آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ تیر ۶, شنبه

نامه فدراسیون فوتبال ایران به فیفا درباره مچ بندهای سبز










تیم ملی ایران به جام جهانی نرسید اما بحث مچ بندهای سبزی که بعضی بازیکنان تیم ملی دربازی مقابل کره جنوبی به دستشون بستند، هنوز داغه و کسی دقیقا نمی دونه که آیا این مچ بندها باعث بازنشستگی مهدی مهدوی کیا و علی کریمی شد یا اینکه خود آنها خواستن بازنشست بشن. فدراسیون فوتبال ایران، در آخرین نامه ای که به فدراسیون فوتبال جهانی ، داده، برخلاف گذشته که گفته بود این دست بندهای سبز، نذر حضرت ابولفضل بودند، گفته که بازیکنان فوتبال ایران، کار سیاسی کرده اند و ماده شش آیین نامه انظباطی فیفا را نقض کرده اند. فدراسیون فوتبال ایران، خواستار برخورد با این بازیکنان شده.

رییس فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده است که در نامه ای به فدراسیون بین المللی فوتبال از آنها سوال شده است که اگر مشخص شود بازیکنان تیم ملی ایران به دلیل سیاسی از مچ بندهای سبز استفاده کرده اند چه جریمه ای را باید برای آنها در نظر گرفت.

علی کفاشیان در گفتگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: "ما باید قوانین را رعایت کنیم و این امکان وجود دارد که واکنشی به حرکت این بازیکنان نشان دهیم".

بعد از بازی ایران و کره جنوبی در سئول، اعلام شد که بازیکنان به دلیل نذر حضرت ابوالفضل از مچ بندهای سبز رنگ استفاده کردند. اما آقای کفاشیان گفت: "مگر نذر یک نیمه ای می شود".

در بازی دو تیم ملی ایران و کره جنوبی که در مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال سال ۲۰۱۰ برگزار شد، مهدی مهدوی کیا، علی کریمی، حسین کعبی، مسعود شجاعی و محمد نصرتی با مچ بند سبز در نیمه اول بازی حاضر شدند اما در نیمه دوم، این دستبندها را باز کردند.

در حالیکه استفاده از دستبند سبز به نشانه اعتراض به نتایج اعلام شده انتخابات ایران تعبیر شد، در آن زمان برخی از مقامات ورزشی گفتند که همراه داشتن علائم سبز یک سنت مذهبی شیعی است و با مسائل سیاسی ارتباطی ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار