور سازگار نیست، با عدالتی که همواره شعار آن را داده‌ایم سازگار نیست با حیثیت و حرمتی که ما باید در منطقه داشته باشیم سازگار نیست، آیا بیان کردن این سخنان و دعوت به رعایت قانون اساسی و توجه به خواست‌های مردم معنایش براندازی و لطمه‌زدن به نظام است؟»

رئیس دولت اصلاحات تاکید کرد:«آیا رفتارها و سیاست‌هایی كه چهره انقلاب و نظام ما را كدر می كند و با مردم برخورد دارد زمینه ساز یاس مردم بخصوص نخبگان و جدا شدن از نظام و حكومت نیست؟آیا همین امور كمك به براندازی نمی‌كند؟»

رئیس بنیاد باران افزود:« البته بنده آنقدر سخاوتمندانه نمی‌خواهم نسبت براندازی به کسانی که ما نمی‌پسندیم و با ما مشکل دارند بدهم؛ هرچند وقتی آن طرف با اینهمه گشاده‌دستی هر کس را که نپسندید،به سادگی تهمت بزنند، فحش بدهند، بدگویی کنند و بدتر اینکه بازداشت کنند، تحت تعقیب قرار دهند، پرونده‌سازی کنند وفتنه‌گر و برانداز معرفی كنند؛ باید مردم روشن شوند كه كدام روش‌ها و رفتارها نتیجه‌اش تضعیف نظام و لطمه دیدن جمهوری اسلامی است و من یادآور می‌شوم که این برخوردها برای حکومت و قوه قضائیه خوب نیست، صرف‌نظر از اینکه ستم از سوی هر کس باشد نارواست.»

سیدمحمد خاتمی با بیان اینکه«اعتراض کردن به ستم، وظیفه دینی و انقلابی و ملی ماست»، اظهار داشت:«معیارهای ما روشن است، حرف‌های ما اساسی است، اگر منظور این است که ملت ما از این معیارها و اصول دست بردارند به نظرم دست بر نخواهند داشت و بهتر این است کسانی که از این معیارها و اصول انحراف پیدا کرده‌اند به راه درست بازگردند و به آزادی گروه‌ها، آزادی بیان و هزینه نداشتن انتقاد در جامعه تن دهند.»

رئیس دولت اصلاحات خاطر نشان کرد:«اگر در جامعه‌ای به دلیل انتقاد کردن از حکومت و دولت به دلیل اعتراض به مسائلی که ملت احساس می‌کند انحراف است بخواهند انگ بزنند و هر عنوانی که این انتقادکننده بدهند نه عادلانه است و نه مردم‌سالارانه،ما روی محورهای انقلاب، امام و قانون اساسی باید حرکت کنیم و باید بدانیم انحراف از اینها ما را به جایی خواهد رساند که همه زیان خواهند کرد.»

شب یلدای جنبش سبز

سهرابستان : دیشب همه کودتاچیان و همه جنبش سبز تا صبح بیدار ماندند. بیت رهبری تا نیمه های شب مرکز رفت و آمد بسیاری از مسئولین حکومتی بود که همگی در تلاش بودند رهبر را از راه رفته بازگردانند. شجونی، این روحانی بدنام که پرونده دزدیها و فساد اخلاقی و زنای محصنه وی در دهه شصت با توصیه و سفارش از بالا مسکوت ماند، در تجمع طلاب باند مصباح، نقشه پلید کودتاچیان را روشن ساخته و گفته بود: «این‌ها اگر به زندان بروند به قهرمان تبدیل می شوند» یعنی که باید دستگیر بشوند ولی پایشان به زندان نرسد. جمهوری اسلامی در این رشته تبحر دارد.
اجتماع طلاب خودفروخته در آستانه ماه محرم این سئوال جدی را پیش می آورد که اگر امام حسین اکنون زنده می بود در مقابل حوادث اخیر چه واکنشی نشان می داد؟ تقلب آشکار در انتخابات، سرکوب وحشیانه مردم بخصوص زنان و دختران، کشتار جوانان حق طلب، فاجعه حمله به کوی دانشگاه و شکنجه های وحشیانه دانشجویان مظلوم، جنایات کهریزک و تجاوز به دختران و پسران، و خیانت و دزدی و فساد عمیق در حکومت، براستی موضع گیری امام حسین در برابر چنین ظلم های آشکاری چه می باشد؟ این طلبه های بی غیرت و مدعی طرفداری امام حسین که اینچنین خود را برای سناریوی ساختگی پاره کردن یک عکس، تکه پاره کرده و با دهانهای کف کرده نعره های مستانه می کشند، هنگام بروز این جنایات بر علیه مردم کجا بودند؟ شما دم از اسلامی می زنید که پیامبرش می گوید حرمت انسان از حرمت خانه کعبه بالاتر است، حال آنکه حرمت انسانی برای شما فاقد ارزش است و برای مشتی امتیازات مادی دنیوی، دین فروشی می کنید و برای فیلمی که جعلی و تقلبی بودن آن برایتان آشکار است یقه می درانید.
اما شب گذشته، رهبر با موج ناباورانه و گسترده مخالفت بسیاری از چهره های سرشناس روحانیت و حکومت با هر گونه بحران آفرینی سپاه و بازی با آتش خشم مردم مواجه شد. بسیاری تلفنی با دفتر رهبری تماس گرفتند و برخی نیز حضوراً به بیت رهبر شتافتند تا جلوی فاجعه را بگیرند. در چند ساعت اولیه شب مخابرات حجم بیسابقه و گسترده ای از تبادل پیامک را گزارش کرده بود که نشانگر بیداری جنبش سبز و نگرانی و خبررسانی و چاره جویی آنها بود. صحنه اینترنت نیز شاهد کم سابقه ترین هیجان سبزها بود که به حکومت هشدار می دادند. گرچه سپاه و بخش تندروی حکومت اعتقاد داشتند از پس همه اتفاقات برخواهند آمد، ولی مخالفین اقدامات نسنجیده و افراطی، بویژه دستگیری رهبران جنبش سبز، معتقد بودند که رهبر نباید تسلیم ماجراجوئی های سپاه شده و زمینه خونریزی و کشتار را فراهم کند. رهبر تحت فشار زیاد مجبور به تغییر نظر خود شد.
البته فتنه پایان نیافته است و تلاشهای خشونت طلبان همچنان ادامه دارد. در ملاقات امروز طلبه های فرقه مصباحیه با خامنه ای وی ابراز کرد: «در قضایای اهانت به امام، مردم خشمگین شدند اما باید آرامش خود را حفظ کنند زیرا اینها کسانی نیستند که ریشه داشته باشند. من هیچ اصراری به دفع افراد ندارم اما بعضی اصرار دارند که دفع شوند و یک اختلاف داخلی را تبدیل به مبارزه با نظام کنند.» و منظور وی از بعضی افرادی که اصرار دارند "دفع" شوند، بطور مشخص میرحسین موسوی است.
هوشیاری سبزها بطور قطع عامل مهم تأخیر در اجرای نقشه های شوم کودتاچیان بود و حفظ این هوشیاری همچنان بسیار حیاتی و مهم است. چند روزی بیشتر تا آغاز محرم باقی نمانده است و پیشاپیش، این محرم تبدیل به کابوسی برای حکومت شده است.
جنبش سبز در مرحله ای بسیار سرنوشت ساز قرار گرفته است و ضرورت دارد بشدت از اینکه تبدیل به عکس العمل حکومت شود جلوگیری نماید. از آنجا که همواره بهترین دفاع، حمله است، جنبش سبز باید ابتکار عمل را در دست گرفته و حکومت را در موضع عکس العمل قرار دهد، همانگونه که در 16 آذر اینکار را بشایستگی انجام داد. آماده سازی اعتراضات سراسری در دهه محرم، مهمترین سلاح مردمی در برابر کودتاچیان است. مردم از هر قشر و طرز تفکری می توانند با حضور گسترده خود در مراسم دهه محرم، روحانیت را با چالشی جدی مواجه سازند. روحانیت باید بین دفاع از شعارهای دینی و قیام امام حسین بر علیه ظلم دستگاه اموی و رفتار یزیدگونه حکومت در برابر مردم، انتخاب خود را آشکار نمایند.
یزید بعنوان یک حاکم اموی، که خود را خلیفه حکومت اسلامی و امیرالمؤمنین و نماینده خدا بر روی زمین می خواند، حکم حکومتش را عین حکم خداوند دانسته و امام حسین را فردی که بر علیه حکومت اسلامی و خلیفه خدا بر روی زمین شوریده است معرفی می کرد، دقیقاً همان رفتاری که امروز حکومت خامنه ای در برابر مردم دارد. خامنه ای خود را نماینده خدا بر روی زمین می داند که مشروعیتش را نه از رأی مردم، بلکه از سوی خدا کسب نموده و حکومتش عین اسلام بوده و هر کس با وی و رفتار حکومتش مخالفت کند را مخالف خدا و مستحق زندان و شکنجه و مرگ می داند.
وزیر اطلاعات این حکومت در هفته گذشته بشدت از این گفته هاشمی رفسنجانی که اگر مردم حکومت را نخواهند، حکومت باید برود، برآشفته شده و این سخنان را معادل خواسته های سران فتنه دانسته بود. چنین آشکار به رأی مردم و حق حاکمیت آنها حمله کردن و محکوم کردن این واقعیت که اگر مردم حکومت را نخواهند، حکومت باید برود، رفتاری حسینی است یا تفکری یزیدی؟
یزید هم بدون سند و مدرک، خود را نماینده خدا بر روی زمین و خليفة الله می دانست، آیا خامنه ای سند و مدرکی از طرف خدا برای خليفة اللهی خود دارد؟ خطبه نماز جمعه یزید در مسجد امویین دمشق که مخالفین با حکومت الهی خود، امام حسین و یارانش را، مستحق مرگ دانسته بود با خطبه های نماز جمعه 29 خرداد خامنه ای که مردم معترض را به مرگ تهدید کرد و خون آنها را به گردن میرحسین انداخت چه تفاوتی دارد؟ هم یزید و هم خامنه ای با سوء استفاده از نماز جمعه، نیروهایشان را به کشتار مخالفین تحریک کردند، در حالیکه عمل خامنه ای بمراتب بدتر از عمل یزید بود، خامنه ای نه با 72 نفر بلکه با پنج میلیون مردم معترض راهپیمائی سکوت دوشنبه 25 خرداد چنین رفتاری کرد.

آخرين آخبار