آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲۷, جمعه

اعتراض ایرانیان به حضور محمود احمدی نژاد در اجلاس تغییرات دیلیمی در دانمارک


تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۸۸
ایرانی‌ها متعهد شده‌اند که اگر احمدی‌نژاد به قطب شمال هم رفت، او را راحت نگذارند
جنبش راه سبز (جرس): محمود احمدی‌نژاد در اجلاس تغییرات اقلیمی در دانمارک گفت باید به همه‌ کشورها فن‌آوری هسته‌ای داد، زیرا از نظر او انرژی اتمی، انرژی پاک است. این سخنان با تظاهرات ایرانیان علیه او در میدان شهرداری کپنهاگ همراه بود.

براساس گزارش بی بی سی، با توجه به مسائل امنیتی اجازه تجمع به معترضان در مقابل محل برگزاری اجلاس داده نشده است و معترضان ایرانی ، در سرمای زیر صفر درجه کپنهاگ، در یکی از میدان های در مرکز شهر دست به اعتراض زدند.

در این تجمع ایرانیان ، علیه محمود احمدی‌نژاد‌، سرکوب مخالفان و نقض فاحش حقوق بشر در ایران شعار دادند و چند استاد ایرانی دانشگاه های دانمارک و سوئد سخنرانی کردند و همچنین موسیقی زنده نیز اجرا شد.

صدها ایرانی با حضور در میدان شهرداری کپنهاگ در هوایی برفی با سرمای ۱۲ درجه زیر صفر گرد آمده بودند. خلیل پیام یکی از فعالان سیاسی مقیم دانمارک به دویچه‌وله گفت: حفظ محیط زیست با مردم است نه با دیکتاتور. ما اینجا شعار مرگ بر دیکتاتور می‌دهیم و با تمرکز روی جنبش پس از انتخابات می‌خواهیم بگوییم کسی که به‌عنوان نماینده ایران در این اجلاس شرکت کرده، رییس جمهور ما نیست.

دکتر بهرام بیگدلی، سخنگوی جمعیت دفاع از زندانیان سیاسی کلن نیز گفت: خوشحالم که می‌بینم پرچم‌ همه گروه‌ها در این تظاهرات با مسالمت در کنار یکدیگر دیده می‌شوند. پرچم ایران، کردستان، پرچم داس و چکش، پرچم احزاب، عکس رضا پهلوی، عکس موسوی، عکس ندا همه در کنار هم هستند. ما گروهی ده نفره با هفت جوان از آلمان آمده‌ایم. انگار ایرانی‌ها متعهد شده‌اند که اگر احمدی‌نژاد به قطب شمال هم رفت، او را راحت نگذارند.

فیلمبرداران و عکاسان شبکه‌های تلویزیونی دانمارک در حالی از تجمع ایرانیان تصویربرداری می‌کردند که گروه‌هایی از آنها در دست خود مشعل داشتند. به گفته یکی از شرکت کنندگان، ترکیب چرخ و فلک بزرگ میدان شهرداری با پرچم‌ها و مشعل‌های ایرانیان، نمایی سمبلیک از گوناگونی گرایش‌ها و زنده بودن اعتراض‌ها را به معرض دید می‌گذاشت.
سازماندهی تجمع اعتراضی کپنهاگ، برعهده انجمن "ایران آزاد" بود. تجمع در هوای آزاد، با پایان گرفتن نوای طبل و موسیقی و چند سخنرانی توسط استادان ایرانی دانشگاه‌های دانمارک و سوئد در ساعت ۱۸:۳۰ به پایان رسید.
به گفته کیانوش توکلی، مسئول این انجمن، قرار بود احمد باطبی نیز در شمار سخنرانان این مراسم باشد. وی به دلیل عدم دریافت ویزا، از سفر به دانمارک باز ماند.
پس از تجمع، به دعوت انجمن "ایران آزاد" مراسم دیگری در سالن با حضور اساتید دانشگاه‌های دانمارک و سوئد و مهدی مظفری و مهرداد درویش‌پور، نوشابه امیری وامید حبیبی‌نیا، روزنامه‌نگار بر گزار شد. گروه موسیقی تپش میهمان هنری این مراسم بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار