آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲۲, یکشنبه

آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به نامزدهای معترض: انتخابات تمام شد، کنار بکشید

یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۸ تهران ۱۹:۵۹

راديو فردا : آیت الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز یکشنبه «پاره کردن عکس» آیت‌الله خمینی را نتیجه «خطای» نامزدان معترض انتخابات ریاست جمهوری دانست و با اشاره به ادامه اعتراض‌ها و مخالفت‌ها، اظهار داشت که انتخابات تمام شد و «کنار بکشید».

آیت‌الله خامنه‌ای که در دیدار با طلاب حوزه‌های علمیه سخن می‌گفت، بخش عمده سخنان خود را به موضوع تصاویر پخش شده مبنی بر پاره‌ شدن عکس بنیانگذار جمهوری اسلامی اختصاص داد و با اشاره به رویدادهای پس از انتخابات و حمایت جریان‌های مختلف سیاسی از اعتراض‌ها، بدون نام بردن مستقیم از هیچ فردی از رهبران جنبش سبز خواست که «به خود» بیایند.

رهبر جمهوری اسلامی ایران گفته است: «می‌بینید که دشمنان انقلاب چطور براق شده‌اند، آماده شده‌اند، صف کشیدند، خوشحالند، می‌خندند، اینها را که می‌بینید؛ به خود بیایید؛ متوجه باشید؛ شما برادران سابق ما هستید؛ کسانی هستید که زمانی به خاطر امام مورد اهانت هم قرار می‌گرفتید.»

آیت‌الله خامنه‌ای افزود: «حالا ببینند کسانی که به نام اینها شعار می‌دهند، عکس اینها را روی دستشان می‌گیرند، اسم اینها را با تجلیل می‌آورند، اینها درست در نقطه مقابل، علیه امام و  علیه اسلام، ... اینها را می‌بینید، خب بکشید کنار! انتخابات تمام شد؛ یک انتخاباتی بود، قانونی هم بود، درست هم بود، اشکالی هم نتوانستند بر انتخابات بگیرند و ثابت کنند. حالا هی ادعا کردند. خب فرصت هم داده شد گفتیم بیایید؛ نشان بدهید، ثابت کنید؛ نتوانستند، نیامدند.»

رهبر جمهوری اسلامی اظهار داشت: «پایبندی به قانون اقتضا می‌کند که انسان این رئیس‌جمهوری را که انتخاب شده است و لو قبول نداشته باشد... در مقابل قانون خضوع کند. معلوم است که هیچ کسی نمی‌تواند بگوید این کسی که انتخاب شده است صددرصد حسن محض است، و آن طرفی که انتخاب نشده است، قبح محض است؛ نه همه حسنی دارند، قبحی دارند؛ این طرف هم حسنی دارد، قبحی دارد؛ آن طرف هم حسنی دارد، قبحی دارد.»
 

 آیت‌الله خامنه‌ای گفت: «من هیچ اعتقادی ندارم به دفع. در نمازجمعه گفتم که اعتقاد من به جذب حداکثری و دفع حداقلی است. اما بعضی خودشان اصرار دارند بر اینکه از نظام فاصله بگیرند، یک اختلاف درون خانوادگی و درون نظام را که یک مبارزه انتخاباتی بود، تبدیل به مبارزه با نظام کردند».

وی در عین حال گفت: «البته اینها اقلیتند، کوچکند؛ در مقابل عظمت ملت ایران صفرند، لکن به نام اینها شعار می‌دهند و اینها هم به این دل خوش می‌کنند.»

واکنش ها به «پاره کردن عکس» آیت الله خمینی

در روزهای گذشته تلویزیون دولتی ایران با انتشار پی‌درپی تصاویری مدعی شد که دانشجویان در جریان اعتراض‌های روز ۱۶ آذر، تصویر آیت‌الله خمینی را پاره کرده‌اند.

اقدام تلویزیون ایران که به دستاویزی برای حمله حامیان دولت به معترضان تبدیل شده است، از سوی رهبران مخالفان دولت ایران تقبیح شد و از جمله میر حسین موسوی پاره کردن عکس بنیانگذار جمهوری اسلامی در جریان وقایع ۱۶ آذر را «اقدامی ساختار شکنانه و مشکوک» و اقدام تلویزیون ایران در پخش این تصاویر را نادرست و غیر قابل قبول خواند.

آقای موسوی همچنین گفت که اطمینان دارد دانشجویان دست به چنین اقدامات ساختارشکنانه‌ای نمی‌زنند چرا که «به امام عشق می‌ورزند و حاضرند برای آرمان‌های امام جان‌فشانی کنند».

اقدام صدا و سیمای ایران در پخش این صحنه‌ها همچنین با واکنش بسیاری از نزدیکان آیت‌الله خمینی روبه‌رو شده و از جمله آیت‌الله صانعی از مراجع نزدیک به رهبر پیشین ایران با انتقاد از انتساب این اقدام به دانشجویان گفت: دانشجویان «فدایی امام هستند ... و اگر اعتراضی می‌کنند، به خاطر سخن ایشان مبنی بر این که میزان رأی ملت است می‌باشد».

رهبر جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خودبه تمجید از دانشجویان و دانشگاهیان پرداخت و  از مردم و دانشجویان خواست آرامش خود را حفظ کنند.

آیت‌الله خامنه‌ای گفت: «در این قضایای مربوط به اهانت به امام راحل رضوان الله علیه، مردم ما عصبانی شدند، خشمگین شدند، جا هم داشت، خوب هم بود، لکن درخواستمان از مردم این است که آرامش‌شان را حفظ کنند؛ از دانشجوها هم ما همین درخواست را داریم آرامش را حفظ کنید».

وی در ادامه گفت: «کسانی را که در مقابل شما قرار دارند، کسانی نیستند که ریشه‌ای داشته باشند، بتوانند بمانند و در مقابل این ملت و این انقلاب مقاومت کنند... اگر یک وقتی لازم باشد، خود مسئولین خود قانون و حافظان قانون آنچه که وظیفه‌شان باشد، انجام می‌دهند.»

رهبر جمهوری اسلامی افزود: «خود دانشجوها موظفند افزادی را که منشأ فسادند، اینها را بشناسند و آگاه کنند دیگران را؛ که این خود یک تبلیغ درست و صحیح است... لکن همه کار باید با آرامش انجام بگیرد، در سطح جامعه تشنج، اغتشاش و درگیری مصلحت نیست؛ این چیزی است که دشمن می‌خواهد.»

به رغم گذشت شش ماه از برگزاری انتخابات دهم ریاست جمهوری و تهدیدهای مقام های جمهوری اسلامی علیه معترضان به نتیجه انتخابات، موج مخالفت ها با انتخاب محمود احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور هنوز فروکش نکرده است و دامنه اعتراض ها به سیاست ها و حمایت های رهبر ایران نیز کشیده شده است.

مخالفان تهدید کرده اند که به اعتراض های خود در روزهای عزاداری ماه محرم ادامه خواهند داد و فضای دانشگاه های ایران نیز همچنان ملتهب گزارش می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار