آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲۲, یکشنبه

سخنانی که امام برای پرهیز از همین جنجالهای امروز فرمودند

امام خمینی :اگر کسى به من فحش بدهد، عکسم را پاره کند، احدى حق تعرض به او را ندارد ،حرام است تعرض کردن به کسى که به من فحش بدهد، عکس مرا پاره کند، مرا بزند، تا اينکه به زد و خورد برسد و غائله ايجاد بشود
 سرویس اجتماعی عبرت :اینها سخنان بزرگ مردی است که شاید دیروز و امروز و فردای این انقلاب را می دید و با چشمان باز و آینده نگری و ملاحظه روحیه همه عناصر موجود و کسانی که در زمان حضور مبارک خودش برای بدست آوردن قدرت هر کاری می کردند و خطاب به آنها می گفت: قادر به اداره یک نانوایی نیستند و برخی دیگر که در تصور می کردند هنوز بشر در چادرهای بدوی اعراب زیست می کنند ،بیان شد و اکنون زمان تامل بیشتر در این گفتار ارزشمند است
امروز آرامش ما مى خواهيم.

بسم اللّه الرحمن الرحيم

حضار:


نمايندگان مجلس خبرگان استقبال عمومى از قانون اساسى من از آقايان که در اين مدت براى قانون اساسى و براى مجلس خبرگان زحمتکشيديد، تشکر مى کنم.
و اميدوارم که خدمت شما به اسلام مورد نظر صاحبان اسلام باشد.
و موفق باشيد که از اين به بعد هم همه با هم خدمت کنيم براى اسلام.
اين قانون اساسى که تحت نظر علما و کارشناسان اسلام تهيه شد موجب نگرانى بعضى اشخاص هست و من هيچ نگران نيستم.
قانون اساسى صحيح است.
و اگر بعض طوايف خيال مى کنند که آن چيزى که آنها مى خواهند در قانون اساسى نيست، اين يک اشتباه است.
و اين را بايد بدانند که اسلام براى همه است.
و قانون اساسى اسلام همه دردها را انشاءاللّه دوا مى کند.
و ما اميدواريم که اگر فرض کنيد که يک نقيصه اى در کار باشد، بعدها در مجلس شورا اين نقيصه رفع بشود.
نگران نباشند هيچيک از طوايف.
لکن همه توجه به يک مسئله داشته باشند و آن اين است که قدم به قدم، مشکلات بايد حل بشود ما از اول اين نهضت تا حالا مواجه با مخالفت دسته ها بوديم و الان که از اين جهت هم مايوس شدند، گمان مى کردند که قانون اساسى مورد توجه مردم نيست.
خيلى خوشحال شده بودند از اينکه راجع به شوراهاى شهر، مردم خيلى اقبال نکردند و آرزويشان اين بود که در قانون اساسى هم مردم اقبال نداشته باشند، لکن ديدند که اين قانون اساسى بهتر اقبال شد برايش، از اصل جمهورى اسلامى .
حالا البته من درست تحقيقا نمى دانم نسبت چى است.
لکن تا حالا که به ما گفتند نسبت از آن بالاتر است.
و حالا مايوس شدند بعض طوايف.
مى بينند که خوب اين قدم هم که برداشته شد.
ديگر چه بکنند? حالا افتادند به اينکه تظاهر کنند که ما اين قانون اساسى را نمى خواهيم، با قلدرى.
گروهکها و عناصر مخالف با قانون اساسى يک وقت يک حرف داشتند که بگويند قانون اساسى فلان جايش اشکالى دارد، بياييد اين اشکال را مثلا رفع بکنيد.
يک وقت اين است که افتادند به قلدرى و يک دسته از اشخاص مغرض، از بستگان رژيم منحوس پهلوى، از بستگان امريکا افتادند توى مردم.
يک دسته اشخاص ساده لوح هم تحت تاثير واقع مى شوند و خيال مى کنند که اينها يک نظر صحيحى دارند.
در صورتى که مسئله اين طور نيست.
اينها نظر صحيح ندارند.
و اينها از اول تا حالا قدم به قدم که مخالفت کردند، و حالا اين قدم هم برداشته شد و ديدند همه ملت تقريبا موافق با اين قانون اساسى هستند، حالا مى خواهند با قلدرى کار را پيش ببرند.
يعنى خيال مى کنند که در مقابل يک ملت که همه اين ريشه هاى فساد را دارد مى کند و کنده است، باز مى شود که يک عده اى قلدرى کنند و بگويند که ما نمى خواهيم اين را.
چطور مى شود در مقابل يک ملت چند نفر بگويند ما نمى خواهيم? اختيار دست شما نيست که نخواهيد يا بخواهيد، بخواهيد يا نخواهيد.
اين قانون اساسى تصويب شد و مردم به آن راى دادند.
قريب به اتفاق به آن راى دادند.
و ديگر دست و پا کردن صحيح نيست.
اختلاف افکنى، از گناهان کبيره و من امروز به همه ملت، به همه طوايف، به همه گروهها عرض مى کنم که امروز شما مخالفتان امريکاست، مخالفتان دولتهاى بزرگ است.
امروز مملکت شما مقابل با يک همچو قدرتهايى است.
شما اگر اسلام را قبول داريد، خوب مملکت اسلامى را هم بايد قبول داشته باشيد، و اسلام در خطر است.
و اگر ملى هستيد، خوب ملت شما در خطر است، کشور شما در خطر است.
امروز بياييد باز تظاهر کنيد و اين او را بزند او او را بزند، و اين طور مسائل واقع بشود، نه امرى است که عقل او را قبول بکند.
برخلاف موازين عقلى است و برخلاف شرع است بلااشکال.
و از گناهان کبيره است که معلوم نيست که اگر کسى الان اسلام را صدمه بزند اصلا قابل اين باشد که توبه اش هم حتى قبول بشود.
بايد اشخاص روشن، اشخاص صحيح، اين ريشه هايى که مى خواهند اين کارها را بکنند، اين فسادها را ايجاد بکنند، غائله مى خواهند درست بکنند، اينها را نصيحت کنند.
به اينها بگويند که آخر شما مسلمان هستيد.
چرا مسلمان بايد با اسلام مخالفت کند.
شما نمى دانيد که داريد با اسلام مخالفت مى کنيد.
شما نمى دانيد که الان با مملکت اسلام داريد مخالفت مى کنيد.
شما نمى دانيد که اگر اختلاف بين خود ما واقع بشود نتيجه اش را امريکا مى برد و دولتهاى بزرگ.
شما نمى فهميد اين را.
يا مى فهميد و تعمد داريد.
ملت حالا بايد موازين دستش باشد، هر کس مى خواهد باشد، کسانى که امروز غائله ايجاد مى کنند، اختلاف ايجاد مى کنند، اين کسان را بشناسند که اينها عملشان صحيح نيست.
و به اسم فلان آقا يک غائله ايجاد مى کنند، به اسم فلان شخص يک غائله ايجاد مى کنند.
اينها نه مورد نظر فلان آقا و فلان انسان است.
اينها يک اشخاصى هستند مى خواهند غائله ايجاد کنند.
و اين غائله هم به نفع امريکا تمام مى شود.
به ضرر اسلام تمام مى شود.
مخالف شرع اسلام است.
از گناهان بسيار بزرگ است.
امروز اين اختلافات را از آن دست بردارند.
پيام به عموم ملت من اين را اعلام مى کنم که اگر کسى به من سب(1) بکند، فحش بدهد، عکس من را پاره کند، احدى حق ندارد که به او تعرض بکند.
حرام است تعرض کردن به کسى که به من سب کند، به من فحش بدهد، عکس مرا پاره کند، مرا بزند، هر کارى بکند.
احدى حق ندارد در اين وقتى که ما گرفتار هستيم در اين مصيبت بزرگ، با او مقابله کند تا اينکه به زد و خورد برسد و غائله ايجاد بشود.
امروز آرامش ما مى خواهيم.
غائله نبايد ايجاد بشود.
بايد همه با هم دست به هم بدهيد و ايجاد غائله نشود.
همه دست به هم بدهيد.
آرامش خودتان را حفظ بکنيد.
و همه توجه به اين داشته باشيد که اين گرفتاريهائى که الان براى ملت ما پيش آمده است، اين گرفتاريها رفع بشود.
اين را من به همه ملت مى گويم.
به کردها عرض مى کنم.
به بلوچها عرض مى کنم.
به ترکها عرض مى کنم.
به فارسها عرض مى کنم.
به سيستانيها عرض مى کنم.
به بلوچستانيها عرض مى کنم.
به عربها عرض مى کنم.
به همه ملتها عرض مى کنم.
امروز اسلام در مقابل کفر واقع شده .
قضيه ايران نيست، قضيه اسلام است.
اسلام امروز در مقابل کفر واقع شده .
همه ملتها بايد با ما موافقت کنند.
همه بايد اختلافاتشان را کنار بگذارند و با ما موافقت بکنند.
سر يک امور جزئى چرا بايد با هم اختلاف بکنند? دستهاى مرموز براى اختلافافکنى من ديشب شنيدم که يک اختلاف اينجا واقع شده .
خدا مى داند که من چقدر متاسفم از اين معانى که يک عده جاهل، يک عده اشخاصى که بى اطلاع از مسائل و از ريشه هاى مسائل هستند، اين يک چيزى، يک کسى يک کارى مى کند يک کس ديگر مى زند او را.
اشخاصى هستند مى خواهند غائله ايجاد کنند.
در همان سابق هم اين طور بود که يکى از خود سازمانيها(2) يکى را مى کشت، مردم خيال مى کردند آن کشته ، مى ريختند به هم، بعد غائله ايجاد مى شد.
حالا ممکن است که يک کسى از همان ريشه هايى که سابق بوده حالا باشد، يک غائله ايجاد کند، يک کسى را بکشد، يک کسى را بزند، بعد اسباب اين بشود که يک مملکت به هم بريزد.
اين کارها برخلاف شرع است.
برخلاف انسانيت است.
برخلاف مليت است.
دست از اين کارها بردارند.
چرا اين کارها را مى کنند? چه شده است که حالا شما به جان هم افتاديد? چرا بايد به جان هم بيفتيد? خداوند انشاءاللّه همه شما را حفظ کند و اين مملکت را از شر دشمنان انشاءاللّه حفظ کند.
صحیفه امام جلد 11

زمان:15 آذر 1358 / 16 محرم 1400


مکان:قم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار