آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲۲, یکشنبه

فشار بی سابقه کودتاچیان به دانشجویان معترض دانشگاه هنر: احضار ۳۵ دانشجو به کمیته انضباطی به دلیل شرکت در تجمع ۱۶ آذر


کمیته انضباطی دانشگاه هنر ۳۵ نفر از دانشجویان این دانشگاه را به دلیل اعتراض و تجمع دانشجویان در روز ۱۶ آذر احضار کرد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر اتهام نسبت داده شده به این دانشجویان توهین به «ولی فقیه» عنوان شده است. مسئولان حراست دانشگاه نیز در جلساتی که با فعالان دانشجویی دانشگاه برگزار کرده‌اند خود را مصمم به صدور احکام سنگین برای این دانشجویان و حتی اخراج آنان دانسته اند.

لازم به ذکر است که نماینده ولی فقیه در دانشگاه هنر نیز که از اساتید دروس معارف است، هفته گذشته و پس از وقایع روز ۱۶ آذر بر سر یکی از کلاس ها به این اتفاقات اشاره کرده و اعلام کرده است که حدود ۹۰ نفر از دانشجویان را ظرف هفته آینده احضار و احکام سنگینی را برای ایشان صادر خواهد کرد.

اما نکته قابل توجه آنکه براساس آیین نامه کمیته انضباطی نامه ابلاغیه این کمیته ابتدا می بایست برای شخص دانشجو صادر شود و در صورت عدم تمکین دانشجو و ممانعت وی از رفتن به کمیته انضباطی بدوی، نامه به دانشکده مربوطه ارسال و در مرحله نهایی نامه ابلاغیه به خانه دانشجو صادر خواهد شد. اما مسئولین دانشگاه در اقدامی غیرقانونی و بی سابقه نامه ابلاغیه کمیته انضباطی را مستقیما به خانه دانشجو بویژه دانشجویان شهرستانی ارسال نموده اند.

علاوه بر آن در شب ۱۶ آذر مسئولین حراست دانشگاه طی تماس هایی با خانواده دانشجویان آنها را از وقایع روی داده مطلع کرده و با لحنی تهدید آمیز، آینده آموزشی دانشجو را در سایه ابهام ذکر کرده اند.

گفتنی است هیچ کدام از این دانشجویان احضارشده به کمیته انضباطی از اعضای کانون های دانشجویی دانشگاه و نیز از فعالین دانشجویی نیستند.

براساس پیگیری های انجام شده از سوی فعالین دانشجویی دانشگاه هنر، مشخص شده است که پرونده آموزشی نزدیک به بیست نفر از فعالین دانشجویی در صبح روز 17 آذر به درخواست ریاست دانشگاه از اداره آموزش به دفتر وی ارسال شده و این پرونده ها همچنان زیر نظر ریاست دانشگاه قرار دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار