آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۳۰, دوشنبه

آخرین اخبار از قم، مراسم تشییع پیکر آقای منتظری 30 / 9 / 88

اختصاصی سانی نیوز
آخرین اخبار از قم، مراسم تشییع پیکر آقای منتظری 30 / 9 / 88 








9:00: مراسم تشییع پیکر آقای منتظری در حال برگزاری ست. گاهی شعارهعایی در محکومیت ظلم رفته بر ایشان به گوش می رسد.


9:15: شعارهای ضد حکومتی در مراسم آیت الله منتظری در قم:
 استقرار نیروهای ویژه امنیتی و موتورسواران نیروی انتظامی ، در برخی نقاط شهر مشهود است.  در برخی ورودی های شهر نیز نیروهای یگان ویژه بر تردد خودروهایی که به قم می روند ، نظارت دارند.
در همین حال تعدادی از مردم نیز از ساعات آغازین بامداد امروز ، در مقابل بیت آیت الله منتظری تجمع کرده و با در دست داشتن پوسترهایی از وی ، شعارهایی را سر می دهند.
با گذشت زمان بر تعداد جمعیت افزوده می شود و برخی از حاضران شعارهای سیاسی سر می دهند، هر چند که مجری رسمی برنامه سعی می کند فضا را آرام نگه دارد تا صرفا به عزاداری پرداخته شود.
بیت آیت الله صانعی که در همسایگی بیت آن مرحوم قرار دارد نیز به نشانه سوگواری پرچم های مشکی و تصاویری از آیت الله منتظری را نصب کرده است.
محل دقیق دفن آیت الله منتظری نیز داخل حرم مشخص شده و قرار است آن مرحوم در کنار مدفن پسر شهیدش محمد منتظری به خاک سپرده شود. (عصرایران)


9:20 : تابوت آیت الله منتظری بر روی یک کامیون خارج شد
لحظاتی پیش تابوت آیت الله منتظری بر روی یک کامیون از بیت آن مرحوم خارج شد و به سختی از میان جمعیت پرشمار حاضر در تشییع جنازه در حال عبور است. تعدادی از حاضران شعارهای بعضاً تند سیاسی  می دهند.


9:25 : دهها هزار نفر در خیابانهای اطراف منزل آیت الله منتظری
در حالیكه دهها هزار نفر در خیابانهای اطراف حسینیه ومنزل آیت الله منتظری حضور دارند آخرین اخبار از تغییر برنامه دفن ایشان حكایت دارد.
حسینه و منزل آیت الله منتظری كه درخیابان ساحلی قم ودر فاصله كمتر از یك كیلومتری حرم حضرت معصومه قرار دارد در محاصره جمعیت قرار دارد به نحوی كه خیایانهای تا فاصله ای طولانی مملو از جمعیت است.
لحظاتی پیش در ساعت 9و30دقیقه خودروی حامل پیكر آیت الله منتظری از بیت ایشان خارج وبه سوی چهارراه حجتیه حركت كرد.


9:50: درگیری مردم با مزدوران رژیم در اطراف حرم در قم
در حالی که پیکر آیت الله منتظری در حال دفن است ، در اطراف حرم ، افراد معدودی ، دست نوشته هایی علیه آیت الله منتظری را بالای سر گرفته اند که این امر باعث ایجاد درگیری ها لفظی بین مردم و این افراد شده است. با این حال ، حرکت این عده اندک ، نتوانسته است اوضاع را از حالت عادی خارج کند و به تشنج بکشد به ویژه این که پلیس نیز در مواردی نسبت به این اقدام تحریک آمیز ، تذکر می دهد.


9:51 شعار یاحسین میرحسین ، منتظری ، منتظری ، آزادیت مبارک و شعارهایی علیه صداوسیما از طرف جمعیت سراده می شود


9:51 پس از حدود سی دقیقه از خروج جنازه از بیت آیت الله منتظری بدلیل ازدحام جمعیت تنها حدود 200متر پیشروی كرده و هنوز به چهارراه صفاییه نرسیده است


 9:55 لحظاتی پیش ، خودروی حامل پیکر آیت الله منتظری به مقابل حرم حضرت معصومه (س) رسید و تابوت آن مرحوم بر روی دست تشییع کنندگان قرار گرفت تا به داخل حرم برده شود.


9:57 آیت الله شبیری زنجانی ، از مراجع تقلید ، نماز میت را بر پیکر آیت الله منتظری اقامه خواهد کرد.


10:00 جمعیت حاضر بالغ بر صدها هزارتن تخمین زده می شود ، تابوت آیت الله به حوالی حرم رسید.


10:05 دانشگاه مفید قم که مدیریت آن را آیت الله موسوی اردبیلی برعهده دارد ، امروز دوشنبه را تعطیل اعلام کرد.


10:10 حاضران در مراسم تشییع جنازه ، همچنان با شعارهای خود حمایت خود را از جنبش سبز اعتراضی مردم اعلام می کنند.



10:15 عزاداران سبز بلندگوی ماشین شعار دولت کودتا را خاموش کردند


10:17 آیت الله شبیری از مراجع تقلید هم اکنون در حال نماز گزاردن بر پیکر آیت الله منتظری هستند.


10:20 پس از نماز مردم در حال خارج شدن از حرم ومحوطه اطراف هستند و مشكل خاصی پیش نیامده است.


10:21 پس از نماز طواف پیکر معظم له به دور حرم حضرت معصومه (س) آغاز شده است.


10:24 پیکر مطهر آیت الله العظمی منتظری در میان صدها هزار دوستدارش به خاک سپرده شد.


10:27: به رغم خاکسپاری پیکر آن بزرگوار ، دوستداران آن مرجع عالیقدر در اطراف حرم تجمع کرده اند. عزاداران تصاویر آیت الله منتظری را در دست گرفته و شعارهای حمایتی خود از جنبش سبز را فریاد می زنند. همچنین حاضران شعار می دهند: روحانی ، مرگش یعنی زندگی


10:30: همچنان مردم در حال شعار دادن هستند: "یا حجته بن الحسن، ریشه ی ظلم رو برکن"


10:31 شعارهای حاضران رفته رفته شکل تندتری به خود می گیرید.


10:32 با پایان خاکسپاری پیکر آیت الله منتظری ، جو امنیتی در اطراف حرم شدیدتر شده است. حضور نیروهای امنیتی و انتظامی محسوس تر از پیش شده است. 


 10:37: جمعیت در خیابنهای اطراف حرم بوی‍ژه خیابان ارم مشغول راهپیمایی و سردادن شعارهای اعتراضی خود هستند.


10:40: امکان ورود بسیاری از عزاداران به شهر قم بسیار مشکل شده است. نیروهای انتظامی و امنیتی از ورد مردم به شهر جلوگیری می کنند. با این همه جمعیت حاضر بالغ بر صدها هزارتن تخمین زده می شود. جمعیت شعار می دهند "این ماه ماه خون است ، یزید سرنگون است" ، "منتظری مظلوم راهت ادامه دارد، حتی اگر دیکتاتور بر ما گلوله بارد" ، "روحانی با غیرت آزادیت مبارک" ، "منتظری نمرده ، این ستمه که مرده" و "ابوالفضل علمدار ، دیکتاتور ور برشدار". 
عزاداران تصاویر آیت الله منتظری را در دست گرفته و شعارهای حمایتی خود از جنبش سبز را فریاد می زنند. 


10:45 جمعیت عزادار شعار هایی چون الله اکبر،لا اله الا الله ،سید حسن خمینی تسلیت تسلیت،صانعی تسلیت تسلیت،موسوی کروبی تسلیت تسلیت،عزا عزاست امروز روز عزاست امروز ملت سبز ایران صاحب عزاست امروز، عزا عزاست امروز روز عزاست امروز فقیه نستوه ما پیش خداست امروز سر داده اند.


10:47 سایت خبری "کلمه" منسوب به میرحسین موسوی ، لحظاتی پیش از حضور میرحسین موسوی ، مهدی کروبی ، مراجع تقلید و دیگر چهره های شاخص سیاسی و مذهبی خبر داد.


10:50 درب های حرم مطهر حضرت معصومه (س) بدلیل ازدحام جمعیت بسته شد.


10:59 عزاداران در حال حاضر بسمت بیت آیت الله العظمی منتظری در حال حرکت هستند.


11:00 سایت مردمک به نقل از یک شاهد عینی از استقرار نیروهای امنیتی و یگان های ضد شورش در مصلی شهر قم خبر داد.


11:11 فرزند آیت الله منتظری از جمعیت حاضر موكدا خواست تا آرامش را حفظ كنند.


11:17 طبق گزارشات حاضران ، علیرغم اخبار برخی از سایت ها ، تجمع عزاداران همچنان ادامه دارد و شعارهای اعتراضی مردم همچنان به گوش می رسد.


11:21 سایت "نوروز" از حضور آیت الله موسوی خویینی ها، حجت الاسلام عبدالله نوری، آیت الله امینی و دیگر چهره های شاخص سیاسی در میان جمعیت عزادار خبر داد.


11:26 گزارش ویدئویی از خروج پیکر مطهر آیت الله منتظری (ره) از بیت ایشان در قم: لینک مشاهده ویدئو


11:32 : رسانه های خارجی را از انعکاس اخبار امروز قم منع کرده اند
به گزارش رادیو فرانسه، صدها هزار نفر از مردم ایران برای شرکت در مراسم خاکسپاری آیت الله منتظری عازم قم شده اند. سفر به قم را داشته اند دستگیر نموده و با تهدید و ارعاب مانع از سفر عده ای دیگر شده اند. با اینهمه صدها هزار نفر در مراسم خاکسپاری آیت الله منتظری شرکت کردند. در جریان مراسم خاکسپاری آیت الله منتظری میان طرفداران وی و شبه نظامیان انصار حزب الله که برای بر هم زدن این مراسم به قم آمده اند درگیری صورت گرفت. شبه نظامیان انصار حزب الله خود را به بلندگوهای قوی مجهز کرده اند و با سر دادن باصطلاح "شعارهای انحرافی" قصد برهم زدن مراسم تشیع جنازه آیت الله منتظری را داشته اند که این به بروز برخی درگیری ها منجر شد. مقامات جمهوری اسلامی رسانه های خارجی را از انعکاس اخبار مربوط به تشیع جنازه آیت الله منتظری منع کرده اند. از دیشب یکشنبه شبکه های اینترنت و تلفن همراه در ایران قطع شده است.



11:34 سایت خبری "مشروطه" منسوب به مهدی کروبی ، خبر حضور حجت الاسلام مهدی کروبی در مراسم تشییع پیکر آیت الله منتظری را تایید کرد.


11:37 مراسم عزاداری درگذشت آیت الله العظمی منتظری بعد از ظهر دوشنبه در مسجد اعظم قم برگزار می شود.


11:40: مردم در داخل صحن حرم شعار می دهند
در پی خاک سپاری آیت الله منتظری ، نیروهای ویژه پلیس مجهز به باتوم در اطراف حرم مستقر شده اند. در حال حاضر جمعیتی که نمادهای سبز دارند در داخل صحن حرم و خیابان های اطراف آن شعار می دهند. در طول مسیر تشییع جنازه ، تعدادی از چهره های سیاسی نیز مشاهده شدند . از جمله مهدی کروبی که به شدت گریه می کرد و مردم در اطرافش شعارهایی در حمایت از او سر می دادند. گفته می شود میرحسین موسوی نیز در بیت آیت الله منتظری حضور به هم رسانده است. سید محمد خاتمی در این مراسم دیده نشد. 


11:57 جمعیت عزادار در خیابانهای اطراف بیت آیت الله منتظری تجمع کرده اند.


12:04 عزاداران در اعتراض به تسلیت افرادی که به جای ادای تسلیت به درگذشت آیت الله منتظری به کینه توزی نسبت به ایشان پرداختند ، شعار می دهند: "تسلیت کینه ای ، نمی خوایم ، نمی خوایم"


12:30 نیروهای انتظامی در برابر بیت معظم له، با مردمی که همچنان شعار می دادند برخورد کرده و مردم نیز به سوی آنها سنگ پرتاب کردند. (نوروز)


12:34 آخرین اخبار حاکی از استقرار گسترده نیروهای امنیتی در اطراف بیت آیت الله منتظری است.


12:42 ببسیجیان به بیت آیت الله منتظری حمله کردند و بنر تسلیت وی را پاره کردند. عزاداران عکس پاره شده این مرجع تقلید را در دست گرفته و شعار می دهند:« معلوم شد ،معلوم شد کی عکس ها رو پاره کرد ». بسیجیان و لباس شخصی ها به سوی عزاداران حمله کردند که با میانجیگری نیروی انتظامی از برخورد با دسته های عزاداری جلوگیری شد . (هم میهن)


12:43 : درگیری در اطراف بیت آیت الله منتظری
با گذشت حدود یكساعت از اتمام دفن آیت الله منتظری، گروهی از بسیجیان به سمت بیت آیت الله منتظری حركت كرده و یك طرف مسیر بلوار شهید محمد منتظری را اشغال كرده اند. این افراد که تعدادشان بین500 تا ا1000نفر برآورد می شود شعارهای درحمایت از رهبری وعلیه معترضین سر می دهند. بسیجیان شعار می دهند منافق حیاكن شهرقم را رها كن. در سوی دیگر بلوار واطراف بیت آیت الله منتظری نیز هواداران وی تجمع كرده ومتقابلا شعار می دهند: پول نفت چی شده خرج بسیجی شده. طرفین اقدام به پرتاب اشیا به سوی یكدیگر كرده اند.  


12:45 در این مراسم آیت الله امینی، آیت الله صانعی، آیت الله موسوی بجنوردی، آیت الله طاهری اصفهانی، حجت الاسلام موسوی لاری، حجت الاسلام مهدی کروبی، حجت الاسلام عبدالله نوری، حجت الاسلام محسن رهامی، میرحسین موسوی، عماد الدین باقی، محمد رضا خاتمی، مهندس الویری، اردشیر امیر ارجمند، محمد راسخ و... حضور داشتند. (فرارو)

 12:53 ویدئوهایی از مراسم تشییع در قم، بدون صدا
http://www.4shared.com/file/177892195/e7dc8ea2/Video0014.html
http://www.4shared.com/file/177892207/da56ea9e/Video0016.html
http://www.4shared.com/file/177892212/b3272f50/Video0015.html

 13:03
اولین گزارش تصویری از مراسم تشییع پیکر آیت الله العظمی منتظری (مهر) لینک مشاهده

13:10 ویدئویی از مراسم تشییع پیکر آیت الله العظمی منتظری  لینک مشاهده

13:12 ویدئویی از مراسم امروز عزادارای درگذشت آیت الله العظمی منتظری در نجف آباد  لینک مشاهده

13:15 گزارش های ویدئویی از مراسم تشییع پیکر آیت الله العظمی منتظری  لینک مشاهده

13:24 تصاویر ویدئویی 2 از مراسم امروز عزادارای درگذشت آیت الله العظمی منتظری در نجف آباد  لینک مشاهده



13:26 موتور سوارها دارند به مردم حمله می کنند حتی اسلحه هم دارند  الان در جلوی منزل آیت الله منتظری  گاز اشک آور و فلفل زدند و مردم را دارند متقرق می کنند ولی مردم دسته دسته می آیند و جمعیت را شمارشی نیست. من 13 دقیقه فیلم گرفتم از قسمت کوچکی از خیابان بود. نیروی انتظامی دارد مردم را سرکوب می کند و بسیجیان هم دارند برای سرکوب می آیند. در خیابان های اصلی که مردم به خاکسپاری نرسیدند دارند سرکوب می شوند.


13:35 دومین گزارش تصویری از مراسم تشییع پیکر آیت الله العظمی منتظری (مهر) لینک مشاهده

13:38  گزارش تصویری از حضور چهره های اصلاح طلب و سران جنبش سبز در بیت آیت الله منتظری لینک مشاهده

13:47 ویدئوهایی از مراسم تشییع در قم:





14:04 تعدادی از بسیجیان و حامیان دولت با حمله به بیت حضرت آیت الله العظمی منتظری (ره) بنر تسلیت این مرجع عالیقدر شیعیان جهان را پاره کردند.


14:13 مهدی کروبی ، آیت الله امینی امام جمعه قم ، آیت الله طاهری امام جمعه پیشین اصفهان ، آیت الله موسوی بجنوردی ، سیدعلی خمینی نوه امام(ره) ،علی اکبر محتشمی ،هادی غفاری،مصطفی معین ، اشرفی اصفهانی ،مسجد جامعی  از چهره های حاضر در آیین تشییع بودند. گفته می شود میرحسین نیز در بیت آیت الله منتظری حضور به هم رسانده است. سید محمد خاتمی حضور نداشت اما نماینده خود را به این مراسم فرستاد. نمایندگانی از سوی هاشمی رفسنجانی هم در مراسم تشییع جنازه حضور داشتند. (جرس)


14:15 بخش خبر 14 شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی تصاویر مراسم تشییع پیکر آیت الله منتظری را بدون صدا پخش کرد. همچنین تصاویر بر روی تابوت مبارک ایشان متمرکز شده بود و جمعیت واقعی عزادار به نمایش در نیامد.

15:25  گزارش تصویری "اشپیگل" از مراسم تشییع پیکر آیت الله العظمی منتظری (مهر) لینک مشاهده


 اخبار تکمیلی همچنان در حال بروز رسانی هستند.
منابع : خبرنگاران در محل خاکسپاری، عصر ایران،  یولداش 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار