آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲۸, شنبه

یک سایت اصولگرا: راهپیمایی دیروز هم شان امام نبود


تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۸۸
روز گذشته هیچ صحنه هوایی که جمعیت را بتواند به تصویر بکشد نمایش داده نشد
شبکه جنبش راه سبز (جرس): سایت “آرمان ایران”  نزدیک به محسن رضایی در گزارشی به راهپیمایی دیروز در کشور پرداخت و آن را در شان بنیانگذار نظام ندانست.
به گزارش جرس این وبسایت خبری نوشت:نوشت: از روز ۱۶ آذر که با نمایش تصویری در اخبار ۲۰:۳۰ مبنی بر اهانت به تصویر حضرت امام (س) موج نگرانی در کشور پدید آمد تا روز جمعه ۲۷ آذر ماه ۱۱ روز پر حادثه و پر خبر در کشور سپری گردید.
دیروز که با اعلام شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی بنا بود تظاهرات هماهنگ و سراسری در کشور برای اعلام وفاداری به آرمانهای امام پس از نماز جمعه برگزار شود، انتظار حضور دست کم یک میلیون نفر در این راهپیمایی انتظار بجایی بود که متاسفانه برآورده نشد، و جمعیت حاضر در مراسم بنا به اعلام خبرگزاری های مستقل حتی به یکصدهزار نفر هم نرسید.
ارادت مردم به امام کاهش نیافته اما چرا روز گذشته جمعیت نتوانست صحنه های زیبایی را متناسب با شان امام خلق کند؟ موضوعی که در این گزارش خبری به آن خواهیم پرداخت.
بدنبال پخش صحنه اهانت بار به امام خمینی همه اقشار مردم ایران به این اضطراب دچار شدند که چه کسانی شخصیت امام را زیر سئوال می برند؟ شخصیتی که ظهورش به خلق عظمتی در تاریخ ایران، وایجاد خودباوری و عظمت در همه مردم ایران منجر شد. و پاسخی که رسانه های تند رو مطرح می نمودند که “طرفداران میرحسین موسوی و کروبی” و با هدایت همان ها بوده اند! موضوعی که هرگز کروبی و موسوی نپذیرفتند، اما سیر حوادث نشان داد که هدف اصلی از بزرگنمایی این غائله نه اعاده عظمت و بزرگی حضرت امام، بلکه انتقال وزنه مهم ایشان به یکی از دو اردوگاه جناح های درگیر در کشور بوده است.

وقتی که انکار چندین باره سران معترضین به انتخابات از انتساب آن به جریان خود مورد قبول طرفداران افراطی دولت قرار نگرفت و اصرار این جناح تندرو نشان داد که آنها نمی خواهند اجازه دهند حادثه پدید آمده به همین سادگی خاموش شود و لذا از جمعه هفته گذشته که راهپیمایی گروهی از طلاب قم برگزار شد تا هم اکنون این موج به درازا کشیده شد.
تقاضای مجمع روحانیون مبارز برای برگزاری راهپیمایی تقاضایی هوشمندانه بود که نه تنها آن ها را از این فضا به بیرون می برد، بلکه موقعیت جدیدی را به آنها می داد که با ابراز وفاداری به آرمان های امام موج فشار ۶ ماه گذشته و اتهامات براندازی و خیانت به آرمان های امام را تا حد زیادی کاهش دهند.
مخالفت استاندار تهران و وزارت کشور با این تقاضا و ذکر اینکه نیازی به راهپیمایی وجود ندارد و اینکه گروهها می توانند از طریق بیانیه آن را محکوم کنند، نشان از توجه استانداری به همین موضوع داشت، بی پاسخ ماندن تقاضای مشترک میرحسین موسوی و مهدی کروبی تائید دوباره ای بود بر اینکه بنا نیست جز محکومیت بخاطر این حادثه چیزی نصیب مخالفین احمدی نژاد شود!
مقاماتی که در برابر درخواست مجمع نیازی به راهپیمایی نمی دیدند ناگهان روز چهارشنبه با اعلام اینکه پس از نمازهای جمعه راهپیمایی هماهنگی در کشور برنامه ریزی شده است نشان دادند که راهپیمایی لازم است اما با مدیریت آنها!
همانطور که پیش بینی میشد هیچکدام از سران گروه های معترض شرکت در راهپیمایی با مدیریت طرف مقابل را نپذیرفت و این بود که تظاهرات دیروز عملا به نمایش قدرتی برای جناح تندرو طرفدار احمدی نژاد مبدل گردید.
نگاهی به شعارهایی که دیروز در بین تظاهر کنندگان سر داده میشد و مضمون سخنان تند سخنران این راهپیمایی مبین همین موضوع بود. بسیاری از راهپیمایان دیروز بجای بزرگداشت امام به شعارهای تند و درخواست اعدام برای موسوی و کروبی می پرداختند.
حجت الاسلام رحیمیان سخنران تجمع نیز بجای اشاره به عظمت های امام، و دِینی که همه ما ایرانیان به امام برای استقلال و آزادی مان داریم بیشتر به ابراز عصبانیت های خود از جریان مقابل پرداخت تا جائیکه گفت: ” دستگاه قضا در ارتباط با کسانیکه می‌خواهند به فتنه ادامه دهند … باید به بدترین وضع ممکن اعدام شوند” و خبرگزاری رجانیوز(حامی دولت) در اینجا گزارش می دهد که : در این میان راهپیمایان شعار دادند “موسوی موسوی این آخرین پیام است “و “سران فتنه سبز اعدام باید گردند”.
رحیمیان در سخنرانی اش حتی ناخواسته اشاره نمود که از دید آنها که امروز تجمع کرده اند اهانت به امام موضوع کم اهمیت تری نسبت به سایر موضوعات است وقتی گفت: ” باید یادمان باشد در زمان امام و در زمان حاضر یک عده انسان‌های شرور وجود داشته و دارند از آن افراد شرور که جرات جسارت به امام رخ داده، انتظاری نیست اما عواملی که زمینه آن را فراهم کرده و به فتنه دامن زدند و آتش فتنه را روشن کرده و به آنجا رساندند تا آن عده معدود و شرور که در ماه رمضان تظاهر به روزه‌خواری کردند، باید بدانند این کارها گناهش از پاره کردن عکس امام بالاتر است.”
در گزارش ایرنا خبرگزاری رسمی دولت اظهار نظر دیگری از رحیمیان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید هم آمده بود؛ “رحیمیان مقابله با براندازان را سنتی خدایی توصیف و خاطرنشان کرد: این سنت خداوند چه قبل از پیغمبر(ص) و چه بعد از پیغمبر و تا ابد بوده و خواهد بود.” و البته ایشان همانطور که توضیح نداد که منظورشان از اعدام با بدترین وضع ممکن چیست! توضیح هم نداد که منظورش از مقابله با براندازان بعنوان یک سنت الهی حتی پیش ازظهور پیامبر(ص) چه می باشد.
روز گذشته در رسانه ملی کشور هیچ صحنه هوایی که عظمت جمعیت مشارکت کننده را بتواند به تصویر بکشد نمایش داده نشد، علی رغم حضور نمازگزاران موحد جمعه در محل، هیچ راهپیمایی باشکوهی عملا صورت نگرفت، جمعیت نمازگزار تهران پس از نماز جمعه برابر دانشگاه اجتماع نموده و به سخنان سخنران گوش فرا داده و با قرائت قطعنامه آن را تایید نمودند، بنا به گزارش ها جمعیت از میدان انقلاب تا تقاطع خیابان فلسطین کشیده شده بودند اما آیا طرفداران امام در تهران همین اندازه اند؟
مردمی که ۲۰ سال پیش حاضر نبودند باور کنند خمینی از میان آنها بال گشوده و حتی دوست داشتند زنده نباشند و مرگ وی را ببینند، تنها همین ها هستند؟
واقعیت آنست که نسبت دادن امام و متعلق دانستن ایشان به جناحی خاص از مناقشه امروز در کشور، ظلمی است به شخصیت ایشان که متاسفانه فعلا در حال برنامه ریزی و تحقق است.
امام خمینی میراث گرانبهایی است که نسل ما توفیق قرار گرفتن در دوره ایشان را داراست و اکثر مردم کشورمان از انتصاب ایشان به هر یک از جناح ها پرهیز دارند.
امام متعلق به ایران، اسلام، و انقلاب است و عدم استقبال مردم از مشارکت در راهپیمایی دیروز هرگز ذره ای از احترام و ارادت مردم نمی کاهد بلکه تذکری است به تندروهای هر دو جناح که حق ندارند از شخصیت ایشان به سود اهداف جناحی خویش بهره ببرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار