آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲۸, شنبه

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني: روح بي‌تفاوتي در جامعه اسلامي همه‌چيز را تباه مي‌كند


88/08/28
ايلنا:رئيس مجمع تشخيص مصحلت نظام گفت:روح بي‌تفاوتي در جامعه اسلامي همه‌چيز را تباه مي‌كند.
به گزارش ايلنا،آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني در ديدار مسوولان ستاد مركزي احياء فريضه امر به معروف و نهي از منكر؛ با تاكيد بر اهميت اين وظيفه در اسلام تاكيد كرد: در صورت حاكم شدن روح بي‌تفاوتي در جامعه اسلامي، همه‌چيز تباه مي‌شود.
وي در اين ديدار كه به مناسبت هفته امر به معروف و نهي از منكر صورت پذيرفت با تسليت فرا رسيدن ايام محرم؛ تاكيد كرد: اصلاح امت اسلامي و امر به معروف و نهي از منكر مهمترين دلايل امام حسين(ع) براي قيام بود و در تاريخ اسلام واقعه‌اي با اين تاثيرگذاري نمي‌توان يافت و اين از اهميت جايگاه اين فريضه در دين اسلام است.
رئيس مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه اگر فرهنگ نظارت عامه در مردم زنده شود آن جامعه مي‌تواند الگو و نمونه باشد، افزود: امر به معروف و نهي از منكر مطابق با فطرت پاك بشري است و با بيدار كردن وجدان بشريت و نهادينه كردن امر به معروف و نهي از منكر مي‌توان جامعه را به سمت خير و صلاح هدايت كرد.
وي با تقسيم امر به معروف و نهي از منكر در دو شاخه دولتي و مردمي تاكيد كرد: هرچه برجنبه‌هاي مردمي اين فريضه تاكيد شود فوايد بيشتري به همراه خواهد داشت و بايد تلاش شود در مردم فرهنگي ايجاد شود تا در مقابل بدي‌ها و رفتارهاي ناپسند و خلاف بي‌تفاوت نباشند.
هاشمي رفسنجاني از مسوولان ستاد احياي فريضه امر به معروف و نهي از منكر خواست تا با كمك گرفتن از تحقيق نسبت به تدوين و تنظيم دائره‌المعارف امر به معروف و نهي از منكر در اسلام اقدام كنند.
گفتني است در ابتداي اين ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين زرگر دبير ستاد احياء فريضه امر به معروف و نهي از منكر با ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي اين ستاد؛ ذهنيت‌زدايي منفي از فريضه امر به معروف و نهي از منكر در جامعه، اقدامات فرهنگي و تاكيد بر قانونگرايي در اجراي اين فريضه را از مهمترين اهداف اين ستاد براي احياء فريضه امر به معروف و نهي از منكر در جامعه عنوان كرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار