آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲۸, شنبه

آیت‌الله صانعی: با ترور و قتل امور پیش نمی‌رود


تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۸۸
راديو زمانه : آیت‌الله یوسف صانعی از مراجع تقلید شیعه می‌گوید که با «ترور، شکنجه، زندان و قتل» نمی‌توان امور را پیش برد.
به گفته آقای صانعی، این مسئله را دین اسلام می‌گوید و دانشجویان باید به مردم بگویند که «حرکت امام(حسین) برای هدایت جامعه بود و نه کشتن کسی.»

اسماعیل صحابه و محمد خوربک آزاد شدند.

شنبه ۲۸ آذرماه ۱۳۸۸
رويداد : اسماعیل صحابه و محمد خوربک از اعضای شاخه جوانان جبهه مشارکت ایران و عضو گروه جوانان حامی خاتمی و میر حسین موسوی (گروه 88) آزاد شدند.
به گزارش خبرنگار رویداد آقای صحابه و خوربک در مراسم دعای کمیلی که برای آزادی سید شهاب الدین طباطبایی ، رئیس گروه 88، و عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت برگزار شد، دستگیر شده بودند.

شعر : سبز يعني ...

سبز يعنی سرخی خون ندا
گفتن صد حرف, تنها با يک نگاه


سبز يعنی حرمت خون حسين
يک شهيد زنده با نام حسين


سبز يعنی ايران من آزاد باد
سرنوشت مردمانش نيک باد


سبز يعنی بزرگان در اوين
دست نامردان مباد ايران زمين

سبز يعنی اشک های مادران

نعره های بی امان ظالمان


سبز يعنی غرق در خون اين وطن
ای بسيجی خواهرانم را مزن


سبز يعنی ای علی, مالک کجاست؟
ناله ای در دل, بگو چاهت کجاست؟


سبز يعنی مير ما آزاده است
در کنار مردمان آماده است


سبز يعنی شيخ ما مرد شجاع
يک پدر در لحظه ی تلخ وداع


سبز يعنی می رود اين فصل سرد
می شود يک بار ديگر سبز ِ سبز


سبز يعنی يک بار ديگر می توان
بارش باران بديد از آسمان


باور و اميد ما در يک کلام
سبز يعنی استقامت تا بهار
 
برگرفته از وبلاگ بي سرزمين تر از باد

البرز زاهدی آزاد شد

جنبش راه سبز (جرس): البرز زاهدی، عضو گروه دانشجویان و دانش اموختگان لیبرال دانشگاه های ایران، پس از تحمل یکماه زندان انفرادی، امروز با قرار کفالت آزاد شد.
به گزارش بامداد خبر، مهرداد بزرگ، فرزان رئوفی، احسان دولتشاه و سینا شکوهی، چهار عضو دیگر دانشجویان و دانش اموختگان لیبرال دانشگاههای ایران، همچنان در بند 209 زندان اوین نگهداری میشوند و صبح امروز خانواده های آنها، قول آزادی این دانشجویان را تا آخر هفته جاری از سوی بازپرس پرونده دریافت کرده اند.

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني: روح بي‌تفاوتي در جامعه اسلامي همه‌چيز را تباه مي‌كند


88/08/28
ايلنا:رئيس مجمع تشخيص مصحلت نظام گفت:روح بي‌تفاوتي در جامعه اسلامي همه‌چيز را تباه مي‌كند.
به گزارش ايلنا،آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني در ديدار مسوولان ستاد مركزي احياء فريضه امر به معروف و نهي از منكر؛ با تاكيد بر اهميت اين وظيفه در اسلام تاكيد كرد: در صورت حاكم شدن روح بي‌تفاوتي در جامعه اسلامي، همه‌چيز تباه مي‌شود.
وي در اين ديدار كه به مناسبت هفته امر به معروف و نهي از منكر صورت پذيرفت با تسليت فرا رسيدن ايام محرم؛ تاكيد كرد: اصلاح امت اسلامي و امر به معروف و نهي از منكر مهمترين دلايل امام حسين(ع) براي قيام بود و در تاريخ اسلام واقعه‌اي با اين تاثيرگذاري نمي‌توان يافت و اين از اهميت جايگاه اين فريضه در دين اسلام است.
رئيس مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه اگر فرهنگ نظارت عامه در مردم زنده شود آن جامعه مي‌تواند الگو و نمونه باشد، افزود: امر به معروف و نهي از منكر مطابق با فطرت پاك بشري است و با بيدار كردن وجدان بشريت و نهادينه كردن امر به معروف و نهي از منكر مي‌توان جامعه را به سمت خير و صلاح هدايت كرد.
وي با تقسيم امر به معروف و نهي از منكر در دو شاخه دولتي و مردمي تاكيد كرد: هرچه برجنبه‌هاي مردمي اين فريضه تاكيد شود فوايد بيشتري به همراه خواهد داشت و بايد تلاش شود در مردم فرهنگي ايجاد شود تا در مقابل بدي‌ها و رفتارهاي ناپسند و خلاف بي‌تفاوت نباشند.
هاشمي رفسنجاني از مسوولان ستاد احياي فريضه امر به معروف و نهي از منكر خواست تا با كمك گرفتن از تحقيق نسبت به تدوين و تنظيم دائره‌المعارف امر به معروف و نهي از منكر در اسلام اقدام كنند.
گفتني است در ابتداي اين ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين زرگر دبير ستاد احياء فريضه امر به معروف و نهي از منكر با ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي اين ستاد؛ ذهنيت‌زدايي منفي از فريضه امر به معروف و نهي از منكر در جامعه، اقدامات فرهنگي و تاكيد بر قانونگرايي در اجراي اين فريضه را از مهمترين اهداف اين ستاد براي احياء فريضه امر به معروف و نهي از منكر در جامعه عنوان كرد.

اختصاصی جرس / هنگامه شهیدی به حکم صادره اعتراض کرد


تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۸۸
لایحه تجدید نظر نسبت به حکم این روزنامه نگار، امروز به شعبه 26 دادگاه انقلاب ارائه شد
جنبش راه سبز (جرس): هنگامه شهیدی ، امروز با حضور در شعبه 26 دادگاه انقلاب ، لایحه تجدید نظر نسبت به حکم صادره علیه او را ارائه داد.
به گزارش خبرنگار جرس ، این روزنامه نگار به 6 سال و سه ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شده است.
آزاده شهیدی، خواهر هنگامه شهیدی در گفتگو با جرس از رد تمامی موارد اتهامی توسط این روزنامه نگار خبر داده و گفت: هنگامه کلیه اتهامات را رد کرده و فقط شرکت در تجمعات 25 و 27 خرداد و مصاحبه با بی بی سی را پذیرفته است.
وی افزود: هنگامه به موارد اتهامی مطرح شده ازجمله نامه جعلی به اکبر گنجی که به او نسبت داده شده و همچنین تبلیغ علیه نظام ، توهین به رئیس جمهور از طریق یک مطلب جعلی که در مصاحبه با سایت صدای زنان بوده و در آن ادعا شده هنگامه به احمدی نژاد ، رئیس جمهور بی خرد گفته است و همچنین تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور از طریق عضویت در حزب اعتماد ملی که قصد بر هم زدن امنیت کشور را داشته است اعتراض کرده و تمامی این موارد را رد کرده است.

به گفته آزاده شهیدی، این روزنامه نگار در لایحه اعتراضی خود در خصوص مصاحبه با تلویزیون بی بی سی و امضای بیانیه های کمپین هم توضیح داده که قصد تبلیغ علیه نظام را نداشته و شامل بند قانونی آن نمی شود.

براساس همین خبر، هنگامه شهیدی به پیرعباسی ، قاضی شعبه 26 دادگاه انقلاب اعتراض کرده است که چرا قبل از اخذ دفاع آخر از او، حکم را صادر کرده است که پیرعباسی گفته است دفاع آخر اخذ شده است.
این در حالی است که حکم صادره قبل از اخذ آخرین دفاع از این روزنامه نگار صادر شده است.

جمعه 27 آذر

سلام

جمعه 27 آذر 1388،18 دسامبر 2009 میلادی

در مورد پنج موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه آقای احمدی نژاد که به اجلاس تغییرات اقلیمی در کپنهاک آمده ،تنها رییس جمهور و رییس دولتی است که در لیست دعوت به شام ملکه دانمارک قرار ندارد وانزوای جهانی دولت کودتایی را خیلی خوب ملکه دانمارک هم نشان داده. همین طور بچه های ایرانی در اروپا با وجودی که درجه حرارت 12 درجه زیر صفر است در کپنهاک و خیلی راهها هم به خاطر برف و سرما بسته بوده است توانستند خودشان را برسانند اگر چه از فاصله خیلی دورتر نگذاشتند بیایند ولی به هر صورت تظاهرات داشتند علیه دولت کودتایی احمدی نژاد و شخص آقای احمدی نژاد و شعار های جنبش سبز و سایر مسائلی که مطرح کردند ،به هر صورت به نظر من اگر مجموع اخبار کپنهاک را بگذاریم در کنار سخنرانی آقای احمدی نژاد هم ،که دوباره برای تمام دنیا ایشان آیه نازل کرده و گفته که سال آینده سال الگوی مصرف باشد و اینها ،کاملا وضعیت دولت کودتا یی را میشود در دنیا نگاه کرد و یکبار دیگر هم ثابت می کند اینکه کودتا چی ها نه تنها در ایران جایی ندارند که در دنیا هم جایی ندارند .

نکته دوم اینکه اتحادیه روزنامه نگاران و ناشران خبر ،جایزه قلم طلایی خودشان را برای امسال به دکتر احمد زید آبادی روزنامه نگار شجاع ونستوه ایران تقدیم کردند ،برنده جایزه شدند و انصافا شاید در تمام دنیا در حال حاضر روزنامه نگاری شایسته تر از دکتر احمد زید آبادی برای بردن این جایزه و جوایز مشابه نباشد. زید آبادی روزنامه نگار شجاع ،هوشیار و زیرک ایرانی است که نوشته جات و مقالاتش به خوبی راهگشا بوده در سالهای گذشته و سالهای اخیر و، از زمانی هم که او را به زندان انداختند و حکم سنگین زندان وتبعید ومحرومیت را برای ایشون صادر کردند کماکان ،محکم و استوار ایستاده .

نکته سوم اینکه شعار نویسی در سطح شهرها افزایش پیدا کرده ،همین طور در تهران، در دانشگاهها یکی از بچه ها از دانشگاه تهران نوشته بود که مقدار زیادی در همین چند روز افزایش پیدا کرده ،که به نظر من این کار هم واکنش خوبی است به وحشیگری که در دانشگاهها انجام گرفت وهم اینکه می شود این را مقدمه ای دانست، مثل گرم کردن ،برای راهپیمایی هایی که در دهه محرم به خصوص تاسوعا و عاشورا در پیش وباید گفت که به احتمال زیاد نقاط عطف و روزهای تاریخی در تاریخ معاصر ایران خواهد شد.

نکته چهارم اینکه جمعی از بچه های فعال واحد سنجش افکار را درتهران و چهار شهر دیگرکشور راه اندازی کردند که نمونه های کوچک 200 تایی 250 نمونه ای را میتوانند فورا از مردم بگیرند و با دقت خوب علمی میتوانند نظر افکار عمومی رادر کشور نسبت به یک موضوع بر آورد کنند.

یکی از موضوعاتی که برای من فرستادند با روش کارشان که کاملا هم نشان میدهد یک روش علمی است، نشان می دهد که در همین ماجرای جنجالی که حکومت بر سرعکس آقای خمینی به راه انداخته،93 درصد مردم معتقدند که این کار ،کار خود حکومت است و حکومت در آن دست دارد و دروغ و قرآن بر سر نیزه کردنی است به تعبیر تاریخی و جزوحقه بازی هایی است که حکومت کرده.من از این دوستان خواهش کردم که در مورد زمینه های دیگری هم اگر لازم باشد سنجش افکار فوری بکنند که بتوانیم به دست بیاوریم که افکار عمومی کشور چگونه می اندیشد.



اما نکته آخری که میخواستم ذکر بکنم مسئله اعلامی است که رییس سازمان بازرسی کل کشور کرده است که ده هزار شخصیت حقیقی و حقوقی،شرکتها و افراد مجموعا بیش از ده میلیارد دلار به بانکهای کشور بدهکار هستند وپول خودشان را ندادند و بانکها را در آستانه ورشکستگی قرار دادند،قبل از این هم رییس کل بانک مرکزی ایران اعلام کرده بود که بیش از 40 میلیارد دلار بانکها مطالبات لا وصول دارند که به نسبت حجم بانکهای ایران عدد بسیار بزرگی است ،همین طور هم از دوبی گزارشی منتشر شده که نشان دهنده خروج سنگین ارز از کشور است ،من فکر میکنم آن سونامی اقتصادی که قبلا هم درباره آن صحبت کرده بودیم که همین طوری هم به دلیل سوء سیاستهای دولت آقای احمدی نژاد می توانست گریبان کشور را بگیرد،به دلیل مبارزات مردم و حرکت شش ماهه گذشته مردم در جنبش سبز به مراتب تشدید شده ،رشد اقتصادی کشور به نصف سال گذشته کاهش پیدا کرده ،به حدود سه درصد رسیده و بنا بر این طبق تعریف ایران در رکود اقتصادی به سر می برد و آن چیزی که روشن و عیان است در لا به لای گزارشات اقتصادی هم داخلی و هم بین المللی دیده میشود نشان دهنده آن است که کارها در کشور خوابیده ،مردم کار نمی کنند ،با دولت همکاری نمی کنند،سرمایه گذاری نمی کنند، و فساد گسترده ای که در دستگاه اقتصادی کشور و دولت هم هست قوز بالای قوز شده و بنا بر این اقتصاد ایران در آستانه بحران بزرگ قرار گرفته است،من فکر میکنم آن چیزی که به عنوان اعتصاب سفید یا اعتصاب ایتالیایی معروف است که در عین ظاهرا قانونی بودن و رفتن سر کار اما محول نهایی بیرون نمی آید ،کم کاری میشود ،این کاری است که ملت ما در این مرحله در حال انجام آن در مقابل دولت کودتایی است و این دولت کودتایی را به عقب رانده است.از این موضوع میخواهم این نکته را نتیجه بگیرم که، حرکت ما در دهه محرم که اوج آن در روزهای تاسوعا و عاشورا خواهد بود و از امروز آغاز می شود،این حرکت در طول این دهه که جلو می رود باید بتواند درانتهاش دو نتیجه را برای جنبش داشته باشد ،یکی اینکه نیروی مسلح کشور را،ارتش ، بخشهایی ازسپاه را که با مردم هستند، بخشهایی از نیروی انتظامی را بیش از پیش به جنبش وپشتیبانی از مردم جذب بکند جلب بکند و شکاف را بیش از پیش در جبهه دولت و نیروهای نظامی و انتظامی ایجاد کند ودوم اینکه آمادگی و بسیج عمومی مردم برای حرکت اقتصادی و فلج سازی دولت کودتا که در واقع آغاز شده بتواند بعد از این حوادث شتاب بیشتری بدهد،بحثی که در واقع از اعتصاب سفید به سمت اعتصاب فلج کننده درواقع سوق باید پیدا بکند و تشکیل کمیته های اعتصابی که در همه جای کشور با بسیج عمومی مردم میتواند محقق شود.

در مورد این موضوع ونتایجی که از آکسیونهای ماه محرم و اتحاد عمومی مردم حاصل خواهد شد در روزهای بعد بیشتر صحبت خواهیم کرد.

تا فردا شاد، پیروز و موفق وسرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی

تظاهرات حکومتی تهران؛ شکست دیگری برای رژیم

ايران پرس نيوز
یکی از خوانندگان از تهران: به سرعت خودم را به خانه رساندم تا آنچه را که دیدم از تظاهرات نماز جمعه بنویسم. واقعا افتضاح بود تظاهرات میلیونی !!!!! طرفداران دولت. از تقاطع 16 آذر - 12 فروردین در خیابان انقلاب شروع شد و 300 متر آن طرف تر نرسیده به وصال تمام شد. جمعیت حتی به خیابان وصال هم نرسید و سر کوچه اسکو بغل سینما سپیده پراکنده شدند. حداکثر 10 هزار نفر بودند. خبرنگار صدا و سیما می گفت خیابانها پر از جمعیت بود. اگر بود پس چرا نشان نمی دهید. پس هلی کوپترها چرا تصویر هوايی نشان نمی دهند. دروغ دروغ و مثل همیشه دروغ. خواهش می کنم ایمیل مرا در سایت قرار بدهید تا مردم واقعیت این بازی کثیف آنها را بدانند. به امید تظاهرات 5 میلیونی سبزها در ماه محرم
نیما 29 ساله از تهران


برخورد شدید با فتنه گران
تلویزیون رژیم: نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت : دستگاه قضایی باید به شدیدترین وجه با فتنه گران برخورد کند. حجت الاسلام رحیمیان در جمع شرکت کنندکان در تظاهرات محکومیت اهانت به ساحت امام راحل گفت، عوامل و عناصری زمینه این جسارت را فراهم و آتش فتنه را روشن کردند و به آن دامن زدند و کار را به جایی رساندند که عده ای معدود در ماه رمضان تظاهر به روزه خواری کنند. این عده در روز قدس علیه جمهوری اسلامی، تمام ارزشها، یادگارها و میراث گرانقدر امام شعار دادند. این اقدامات زیر پرچم سبزی صورت گرفت که منافقان برافراشته بودند و این گناه از پاره کردن عکس امام هم بزرگتر است. کسانی که مدعیان خط امام هستند باید هرچه زودتر خود را از جریان فتنه که با اشاره آمریکا فتنه گری می کنند جدا کنند. اگر فتنه گران آمدند و اظهار ندامت کردند و حسابشان را از آمریکا و اسراییل و برانداز جدا کردند مصداق جذب حداکثری هستند و باید به بدنه انقلاب بازگردند و مورد پند و موعظه قرار گیرند. در غیر این صورت دستگاه قضایی باید به شدیدترین وجه با آنان برخورد کند.

حسین کروبی: هاشمی به مردم ملحق شود


تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۸۸
مریم محمدی
راديو زمانه : موضوع اهانت به عکس آیت‏الله خمینی، هم‏چنان مورد بحث محافل سیاسی دو جناح رقیب در ایران است. در حالی که محافل هوادار حکومت، مشغول برگزاری مجالس و آیین‏ها در محکوم کردن این عمل هستند، مخالفان و منتقدان دولت و هواداران جنبش سبز اعلام کرده‏اند که این عمل را توطئه‏ای از جانب دستگاه حکومتی برای برخورد با جنبش سبز می‏دانند.

Download it Here!
در همین ارتباط، نهادها و شخصیت‏های شناخته شده‏ی اصلاح‏طلبان از وزارت کشور تقاضای برگزاری راه‏پیمایی کرده‏اند تا به نوبه‏ی خود این عمل را محکوم کرده و اعلام برائت کنند. اما وزارت کشور تا کنون به هیچ‏یک از آنان اجازه‏ی راه‏پیمایی نداده است.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برپایی یک راه‏پیمایی سراسری را برای روز جمعه، ۲۷ آذر در ارتباط با همین مساله اعلام کرد و این در حالی است که تا کنون به تقاضای راه‏پیمایی آقایان کروبی و موسوی و مجمع روحانیون مبارز، پاسخی داده نشده است.

اختصاصی جرس/ مأیوس شدن علمای دین از رهبری نظام


تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز(جرس): به گزارش خبرنگار جرس؛ برخی از شخصیت‌های برجسته‌ دینی ایران (مقیم تهران و قم)  در چند هفته‌ اخیر با رهبر جمهوری اسلامی دیدارهایی مهم داشته‌اند. این علمای «غیرسیاسی» و چهره‌های شناخته‌شده‌ مذهبی و مورد وثوق و مراجعه‌ مردم، در دیدارهای خود با رهبری نظام، مشاهدات خود را از انتخابات و حوادث پس از آن و نیز رویکرد کلی مردم منطقه‌ خود را به رهبری منتقل کرده‌اند.


در این دیدارها ازجمله تاکید شده است که بسیاری از مومنان و متدینان در انتخابات 22 خرداد به مهندس موسوی رای داده‌اند و اینان به‌هیچ‌وجه نتایج اعلام شده را صحیح و حقیقی نمی‌دانند. همچنین به رهبری نظام گفته شده است که بسیاری از مقلدان وی (حتی از نیروهای نظامی و شبه‌نظامی حکومت)، به‌دنبال حوادث و خشونت‌های بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری، در پی انتخاب مرجعی جدید برای پاسخ به پرسش‌ها و مسائل دینی خود هستند. در این دیدارها همچنین از سرکوب‌های پس از انتخابات انتقاد شده است.

مطابق شنیده‌های خبرنگار جرس، رهبری نظام واکنشی سرد، «از موضع بالا» و تعجب‌برانگیز در برابر این نقدها و گزارش‌ها از خود بروز داده و موجب تاسف شدید و نیز ناامیدی این چهره‌های برجسته‌ حوزه و فقیهان مورد وثوق مردم، از اصلاح روندهای مسلط در نظام شده است.

جوابیه هواداران جنبش سبز خارج از کشور خطاب به سپاه پاسداران


تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۸۸
با تمام ظرفیتمان برای احقاق حقوق ملت تلاش می کنیم
شبکه جنبش سبز (جرس): گروههای مختلف از هم میهنان و هواداران جنبش سبز مقیم اروپا طی بیانیه ای خطاب به معاونت سیاسی سپاه پاسداران تاکید کردند: تهدیدهای مکرر فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی، نه تنها هموطنانمان را دلسرد نکرده است، بلکه دامنه اعتراضات اخیر را به خصوص از ۱۳ آبان، با وجود شروع دوره جدید تهدیدها،افزایش داده است.
در بخشی از این بیانیه همچنین آمده است:از فردای صدور حکم نابخردانه آقای خامنه ای مبنى بر سرکوب ناجوانمردانه یاران دبستانی مان، نه تنها دست از مبارزه نکشیده ایم بلکه متعهد شده ایم، که تا با استفاده از تمام ظرفیت هایمان تا باز پس گیری وطن مقدسمان و احقاق حقوق همه جانبه مردم ایران از پای ننشینیم.

بزرگترین راهپیمایی ضایع جمهوری اسلامی در ٣٠ سال اخیر




پس از روزها تبلیغات و پخش برنامه های تکراری بلاخره چند بسیجی و سپاهی با اوردن فک و فامیل خود به خیابان ابروی خود و این رژیم را با طرفداران مزدورش برد.اگر تماشاچیان را از این جمع جدا میکردید میماند لی لی و حوضش .این مثلاتظاهرات نشان دادکه این رژیم کارش تمام است و باید به قول امام برود.هر حکومت و رژیمی که پایگاه مردمی نداشته باشد سرنگونیش حتمی است و نمی تواند به زور سرنیزه حکومت کند.این رهبر که سر رادر برف فرو برده و اطراف رانمیبیند با اطرافیان بی سوادش که تعلیمات سیاسی و شکنجه را در سوریه و روسیه دیده اند نمی توانند این مردم اگاه را سرکوب کنند.دنیایی که به سرعت در حال حرکت وپیشرفت است با این رژیم عصر حجری نمیتواند به هیچ توافقی برسرد و به زودی هم شاهد سرنگونی این دیکتاتورها در سراسر جهان خواهید بود از سوریه گرفته تا سعودی و ایران

مردم سبز ایران تصمیم گرفته اند که این حرکت را خود اغازکنند و دیکتاتور رابه زمین بزنند دیکتاتورهایی مانند فیدل کاسترو و شاوز و خامنه ای به جزبدبختی و عقب افتادگی چیز دیگری برای مردم خود به ارمغان نمی اورند.دو سیستم مردم را در دنیا عقب افتاده نگه داشته و باعث پسرفت و عقب افتادگی انها شده اول سیستم شعاری کمونیستی و دوم سیستم قرون وسطایی اسلامی است این دو سیستم مخالف دموکراسی و پیشرفت جوامع است و لازم به توضیح بیشتر نیست نگاهی به کشورهای اسلامی و کمونیستی بیاندازید تا بفهمید که من چه میگویم , مثلا اقای کاسترو ٥٠ سال است که جا خشک کرده و کوبا را تبدیل به یک کشور جهان چهارم کرده , نگاهی هم به خامنه ای بیاندازید بر تخت سلطنت نشسته و مانند ضحاک مار به دوش مردم ایران را قتل عام میکند.هموطنان با غیرت ایرانی وقت سقوط این رژیم فرا رسیده و جنبش سبز پرچمدار انست متحد شوید واین دیو را از کشور بیرون کنید .ما پیروزیم چون باهوش و بیشماریم
به نقل از : U-TOO

اختصاصی جرس/ پایمردی و مقاومت موسوی در برابر تهدیدها و فشارها


تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز(جرس): به گزارش خبرنگار جرس، در محافل سیاسی ایران گفته می‌شود که مهندس میرحسین موسوی، پیش از روز دانشجو (شانزدهم آذر) توصیه‌ها و تهدیدهای مستقیم و غیرمستقیمی را دریافت کرده است. مطابق این شنیده‌ها، فشارهای یادشده بر این نکته متمرکز بوده که او از انتشار بیانیه در مورد شانزدهم آذر خودداری کند، و یا دست‌کم مضمون آن را بسیار تعدیل شده تنظیم و منتشر کند. ظاهرا" یکی از مقام‌های ارشد قضایی واسطه‌ این تهدیدها و تذکرها بوده است. بی‌توجهی مهندس موسوی به تهدیدها و فشارهای مورد اشاره، در بیانیه‌ مهم وی در آستانه‌ شانزدهم آذر، به‌طور مشخص و محسوسی متبلور شده است.

خبرنگار جرس افزوده است که همین «اصول‌گرایی» موجب برآشفتگی شدید و واکنش خشم‌آلود مقام‌های ارشد قضایی شده است.

افزون بر این، خبرنگار جرس می افزاید: برخی «واسطه»‌ها ،«پیغام‌های تهدیدآمیزی» را به موسوی منتقل کرده و از وی خواسته‌اند در ایام شانزدهم آذر، بروز و ظهور حساسیت‌برانگیزی نداشته باشد؛ درغیراین‌صورت با برخی واکنش‌ها و اتفاقات ناگوار مواجه خواهد شد.

گفته می‌شود «غائله» آتش زدن عکس امام خمینی و پخش تعجب‌برانگیز تصاویر مربوط به این حادثه‌ مشکوک، یکی از واکنش‌های خصمانه و خشم‌آلود طراحان و دست‌اندرکاران کودتای 22خرداد، به کنش مصمم و رفتار بی‌ترس و مومنانه‌ موسوی، است.

دستورات سركوبگرانه ماه محرم به تكايا ابلاغ گرديد

آژانس ايران خبر - ۱۳۸۸/۹/۲۸
بنا بر گزارش خبرنگارآژانس ايران خبر , به تمامي تکايايي که اجازه فعاليت گرفته اند اعلام شده که از خروج بلندگو در شب هاي محرم و بردن آن به خيابانها, به شدت خودداري كنند و در صورت مشاهده,برخورد خواهد شد .
خروج طبل و آلات موسيقي به شدت محدود شده است. بسياري از تکاياي قديمي تهران که معمولاً مرتبط با سران اصلاحات و معترضين احمدي نژاد مي باشد اجازه فعاليت ندارند مثلاً به حسينيه بهادري ها واقع در منيريه و حسينيه خميني هاي مقيم تهران و حسينيه آذري هاي مقيم تهران واقع در شهرک کيانشهر مجوز نداده اند . بااين حال اکثر تکاياي ممنوع الفعاليت شده چادر هاي عزاداري را بر پا کرده اند .به تکايا ابلاغ شده که در صورت حضور در خيابان ها , بايد قبل از خروج هيئت با پليس هاي مناطق هماهنگي کنند. 


مقاله : تاجزاده از قفس نپرید


سيدمسعود قريشي

نوروز : تاجزاده در قفس ماند تا بگوید آزادی بیرون این قفس نیز وجود ندارد. مصطفی تاجزاده از خود دفاع نکرد تا شریک جرم تمسخر قضای اسلامی نباشد. در محکمه ای که تنها چیزی که معنا ندارد عدالت است. دادگاهی که برای اتهام زدن علنی ولی برای دفاع متهم از خود غیر علنی برگزار می شود.
در میان همه خواسته های مطرح شده از سوی رهبران جنبش سبز، این خواسته یعنی جای «استقلال قوه قضاییه و سیاسی برخورد نکردن آن در مقوله عدالت» خالی بود که امروز تاجزاده سبز اندیش آنرا مطرح کرد.

جمهوری اسلامی در آینه اسطوره: آغاز با روح خدا و پایان با جنگ بین علی و حسین؟

قصد ندارم وارد بحث و تعبیر عمیقی بشوم، اما این حکایت در نظرم بسیار جالب آمده است که ما مردم ایران با چه عمق و وسعتی نه فقط در طی تاریخ بلکه هنوز هم حس هویت و مفهوم زندگی جمعی خود را در اسطوره ها جسته ایم و یافته ایم.

حکایت جمهوری اسلامی را در نظر بگیرید مثلا، که از همان آغاز بر پشت تعابیر تطبیقی عمیقی با اساطیر، حکایات و تاریخ نگاری اسلامی، از داستانهای ابراهیم و پسر نوح گرفته تا حماسه عاشورا و بعثت محمد و هجرتش به دنیا آمد و به راه افتاد، و با اصرار عجیب و اسرار آمیزی به بازپرداخت رقابتهای سیاسی، اجتماعی و خانوادگی آل محمد بر سر خلافت، و بحث و شکافهای سیاسی و تاریخی حاصل از آن بین شیعیان و دیگر مسلمانان همچون حکایت خلافت علی و خروج خوارج و غیره پیش رفت.

تقدير از محمد قوچانی در دهمين دوره جايزه نويسندگان و منتقدان مطبوعات، قوچانی: اميدوارم بتوانم روزنامه نگار بمانم، جرس


شبکه جنبش راه سبز (جرس): در دهمين دوره جايزه نويسندگان و منتقدان مطبوعات از محمد قوچانی تقدير شد.
محمد قوچانی هنگام دريافت جايزه نويسندگان و منتقدان مطبوعات خود را يک روزنامه‌نگار خواند و برای خود و ديگر روزنامه‌نگاران با شرافت آرزو کرد که بتوانند روزنامه‌نگار بمانند.
اين برای نخستين بار بود که محمد قوچانی پس از آزادی موقت از زندان، در يک مراسم رسمی شرکت می‌کرد و سخن می‌گفت.
در دهمين دوره جايزه نويسندگان و منتقدان مطبوعات که عصر روز گذشته در دفتر روزنامه تعطيل شده شرق برگزار شد، از محمد قوچانی روزنامه‌نگار ايرانی به پاس خدمات او برای ايجاد فضای بهتری برای معرفی کتاب و مباحث فرهنگی در مطبوعات ايران، تقدير شد و لوح تقدير و قلم زرين اين جشنواره توسط محمود دولت‌آبادی به او اهدا شد.

برداشت یک میلیارد دلاری سپاه از ذخیره ارزی


تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۸۸
راديو زمانه : سپاه پاسداران برای طرح توسعه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی، مجوز برداشت یک میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی را دریافت کرده است.
هزینه اجرای این دو فاز، دو میلیارد دلار برآورد شده است.
سرتیپ رستم قاسمی، فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء (وابسته به سپاه) امروز شنبه به خبرگزاری مهر گفت که این مجوز به منظور تامین بخشی از «مشکلات مالی» این پروژه‌ها از سوی شورای اقتصاد صادر شده است.


به گفته آقای قاسمی، مراحل اداری برداشت از حساب ذخیره ارزی از سوی بانک مرکزی در حال انجام است.
این فرمانده سپاه افزوده که برداشت منابع مالی از حساب ذخیره ارزی، به اجرای این پروژه‌ها شتاب بیشتری خواهد داد.

حسین شریعتمداری: موسوی و خاتمی بدسابقه و بی‌ریشه‌اند/ زمان محاکمه آنها نزدیک است


زمان انتشار: جمعه 27 آذر 1388 - 22:34:20
خبر آنلاين : سیاست > چهره ها  - مدیر روزنامه کیهان در پاسخ این سوال که مگر موسوی در دوران حضرت امام(ره) نخست وزیر نبود؟ گفت: تأسف آور است اما عجیب نیست، مگر «شریح» در دوران حضرت امیر علیه السلام قاضی دارالخلافه حضرت نبود؟
به گزارش کیهان شریعتمداری که در جمع گروهی از بسیجیان سخن می گفت افزود:
افراد بدسابقه و بی ریشه نظیر موسوی و خاتمی که حتی یک سیلی هم برای انقلاب نخورده اند و یا کسانی که سابقه گروهکی در پرونده خود دارند، شایسته مدیریت جامعه و یا تصدی پست های کلیدی نیستند و از سوی دیگر داشتن سابقه خوب به تنهایی کافی نیست بلکه به قول امام راحل(ره) «میزان حال فعلی افراد است» و از قضا حضرت امام(ره) که به یقین از خیانت برخی از خواص باخبر بود این معیار را در وصیت نامه خویش و بعد از اشاره به افرادی که به گونه ای در یک مقطع زمانی مورد تائید ایشان بوده اند، بیان فرموده است.

شریعتمداری در پاسخ این پرسش که چرا علی رغم خیانت موسوی و کروبی و خاتمی دستگاه قضایی آنها را محاکمه و مجازات نمی کند؟ گفت؛ طی چندماه گذشته غبارها فرو نشسته و محکومیت سران فتنه در افکارعمومی قطعی شده است بنابراین به نظر می رسد که نوبت محاکمه و پیگرد قضایی سران فتنه فرا رسیده است. و افزود، اظهارات اخیر رئیس قوه قضائیه از نزدیکی زمان محاکمه آنان خبر می دهد.

مدیرمسئول کیهان در پاسخ به سوالی پیرامون مواضع حجت الاسلام سیدحسن خمینی گفت؛ انتظار آن بود که ایشان علیه اهانت های پی درپی سران فتنه و عوامل آنها به ساحت مقدس حضرت امام(ره) و تحریف آشکار نظرات مبارک آن حضرت که با نفی آشکار آموزه های امام راحل(ره) همراه بود خروش بردارند ولی متاسفانه نه فقط صدایی به اعتراض بلند نکردند، بلکه در مواردی نیز با این جماعت همخوانی داشتند که انشاءالله این برداشت صحیح نباشد، ضمن آن که موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) تقریباً به طور کامل با فتنه انگیزان همصدا بود.
مدیرمسئول کیهان درباره اظهارات  هاشمی رفسنجانی در مشهد  گفت؛ اینکه آقای هاشمی بخشی از اظهارات منتشر شده خویش در مشهد را تکذیب کرده اند جای خوشوقتی است ولی سوال این است که چرا این تکذیب با یک هفته تاخیر صورت پذیرفته است؟

بیانیه دانشجویان شریف (تعطیلی کلاسها در صورت عدم آزادی دوستان در بندمان)

براي مشاهده تصوير در اندازه واقعي بر روي آن كليك كنيد .


استراتژی شرکت در برنامه‌های محرم

جمعه ۱۸ دسامبر ۲۰۰۹

نداي سبز ايران :  

1- از نمادهای سبز، خصوصاً پرچم سبز «یا حسین» استفاده کنید.
2- هسته‌های 10 نفره (5 پسر + 5 دختر) تشکیل دهید.
3- هر شب یک محله را انتخاب کنید و به شلوغ‌ترین محل عزاداری بروید.
4- شب‌های اول محرم را با مناطق مرکزی شهر (مثلاً امیرآباد در تهران) شروع کنید و شب‌های بعد به مرور سر به حاشیه‌ها بزنید.
5- با هماهنگی هم، شعار بی‌خطری مثل «الله اکبر»، «یا حسین»، و «هیهات منا الذلة» سر بدهید و جمعیت را با خود هم‌راه کنید.
6- اگر اوضاع مناسب بود، سراغ شعارهای رادیکال‌تر بروید، اما هرگز شعار توهین‌آمیز ندهید.
7- می‌توانید کار را از مسجد یا تکیه آغاز کنید، و سپس سعی کنید تظاهرات را به خیابان بکشید. اما هرگز در اماکن خصوصی تجمع نکنید تا باعث دردسر مردم نشوید.
8- جداً از هر گونه درگیری اجتناب کنید.
9- از تظاهرات پراکنده برای اطلاع‌رسانی در مورد تظاهرات متمرکز روزهای تاسوعا و عاشورا استفاده کنید.
10- قرار اصلی را برای ظهر تاسوعا و عاشورا بگذارید. در این روزها مردم در هر شهر به محور اصلی (خ ولی عصر یا خ انقلاب-آزادی در تهران) می‌آیند و تجمع میلیونی می‌کنند.
11- هرکجا که هستید، بانگ «الله اکبر» ساعت 10 را فراموش نکنید.
12- برای شام غریبان، پوسترهایی از شهدای جنبش را تهیه کنید.

سبز‌ترین محرم تاریخ را رقم خواهیم زد.

ايران من : هم‌میهن مسلمان من!
من نیز با تو خواهم آمد؛ با تو خواهم آمد تا با کمک هم، بنیان ایرانی آزاد و سکولار را پایه ریزی کنیم، بنیانی که در آن به هیچ گروهی اجازه داده نخواهد شد که دین تو را در خدمت اهداف سیاسی خویش گرداند.
هم‌میهن مسلمان من!
من با تو خواهم آمد تا ما دوشادوش همدیگر، پایه‌ی ایرانی را بریزیم که تو در اجرای مناسک دین خویش کاملاً آزاد هستی، هیچ نیروی سیاسی نخواهد توانست در چگونگی پرستش خدایت دخالت نماید و از تو هم انتظار دارم بپذیری که این کشور تنها متعلق به تو نیست، از تو می خواهم که به عقاید دیگر هم‌میهنان غیر مسلمان خویش احترام بگذاری، همان گونه که انتظار داری به عقیده‌ات احترام بگذارند.
از تو انتظار دارم انتظار نداشته باشی که تنها قوانین دین تو حاکم بر این مملکت باشد.
از تو انتظار دارم بپذیری که در سیاست کلی کشور تنها و تنها منافع ملی در نظر گرفته شود.
هم‌میهن مسلمان من!
دربار کنونی حاکم، با مغالطه، تو را از کلمه ی سکولار می‌ترساند؛ ولی بدان که سکولاریسم هیچگاه در مقابل دین نیست.
همان گونه منافع ملی ما، در حجاب اجباری نیست؛ در بی‌حجابی اجباری نیز نخواهد بود!
هم‌میهنم!
من و تو به کمک هم، بنیان ایرانی را پی‌ریزی خواهیم کرد که همه‌ی ایرانیان خودی هستند و متعهد به کشور خویش.
پس من هم در این محرم به تو خواهم پیوست و با کمک هم آنرا به سبز‌ترین محرم تاریخ تبدیل خواهیم کرد و همگان خواهند دید که چگونه تعقل بر تعصب پیروز گردید!

به بهانه ی ۳۰ سال زندان - امیرانتظام: همراه مردم تا پای جان ایستاده‌ام

مهندس عباس امیرانتظام روز ۲۸ آذر به بهانه سی امین سال زندان خود پیامی خطاب به مردم ایران منتشر کرده است ...


اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
آدينه  ۲۷ آذر ۱٣٨٨ -  ۱٨ دسامبر ۲۰۰۹

اخبار روز: مهندس عباس امیرانتظام، سی سال پیش در روز ۲٨ آذر نخستین روز زندان خود را تجربه کرد. از آن روز، سی سال گذشته است. آقای امیرانتظام به مناسبت سی امین سال زندان خود پیامی تحت عنوان «همراه مردم تا پای جان ایستاده ام» خطاب به مردم ایران منتشر کرده است:


در تاریخ ۲٨/۹/۱٣۵٨ اولین روز زندان را تجربه کرده و وارد دنیایی شدم که هیچ شباهتی با دنیای آشنای من نداشت. از همان لحظه‌ی اول خیالات زیادی با تنهایی من همراه شد. گذراندن ۵۵۰ روز در سلول انفرادی زندان، لحظات با خود زیستن را به من آموخت. با فضای فیزیکی زندان به سرعت کنار آمدم. روحم اما از فراز سر نیزه های زندانبانان به پرواز درآمد و آزادی مرا بیمه کرد. من آزاد بودم چون روحم آزاد بود، آزاد بودم چون شرف و غرور انسانیم در مسلخ خصم ذبح نشده بود. نبرد سرنوشت ساز و طاقت فرسای من با دست های خالی با زندانبانان آغاز شده بود. فریاد خشن و زمخت کارگزاران جهل و جور در گوشم طنین انداخت، تسلیم شو ای اسیر، تو هیچ نیستی و من ایستادم چون اسیر نبودم بلکه کسی بودم آری یک ایرانی بودم. بارها و بارها مرا در فضای اعدام های ساختگی قرار دادند و شب های زیادی را در سلول مخصوص زندانیان سپری کردم. شکنجه از پس شکنجه، ضرب و شتم، تحقیر و توهین، ناسزا، انفرادی و محرومیت از دیدار فرزندان را تحمل کردم. دفاع از شرف انسانی هزینه سنگینی دارد و من آماده پرداخت آن بودم و پرداختم و تا نفس دارم از پرداخت هیچ هزینه ای برای دفاع از شرف ایرانی و انسانی خود دریغ نخواهم کرد. من ایستادم و پایداری را آموختم. با عشق و پایداری به دل‌ها راه یافتم و عزیزترین عزیزانم را در سخت ترین روزهای زندان و در میان سلول‌ها یافتم. زلال و روان، عشق ورزیدن با عاشقان راه آزادی را تجربه کرده و خود را شناختم. در پی پرواز عاشقانه یاران در بند طی سال‌های سیاه، که مملو از خشونت و نفرت بود، خون گریستم و در خشم و اندوه خود فرو رفتم و اما چون تندر ایستادم و با خود عهد بستم که در هر فرصتی خطر کرده و جنایات دژخیمان را افشاء نمایم و صدای خاموش یارانم را با تمام وجود فریاد بکشم. برای آزادی جسم خود، روح خود را قربانی نکرده و در انجام وظیفه وجدانی خود یک دم کوتاهی نکردم. سی سال لحظه به لحظه درس پایداری و عاشقی آموختم و با الهام از سرچشمه‌ی زلال شرف و عزت ایرانی در مقابل تعدی و تهاجم به غرور ایرانی در کنار کوشندگان راه آزادی ایستادم و خطر کردم.

ما همه ايرانی هستيم، گفت‌وگوی نوشابه اميری و حسين باستانی با برنار کوشنر، وزير خارجه فرانسه، روزآنلاين

خبرنامه گويا : همه‌ی کشورهای جهان به دقت آن‌چه در ايران می‌گذرد را زير نظر دارند. اين يعنی به نوعی، ما همه ايرانی هستيم. ما همه خواهان يک ايران صلح‌جو، آزاد و مدرنيم. آيا مواضع رهبر جمهوری اسلامی با مواضع روحانيون عالی رتبه شيعه هم‌سو است؟ نمی‌دانم، از ظواهر امر پيداست که چنين نيست. آيا آقای احمدی‌نژاد با مراجع تقليد کشور توافق دارد؟ ظاهراً که اين طور نيست. آيا ما مسؤول آن هستيم؟ خير. ولی بی‌شک نگران وضعيت هستيم. مردمی که در سراسر جهان برای آزادی به تظاهرات می‌پردازند بايد بدانند که می توانند روی ما حساب کنند .

سازمان قضایی نیروهای مسلح: روح‌الامینی، کامرانی و جوادی‌فر بر اثر ضرب و جرح ماموران کهریزک جان باختند


تاریخ انتشار: ٢٨ آذر ١٣٨٨
پارلمان‌نیوز: بعد از گذشت بیش از چهار ماه از وقایع تلخ بازداشتگاه کهریزک، سرانجام سازمان قضایی نیروهای مسلح با صدور اطلاعیه‌ای توضیحاتی را در خصوص پرونده كهریزک ارائه كرد.
به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، متن این اطلاعیه بدین شرح است:
ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش، به اطلاع می‌رساند، پرونده بازداشتگاه کهریزک با صدور کیفرخواست علیه 12 متهم به دادگاه ارسال گردید.
براساس تحقیقات به عمل آمده، به دنبال وقوع حوادث و ناآرامی‌های پس از انتخابات، از تاریخ 25/3/1388 تا 3/4/1388 تعداد 23 متهم و در تاریخ 19/4/1388 تعداد 145 متهم با دستور مقام قضایی با بازداشتگاه کهریزک اعزام می‌شوند.
در پی وصول گزارش‌هایی مبنی بر نقض حقوق شهروندی منجر به فوت سه نفر از متهمان بازداشتگاه مذکور، مقام معظم رهبری دستور تعطیلی بازداشتگاه کهریزک و برخورد دقیق و قانونی با عوامل تعرض به حقوق شهروندی را صادر و در این خصوص هیات ویژه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تحقیقاتی را آغاز می‌کند.
با پیشنهاد این هیات و گزارش هیات نظارت و بازرسی حقوق شهروندی قوه قضائیه و دستور مقامات عالی قضایی، پرونده‌ای در دادسرای نظامی تهران تشکیل می‌شود که آخرین نتایج رسیدگی به این پرونده پس از 4 ماه تحقیقات مداوم و پیگیر، به شرح ذیل به اطلاع مردم شریف ایران می‌رسد.
1- پس از ارجاع پرونده به شعبه اول بازپرسی دادسرای نظامی تهران، با همکاری ضابطین قضایی بررسی‌های جامعی در این ارتباط آغاز و بخش‌های مختلف بازداشتگاه کهریزک مورد بازدید و بازرسی دادستان نظامی تهران و قاضی پرونده قرار می‌گیرد. در ادامه با اخذ لیست کامل اسامی متهمان اعزامی به بازداشتگاه کهریزک در جریان حوادث بعد از انتخابات، تمامی آنان شناسایی و 98 نفر شکایت خود را به دادسرای نظامی تهران اعلام می‌کنند و مصدومان به پزشکی قانونی معرفی می‌شوند.
2- در روند رسیدگی به پرونده، با تدبیر دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و پرداخت خسارت و دلجویی از شاکیان، در نهایت تعداد 51 نفر از آنان، رضایت خود را اعلام می‌نمایند.
3- به دلیل جان باختن 3 نفر از بازداشت‌شدگان، به نام‌های مرحوم محسن روح‌الامینی، مرحوم امیر جوادی‌فر و مرحوم محمد کامرانی و شکایت اولیاء دم، تحقیقات جامعی در این خصوص از متهمان، شهود و مطلعین صورت گرفت و از پزشکی قانونی خواسته شد که با توجه به معاینه اجساد، ضمن اخذ نظر هیات تخصصی پزشکی قانونی، نظر خود را درباره علت تامه فوت آنان اعلام نماید. پزشکی قانونی در نظریه خود ضمن رد فوت نامبردگان به لحاظ ابتلاء به بیماری مننژیت، با تایید وجود آثار متعدد ضرب و جرح بر روی اجساد، علت درگذشت متوفیان را مجموع صدمات وارده اعلام می‌نماید.
4- تحقیقات به عمل آمده نشان می‌دهد؛ بازداشتگاه کهریزک از شرایط نامناسبی به لحاظ زیستی، بهداشتی و تغذیه برخوردار بوده و شکات نیز بدون رسیدگی‌های لازم پزشکی در کنار برخی افراد سابقه‌دار و شرور نگهداری می‌شدند و به دلیل ظرفیت محدود بازداشتگاه، تعداد زیادی از دستگیرشدگان در فضایی محدود و وضعیتی سخت، ایام بازداشت خود را سپری کرده‌اند. در مجموع بازداشتگاه کهریزک فاقد استاندارهای لازم برای نگهداری متهمین بوده و برخوردهای ناهنجار و تنبیهات بدنی مامورین نیز این شرایط بد را تشدید کرده است.
5- پس از تحقیقات اولیه، عوامل دخیل در پرونده به عنوان متهم به دادسرای نظامی احضار و از آنان بازجویی به عمل آمده و تا پایان تحقیقات در مجموع 22 نفر از رده‌ها و قسمت‌های مختلف نیروی انتظامی و افراد مرتبط، به عنوان متهم تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.
6- دادسرای نظامی تهران در نهایت پس از تحقیقات جامع، با توجه به اقاریر و اظهارات متهمان، گواهی شهود، مدارک و اسناد موجود، اظهارات شکات و مطلعین، معاینه محل وقوع جرم، استعلامات متعدد از مراجع ذی‌ربط، نظریات پزشکی قانونی در خصوص چگونگی و میزان جراحات و صدمات وارده به شاکیان و علل فوت متوفیان، مواجهه حضوری و سایر قرائن موجود، در مجموع 12 نفر از متهمان را مجرم شناخته و در خصوص آنان کیفرخواست صادر و نسبت به سایر متهمان حسب مورد، قرار منع پیگرد و موقوفی تعقیب صادر نموده است.
7- براساس مدارک و شواهد موجود و نظریات پزشکی قانونی، دادسرای نظامی تهران جان باختن مرحوم محسن روح‌الامینی، مرحوم امیر جوادی‌فر و مرحوم محمد کامرانی را به استناد بند «ب» ماده 206 «قانون مجازات اسلامی» از مصادیق قتل عمد تشخیص داده و در همین ارتباط از دادگاه نظامی برای 3 نفر از متهمان شاغل در بازداشتگاه کهریزک به اتهام مشارکت در ایراد ضرب و جرح منجر به قتل عمد سه نفر، درخواست مجازات نموده است.
8- سایر اتهامات منتسب به متهمانی که پرودنه آنان منتهی به صدور کیفرخواست در دادسرای نظامی شده، عبارت است از:
-آمریت و مشارکت در ایراد ضرب و جرح و اهانت به شکات.
-محروم کردن بازداشت‌شدگان از حقوق مقرر در قانون اساسی و عدم رعایت حقوق شهروندی موضوع ماده واحده قانون احترام به آزادی‌های مشروع.
-بی‌مبالاتی و عدم رعایت نظامات دولتی در ارتباط با امور خدمتی منجر به تلفات جانی و صدمات بدنی به دلیل عدم مدیریت و نظارت لازم بر بازداشتگاه.
-آمریت و مشارکت در گزارش خلاف واقع در خصوص علت و نحوه در گذشت سه تن از متهمان بازداشتی در کهریزک.
لازم به ذکر است که سازمان قضایی نیروهای مسلح مطابق با مقررات قانونی، پس از صدور حکم قطعی، اسامی متهمان را اعلام خواهد کرد.
در پایان لازم است از مقامات عالی‌رتبه نظام، هیات سه نفر قوه قضائیه، هیات ویژه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، اعضای کمیته ویژه مجلس شورای اسلامی، اصحاب رسانه و مردم صبور و شریف ایران و تمامی کسانی که با رهنمودها و همکاری‌های خود دادسرای نظامی تهران را در رسیدگی به این پرونده یاری نمودند، تشکر نماییم. امید است که این همکاری‌ها تا پایان رسیدگی به این پرونده ادامه داشته باشد.
اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه برگزاری و زمان تشکیل اولین جلسه دادگاه متهمان پرونده، متعاقبا اعلام خواهد شد.


نتيجه تحريم نوكيا توسط جنبش سبز : کاهش ۶۵ درصدی ارزش واردات از فنلاند


در سال ۸۷ ارزش مجموع واردات از این کشور ۱۸۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار بوده، اما از ابتدای امسال تاکنون، تمام حجم واردات تنها ۶۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار بوده است. این یعنی بیش از ۱۲۰ میلیون دلار کاهش واردات از این کشور.


به تابستان برگردیم، در میان امواج پیاپی اخبار جدید، یک خبر مربوط به بازار تلفن همراه می بود. تیرماه این تیتر مورد توجه قرار گرفت:«واکنش بازار به اخبار سیاست: فروش نوکیا نصف شد» در بدو انتشار خبر، نقدهای زیادی مطرح شد و جامعه فارسی زبان با دیده شک به آن نگاه می کند. روزنامه اعتماد ملی در گزارش خود علت این امر را انتشار اخبار فروش دستگاه های خاصی به ایران عنوان کرد. در عین حال وجهه خاص واردکننده اصلی نوکیا به ایران نیز موجب قوت گرفتن این گمانه زنی شد.
حالا در آستانه زمستان هستیم، تنها یک فصل دیگر تا پایان سال باقی مانده است. نگاهی به مجموعه حجم واردات از فنلاند، زادگاه نوکیا نکاتی جالبی به همراه دارد.  در سال ۸۷ ارزش مجموع واردات از این کشور ۱۸۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار بوده، اما از ابتدای امسال تاکنون، تمام حجم واردات تنها ۶۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار بوده است. این یعنی بیش از ۱۲۰ میلیون دلار کاهش واردات از این کشور.

خاتمی: اکثر مردم ناراضی هستند

هم ميهن : رئیس‌جمهوری پیشین ایران با تاکید بر اینکه به دلیل در پیش گرفتن روش‌های غلط برای اقناع و پاسخگویی مردم، اکنون نارضایتی در متن جامعه وجود دارد هشدار داد که هزینه‌دار کردن اعتراض و انتقاد یعنی زمینه‌سازی برای یک ناامنی درازمدت در جامعه و در نتیجه تضعیف نظام.
سیدمحمد خاتمی در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه‌های بوعلی سینا و علوم پزشکی همدان با ابراز خوشحالی از حضور در این جمع، ازدانشگاهیان واهالی همدانی به عنوان مردمانی بزرگ، سرافراز و پرافتخار یادکرد.
وی افزود: «همدان یکی از کانون‌های درخشان فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی بوده و قبل و درجریان و بعد از انقلاب حضورو شایستگی پربار خود را در همه عرصه‌ها نشان داده است.»
رئیس‌دولت اصلاحات با اشاره به فرارسیدن ماه محرم اظهار داشت:«جایگاه محرم در جان، روح و تاریخ ما بی‌همتاست و محرم است که توانسته است مسلمانان و بخصوص ایرانیان را در جستجوی هدف آفرینش وبعثت پیامبران که استقرار نظمی مبتنی بر عدالت و قسط و با محوریت انسان آگاه و مختار و آزاد است پویا نگه دارد و امید را در دل‌ها زنده كند.»
رئیس بنیاد باران تصریح کرد:«با وجود همه مشکلاتی که در طول تاریخ به خصوص برای مردم ما و بسیاری از مردم جهان اسلامی با وجود حکومت‌های جبار و منحرف و بداخلاق و ضد مردمی پیش آمده، محرم روح نشاط و امیدواری را در دل مردم و ملت‌ها و بخصوص ملت ایران زنده نگه داشته است.»
به گزارش روابط عمومی دفتر خاتمی؛ وی یادآور شد:« واقعا هیچ عاملی به اندازه عاشورا و امام حسین(ع) در تحول و پویایی تاریخی ملت ما اثر نداشته است و بطور محسوس انقلاب اسلامی مدد گرفته ازارزش‌های عاشورا وگیرنده پیام آموزش و رهنمود اباعبدالله (ع) بوده است.»

ایجاد ناامنی اقتصادی، گام بعدی کودتا


سهرابستان : بحران اقتصادی در کشور که ناشی از مدیریت 4 ساله دولت دست نشانده رهبری و غارت منابع ملی توسط سپاه است، به مراحل خطرناکی نزدیک می شود. رئیس سازمان بازرسی کل کشور، روز ۲۲ آذر اعلام کرد که نزدیک به ده هزار شرکت و شخص، هرکدام بیش از یک میلیارد تومان ( ۱ میلیون دلار) از بانک‌های کشور وام گرفته‌اند (مجموعاً 10 میلیارد دلار) و قادر به بازپرداخت اقساط بدهی خود نیستند. دست کم ۱۰ میلیارد دلار بدهی غیرقابل وصول بانک‌ها، خطر ورشکستگی بانک‌ها را بسیار جدی نموده و حکایت از رکود شدید دارد.
در عین حال بخشنامه جدید بانک مرکزی نشانگر عمق فاجعه و دیدگاه "امنیتی – ولایتی" حکومت حتی در مسائل تخصصی بانکی و مالی است. این بخشنامه می گوید: «چنانچه شخص بدهکار و یا بستگان درجه اول او در هر یک از بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری ایرانی داخل و خارج از کشور دارای پس انداز و سپرده ارزی یا ریالی باشند، بانک‌ها و مؤسسات مالی طلبکار اجازه دارند تا بدون اطلاع آنها از حسابشان پول برداشت کرده و به حساب مطالبات خود بگذارد.»
این بخشنامه ناعادلانه و کودتا مآبانه در همین چند روز گذشته سبب شده که در دبی، بانکهای ایرانی شاهد فرار بی سابقه سپرده های مشتریان ایرانی اشان باشند. همه تجار ایرانی که از بخشنامه خبردار شده اند، بلادرنگ اقدام به انتقال پولهای خود از بانکهای ایرانی به سایر بانکها نموده اند. بازار صرافان دبی نیز خبر از حجم بسیار بالای خروج ارز از ایران می دهد، در حدی که بسیاری از متقاضیان خروج ارز از ایران توسط صرافی ها، باید چندین روز منتظر بمانند.
بر اساس ماده 412 قانون تجارت، بانکهای ملی و صادرات و تجارت بدلیل زیان بسیار بالا و عدم موازنه سرمایه و بدهی، ورشکسته محسوب می شوند و ادامه فعالیت آنها بجز غرق شدن بیشتر و گرفتار نمودن افزونتر سپرده گزاران و مشتریان بانک، حاصلی ندارد. حکومت بجای پذیرش ورشکستگی بانکها و اعلام عمومی آن، با صدور بخشنامه ای برای بانکها، از آنها خواسته است تا با شناسائی حسابهای بانکی اقوام و بستگان افراد بدهکار در بانکهای داخل و خارج از کشور، طلب خود را از حساب اقوام و آشنایان فرد بدهکار برداشت نمایند.
مردم عادی که حتی برای دریافت وام های ناچیز از بانکها هم شانسی ندارند، این ده هزار نفری که ده میلیارد دلار را برده اند و حاضر هم نیستند پس بدهند چه کسانی هستند و تحت کدام سفارش و توصیه وام بلاعوض گرفته اند؟ آیا تاوان این نورچشمی ها را باید مردم عادی و تجار و کسبه شرافتمند بدهند؟
مشکل بانکها با افراد عادی نیست، از مشتریان معمولی دو برابر وام بانکی وثیقه ملکی اخذ می نمایند، مشکل بانکها با این ده هزار نفری است که با توصیه های کتبی دفتر رهبری یا دفتر رئیس جمهوری و بدون طی تشریفات بانکی و بدون کوچکترین وثیقه ای وامهای کلان گرفته اند و بانکها هم جرأت پیگیری و مطالبه را ندارند.
حکومت هم با رعایت همه موازین شرعی و قانونی و انسانی، راه حل مشکل را یافته و از بانکها خواسته که این مطالبات را حداکثر طرف دو ماه، از حساب بستگان و آشنایان بدهکاران برداشت نمایند. سئوالی که پیش می آید این است که بانکها، مؤسساتی مالی هستند و نه نهادهای اطلاعاتی که بتوانند اقوام و آشنایان بدهکاران را شناسائی کنند، پس باید از کجا چنین اطلاعاتی را بدست بیاورند؟ حکومت برای رفع نگرانی بانکها به سازمان اطلاعات سپاه مأموریت داده تا لیست مربوط به حسابهای بانکی "چاق" را یافته و نوعی ارتباط فامیلی بین آنها و بدهکاران بانکی برقرار نموده و بانکها را در "لاغر" کردن حسابهای مذکور یاری دهد.
شما اگر پولدار هستید دقیقاً فکر کنید و ببینید در فامیل و اقوامتان "سردار" سپاهی ندارید؟ اگر احیاناً دارید و وی هم اخیراً ماشین و خانه و ویلای گران قیمت خریده، بدانید که جزو همین غارتگران بانکی است و منتظر برداشت بانک از حسابتان باشید. اگر هم پولدار هستید و کاملاً مطمئن هستید که در همه اقوام و فامیل هیچگونه سپاهی و سرداری ندارید، باز هم نگران نباشید، برادران اطلاعات سپاه خودشان برای حساب بانکی "چاق" شما یک فامیل "سردار بدهکار" پیدا خواهند کرد تا حسابتان را قدری تحت رژیم قرار دهند.

مصاحبه اختصاصی کروبی با بی بی سی


کروبی با اشاره به محدودیت ها از جمله بستن دفتر کار او ، توقیف روزنامه اعتماد ملی ،... همچنین پلمب دفتر حزب اعتماد ملی و جلوگیری از اجتماعات حزبی، گفت:وقتی قوه قضاییه می آید دفتر مرا می بندد، مدارک مرا می برد و شاهدان مرا تحت فشار قرار می دهد، با این اقدامات صحت گفته های مردمی که با من صحبت کرده اند، برایم بیشتر روشن می شود.
براي ديدن فيلم مربوط به مصاحبه اينجـــــا را كليك كنيد .

اطلاعيه مهم سازمان قضايي نیروهای مسلح درباره پرونده كهريزك


سازمان قضايي نيروهاي مسلح با صدور اطلاعيه‌اي، روند رسيدگي به پرونده بازداشتگاه كهريزك را تشريح كرد.

به گزارش «تابناک»، در متن اين اطلاعيه که در خبرگزاری‌ها منتشر شده، آمده است: ضمن عرض تسليت به مناسبت فرا رسيدن ايام سوگواري سيدالشهدا(ع) و ياران باوفايش، به اطلاع مي‌رساند پرونده بازداشتگاه كهريزك با صدور كيفرخواست عليه ‌١٢ متهم به دادگاه ارسال شد.

بر پایه تحقيقات انجام شده، به دنبال وقوع حوادث و ناآرامي‌هاي پس از انتخابات، از تاريخ ‌٢٥/٣/١٣٨٨ تا ‌٣/٤/١٣٨٨ تعداد ‌٢٣ متهم و در تاريخ ‌١٩/٤/١٣٨٨ تعداد ‌١٤٥ متهم با دستور مقام قضايي به بازداشتگاه كهريزك اعزام مي‌شوند.

در پي وصول گزارش‌هايي مبني بر نقض حقوق شهروندي منجر به فوت سه نفر از متهمان بازداشتگاه مذكور، مقام معظم رهبري دستور تعطيلي بازداشتگاه كهريزك و برخورد دقيق و قانوني با عوامل تعرض به حقوق شهروندي را صادر و در اين خصوص هيات ويژه دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي تحقيقاتي را آغاز مي‌كند.

با پيشنهاد اين هيأت و گزارش هيأت نظارت و بازرسي حقوق شهروندي قوه قضاييه و دستور مقامات عالي قضايي، پرونده‌اي در دادسراي نظامي تهران تشكيل مي‌شود كه آخرين نتايج رسيدگي به اين پرونده پس از ‌چهار ماه تحقيقات مداوم و پيگير، به شرح زیر به اطلاع مردم شريف ايران مي‌رسد:

محمد نوری زاد احضار شد

به گزارش عصرفردا به نقل از رویداد این مستند ساز در وبلاگش نوشته است: "نیم ساعت پیش دوستی از پلیس امنیت که خود را سروان شایسته می نامید تماس گرفت که : شما را احضار کرده اند . فردا ساعت هشت و نیم صبح منتظرتان هستم . صدای مهربان او را بجای آوردم . او ، سال پیش نیز مرا بجرم توهین به مراجع  فراخوانده و به دادسرا فرستاده بود."

آقای نوری زاد در ادمه می افزاید: "پرسیدم این بار به چه جرمی ؟ خندید و گفت : بجرم توهین به رییس قوه قضاییه.  دانستم که واژه "پردمه " کار دستم داده. راستی مگر قرار نبوده و نیست که اکسیژن قاضیان عدالت باشد ؟ ما کجا راه تنفس قاضی القضات شهر را بند آورده ایم مگر ؟"

ناگفته های هاشمی از استیضاح محرابیان تا واردات خاک گربه از چین


تاريخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۸۸
پول نيوز : حسین هاشمی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در نشستی خبری در جزیره کیش در جمع خبرنگاران افزود : فرهنگ کشور ما یک فرهنگ وارداتی می باشد و این امر تا به حال ضررهای زیادی را به اقتصاد ایران وارد آورده است .

به گزارش خبرنگار پول نیوز نماینده مردم میانه در خانه ملت در خصوص استیضاح محرابیان به خبرنگاران گفت : استیضاح یک موضوع عکس العملی است. نمایندگان مجلس یک وظیفه نظارتی دارند و بر حسب همین وظیفه هم از وضعیت صنایع کشور ناراضی هستند و گلایه دارند، و به همین دلیل طرح استیضاح وزیر صنایع و معادن مطرح شد.

وی در ادامه افزود : ما عقیده داریم که استیضاح آخرین راه حل است و ترکش هایی دارد که در شرایط فعلی با توجه به اینکه آقای محرابیان تازه از مجلس رای اعتماد گرفته است، به صلاح نیست که وی استیضاح شود و به نمایندگان بهتر است که امضای استیضاح خود را پس بگیرند.


وی در پاسخ به این نکته که آیا مدت زمان کوتاه گذشته از رای اعتماد می تواند ملاکی باشد برای عدم انجام وظایف نظارتی نمایندگان مجلس،گفت: «من هم با شما هم عقیده‌ام. اینکه یک وزیر به تازگی از مجلس رای اعتماد گرفته باشد،دیگر نباید مورد سوال یا احیانا استیضاح قرار بگیرد،استدلال درستی نیست،اما مشکلات صنایع کشور هم یکی دو تا نیست و عوامل متعددی دست به دست هم داده‌اند تا وضعیت اینگونه شود و نمی شود با استیضاح این مشکلات را حل و فصل کرد.»

یک سایت اصولگرا: راهپیمایی دیروز هم شان امام نبود


تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۸۸
روز گذشته هیچ صحنه هوایی که جمعیت را بتواند به تصویر بکشد نمایش داده نشد
شبکه جنبش راه سبز (جرس): سایت “آرمان ایران”  نزدیک به محسن رضایی در گزارشی به راهپیمایی دیروز در کشور پرداخت و آن را در شان بنیانگذار نظام ندانست.
به گزارش جرس این وبسایت خبری نوشت:نوشت: از روز ۱۶ آذر که با نمایش تصویری در اخبار ۲۰:۳۰ مبنی بر اهانت به تصویر حضرت امام (س) موج نگرانی در کشور پدید آمد تا روز جمعه ۲۷ آذر ماه ۱۱ روز پر حادثه و پر خبر در کشور سپری گردید.
دیروز که با اعلام شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی بنا بود تظاهرات هماهنگ و سراسری در کشور برای اعلام وفاداری به آرمانهای امام پس از نماز جمعه برگزار شود، انتظار حضور دست کم یک میلیون نفر در این راهپیمایی انتظار بجایی بود که متاسفانه برآورده نشد، و جمعیت حاضر در مراسم بنا به اعلام خبرگزاری های مستقل حتی به یکصدهزار نفر هم نرسید.
ارادت مردم به امام کاهش نیافته اما چرا روز گذشته جمعیت نتوانست صحنه های زیبایی را متناسب با شان امام خلق کند؟ موضوعی که در این گزارش خبری به آن خواهیم پرداخت.
بدنبال پخش صحنه اهانت بار به امام خمینی همه اقشار مردم ایران به این اضطراب دچار شدند که چه کسانی شخصیت امام را زیر سئوال می برند؟ شخصیتی که ظهورش به خلق عظمتی در تاریخ ایران، وایجاد خودباوری و عظمت در همه مردم ایران منجر شد. و پاسخی که رسانه های تند رو مطرح می نمودند که “طرفداران میرحسین موسوی و کروبی” و با هدایت همان ها بوده اند! موضوعی که هرگز کروبی و موسوی نپذیرفتند، اما سیر حوادث نشان داد که هدف اصلی از بزرگنمایی این غائله نه اعاده عظمت و بزرگی حضرت امام، بلکه انتقال وزنه مهم ایشان به یکی از دو اردوگاه جناح های درگیر در کشور بوده است.

صادق زيبا كلام : قدرت هاشمي اسطوره يا واقعيت

نو انديش : شايد سخني به گزاف نرفته باشد اگر ادعا شود اکبر هاشمي رفسنجاني يکي از پيچيده ترين و در عين حال يکي از دشوارترين چهره هاي نظام اسلامي ايران براي تحليل است. خود اين پرسش که قدرت او به راستي چقدر است به تنهايي براي توصيف پيچيدگي وي کفايت مي کند. برخي او را چنان تصوير مي کنند که از نفوذي مرموز اما به غايت نيرومند و عميق برخوردار است. به نحوي که بسياري تصور مي کنند دست پنهاني او در بسياري از امور مهم و سرنوشت ساز کشور ظرف سه دهه گذشته دخالت داشته و اگرچه ظاهرش نشان نمي دهد اما سرنخ خيلي از مسائل مهم کشور در گذشته و حال به وي بازمي گردد. شايد به واسطه اين تصور است که يکي از پرسش هاي بعد از انتخابات از جانب بسياري از مردم اين بوده که «چرا هاشمي ساکت است» يا اينکه «چرا هاشمي کاري نمي کند». آنان که معتقدند او از قدرت پنهاني زيادي در نظام برخوردار است، به اين پرسش پاسخ مي دهند که «هنوز زمانش نرسيده و هاشمي به موقع اش برگ آسش را رو خواهد کرد». خود اين پرسش که «چرا هاشمي کاري نمي کند و ساکت است»، مبين اين باور است که او از يک قدرت زياد و پنهاني برخوردار است. چنين نگاهي پيرامون هاشمي همواره وجود داشته است. اگرچه امروز شايد اين باور پيرامون «اسطوره قدرت هاشمي» قدري کم رنگ شده باشد، اما هر قدر که به گذشته مي رويم اين اعتقاد پررنگ تر و جدي تر مي شود.

محمد نوري زاد : سقوط قاضی القضات شهر !


جمعه ۲۷ آذرماه ۱۳۸۸
رويداد : نمی دانم چرا رسانه های ما و رسانه های جهان خبر سقوط جناب صادق آملی لاریجانی را از آسمانخراش محل کارش منعکس نکردند .
درخصوص رسانه های داخلی ، می شود گفت : شاید به صلاح شان نبوده . و یا شاید برای شان خط و نشان کشیده اند که وای اگر جمله ای در این باره بنویسید . من به رسانه های خودمان حق می دهم . بجهت نانی که باید بخورند . و بجهت امنیت شغلی ای که در این ملک به طنز می ماند .

اما این دلیل نمی شود که خبر سقوط ایشان بی مشتری بماند و مردم ما از آن مطلع نباشند . خطای یک قاضی ، مثل خطای خلبان هلی کوپترو مثل خطای خلبان هواپیمای مسافربری ست . اولین خطای اینان ، اخرین خطای آنان است .


یک چند وقتی است که فواره پرشتاب جناب لاریجانی پخش زمین شده است. و من به یاد فرشته ا ی افتادم که دم گوش لقمان حکیم گفت : شما در انتخاب حکمت و رسالت مخیری ، خدای خوب هرکدام را که شما پسند کنی ، می پسندد . که لقمان دست به گزینش حکمت برد و گفت : مرا از رسالت هراس است . چرا ؟ چون اولین قدم عملی رسالت ، قضاوت است . و من ، هراس از تنگناهای قضاوت دارم .

در امرقضاوت ، یک قاضی ، به ناکجای جامعه نیز راه می برد ، چه برسد به قاضی القضاتی که باید محرم ترین فرد کشور برای آحاد جامعه باشد . قاضی القضات حتما می داند که هیچ احدالناسی نباید از گرایشات فردی وی با خبر باشد . چرا که لبخند وی ، بساط عیش جمعی را تضمین می کند و غضب وی ، بربساط جمعی دیگر مرز می کشد .

در این چند وقت اخیر ، سخنان نازل و غیر حقوقی و غضبناک و خبری و مطالعه نشده و جناحی و سطحی و غیرکارشناسانه و آشفته و عوامانه و تهدید آمیز آقای صادق رینه ای پردمه ای آملی لاریجانی که رو به " سران فتنه " ایراد کرده ، نشان می دهد که وی از همان صندلی اتاق کارش به دره ای عمیق و ژرف سقوط کرده است . دره ای که از قدیم الایام ، و تا قیام قیامت ، خدای متعال زیرپای قاضیان تعبیه کرده است .

قاضی نباید کودن باشد ، اما یک قاضی کودن هم می داند : الفاظی مثل : فتنه ، مدرک جرم ، جرم ، گناه ، متخاصم ، که هرکدام بارحقوقی خاصی با خود حمل می کنند ، زمانی برزبان یک قاضی رانده می شوند که منتسبین این الفاظ از مسیر محکمه ای ظریف و دقیق عبور کرده و تکلیف شاکی و متشاکی و متهم و مجرم و متخاصم روشن شده باشد .
اگر یک قاضی ، بویژه یک قاضی القضات ، بلحاظ سستی کلام ، و عدلی که در سخن سست او به زیر پا می افتد ، بجایی برسد که سخنان هردمبیل یک رهگذر سیاسی را واگویه کند ، همان بهتر که درخانه بماند و در کارهای خوب خانه به اهل منزل مدد رساند .

قاضی ، همان کسی باید باشد که مسلمان و یهودی و کافر ، آنگاه که به محکمه اش شتاب می کنند ، از شوق سلامت و اقتدار و انصاف و عدل و تقوی و استقلال و استحکام و عطوفت و صبوری و مدارا و جایگاه پدری او در پوست نگنجند .
این روزها ، نمی دانم آقای صادق لاریجانی آیا می داند که با چاقویی تیز بردیوار فهم مردمان کشورش یادگاری می نویسد  . یادگاری حکاکی شده ای که مگر خدا به پاکسازی آن حریف شود .

نابودي آخرين بقاياي کاخ داريوش اول


كوروش نيوز : کاخ زمستاني داريوش اول هخامنشي در نزديکي خليج فارس 33 سال پس از سر برآوردن از دل خاک اين روزها به دليل عدم محافظت و سهل انگاري در حال نابودي تدريجي است.

به گزارش خبرنگار مهر، اين بناي هخامنشي پس از اين همه مدت که از دل خاک بيرون آمده هيچ‌گاه به‌اندازه‌اي که شايسته و درخور يک بناي معماري منحصر به فرد مربوط به بيش از دو هزار سال قبل باشد، مورد توجه قرار نگرفته است.

آنگونه که عکس‌هاي اين گزارش نشان مي‌دهد، اين بنا که نشاني از تمدن پرشکوه و غرورانگيز کشورمان در آن دروان بود، اين روزها به وضعيتي تاثر برانگيز دچار شده است؛ به گونه‌اي که پايه ستونهاي سنگي کاخ در هواي شرجي، مرطوب و گرم برازجان در حال اضمحلال و پودر شدن است.

بر اساس مدارک و شواهد موجود نوع و جنس سنگ‌هاي کاخ بردک سياه فاقد موارد مشابه در ديگر بناهاي تاريخي در ايران و ديگر نقاط جهان است چرا که در ساخت اين بنا از سنگهايي با دو رنگ سياه و روشن استفاده شده و علاوه بر آن نوع تراشها و سنگبري به کار رفته در ساخت اين کاخ نيز بي نظير است.  


اين کاخ که تالار مرکزي آن مشابه کاخ آپادانا و داراي 36 ستون بوده يکي از بناهاي مهم تاريخي استان بوشهر در 12 کيلومتري شمال شهر برازجان ميان نخلستانهاي روستاي درودگاه در محل تلاقي دو رودخانه شاپور و دالکي قرار گرفته است.

کاخ بردک سياه در سال 1354 در کاوشهاي باستان شناسانه گروهي از باستانشناسان کشور به سرپرستي احسان يغمايي از زير خاک بيرون آورده شد.

اين کاخ تنها بناي به جامانده از دوران هخامنشي در اين سرزمين نيست بلکه علاوه بر آن دو کاخ ديگر مربوط به دوران همين امپراطوري به نامهاي " کاخ چرخاب " و " کاخ سنگ سياه " نيز در نزديکي شهر برازجان وجود دارد که بقاياي آنها نيز در کاوش سالهاي اخير از دل خاک بيرون آورده شده است.

البته بقاياي اين کاخها نيز مانند کاخ بردک سياه در وضعيت چندان مطلوبي به سر نمي‌برد و هر روز در معرض تخريب بيش از پيش و جدي قرار دارد. 


به گفته برخي از کارشناسان باستان شناسي جلگه برازجان در دوره هخامنشي اهميت فراوان داشته و علت آن نيز اين بوده که ايران در دوره هخامنشي صاحب نيروي دريايي شد و توانست از راه دريا به تجارت و کشور گشايي بپردازد.

علت انتخاب اين جلگه نزديکي آن به خليج فارس و در پي آن تسلط بر راههاي تجاري منطقه و تحت نظر داشتن آبراهه‌هاي جنوبي از لحاظ سياسي و اقتصادي بوده است. تمامي اين مسائل وسيله برپايي کاخهايي در اين منطقه را فراهم آورده است.

کشفيات باستان شناسان و کاوشگراني که کاخ هخامنشي بردک سياه را از دل خاک بيرون آورده‌اند تنها به به بقاياي خود کاخ محدود نبود بلکه آنها در حين کاوشهاي خود به اشيائي همچون يک دسته خنجر زنانه ساخته شده از جنس عاج به همراه چند قطعه ابزار تزييني برخورد کردند که مي‌تواند نشاني از سکونت زنان در اين کاخ باشد. 


همچنين از ديگر موارد کشف شده در کاخ بردک سياه که شايد بتوان آنها را مهمترين يافته‌هاي اين کاخ دانست 4 قطعه سنگين طلا که وزن کل آنها به سه کيلو و 200 گرم مي‌رسد بوده است. هنوز کاربرد دقيق سه قطعه از اين طلاها مشخص نيست اما برخي بر اين عقيده‌اند که ممکن است آنها روکشهاي زرين درهاي چوبي تالار يا سنگ بناي کاخ باشند چرا که غالبا در دوران هخامنشي سنگ بناي کاخها بر روي ورقه‌اي ضخيم و زرين از طلا حک مي‌شده است.

همچنين در رابطه با قطعه چهارم اين طلاها نيز اينگونه بر مي‌آيد که اين قطعه قسمت بالاي يک جام زرين هخامنشي باشد که زير لبه آن يک خط ساده حک شده است.

در موردي ديگر که در کاوشهاي سال 84 کاخ بردک سياه کشف شده و بقاياي آن هم اکنون به شکلي غير استاندارد و بدون محافظت در محوطه کاخ افتاده است نقش برجسته‌اي حکاکي شده بر سنگ سياه است که شاه را به همراه ملازمش که چتري آفتابگير در دست دارد در حين ترک کاخ نشان مي‌دهد. 


در اين نقش برجسته که آن را متعلق به داريوش اول مي‌دانند تاج شاه داراي سطحي صاف و بدون تزيين است و اين احتمال را قوت مي‌بخشد که تاج همانند تاجهاي برخي نقش برجسته‌هاي تخت جمشيد روکشي از طلا داشته است. به همراه اين نقش برجسته، سنگ نوشته‌اي به خط ميخي و زبان "بابلي نو" و تعداد زيادي قطعه سنگ يافت شد که اين قطعه سنگها نقشهاي مختلفي چون دست، دسته سايبان با بخشي از تاج شاهي، ريش مجعد و بخشهايي از صورت و گوشه چشم دارند. 

با اين همه اين نقش برجسته منحصر به فرد که حکايت کننده بخش مهمي از تاريخ هخامنشيان در اين گوشه از جغرافياي ايران است در زير آفتاب سوزان جنوب به حال خود رها شده و تنها نگهبان اين محوطه تاريخي از سر دلسوزي چادر کهنه ماشين خود را به عنوان حفاظ بر بالاي آن قرار داده است.

بنا به گفته برخي منابع محلي کاخ بردک سياه در طول سالهاي گذشته نيز به شدت مورد تخريب کشاورزان منطقه قرار گرفته است به شکلي که عدم زه کشي زمينهاي اطراف باعث شده آبياري زمينهاي کشاورزي سبب تخريب آثار بر جاي مانده از کاخ شود و همچنين عوارض جوي و سرازير شدن آب حاصل از بارشها به گودال محل پايه ستونهاي کاخ نيز به جريان تخريب کمک کرده است. 


مجموع اين عوامل و نبود يک نظارت کارشناسي شده دست به دست هم داده تا بسياري از ته ستونهاي کاخ شکسته يا جابجا شده و برخي از آنها نيز ترکيب اوليه خود را از دست بدهند. البته به همه اينها نيز بايد به حفاريهاي غير مجاز زياد در محوطه کاخ و اطراف آن را نيز اشاره کرد که سهم عمده‌اي در اين فرايند تخريب داشته است.

با اين وجود و پس از توصيه‌ها و تذکرهاي فراوان کارشناسان و علاقمندان ميراث فرهنگي کشور سازمان ميراث فرهنگي استان بوشهر اعلام کرد اين سازمان با انجام مطالعات باستان‌شناسي و بررسي ژئوفيزيک زمينهاي اطراف کاخ بردک سياه درصدد تعيين حريم دقيق و محدوده آثار پيرامون اين محوطه تاريخي است.

اين خبر را چندي پيش احمد دشتي رئيس اين سازمان در گفتگو با خبرگزاري مهر اعلام کرده و افزوده بود: حفاظت از کاخهاي هخامنشي استان بوشهر وارد مرحله جديدي شده است. در حال حاضر تملک زمينهاي کاخ بردک سياه انجام شده و پوشش کامل به منظور حفاظت از کاخ در مقابل عوامل طبيعي هم ‌چون باد و باران و نصب تابلوهاي گردشگران با استانداردهاي اداره راه و ترابري به همراه مسافت سنج نيز صورت گرفته است.

با وجود اين گفته‌هاي اميدبخش رئيس سازمان ميراث فرهنگي استان بوشهر بايد گفت اگرچه حجم بلاهايي که تا کنون بر سر کاخ هخامنشي و پر شکوه بردک سياه برازجان آمده است با هيچ حفاظت و مرمتي قابل بازگشت نيست اما اگر مسئولان کمر همت براي جلوگيري از تخريب بيشتر آن ببندند جاي قدرداني و سپاس دارد.
      



چرا نام احمدی نژاد در ليست مدعوين به دانمارک نيست؟

سایت تابناک : احمدى نژاد در اجلاس بين المللى آب و هوا در دانمارك شركت كرد و اين در حالى است كه در وب سايت اطلاع رسانى پادشاهى دانمارك كه مسئول برگزارى اين اجلاس بوده است، هيچ نامى از احمدى نژاد ديده نمى شود. در ليست منتشر شده مهمانان اين اجلاس نام افراد زيادى از جمله رئيس جمهور تركيه، اسرائیل، كلمبيا، چين، افغانستان، بلژيك، كانادا و... به چشم مى خورد، اما هيچ نامى از ايران در اين ليست به عنوان مهمان ديده نمى شود. مساله از دو حال خارج نيست يا واقعا از ايران براى شركت در اين مراسم دعوت نشده و ما به ابتكار خود، خودمان را دعوت كرده ايم كه اين بر خلاف عزت ايرانى و اسلامى است و يا اينكه رسما دعوت شده ولى بر اثر سهل انگارى و يا غرض ورزى مسئولان دانماركى، نام ايران و رئيس جمهور در ليست مدعوين ذكر نشده است كه در مورد اول دستگاه سياست خارجى كشور بايد پاسخگوى اين بى احترامى به رئيس جمهور باشد و در حالت دوم نيز وزارت خارجه بايد سريعا حساسيت نشان داده و با اين حركت خلاف شؤون ديپلماسى برخورد كند.

مهم! فوری! قطعه جديد ذخيره ساز اطلاعات!



قطعه جديد ذخيره ساز اطلاعات در انتهاي كابل كيبرد نصب ميشود تا كليه كلمات تايپ شده را در خود ذخيره نمايد. اين قطعه اكثرا در كافي نت ها نمايشگاهها هتلها و فرودگاهها استفاده ميشود. بنابراين كساني كه در اين مكانها اطلاعات حساب بانكي خود را وارد ميكنند يا وارد سايتهاي مهم ديگر ميشوند بايد بيشتر مراقب باشند
پس از اينكه شما اطلاعات حساب بانكي را وارد كرده و كامپيوتر را ترك ميكنيد، براحتي ميتوان مجددا حساب شما را باز كرد زيرا تمام كلماتي كه تايپ كرده‌ايد در اين قطعه سياه ذخيره شده است.
بنابراين قبل از استفاده از كامپيوتر در چنين اماكني پشت كامپيوتر را چك كنيد تا از عدم وجود چنين قطعه‌اي اطمينان حاصل نمائيد.

لطفا به همه اطلاع دهید.

New storing device fits at the end of the keyboard cable connecting to the PC specialized to save all typed keys in it.
Mostly could be used in net cafes, exhibitions, hotels and airports. Therefore be careful especially the people who use the internet in these places to enter their bank accounts online or any other important sites.
After you enter the bank account and leave the PC, it will be easy to open your account again as all what you have typed has been saved in the Black device.  

Therefore, you should check the PC for any suspicious piece behind it before using the net in public places for important sites. 

عراق: سربازان ایران یک چاه نفت عراق را اشغال کردند

مقامات امنیتی در عراق می گویند نیروهای ایران یک چاه نفت را در جنوب عراق، در یک بخش مورد اختلاف مرز دو کشور، اشغال کرده اند.

گزارش هایی که از محل، در حدود ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی بغداد، می رسد حاکی است سربازان ایران پرچم جمهوری اسلامی را در بخشی از میدان نفتی «فکّه» برافراشتند.

در یک گزارش به نقل از معاون وزارت کشور عراق گفته می شود ۱۱ سرباز بعد از ظهر جمعه از مرز گذشتند، پرچم را بر افراشتند و در محل چاه نفت باقی ماندند.

او گفت نیروهای عراقی اقدامی به عمل نیاورده اند، و دولت یک «پاسخ حساب شده و دیپلماتیک» را به این حادثه، که خاطرات زدو خوردهای بین دو کشور در سالها قبل را بیاد می آورد، دنبال خواهد کرد.

خبرگزاری فرانسه: هشدار به کاربران تویتر

هشدار به کاربران تویتر(TWITTER)

به گزارش خبر گزاری فرانسه، بامداد امروز سایت (TWITTER) هدف حمله مجازی قرار گرفت و به مدت یک ساعت از کار افتاد. کاربرانی که می خواستند به این سایت وارد شوند به نشانی دیگری روانه شدند و با نوشته « این سایت از سوی ارتش مجازی ایران هک شده است» روبروگردیدند. بی شک حکومت اسلامی با پرداخت پول های کلان به راهزنان اینترنتی دست به این کار زده است.
در زیر این عکس و شعار نشانی ایمیل «iranian.cyber.army@gmail.com » نیز دیده می شد. بر پایه نخستین بررسی ها گفته می شود که هاکر ها تنها توانسته اند تنها (DNS) نشانی سایت را برروی نشانی دیگری روانه کنند، و نتوانسته اند به اطلاعات کاربران درون سایت (TWITTER) دست یابند. تویتر  به همه کاربران سفارش کرد که پاسورد های خود را تغییر دهند.
از آغاز جنبش خرداد ماه در ایران سایت تویتر در کنار سایت فیس بوک، یکی از ابزار های خبر رسانی ایرانیان درون و برون کشور می باشند.
این « فتح الفتوح مجازی»! چند ساعت پیش از برگزاری نماز جمعه امروز در ایران انجام شد. هدف از این کار از یک سو، فرصت دادن به امامان جمعه حکومت اسلامی برای رجز خوانی در نماز جمعه بود، و از سوی دیگر رژیم می کوشد که با این کارها افکار همگانی مردم جهان را منحرف گرداند، و تظاهرات ایرانیان علیه  محمود احمدی نژاد در کنفرانس تغییرات اقلیمی در کپنهاک را کم رنگ نشان دهد.

تارنمای فرهنگ ایران

از تعویض صندوق های رای تا تجاوز در کانکس

پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۸
افشاگری یک بسیجی گریخته از کشور

بعد از ظهر چهارشنبه در پربینده ترین زمان ها، در برنامه خبری کانال چهار تلویزیون بریتانیا که جان اسنو برنامه ساز مشهور انگلیسی مسئولیت آن را به عهده دارد،  مصاحبه لیندسی هیلسوم  با یک بسیجی ایرانی  پخش شد، بدون آنکه چهره وی به وضوح نشان داده شود. این بسیجی که به تازگی از کشور گریخته است و  نامش محفوظ مانده در  حالیکه در طول برنامه می گریست، از تغییر صندوق های رای، تجاوزها و کشتار معترضان و بدرفتاری با آنان در زندان پرده برداشت و گفت هم دنیایم را از دست داده ام و هم دینم را.
این بسیجی که متن کامل گفته هایش در وبسایت کانال چهار  آمده به نوشته مصاحبه کننده کانال چهار  پشیمان از کارهائی است که به عنوان بسیجی فدائی رهبر انجام داده . به نوشته خانم هیلسوم اینک  با یک شاهد زنده و بالغ در هر محکمه ای قابل اثبات است که تجاوز و کشتار جمعی در زندان های ایران رواج داردو تقلب انتخاباتی صورت گرفته است.
بسیجی طرف مصاحبه کانال چهار  27 سال دارد و از یک خانواده به شدت مذهبی برآمده که همگی مرید و فدائی انقلاب اسلامی و مهم تر از آن  آیت الله خامنه ای هستند.
او می گوید:"من عذاب می کشم، شرم دارم از مردم و خدا".به نوشته خانم هیلسوم او یک مومن واقعی است که اعتقاد دارد ایت الله خامنه ای نایب امام زمان است؛ هم پایه مسیح در بین مسیحیان، نه خیلی کوچک تر از خدا در بین مذاهب دیگر.
او هیچ گاه از فرمانده خود نپرسیده چطور سه ماه مانده به انتخابات می گوید نظر رهبر به محمود احمدی نژاد است و به همین جهت باید نام وی از صندوق ها بیرون آید. چنان که از وی سئوال نکرده است که چرا باید به جای مردم بی سواد نام احمدی نژاد را روی ورقه های رای بنویسد. او با جزئیات فاش می کند که چگونه فردای روز انتخابات، صندوق هائی راکه از آرای رقیبان احمدی نژاد پر شده بود ناپدید کردند تا به دست هیچ یک از بازرسان و ناظران نیفتد.
"سید" که مصاحبه گر وی را به این نام صدا می کرد، همچنین توضیح می دهد که آنان به چه اسلحه هائی مجهز بودند و باتوم و کابل برای چه مصرفی در اختیارشان گذاشته شد. او همراه با تاثر شدید می گوید همتایانش بدون هیچ نگرانی، مردم معترض به تعویض صندوق ها و تقلب در انتخابات را  کشتند اما او از آن جائی که دچار تردیدهای جدی شده بود از تیراندازی به سوی مردم خودداری کرد.
گفتار «سید»  چنین آغاز شد: برادرم که ارشدتر از من است به من خبر داد که همراه گروه و واحدمان چهار ماه قبل از انتخابات در جلسات تعلیماتی شرکت کنم . همان جا به ما گفته شد که نظر آقای خامنه ای به احمدی نژادست و ما ناگزیریم که فرموده ایشان را تامین کنیم. . بخشی از تعلیمات ما برای آماده شدن برای مقابله با اغتشاشاتی بود که از همان زمان قطعی به نظر  می رسید.. تدارک وسیعی دیده شد.این تدارک وقتی اهمیت خود را نشان داد که انتخابات تمام شده بود و مبارزات مردم خیلی بیش از آن چیزی بود که ما گمان داشتیم .فرمانده ما تکرار می کرد که به فرموده آقا، احمدی نژاد به درد اسلام و و لایت می خورد.
او می افزاید:"خیلی تو ذوقم خورد اما فکرش هم به مخیله ام خطور نمی کرد که سئوال کنم چه رسد به مخالفت با آقا. محیط وحشتناکی است اگر بخواهی خلاف نظر آقا نظر بدهی. فقط من نبودم همه مان در حالت بدی گیر کرده بودیم . اما با گذر روزها معلوم شد محاسبات خطا بود و مردم محکم تر و قاطع تر می شدند و گلوله ها و کشتار آنان را ساکت نمی کند.  حالا دیگر یک طرف مردم بودند و یک طرف ما."

«سید» که در لحظاتی از مصاحبه ناآرام شده بود و نمی توانست بنشیند و راه می رفت  با بغض گفت: " پای صندوق ها، موقع انتخابات کار راحت بود چون اکثر پیرها و بی سوادها بودند و ما دستور داشتیم رایشان را بگیریم و برایشان بنویسیم دکتر احمدی نژاد. مشکل، دانشجوها و جوانانی بودند که رقیبان احمدی نژاد را تبلیغ می کردند و به آن ها رای می دادند، اما آن ها هم که همیشه نبودند . شب شد ما ماندیم و حراست اطلاعات سپاه بر بالای سر صندوق ها و من دیدم که صندوق ها عوض شد."

به گفته وی :"در حالی که اول تصور می رفت با اتمام انتخابات ماموریت ما هم به پایان می رسد اما با اولین تظاهرات و کشمکش ها اعلام گردید که همگی در محل های خود می مانیم  تا زمانی که وضعیت سفید اعلام شود.شب در قرارگاه ماندیم و صبح زود بلند شدیم برای نماز و گفتند یک سخنرانی کوتاه هست قبل از اعزام به محل ها، در آن خطبه ها گفته شد احمدی نژاد انتخاب شده . شیرینی و نقلی که آماده کرده بودند توزیع شد و نیروها شیفت بندی شدند.شب برگشتیم و گزارش هایمان را دادیم و دستور رسید در قرارگاه بمانیم. فردایش بود که دستور برخورد قاطع رسید. گفته شد با هر کس در هر سن و جنسیتی برخورد شود. اما روز دوم با همه تندی ما انگار مردم هم تند شدند و قاطع شدند. من نمی دانم چند نفر مجروح شدند. نمی دانم چند نفر را کشتیم . نمی دانم چند نفر را به بیمارستان رساندیم  و چند نفر را رها کردیم.بیمارستان مسلمین را آماده کرده بودند برای کشته ها و زخمی ها. این بیمارستان مال بسیج و سپاه است؛ وحشتناک بود، دیدن جوان ها که شکنجه شده بودند و تن بی جانشان افتاده بود. دم در چند تا وانت گذاشته بودند که آمار می گرفت. آمار گیری می شد و تقسیم می شد؛ زیر هجده ساله ها یک طرف بالای هجده یک طرف....شب سوم من از کانکس صدا شنیدم؛ صدای فریاد ناله و گریه و التماس جوانانی که می گفتند پشیمانند و عاجزانه کمک می خواستند. ما اول گیج بودیم. برادرم که از من ارشدتر است مثل من گیج بود. رفتیم دو نفر از بچه های حراست سپاه آمدند. پرسیدم چه خبرست؟ گفتند داخل کانکس فتح المبین است . "
سید با گریه شرمساری ادامه می دهد:" ما نمی دانستیم کارمان به این جا می کشد، نمی دانستیم چنین آلوده شده ایم. فکر می کردیم داریم در همان راه عمو و دائی شهیدمان گام می زنیم. عشق و ارزو در سرمان بود، آرزو داشتیم؛ شهید شویم .اما حالا دیگر نه ابرو داریم و نه می توانیم سرمان را بلند کنیم . هر چه جنایت هست کرده ایم؛ دانسته و ندانسته انجام داده ایم . حالا من مانده ام و عذاب وجدان و کارهائی که کردیم".

آخرين آخبار